Σύντομα θα καταστεί σαφές εάν ο μαθητής αυτοκτόνησε σε ζωντανή μετάδοση - Αν η αυτοχειρία σχετίζεται με το διαδίκτυο τότε η ΕΛΑΣ θα αναζητήσει τους θεατές ή τους «συμπαίκτες» του - Από τη «Μπλε Φάλαινα» στο... «Blackout Challenge», τα επικίνδυνα διαδικτυακά παιχνίδια πρόκλησης με θύματα παιδιά
Τη διαλεύκανση των συνθηκών υπό τις οποίες ο 14χρονος από τα Σεπόλια κατέληξε στην αυτοκτονία έχει αναλάβει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛΑΣ.
Το γεγονός αυτό προοιωνίζεται την επιβεβαίωση ότι η αυτοχειρία σχετίζεται με το διαδίκτυο, όπως εξ αρχής είχε αναφερθεί. Το κρίσιμο στοιχείο είναι η λειτουργία της κάμερας: Σύντομα θα καταστεί σαφές εάν ο μαθητής αυτοκτόνησε σε ζωντανή μετάδοση, μπροστά στο κινητό τηλέφωνό του.
Αν όντως συνέβη κάτι τέτοιο, τότε η ΕΛΑΣ θα αναζητήσει τους θεατές ή τους «συμπαίκτες» ενδεχομένως, εφόσον μία εκδοχή για την εξήγηση της τραγικής υπόθεσης εμπλέκει το παιχνίδι «Blackout Challenge». Το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από μια αυτοκτονικά επικίνδυνη -και εξίσου ανόητη- επίδειξη τόλμης, με την εσκεμμένη πρόκληση διακοπής στην οξυγόνωση του εγκεφάλου.
Η περίπτωση του 14χρονου αυτόχειρα επαναφέρει στο προσκήνιο τους διαγωνισμούς αυτοκαταστροφής, στα οποία μπορεί να μετάσχει κάθε παιδί που διαθέτει συσκευή τύπου smartphone. Υπ' αυτή την έννοια, το Blackout Challenge έρχεται να προστεθεί ως συνέχεια στο «Blue Whale» («Μπλε Φάλαινα») και σε μια σειρά παρόμοιων προκλήσεων, στις οποίες τα παιδιά παρασύρονται εύκολα, καθώς δελεάζονται από την προοπτική να διαγωνιστούν με άλλους ως προς την έλλειψη φόβου.
Πριν από περίπου 6 χρόνια, η «Μπλε Φάλαινα» αντιμετωπιζόταν σαν μια φρικαλέα μάστιγα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι διαχειριστές του παιχνιδιού ανέθεταν στα θύματά τους διάφορες «αποστολές», οι οποίες περιελάμβαναν σοβαρούς αυτοτραυματισμούς, αυτο-ακρωτηριασμό και εν τέλει απόπειρα αυτοκτονίας. Σε σύγκριση με τη Μπλε Φάλαινα, το Blackout Challenge είναι πιο ύπουλο, εφόσον σε πρώτη επαφή μοιάζει πολύ περισσότερο με παιχνίδι, μιας και ο καθένας μπορεί να δοκιμάσει να κρατήσει την ανάσα του για λίγο περισσότερο χρόνο. Γι' αυτό ακριβώς όμως το Blackout Challenge είναι ακόμη πιο τρομακτικά επικίνδυνο, ιδιαίτερα για οποιονδήποτε δεν γνωρίζει τις συνέπειες της στέρησης οξυγόνου.
Βεβαίως, έως ότου δημοσιοποιηθεί το πόρισμα της σχετικής έρευνας που διεξάγεται στα εργαστήρια της ΕΛΑΣ, η συμβολή του Blackout Challenge στην αυτοχειρία του Μάκη θα θεωρείται ως μη επιβεβαιωμένη. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο ρόλος των διαδικτυακών δραστηριοτήτων του παιδιού αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του παζλ. Ένα άλλο είναι ο εκφοβισμός τον οποίον υφίστατο, στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και ευρύτερα.
Στο Τμήμα Ασφαλείας του Αγίου Παντελεήμονα έχουν ήδη καταθέσει οι γονείς και ο αδελφός του αυτόχειρα, ενώ στα ΜΜΕ αναπαράγονται παράλληλα μαρτυρίες συμμαθητών και φίλων του Μάκη. Σύμφωνα με αυτές, φαίνεται ότι το τελευταίο διάστημα το παιδί είχε γίνει στόχος bullying από συμμορίες ανηλίκων. Για τις οποίες, όμως, όπως συνήθως συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις, ο φόβος της εκδίκησης επιβάλει σιωπή και απόκρυψη κρίσιμης σημασίας στοιχείων.
Συνεπώς, το ερώτημα γύρω από την αυτοκτονία του 14χρονου Μάκη αφορά στο εάν και πώς ο εκφοβισμός συνδυάζεται ή συνδέεται με κάποιο online παιχνίδι αυτοκαταστροφής. Επί του παρόντος μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν σχετικά με την αλληλουχία των γεγονότων που οδήγησαν στο θλιβερό τέλος. Ο Μάκης εξωθήθηκε από άλλους στο να ξεπεράσει τα όρια της ανθρώπινης αντοχής και να προκαλέσει ασφυξία στον εαυτό του; Ποια ήταν ακριβώς η ψυχική κατάστασή του; Πόσο απελπισμένος ήταν; Είχε επίγνωση του τι θα μπορούσε να συμβεί και ότι έπαιρνε έναν δρόμο χωρίς επιστροφή; Οι απαντήσεις αναμένονται από την ΕΛΑΣ, τις επόμενες ημέρες.
Πηγή: Protothema.gr - Φωτογραφία από Argo Images από το Pixabay