Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2022 20:05

Gov.gr Wallet: Η παρουσίαση για το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης και την ταυτότητα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Παρουσιάστηκε το Gov.gr Wallet, η εφαρμογή για τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του Δελτίου Ταυτότητας και του Διπλώματος Οδήγησης.

Η νέα εφαρμογή «Gov.gr Wallet» παρουσιάστηκε στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσία των υπουργών Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου και Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή. Το παρών έδωσε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πλέον οι πολίτες να επιδεικνύουν την ταυτότητα και το δίπλωμά τους από το κινητό τους τηλέφωνο, μέσω του app, ενώ η πρόσβαση θα γίνεται είτε με τους κωδικούς Taxisnet, είτε μέσω ebanking με την τράπεζα της επιλογής τους.

Δείτε την παρουσίαση:

Τι είναι το Gov.gr Wallet

Το Gov.gr Wallet είναι η επίσημη ελληνική εφαρμογή wallet, η οποία διατίθεται μέσω του επίσημου λογαριασμού της Ελληνικής Δημοκρατίας, δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου των νέων ψηφιακών δελτίων ταυτότητας και ψηφιακών αδειών οδήγησης.

Τα νέα ψηφιακά δελτία ταυτότητας και της άδειας οδήγησης είναι ψηφιακά έγγραφα που εκδίδονται μέσω του gov.gr και είναι πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας.

Ποια στοιχεία αποθηκεύονται στο «Ψηφιακό πορτοφόλι»

Στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή:

Ταυτότητα:

  • Ο αριθμός ταυτότητας.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Δίπλωμα οδήγησης:

  • Ο αριθμός άδειας οδήγησης.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης.
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης.
  • Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.).
  • Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος.
  • Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Η αποθήκευση των άνωθεν στοιχείων θα μπορεί να γίνει από μία μόνο κινητή συσκευή φυσικού προσώπου.

Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2022 19:53

Σχετικά Άρθρα

  • Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας
    Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας

    Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.

    Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

    Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.

    Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

    Με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών.

    Επιτυγχάνεται:

    1. Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.

    2. Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.

    3. Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.

    4. Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.

    Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παραμένει πάντα στη διάθεση των πολιτών για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Έτοιμη η πλατφόρμα για τον γονικό έλεγχο στα κινητά των ανηλίκων - Τα διαθέσιμα εργαλεία
    Έτοιμη η πλατφόρμα για τον γονικό έλεγχο στα κινητά των ανηλίκων - Τα διαθέσιμα εργαλεία

    Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του φαινομένου έξαρσης της βίας ανηλίκων ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ανέφερε ότι η πλατφόρμα που θα παρέχει οδηγίες στους γονείς για εργαλεία και ρυθμίσεις parental control στα κινητά που χρησιμοποιούν οι ανήλικοι είναι έτοιμη και μένει να ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό.

    Σύμφωνα, με το Πρώτο Πρόγραμμα, ο κ. Παπαστεργίου αναφερόμενος στην προστασία των παιδιών σε αυτόν τον αχανή κόσμο του διαδικτύου και των social media, σημείωσε ότι «Το ένα δεδομένο είναι ότι θα πρέπει πλέον οι πλατφόρμες, όπως η ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζει, να πιεστούν να είναι πολύ πιο προσεκτικοί για το τι θα κάνουν όταν απέναντί τους ξέρουν πως έχουν ανήλικους και να εφαρμόσουν αυτά τα οποία οφείλουν να κάνουν και το δεύτερο κομμάτι είναι πώς βοηθιούνται οι γονείς να έχουν καλύτερο έλεγχο του κινητού των παιδιών. Πόσες ώρες το χρησιμοποιούν, τι περιεχόμενο βλέπουν, τι πρέπει να βλέπουν».

    Η Ελλάδα μπορεί να πρωτοστατήσει

    Και συνέχισε «Υπάρχει ο γονικός έλεγχος, το parental control όπως αναφέρεται σε αρκετές συσκευές και ακριβώς αυτές τις οδηγίες πλέον θέλουμε να εκλαϊκεύσουμε για να μπορεί ο κάθε γονιός που θέλει να τις εφαρμόσει στα κινητά των παιδιών, προκειμένου να υπάρχει μεν χρήση, να υπάρχει χρήση για λόγους ασφάλειας, για να μπορούμε να βρούμε το παιδί μας για να μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό του ως εργαλείο, γιατί τέτοιο πρέπει να είναι».

    «Πρέπει να πάμε σε μια λογική ότι ναι, καταλαβαίνω ότι το χρησιμοποιείς είναι εργαλείο ένα κινητό, είναι εργαλείο επικοινωνίας σε κάποιο βαθμό, ενημέρωσης, είναι εργαλείο αναζήτησης πραγμάτων. Αλλά θα πρέπει αυτό να γίνεται λελογισμένα. Εφόσον έχει πρόσβαση στο κινητό του παιδιού του και έχει συμφωνήσει με το παιδί του ότι θα τα εγκαταστήσει αυτά τα φίλτρα, μετά μπορεί πλέον να έχει έλεγχο όχι στο τι λέει το παιδί του ή με ποιον μιλάει, αλλά τουλάχιστον στο αν έχει υπερβεί τους χρόνους ή αν δοκίμασε το παιδί να μπει σε ένα περιεχόμενο το οποίο σύμφωνα με τον γονιό του, δεν είναι συμβατό με την ηλικία του παιδιού» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

    «Το πιο σημαντικό είναι πως πλέον η Ελλάδα σε αυτό μπορεί να πρωτοστατήσει και θα το κάνει προκειμένου πλέον αυτή η πίεση να μεταφερθεί στις μεγάλες πλατφόρμες. Είναι μικρό το κομμάτι των πραγμάτων που μπορούμε με περιοριστικό τρόπο να πετύχουμε. Το πιο σημαντικό είναι το πώς θα επέλθει αυτή η ισορροπία ανάμεσα στις πλατφόρμες και τους χρήστες, έτσι ώστε πραγματικά τα παιδιά να παίρνουν μόνο αυτό το οποίο πρέπει και όχι καθημερινά να βρίσκονται σε ένα περιβάλλον γεμάτο από υλικό μη συμβατό για τα συναισθήματα που πρέπει να αναπτύξουν» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

    Στις 14 Νοεμβρίου υπογράφεται μία τελευταία σύμβαση

    Ο υπουργός αναφέρθηκε επιπλέον, στους διαγωνισμούς για τους μικροδορυφόρους, οι οποίοι έχουν ολοκληρωθεί, έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις, ενώ στις 14 Νοεμβρίου υπογράφεται μία τελευταία σύμβαση, η οποία έχει περισσότερο ελληνικό χρώμα, σημείωσε.

    Είναι πολύ σημαντικό ότι όλες αυτές οι εταιρείες είχαν ως προαπαιτούμενο να έρθουν στην Ελλάδα, να στήσουν τη γραμμή παραγωγής και να χρησιμοποιήσουν προσωπικό από τη χώρα μας. «Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ανθρώπων οι οποίοι είδαν την αγγελία στο LinkedIn. Κυρίως εκεί πλέον οι νεότεροι άνθρωποι ψάχνουν για καλύτερες εργασιακές ευκαιρίες. Είδαν διάστημα, δεν πίστευαν ότι η θέση της δουλειάς είναι Ελλάδα. Μου το λέγανε, ότι θεωρούσαμε ότι είχε κάνει λάθος εταιρεία» ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου ενώ πρόσθεσε ότι οι πρώτοι δορυφόροι θα πετάξουν στο τέλος του 25, συμπλήρωσε και οι υπόλοιποι μέσα στο 26.

    Τέλος, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου είπε «Μιλάμε για τουλάχιστον 13, ίσως και παραπάνω, γιατί θα προκύψουν και μικρότεροι, άρα εικάζουμε ότι θα είμαστε κοντά στους 15. Μέσα στο 26 θα έχει αναπτυχθεί πλήρως αυτό το σχέδιο, όλο αυτό το σμήνος μικροδορυφόρων. Όμως, ήδη έχουν φροντίσει το εξής. Οι εταιρείες οι οποίες έχουν αναλάβει την κατασκευή των δικών μας δορυφόρων, έχουν ήδη στον αέρα στο διάστημα κάποιους δορυφόρους δικούς τους για άλλους σκοπούς. Ζητήσαμε και πετύχαμε και για το διάστημα αυτό μέχρι το 25 να εξασφαλίσουμε πληροφορία χρήσιμη για εμάς στο πλαίσιο της σύμβασης και του έργου που έχουμε έτσι ώστε οποτεδήποτε χρειαστεί και κυρίως για τέτοιες περιπτώσεις μεγάλων πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων να έχουμε πληροφορία άμεσα και με την ακρίβεια που θέλουμε».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online
    Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr
    Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr

    Στο αέρα είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, στην οποία μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας
    Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας

    Ξεκίνησε χθες Δευτέρα η λειτουργία της νέας πλατφόρμας id.gov.gr για τον προγραμματισμό των ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.

    Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να προγραμματίζουν με ευκολία τα ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να ξεκινά από αύριο, Τρίτη (1/10).

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώςμε την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν
    ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν

    Ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ξανακαθήσει πίσω από το τιμόνι αν υποπέσει κατ' εξακολούθηση σε πέντε τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ

    Αν και πολλές παραβάσεις επισύρουν απλώς διοικητικά πρόστιμα ή και αφαίρεση βαθμών στο point system, υπάρχουν κι αυτές οι παραβάσεις του ΚΟΚ που μπορεί να στερήσουν διά παντός στον οδηγό το δίπλωμα οδήγησης.

    Ο ΚΟΚ έχει την οριστική… λύση για όσους οδηγούς είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως

    Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν τη δυνατότητα του ΚΟΚ να «αποσύρει» από την κυκλοφορία αυτούς που είναι επικίνδυνα επιπόλαιοι ή δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους.

    Για να χάσει κάποιος οριστικά το δίπλωμα οδήγησης, πρέπει να υποπέσει σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και να το κάνει κατ’ εξακολούθηση.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τελέσει τις παραβάσεις που ορίζει ο ΚΟΚ τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

    Οι 5 παραβάσεις του ΚΟΚ που κοστίζουν ακριβά

    • Κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πινακίδα STOP.
    • Ερυθρός σηματοδότης.
    • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.
    • Προσπέραση οχημάτων που δεν συνάδει με τα όσα ορίζει ο νόμος.

    Ο ΚΟΚ αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2 (το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται διά βίου».

    Πηγή: in.gr

  • Gov.gr Wallet: Ψηφιακά η «είσοδος» και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου
    Gov.gr Wallet: Ψηφιακά η «είσοδος» και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου

    Ψηφιακά θα γίνεται η ταυτοποίηση μέσω του Gov.gr Wallet και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου.

    Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου. «Οι πολίτες έχουν αρχίσει να αποκτούν την ανάλογη εμπειρία και αντιλαμβάνονται πόσο εύκολα, πόσο απλά ταυτοποιούν το εισιτήριό τους ηλεκτρονικά και μπαίνουν στο γήπεδο με το ψηφιακό τους πορτοφόλι ενώ παράλληλα ρυθμίζονται και οι όποιες τελευταίες λεπτομέρειες. Μόνο τους δύο προηγούμενους μήνες 140.000 πολίτες χρησιμοποίησαν το Gov.gr Wallet για την ταυτοποίηση των εισιτηρίων τους. Την Πέμπτη είχαμε τον αγώνα με τα περισσότερα ψηφιακά εισιτήρια μέχρι σήμερα, σχεδόν 54 χιλιάδες», σημείωσε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στον αγώνα του Παναθηναϊκού με τη Λανς.

    Ο ίδιος σημείωσε στη συνέχεια ότι «πρόκειται για μια ακόμα απόδειξη ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση κάθε τομέα δημόσιας πολιτικής, όπως ο αθλητισμός. Αυτό εξάλλου είναι και ο στόχος της Κυβέρνησης: μια νέα σελίδα στον χώρο του αθλητισμού, η διασφάλιση του αθλητικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα των αγώνων. Σε αυτό το πλαίσιο είχαμε με τον αναπληρωτή υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση μια εξαιρετική συνεργασία. Η τεχνολογία πρέπει να έχει θετικό κοινωνικό πρόσημο και θέλουμε όλοι να μπαίνουν στο γήπεδο έχοντας το εισιτήριό τους στο ψηφιακό τους πορτοφόλι. Ευρύτερος στόχος μας άλλωστε είναι παρέχουμε αποτελεσματικές τεχνολογικές λύσεις σε κάθε τομέα της καθημερινότητας».

    Υπενθυμίζεται ότι είναι ιδιαίτερα απλός ο τρόπος με τον οποίο οι πολίτες μπορούν να ταυτοποιήσουν το εισιτήριό τους μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet που έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή τους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(Ε.Μ.Επ.), στο emep.gov.gr πριν κατεβάσουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet από το Google Play ή το App Store. Αναλυτικά η διαδικασία περιγράφεται στο tickets.gov.gr.

    Πώς ταυτοποιούν το εισιτήριό τους οι ενήλικες και μπαίνουν στο γήπεδο με το Gov.gr Wallet

    Αρχικά οι φίλαθλοι προμηθεύονται τα απλά ή τα εισιτήρια διαρκείας από τους παρόχους των υπηρεσιών διάθεσης εισιτηρίων, με τον οποίο έχει συμβληθεί το αθλητικό σωματείο, το Τμήμα Αμειβομένων Αθλητών ή η Ανώνυμη Αθλητική Εταιρεία.

    Στη συνέχεια:

    • Ανοίγουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet
    • Επιλέγουν την καρτέλα των εισιτηρίων και επάνω δεξιά την προσθήκη (+)
    • Επιλέγουν "Προσθήκη Εισιτηρίου Ενηλίκου"
    • Ανοίγουν την κάμερα του κινητού και σκανάρουν το QR Code ή το Barcode του εισιτηρίου. Εναλλακτικά εισάγουν χειροκίνητα τον αριθμό του εισιτηρίου
    • Το εισιτήριο προστίθεται στη σχετική λίστα των διαθέσιμων εισιτηρίων

    Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι φίλαθλοι άνω των 67 που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση smart phones μπορούν να ταυτοποιούν το εισιτήριό τους σε ειδικό γραφείο εξυπηρέτησης - γκισέ έξω από το γήπεδο το οποίο θα λειτουργεί με ευθύνη της εκάστοτε ΠΑΕ, είτε την ημέρα διεξαγωγής του αγώνα, είτε νωρίτερα.

    Πως γίνεται η ταυτοποίηση των εισιτηρίων των ανηλίκων κάτω των 15 ετών μέσω του Gov.gr Wallet

    Σε περίπτωση που οι πολίτες θέλουν να συνοδεύσουν το ανήλικο κάτω των 15 ετών τέκνο τους στον αγώνα, η διαδικασία προσθήκης του εισιτηρίου πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωση διαδικασίας προσθήκης του δικού τους εισιτηρίου.

    Πιο συγκεκριμένα, αφού ανοίξουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet και επιλέξουν την καρτέλα των εισιτηρίων:

    1. Επιλέγουν "Προσθήκη Εισιτηρίου Ανηλίκου"
    2. Επιλέγουν το προστατευόμενο μέλος για το οποίο θέλουν να καταχωρήσουν το εισιτήριο
    3. Εισάγουν τον κωδικό εισιτηρίου του ανηλίκου
    4. Στην "Επιλογή συνοδού" επιλέγουν "Εγώ" και προστίθεται το εισιτήριο στη σχετική λίστα του Gov.gr Wallet τους

    Αν επιθυμούν τρίτο άτομο να συνοδεύσει το ανήλικο τέκνο, μετά την εισαγωγή του κωδικού του εισιτηρίου του ανηλίκου :

    • Επιλέγουν "Τρίτο 'Ατομο", αντί για "Εγώ", και εισάγουν το ΑΦΜ του ενηλίκου που θα συνοδεύσει το ανήλικο
    • Στη συνέχεια ο ενήλικας, που έχουν επιλέξει να συνοδεύσει το ανήλικο, λαμβάνει ειδοποίηση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), με την οποία ενημερώνεται για το αίτημα συνοδείας ανηλίκου στο Gov.gr Wallet
    • Στο Gov.gr Wallet ο ενήλικας που θα συνοδεύσει το ανήλικο παιδί, επιλέγει την αποδοχή της συνοδείας του ανηλίκου στο πεδίο "Aιτήματα"
    • Ακολούθως, το εισιτήριο του ανηλίκου εμφανίζεται στη λίστα εισιτηρίων του ενηλίκου που θα το συνοδεύσει

    Να σημειώσουμε ότι εναλλακτικά το επόμενο διάστημα η ταυτοποίηση ανηλίκου σε τρίτο συνοδό θα είναι δυνατή και μέσω του tickets.gov.gr. Ο έχων την επιμέλεια του ανηλίκου, συνδέεται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και ολοκληρώνει την διαδικασία.

    Τί γίνεται με την ταυτοποίηση των εισιτηρίων των ξένων φιλάθλων

    Οι ξένοι φίλαθλοι, αφού προμηθευτούν το εισιτήριo μέσω παρόχου διάθεσης εισιτηρίων ακολουθούν την εξής διαδικασία:

    • Ανοίγουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet και εισέρχονται χωρίς αυθεντικοποίηση χρήστη και εισαγωγή κωδικών taxisnet, ως επισκέπτες (guest mode) επιλέγοντας το πεδίο «event tickets»
    • Ακολούθως, ταυτοποιούν το διαβατήριο μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet επιτρέποντας στην εφαρμογή να σαρώσει (scan) το διαβατήριο με τη χρήση του NFC τσιπ που εμπεριέχει
    • Στη συνέχεια εισάγουν τον κωδικό κράτησης που αναγράφεται πάνω στο εισιτήριο
    • Με τον τρόπο αυτό πραγματοποιείται η σύνδεση των στοιχείων του διαβατηρίου με τον κάτοχο του εισιτηρίου
    • Για να εισέλθει στο γήπεδο ο φίλαθλος που είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού θέτει ανέπαφα τη συσκευή κινητού τηλεφώνου στην οποία έχει αποθηκεύσει το προσωποποιημένο πλέον εισιτήριό του στην υποδοχή των συσκευών σάρωσης και αναγνώρισης εισιτηρίου

    Για τα εισιτήρια διαρκείας

    Το επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη η δυνατότητα μεταβίβασης του εισιτηρίου διαρκείας μέσω του Gov.gr Wallet, σύμφωνα πάντα με την πολιτική κάθε ομάδας.

    Οι πολίτες για οποιαδήποτε τεχνική δυσκολία αντιμετωπίσουν μπορούν να απευθυνθούν στο support.gov.gr.

    Πηγή: cnn.gr

  • Κτηματολόγιο: Τελειώνει ο χρόνος για υποβολή δηλώσεων - Επιστρατεύουν ακόμα και αυτοκινούμενα περίπτερα για να γίνει η κτηματογράφηση
    Κτηματολόγιο: Τελειώνει ο χρόνος για υποβολή δηλώσεων - Επιστρατεύουν ακόμα και αυτοκινούμενα περίπτερα για να γίνει η κτηματογράφηση

    Ακόμα και σήμερα υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα, στις οποίες η κτηματογράφηση κινείται σε ποσοστά μικρότερα του 20%

    Ρυθμούς ανεβάζει η προσπάθεια του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης να έχει ολοκληρωθεί το εγχείρημα κατάρτισης του Κτηματολογίου έως το 2025, βάσει των δεσμεύσεων της κυβέρνησης.

    Δεδομένο πλέον θεωρείται ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να δοθεί άλλη παράταση στη συλλογή δηλώσεων ακίνητης περιουσίας μετά την τελευταία που εκπνέει στα τέλη του προσεχούς Νοεμβρίου. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι άμεσα θα εκκινήσει και η επιβολή των προστίμων για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις, τα οποία είναι μεν θεσμοθετημένα εδώ και χρόνια, αλλά έως σήμερα δεν έχουν ενεργοποιηθεί. Άλλωστε και η σημερινή ηγεσία του υπουργείου φαίνεται να μην υποστηρίζει θερμά αυτό το βήμα.

    Κατά την παρουσίαση νομοθετικής ρύθμισης χθες στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο για το καλοκαίρι η ηγεσία του υπουργείου επανέλαβε ότι η ολοκλήρωση της Κτηματογράφησης θα γίνει το 2025 και το Κτηματολόγιο θα αποτελεί τον μοναδικό φορέα που θα διαχειρίζεται όλες τις συναλλαγές ακινήτων, με ενιαίους κανόνες, ψηφιακά εργαλεία για όλους και ψηφιοποιημένο αρχείο Υποθηκοφυλακείων. Τα τελευταία θα ρίξουν οριστική αυλαία στο τέλος του 2024, ενώ τελική προθεσμία για δηλώσεις ακινήτων παραμένει η 30ή Νοεμβρίου 2024.

    Ωστόσο, ακόμα και σήμερα υπάρχουν περιοχές στην Ελλάδα, στις οποίες η κτηματογράφηση κινείται σε ποσοστά μικρότερα του 20%, κάτι το οποίο αναγκάζει τον φορέα του Ελληνικού Κτηματολογίου ακόμα και να ...επιστρατεύει αυτοκινούμενα περίπτερα που θα ενημερώνουν τους πολίτες για την κτηματογράφηση, όπως συμβαίνει στην Κρήτη.

    Όπως επεσήμανε το υπουργείο σε σχετική ανακοίνωσή του προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του χρονοδιαγράμματος, το «νομοσχέδιο φέρνει τη σύμπτυξη τελικών σταδίων στις μελέτες Κτηματογράφησης που εκκρεμούν ώστε να επιτευχθεί ο στόχος ολοκλήρωσης το 2025».

    Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι διαδικασίες προανάρτησης και ανάρτησης των τελευταίων συμβάσεων, οι οποίες εκ των πραγμάτων δε θα έχουν ολοκληρωθεί έως τότε, αλλά είναι υποχρεωτικές, όπως για παράδειγμα η δίμηνη περίοδος ενστάσεων κατά τη διαδικασία της ανάρτησης, πιθανότατα θα τρέχουν παράλληλα με το Κτηματολόγιο που θα είναι εν λειτουργία, αλλά όχι πλήρες εξαρχής.

    Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο σε μεταβιβάσεις - γονικές παροχές

    Το νέο νομοσχέδιο επιχειρεί να δώσει λύση στην ομηρεία δεκάδων χιλιάδων ιδιοκτητών που είχαν «παγώσει» αναγκαστικά δικαιοπραξίες διότι υπήρχε ασυμφωνία στον αριθμό των τ.μ. του ακινήτου τους μεταξύ παλαιού συμβολαίου και πραγματικού εμβαδού. Αφορά τις περιπτώσεις, στις οποίες διαπιστώνεται μικρή διαφορά μεταξύ της μέτρησης τετραγωνικών με σύγχρονα μέσα και των τετραγωνικών που αναφέρονται στο παλιό συμβόλαιο. Εξαιτίας αυτής της απόκλισης δυσχεραίνονται πολύ οι αγοραπωλησίες, οι γονικές παροχές και οι μεταβιβάσεις.

    Με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου, το οποίο αναμένεται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση τον προσεχή Σεπτέμβριο, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να προβαίνουν σε μονομερή τροποποίηση των συμβολαίων τους, υπό τον όρο ότι δεν θα θίγονται τα δικαιώματα των υπόλοιπων ιδιοκτητών διαμερισμάτων στη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας. Η διάταξη αυτή αφορά κυριως διαμερίσματα σε πολυκατοικίες με ημιυπαίθριο, χρήση κοινόχρηστου χώρου κλπ. και θα ανοίγει το δρόμο χωρίς την απαίτηση της έγγραφης συναίνεσης των υπολοίπων ιδιοκτητών, για να ολοκληρωθεί ταχύτερα και ευκολότερα η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, η οποία είναι απαραίτητη για τις μεταβιβάσεις.

    Στο ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου γίνεται λόγος για «μικρή διαφορά» στα τετραγωνικά, χωρίς αυτή να προσδιορίζεται, αλλά εκτιμάται από πηγές κοντά στην υπόθεση, ότι αυτή δε θα μπορεί να υπερβαίνει το 10%.

    Επιπλέον, το νομοσχέδιο εισάγει τον θεσμό του «πιστοποιημένου μηχανικού», ο οποίος θα αναλαμβάνει μεταξύ άλλων τις διορθώσεις που αφορούν την λανθασμένη καταγραφή του ακινήτου και θα συμβάλλει στην επίσπευση των διαδικασιών διόρθωσης και ενημέρωσης των κτηματολογικών διαγραμμάτων, με βάση τα πρότυπα και τις διαδικασίες που ορίζονται από το Κτηματολόγιο από το οποίο και θα ελέγχεται για τη διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης των καθηκόντων του. Καταργείται η έγχαρτη διαδικασία, η οποία αντικαθίσταται από νέα ψηφιακή πλατφόρμα που υπόσχεται να δίνει λύση στο 1/3 του χρόνου.

    Στο εγχείρημα επίσπευσης των διαδικασιών θα βοηθήσει η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον νομικό έλεγχο συμβολαίων, η οποία αναμένεται να μειώσει τον χρόνο διεκπεραίωσης πολύπλοκων υποθέσεων κάτω από το μισό.

    Η πορεία της κτηματογράφησης

    Έως και σήμερα και παρόλο που απομένουν μόνο λίγοι μήνες για την εκπνοή της τελικής προθεσμίας για τη δήλωση ακινήτων, εξακολουθούν να υπάρχουν περιοχές, στις οποίες τα ποσοστά κτηματογράφησης κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα.

    Βάσει των καταγραφών, στα τέλη Ιουνίου η Θεσπρωτία – Κέρκυρα βρίσκεται στο 15%, το Ηράκλειο ΙΙ στο 31%, το Ρέθυμνο στο 38%, τα νησιά του Αργοσαρωνικού στο 41%, τα Χανιά στο 44%, η Λήμνος – Λέσβος στο 58%, και η Ζάκυνθος – Κεφαλονιά – Ιθάκη στο 63%,. Ακολουθούν οι Σάμος – Χίος – Ικαρία με ποσοστά που ανέρχονται στο 64%, η Αργολίδα – Κόρινθος και Αχαΐα με 65% και οι Κυκλάδες με 66%.

    Τα υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής καταγράφουν οι περιοχές Κάλυμνος – Κάρπαθος – Κως – Ρόδος με ποσοστό 127%, η Λάρισα με 111%, η Κόρινθος με 106%, οι νομοί Άρτας – Πρέβεζας – Λευκάδας με 105%, οι νομοί Δράμας – Ξάνθης επίσης με 105%, τα Ιωάννινα με 100%, η Καστοριά – Φλώρινα με 97%, το Λασίθι με 96% και η Χαλκιδική με 94%.

    Η απροθυμία πολλών ιδιοκτητών να δηλώσουν τις ιδιοκτησίες τους οδήγησε το «Ελληνικό Κτηματολόγιο» στη ... μίσθωση αυτοκινούμενου περιπτέρου για την παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης και εξυπηρέτησης πολιτών στην Κρήτη για τη δήλωση της ακίνητης περιουσίας τους.

    Το αυτοκινούμενο περίπτερο, το οποίο θα κατασκευαστεί στη βάση σύμβασης που έχει υπογράψει ο φορέας με προϋπολογισμό 205.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, θα «εγκατασταθεί» εντός του επόμενου 6μήνου ενδεικτικά σε 15 Δήμους, σημεία, πλατείες, εξωτερικούς χώρους. Σε κάθε σημείο θα παραμένει για χρονικό διάστημα λίγων ημερών, ανάλογα με τον πληθυσμό κάθε περιοχής και κατόπιν συμφωνίας με το Κτηματολόγιο, ενώ η σύμβαση, η οποία υπεγράφη πριν μερικές ημέρες, μπορεί να παραταθεί για άλλους τρεις μήνες.

    Τα αγνώστου ιδιοκτήτη

    Στο μεταξύ σε ισχυρότερο από τον αναμενόμενο «πονοκέφαλο» εξελίσσεται η υπόθεση των αγνώστου ιδιοκτήτη ακινήτων, δηλαδή εκείνων που δε δηλώθηκαν από κανέναν συνολικά ή κατά ένα μέρος τους και κινδυνεύουν να περιέλθουν στο Δημόσιο. Το υπουργείο έχει εκφράσει τη βούλησή του να κάνει ό,τι μπορεί προκειμένου να μη χαθούν ιδιοκτησίες, αλλά οι αριθμοί που συγκεντρώνονται είναι μεγαλύτεροι των προβλεφθέντων.

    Τα αδήλωτα γεωτεμάχια φτάνουν τα 3.300.517 (22% του συνόλου), εκ των οποίων μάλιστα πάνω από 330.000 βρίσκονται σε περιοχές όπου το κτηματολόγιο έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί.

    Σε επίπεδο διηρημένων ιδιοκτησιών όπου εντάσσονται και τα διαμερίσματα προκύπτουν περί τα 150.000 αδήλωτα.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο