Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2022 12:09

Gov.gr Wallet: Για ποια ΑΦΜ είναι ανοιχτή η πλατφόρμα - Απαντήσεις για τη διαδικασία

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μεγάλη είναι η ανταπρόκριση των πολιτών στη εφαρμογή Gov.gr Wallet, που ψηφιοποιεί τις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης. Σύμφωνα με τα νεώτερα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συνολικά 128.853 διπλώματα οδήγησης και ταυτότητες έχουν «περάσει» πλέον στα κινητά τηλέφωνα.

Πιο αναλυτικά, έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί 73.306 ταυτότητες και 55.547 διπλώματα οδήγησης ως τώρα. Προς το παρόν η πλατφόρμα είναι ανοιχτή για τους ΑΦΜ με λήγοντα 1 και 2, ενώ το απόγευμα αναμένεται να ανοίξει και για τους ΑΦΜ με λήγοντα το 3.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη διαδικασία και τις εφαρμογές

1. Τι είναι η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης;
Τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του δελτίου ταυτότητας και της άδειας οδήγησης, τα οποία αποτελούν κύριο κομμάτι της εφαρμογής Gov.gr Wallet, σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022 είναι ψηφιακά έγγραφα πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας. Δεν αποτελούν διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα.

2. Από πότε είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Gov.gr Wallet;
Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμη από τις 27 Ιουλίου 2022. Η πρόσβαση και χρήση της εφαρμογής θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης την 27η Ιουλίου από τον αριθμό 1.

3. Απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο για την χρήση της εφαρμογής;
Κατά την χρήση της εφαρμογής, όπως για παράδειγμα, την δημιουργία ψηφιακών αντιγράφων δελτίου ταυτότητας ή άδειας οδήγησης καθώς και κατά την διάρκεια επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου, είναι απαραίτητη η σύνδεση στο Διαδίκτυο.

4. Γιατί απαιτείται να ενεργοποιήσω τη δυνατότητα να λαμβάνω ειδοποιήσεις στο κινητό μου από το Gov.gr Wallet;
Η λειτουργία ειδοποιήσεων (Push Notifications) είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της εφαρμογής, διότι μέσω αυτής λαμβάνετε τα αιτήματα συγκατάθεσης σε περίπτωση ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου σας ή σε περίπτωση αιτήματος υπογραφής ενός εγγράφου μέσω του docs.gov.gr.

5. Πώς αποθηκεύω τα ψηφιακά έγγραφα στο κινητό μου;
Αφού ταυτοποιηθείτε στην εφαρμογή μέσω των κωδικών TaxisNet ή των κωδικών web banking και επιβεβαιώσετε τον αριθμό κινητού τηλεφώνου σας με το σχετικό OTP SMS, μπορείτε να δημιουργήσετε και αποθηκεύσετε τα σχετικά έγγραφα απλά και γρήγορα: πατώντας σε κάθε έγγραφο, εισάγετε αμέσως μετά τον σχετικό κωδικό επιβεβαίωσης τον οποίο θα λάβετε μέσω OTP SMS.

Σε περίπτωση που ανακαλέσετε το ψηφιακό έγγραφο (δηλαδή το διαγράψετε), μπορείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία δημιουργίας του ψηφιακού εγγράφου και πάλι.

Σε συσκευές iOS, μπορείτε να αποθηκεύσετε τα έγγραφα και στο Wallet της συσκευής / λειτουργικού συστήματος.

6. Ποιοι και πώς θα μπορούν να ελέγξουν τη γνησιότητα των ψηφιακών πιστοποιητικών;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022, ως εκ τούτου, όποιος ή όποια ελεγκτής δικαιούται να ελέγξει τα φυσικά έγγραφά σας, μπορεί επίσης να ελέγξει και να επαληθεύσει τα ψηφιακά.

Ο έλεγχος εγκυρότητας του εγγράφου πραγματοποιείται δείχνοντας στον ελεγκτή το QR code του εκάστοτε εγγράφου. Αφού ο ελεγκτής «σκανάρει» με τη δική του συσκευή το QR code σας, τότε θα πρέπει να δώσετε (ή όχι) έγκριση για τον έλεγχο αυτό μέσα από την εφαρμογή του Gov.gr Wallet. Εφόσον δώσετε έγκριση, τότε θα εμφανιστεί ένας 6-ψήφιος κωδικός τον οποίο μπορείτε να αναφέρετε ή δείξετε στον ελεγκτή σας. Μόνο - και μόνον τότε - όταν ο ελεγκτής εισάγει επιτυχώς τον κωδικό αυτό, θα μπορεί να δει τα στοιχεία του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης σας.

7. Τι θα μπορώ να κάνω με το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και την ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Εφόσον το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε για κάθε αντίστοιχη νόμιμη χρήση εντός της επικράτειας. Εξαιρούνται τα διεθνή ταξίδια (εντός και εκτός Schengen).

Για την χρήση του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας για συναλλαγές με τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ισχύει η μεταβατική περίοδος μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2022, όπως και έχει οριστεί στην σχετική ΚΥΑ.

Επιπλέον, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Gov.gr Wallet μπορείτε να υπογράφετε ψηφιακά κάθε έγγραφο στο docs.gov.gr, δηλαδή: Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (ψηφιακό γνήσιο της υπογραφής σε ελληνικά και αγγλικά) ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό με άλλα φυσικά πρόσωπα.

8. Υπάρχει κάποια διαδικασία για την οποία θα εξακολουθώ να χρειάζομαι την έγχαρτη ταυτότητα ή το έγχαρτο δίπλωμα;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα, ως εκ τούτου δεν υπάρχει κάποια χρήση του δελτίου ταυτότητας που απαιτεί την παρουσίαση του φυσικού δελτίου, πλην της μεταβατικής περιόδου για τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.

9. Έχασα την έγχαρτη ταυτότητα ή/και το έγχαρτο δίπλωμα αφού είχα δημιουργήσει τα αντίστοιχα ψηφιακά πιστοποιητικά. Πρέπει να κάνω κάτι;
Μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια δελτίου ταυτότητας ψηφιακά μέσω του gov.gr και τη σχετική υπηρεσία (Δήλωση απώλειας αστυνομικού δελτίου ταυτότητας) ή στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα.

Αντιστοίχως, μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια της άδειας οδήγησης στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα, ΚΕΠ, ή στα γραφεία της εκάστοτε Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειάς σας.

Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση και εφόσον έχετε εκδώσει ψηφιακό δελτίο ταυτότητας, αυτόματα παύει η ισχύς και του ψηφιακού αντιγράφου.

10. Σε περίπτωση που κάποιος κλέψει το κινητό μου, πρέπει να κάνω κάτι για να ακυρώσω τα ψηφιακά πιστοποιητικά που είχα αποθηκεύσει;
Μπορείτε να ανακαλέσετε την ισχύ του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή και της ψηφιακής άδειας οδήγησης μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr.

Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση, αυτόματα παύει η ισχύς και των ψηφιακών αντιγράφων.

11. Το δελτίο ταυτότητας ή η άδεια οδήγησης μου κρατείται προσωρινά από κάποιον φορέα, πχ. επειδή πραγματοποιώ τη στρατιωτική μου θητεία ή από την Ελληνική Αστυνομία λόγω παραβίασης του ΚΟΚ. Μπορώ να εκδώσω ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Σε περίπτωση που έχετε ήδη εκδώσει ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης και πρέπει να κρατηθεί το φυσικό έγγραφο προσωρινά, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, πραγματοποιείται ανάκληση της ισχύους και του ψηφιακού.

Σε περίπτωση που δεν έχετε εκδώσει ήδη ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό αντίγραφο έως ότου σας επιστραφεί το φυσικό έγγραφο.

Επιτρέπεται να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης μόνο εφόσον το αντίστοιχο φυσικό σας έγγραφο είναι σε ισχύ και το έχετε στην κατοχή σας.

12. Τι είναι η διαδικασία Quick Scan και γιατί να τη χρησιμοποιήσω;
Η λειτουργία Quick Scan είναι ένας τρόπος γρηγορότερης και απλούστερης επαλήθευσης των εγγράφων σας κρατώντας πάντα το ίδιο επίπεδο ασφάλειας και ιδιωτικότητας. Σε περιπτώσεις που η ταχύτητα είναι απαραίτητη ή υπάρχει συνωστισμός, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια επιβίβασης σε αεροσκάφος ή εισόδου σε συναυλιακό χώρο, ενεργοποιώντας το Quick Scan δίνετε «προέγκριση» μόνο για τον αμέσως επόμενο έλεγχο εντός των επόμενων πέντε λεπτών από τη στιγμή ενεργοποίησης της λειτουργίας. Έτσι, κατά τον έλεγχο του QR code δεν απαιτείται η έγκριση της σχετικής ειδοποίησης ξανά και ο ελεγκτής βλέπει απευθείας τα στοιχεία του ψηφιακού σας εγγράφου.

13. Δεν μπορώ να εκδώσω το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή, παρακαλούμε ξεκινήστε ένα αίτημα υποστήριξης μέσω του wallet.gov.gr/support.

Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.

14. Δεν μπορώ να εκδώσω την ψηφιακή άδεια οδήγησης μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε την ψηφιακή άδεια οδήγησης και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας έκδοσης, κατά πάσα πιθανότητα, δεν έχει ενημερωθεί η άδεια οδήγησής σας με το ΑΦΜ σας. Για να πραγματοποιήσετε την ενημέρωση του ΑΦΜ παρακαλούμε επισκεφθείτε την υπηρεσία drivers-vehicles.services.gov.gr και ακολουθήστε τα σχετικά βήματα. Μόλις ενημερωθεί η άδεια οδήγησης με το ΑΦΜ σας, θα μπορείτε να εκδώσετε και την ψηφιακή άδεια οδήγησης.

Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακή άδεια οδήγησης έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.

15. Δεν μπορώ να επαληθεύσω ένα ψηφιακό έγγραφο είτε ως ελεγχόμενος (πχ. δεν λαμβάνω ειδοποιήσεις) ή ελεγκτής (πχ. αποτυγχάνουν οι κλήσεις μου). Τι πρέπει να κάνω;
Παρακαλούμε βεβαιωθείτε πως στις ρυθμίσεις της συσκευής σας η λήψη ειδοποιήσεων για το Gov.gr Wallet είναι ενεργοποιημένη και ότι το δίκτυο στο οποίο βρίσκεστε δεν περιορίζει τις κλήσεις του Gov.gr Wallet. Σε περίπτωση που υπάρχει παρατεταμένο πρόβλημα κατά τη διάρκεια ελέγχου, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε την λειτουργία “Quick Scan”.

Ακόμη, εάν το πρόβλημα συνεχίζει μπορείτε να σβήσετε και να εγκαταστήσετε εκ νέου την εφαρμογή.

Τέλος, εάν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα το οποίο δεν έχει επιλυθεί με τα παραπάνω βήματα, μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.

16. Λαμβάνω συνέχεια ειδοποιήσεις ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου μου ή μου ήρθε μια ειδοποίηση ελέγχου ενώ δεν το περίμενα. Τι πρέπει να κάνω;
Σε περίπτωση που λάβετε μία ή περισσότερες ειδοποιήσεις ενώ δεν έχετε επιδείξει σε κάποιον ελεγκτή το ψηφιακό σας έγγραφο, τότε μπορείτε πολύ απλά, εύκολα και γρήγορα να ανακαλέσετε το υφιστάμενο ψηφιακό έγγραφο μέσα από τη σχετική επιλογή στην εφαρμογή και να το επανεκδώσετε.

17. Έχω μία ερώτηση η οποία δεν καλύπτεται από τις συχνές ερωτήσεις, ένα αίτημα υποστήριξης, ή σχόλια και παρατηρήσεις για την εφαρμογή. Που μπορώ να απευθυνθώ;
Μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.

Υποστήριξη
Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα με την εφαρμογή Gov.gr Wallet, μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.

Πού δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης και η ταυτότητα

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια, όπως τόνισε την Τετάρτη ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης. Υπογραμμίζεται πως για τη χρήση του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας για συναλλαγές με τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ισχύει η μεταβατική περίοδος μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2022, όπως και έχει οριστεί στην σχετική ΚΥΑ.

Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το κινητό τους για οποιαδήποτε συναλλαγή τους εντός Ελλάδας, όπως ακριβώς χρησιμοποιούσαν έως τώρα την αστυνομική τους ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης. Επίσης, μέσα από την εφαρμογή αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράφουν ψηφιακά έγγραφα ακόμα πιο εύκολα, γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, μέσω του docs.gov.gr.

Με νέες του δηλώσεις την Πέμπτη ο υπουργός απάντησε για το αν αυτά τα ψηφιακά έγγραφα θα μπορέσουν σταδιακά να χρησιμοποιούνται και για ταξίδια στο εξωτερικό, ότι πολλές χώρες της ΕΕ ενδιαφέρονται να υιοθετήσουν την πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης με το gov.gr wallet, προσθέτοντας ότι «σύντομα θα μπορούμε να ταξιδέψουμε με αυτά και στο εξωτερικό».

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2022 11:37

Σχετικά Άρθρα

  • Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας
    Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας

    Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.

    Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

    Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.

    Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

    Με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών.

    Επιτυγχάνεται:

    1. Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.

    2. Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.

    3. Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.

    4. Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.

    Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παραμένει πάντα στη διάθεση των πολιτών για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online
    Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr
    Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr

    Στο αέρα είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, στην οποία μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας
    Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας

    Ξεκίνησε χθες Δευτέρα η λειτουργία της νέας πλατφόρμας id.gov.gr για τον προγραμματισμό των ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.

    Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να προγραμματίζουν με ευκολία τα ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να ξεκινά από αύριο, Τρίτη (1/10).

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώςμε την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν
    ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν

    Ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ξανακαθήσει πίσω από το τιμόνι αν υποπέσει κατ' εξακολούθηση σε πέντε τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ

    Αν και πολλές παραβάσεις επισύρουν απλώς διοικητικά πρόστιμα ή και αφαίρεση βαθμών στο point system, υπάρχουν κι αυτές οι παραβάσεις του ΚΟΚ που μπορεί να στερήσουν διά παντός στον οδηγό το δίπλωμα οδήγησης.

    Ο ΚΟΚ έχει την οριστική… λύση για όσους οδηγούς είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως

    Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν τη δυνατότητα του ΚΟΚ να «αποσύρει» από την κυκλοφορία αυτούς που είναι επικίνδυνα επιπόλαιοι ή δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους.

    Για να χάσει κάποιος οριστικά το δίπλωμα οδήγησης, πρέπει να υποπέσει σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και να το κάνει κατ’ εξακολούθηση.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τελέσει τις παραβάσεις που ορίζει ο ΚΟΚ τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

    Οι 5 παραβάσεις του ΚΟΚ που κοστίζουν ακριβά

    • Κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πινακίδα STOP.
    • Ερυθρός σηματοδότης.
    • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.
    • Προσπέραση οχημάτων που δεν συνάδει με τα όσα ορίζει ο νόμος.

    Ο ΚΟΚ αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2 (το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται διά βίου».

    Πηγή: in.gr

  • Gov.gr Wallet: Ψηφιακά η «είσοδος» και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου
    Gov.gr Wallet: Ψηφιακά η «είσοδος» και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου

    Ψηφιακά θα γίνεται η ταυτοποίηση μέσω του Gov.gr Wallet και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου.

    Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου. «Οι πολίτες έχουν αρχίσει να αποκτούν την ανάλογη εμπειρία και αντιλαμβάνονται πόσο εύκολα, πόσο απλά ταυτοποιούν το εισιτήριό τους ηλεκτρονικά και μπαίνουν στο γήπεδο με το ψηφιακό τους πορτοφόλι ενώ παράλληλα ρυθμίζονται και οι όποιες τελευταίες λεπτομέρειες. Μόνο τους δύο προηγούμενους μήνες 140.000 πολίτες χρησιμοποίησαν το Gov.gr Wallet για την ταυτοποίηση των εισιτηρίων τους. Την Πέμπτη είχαμε τον αγώνα με τα περισσότερα ψηφιακά εισιτήρια μέχρι σήμερα, σχεδόν 54 χιλιάδες», σημείωσε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στον αγώνα του Παναθηναϊκού με τη Λανς.

    Ο ίδιος σημείωσε στη συνέχεια ότι «πρόκειται για μια ακόμα απόδειξη ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση κάθε τομέα δημόσιας πολιτικής, όπως ο αθλητισμός. Αυτό εξάλλου είναι και ο στόχος της Κυβέρνησης: μια νέα σελίδα στον χώρο του αθλητισμού, η διασφάλιση του αθλητικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα των αγώνων. Σε αυτό το πλαίσιο είχαμε με τον αναπληρωτή υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση μια εξαιρετική συνεργασία. Η τεχνολογία πρέπει να έχει θετικό κοινωνικό πρόσημο και θέλουμε όλοι να μπαίνουν στο γήπεδο έχοντας το εισιτήριό τους στο ψηφιακό τους πορτοφόλι. Ευρύτερος στόχος μας άλλωστε είναι παρέχουμε αποτελεσματικές τεχνολογικές λύσεις σε κάθε τομέα της καθημερινότητας».

    Υπενθυμίζεται ότι είναι ιδιαίτερα απλός ο τρόπος με τον οποίο οι πολίτες μπορούν να ταυτοποιήσουν το εισιτήριό τους μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet που έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή τους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(Ε.Μ.Επ.), στο emep.gov.gr πριν κατεβάσουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet από το Google Play ή το App Store. Αναλυτικά η διαδικασία περιγράφεται στο tickets.gov.gr.

    Πώς ταυτοποιούν το εισιτήριό τους οι ενήλικες και μπαίνουν στο γήπεδο με το Gov.gr Wallet

    Αρχικά οι φίλαθλοι προμηθεύονται τα απλά ή τα εισιτήρια διαρκείας από τους παρόχους των υπηρεσιών διάθεσης εισιτηρίων, με τον οποίο έχει συμβληθεί το αθλητικό σωματείο, το Τμήμα Αμειβομένων Αθλητών ή η Ανώνυμη Αθλητική Εταιρεία.

    Στη συνέχεια:

    • Ανοίγουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet
    • Επιλέγουν την καρτέλα των εισιτηρίων και επάνω δεξιά την προσθήκη (+)
    • Επιλέγουν "Προσθήκη Εισιτηρίου Ενηλίκου"
    • Ανοίγουν την κάμερα του κινητού και σκανάρουν το QR Code ή το Barcode του εισιτηρίου. Εναλλακτικά εισάγουν χειροκίνητα τον αριθμό του εισιτηρίου
    • Το εισιτήριο προστίθεται στη σχετική λίστα των διαθέσιμων εισιτηρίων

    Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι φίλαθλοι άνω των 67 που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση smart phones μπορούν να ταυτοποιούν το εισιτήριό τους σε ειδικό γραφείο εξυπηρέτησης - γκισέ έξω από το γήπεδο το οποίο θα λειτουργεί με ευθύνη της εκάστοτε ΠΑΕ, είτε την ημέρα διεξαγωγής του αγώνα, είτε νωρίτερα.

    Πως γίνεται η ταυτοποίηση των εισιτηρίων των ανηλίκων κάτω των 15 ετών μέσω του Gov.gr Wallet

    Σε περίπτωση που οι πολίτες θέλουν να συνοδεύσουν το ανήλικο κάτω των 15 ετών τέκνο τους στον αγώνα, η διαδικασία προσθήκης του εισιτηρίου πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωση διαδικασίας προσθήκης του δικού τους εισιτηρίου.

    Πιο συγκεκριμένα, αφού ανοίξουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet και επιλέξουν την καρτέλα των εισιτηρίων:

    1. Επιλέγουν "Προσθήκη Εισιτηρίου Ανηλίκου"
    2. Επιλέγουν το προστατευόμενο μέλος για το οποίο θέλουν να καταχωρήσουν το εισιτήριο
    3. Εισάγουν τον κωδικό εισιτηρίου του ανηλίκου
    4. Στην "Επιλογή συνοδού" επιλέγουν "Εγώ" και προστίθεται το εισιτήριο στη σχετική λίστα του Gov.gr Wallet τους

    Αν επιθυμούν τρίτο άτομο να συνοδεύσει το ανήλικο τέκνο, μετά την εισαγωγή του κωδικού του εισιτηρίου του ανηλίκου :

    • Επιλέγουν "Τρίτο 'Ατομο", αντί για "Εγώ", και εισάγουν το ΑΦΜ του ενηλίκου που θα συνοδεύσει το ανήλικο
    • Στη συνέχεια ο ενήλικας, που έχουν επιλέξει να συνοδεύσει το ανήλικο, λαμβάνει ειδοποίηση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), με την οποία ενημερώνεται για το αίτημα συνοδείας ανηλίκου στο Gov.gr Wallet
    • Στο Gov.gr Wallet ο ενήλικας που θα συνοδεύσει το ανήλικο παιδί, επιλέγει την αποδοχή της συνοδείας του ανηλίκου στο πεδίο "Aιτήματα"
    • Ακολούθως, το εισιτήριο του ανηλίκου εμφανίζεται στη λίστα εισιτηρίων του ενηλίκου που θα το συνοδεύσει

    Να σημειώσουμε ότι εναλλακτικά το επόμενο διάστημα η ταυτοποίηση ανηλίκου σε τρίτο συνοδό θα είναι δυνατή και μέσω του tickets.gov.gr. Ο έχων την επιμέλεια του ανηλίκου, συνδέεται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και ολοκληρώνει την διαδικασία.

    Τί γίνεται με την ταυτοποίηση των εισιτηρίων των ξένων φιλάθλων

    Οι ξένοι φίλαθλοι, αφού προμηθευτούν το εισιτήριo μέσω παρόχου διάθεσης εισιτηρίων ακολουθούν την εξής διαδικασία:

    • Ανοίγουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet και εισέρχονται χωρίς αυθεντικοποίηση χρήστη και εισαγωγή κωδικών taxisnet, ως επισκέπτες (guest mode) επιλέγοντας το πεδίο «event tickets»
    • Ακολούθως, ταυτοποιούν το διαβατήριο μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet επιτρέποντας στην εφαρμογή να σαρώσει (scan) το διαβατήριο με τη χρήση του NFC τσιπ που εμπεριέχει
    • Στη συνέχεια εισάγουν τον κωδικό κράτησης που αναγράφεται πάνω στο εισιτήριο
    • Με τον τρόπο αυτό πραγματοποιείται η σύνδεση των στοιχείων του διαβατηρίου με τον κάτοχο του εισιτηρίου
    • Για να εισέλθει στο γήπεδο ο φίλαθλος που είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού θέτει ανέπαφα τη συσκευή κινητού τηλεφώνου στην οποία έχει αποθηκεύσει το προσωποποιημένο πλέον εισιτήριό του στην υποδοχή των συσκευών σάρωσης και αναγνώρισης εισιτηρίου

    Για τα εισιτήρια διαρκείας

    Το επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη η δυνατότητα μεταβίβασης του εισιτηρίου διαρκείας μέσω του Gov.gr Wallet, σύμφωνα πάντα με την πολιτική κάθε ομάδας.

    Οι πολίτες για οποιαδήποτε τεχνική δυσκολία αντιμετωπίσουν μπορούν να απευθυνθούν στο support.gov.gr.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ασφάλιση αυτοκινήτου μέσω… του Gov.gr Wallet
    Ασφάλιση αυτοκινήτου μέσω… του Gov.gr Wallet

    Πρώτο βήμα κατάργησης πιστοποιητικών σε διοικητική διαδικασία - Με λίγα κλικ η σύναψη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου

    Το πρώτο βήμα κατάργησης των πιστοποιητικών και ψηφιακής άντλησης και διάθεσης των δεδομένων των πολιτών, έπειτα από τη συναίνεση τους, προκειμένου να διεκπεραιώσουν μια διοικητική διαδικασία, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

    Αφορά στη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου και θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων, η σύναψη συμβολαίου με παρόχους ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, καθώς και η εγγραφή σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

    Η νέα διαδικασία

    Η νέα διαδικασία για σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου έχει ως εξής:

    • Αρχικά ο πολίτης θα επικοινωνεί με την ασφαλιστική εταιρία με την οποία επιθυμεί να συνάψει συμβόλαιο ασφάλισης οχήματος.
    • Η ασφαλιστική, αφού καταγράψει το αίτημα του πολίτη να κάνει χρήση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας μέσω του Gov.gr Wallet, ζητάει τα βασικά στοιχεία για να εκκινήσει την διαδικασία. Τα στοιχεία αυτά είναι ο ΑΦΜ, το ονοματεπώνυμο του πολίτη και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμεί να ασφαλίσει και βρίσκεται στην ιδιοκτησία του.
    • Στη συνέχεια θα λαμβάνει ειδοποίηση (push notification) στο κινητό του από το Gov.gr Wallet μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρία και για τον συγκεκριμένο σκοπό που έχει αιτηθεί, ζητά τη διάθεση των απαραίτητων στοιχείων του, δηλαδή άδεια οχήματος, άδεια οδήγησης και στοιχεία κατόχου.

    Συγκατάθεση

    Ο πολίτης, αν επιθυμεί να συνεχίσει, θα δίνει αρχικά τη συγκατάθεσή του για την «άντληση και προβολή» των προς διαβίβαση στοιχείων του και ακολούθως θα ελέγχει την ορθότητά τους.

    Έπειτα, θα χορηγεί ή όχι τη συγκατάθεση του για τη διαβίβαση αυτών των στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα της ασφαλιστικής εταιρίας. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται λάθη και η εργασία διεκπεραιώνεται γρήγορα, χωρίς την προσκόμιση της άδειας αυτοκινήτου, του διπλώματος οδήγησης του κατόχου και της ταυτότητάς του.

    Κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, δήλωσε ικανοποιημένος καθώς όπως είπε οτιδήποτε διευκολύνει τη διαδικασία της ασφάλισης των αυτοκινήτων βοηθά συνολικά το κοινωνικό σύνολο, κάνοντας μνεία στην εκτίμηση για 500 χιλ. έως 700 χιλ. ανασφάλιστα οχήματα.

    «Η βάση για την επόμενη μέρα»

    Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε σχετικά πως «δεν είναι μόνο η υπηρεσία που παρουσιάσαμε σημαντική αλλά είναι κυρίως το ότι αποτελεί τη βάση για το πώς βλέπουμε την επόμενη μέρα στην επικοινωνία του πολίτη με το κράτος. Στο πώς η κατάργηση των πιστοποιητικών, για την οποία ήδη έχουμε μιλήσει και ήδη έχουμε νομοθετήσει, μπορεί τεχνικά να υλοποιηθεί. Η έναρξη γίνεται σήμερα με το consent για τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου μέσω του Gov.gr Wallet. Οι πολίτες κερδίζουν χρόνο, αντίστοιχα τόσο οι ασφαλιστικές εταιρείες όσο και το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομούν πολύτιμους πόρους, ενώ ενισχύεται η διαφάνεια των διαδικασιών. Στη νέα ψηφιακή Ελλάδα περνάμε σε μια νέα εποχή, στην εποχή της διακίνησης δεδομένων και όχι εγγράφων για την ολοκλήρωση διαδικασιών και συναλλαγών, με στόχο να βελτιώνουμε καθημερινά την ζωή των πολιτών και των επιχειρήσεων».

    Στόχος η αύξηση του ποσοστού ασφάλισης οχημάτων

    Στην παρουσίαση της νέας υπηρεσίας παραβρέθηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος ανέφερε ότι «ευελπιστούμε ότι η λειτουργία της νέας υπηρεσίας, πέρα από τη διευκόλυνση των πολιτών, να συμβάλλει και στην αύξηση του ποσοστού ασφάλισης των οχημάτων, ένα ζήτημα που ταλανίζει επί μακρόν την ελληνική αγορά, με σοβαρές επιπτώσεις για τους ανθρώπους και τις εταιρείες, ειδικά όταν συμβαίνουν ατυχήματα».

    Πηγή: naftemporiki.gr

  • Προσωπικός αριθμός: Έρχεται στις νέες ταυτότητες - Πώς θα τον αποκτήσετε, οδηγίες
    Προσωπικός αριθμός: Έρχεται στις νέες ταυτότητες - Πώς θα τον αποκτήσετε, οδηγίες

    Έρχεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα, μετά και την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, ο Προσωπικός Αριθμός του Πολίτη. Ο Προσωπικός Αριθμός, αναμένεται να αλλάξει την εξυπηρέτηση των πολιτών ενώ θα αναγράφεται και στις νέες ταυτότητες.

    «Έχουμε τελειώσει και από το Συμβούλιο της Επικρατείας πλέον. Αυτή η απόφαση του ΣτΕ γίνεται Προεδρικό Διάταγμα. Θεωρώ πως την άλλη εβδομάδα θα έχει βγει το Προεδρικό Διάταγμα αλλά παράλληλα πλέον μαζί με υπηρεσίες οι οποίες είναι στην πρώτη γραμμή και εξυπηρετούν πολίτες, σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα. Το πρώτο και αυτονόητο είναι πως θα μπορέσουμε να διορθώσουμε τα μητρώα του κράτους. Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις, στην ΑΑΔΕ μόνο μας λένε πως έχουν περίπου 300.000 περιπτώσεις τον χρόνο που αναγκάζονται να διορθώσουν στοιχεία πολιτών. Αυτό πλέον τελειώνει γιατί έχουμε ένα κεντρικό μητρώο, το Μητρώο Πολιτών, ένα μητρώο που ανήκει στο υπουργείο Εσωτερικών προφανώς και αυτό θα είναι η βάση πλέον για όλες τις υπηρεσίες» ανέφερε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, φιλοξενούμενος στο στούντιο του Πρώτου Προγράμματος.

    Πώς θα τον αποκτήσετε

    «Βγαίνει στον αέρα μια πλατφόρμα που λέγεται MyInfo, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν και να αποκτούν τον προσωπικό τους αριθμό. Τι άλλο θα δουν εκεί πέρα. Εάν υπάρχει αυτή η αναντιστοιχία στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου τους, του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης, θα τους βγει μια οθόνη που θα τους λέει, στο μητρώο πολιτών φαίνεστε έτσι, στο μητρώο της Αστυνομίας φαίνεστε διαφορετικά. Θα πρέπει να διορθώσουμε αυτά τα στοιχεία. Προφανώς, αν είναι λάθος, το επίθετο δεν μπορεί να το διορθώσει από τον υπολογιστή. Θα πρέπει μία και μόνη φορά, αν υπάρχει τέτοιο σοβαρό ζήτημα, να επισκεφθεί ένα ληξιαρχείο για να γίνει αυτή η διόρθωση και από εκεί και πέρα μπορούμε να εγγυηθούμε ότι όποτε κι αν αλλάξει ταυτότητα, όποτε κι αν αλλάξει διαβατήριο, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα γιατί αυτές οι αλλαγές θα γίνουν την ίδια μέρα και θα ενημερώνεται οριζόντια όλο το δημόσιο για οποιαδήποτε τέτοιου είδους αλλαγή» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

    Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με τον υπουργό, οργανώνεται καλύτερα πλέον το πώς θα κυλήσει η εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού. «Επειδή είναι μια πολύ μεγάλη, σε επίπεδο διαδικασιών, αλλαγή για το ελληνικό δημόσιο, θέλουμε αυτό να βγει πλέον σωστά και αυτός ο Προσωπικός Αριθμός να έρθει και να λύσει προβλήματα καθημερινής τρέλας που έχουν ζήσει πάρα πολλοί Έλληνες πολίτες στην ελληνική δημόσια διοίκηση» επισήμανε.

    Εξηγώντας από τι θα αποτελείται ο Προσωπικός Αριθμός, ανέφερε πως στην ουσία είναι τρία αλφαριθμητικά ψηφία και το ΑΦΜ μας. «Από τα τρία αλφαριθμητικά, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου και αριθμοί, μπορώ εγώ να βάλω έναν προσωπικό αριθμό άλφα, βήτα και το τρίτο ψηφίο δημιουργείται μόνο του και στην ουσία λέγεται checkdigit και είναι αυτό το οποίο επαληθεύει την ορθότητα του αριθμού. Είναι πολύ απλός ο τρόπος. Και το πιο μαγικό είναι ότι μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκείνο έχουμε πλέον βεβαιωθεί ότι το ελληνικό δημόσιο ξέρει πλέον ξέρει ποιοι είμαστε και έχουν διορθωθεί και τα οποιαδήποτε λάθη» προσέθεσε.

    «Η επόμενη μέρα είναι, αφού διορθώσουμε τα μητρώα και μπορέσουμε αυτό το πρώτο εξάμηνο, χρόνο να τακτοποιηθούμε με τη λειτουργία του, από εκεί και πέρα πλέον, όταν γεννιέται ένα παιδί να αποκτά τον προσωπικό του αριθμό και από πίσω, ας αφήσουμε τις διαδικασίες που θα δημιουργούν πιθανώς και τον ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ. Αυτά όμως θα είναι πλέον εσωτερικά νούμερα τα οποία θα υπάρχουν στα μητρώα της κάθε υπηρεσίας και δεν θα αφορούν τον πολίτη. Ο πολίτης θα πρέπει να ξέρει και να χρησιμοποιεί μόνο τον προσωπικό του αριθμό» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.Όσο αφορά στις νέες ταυτότητες, προχωρά το σύστημα κανονικά, σύμφωνα με τον υπουργό, ωστόσο αναμένεται μια πολύ μεγαλύτερη κίνηση από την ώρα που θα εκδοθεί οΠροσωπικός Αριθμός. «Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούργιο σύστημα για να διευκολύνουμε και τη λειτουργία της αστυνομίας, ένα σύστημα για τα ραντεβού. Όλο αυτό λοιπόν θα ξεκινήσει παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού αριθμού. Λίγη υπομονή» είπε ο κ. Παπαστεργίου.

    Πηγή: Ethnos.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο