Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2021 18:55

Επεισόδια με Ρομά στοv Ασπρόπυργο - Έκλεισαν την Αττική Οδό - Πετρόπολεμος με την ΕΛ.ΑΣ

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Οι Ρομά που διαμαρτύρονται για τον θάνατο του 20χρονου άνδρα κατά τη διάρκεια της αιματηρής καταδίωξης στο Πέραμα, έκαψαν όχημα της Αττικής Οδού και έβαλαν φωτιά σε κάδους σκουπιδιών - Στο σημείο ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις και ο «Αίαντας» της ΕΛ.ΑΣ

Προς τον οικισμό Σοφού στο βουνό του Ασπροπύργου κινούνται οι Ρομά που νωρίτερα απέκλεισαν την Αττική Οδό και επιτέθηκαν με πέτρες στις αστυνομικές δυνάμεις θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για τον θάνατο του 20χρονου άνδρα κατά τη διάρκεια της αιματηρής καταδίωξης στο Πέραμα. Πλέον η Αττική Οδός έχει ανοίξει και η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται κανονικά.

Υπενθυμίζεται πως ομάδα 200 Ρομά έκλεισε λίγο μετά τις 18:00 το απόγευμα της Κυριακής την Αττική Οδό. Οι Ρομά πέταξαν πέτρες προς τις αστυνομικές δυνάμεις που βρίσκονταν στο σημείο, με τους αστυνομικούς να απαντούν με κρότου - λάμψης.

Παράλληλα οι Ρομά έκαψαν ένα όχημα της Αττικής Οδού ενώ έχουν ανάψει φωτιές σε κάδους σκουπιδιών. Η Αττική Οδός παραμένει κλειστή στο ύψος του Ασπροπύργου στον κόμβο της Μαγούλας, στο ρεύμα προς Μαγούλα.
Σημειώνεται πως στο σημείο βρίσκονται ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, δυνάμεις των ΜΑΤ, ο Αίαντας της ΕΛ.ΑΣ και πυροσβεστικά οχήματα. Υπενθυμίζεται πως και το βράδυ του Σαββάτου υπήρξε σκηνικό έντασης ανάμεσα σε ομάδα 30 Ρομά στην ίδια περιοχή.

aspropirgos__1_
aspropirgos__2_
aspropirgos__3_
aspropirgos__4_
ROMA-1

Την ίδια ώρα, γίνεται συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας στο Πέραμα, για το θάνατο του 20χρονου. Στο σημείο έφτασαν περίπου 150 άτομα από διάφορες συλλογικότητες, διαμαρτυρόμενα για το θάνατο του 20χρονου νεαρού από τα πυρά των αστυνομικών.

Τα μέτρα ασφαλείας στην περιοχή είναι πολύ αυτηρά ενώ εκεί, είναι σε ετοιμότητα και το όχημα ρίψης νερού. Η πορεία αναμένεται να καταλήξει στο σημείο που έγινε η συμπλοκή.

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2021 20:56

Σχετικά Άρθρα

  • Τραγωδία στη Νέα Κίο: Αναζητούν με DNA τον οδηγό που ευθύνεται για τον θάνατο της 37χρονης μητέρας
    Τραγωδία στη Νέα Κίο: Αναζητούν με DNA τον οδηγό που ευθύνεται για τον θάνατο της 37χρονης μητέρας

    Κανείς από τους δύο Ρομά δεν αποκαλύπτει ποιος οδηγούσε το αυτοκίνητο που προκάλεσε το τροχαίο δυστύχημα στην Αργολίδα.

    Ραγδαίες εξελίξεις στο τροχαίο δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή στην 37 Χρόνη μητέρα δύο παιδιών στην Νέα Κίο Αργολίδας το μεσημέρι της Παρασκευής (11/10), όταν πήγε με το αυτοκίνητο της στην εργασία της.

    Το αυτοκίνητο που μπήκε στο αντίθετο ρεύμα και προκάλεσε τη θανατηφόρο σύγκρουση, επέβαιναν δύο Ρομά, οι οποίοι από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, ο ένας εκσφενδονίστηκε στην παραλία, ενώ ο δεύτερος βρέθηκε στα πίσω καθίσματα του αυτοκινήτου. Οι δύο νοσηλεύονται στο νοσοκομείο του Άργους, ωστόσο την ίδια στιγμή που η οικογένεια της 37 Χρόνης πενθεί από τον πρόωρο χαμό της. Κανένας από τους δύο Ρομα δεν λέει στους αστυνομικούς το ποιος βρισκόταν πίσω από το τιμόνι. Φαίνεται ο ένας να τα ρίχνει στον άλλον.

    Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ένας από τους δύο δεν έχει δίπλωμα οδήγησης. Έχει παρθεί δείγμα DNA και γεννητικό υλικό από τη θέση του οδηγού και τα αποτελέσματα του οποίου θα μαρτυρήσουν ποιος ήταν αυτός που έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα, πατώντας τις διαχωριστικές γραμμές του παραλιακού δρόμου, ενώ στη συνέχεια -όπως φαίνεται σε βίντεο ντοκουμέντο που εξασφάλισε το iEidiseis.gr- έκανε προσπέραση, με αποτέλεσμα που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό της άτυχης μητέρας.

    Με προφορική εντολή εισαγγελέα οι δυο Ρομα αφέθηκαν ελεύθεροι, ενώ αναμένονται εξελίξεις μετά το αποτέλεσμα του τεστ DNA, αλλά και όταν οι δύο Ρομά πάρουν εξιτήριο από το νοσοκομείο, όπου ενδέχεται να έχουμε αντίδραση από την Εισαγγελία. Η οικογένεια του θύματος διόρισε πραγματογνώμονα που πήγε στο σημείο στο οποίο φυλάσσονται τα τρία εμπλεκόμενα αυτοκίνητα του τροχαίου, προκειμένου να συντάξει έκθεση.

    Ο δικηγόρος της οικογένειας της 37 Χρόνης, Χριστόφορος Γκλαβενος, μίλησε στο iEidiseis.gr, αναφέροντας: «Η ταυτότητα του οδηγού θα εξιχνιαστεί τις επόμενες ημέρες. Είναι ατύχημα, το οποίο οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα. Η οποία υπερέβαινε κατά πολύ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας που ισχύει στο συγκεκριμένο δρόμο, αυτό καθιστά τον χαρακτηρισμό της πράξης, όχι μόνο ανθρωποκτονία από αμέλεια, αλλά και ως επικίνδυνη οδήγηση.

    »Ο εισαγγελέας έχει δώσει εντολή προκειμένου να διερευνηθούν τα ιδιαίτερα στοιχεία τέλος της πράξης αυτής του (290 Α) για επικίνδυνη οδήγηση του Ποινικού Κώδικα, σε συρροή με το 302 του ΠΚ, ανθρωποκτονία από αμέλεια. Συλλέγονται όλα τα στοιχεία από τις αρμόδιες Αρχές, προκειμένου να συγκροτήσουν την δικογραφία στην οποία θα δοθεί ο σωστός χαρακτηρισμός του αδικήματος, που δεν είναι μία ανθρωποκτονία από αμέλεια, αλλά του κακουργήματος επικίνδυνης οδήγησης, που θα οδηγήσει τον δράστη ή τους δράστες ενώπιον του ανακριτή και του εισαγγελέως».

    Αργολίδα: Οι κάτοικοι της Νέας Κίου «βράζουν»

    Οι κάτοικοι της περιοχής κάνουν συνεχώς συγκεντρώσεις και διαμαρτύρονται για τα συνεχόμενα περιστατικά παραβατικότητας συγκεκριμένων ομάδων Ρομά που ζουν στην νέα Κίο και δημιουργούν συνεχώς πρόβλημα στην καθημερινότητα των πολιτών της περιοχής θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα καθώς όπως λένε οι ίδιοι είναι καθημερινά τα περιστατικά που δοκιμάζουν τα όρια των αυτοκινήτων τους στον παραλιακό δρόμο, απειλούν όποιον αντιδρά στις παραβατικές συμπεριφορές, κλέβουν, απειλούν και προχωρούν σε έκνομες ενέργειες.

    Όπως επισημαίνουν στο iEidiseis.gr, το πρόβλημά τους δεν είναι οι έλεγχοι της Αστυνομίας, καθώς από την Αστυνομική Διεύθυνση Αργολίδας γίνεται μία υπερπροσπάθεια στην αντιμετώπιση και διαχείριση της κατάστασης με συνεχόμενους ελέγχους, πρόστιμα και συλλήψεις των παραβατικών, ωστόσο, όπως λένε, δεν είναι αρκετό, καθώς η πολιτεία κωφεύει στο γενικότερο πρόβλημα και πρέπει συλλογικά όλοι οι φορείς να συντονιστούν και να δώσουν μόνιμη λύση. Όπως αναφέρουν, οι νόμοι και οι φορείς δεν βοηθούν στην αποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης του προβλήματος.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Μία ακόμα δράση από το Δήμο Ήλιδας και τον ΕΟΔΥ στις συνοικίες που διαμένουν Ρομά στην Αμαλιάδα
    Μία ακόμα δράση από το Δήμο Ήλιδας και τον ΕΟΔΥ στις συνοικίες που διαμένουν Ρομά στην Αμαλιάδα

    Εξετάστηκαν 83 παιδιά και εμβολιάστηκα για την ιλαρά τα 24

    Μία ακόμα δράση εμβολιασμού σε παιδιά, αυτή τη φορά για τη χορήγηση της δεύτερης δόσης του εμβολίου κατά της ιλαράς, πραγματοποιήθηκε στις περιοχές Παπακαυκά και Τσιχλέϊκα Αμαλιάδας, όπου διαμένουν κοινότητες Ρομά.

    Ειδικότερα, η κλινική εξέταση και ο εμβολιασμός αφορούσε σε παιδιά ηλικίας από ενός έως δεκατεσσάρων ετών, ενώ πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, σε συνεργασία με τις κοινωνικές δομές του Δήμου και το παράρτημα Ρομά του Διευρυμένου Κέντρου Κοινότητας που διαθέτει ο Δήμος Ήλιδας.

    Για τη δράση, στις δύο περιοχές βρέθηκαν υπάλληλοι του Δήμου, αλλά και η κινητή μονάδα του ΕΟΔΥ, συνοδευόμενη από κλιμάκιο επαγγελματιών υγείας του Εθνικού Κέντρου, με τη συμμετοχή παιδιάτρου.

    Το Διευρυμένο Κέντρο Κοινότητας με παράρτημα Ρομά, ανέλαβε την ενημέρωση του πληθυσμού με επισκέψεις στις δύο συνοικίες δύο ημέρες πριν τον εμβολιασμό, καθώς και με ενημέρωση των Διευθύνσεων των σχολείων όπου φοιτούν τα παιδιά των συγκεκριμένων συνοικιών.

    Ειδικότερα, στη συνοικία Παπακαυκά εξετάστηκαν συνολικά 58 παιδιά και από αυτά εμβολιάστηκαν τα 28, ενώ στα Τσιχλέικα εξετάστηκαν 25 παιδιά κι από αυτά εμβολιάστηκαν τα 6.

    ilida eodu roma em 2

    ilida eodu roma em 3

    ilida eodu roma em 5

    ilida eodu roma em 4

    ilida eodu roma em 6

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τραγωδία στην Αττική Οδό: Νεκρός ο 23χρονος οδηγός μηχανής που συγκρούστηκε με φορτηγό
    Τραγωδία στην Αττική Οδό: Νεκρός ο 23χρονος οδηγός μηχανής που συγκρούστηκε με φορτηγό

    Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε στην Αττική Οδό όταν κατέληξε αργά το βράδυ του Σαββάτου (12/10) ο οδηγός της μηχανής που είχε τραυματιστεί σοβαρά.

    Το τροχαίο συνέβη στο ύψος της εξόδου της Δουκίσσης Πλακεντίας στο ρεύμα προς Ελευσίνα, όταν μία μηχανή που οδηγούσε ένας 23χρονος, συγκρούστηκε με ένα φορτηγό.

    Ο άνδρας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ωστόσο τα μεσάνυχτα και παρά τις προσπάθειες των γιατρών, ο 23χρονος κατέληξε.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Ασπρόπυργος: Ακαριαίος ο θάνατος του 45χρονου πυροσβέστη - Διετάχθη ΕΔΕ
    Ασπρόπυργος: Ακαριαίος ο θάνατος του 45χρονου πυροσβέστη - Διετάχθη ΕΔΕ

    Ανακοίνωση για την τραγωδία που σημειώθηκε στον Ασπρόπυργο με το πυροσβεστικό όχημα εξέδωσε η Πυροσβεστική, στην οποία αναφέρει πως διετάχθη ΕΔΕ για το πώς έγινε η μοιραία ανατροπή του οχήματος με τους τρεις πυροσβέστες, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθεί ένας.

    Το χρονικό

    Το πυροσβεστικό όχημα που ανετράπη με τους τρεις πυροσβέστες, έσπευδε για κατάσβεση φωτιάς σε φορτηγό, όταν υπό αδιευκρίνιστες -μέχρι στιγμής- συνθήκες ανετράπη στη Λεωφόρο Δημοκρατίας.

    Ο θάνατος του αρχιπυροσβέστη οδηγού ήταν σχεδόν ακαριαίος καθώς το όχημα έγειρε από την πλευρά του το βαρύ όχημα, σύμφωνα με το OPEN.

    Οι δύο τραυματίες δεν φέρουν σοβαρά τραύματα και παραμένουν νοσηλευόμενοι στο Αττικό νοσοκομείο.

    Όσον αφορά το πώς έγινε η μοιραία ανατροπή, ακόμα διερευνάται από τις αρμόδιες Αρχές.

    Η ανακοίνωση της Πυροσβεστική

    «Χθες, 11 Οκτωβρίου 2024, βραδινές ώρες, το Π.Σ. 3263 όχημα της Π.Υ. Ελευσίνας στελεχωμένο με τρεις (3) Πυροσβεστικούς υπαλλήλους, κατά την επιστροφή στο σταθμό του από αστική πυρκαγιά, ανετράπη στο ύψος της γέφυρας του Ασπροπύργου Αττικής και επί της λεωφόρου Δημοκρατίας.

    Από το Πυροσβεστικό όχημα απεγκλωβίστηκαν τραυματισμένοι δύο (2) Πυροσβεστικοί υπάλληλοι ενώ ο τρίτος (3), οδηγός του οχήματος, ανασύρθηκε από Πυροσβέστες της Π.Υ. Ελευσίνας και της 1ης Ε.Μ.Α.Κ., χωρίς τις αισθήσεις του.

    Και οι τρεις (3) πυροσβεστικοί υπάλληλοι μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο του Ε.Κ.Α.Β. στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν», όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του οδηγού του Πυροσβεστικού οχήματος, Υπαρχιπυροσβέστη Γεώργιου Κουτσοκώστα, ετών 45.

    Για τις συνθήκες και τα αίτια του δυστυχήματος που προκάλεσαν τον θάνατο ενός και τον τραυματισμό δύο ακόμη Πυροσβεστικών υπαλλήλων θα διενεργηθεί προανάκριση και Ένορκη Διοικητική Εξέταση», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πυροσβεστική.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νέα Αριστερά για Μπαλάσκα: «Παραλήρημα γνήσιου ακροδεξιού και ρατσιστικού μίσους»
    Νέα Αριστερά για Μπαλάσκα: «Παραλήρημα γνήσιου ακροδεξιού και ρατσιστικού μίσους»

    Στην αήθη φραστική επίθεση κατά των Ρομά που εξαπέλυσε σε τηλεοπτική εκπομπή ο αστυνομικός αναλυτής, Σταύρος Μπαλάσκας αναφέρθηκε, με ανακοίνωσή της, η Νέα Αριστερά.

    Μιλώντας αρχικά στον ΣΚΑΪ ο Σταύρος Μπαλάσκας τόνισε πως το «84% με 87% της εγκληματικότητας οφείλεται στους Ρομά» και ότι «μας φόβιζαν ότι αν μιλήσουμε για τους Ρομά και την εγκληματικότητα θα μας πουν ρατσιστές» ενώ στη συνέχεια πρόσθεσε: «Τώρα θα τους πάμε αίμα, θα τους πάμε αίμα τώρα, θα γίνονται επιχειρήσεις με ΟΠΚΕ και ΕΚΑΜ μέσα στα σπιτάκια τους, θα τα κόψουμε αυτά τα πραγματάκια».

    «Κρεσέντο στοχοποίησης των Ρομά»

    Η Νέα Αριστερά έκανε λόγο για «παραλήρημα γνήσιου ακροδεξιού και ρατσιστικού μίσους» τονίζοντας πως «ο γνωστός για τις συμβουλές του σε επίδοξους γυναικοκτόνους επιδόθηκε σε ένα κρεσέντο στοχοποίησης των Ρομά. Ένας λόγος που κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί υποκίνηση σε βία με ρατσιστικά χαρακτηριστικά».

    Παράλληλα, όπως επεσήμανε αναμένει «την παρέμβαση του ΕΣΡ εάν όχι του εισαγγελέα».

    Αναλυτικά η ανακοίνωση«Σε παραλήρημα γνήσιου ακροδεξιού και ρατσιστικού μίσους επιδόθηκε σήμερα το πρωί ο γνωστός περιφερόμενος των τηλεπαραθύρων και αυτοαποκαλούμενος αστυνομικός αναλυτής Σταύρος Μπαλάσκας.

    Με την συνδρομή των δύο παρουσιαστών σε πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ ο γνωστός για τις συμβουλές του σε επίδοξους γυναικοκτόνους επιδόθηκε σε ένα κρεσέντο στοχοποίησης των Ρομά. Ένας λόγος που κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί υποκίνηση σε βία με ρατσιστικά χαρακτηριστικά.

    Δεν γνωρίζουμε αν εκπροσωπεί την ΕΛΑΣ ή το υπουργείο προστασίας του Πολίτη είναι όμως σε κάθε περίπτωση αδιανόητο τηλεοπτικές εκπομπές να μετατρέπονται σε πεδία διακίνησης του ρατσισμού, της βίας και του μισούς.

    Αναμένουμε την παρέμβαση του ΕΣΡ εάν όχι του εισαγγελέα».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Πάτρα: Η Αστυνομία "χτύπησε" εγκληματική οργάνωση - Είχαν ορμητήριο έναν καταυλισμό
    Πάτρα: Η Αστυνομία

    Εγκληματική οργάνωση που διέπραττε συστηματικά κλοπές και διαρρήξεις, εξάρθρωσαν αστυνομικοί της Πάτρας.

    Όπως πληροφορείται το tempo24.news, έχουν γίνει ήδη εννέα συλλήψεις, ενώ οι συλληφθέντες είχαν ως ορμητήριο τον καταυλισμό Ρομά της Εγλυκάδας και την περιοχή των Προσφυγικών.

    Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες του tempo24.news, η εκκίνηση της δράσης της εγκληματική οργάνωσης προσδιορίζεται στα τέλη του 2020, ενώ φέρεται να έχουν διαπράξει 93 κλοπές και διαρρήξεις αποκομίζοντας όφελος 278.000 ευρώ περίπου. Οι περιοχές όπου τα μέλη της οργάνωσης χτυπούσαν, ήταν η Εγλυκάδα, η Αρόη, τα Προσφυγικά, τα Σύνορα, η Περιβόλα ο Άγιος Γεώργιος Λάγγουρα.

    ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Για τη δράση τους αστυνομικοί της Ασφάλειας Πάτρας συνέλλεξαν πληροφορίες και σήμερα στις 6 το πρωί οργανώθηκε μεγάλη επιχείρηση στον καταυλισμό της Εγλυκάδας και στα Προσφυγικά, όπου με τη συνδρομή αστυνομικών από άλλες Υπηρεσίες και διμοιρίες ΜΑΤ, έγιναν οι συλλήψεις.

    ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ

    Σύμφωνα με πληροφορίες του tempo24.news, τα μέλη της οργάνωσης που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι γυναίκες, χτυπούσαν στόχους που βρίσκονταν μακριά από κεντρικούς δρόμους και διέφευγαν μέσα από χωράφια με κατεύθυνση τον καταυλισμό της Εγλυκάδας, όπου ήταν η έδρα τους. Αναμένεται η προσαγωγή τους στον Εισαγγελέα για να ασκηθούν οι προβλεπόμενες ποινικές διώξεις.

    Πηγή: Tempo24.news

  • Αττική Οδός: Τι αλλάζει από τις 6 Οκτωβρίου - Οι χρεώσεις στα διόδια, τι θα γίνεται με τους «δεν πληρώνω» και το «θολό» κομμάτι
    Αττική Οδός: Τι αλλάζει από τις 6 Οκτωβρίου - Οι χρεώσεις στα διόδια, τι θα γίνεται με τους «δεν πληρώνω» και το «θολό» κομμάτι

    Μείωση των διοδίων στα 2,50 από 2,80 ευρώ που κοστίζουν σήμερα για τα επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα, αναπροσαρμογή του αντιτίμου ανάλογα με τον πληθωρισμό κάθε έτους και δυνατότητα κλιμακωτής αύξησης ανάλογα με την ώρα, την ημέρα, αλλά ακόμα και με το σταθμό διοδίων σε πέντε χρόνια από τώρα, προβλέπει η νέα 25ετής παραχωρηση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία κατατέθηκε το Σάββατο στη Βουλή προς κύρωση.

    Με τη σύμβαση τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του νέου λειτουργού του αυτοκινητόδρομου το αν θα διατηρήσει στελεχωμένους με υπαλλήλους τους σταθμούς διοδίων ή θα εφαρμόσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής πρότασης εκ μέρους του παραχωρησιούχου για επιπλέον θέσεις ανάπτυξης σταθμών διοδίων. Επιπλέον καθορίζεται ο τρόπος αποζημίωσής του στις περιπτώσεις που κάποιο όχημα περάσει τα διόδια χωρίς την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων.

    Οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε εφαρμογή από τις 6 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία, όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα αλλάξει χέρια η Αττική Οδός περνώντας από το Δημόσιο στην ευθύνη του νέου παραχωρησιούχου.

    Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού έναντι εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Επιπλέον, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.

    Μένει, πάντως, να αποσαφηνιστεί τί ακριβώς θα ισχύσει για τους κατόχους πομποδεκτών και τυχόν υπολοίπου προπληρωμένων διελεύσεων που αυτοί έχουν ως προς το σκέλος της τιμής, στην οποία αυτά θα χρεωθούν μετά την 6η Οκτωβρίου. Οι χρήστες διατηρούν, πάντως, το δικαίωμα «να καταγγείλουν αζημίως και οποτεδήποτε τις συμβάσεις αυτές, τηρουμένων κατά τα λοιπά των ειδικότερων συμβατικών όρων. Στην περίπτωση αυτή, αναλαμβάνουν τυχόν μη αναλωμένο υπόλοιπο της συνδρομής τους».

    Κλιμακωτές χρεώσεις σε πέντε χρόνια

    Όπως αναλυτικά αναφέρεται στη σύμβαση, προς αντιμετώπιση τυχόν εκτεταμένων φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης, παρέχεται στον Παραχωρησιούχο, μετά την πέμπτη επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης, η δυνατότητα να προτείνει σύστημα διαφοροποιημένου διοδίου τέλους για διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής), διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες) ή/και διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων.

    Προϋπόθεση είναι η παρατηρούμενη μέση ωριαία ταχύτητα της διαμπερούς κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής και στις δύο περιόδους αιχμής να είναι χαμηλότερη από 45 km/h για δύο ώρες και για 30 ημέρες εντός περιόδου έξι συνεχόμενων μηνών, της θερινής περιόδου (15/6-31/8) μη συμπεριλαμβανομένης, σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα κατωτέρω τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου:

    • Τμήμα Α: Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13) - Α/Κ Αθηνών - Λαμίας (8)
    • Τμήμα Β: Α/Κ Παπάγου (Υ2)-Α/Κ Αγ. Παρασκευής (Υ4)
    • Τμήμα Γ: Α/Κ Λ. Φυλής (6) - Α/Κ Αθηνών- Λαμίας (8)
    • Τμήμα Δ: Α/Κ Λεονταρίου (16) - Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13).

    Ακολούθως, η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το δημόσιο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ανεξάρτητου μηχανικού, καθώς και να ενημερωθεί σχετικά η DGMove και εφόσον κριθεί απαραίτητο να ληφθεί σύμφωνη γνώμη της. Το προτεινόμενο σύστημα ξεκαθαρίζεται πως θα εφαρμοστεί με ευθύνη, επιμέλεια και έξοδα του παραχωρησιούχου.

    Βάσει των προβλέψεων, ο παραχωρησιούχος δικαιούται να θεσπίσει σύστημα εκπτώσεων στα Διόδια Τέλη ή ειδικών μειωμένων τελών διοδίων για συχνή ή καθημερινή χρήση ή για οποιαδήποτε άλλη ειδική κατηγορία χρηστών, να μειώνει τα Διόδια Τέλη για κατηγορίες οχημάτων για μια συγκεκριμένη περίοδο (εντός ημέρας, εβδομάδας, μήνα κ.λπ.), να χρεώνει διαφορετικά Διόδια Τέλη στους διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων. Σε καμία περίπτωση όμως τα διόδια δεν θα μπορούν να υπερβούν, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, τα Βασικό Τέλος Διοδίου ανά κατηγορία οχήματος.

    Βάσει των όρων της σύμβασης, ο αριθμός των πυλών σε οποιονδήποτε Σταθμό διοδίων που θα βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία πρέπει καθόλη τη διάρκεια του 24ώρου να διασφαλίζει ότι δε θα δημιουργούνται ουρές αναμονής στις πύλες των Σταθμών διοδίων μεγαλύτερες των 6 οχημάτων ανά πύλη για περισσότερα από 15 λεπτά ανά ημέρα, και για περισσότερες από 90 ώρες ανά έτος.

    Υποχρεωτικό το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων - Αποζημίωση για όσους δεν πληρώνουν

    Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου συγκαταλέγεται η λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με την υποχρέωση λειτουργίας και τουλάχιστον μιας χειροκίνητης πύλης καταβολής διοδίων ανά κατεύθυνση σε κάθε Σταθμό Διοδίων. Η πύλη αυτή μπορεί να λειτουργεί είτε με εισπράκτορα διοδίων είτε με μηχανήματα είσπραξης που δέχονται πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες και μετρητά και θα πρέπει να είναι εξοπλισμένη με μικροφωνική εγκατάσταση που θα επιτρέπει στον χρήστη να επικοινωνεί εξ αποστάσεως με το προσωπικό του παραχωρησιούχου.

    Στην περίπτωση που ο Παραχωρησιούχος επιλέξει να εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (χωρις δρύφακτο - Free Flow system), υποχρεούται να προβλέψει και την εγκατάσταση των αναγκαίων διαδρόμων χειροκίνητης είσπραξης διοδίων ώστε να εξυπηρετούνται οι χρήστες που δεν έχουν προμηθευτεί κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

    Ανεξαρτήτως, πάντως, της εγκατάστασης αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων, η σύμβαση - μέσω της χρήσης τεχνολογικών μέσων και της φωτογραφίας του αριθμού κυκλοφορίας - διασφαλίζει τον παραχωρησιούχο στις περιπτώσεις διελεύσεων χωρίς την πληρωμή διοδίου, ορίζοντας μάλιστα και υψηλή ποινή.

    Συγκεκριμένα ορίζεται ότι βεβαίωση της μη καταβολής του διοδίου συνοδευόμενη από ευκρινή φωτογραφία του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος με επισημείωση του χρόνου διέλευσης και βεβαίωση Αρμόδιας Αρχής για τα στοιχεία του υπόχρεου που θα εκδίδεται εντός 5 ημερών από τη σχετική αίτηση, θα αποτελεί πλήρη απόδειξη για τη διέλευση του οχήματος χωρίς την καταβολή του αντιτίμου και για την υποχρέωση του ιδιοκτήτη του να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος και το 20πλάσιο ποσό απ΄αυτό, ως αστική ποινή.

    Ο Παραχωρησιούχος, μετά από παρέλευση 15 ημερών από την ημερομηνία βεβαίωσης της μη καταβολής, εντός των οποίων ο υπόχρεος θα δικαιούται να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος με τον τρόπο που θα υποδείξει ο Παραχωρησιούχος, απαλλασσόμενος από κάθε άλλη επιβάρυνση, θα δικαιούται να ζητήσει και έκδοση διαταγής πληρωμής και για τα δύο αυτά ποσά με βάση την παραπάνω βεβαίωση.

    Το Δημόσιο δεν φέρει την ευθύνη της βεβαίωσης της μη καταβολής και της είσπραξης των ανωτέρω, αλλά μπορεί να επιβάλει επιπροσθέτως οποιαδήποτε επιπλέον πρόστιμα ορίζει ο ΚΟΚ.

    Οι εν λόγω προβλέψεις ισχύουν και για συναλλαγές σε χειροκίνητες πύλες, ηλεκτρονικές πύλες, και πύλες με ειδική συσκευή αποδοχής νομισμάτων ή/και πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και ανεξάρτητα από την επιλογή του Παραχωρησιούχου να εγκαταστήσει ή όχι πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων.

    Οι εργαζόμενοι

    Θολό παραμένει το ζήτημα των σημερινών εργαζομένων στην παραχώρηση, ο αριθμός των οποίων υπολογίζεται σε περίπου 800 άτομα. Οπως απορρέει από τη σύμβαση, ο νέος παραχωρησιουχος δεν υποχρεώνεται να διατηρήσει παλαιές συμβάσεις. Ωστόσο πρόκειται για ανθρώπους που γνωρίζουν άριστα το αντικείμενο και μπορούν να εγγυηθούν τη «βελούδινη» μετάβαση, η οποία είναι και το ζητούμενο για το υπουργείο.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα των εργαζομένων δεν είχε ξεκαθαρίσει έως αργά το βράδυ της Παρασκευής. Αυτό το οποίο ξεκαθαρίζεται ωστόσο στη σύμβαση των 238 σελίδων, είναι ότι ο παραχωρησιούχος δεν ευθύνεται για απαιτήσεις και αξιώσεις που απορρέουν από οποιαδήποτε εργασιακή σύμβαση ή σχέση που συνδέεται με την υλοποίηση της παλιάς σύμβασης παραχώρησης του 1996.

    Επισημαίνεται επίσης ότι ο νέος παραχωρησιούχος εντός μίας ημέρας από την παράδοση σε αυτόν των συμβάσεων που έχουν συνάψει οι «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» για τη λειτουργία και εκμετάλλευση του δρόμου, θα προσδιορίσει ποιες από αυτές θέλει να διατηρήσει ως μεταβιβαζόμενες.

    Οι μεταβιβαζόμενες συμβάσεις, οι οποίες λήγουν την ημερομηνία έναρξης Παραχώρησης ή την προηγουμένη, «παρατείνονται αυτοδικαίως για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, δυνάμενου του Παραχωρησιούχου να προβεί οποτεδήποτε εντός της ανωτέρω περιόδου σε καταγγελία οποιασδήποτε εκ των συμβάσεων αυτών αζημίως».

    Σε κάθε περίπτωση ορίζεται σαφώς ότι ο νέος παραχωρησιούχος δεν καθίσταται διάδοχος του προηγούμενου και των υπεργολάβων της εταιρίας και δε μεταβιβάζονται σε αυτόν δικαιώματα και υποχρεώσεις της «Αττική Οδός Α.Ε», ενώ - όπως αναφέρεται- δεν ευθύνεται έναντι οιουδήποτε δανειστή ή τρίτου και για οιαδήποτε χρέη ή οφειλές της Αττική Οδός ΑΕ.

    Τι άλλο προβλέπει η σύμβαση

    Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου συγκαταλέγονται και έργα διευκόλυνσης της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι στο πλαίσιο των Κατασκευών για την εύρυθμη λειτουργία του Έργου Παραχώρησης προβλέπονται, εφόσον ζητηθεί από το Δημόσιο, εντός πέντε ετών η κατασκευή

    - αναστροφών στον Α/Κ Λεονταρίου προς περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος στην απόληξη του κλάδου της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού στον Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας και εξασφάλιση της δυνατότητας σύνδεσης του κλάδου Ραφήνας προς τον Αερολιμένα των Σπάτων.

    - εξόδου διαφυγής πεζών στη σήραγγα Βριλησσίων μήκους σήραγγας μεγαλύτερου των 500 μέτρων, καθώς και οι σuνοδές Η/Μ εγκαταστάσεις εντός ενός έτους από την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για την έναρξη των εργασιών κατασκευής.

    Οι υπόλοιπες προβλέψεις της σύμβασης:

    • εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος αδιάλειπτής μέτρησης του κυκλοφοριακού φόρτου σε συνεχή βάση στους Σταθμούς Διοδίων ανά κατηγορία οχημάτων.
    • Αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων του Αυτοκινητοδρόμου, πλευρικά ή στην κεντρική νησίδα, σε όλα τα οδικά τμήματα που οι μελέτες του έργου το προβλέπουν (ή πρόκειται να το προβλέψουν κατά την διάρκεια της Παραχώρησης). Εντός τριών ετών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να προβεί στη πλήρη αντικατάσταση όλων των μεταλλικών στηθαίων. Επιπλέον θα πρέπει να προβεί σε κατάλληλο προγραμματισμό ώστε κατά την επιστροφή του Έργου στο Δημόσιο να ικανοποιείται η απαίτηση του παραμένοντος χρόνου ζωής τους που είναι 10 έτη. Σε περίπτωση που ο Παραχωρησιούχος δεν επιτύχει την τοποθέτηση του απαιτούμενου μήκους εντός της χρονικής περιόδου, για κάθε ημερολογιακή ημέρα υπαίτιας εκ μέρους του καθυστέρησης θα καταβάλλει ποινική ρήτρα στο Δημόσιο ίση με 500.000 ευρώ.
    • Ορίζεται το πλαίσιο αποζημιώσεων του παραχωρησιούχου, αλλά και του δημοσίου σε περιπτώσεις εκτάκτων γεγονότων, ανωτέρας βίας, αλλά και γεγονότων ευθύνης των δύο μερών.
    • Προβλέπεται η υποχρέωση σύνταξης εγχειριδίου λειτουργίας από τον παραχωρησιούχο εντός 4 μηνών. Το Εγχειρίδιο Λειτουργίας πρέπει να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων λεπτομερείς διαδικασίες για τη διαχείριση, ρύθμιση και περιορισμούς της κυκλοφορίας, αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών περιλαμβανομένων, σε περίπτωση ατυχήματος, των διαδικασιών κλεισίματος λωρίδων κυκλοφορίας, με εξειδίκευση στις περιοχές σηράγγων, κλπ.
    • Ορίζεται ρητά ότι ο Παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων, στις οποίες συγκαταλέγονται και τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα «να λαμβάνει κάθε μέτρο που είναι αναγκαίο και να παρέχει κάθε διευκόλυνση στις Αρμόδιες Αρχές να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, ακόμη και αν τούτο έχει επιπτώσεις στα Έσοδα, προκειμένου να διασφαλιστούν συνθήκες ασφάλειας για τους Χρήστες, το Έργο Παραχώρησης και τους τρίτους».
    • Προβλέπεται ο ορισμός αρμοδίου για την ασφάλεια των σηράγγων και η διενέργεια ασκήσεων ετοιμότητας.
    • Εντός τριάντα ημερών από το τέλος κάθε ημερολογιακού έτους, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να συντάσσει και να υποβάλλει στον Ανεξάρτητο Μηχανικό και στο Δημόσιο έκθεση με όλες τις εργασίες επιθεώρησης, συντήρησης, επιδιόρθωσης καιιτεχνικής βελτίωσης οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του παρελθόντος έτους. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις προθεσμίες αυτές, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να καταβάλει στο Δημόσιο αποζημίωση.
    • Ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται εντός 12 μηνών να εκπονήσει μελέτη προστασίας των υδατικών οικοσυστημάτων στην περιοχή των ρεμάτων Ραφήνας και Βραυρώνας που τελούν υπό καθεστώς προστασίας, από ατυχηματική ρύπανση.
    • Επίσης υποχρεούται στην υποβολή σχεδίου Κλιματικής ανθεκτικότητας εντός 12 μηνών προτείνοντας μέτρα προσαρμογής ώστε να βελτιωθεί η ανθεκτικότητα της υποδομής σε ακραία κλιματικά φαινόμενα και προβλέψεις κλιματικής αλλαγής.
    • Εχει την υποχρεωση να εκπαιδεύσει κατά τους τελευταίους τρεις μήνες της Περιόδου Παραχώρησης το προσωπικό που θα οριστεί από το Δημόσιο σε όλες τις δραστηριότητες της λειτουργίας και συντήρησης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Χαμός στο νοσοκομείο Καλαμάτας: Χτύπησαν γιατρούς, νοσηλευτές και συγγενείς ασθενών
    Χαμός στο νοσοκομείο Καλαμάτας: Χτύπησαν γιατρούς, νοσηλευτές και συγγενείς ασθενών

    Άγριο ξύλο στο νοσοκομείο Καλαμάτας. Συγγενείς 22χρονου Ρομά άρχισαν να επιτίθενται σε όποιον έβλεπαν μπροστά τους.

    «Άνω κάτω» έγινε το βράδυ της περασμένης Κυριακής (22/9) το νοσοκομείο της Καλαμάτας.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το MEGA, συγγενείς ενός 22χρονου Ρομά, που πέθανε και η σορός του βρισκόταν στο νοσοκομείο, έφτασαν εξαγριωμένοι στο κτήριο και άρχισαν να επιτίθενται σε όποιον έβλεπαν μπροστά τους.

    Νοσηλευτές, γιατροί αλλά και συγγενείς άλλων ασθενών δεν γλίτωσαν από τη μανία των συγγενών του 22χρονου, οι οποίοι ξυλοκοπούσαν τον κόσμο αδιακρίτως.

    Στο σημείο επικράτησε πανικός, με τους εργαζομένους να καταγγέλλουν πως δεν υπάρχει σωστή φύλαξη, καθώς και ότι η Αστυνομία άργησε πολύ να φτάσει στον χώρο.

    Το βίντεο από το ρεπορτάζ:

    Πηγή: iEidiseis.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς