Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021 07:57

Σε ισχύ από σήμερα ο Δακτύλιος στην Αθήνα - Τι πρέπει να γνωρίζετε

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τα όρια, οι εξαιρέσεις και τα πρόστιμα - Βήμα βήμα η έκδοση άδειας κυκλοφορίας

Επιστρέφει, μετά από 2 χρόνια, ο Δακτύλιος σε μια προσπάθεια να αποσυμφορηθεί η κίνηση στο κέντρο της Αθήνας. Από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου μέχρι και την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022, επανέρχονται τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.
Ελεύθερα θα μπορούν να κινούνται όλα τα αυτοκίνητα με το σύστημα των μονών- ζυγών, τα ΤΑΧΙ και οι εξαιρέσεις οχημάτων.

Οι υπόλοιποι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί με τα όρια του Δακτυλίου καθώς η παράβαση θα τιμωρείται με πρόστιμο 100 ευρώ.

Οι ημέρες και ώρες ισχύος του Δακτυλίου είναι οι εξής:
Δευτέρα έως Πέμπτη, ώρες 07:00 έως 20:00, Παρασκευή, ώρες 07:00 έως 15:00. Τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα μέτρα δεν ισχύουν.

Τα όρια του δακτυλίου - Οχήματα που κυκλοφορούν

Τα όρια του Μικρού Δακτυλίου ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

Λ. Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Λ. Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή - Λ. Ανδρ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Λ. Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Λ. Αλεξάνδρας.

dakrilios

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του Μικρού Δακτυλίου τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.

Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον Μικρό Δακτύλιο επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά - ζυγά).

Εξαιρέσεις: Φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, Μόνιμοι κάτοικοι κέντρου - Γιατροί - φυσικοθεραπευτές - ΑΜΕΑ

Ανεξαρτήτως μονών-ζυγών επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής. Οι κάτοχοι των συγκεκριμένων αυτοκινήτων θα εκδίδουν ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας.

Σημειώνεται πως δεν μπαίνουν πλέον ελεύθερα στον Δακτύλιο όλα τα EURO 5 οχήματα, αλλά και τα EURO 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου της Αθήνας, με μόνιμη κατοικία εντός του ορίου του δακτυλίου έχουν τη δυνατότητα εισόδου και εξόδου από αυτόν ελεύθερα αρκεί να προμηθευτούν την ειδική κάρτα που χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).

Το δικαίωμα ελεύθερης διέλευσης από τον Δακτύλιο θα απολαμβάνουν τα οχήματα ιατρών (με το ειδικό σήμα), φυσιοθεραπευτών, αναπήρων πολέμου, αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ ή ασθενείς που χρήζουν συχνής θεραπείας (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ). Παράλληλα θα μπορούν να εισέρχονται στα όρια του δακτυλίου αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων και ευαίσθητων ιατρικών υλικών.

Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των υπηρεσιών αυτών, για τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπων του Τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κα. Δραστική περικοπή των εξαιρέσεων έχουμε πλέον στις άδειες των κομμάτων, βουλευτών, ευρωβουλευτών, υπουργών, υφυπουργών, γενικών γραμματέων κλπ, προκείμενου να δώσουν το «καλό παράδειγμα».

Οι άδειες ελεύθερης κυκλοφορίας στον Δακτύλιο (που δεν σχετίζονται με τον τύπο του οχήματος αλλά με ιδιότητα του οδηγού τους) χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούχων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Σημειώνεται πως οι ειδικές άδειες κυκλοφορίας για τον δακτύλιο, που είχαν χορηγηθεί από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την περίοδο 2019-2020 εξακολουθούν να ισχύουν έως την Παρασκευή 26-11-2021, οπότε και οι δικαιούχοι θα πρέπει να προμηθευτούν τις καινούργιες.

Ψηφιακή έκδοση άδειας δακτυλίου - Βήμα βήμα η διαδικασία

Ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr μπορούν οι πολίτες να εκδίδουν, πλέον, το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας για τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, σύμφωνα με τα κριτήρια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η νέα υπηρεσία που σχεδίασαν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών και υλοποίησε το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσκοπεί στη διευκόλυνση των οδηγών και την διασφάλιση της γνησιότητας των σχετικών αδειών. Έτσι, τα νέα ειδικά σήματα εκδίδονται ψηφιακά, γρήγορα, εύκολα και με απόλυτη διαφάνεια.
sima_dak

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. οικ-289738/Φ.911 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ B’ 4860/20-10-2021), οι κατηγορίες των οχημάτων που εξαιρούνται από την εκ περιτροπής κυκλοφορία των αυτοκινήτων εντός του μικρού δακτυλίου (μονά – ζυγά) και για τις οποίες εκδίδεται το ειδικό σήμα είναι οι εξής:
  1. ηλεκτρικά
  2. εκ κατασκευής φυσικού αερίου ή υγραερίου
  3. υβριδικά
  4. κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2.
Η λειτουργία της υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική προς τον πολίτη. Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος αυθεντικοποιείται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και στη συνέχεια υποβάλλει αίτηση για την έκδοση του ειδικού σήματος, αφού δηλώσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη. Τα στοιχεία του οχήματος αντλούνται από τα μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.


ΟΑΣΑ: Προσαρμογές στα δρομολόγια λόγω του δακτυλίου

Από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε ξεκινά η εφαρμογή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, ο ΟΑΣΑ θα παρακολουθεί συστηματικά τη λειτουργία του δικτύου με επόπτες που θα ελέγχουν την κίνηση στις λεωφορειακές γραμμές, αλλά και μέσω των συστημάτων τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου που διαθέτει.

Κατ' αυτόν τον τρόπο και εφόσον απαιτηθεί, δύναται να προβεί σε βελτιωτικές παρεμβάσεις και να προσαρμόζει δυναμικά τα δρομολόγια, στις γραμμές εκείνες που παρουσιάζονται φαινόμενα συνωστισμού.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, βρίσκεται ήδη σε συνεχή επαφή με την Τροχαία, για τη διαρκή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ροή των λεωφορείων, να τηρούνται οι προβλεπόμενες χρονοαποστάσεις και κατά συνέπεια να εξυπηρετούνται οι επιβάτες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ, έγιναν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να βελτιωθούν οι χρονοαποστάσεις, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Συγκεκριμένα, εξασφαλίστηκε η μέγιστη δυνατή διαθεσιμότητα συρμών, ώστε οι χρονοαποστάσεις στη γραμμή 1 να διαμορφώνονται στα 6 λεπτά τις ώρες αιχμής, στη γραμμή 2 στα 4,5 λεπτά και στη γραμμή 3 στα 4 λεπτά.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ στο πλαίσιο της διαρκούς βελτίωσης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των διαθέσιμων οχημάτων στο δίκτυό του.

Συγκεκριμένα, από τον Σεπτέμβριο του 2021 κυκλοφορούν καθημερινά στο δίκτυο άνω των 1.300 οχημάτων, έναντι 1.000 περίπου οχημάτων τον Σεπτέμβριο του 2020. Η αύξηση στον αριθμό των λεωφορείων έγινε στοχευμένα σε γραμμές του δικτύου, στις οποίες διαπιστώθηκε, από τον ΟΑΣΑ, ιδιαίτερη επιβάρυνση κατά τις ώρες αιχμής, με στόχο την ενίσχυση των προγραμματισμένων δρομολογίων. Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής γραμμές:

7 Ζάππειο - Άνω Πατήσια (ΚΥΚΛΙΚΗ)

21 Νίκαια - Π. Ράλλη - Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)

054 Περισσός -Λαμπρινή - Ομόνοια (ΚΥΚΛΙΚΗ)

242 Στ. Κατεχάκη - Πολυτεχνειούπολη (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.

250 Πανεπιστημιούπολη - Στ. Ευαγγελισμού (ΚΥΚΛΙΚΗ) Σχολ.

732 Ίλιον - Αγ. Φανούριος - Ακαδημία (ΚΥΚΛΙΚΗ)

608 Γαλάτσι - Ζωγράφου

550 Π. Φάληρο - Κηφισιά

Ως εκ τούτου, και παρά την παράλληλη σημαντική αύξηση της κινητικότητας των πολιτών, η πληρότητα άνω του 65%, στα οχήματα σε ώρες αιχμής, διατηρείται σε χαμηλά ποσοστά (2%-3%) επί του συνόλου των δρομολογίων.
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021 10:58

Σχετικά Άρθρα

  • Νέα ανάλυση αποκαλύπτει: Και όμως, η Γη είχε δακτύλιους πριν από 466 εκατ. χρόνια
    Νέα ανάλυση αποκαλύπτει: Και όμως, η Γη είχε δακτύλιους πριν από 466 εκατ. χρόνια

    Πριν από 466 εκατομμύρια χρόνια η Γη είχε έναν δακτύλιο, όπως ο πλανήτης Κρόνος, τον οποίο είχαν σχηματίσει συντρίμμια αστεροειδούς, σύμφωνα με νέα μελέτη.

    Ο δακτύλιος των συντριμμιών, ο οποίος πιθανότατα διήρκεσε δεκάδες εκατομμύρια χρόνια, μπορεί να οδήγησε σε παγκόσμια ψύξη και να συνέβαλε ακόμη και στην πιο ψυχρή περίοδο στη Γη τα τελευταία 500 εκατομμύρια χρόνια, αναφέρει το Space.com.

    Αυτό προκύπτει από μια νέα ανάλυση 21 θέσεων κρατήρων σε όλο τον κόσμο, για τις οποίες οι ερευνητές υποψιάζονται ότι δημιουργήθηκαν από την πτώση συντριμμιών ενός μεγάλου αστεροειδούς στην Ορδοβίκια περίοδο (μεταξύ 488 και 443 εκατ. ετών πριν), κατά την οποία ο πλανήτης μας γνώρισε δραματικά αυξημένες συγκρούσεις αστεροειδών.

    Μια ομάδα με επικεφαλής τον Άντι Τόμκινς, καθηγητή πλανητικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Monash της Αυστραλίας, χρησιμοποίησε υπολογιστικά μοντέλα του τρόπου με τον οποίο κινήθηκαν οι τεκτονικές πλάκες του πλανήτη μας στο παρελθόν για να χαρτογραφήσει πού βρίσκονταν οι κρατήρες όταν σχηματίστηκαν για πρώτη φορά πριν από περισσότερα 400 εκατομμύρια χρόνια. Η ομάδα διαπίστωσε ότι όλοι οι κρατήρες είχαν σχηματιστεί σε απόσταση 30 μοιρών από τον ισημερινό, γεγονός που υποδηλώνει ότι δημιουργήθηκαν από την πτώση συντριμμιών ενός και μόνο μεγάλου αστεροειδούς. Η σχετική μελέτη δημοσιεύθηκε προ ημερών στο περιοδικό Earth and Planetary Science Letters.

    «Υπό κανονικές συνθήκες, οι αστεροειδείς που χτυπούν τη Γη μπορούν να χτυπήσουν σε οποιοδήποτε γεωγραφικό πλάτος, τυχαία. Είναι εξαιρετικά απίθανο και οι 21 κρατήρες αυτής της περιόδου να σχηματίζονται κοντά στον ισημερινό, αν δεν είχαν σχέση μεταξύ τους», δήλωσε ο Τόμκινς.

    Οι δακτύλιοι συντριμμιών τυπικά σχηματίζονται πάνω από τους ισημερινούς των πλανητών, όπως συμβαίνει με εκείνους γύρω από τον Κρόνο, τον Δία, τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα, λένε οι επιστήμονες. Οι πιθανότητες αυτές οι θέσεις πρόσκρουσης να δημιουργήθηκαν από άσχετες, τυχαίες πτώσεις αστεροειδών είναι περίπου 1 στα 25 εκατομμύρια, σύμφωνα με τη νέα μελέτη.

    Προκάλεσε εποχή παγετώνων

    Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο αστεροειδής που δημιούργησε τον δακτύλιο θα είχε πλάτος περίπου 12,5 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τη μελέτη, ο δακτύλιος αυτός θα επηρέαζε σημαντικά το κλίμα του πλανήτη μας. Επειδή ο άξονας της Γης έχει κλίση σε σχέση με την τροχιά της γύρω από τον ήλιο, ο δακτύλιος θα έριχνε σκιά σε τμήματα της επιφάνειας του πλανήτη μας, η οποία μπορεί να είχε προκαλέσει παγκόσμια ψύξη.

    Οι ερευνητές εικάζουν ότι ένα τέτοιο γεγονός μπορεί να συνέβαλε στη δραματική ψύξη του πλανήτη μας πριν από 465 εκατομμύρια χρόνια, η οποία οδήγησε στην ψυχρότερη περίοδο των τελευταίων μισού δισεκατομμυρίου ετών, γνωστή ως Χιρνάντια Εποχή των Παγετώνων. «Δεν μπορούμε να ξέρουμε πώς θα φαινόταν ο δακτύλιος από τη Γη ή πόσο φως θα έκοβε ή πόσα συντρίμμια θα έπρεπε να υπάρχουν στον δακτύλιο για να μειωθεί η θερμοκρασία στη Γη», δήλωσε ο Τόμκινς.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Οι δακτύλιοι του Κρόνου εξαφανίζονται μέσα στους επόμενους μήνες – Τι λέει η NASA
    Οι δακτύλιοι του Κρόνου εξαφανίζονται μέσα στους επόμενους μήνες – Τι λέει η NASA

    Οι δακτύλιοι του Κρόνου θα «εξαφανιστούν» το 2025, σύμφωνα με τη NASA.

    Μέσα στους επόμενους 18 μήνες η δυνατότητα να θαυμάσουμε τους δακτυλίους του Κρόνου από τον πλανήτη μας δε θα υπάρχει πια, σύμφωνα τη NASA.

    Ειδικότερα, η Εθνική Διοίκηση Αεροναυτικής και Διαστήματος των ΗΠΑ έχει επιβεβαιώσει πως σύντομα οι τεράστιοι δακτύλιοι του Κρόνου, που απαρτίζονται από σωματίδια σκόνης, πάγου και δεκάδες δορυφόρους, θα σταματήσουν να είναι ορατοί από τη Γη.

    Οι δακτύλιοι του Κρόνου είναι τεράστιοι, καθώς εκτείνονται μέχρι και τις 140.000 χιλιόμετρα μήκους, σε ορισμένα σημεία. Το πάχος τους, ωστόσο, είναι εξαιρετικά μικρό συγκριτικά, φτάνοντας μόλις τα 10 μέτρα, στα κύρια «δαχτυλίδια». Ως εκ τούτου, οι δακτύλιοι δεν είναι εύκολα ορατοί από το πλάι και έτσι η αλλαγή της οπτικής γωνίας του παρατηρητή μπορεί να δώσει την εντύπωση πως έχουν εξαφανιστεί.

    Η επερχόμενη, λοιπόν, εξαφάνιση των δακτυλίων, οφείλεται στην αλλαγή της κλίσης των δακτυλίων, η οποία θα ξεκινήσει να παρατηρείται πιο έντονα από την νέα χρονιά. Η αλλαγή αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα οι παρατηρητές από τη Γη να βλέπουν τον Κρόνο από το πλάι. Έτσι, οι αστρονόμοι προβλέπουν ότι οι δακτύλιοι του Κρόνου θα εξαφανιστούν σχεδόν εντελώς, μέχρι το 2025.

    Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι πως θα αρχίσουν να γίνονται και πάλι ορατοί, από το 2032, οπότε και η κλίση τους θα αλλάξει εκ νέου, κατά τη διάρκεια της επόμενης φάσης της τροχιάς του πλανήτη, η οποία διαρκεί περίπου 29 χρόνια.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Εξαφανίζονται οι δακτύλιοι του Κρόνου - Τι δείχνουν επιστημονικές έρευνες
    Εξαφανίζονται οι δακτύλιοι του Κρόνου - Τι δείχνουν επιστημονικές έρευνες

    Οι δακτύλιοι του Κρόνου μπορεί να μην είναι ορατοί μέσα από τα τηλεσκόπια στους μελλοντικούς λάτρεις της αστρονομίας .

    Αυτό προκύπτει σύμφωνα με το CNNi από νέα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η αποστολή Κασινί της NASA, η οποία περιφερόταν γύρω από τον πλανήτη μεταξύ 2004 και 2017.

    Το ηλιακό μας σύστημα και οι πλανήτες του δημιουργήθηκαν πριν από 4,6 δισ. χρόνια και οι επιστήμονες έχει πολλές φορές έρθει σε αντιπαράθεση για την ηλικία και την προέλευση των δακτύλιων του Κρόνου.

    Κάποιοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι οι φωτεινοί παγωμένοι δακτύλιοι πρέπει να είναι νεότεροι σε ηλικίας καθώς δεν έχουν διαβρωθεί και το χρώμα τους δεν έχει γίνει σκούρο από διαδράσεις με μετεωρίτες μέσα σε δισεκατομμύρια χρόνια.

    Μελέτη που δημοσιεύτεται στην επιθεώρηση Icarus, στις 15 Μαΐου υποστηρίζει τη θεωρία ότι οι δακτύλιοι εμφανίστηκαν μετά την αρχική δημιουργία του Κρόνου, θέση με την οποία συμφωνούν και άλλες μελέτες.

    Saturn’s iconic rings are disappearing https://t.co/BCOs2B1EpI pic.twitter.com/pwSX3IVztw

    — CNN (@CNN) May 26, 2023

    «Το συμπέρασμά μας είναι ότι οι δακτύλιοι του Κρόνου είναι νεότεροι από αστρονομικής απόψεως μόλις μερικά εκαταντάδες εκατομμύρια χρόνια», λέει ο Ρίτσαρντ Ντουρισέν, καθηγητής αστρονομίας στο πανεπιστήμιο Μπλούμινγκτον της Ιντιάνα.

    « Αν κάποιος κοιτάξει το σύστημα δορυφόρων του Κρόνου υπάρχουν άλλα στοιχεία που συνηγορούν ότι κάτι συνέβη τα τελευταία εκατοντάδες εκατομμύρια χρόνια. Αν οι δακτύλιοι του Κρόνου δεν είναι τόσο παλιοί όσο ο πλανήτης αυτό σημαίνει ότι κάτι συνέβη και πρέπει να μελετηθεί».

    Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το μυστήριο θα λυθεί από τις μελλοντικές αποστολές που θα γίνουν στον Κρόνο.

    Saturn’s iconic rings are disappearing

    Πηγή: Cnn.gr

  • Δακτύλιος 2021 - Πρεμιέρα τη Δευτέρα: Βήμα - βήμα η διαδικασία για κάρτα μόνιμου κατοίκου
    Δακτύλιος 2021 - Πρεμιέρα τη Δευτέρα: Βήμα - βήμα η διαδικασία για κάρτα μόνιμου κατοίκου

    Aναλυτικά η διαδικασία για να κάνετε την αίτηση ώστε να εκδώσετε την κάρτα μόνιμου κατοίκου για την είσοδο στον Δακτύλιο

    Πρεμιέρα κάνει από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας και ήδη βρίσκεται στον «αέρα» το daktylios.gov.gr για έκδοση του ειδικού σήματος για την κυκλοφορία για τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

    Δήμος Αθηναίων: Με λίγα κλικ στο https://eservices.cityofathens.gr η αίτηση για κάρτα μόνιμου κατοίκου

    Οι δικαιούχοι θα πρέπει να έχουν προμηθευτεί την ειδική κάρτα εισόδου – εξόδου στον δακτύλιο, η οποία εκδίδεται από τον Δήμο Αθηναίων μέσω της ηλεκτρονικής του πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών https://eservices.cityofathens.gr από οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή, με ελάχιστα κλικ.

    Πώς θα παραλάβετε την κάρτα

    Η διαδικασία έκδοσης είναι εξαιρετικά απλή, καθώς η κάρτα δημιουργείται και εξάγεται αυτόματα από το σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες δε θα χρειαστεί να απευθυνθούν στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας για να παραλάβουν την κάρτα, καθώς μόλις η αίτησή τους γίνει αποδεκτή από τους αρμόδιους υπαλλήλους του Δήμου, η κάρτα θα «ανεβαίνει» στην προσωπική τους θυρίδα.

    Για πρώτη φορά στον Δήμο Αθηναίων, και για λόγους διαφάνειας και προστασίας όλων, ενεργοποιήθηκε μηχανισμός εγκυρότητας εγγράφων που αφορά και τη συγκεκριμένη περίπτωση, την έκδοση της κάρτας δακτυλίου.

    Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε κάρτα που εκδίδεται και «ανεβαίνει» στην θυρίδα του αιτούντα, δημιουργείται αυτόματα από το σύστημα ένα QR code, που χρησιμοποιείται κατά τον έλεγχο. Εφόσον η κάρτα είναι γνήσια, όταν σκαναριστεί το QR code ανοίγει η σχετική ηλεκτρονική σελίδα με τα στοιχεία που είναι συνδεδεμένα με την κάρτα. Σε περίπτωση που είναι πλαστή, το QR code δίνει την πληροφορία ότι η κάρτα δε βρέθηκε.

    Τα απαραίτητα δικαιολογητικά:

    • Αίτηση (χορηγείται από την υπηρεσία).
    • Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου (απλό αντίγραφο). Σε περίπτωση που η άδεια κυκλοφορίας δεν είναι στο όνομα του οδηγού, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας (όταν πρόκειται για εταιρεία) υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση παραχώρησης χρήσης αυτοκινήτου προς τον ενδιαφερόμενο οδηγό (με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια αρχή ή Κ.Ε.Π.).

    Για την απόδειξη της κατοικίας, κατατίθενται:

    • Αντίγραφο του εντύπου Ε1 της οικείας ΔΟΥ του τελευταίου οικονομικού έτους (εκτύπωση από τη σελίδα του TAXIS), από την οποία προκύπτει η κύρια κατοικία του δικαιούχου ή σε περίπτωση μίσθωσης του ακινήτου (αναφέρεται υποχρεωτικά στο έντυπο Ε1).
    • Σε περίπτωση που δεν έχει δηλωθεί ως κύρια κατοικία η αναφερόμενη διεύθυνση, απαιτείται και πρόσφατο αντίγραφο του μισθωτηρίου συμβολαίου του ακινήτου, θεωρημένο από ΔΟΥ ή εκτύπωση μέσω TAXIS.
    • Σε περίπτωση πρόσφατης μετακόμισης, το Ε1 συνοδεύει μεταβολή στοιχείων από ΔΟΥ.
    • Σε περίπτωση κατά την οποία ο αιτών είναι φιλοξενούμενος, το Ε1 συνοδεύει υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη που τον φιλοξενεί, στην οποία φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας (με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής από δημόσια αρχή ή Κ.Ε.Π.) ή το Ε1 του ίδιου του ιδιοκτήτη.
    • Λογαριασμός Οργανισμού Κοινής Ωφελείας (ΔΕΗ, ΟΤΕ Ή ΕΥΔΑΠ) ή κινητής τηλεφωνίας (απλά αντίγραφα).
    • Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας του οδηγού (απλό αντίγραφο).
    • Διαβατήριο και άδεια παραμονής σε ισχύ.

    Επιπλέον της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, οι πολίτες μπορούν να εξυπηρετούνται στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας επί της οδού Αγ. Κωνσταντίνου 14, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών κλείνοντας ραντεβού είτε ηλεκτρονικά στο https://rantevou.cityofathens.gr είτε τηλεφωνικά στο 210-5287800.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο