Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2022 14:51

Κακοκαιρία Ελπίς: Το χάος στην Αττική Οδό ανοίγει τη συζήτηση για τις ιδιωτικοποιήσεις υποδομών

Γράφτηκε από την

Πρωτοφανείς εικόνες απόλυτου χάους και χιλιάδων ανθρώπων και οχημάτων εγκλωβισμένων σε κλειστό αυτοκινητόδρομο ευρωπαικής πρωτεύουσας έκαναν το γύρο του κόσμου ταξιδεύοντας τη ...φήμη της χώρας σε διεθνές επίπεδο τις προηγούμενες ημέρες.

Την ίδια στιγμή εκατοντάδες επιβάτες του σιδηροδρόμου ξέμεναν για 18 ώρες σε διάφορα σημεία του δικτύου χωρίς τρόφιμα, με ελάχιστο νερό, χωρίς ενημέρωση και συχνά χωρίς καν θέρμανση.

Το υπουργείο Υποδομών αν και αρμόδιο τόσο για τους αυτοκινητοδρόμους όσο και για τις σιδηροδρομικές και αστικές συγκοινωνίες δεν κρίθηκε σκόπιμο να συμμετέχει σε καμία από τις συσκέψεις που είχαν προηγηθεί ενόψει της κακοκαιρίας Ελπίς, ενώ απούσες ήταν επίσης και οι διοικήσεις των αστικών και σιδηροδρομικών εταιριών παρά το γεγονός ότι πρόκειται για κρίσιμες υποδομές εξυπηρέτησης των πολιτών.

«Το ποιος συμμετείχε ή όχι στη σύσκεψη αυτή είναι κάτι που είναι γνωστό. Εχουν βγει δύο δελτία τύπου. Μα το πρόβλημά μας αυτό είναι; ποιος συμμετείχε; Η το άν τελικά μπορέσαμε να αντιμετωπίσουμε με επάρκεια αυτή την κρίση. Είναι προφανές ότι δεν την αντιμετωπίσαμε με επάρκεια. Και γι΄αυτό το λόγο είμαστε η μόνη πολιτική παράταξη που ζητήσαμε συγγνώμη», είπε προσπαθώντας να υποβαθμίσει το ζήτημα ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, επαναλαμβάνοντας ότι ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς στους ιδιώτες που δεν έκαναν τη δουλειά τους.

Η «Ελπίς» άνοιξε ξανά τη συζήτηση για το εάν είναι οφέλιμες οι ιδιωτικοποιήσεις των υποδομών

Η κακοκαιρία «Ελπίδα» παρά το όνομά της, φαίνεται ότι έγραψε μία μελανή σελίδα στο κεφάλαιο ιδιωτικοποιήσεων και παραχωρήσεων απογοητεύοντας ακόμα και τους πιο πιστούς τους ακολούθους και οδηγώντας υπουργούς της κυβέρνησης σε ασυνήθιστες επιθέσεις εναντίον ιδιωτών εταιριών.

Αλλωστε είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από τον απεγκλωβισμο χιλιάδων οδηγών ύστερα από ώρες αγωνίας στα χιόνια από το κράτος, την Πυροσβεστική και το στρατό.

Για το χάος των προηγούμενων ημερών στον κλειστό αυτοκινητόδρομο της πρωτεύουσας ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης υποχρέωσε την ιδιωτική εταιρία στην πληρωμή παροχής ύψους 2.000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο όχημα. Παράλληλα τόσο ο ίδιος όσο και ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Καραμανλής προανήγγειλαν εξονυχιστική διερεύνηση του περιστατικού και βαριές «καμπάνες» στον παραχωρησιούχο.

Από το αρμόδιο υπουργείο μάλιστα έγινε υπόμνηση και της νομοθετικής ρύθμισης του 2020, σύμφωνα με την οποία προβλεπονται και οικονομικές κυρώσεις σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας από τον ιδιώτη διαχειριστή της οδού.

Οσο παράξενο κι αν ακούγεται αυτό, μέχρι τον Ιανουάριο του 2020 δεν είχε προβλεφθεί η επιβολή προστίμου στους παραχωρησιούχους που αποτύγχαναν να κρατήσουν τον αυτοκινητόδρομο ευθύνης τους ανοιχτό. Αυτό ήρθε μετά τον Δεκέμβριο του 2019 όταν και έκλεισε τμήμα της Εθνικής Οδού εξαιτίας της κακοκαιρίας «Ζηνοβία» και εγκλωβίστηκαν εκατοντάδες αυτοκίνητα. Τότε ψηφίστηκε νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει την απαγόρευση διακοπής κυκλοφορίας σε οποιοδήποτε τμήμα του βασικού και δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου. Σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλονται πρόστιμα που ξεκινούν από 5.000 ευρώ και φτάνουν το 1 εκατ. ευρώ ανάλογα με την βαρύτητα του περιστατικού.

Και αυτή η διάταξη όμως φαίνεται ότι ...μπαινοβγαίνει από το συρτάρι κατά το δοκούν. Τον περασμένο Φεβρουάριο ενόψει της κακοκαιρίας «Μήδεια», ο τότε υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έσπευσε να αναγγείλει την προληπτική διακοπή της κυκλοφορίας στην Νέα Οδό μπλοκάροντας – όπως τον κατηγόρησαν τότε - προκαταβολικά μία ενδεχόμενη επιβολή προστίμου σε πιθανή περίπτωση έλλειψης ετοιμότητας εκ μέρους του παραχωρησιούχου.

Στην πρόσφατη «Ελπίδα» και τις πρωτοφανείς εικόνες εγκλωβισμένων οχημάτων στον πιο χρυσοφόρο αυτοκινητόδρομο και τον μοναδικό στον αστικό της πόλης, η ρύθμιση επανήλθε στο προσκήνιο. Βάσει αυτής μάλιστα συγκροτήθηκε και η Επιτροπή Διερεύνησης από το υπουργείο, η οποία θα καταλήξει σε πόρισμα εντός 20 ημερών, όπως επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.

Οπως λένε στο «ethnos.gr» στελέχη του υπουργείου «αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, δηλαδή η δυνατότητα στο κράτος να επιβάλει στον ιδιώτη και ποινή και διοικητικό πρόστιμο». Στο πλαίσιο της έρευνας έχει ζητηθεί η υποβολή όλων των απαραίτητων στοιχείων από την πλευρά της Αττικής Οδού, η οποία, πάντως στο μεταξύ έχει ανακοινώσει πως είχε υποβάλλει εγκαίρως αίτημα απαγόρευσης της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής και περιορισμού της γενικής κυκλοφορίας, αλλά αγνοήθηκε.

Αναλόγως με τα συμπεράσματα του πορίσματος θα προκύψει και η απαίτηση αποζημιώσεων προς το Δημοσιο, κάτι το οποίο όμως ακούγεται ευκολότερο από ό,τι πραγματικά είναι. Κι αυτό καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις η υπόθεση οδηγείται συνήθως στη διαδικασία της διαιτησίας, η οποία έως τώρα δεν έχει ωφελήσει ιδιαίτερα το Δημόσιο.

Να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι ο παραχωρησιούχος δεν έχει δικαίωμα ούτε να διακόψει την κυκλοφορία χωρίς εντολή της Τροχαίας ούτε να απαγορεύσει την κίνηση των βαρέων οχημάτων. Μπορεί να ζητήσει τη διακοπή της κυκλοφορίας από τους αρμόδιους φορείς, αλλά όχι να προβεί χωρίς εντολή σ΄αυτήν. Αντιθέτως η Τροχαία έχει φυσικά δικαίωμα να διακόψει την κυκλοφορία ή να απαγορεύσει την κίνηση οχημάτων ακόμα και αν με την απόφαση αυτή διαφωνεί ο εκάστοτε παραχωρησιούχος.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί ότι προ ολίγων ημερών εκκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία για τη χρονική επέκταση της παραχώρησης καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει το 2024. Με βάση αυτό το «ethnos.gr» ρώτησε τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών εάν το ...πάθημα έγινε μάθημα και θα εισαχθούν νέοι αυστηρότεροι όροι στην καινούρια σύμβαση ειδικά μετά την εμπειρία των αποζημιώσεων που απαίτησαν οι παραχωρησιούχοι για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία και πλήρωσε το δημόσιο, αλλά και σε επίπεδο υποχρεώσεων και ρητρών για περιπτώσεις όπως αυτές μιας σφοδρής κακοκαιρίας.

Και στο επίπεδο αυτό ουσιαστικά απάντηση δεν υπήρξε καθώς παρόλο που το υπουργείο Υποδομών είναι αρμόδιο για την εποπτεία των αυτοκινητοδρόμων, τον διαγωνισμό «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ χωρίς στην πραγματικότητα το πρώτο να έχει ρόλο.

Ευθύνες όχι μόνο στην Αττική Οδό, αλλά και στη διαχείριση της κρίσης από την κυβέρνηση επιρρίπτει από την πλευρά του ο βουλευτης του ΣΥΡΙΖΑ και τ. Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης επισημαίνοντας: «Οι ευθύνες της Αττικής Οδού είναι δεδομένες και η σύμβαση κλίνει σαφώς υπέρ του παραχωρησιούχου, αλλά τι εκανε η κυβέρνηση 2,5 χρόνια γι΄αυτό;»

Θυμίζει ότι 15 μέρες πριν τις εκλογές όταν η Αττική Οδός επιχείρησε να αυξήσει την τιμή των διοδίων, ο ίδιος είχε «παγώσει» την αύξηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ): «Είχαμε ζητήσει παράλληλα τα στοιχεία για να γίνει υπολογισμός εαν έχει λήξει η παραχώρηση ή όχι, εάν έχουν εκπληρωθεί οι συμβατικοί όροι ώστε να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο. Μετά τις εκλογές ο κ. Καραμανλής επέλεξε να μην κυρώσει στη Βουλή την ΠΝΠ. Εβαλε ένα σύμβουλο, ποτέ δεν ολοκλήρωσε την άσκηση που είχαμε ξεκινήσει ως προς το εάν έληξε η παραχώρηση και έκτοτε δε μάθαμε τίποτα άλλο ούτε εάν έχει ξεκινήσει η βαριά συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου» σημειώνει χαρακτηρίζοντας «έγκλημα» ότι τον διαγωνισμό της χρονικής επέκτασης της παραχώρησης τον κάνει το ΤΑΙΠΕΔ αντι του υπουργείου και μάλιστα χωρίς να περιλαμβάνει τις επεκτάσεις.

Μηχανικοί Δημοσίου: Οι ιδιωτικοποιήσεις επιφέρουν μεγαλύτερο κόστος και καταστροφές

«Τα πρόσφατα εξοργιστικά γεγονότα της κακοκαιρίας “Ελπίδα” επιβεβαίωσαν – για άλλη μια φορά ότι η εκχώρηση αρμοδιοτήτων στους ιδιώτες προς όφελος της κερδοφορίας τους και μόνο, οι ιδιωτικοποιήσεις κρίσιμων υποδομών και η απαξίωση των Δημόσιων Υποδομών και της κοινωνικής ευθύνης της πολιτείας, επιφέρουν και μεγαλύτερο κόστος και κοινωνικές καταστροφές. Το ζούμε κάθε φορά που πέφτει λίγο παραπάνω χιόνι, κάθε φορά που βρέχει λίγο παραπάνω, σε κάθε καύσωνα, σε κάθε πυρκαγιά, σε κάθε φυσική καταστροφή, που έχει καταντήσει ρουτίνα», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων».

Ως παραδείγματα αναφερουν ότι:

  • Η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ εγκαταλείπει τρένα γεμάτα επιβάτες στη μέση του πουθενά για δεκάδες ώρες.
  • Η ιδιωτικοποιημένη πρώην ΔΕΗ εγκαταλείπει εν μέσω ψύχους χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα τη στιγμή που ζητάει εξωφρενικές “Ρήτρες Αναπροσαρμογής” στην ηλεκτρική ενέργεια.
  • Τα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια δεν έχουν φροντίσει να καθαρίσουν εγκαίρως τις πίστες τους.
  • Η εμβληματική και πιλοτική Σύμβαση Παραχώρησης της Αττικής Οδού εγκαταλείπει χιλιάδες οδηγούς και οχήματα εγκλωβισμένους χωρίς καμία διέξοδο για ώρες.
  • Η Εθνική Οδός (και αυτή με Σύμβαση Παραχώρησης) ανοιγοκλείνει με λίγους πόντους χιόνι (και με κρατική εντολή για να μην πληρώνει αποζημιώσεις ο Παραχωρησιούχος).

Ειδικά για την Αττική Οδό οι μηχανικοί του Δημοσίου σημειώνουν πως «το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ανήλθε συνολικά σε 1,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 35% της συνολικής δαπάνης καλύφθηκε από το Δημόσιο, το οποίο και απορρόφησε και δαπάνες άνω του 1 δισ. ευρώ σε απαλλοτριώσεις. Υπολογίζεται ότι τα τελευταία 20 χρόνια οι χρήστες κατέβαλαν για διόδια και δαπάνες λειτουργίας περίπου 4 δισ. ευρώ αν υπολογιστεί ότι ο ετήσιος τζίρος ανέρχεται στα επίπεδα των 200 εκατ. Ευρώ, ενώ η εταιρεία διένειμε και προμέρισμα. Η κίνηση στην Αττική Οδό έχει ξεπεράσει κατά πολύ τις αρχικές προβλέψεις. Παρόλα αυτά η εταιρεία συνεχίζει να εκμεταλλεύεται την Α.Ο. και να εισπράττει διόδια, βασισμένη κυρίως σε ένα παράθυρο της σύμβασης του 1996».

Οπως λέει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Δημήτρης Πετρόπουλος, οι ιδιωτικοποιημένες υποδομές έχουν στον πυρήνα της λειτουργίας τους αποκλειστικά την κερδοφορία και κινούνται με άλλο κριτήριο: «Υπεγράφησαν λεόντειες συμβάσεις που ήταν win win μόνο για τους ιδιώτες με αποτέλεσμα να μοιραζόμαστε τις ζημιές τους, όπως έγινε και με τις αποζημιώσεις των αυτοκινητοδρόμων για την απώλεια εσόδων κατά τη διάρκεια των lockdowns, που κάλυψε η Πολιτεία, δηλαδή οι φορολογούμενοι αλλά όχι τα έσοδά τους. Υστερα από τόσα χρόνια διαχείρισης της Αττικής Οδού δεν μπήκε στο τραπέζι η μείωση του αντιτίμου των διοδίων ώστε να ταιριάζουν με τους μισθούς των χρηστών της πόσο μάλλον η επιστροφή της στο Δημόσιο» τονίζει.

Κριτική στις ΣΔΙΤ και από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο

Την κριτική σε ιδιωτικοποιήσεις και ΣΔΙΤ έχει επαναφέρει η αποτυχία ιδιωτικών φορέων όπως η Αττική Οδός και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανταποκριθούν στις δύσκολες απαιτήσεις του χιονιά.

Ωστόσο τα ΣΔΙΤ και οι παραχωρήσεις δεν είναι η πρώτη φορά που μπαίνουν στο μικροσκόπιο ακόμα και από το Ευρωπαικό Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο σε έκθεση του 2018 σημείωνε ότι «Οι συμπράξεις δημόσιου - ιδιωτικού τομέα εμφανίζουν πολλαπλές αδυναμίες και αποφέρουν περιορισμένα οφέλη» και προσέθετε πως εφεξής «δεν μπορούν να θεωρούνται οικονομικά βιώσιμη επιλογή για την κατασκευή έργων δημόσιων υποδομών».

Η έκθεση έκανε συγκεκριμένη αναφορά σε τρεις ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, τον Ε-65, την Ολυμπία Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Μορέα καταλήγοντας στο ότι υπήρξε επιπλέον επιβάρυνση της τάξεως των 1,2 δισ. ευρώ για τους φορολογούμενους, εξαιτίας των καθυστερήσεων, από 37 έως και 52 μήνες, αλλά και της επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων, που κρίθηκε αναγκαία όταν μειώθηκαν τα έσοδα από τα διόδια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Αποτέλεσμα κατά τους Ευρωπαίους ελεγκτές, ήταν να αυξηθεί κατά 36% η συνολική δαπάνη ανά χιλιόμετρο για τις τρεις ΣΔΙΤ, ενώ δύο από τα έργα κάλυψαν μικρότερες αποστάσεις από ό,τι είχε αρχικά σχεδιαστεί. Παράλληλα, σχεδόν διπλασιάστηκε η χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία, ενώ εξαρχής είχε υπερτιμηθεί ο όγκος οχημάτων που θα χρησιμοποιούσαν τους εν λόγω αυτοκινητοδρόμους, ανέφεραν.

«Πίσω από την υποβάθμιση όλων των υποδομών κρύβεται η «προτζεκτοποίηση» των έργων, ενώ γνώμονας στα πάντα είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους. Π.χ. Στην περίπτωση των παραχωρήσεων των αυτοκινητοδρόμων βλέπουμε να επαναλαμβάνεται το μοντέλο εναλλαγής των μειοδοτών σε κατασκευή και λειτουργία» επισημαίνει ο Λεωνίδας Βατικιώτης, Δρ. Οικονομολόγος - δημοσιογράφος, ερευνητής Advanced Media Institute.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ο πλήρης κατακερματισμός παλαιών ΔΕΚΟ με απόλυτο διαχωρισμό της υποδομής από την λειτουργία είναι ένα μοντέλο που «βγάζει» προβλήματα, ενώ προσθέτει ότι στο παιχνίδι δημοσίου – ιδιώτη, νικητής είναι συνήθως ο δεύτερος: «Κάθε φορά που υπήρχε ζήτημα το Δημόσιο υποχωρούσε στα αιτήματα των παραχωρησιούχων με αλλαγές στους όρους των συμβάσεων, όπως συνέβη στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Και το μήνυμα στους ιδιώτες κάθε φορά είναι ένα: το κατά τα άλλα ανίκανο, άχρηστο κράτος να λειτουργήσει τις υποδομές του θα είναι εδώ ως κράτος – πατερούλης απλώνοντας ένα δίχτυ προστασίας κάθε φορά που δε θα τα καταφέρνετε».

Ερευνα που έχει δημοσιεύσει ο ίδιος για τις ΣΔΙΤ καταλήγει μεταξύ άλλων στο συμπέρασμα ότι αφενός δεν εγγυώνται την ταχεία υλοποίηση ενός έργου, ενώ δεν εξαφαλίζουν και την ποιότητά του: «Η υλοποίηση ενός έργου, όπως έδειξε το παράδειγμα με την επανεκκίνηση της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και των σχολείων, συναρτάται από την ύπαρξη των άριστων συνθηκών που περιγράφονται στην προκήρυξη. Στο υπαρκτό ενδεχόμενοεμφάνισης πραγματικών περίπλοκων συνθηκών εμφανίζονται οι γνωστές καθυστερήσεις», αναφέρει.

Επιπλέον, βάσει των συμπερασμάτων της έρευνας, «οι ΣΔΙΤ δεν επιμερίζουν αναλογικά, πολύ περισσότερο δεν μεταφέρουν τον κίνδυνο στην πλευρά του ιδιώτη. Η διακοπή των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους, με αφορμή την μείωση της κίνησης, και η επανεκκίνηση με αυξημένο κόστος και μειωμένο έργο, με την επίκληση έκτακτων περιστάσεων, σήμανε την μετακύλιση όλου του κινδύνου στην πλευρά του κράτους, δηλαδή των φορολογουμένων».

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2022 11:45

Σχετικά Άρθρα

  • Τραγωδία στην Αττική Οδό: Νεκρός ο 23χρονος οδηγός μηχανής που συγκρούστηκε με φορτηγό
    Τραγωδία στην Αττική Οδό: Νεκρός ο 23χρονος οδηγός μηχανής που συγκρούστηκε με φορτηγό

    Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε στην Αττική Οδό όταν κατέληξε αργά το βράδυ του Σαββάτου (12/10) ο οδηγός της μηχανής που είχε τραυματιστεί σοβαρά.

    Το τροχαίο συνέβη στο ύψος της εξόδου της Δουκίσσης Πλακεντίας στο ρεύμα προς Ελευσίνα, όταν μία μηχανή που οδηγούσε ένας 23χρονος, συγκρούστηκε με ένα φορτηγό.

    Ο άνδρας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ωστόσο τα μεσάνυχτα και παρά τις προσπάθειες των γιατρών, ο 23χρονος κατέληξε.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αττική Οδός: Τι αλλάζει από τις 6 Οκτωβρίου - Οι χρεώσεις στα διόδια, τι θα γίνεται με τους «δεν πληρώνω» και το «θολό» κομμάτι
    Αττική Οδός: Τι αλλάζει από τις 6 Οκτωβρίου - Οι χρεώσεις στα διόδια, τι θα γίνεται με τους «δεν πληρώνω» και το «θολό» κομμάτι

    Μείωση των διοδίων στα 2,50 από 2,80 ευρώ που κοστίζουν σήμερα για τα επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα, αναπροσαρμογή του αντιτίμου ανάλογα με τον πληθωρισμό κάθε έτους και δυνατότητα κλιμακωτής αύξησης ανάλογα με την ώρα, την ημέρα, αλλά ακόμα και με το σταθμό διοδίων σε πέντε χρόνια από τώρα, προβλέπει η νέα 25ετής παραχωρηση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία κατατέθηκε το Σάββατο στη Βουλή προς κύρωση.

    Με τη σύμβαση τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του νέου λειτουργού του αυτοκινητόδρομου το αν θα διατηρήσει στελεχωμένους με υπαλλήλους τους σταθμούς διοδίων ή θα εφαρμόσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα υποβολής πρότασης εκ μέρους του παραχωρησιούχου για επιπλέον θέσεις ανάπτυξης σταθμών διοδίων. Επιπλέον καθορίζεται ο τρόπος αποζημίωσής του στις περιπτώσεις που κάποιο όχημα περάσει τα διόδια χωρίς την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων.

    Οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε εφαρμογή από τις 6 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία, όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα αλλάξει χέρια η Αττική Οδός περνώντας από το Δημόσιο στην ευθύνη του νέου παραχωρησιούχου.

    Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού έναντι εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Επιπλέον, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.

    Μένει, πάντως, να αποσαφηνιστεί τί ακριβώς θα ισχύσει για τους κατόχους πομποδεκτών και τυχόν υπολοίπου προπληρωμένων διελεύσεων που αυτοί έχουν ως προς το σκέλος της τιμής, στην οποία αυτά θα χρεωθούν μετά την 6η Οκτωβρίου. Οι χρήστες διατηρούν, πάντως, το δικαίωμα «να καταγγείλουν αζημίως και οποτεδήποτε τις συμβάσεις αυτές, τηρουμένων κατά τα λοιπά των ειδικότερων συμβατικών όρων. Στην περίπτωση αυτή, αναλαμβάνουν τυχόν μη αναλωμένο υπόλοιπο της συνδρομής τους».

    Κλιμακωτές χρεώσεις σε πέντε χρόνια

    Όπως αναλυτικά αναφέρεται στη σύμβαση, προς αντιμετώπιση τυχόν εκτεταμένων φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης, παρέχεται στον Παραχωρησιούχο, μετά την πέμπτη επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης, η δυνατότητα να προτείνει σύστημα διαφοροποιημένου διοδίου τέλους για διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής), διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες) ή/και διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων.

    Προϋπόθεση είναι η παρατηρούμενη μέση ωριαία ταχύτητα της διαμπερούς κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής και στις δύο περιόδους αιχμής να είναι χαμηλότερη από 45 km/h για δύο ώρες και για 30 ημέρες εντός περιόδου έξι συνεχόμενων μηνών, της θερινής περιόδου (15/6-31/8) μη συμπεριλαμβανομένης, σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα κατωτέρω τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου:

    • Τμήμα Α: Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13) - Α/Κ Αθηνών - Λαμίας (8)
    • Τμήμα Β: Α/Κ Παπάγου (Υ2)-Α/Κ Αγ. Παρασκευής (Υ4)
    • Τμήμα Γ: Α/Κ Λ. Φυλής (6) - Α/Κ Αθηνών- Λαμίας (8)
    • Τμήμα Δ: Α/Κ Λεονταρίου (16) - Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13).

    Ακολούθως, η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το δημόσιο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ανεξάρτητου μηχανικού, καθώς και να ενημερωθεί σχετικά η DGMove και εφόσον κριθεί απαραίτητο να ληφθεί σύμφωνη γνώμη της. Το προτεινόμενο σύστημα ξεκαθαρίζεται πως θα εφαρμοστεί με ευθύνη, επιμέλεια και έξοδα του παραχωρησιούχου.

    Βάσει των προβλέψεων, ο παραχωρησιούχος δικαιούται να θεσπίσει σύστημα εκπτώσεων στα Διόδια Τέλη ή ειδικών μειωμένων τελών διοδίων για συχνή ή καθημερινή χρήση ή για οποιαδήποτε άλλη ειδική κατηγορία χρηστών, να μειώνει τα Διόδια Τέλη για κατηγορίες οχημάτων για μια συγκεκριμένη περίοδο (εντός ημέρας, εβδομάδας, μήνα κ.λπ.), να χρεώνει διαφορετικά Διόδια Τέλη στους διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων. Σε καμία περίπτωση όμως τα διόδια δεν θα μπορούν να υπερβούν, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, τα Βασικό Τέλος Διοδίου ανά κατηγορία οχήματος.

    Βάσει των όρων της σύμβασης, ο αριθμός των πυλών σε οποιονδήποτε Σταθμό διοδίων που θα βρίσκονται σε συνεχή λειτουργία πρέπει καθόλη τη διάρκεια του 24ώρου να διασφαλίζει ότι δε θα δημιουργούνται ουρές αναμονής στις πύλες των Σταθμών διοδίων μεγαλύτερες των 6 οχημάτων ανά πύλη για περισσότερα από 15 λεπτά ανά ημέρα, και για περισσότερες από 90 ώρες ανά έτος.

    Υποχρεωτικό το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων - Αποζημίωση για όσους δεν πληρώνουν

    Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου συγκαταλέγεται η λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με την υποχρέωση λειτουργίας και τουλάχιστον μιας χειροκίνητης πύλης καταβολής διοδίων ανά κατεύθυνση σε κάθε Σταθμό Διοδίων. Η πύλη αυτή μπορεί να λειτουργεί είτε με εισπράκτορα διοδίων είτε με μηχανήματα είσπραξης που δέχονται πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες και μετρητά και θα πρέπει να είναι εξοπλισμένη με μικροφωνική εγκατάσταση που θα επιτρέπει στον χρήστη να επικοινωνεί εξ αποστάσεως με το προσωπικό του παραχωρησιούχου.

    Στην περίπτωση που ο Παραχωρησιούχος επιλέξει να εγκαταστήσει πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων (χωρις δρύφακτο - Free Flow system), υποχρεούται να προβλέψει και την εγκατάσταση των αναγκαίων διαδρόμων χειροκίνητης είσπραξης διοδίων ώστε να εξυπηρετούνται οι χρήστες που δεν έχουν προμηθευτεί κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

    Ανεξαρτήτως, πάντως, της εγκατάστασης αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων, η σύμβαση - μέσω της χρήσης τεχνολογικών μέσων και της φωτογραφίας του αριθμού κυκλοφορίας - διασφαλίζει τον παραχωρησιούχο στις περιπτώσεις διελεύσεων χωρίς την πληρωμή διοδίου, ορίζοντας μάλιστα και υψηλή ποινή.

    Συγκεκριμένα ορίζεται ότι βεβαίωση της μη καταβολής του διοδίου συνοδευόμενη από ευκρινή φωτογραφία του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος με επισημείωση του χρόνου διέλευσης και βεβαίωση Αρμόδιας Αρχής για τα στοιχεία του υπόχρεου που θα εκδίδεται εντός 5 ημερών από τη σχετική αίτηση, θα αποτελεί πλήρη απόδειξη για τη διέλευση του οχήματος χωρίς την καταβολή του αντιτίμου και για την υποχρέωση του ιδιοκτήτη του να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος και το 20πλάσιο ποσό απ΄αυτό, ως αστική ποινή.

    Ο Παραχωρησιούχος, μετά από παρέλευση 15 ημερών από την ημερομηνία βεβαίωσης της μη καταβολής, εντός των οποίων ο υπόχρεος θα δικαιούται να καταβάλει το οφειλόμενο τέλος με τον τρόπο που θα υποδείξει ο Παραχωρησιούχος, απαλλασσόμενος από κάθε άλλη επιβάρυνση, θα δικαιούται να ζητήσει και έκδοση διαταγής πληρωμής και για τα δύο αυτά ποσά με βάση την παραπάνω βεβαίωση.

    Το Δημόσιο δεν φέρει την ευθύνη της βεβαίωσης της μη καταβολής και της είσπραξης των ανωτέρω, αλλά μπορεί να επιβάλει επιπροσθέτως οποιαδήποτε επιπλέον πρόστιμα ορίζει ο ΚΟΚ.

    Οι εν λόγω προβλέψεις ισχύουν και για συναλλαγές σε χειροκίνητες πύλες, ηλεκτρονικές πύλες, και πύλες με ειδική συσκευή αποδοχής νομισμάτων ή/και πιστωτικών και χρεωστικών καρτών και ανεξάρτητα από την επιλογή του Παραχωρησιούχου να εγκαταστήσει ή όχι πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης διελεύσεων και είσπραξης διοδίων με ελεύθερη ροή οχημάτων.

    Οι εργαζόμενοι

    Θολό παραμένει το ζήτημα των σημερινών εργαζομένων στην παραχώρηση, ο αριθμός των οποίων υπολογίζεται σε περίπου 800 άτομα. Οπως απορρέει από τη σύμβαση, ο νέος παραχωρησιουχος δεν υποχρεώνεται να διατηρήσει παλαιές συμβάσεις. Ωστόσο πρόκειται για ανθρώπους που γνωρίζουν άριστα το αντικείμενο και μπορούν να εγγυηθούν τη «βελούδινη» μετάβαση, η οποία είναι και το ζητούμενο για το υπουργείο.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το ζήτημα των εργαζομένων δεν είχε ξεκαθαρίσει έως αργά το βράδυ της Παρασκευής. Αυτό το οποίο ξεκαθαρίζεται ωστόσο στη σύμβαση των 238 σελίδων, είναι ότι ο παραχωρησιούχος δεν ευθύνεται για απαιτήσεις και αξιώσεις που απορρέουν από οποιαδήποτε εργασιακή σύμβαση ή σχέση που συνδέεται με την υλοποίηση της παλιάς σύμβασης παραχώρησης του 1996.

    Επισημαίνεται επίσης ότι ο νέος παραχωρησιούχος εντός μίας ημέρας από την παράδοση σε αυτόν των συμβάσεων που έχουν συνάψει οι «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» για τη λειτουργία και εκμετάλλευση του δρόμου, θα προσδιορίσει ποιες από αυτές θέλει να διατηρήσει ως μεταβιβαζόμενες.

    Οι μεταβιβαζόμενες συμβάσεις, οι οποίες λήγουν την ημερομηνία έναρξης Παραχώρησης ή την προηγουμένη, «παρατείνονται αυτοδικαίως για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, δυνάμενου του Παραχωρησιούχου να προβεί οποτεδήποτε εντός της ανωτέρω περιόδου σε καταγγελία οποιασδήποτε εκ των συμβάσεων αυτών αζημίως».

    Σε κάθε περίπτωση ορίζεται σαφώς ότι ο νέος παραχωρησιούχος δεν καθίσταται διάδοχος του προηγούμενου και των υπεργολάβων της εταιρίας και δε μεταβιβάζονται σε αυτόν δικαιώματα και υποχρεώσεις της «Αττική Οδός Α.Ε», ενώ - όπως αναφέρεται- δεν ευθύνεται έναντι οιουδήποτε δανειστή ή τρίτου και για οιαδήποτε χρέη ή οφειλές της Αττική Οδός ΑΕ.

    Τι άλλο προβλέπει η σύμβαση

    Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου συγκαταλέγονται και έργα διευκόλυνσης της κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι στο πλαίσιο των Κατασκευών για την εύρυθμη λειτουργία του Έργου Παραχώρησης προβλέπονται, εφόσον ζητηθεί από το Δημόσιο, εντός πέντε ετών η κατασκευή

    - αναστροφών στον Α/Κ Λεονταρίου προς περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος στην απόληξη του κλάδου της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού στον Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας και εξασφάλιση της δυνατότητας σύνδεσης του κλάδου Ραφήνας προς τον Αερολιμένα των Σπάτων.

    - εξόδου διαφυγής πεζών στη σήραγγα Βριλησσίων μήκους σήραγγας μεγαλύτερου των 500 μέτρων, καθώς και οι σuνοδές Η/Μ εγκαταστάσεις εντός ενός έτους από την έκδοση των απαιτούμενων αδειών για την έναρξη των εργασιών κατασκευής.

    Οι υπόλοιπες προβλέψεις της σύμβασης:

    • εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος αδιάλειπτής μέτρησης του κυκλοφοριακού φόρτου σε συνεχή βάση στους Σταθμούς Διοδίων ανά κατηγορία οχημάτων.
    • Αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων του Αυτοκινητοδρόμου, πλευρικά ή στην κεντρική νησίδα, σε όλα τα οδικά τμήματα που οι μελέτες του έργου το προβλέπουν (ή πρόκειται να το προβλέψουν κατά την διάρκεια της Παραχώρησης). Εντός τριών ετών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να προβεί στη πλήρη αντικατάσταση όλων των μεταλλικών στηθαίων. Επιπλέον θα πρέπει να προβεί σε κατάλληλο προγραμματισμό ώστε κατά την επιστροφή του Έργου στο Δημόσιο να ικανοποιείται η απαίτηση του παραμένοντος χρόνου ζωής τους που είναι 10 έτη. Σε περίπτωση που ο Παραχωρησιούχος δεν επιτύχει την τοποθέτηση του απαιτούμενου μήκους εντός της χρονικής περιόδου, για κάθε ημερολογιακή ημέρα υπαίτιας εκ μέρους του καθυστέρησης θα καταβάλλει ποινική ρήτρα στο Δημόσιο ίση με 500.000 ευρώ.
    • Ορίζεται το πλαίσιο αποζημιώσεων του παραχωρησιούχου, αλλά και του δημοσίου σε περιπτώσεις εκτάκτων γεγονότων, ανωτέρας βίας, αλλά και γεγονότων ευθύνης των δύο μερών.
    • Προβλέπεται η υποχρέωση σύνταξης εγχειριδίου λειτουργίας από τον παραχωρησιούχο εντός 4 μηνών. Το Εγχειρίδιο Λειτουργίας πρέπει να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων λεπτομερείς διαδικασίες για τη διαχείριση, ρύθμιση και περιορισμούς της κυκλοφορίας, αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών περιλαμβανομένων, σε περίπτωση ατυχήματος, των διαδικασιών κλεισίματος λωρίδων κυκλοφορίας, με εξειδίκευση στις περιοχές σηράγγων, κλπ.
    • Ορίζεται ρητά ότι ο Παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος σε περίπτωση έκτακτων καταστάσεων, στις οποίες συγκαταλέγονται και τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα «να λαμβάνει κάθε μέτρο που είναι αναγκαίο και να παρέχει κάθε διευκόλυνση στις Αρμόδιες Αρχές να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, ακόμη και αν τούτο έχει επιπτώσεις στα Έσοδα, προκειμένου να διασφαλιστούν συνθήκες ασφάλειας για τους Χρήστες, το Έργο Παραχώρησης και τους τρίτους».
    • Προβλέπεται ο ορισμός αρμοδίου για την ασφάλεια των σηράγγων και η διενέργεια ασκήσεων ετοιμότητας.
    • Εντός τριάντα ημερών από το τέλος κάθε ημερολογιακού έτους, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να συντάσσει και να υποβάλλει στον Ανεξάρτητο Μηχανικό και στο Δημόσιο έκθεση με όλες τις εργασίες επιθεώρησης, συντήρησης, επιδιόρθωσης καιιτεχνικής βελτίωσης οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του παρελθόντος έτους. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις προθεσμίες αυτές, ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να καταβάλει στο Δημόσιο αποζημίωση.
    • Ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται εντός 12 μηνών να εκπονήσει μελέτη προστασίας των υδατικών οικοσυστημάτων στην περιοχή των ρεμάτων Ραφήνας και Βραυρώνας που τελούν υπό καθεστώς προστασίας, από ατυχηματική ρύπανση.
    • Επίσης υποχρεούται στην υποβολή σχεδίου Κλιματικής ανθεκτικότητας εντός 12 μηνών προτείνοντας μέτρα προσαρμογής ώστε να βελτιωθεί η ανθεκτικότητα της υποδομής σε ακραία κλιματικά φαινόμενα και προβλέψεις κλιματικής αλλαγής.
    • Εχει την υποχρεωση να εκπαιδεύσει κατά τους τελευταίους τρεις μήνες της Περιόδου Παραχώρησης το προσωπικό που θα οριστεί από το Δημόσιο σε όλες τις δραστηριότητες της λειτουργίας και συντήρησης.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Επεισοδιακή καταδίωξη στην Αττική Οδό - Πολυτελές όχημα έσπασε τις μπάρες και διέφυγε της αστυνομίας
    Επεισοδιακή καταδίωξη στην Αττική Οδό - Πολυτελές όχημα έσπασε τις μπάρες και διέφυγε της αστυνομίας

    Kινηματογραφική καταδίωξη σημειώθηκε χθες την νύχτα στην Αττική οδό. Στο περιστατικό ενεπλάκησαν ένα πολυτελές αυτοκίνητο και περιπολικά και μοτοσυκλέτες της Ομάδας ΔΙΑΣ.

    Όλα ξεκίνησαν λίγο μετά τις 8 το βράδυ όταν αστυνομικοί έκαναν σήμα για έλεγχο σε πολυτελές αυτοκίνητο με 4 επιβαίνοντες.

    Ο οδηγός δεν σταμάτησε και τότε οχήματα της ΕΛ.ΑΣ ακολούθησαν το αυτοκίνητο που ανέπτυξε πολύ μεγάλη ταχύτητα. Το όχημα κινήθηκε στην Αττική οδό, με κατεύθυνση προς την Ελευσίνα και όχι μόνο δεν σταμάτησε σε δεύτερο έλεγχο της ΕΛ.ΑΣ αλλά έσπασε και τις μπάρες των διοδίων.

    Στο ύψος της Κηφισίας , στο «Δαχτυλίδi», ο οδηγός δεν δίστασε να κινηθεί στο αντίθετο ρεύμα για να κατευθυνθεί τελικά στο Μαρούσι όπου οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το όχημα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ μέσα στο όχημα τους βρέθηκαν κλοπιμαία. Οι έρευνες για τον εντοπισμό και την σύλληψή τους βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Μετωπική σύγκρουση στην Αττική Οδό - Ηλικιωμένος μπήκε στο αντίθετο ρεύμα
    Μετωπική σύγκρουση στην Αττική Οδό - Ηλικιωμένος μπήκε στο αντίθετο ρεύμα

    Μετωπική σύγκρουση στην Αττική Οδό στο ύψος των διοδίων του Κορωπίου, στο ρεύμα προς Ελευσίνας, σημειώθηκε λίγο πριν τις έντεκα και μισή, το πρωί της Πέμπτης 25 Ιανουαρίου, όταν ηλικιωμένος μπήκε ανάποδα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε σφοδρά με οδηγό κανονικά διερχόμενου οχήματος.

    Από την σφοδρή σύγκρουση ο ηλικιωμένος οδηγός που μπήκε ανάποδα στο αντίθετο ρεύμα της Αττικής οδού, τραυματίστηκε σοβαρά, ενώ στο ρεύμα προς Ελευσίνα σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις των αυτοκινήτων.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Αττική οδός: Η νέα απάτη που ξεγελά τους οδηγούς στα διόδια
    Αττική οδός: Η νέα απάτη που ξεγελά τους οδηγούς στα διόδια

    Πώς καταφέρνουν επιτήδειοι να ξεγελούν πολίτες με πρόσχημα τα διόδια της Αττικής οδού.

    Με ένα SMS καταφέρνουν ορισμένοι επιτήδειοι να ξεγελάσουν πολίτες, αποσπώντας τους χρήματα, με πρόσχημα τα διόδια της Αττικής οδού.

    Ειδικότερα, αρκετοί είναι οι πολίτες που τις τελευταίες μέρες έχουν λάβει στα κινητά τους τηλέφωνα SMS που τους καλεί να πατήσουν ένα link, λέγοντας πως χρωστάνε στην Αττική το ποσό των 2,80 ευρώ και πως πρέπει να πληρώσουν το αντίτιμο.

    Πρόκειται για ακόμα μία από τις πολλές απάτες που στήνονται στο διαδίκτυο μ σκοπό να ξεγελάσουν ανυποψίαστους πολίτες και να υποκλέψουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

    Όποιος λάβει παρόμοιο SMS, δεν έχει παρά να μην πατήσει σε καμία περίπτωση τον αντίστοιχο σύνδεσμο.

    Αττική Οδός, Απάτη, Διόδια

    Πηγή: ieidiseis.gr
  • Σ. Σωτηρόπουλος: Ιδιωτικοποιήσεις στην Υγεία είδαμε όλοι που οδηγούν…
    Σ. Σωτηρόπουλος: Ιδιωτικοποιήσεις στην Υγεια είδαμε όλοι που οδηγούν…

    Δημόσια Δομή Ψυχικής Υγείας στο Νοσοκομείο Κρεστένων στην παραχώρηση δράσεων και δομών στoυς ιδιώτες.

    Την Τρίτη 7/3/2023 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του γενικού συμβούλου της ΠΟΕΔΗΝ Σωκράτη Σωτηρόπουλου με εργαζόμενους και την αναπληρώτρια διοικήτρια της Ν.Μ -ΚΥ Κρεστένων.

    Κατά την επίσκεψη έγινε ενημέρωση για την κατάσταση λειτουργίας της Νοσηλευτικής Μονάδας, τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων καθώς συζητήθηκε «το φλέγον ζήτημα» της παραχώρησης κτιριακών εγκαταστάσεων της παλαιάς πτέρυγας για την λειτουργία «Μονάδας Άνοιας και Αλτσχάιμερ σε αποκλειστικά «ιδιωτική εταιρία».

    Συγκεκριμένα με την ΑΔΑ: 6ΝΓΔ46907Ε-Τ5Φ απόφαση του ΔΣ του Γενικού Νοσοκομείου Ηλείας αποφασίστηκε η έγκριση δημιουργίας οικοτροφείου σε «αστική μη κερδοσκοπική εταιρία ιδιωτών» (ΑΜΚΕ) με ταυτόχρονη παραχώρηση χώρων του νοσοκομείου. Από τις πληροφορίες που συλλέξαμε, η δομή αυτή, πέρα της παραχώρησης του κτιρίου θα ενισχυθεί με 730.000 ευρώ από πόρους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων- ταμείο ανάπτυξης και ανθεκτικότητας.

    Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι για το συγκεκριμένο νοσοκομείο, είχε επιλεγεί από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να υλοποιηθεί μονάδα ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης δημόσιου χαρακτήρα και όχι εταιρία εξ ολοκλήρου ιδιωτικών συμφερόντων . Μάλιστα είχε πάρει άδεια σκοπιμότητας το 2018 ενταγμένη πλήρως στο Γ.Ν.ΗΛΕΙΑΣ και οι εγκρίσεις από το Υπουργείο Υγείας είχαν δημοσιευθεί στη «Διαύγεια.»

    Παρόλα αυτά η σημερινή κυβέρνηση στα πλαίσια των ιδιωτικοποιήσεων ακύρωσε όλο τον σχεδιασμό και παραχωρεί ,δομές και δράσεις σε συγκεκριμένες εταιρίες ιδιωτικών συμφερόντων.

    Περισσότερο σήμερα από ποτέ, με νωπές τις μνήμες μας, από τα ολέθρια λάθη μιας πολιτικής που αποψίλωσε και εν τέλει διαλύει το δημόσιο τομέα, που αδιαφορεί για συστήματα και κανονισμούς ασφαλείας, απαξιώνει στη πράξη ακόμη και την ανθρώπινη ζωή.( χωρίς τέλος οι απαράδεκτοι χειρισμοί,βλέπε περιστατικά με τα ιδιωτικά ασθενοφόρα στον Ωρωπό.)

    Για αυτούς τα κέρδη έχουν μεγαλύτερη αξία από τις ζωές μας.

    Σε αυτές τις πολιτικές οι εργαζόμενοι δεν μπορούμε να είμαστε συμμέτοχοι, ούτε αμέτοχοι.

    Δεν εκχωρούμε σπιθαμή δημόσιας περιουσίας. Απαιτούμε την αξιοποίηση των πόρων και την αναμόρφωση των μονάδων του ΕΣΥ

    Καταγγέλλουμε τις συμβάσεις -συμφωνίες Νοσοκομείων με εταιρίες ιδιωτικών συμφερόντων για την υλοποίηση δράσεων εντός των Μονάδων του ΕΣΥ και απαιτούμε την απόσυρση τους.

    Όπως εκφράζεται ξεκάθαρα από την με αρ. πρ. 341 ,13/9/2023 επιστολή της εκτελεστικής επιτροπής της ΠΟΕΔΗΝ προς την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας .. «..Σταθερή, διαχρονική μας θέση την οποία εκφράζουμε προς πάσα κατεύθυνση είναι η ενίσχυση του Δημόσιου Τομέα Ψυχικής Υγείας με χρηματοδότηση και προσωπικό…»

    Έχουν σημασία αυτές οι επιστολές- οχλήσεις συνδικάτων, γιατί αν είχαν εισακουστεί από άλλες ηγεσίες υπουργείων, ίσως να μην είχαμε τον όλεθρο στα Τέμπη σήμερα. Οι τοπικές κοινωνίες ως τελικοί αποδέκτες με τους εργαζόμενους και τους λήπτες υπηρεσιών υγείας ορίζουν τις πολιτικές και τις πρακτικές που οφείλουν να εφαρμόσουν οι εξουσίες.

    Κάτω τα χερια από το ΕΣΥ

    ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΕΑΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ

    Σωκράτης Σωτηρόπουλος

    Γενικός Σύμβουλος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αστυνομικός σκοτώθηκε σε τροχαίο στην Αττική Οδό - Ο σκύλος και το απότομο φρενάρισμα
    Αστυνομικός σκοτώθηκε σε τροχαίο στην Αττική Οδό - Ο σκύλος και το απότομο φρενάρισμα

    Η μηχανή του αστυνομικού έπεσε σε προπορευόμενο αυτοκίνητο που προσπάθησε να αποφύγει σκύλο

    Μια τραγωδία σημειώθηκε το πρωί της Πέμπτης (29/09) στην Αττική Οδό με έναν 32χρονο αστυνομικό να χάνει τη ζωή του.
    Όπως μετέδωσε το MEGA το τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε λίγα λεπτά μετά τις 11 το πρωί της Πέμπτης στην είσοδο της Αττικής Οδού από Μαρκόπουλο προς Ελευσίνα.
    Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο 32χρονος αστυνομικός, ο οποίος υπηρετούσε στην ασφάλεια γνωστού δικηγόρου, επέβαινε σε δίκυκλο. Όταν οδηγός προπορευόμενου οχήματος πάτησε φρένο για να αποφύγει τον σκύλο, ο άτυχος αστυνομικός έπεσε στο πίσω μέρος του ΙΧ με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του στο κεφάλι.
    Διερχόμενοι οδηγοί προσπάθησαν να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες στον αστυνομικό ενώ το ίδιο έκαναν και οι διασώστες του ΕΚΑΒ που έφτασαν στο σημείο και οι οποίοι, κατά πληροφορίες, έκαναν επί 45 λεπτά ΚΑΡΠΑ στον άτυχο 32χρονο.
    Σύμφωνα με το notia.gr ο 32χρονος αστυνομικός κατευθυνόταν στο σπίτι του δικηγόρου Παύλου Σαράκη, στα νότια προάστια, για να τον παραλάβει και να τον συνοδεύσει στα δικαστήρια της Ευελπίδων.

    Τις συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος διερευνά η τροχαία.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Θανατηφόρο τροχαίο στην Αττική Οδό – Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε ηλικιωμένος
    Θανατηφόρο τροχαίο στην Αττική Οδό – Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε ηλικιωμένος

    Θανατηφόρο τροχαίο συνέβη το βράδυ της Παρασκευής στην Αττική Οδό. Ένας ηλικιωμένος άνδρας έχασε τη ζωή του μετά από σύγκρουση με άλλο όχημα στο 12ο χιλιόμετρο, στο ύψος του Ασπρόπυργου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο άτυχος άνδρας συγκρούστηκε με άλλο αμάξι στο ρεύμα προς Ελευσίνα γύρω στις 12.40 το βράδυ.

    Για τον απεγκλωβισμό του χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής η οποία επιχείρησε στο σημείο με 4 οχήματα και 11 πυροσβέστες οι οποίοι ανέσυραν τον ηλικιωμένο άνδρα χωρίς τις αισθήσεις του. Στη συνέχεια τον παρέλαβε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και τον μετέφερε στο νοσοκομείο όπου κατέληξε.

    Για το δυστύχημα διενεργεί προανάκριση η Τροχαία Αττικής Οδού.

    Πηγή: Εthnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ