Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2021 20:36

ΠΝΟ σε Πλακιωτάκη: Με δαπάνη του πλοιοκτήτη τα τεστ για κορονοϊό

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Eπιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία

«Οι διαγνωστικοί έλεγχοι νόσησης στους ναυτικούς που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι, διενεργούνται υποχρεωτικά δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη και δαπάνη του πλοιοκτήτη/εφοπλιστή/διαχειριστή».

Αυτό αναφέρει σε σημερινή επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με αφορμή τη δημοσίευση σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης με την οποία ορίζεται «ότι οι εργαζόμενοι στις μεταφορές πρέπει να διενεργούν διαγνωστικό έλεγχο δύο φορές την εβδομάδα, εφ' όσον δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες, σε ιδιωτικές κλινικές, ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, με δική τους δαπάνη».

Η ΠΝΟ επισημαίνει ότι «οι ναυτικοί ναι μεν εργάζονται στα πλοία, πλην όμως, ως προς αυτούς ισχύουν ειδικότερες διατάξεις και ρυθμίσεις και συγκεκριμένα η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, που κυρώθηκε με τον Ν. 4078/2012, σε συνδυασμό με τον εκδοθέντα σε εκτέλεση αυτής Kανονισμό (για την εφαρμογή των απαιτήσεων της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας MLC ΦΕΚ β' 1671/05-07-2013) ρητά αναφέρει ότι για τα ιατρικά πιστοποιητικά των ναυτικών δεν καταβάλλεται από μέρους τους καμία δαπάνη».

Η ΠΝΟ προσθέτει εξάλλου, ότι «όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις πρόκειται περί ειδικών διατάξεων σε εκτέλεση διεθνούς συμβάσεως εργασίας (lex specialis) που βάση έχουν την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC 2006), που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερκεραστεί από την οποιαδήποτε κοινή Υπουργική Απόφαση ή διάταξη εσωτερικού νόμου».

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2021 20:17

Σχετικά Άρθρα

  • Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια - Νέα 48ωρη απεργία των ναυτεργατών
    Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια - Νέα 48ωρη απεργία των ναυτεργατών

    Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η νέα 48ωρη απεργία για τις 24 και τις 25 Οκτωβρίου, που αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας,

    Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ ζητά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, με αυξήσεις 12%, ενώ οι ακτοπλόοι αντιπρότειναν 3%.

    Οι ναυτεργατικές οργανώσεις πραγματοποιούν συγκεντρώσεις στο λιμάνι του Πειραιά και ενημερωτικές συσκέψεις στα πλοία της ακτοπλοΐας.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πλοία: Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η ΠΝΟ – Δεμένα θα παραμείνουν τα καράβια στις 24 και 25 Οκτωβρίου
    Πλοία: Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η ΠΝΟ – Δεμένα θα παραμείνουν τα καράβια στις 24 και 25 Οκτωβρίου

    Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα

    Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ σήμερα και χθες τα πλοία ήταν δεμένα στα λιμάνια.

    Πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση και κηρύχθηκε νέα απεργία στα πλοία

    Σήμερα πραγματοποίησε την συνεδρίασή της η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), εκδίδοντας την απόφαση για νέα κινητοποίηση στις 24 και 25 Οκτωβρίου.

    Για δύο μέρες, 22 και 23 Οκτωβρίου, δεν πραγματοποιήθηκε κανένα ακτοπλοϊκό δρομολόγιο, εκτός από αυτά στα πορθμεία της χώρας. Τα πληρώματα των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές, όπως και των φορτηγών και δεξαμενόπλοιων εσωτερικού και τα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, είχαν εξαιρεθεί από την απεργία.

    Αμετακίνητα είναι τα σωματεία από τις θέσεις τους, προειδοποιώντας για «κλιμάκωση της απεργίας» εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Οι ναυτικοί ζητούν, μεταξύ άλλων, την κατάργηση του Ν.41/50, άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με αύξηση 12% και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ

    «H Διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε σήμερα με μοναδικό θέμα Ημερήσιας Διάταξης την εκτίμηση της εν εξελείξει απεργίας της Ομοσπονδίας που είχε εξαγγελθεί για 22 και 23 Οκτωβρίου 2024, και λήψη απόφασης.

    Κατ’ αρχήν ο Γενικός Γραμματέας και η Διοίκηση χαιρετίζουν την μαζική συμμετοχή των συναδέλφων μας που συμβάλλει στην καθολικότητα της απεργίας με σκοπό την τελική επίτευξη των αιτημάτων μας, όπως αυτά είχαν εξωδίκως αποσταλεί προς τις εργοδοτικές οργανώσεις και την Κυβέρνηση, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις μας το προηγούμενο διάστημα.

    Μεγάλες συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν σήμερα σε αρκετά πλοία, παρουσία του Γενικού Γραμματέα και της πλειοψηφίας των Μελών της Διοίκησης, αλλά και μεμονωμένα από πρωτοβάθμια Σωματεία, με μοναδικό στόχο την επίλυση των πολύ σοβαρών προβλημάτων των Ναυτεργατών για τα οποία γίνεται η απεργία.

    Κατά την διάρκεια της σημερινής Συνεδρίασης, η Διοίκηση της ΠΝΟ έλαβε υπόψη την προκλητική και αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας για ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για το 2025, όχι μόνο για το ύψος του ποσοστού αύξησης, αλλά και για μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων όπως: οι απλήρωτες υπερωρίες, τα εξπρές δρομολόγια και οι διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος αλλά και μια σειρά κλαδικών προβλημάτων.

    Η Διοίκηση έλαβε επίσης υπόψη την μη θετική ανταπόκριση από πλευράς Υπουργείου να βρεθεί άμεση λύση στο απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβληθεί εις βάρος μας, με το Ν. 4150/2013, την κατάργηση του 4μηνου της δρομολόγησης Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων με επιβολή 7μηνης δρομολόγησης, αυστηρή τήρηση του 10ωρου απασχόλησης του πληρώματος στα ταχύπλοα, αλλά και το εξευτελιστικό καθεστώς που ισχύει στις προϋποθέσεις της χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους Ναυτεργάτες, καθιστώντας το απαγορευτικό αλλά κι όσοι το δικαιούνται να παίρνουν μηνιαίως τα ψίχουλα των 350 ευρώ.

    Ταυτόχρονα, ομόφωνη ήταν η άποψη ότι από πλευράς του Υπουργείου και των Υπηρεσιών του για όλα τα παραπάνω καίρια ζητήματα τηρείται μια μεροληπτική στάση υπέρ της εφοπλιστικής πλευράς και κατά πολλές φορές νομοθετημένων και θεσμοθετημένων δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.

    Αφού, συνεκτιμήθηκαν όλα τα παραπάνω, κυρίως όμως, οι διαθέσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων μας στα πλοία, που συντάσσονται πλήρως με τις αποφάσεις της ΠΝΟ για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα την συνέχιση της 48ωρης απεργίας με νέα 48ωρη Πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 24 και Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 (με προοπτική κλιμάκωσης)από ώρα 00.00 έως 23.59 της 25 Οκτωβρίου στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια).

    Η Διοίκηση αποφάσισε επίσης να ζητήσουμε την άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την ενίσχυση περαιτέρω των απεργιακών κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου στις 10.00 μπροστά στο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ στην Άγιο Διονύσιο.

    Καλούμε όλους τους Ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα σωματεία τους, αλλά και την ΠΝΟ για να περιφρουρήσουμε τον αγώνα που δίνουμε και είμαστε βέβαιοι ότι στο τέλος θα κερδίσουμε.»

    Πηγή: In.gr
  • Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν
    Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν

    Απεργούν σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές καθώς η ΑΔΕΔΥ προχώρησε στην επαναπροκήρυξη της 24ωρης απεργίας των δασκάλων (ΔΟΕ) προσθέτοντας και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

    Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε αγωγή κατά της ΔΟΕ για την σημερινή 24ωρη απεργία, όπου και κρίθηκε παράνομη από τη δικαιοσύνη. Ωστόσο, η απεργία θα πραγματοποιηθεί κανονικά υπό την κάλυψη της ΑΔΕΔΥ αφού η σχετική απόφαση από το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων.

    Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για «πρωτοφανή - στα συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά χρονικά - ενέργεια του υπουργού Παιδείας να προσφύγει στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη η σημερινή 24ωρη απεργία της ΔΟΕ, που έχει αιτήματα, μεταξύ άλλων, τις αυξήσεις στους μισθούς, τις συγχωνεύσεις, τις προσλήψεις κτλ.».

    Συνεχίζεται η απεργία στα πλοία -Δεμένα για δεύτερη μέρα

    Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ με τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια.

    Οι ναυτικοί, μεταξύ άλλων ζητούν την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    24ωρη απεργία για εργαζόμενους σε επισιτισμό και τουρισμό

    Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό-τουρισμό σήμερα 23 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε η ΠΟΕΕΤ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό Τουρισμό).

    Καλεί σε συγκέντρωση στις 10.30 έξω από το υπουργείο Εργασίας στην Αθήνα αλλά και σε κατά τόπους συγκεντρώσεις των σωματείων του κλάδου στα αεροδρόμια των τουριστικών προορισμών.

    Αιτήματα της κινητοποίησης είναι η υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις και 5ήμερο 40ωρο, αλλά και η «αξιοπρεπής διαβίωση τους “νεκρούς” μήνες για τους εποχιακά εργαζόμενους μέσω του ταμείου ανεργίας». Ζητούν μέτρα για το πώς θα μοιράζει το φιλοδώρημα ο εργοδότης στους εργαζόμενους και πώς θα ελέγχεται, ενώ καλούν την κυβέρνηση εφόσον ισχύουν οι εκτιμήσεις της πως το φιλοδώρημα στη χώρα μας κυμαίνεται στα 400 εκ. ευρώ το χρόνο, με τα έσοδα που θα μαζέψει από τη φορολόγηση αυτού του ποσού να αυξήσει τη χρονική ισχύ του επιδόματος ανεργίας των εποχικά εργαζόμενων.

    Συγκέντρωση στην Αθήνα

    Σε συγκέντρωση στα προπύλαια Αθηνών σήμερα στις 12:00 καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΔΟΕ.

    Οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, η κατάργηση της αξιολόγησης, η αντίθεση στις συμπτύξεις τμημάτων και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σχολείων με κρατική χρηματοδότηση «στο ύψος των πραγματικών αναγκών», βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ).

    «Απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΟΕ.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Απεργιακές κινητοποιήσεις σε ολόκληρη τη χώρα: Δεμένα τα πλοία - Απεργούν την Τετάρτη οι δάσκαλοι
    Απεργιακές κινητοποιήσεις σε ολόκληρη τη χώρα: Δεμένα τα πλοία - Απεργούν την Τετάρτη οι δάσκαλοι

    Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία λιμάνια όλης της χώρας σήμερα και αύριο, λόγω της 48ωρης απεργίας που έχουν προκηρύξει οι ναυτικοί διεκδικώντας σειρά αιτημάτων ενώ στις κινητοποιήσεις μπαίνουν και οι δάσκαλοι την Τετάρτη (23/10).

    Η απεργία των ναυτικών που ξεκίνησε σήμερα έχει καθηλώσει τα πλοία στα λιμάνια με τους εργαζόμενους να ζητούν μεταξύ άλλων, την κατάργηση του Ν.41/50, άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με αύξηση 12% και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την 48ωρη απεργία

    Υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%,

    – Κατάργηση του Ν.41/50,

    – Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και

    – Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,

    – Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσία

    Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

    Απεθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους Ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας.

    Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

    Απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα 12:00 στα Προπύλαια και αντίστοιχα σε όλη την Ελλάδα!!!

    24ωρη απεργία δασκάλων

    Απεργιακή κινητοποίηση πραγματοποιούν αύριο (Τετάρτη 23/0) και οι δάσκαλοι όλης της χώρας με στόχο την ικανοποίηση σειρά αιτημάτων τους, μεταξύ των οποίων αύξηση των μισθών.

    Παράλληλα και η ΟΛΜΕ με ανακοίνωση της προτρέπει τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στις αυριανές απεργιακές κινητοποιήσεις με στάσεις εργασίας.

    Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τον κλάδο σε 24ωρη απεργία στις 23 του Οκτώβρη!

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών ενάντια στους μισθούς εξαθλίωσης και στην ακρίβεια. Απαιτούμε να ζούμε αξιοπρεπώς από τον μισθό μας!

    Από τα χρόνια των μνημονίων ως σήμερα οι μισθοί μας έχουν υποστεί μείωση σχεδόν 60% στην αγοραστική τους δύναμη, ενώ η ακρίβεια καλπάζει συνεχώς και την ίδια στιγμή ο εισαγωγικός μισθός είναι 776€.

    Η κυβέρνηση έχει καταντήσει τον εκπαιδευτικό «παρία». Και όλα αυτά σε μια εποχή που ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ ανακοίνωσε πλεόνασμα (από τους φόρους μας) πάνω από 4,5 δις, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις καταγράφουν το ένα ρεκόρ κερδών μετά το άλλο. Μας προκαλούν οργή και αγανάκτηση οι κυβερνητικές εξαγγελίες για «αυξήσεις» 12€ καθαρά από την άνοιξη του 2025.

    Αγωνιζόμαστε για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Άμεσα να επιστραφεί ο 13ος -14ος μισθός και το μισθολογικό κλιμάκιο του 2016-17. Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλο τον κλάδο, που θα κατοχυρώνει κρίσιμα εργασιακά δικαιώματα.

    Να εξισωθούν τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Άμεσα να κατοχυρωθεί 9μηνη άδεια ανατροφής για τις/τους αναπληρώτριες/τές.

    Να εξισωθεί το ωράριο των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ολιγοθέσια με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και συνολικά να εξισωθεί το ωράριο της Πρωτοβάθμιας με αυτό της Δευτεροβάθμιας. Να προστατευθούν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση του παιδαγωγικού τους έργου.

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων στην εκπαίδευση, με τους οποίους οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί προσπαθούν να μορφώσουν τους/τις μαθητές/τριες. Είναι απαράδεκτο να προχωρήσει η υπόλοιπη σχολική χρονιά με εκατοντάδες συμπτύξεις τμημάτων και χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών να παραμένουν ακάλυπτα.

    Δεν είναι δυνατόν να βαφτίζεται σύγχρονο το «στίβαγμα» 25 και πλέον μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα, τα δεκάδες χιλιάδες κενά να κοστίζουν εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες για τα παιδιά μας, τα κτήρια να είναι ασυντήρητα και χωρίς αντισεισμικούς ελέγχους, μετρώντας καθημερινά περιστατικά που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μαθητών και εκπαιδευτικών.

    Επιπλέον, η κυβέρνηση να δίνει τη χαριστική βολή στις σχολικές μονάδες καταργώντας τις σχολικές επιτροπές, οδηγώντας έτσι τα σχολεία στην οικονομική ασφυξία. Ζητούμε να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των σχολείων με ευθύνη του κράτους. Να χρηματοδοτηθούν τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των πραγματικών αναγκών και όχι να οδηγούνται στην αναζήτηση χορηγών. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά.

    Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να πάρει πίσω όλες οι αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων. Αίτημα του κλάδου είναι 15 μαθητές ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και τις Α’ – Β’ τάξεις και 20 μαθητές για τις υπόλοιπες.

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα τη λεγόμενη «αξιολόγηση». Απαντάμε δυναμικά απέναντι στα πειθαρχικά και τις άδικες διώξεις.

    Ο κλάδος μας δίνει σταθερά, με συλλογικότητα μαχητικότητα και αποφασιστικότητα, αγώνα για να κρατήσει όρθια τα σχολεία!

    Να σταθεί δίπλα στους/ις μαθητές/μαθήτριες σε όλα τα επίπεδα (γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά, κλπ), τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ όχι μόνο ΔΕ λύνουν ούτε ένα πρόβλημα, αλλά τους εκπαιδευτικούς που δίνουν την ψυχή τους, που καταθέτουν το μεράκι τους, τους οδηγούν σε πειθαρχικά, γιατί συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

    Είναι πραγματικά ΝΤΡΟΠΗ το ΥΠΑΙΘΑ να προσπαθεί να ποινικοποιήσει τη συλλογική δράση και τη συμμετοχή στην απεργία των εκπαιδευτικών. Όσοι και όσες μορφώνουν και διαπαιδαγωγούν την νέα γενιά χρειάζονται στήριξη και όχι στοχοποίηση.

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

    απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών. Μόνο ο συλλογικός δρόμος η ενότητα στον αγώνα η μαχητικότητα και η αποφασιστικότητά μας απέναντι στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ μπορεί να ανοίξει το δρόμο για να έχουμε κατακτήσεις και νίκες, ώστε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας.

    Στο πλαίσιο των δράσεων της ΔΟΕ για την προετοιμασία της απεργίας θα πραγματοποιηθούν περιφερειακές συσκέψεις την επόμενη περίοδο, με παρουσία των μελών του ΔΣ της ΔΟΕ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία 22 και 23 Οκτωβρίου
    ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία 22 και 23 Οκτωβρίου

    Σε 48ωρη απεργία στην ακτοπλοΐα στις 22 και 23 Οκτωβρίου προχωρά η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της.

    Με βασικά αιτήματα την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανακοίνωσε απεργιακή κινητοποίηση στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις κατηγορίες των Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Απεργία ΠΝΟ: Πότε θα μείνουν δεμένα τα πλοία για 48 ώρες
    Απεργία ΠΝΟ: Πότε θα μείνουν δεμένα τα πλοία για 48 ώρες

    Προοπτική κλιμάκωσης μπορεί να λάβει η 48ωρη απεργία στα πλοία, όπως προειδοποίησε η ΠΝΟ.

    Πανελλαδική προειδοποιητικής απεργία για τις 22 και 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης, ανακοίνωσε την Τετάρτη (2/10) η ΠΝΟ.

    Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση η ΠΝΟ ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης, όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί, ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025. Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων. Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης, δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων».

    Ακόμα, η ΠΝΟ τόνισε: «Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας που, με διάφορα τερτίπια, οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία.

    Η ΠΝΟ, στη συνέχεια, σημείωσε: «Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από τον Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο, στο τέλος Οκτωβρίου, απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το τετράμηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ».

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία

    «Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης, όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί, ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

    Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων. Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης, δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.

    Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας που, με διάφορα τερτίπια, οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία.

    Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από τον Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο, στο τέλος Οκτωβρίου, απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το τετράμηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

    Στον αντίποδα όλων αυτών, οι συνάδελφοί μας είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία. Ειδικά οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα ταχύπλοα σκάφη, έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης, το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.

    Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Εκτελεστική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 και 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια.

    Διεκδικούμε υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%,

    Απαιτούμε:

    • Κατάργηση του Νόμου 41/50

    • Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των ΕΓ/ΟΓ, ταχυπλόων πλοίων

    • Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης

    • Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, τη μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και τον υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας

    Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας. Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα».

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Στέλιος Φενέκος: Αυτά είναι τα διδάγματα από τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία
    Στέλιος Φενέκος: Αυτά είναι τα διδάγματα από τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία

    Τα διδάγματα από την τραγωδία με τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο έξι ανθρώπων αναλύει, με ανάρτησή του, ο Στέλιος Φενέκος.

    Ο υποναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού ε.α τονίζει ότι θα πρέπει ταυτόχρονα να αναλογισθούμε εάν το πλήθος των σκαφών που πλέουν στις θάλασσές μας (που ενοικιάζονται εύκολα, με προϋπόθεση να έχουν πτυχίο από ιστιοπλοϊκό όμιλο δύο άτομα από τους επιβαίνοντες), πληρούν τις αυξημένες προϋποθέσεις εκπαίδευσης και έχουν τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλείας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε δυσμενείς καταστάσεις.

    Η ανάρτησή του κ. Φενέκου

    Πριν μερικές ημέρες ένας ξαφνικός υδροστρόβιλος, στον όρμο Porticello της Ιταλίας, βύθισε ένα μεγάλο ιστιοφόρο 56 μέτρων που ήταν αγκυροβολημένο χωρίς μηχανές αναμμένες.

    Όλοι προβληματισθήκαμε για την σφοδρότητα του φαινομένου αλλά κυρίως για το πόσο ευάλωτο κατέστη το συγκεκριμένο σκάφος, αν και μεγάλο, με 9μελες πλήρωμα, εξαιρετικής κατασκευής και με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

    Και θα πρέπει ταυτόχρονα να αναλογισθούμε εάν το πλήθος των σκαφών που πλέουν στις θάλασσές μας (που ενοικιάζονται εύκολα, με προϋπόθεση να έχουν πτυχίο από ιστιοπλοϊκό όμιλο δύο άτομα από τους επιβαίνοντες), πληρούν τις αυξημένες προϋποθέσεις εκπαίδευσης και έχουν τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλείας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε δυσμενείς καταστάσεις.

    Ας δούμε τα στοιχεία, όπως έχουν δημοσιευθεί.

    1. Ο ξαφνικός υδροστρόβιλος που κτύπησε τον όρμο Porticello και βύθισε το μεγάλο ιστιοφόρο, αποτελεί ένα ακραίο φυσικό φαινόμενο που μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθεί ή να αντιμετωπιστεί.

    Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις για την δημιουργία του, οι οποίες εάν αναγνωριστούν εγκαίρως, μπορούν να προειδοποιήσουν το πλήρωμα για την επικείμενη απειλή.

    α) Απότομη Αλλαγή στον Καιρό:

    • Η απότομη πτώση της ατμοσφαιρικής πίεσης μπορεί να είναι πρόδρομος έντονων καιρικών φαινομένων, όπως ένας υδροστρόβιλος.

    • Η ταχεία ανάπτυξη σύννεφων, πυκνών σωρειτομελανιτών (cumulonimbus) ή σύννεφων με χαμηλή βάση, είναι ένα από τα πρώτα σημάδια ότι η ατμόσφαιρα είναι ασταθής και μπορεί να ευνοήσει τη δημιουργία υδροστρόβιλου.

    β) Έντονα και ξαφνικά στροβιλίσματα στην επιφάνεια του νερού και κυματισμός από διαφορετικές κατευθύνσεις, χωρίς να υπάρχει προηγούμενη αιτία λόγω συνεχούς ανέμου.

    γ) Οπτικές ενδείξεις στον ορίζοντα, όπως σκοτεινές στήλες ή σύννεφα που περιστρέφονται ή κατεβαίνουν τα σύννεφα προς τη θάλασσα. Επίσης ύπαρξη σύννεφων σε σχήμα χωνιού που κατεβαίνει προς το νερό, (αυτά είναι μια σοβαρή ένδειξη δημιουργίας υδροστρόβιλου).

    δ) Ξαφνική αλλαγή στον άνεμο, με απότομη αλλαγή κατεύθυνσης ή ένταση, που μπορεί να υποδηλώνει την δημιουργία έντονων ξαφνικών τοπικών καιρικών φαινομένων. Ακόμη πιο επικίνδυνο γίνεται όταν υπάρχει κυκλική κίνηση του αέρα, που μπορεί να είναι ένδειξη της αρχικής φάσης ενός ανεμοστροβίλου/ υδροστρόβιλου.

    ε) Η αυξημένη ηλεκτρική δραστηριότητα στην ατμόσφαιρα, όπως είναι οι ηλεκτρικές εκκενώσεις/αστραπές και κεραυνοί είναι σημάδι έντονης καταιγίδας που μπορεί να προκαλέσει υδροστρόβιλο. Μερικές φορές, ένας υδροστρόβιλος συνοδεύεται από έναν χαρακτηριστικό ήχο στροβιλισμού ή βουητό, παρόμοιο με αυτόν που κάνει ένας ανεμοστρόβιλος στην ξηρά.

    στ) Ενδείξεις από ηλεκτρονικά και μετεωρολογικά όργανα, όπως θολά σημάδια στο ραντάρ ( μπορεί να ανιχνεύσει κυκλικές κινήσεις στον αέρα ή στον άνεμο, που είναι χαρακτηριστικές ενός ανεμοστροβίλου/υδροστρόβιλου), μετρήσεις από μετεωρολογικά συστήματα (είναι αναγκαίο το σκάφος να είναι εξοπλισμένο) και πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες από τη σταθμούς ξηράς.

    ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΣΟΥΣΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΚΑΦΟΣ

    2. Ο σχεδιασμός εναλλακτικών στρατηγικών αγκυροβολίας και μεθόρμησης σε ασφαλή λιμάνια και καταφύγια, καθώς και η προετοιμασία για γρήγορη αποχώρηση, αν η κατάσταση το απαιτήσει, είναι αναγκαίο στοιχείο της σχεδίασης κάθε πλού. Αυτό περιλαμβάνει την ετοιμότητα των μηχανών και την ετοιμότητα αγκυρών.

    Όπως και για το σχέδιο ασφαλούς λιμανιού, πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τα κοντινότερα ασφαλή λιμάνια ή καταφύγια όπου μπορούμε να καταφύγουμε σε περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών.

    3. Η συνεχής επαγρύπνηση του πληρώματος, με εναλλαγή βαρδιών (ακόμη και στο αγκυροβόλιο), ώστε να υπάρχει πάντα τουλάχιστον ένα μέλος του πληρώματος σε βάρδια, για να παρακολουθεί την κατάσταση και να μπορεί να αντιδράσει και να ενεργοποιήσει τους πάντες άμεσα.

    4. Η συνεχής παρακολούθηση των καιρικών φαινομένων και η αναγνώριση αυτών των ενδείξεων, μπορεί να δώσει στο πλήρωμα πολύτιμο χρόνο για να λάβει προληπτικά μέτρα, όπως η γρήγορη προετοιμασία του σκάφους, η αλλαγή της κατεύθυνσης ή ακόμα και η απομάκρυνση από την επικίνδυνη περιοχή, εφόσον αυτό είναι εφικτό.

    5. Η άμεση ενεργοποίηση των μηχανών (αν και το σκάφος είναι αγκυροβολημένο) είναι η πρώτη και σημαντικότερη ενέργεια από ένα πλήρωμα με ετοιμότητα, εάν παρατηρηθούν τέτοιες ενδείξεις ξαφνικής μεταβολής των τοπικών καιρικών συνθηκών, ώστε να μπορεί να απομακρυνθεί από τον υδροστρόβιλο εάν έχει χρόνο. Η απομάκρυνση από την περιοχή χαμηλής πίεσης που δημιουργείται είναι κρίσιμη.

    6. Ο χειρισμός του σκάφους (ακόμη κι επ’ αγκύρα, εάν δεν είναι δυνατή η απομάκρυνση), ώστε να στραφεί η πλώρη απέναντι στον άνεμο και τα κύματα, μπορεί να μειώσει την έκθεση στις πλευρικές πιέσεις. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της ανατροπής ή της κατάρρευσης των ιστίων.

    Για να διατηρηθεί η μέγιστη ευστάθεια σε περίπτωση ξαφνικού υδροστρόβιλου ή άλλων ακραίων καιρικών συνθηκών, είναι προτιμότερο η ανασυρόμενη καρίνα (εάν είναι τέτοια) να είναι στη μέγιστη έκταση (π.χ. 11 μέτρα, από τα 4 μέτρα που ήταν ανεβασμένη επ ΄αγκύρα σε αυτό το σκάφος), εφόσον είναι εφικτό και το βάθος της θάλασσας είναι επαρκές.

    Αυτό θα κατεβάσει το κέντρο βάρους, θα ενισχύσει την ευστάθεια σε πλευρικές πιέσεις και θα βοηθήσει το σκάφος να αντισταθεί καλύτερα και να παραμείνει πιο σταθερό και ασφαλές στο αγκυροβόλιο.

    7. Η ασφάλιση και η ενίσχυση της άγκυρα (ή των αγκυρών) είναι αναγκαία, εάν δεν είναι δυνατή η απομάκρυνση από την περιοχή. Η ετοιμότητα χρήσης πρόσθετων αγκυρών ή παρέασης μεγαλύτερου μήκους αλυσίδας, μπορεί να βοηθήσει στην απόσβεση των πιέσεων που ενασκούνται για αντιμετώπιση τέτοιων ακραίων συνθηκών. Φυσικά, πρωτεύουσα ενέργεια είναι να έχει επιλεγεί για την αγκυροβολία του σκάφους θέση προστατευμένη από τέτοια φαινόμενα. Επίσης σε περίπτωση που οι μηχανές είναι αναμμένες και είναι αναγκαία η άμεση άπαρση, τότε θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης αποκρίκωσης της αλυσίδας της άγκυρας και άφεσής της στο νερό.

    8. Η μείωση των επιφανειών των ιστιοπλοϊκών μέσων και η εξασφάλιση ότι το σκάφος δεν είναι εκτεθειμένο σε μεγάλες δυνάμεις από τον άνεμο, θα μπορούσε να μειώσει τις πιέσεις που ασκούνται στο σκάφος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το κατάρτι των 75 μέτρων μπορεί να λειτούργησε με το υψηλό κέντρο βάρος του επιβαρυντικά για την πλευρική ευστάθεια του πλοίου.

    9. Η μείωση αντίστασης και της έκθεσης από την μετακίνηση αντικειμένων απαιτεί ώστε το πλήρωμα να κλείσει άμεσα κάθε ελεύθερη επιφάνεια πανιού ή τέντας και να εξασφαλίσει ότι όλα τα κινούμενα αντικείμενα πάνω στο κατάστρωμα είναι δεμένα και ασφαλισμένα. Αυτό μειώνει σημαντικά την αντίσταση και τις πιέσεις που ασκούνται στο σκάφος, πέρα από την μείωση της πιθανότητας τραυματισμού από μετακινούμενα αντικείμενα.

    10. Κλείσιμο παραθύρων, ανοιγμάτων και φινιστρινιών για να αποφευχθεί η εισροή νερού.

    11. Έγερση όλου του πληρώματος αλλά και των επιβατών και συγκέντρωσή τους σε κατάλληλα σημεία του σκάφους, με πρόσβαση στα σωστικά μέσα, ώστε να μπορούν να αντιδράσουν άμεσα.

    12. Οι ασκήσεις έκτακτης ανάγκης είναι επιτακτικό να έχουν γίνει κατά την επιβίβαση, αλλά και σε κάθε ευκαιρία εν πλώ, ώστε το πλήρωμα να είναι καλά εκπαιδευμένο και οι επιβάτες να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ασφαλείας και να αντιδράσουν γρήγορα και αποτελεσματικά σε κακή κατάσταση θαλάσσης, σε ξαφνικά και σε ακραία φαινόμενα, σε περιπτώσεις αντιμετώπισης διαρροών και ανθρώπου στην θάλασσα.

    13. Προγραμματισμός της διαδρομής εξόδου που θα ακολουθηθεί σε περίπτωση εκκένωσης/εγκατάλειψης του σκάφους, τα σημεία ενδιαφέροντος, καθώς και τους πιθανούς κινδύνους (π.χ. θαλάσσια ρεύματα, βραχώδεις ακτές κλπ).

    14. Προστασία κατά την πλεύση, με διδασκαλία των επιβατών για τη σημασία της διατήρησης της ισορροπίας στο κατάστρωμα, καθώς και του πώς να κινούνται με ασφάλεια όταν το σκάφος είναι σε κλίση.

    Επίσης ενημέρωση τους άμεσα κατά την επιβίβαση για τα σωστικά μέσα, την χρήση τους, τα βασικά σημεία του σκάφους, πού βρίσκονται οι βασικές εγκαταστάσεις, πως λειτουργούν τα δίκτυα, οι συσκευές κουζίνας, κλιματισμού και οι τουαλέτες, οι χώροι αποθήκευσης και οι έξοδοι από το εσωτερικό του σκάφους, καθώς και τα σημεία εγκατάλειψης.

    15. Η αντιμετώπιση του πανικού και της σύγχυσης με την έγκαιρη και σωστή κατανομή ρόλων, τόσο για το πλήρωμα που οφείλει να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να ακολουθήσει καθορισμένες διαδικασίες έκτακτης ανάγκης, αλλά και μεταξύ των επιβατών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις οδηγίες και να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση της δυσμενούς κατάστασης.

    16. Η σήμανση έκτακτης ανάγκης και κινδύνου και η επικοινωνία από το πλήρωμα αμέσως με τις τοπικές αρχές λιμένα ή άλλα σκάφη στην περιοχή είναι κρίσιμη ενέργεια, για να ληφθεί βοήθεια το συντομότερο δυνατό.

    17. Η μεθόρμηση του σκάφους σε ασφαλή λιμάνια και καταφύγια είναι εξαιρετικό προνοητικό μέτρο, εάν υπάρχει πρόβλεψη για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.

    Αν και κανένα από τα παραπάνω μέτρα δεν μπορεί να εγγυηθεί την πλήρη αποφυγή του κινδύνου σε περίπτωση τόσο ακραίων φαινομένων, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της πιθανότητας δυστυχήματος, βύθισης και να συνεισφέρουν στην προστασία του σκάφους, των επιβατών και του πληρώματος.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Απεργία ΠΝΟ: Δεμένα σήμερα (13/09) τα πλοία στα λιμάνια
    Απεργία ΠΝΟ: Δεμένα σήμερα (13/09) τα πλοία στα λιμάνια

    Ξεκίνησε η 24ωρη απεργία στα πλοία για την δολοφονία του Αντώνη Καργιώτη από μέλη του πληρώματος του Blue Horizon

    Εικοσιτετράωρη απεργία για σήμερα Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου από τις 00.01 τα ξημερώματα έως τις 23.59 μ.μ. πραγματοποιεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» που είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καρυώτη.

    Η ΠΝΟ έχει αποφασίσει να στηριχθεί εμπράκτως από την Ομοσπονδία η οικογένεια του 36χρονου.

    Σε ανακοίνωσή της έχει αναφέρει ότι το υγιές κομμάτι του ναυτεργατικού κόσμου που διαμαρτύρεται θέτει ως πρωταρχικό σκοπό και μέλημά του την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και δεν ταυτίζεται στο ελάχιστο με όσα αποτρόπαια συνέβησαν στο λιμάνι του Πειραιά.

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία

    Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία στα πλοία:

    Με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του επιβάτη Αντώνη Καρυώτη, συγκλήθηκε σήμερα εκτάκτως η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και εξέτασε όλα τα σχετικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τα πιο πάνω γεγονότα.

    Δυστυχώς, διαπίστωσε για άλλη μια φορά, ότι η μη ορθή εφαρμογή των Νόμων και των Κανονισμών που αναφέρονται στην ασφάλεια της ναυτιλίας και των λιμανιών μπορούν να οδηγήσουν και οδηγούν σε ολέθρια αποτελέσματα.

    Το πάγιο καθεστώς της υπερεργασίας των Ναυτικών μας και η παραβίαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και ανάπαυσης, από τον μη εξορθολογισμό των δρομολογίων, οδηγούν μαθηματικά στην διακινδύνευση της ασφάλειας των ίδιων των πλοίων, των επιβατών και των δρομολογίων.

    Οι σχετικές διατάξεις και μάλιστα από τις Διεθνείς Συμβάσεις, είναι σαφείς και δεν πρέπει να εφαρμόζονται ευκαιριακά και με χαλαρότητα, ώστε να διαιωνίζεται το πρόβλημα της μη ορθής και μη ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

    Δυστυχώς, η όλη κατάσταση επιβαρύνεται περισσότερο και από τις πραγματικές ελλείψεις και ιδιαιτερότητες των λιμανιών, τις οποίες έχουμε επισημάνει πλείστες όσες φορές και παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται, ειδικά δε στα νησιωτικά λιμάνια όπου οι υποδομές είναι υποτυπώδεις και έχουν παραμείνει κυριολεκτικά στην δεκαετία του ’60. Όμως οι σημερινές πραγματικές ανάγκες, το μέγεθος των πλοίων, ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών και αυτοκινήτων και οι καιρικές συνθήκες δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που κάνει τον Έλληνα Πλοίαρχο και το πλήρωμα να παίζουν το κεφάλι τους καθημερινά, κορώνα γράμματα.

    Χάρη λοιπόν στις προσπάθειες και στην αυτοθυσία των Ναυτικών μας, που καλύπτουν ουσιαστικά τις τραγικές ελλείψεις στις υποδομές των λιμανιών και την ανεπάρκεια της Πολιτείας στον συγκεκριμένο τομέα, αποφεύγονται οι πλέον δυσάρεστες καταστάσεις και σε ετήσια βάση χωρίς ανθρώπινες απώλειες.

    Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι δρομολογήσεις όπως αποφασίζονται από το Σ.Α.Σ. και εγκρίνονται από τον εκάστοτε Υπουργό, ακόμη και στα χαρτιά – και χωρίς να υπολογίζουμε τις έκτακτες δρομολογήσεις – παραβιάζουν με τον πιο εμφατικό τρόπο και στην πράξη όλα τα παραπάνω.

    Η Πολιτεία οφείλει και πρέπει να λάβει άμεσα και χωρίς καμία αναβολή όλα τα απαραίτητα μέτρα που σκοπό έχουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

    Οι Έλληνες Ναυτικοί, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους διεθνείς πλόες είναι παραδείγματα προς μίμηση για την ναυτοσύνη τους και για τον καθημερινό αγώνα που δίνουν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Αυτός είναι διαχρονικά ο Έλληνας Ναυτικός και δεν είναι ανεκτό με αφορμή το τραγικό αυτό συμβάν και την επιλογή που έκαναν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό, να κατηγορούνται και να στοχοποιούνται συλλήβδην όλοι οι Έλληνες Ναυτικοί.

    Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αφού έλαβε υπόψη της όλα τα παραπάνω, αποφάσισε ομόφωνα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας την πραγματοποίηση 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023 από ώρα 00.01 π.μ. μέχρι 23.59 μ.μ. της ίδιας ημέρας και ταυτόχρονα αποφάσισε και την έμπρακτη στήριξη της οικογένειας του εκλιπόντος.

    Για την Π.Ν.Ο.,

    Με εντολή Διοίκησης

    O Γενικός Γραμματέας
    Εμμ. Τσικαλάκης

    Πηγή: iEidiseis.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς