Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2022 20:48

Gov.gr Wallet: Άνοιξε η εφαρμογή για τους ΑΦΜ που λήγουν σε 3

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Πολύ μεγάλη είναι η συμμετοχή των πολιτών ήδη από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της πλατφόρμας Gov.gr Wallett για τις ψηφιακές ταυτότητες και τα ψηφιακά διπλώματα οδήγησης. Από το μεσημέρι της Παρασκευής έχει ανοίξει η εφαρμογή του Gov.gr για τους ΑΦΜ που λήγουν σε 3.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει δηλώσει ότι κάθε μέρα θα ανοίγει ένας νέος λήγοντας αριθμός ΑΦΜ.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έκανε επίσης λόγο για μια πολύ σημαντική αλλαγή καθώς όπως είπε η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης είναι για πρώτη φορά επαληθεύσιμα έγγραφα, δηλαδή μπορεί κανείς να βεβαιώνει ότι είναι γνήσια.

Επιπλέον σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας του κινητού, ο κ. Πιερρακάκης διαβεβαίωσε ότι ο πολίτης δεν διατρέχει κίνδυνο καθώς εύκολα γίνεται ανάκληση του ψηφιακού εγγράφου με είσοδο στο gov.gr ενώ η εφαρμογή για να ανοίξει πρέπει να «διαβάσει» το πρόσωπο του πολίτη.

«Εμείς μπορούμε να νομοθετήσουμε για την χώρα μας. Όμως σε πρόσφατες συζητήσεις με τους επιτρόπους, επειδή πολλές χώρες ενδιαφέρονται να κάνουν αυτό που κάνουμε εμείς τώρα με το wallet, μία – μία οι χώρες της ΕΕ θα το κάνουν. Ανοίγει η συζήτηση να υπάρχει η αναγνώριση των εφαρμογών αυτών. Σύντομα θα μπορούμε να ταξιδεύουμε και στο εξωτερικό με την ψηφιακή ταυτότητα. Έτσι έγινε και με το πιστοποιητικό» ανέφερε.

Πώς θα κατεβάσετε την εφαρμογή - Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια. Με τον τρόπο αυτό, οι πολίτες μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το κινητό τους για οποιαδήποτε συναλλαγή τους εντός Ελλάδας, όπως ακριβώς χρησιμοποιούσαν ως τώρα την αστυνομική τους ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους. Περαιτέρω, μέσα από την εφαρμογή αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράφουν ψηφιακά έγγραφα ακόμα πιο εύκολα, γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, μέσω του docs.gov.gr.

Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας - ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Η σχετική εφαρμογή, πάντως, η οποία ονομάζεται Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμη στο Google Play Store και στο App Store από όπου μπορείτε ήδη να την «κατεβάσετε» αλλά και να δείτε πως θα είναι η μορφή των δύο ψηφιακών εγγράφων.

Η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης θα είναι προς χρήση εντός της ελληνικής επικράτειας αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ήδη επαφές προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση τους τουλάχιστον εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Gov.gr Wallet είναι ήδη διαθέσιμο στα app stores των λογισμικών iOS και Android και η χρήση του θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης σήμερα από τον αριθμό 1, την Πέμπτη το 2 κ.ο.κ.. Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr. Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη. Για τον σκοπό αυτό ο πολίτης θα πρέπει πριν εισέλθει στην εφαρμογή:

  • είτε να έχει καταχωρήσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του notify.gov.gr,
  • είτε να έχει βεβαιώσει ψηφιακά την υπογραφή του μέσω του gov.gr (Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου, Ιδιωτικό Συμφωνητικό).

Αφού αυθεντικοποιηθεί, ο πολίτης καλείται να δώσει άδεια για να λαμβάνει ειδοποιήσεις από την εφαρμογή, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία της λόγω του μηχανισμού συγκατάθεσης σε περίπτωση επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την ενεργοποίηση της δυνατότητας εύκολης πρόσβασης (quick login), η οποία παρέχεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές κάθε συσκευής.

Δημιουργία και αποθήκευση αντιγράφων

Αφού εισέλθει στο περιβάλλον της εφαρμογής, ο πολίτης μπορεί με ελάχιστα κλικ να δημιουργήσει και να αποθηκεύσει το ψηφιακό αντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης του. Αρχικά επιλέγει ποιο έγγραφο θέλει να εκδώσει και κατόπιν λαμβάνει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password) τον οποίο και εισάγει στην εφαρμογή. Αμέσως μετά, το έγγραφο δημιουργείται και αποθηκεύεται στην εφαρμογή και στο wallet του κινητού τηλεφώνου. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται εκ νέου για κάθε νέα έκδοση αντιγράφου.

Στοιχεία ψηφιακών αντιγράφων και επαλήθευση γνησιότητας

Τα ψηφιακά αντίγραφα του Gov.gr Wallet περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που περιέχονται στις αστυνομικές ταυτότητες και τα διπλώματα οδήγησης αντίστοιχα. Ενσωματώνουν, επιπλέον, έναν κωδικό QR και έναν μοναδικό κωδικό εγγράφου, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επαλήθευση γνησιότητάς τους. Ειδικά, αναφορικά με το ψηφιακό αντίγραφο του διπλώματος οδήγησης, η φωτογραφία που θα εμφανίζεται αντλείται από το Μητρώο Δελτίων Αστυνομικών Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, συνεπώς θα είναι ίδια με της αστυνομικής ταυτότητας και όχι κατ’ ανάγκη ίδια με εκείνη του διπλώματος οδήγησης.

Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου γίνεται με τον κωδικό QR του. Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της ίδιας εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή προκειμένου να επαληθεύσει τα στοιχεία του. Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

Η δυνατότητα γρήγορης επαλήθευσης

Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επιλέγει όποτε το επιθυμεί τη λειτουργία γρήγορης επαλήθευσης (quick scan). Μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, ο πολίτης δίνει ουσιαστικά «προέγκριση» για τον επόμενο και μόνο έλεγχο, εφόσον αυτός πραγματοποιηθεί αποκλειστικά εντός των επόμενων πέντε λεπτών. Επιδεικνύοντας τον quick scan κωδικό QR ο έλεγχος πραγματοποιείται ταχύτερα, καθώς ο ελεγκτής αποκτά απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του πολίτη. Με τον τρόπο αυτό, ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί αμεσότερα, ιδίως σε περιπτώσεις που παρατηρείται συνωστισμός ή που απαιτείται ταχύτητα, όπως π.χ. είσοδος σε συναυλίες, αεροπλάνα κ.α..

Η δυνατότητα υπογραφής εγγράφων στο docs.gov.gr

Τέλος, μέσω του Gov.gr Wallet ο πολίτης μπορεί να υπογράφει ταχύτερα και ασφαλέστερα έγγραφα μέσω του docs.gov.gr. Συγκεκριμένα, εφόσον ο πολίτης έχει εγκαταστήσει στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή και έχει αποθηκεύσει την αστυνομική του ταυτότητα, θα μπορεί να επιλέξει και να εγκρίνει την έκδοση ενός ψηφιακού εγγράφου μέσω της εφαρμογής αντί να λάβει με SMS έναν κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password).

Απώλεια ή αντικατάσταση έγχαρτων πιστοποιητικών και απώλεια συσκευής

Εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια της αστυνομικής του ταυτότητας είτε αυτοπροσώπως σε ένα Αστυνομικό Τμήμα είτε μέσω του gov.gr, τότε αυτόματα και άμεσα οποιοδήποτε ψηφιακό αντίγραφο έχει εκδοθεί ακυρώνεται. Το ίδιο ισχύει και εάν ο πολίτης δηλώσει την απώλεια του διπλώματος οδήγησης σε ένα Αστυνομικό Τμήμα, σε ένα ΚΕΠ ή στη Διεύθυνση Μεταφορών της αρμόδιας Περιφέρειας.

Σε περιπτώσεις που εκδίδεται νέα αστυνομική ταυτότητα ή νέο δίπλωμα οδήγησης για άλλον λόγο πέραν της απώλειας, τότε τα ψηφιακά αντίγραφα των παλαιότερων έγχαρτων πιστοποιητικών ακυρώνονται αυτόματα και πρέπει να εκδοθούν ψηφιακά αντίγραφα των νέων πιστοποιητικών, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία για την αρχική τους έκδοση.

Σε περίπτωση απώλειας της συσκευής όπου είναι αποθηκευμένα τα ψηφιακά αντίγραφα, ο πολίτης μπορεί να ανακαλέσει την ισχύ των αποθηκευμένων ψηφιακών αντιγράφων μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr. Η ανάκληση των φυσικών αντιγράφων δεν ακυρώνει τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά.

Απαραίτητες διευκρινίσεις

Η έκδοση ψηφιακών αντιγράφων επιτρέπεται μόνο εφόσον ο πολίτης κατέχει νόμιμα το αντίστοιχο έγχαρτο πιστοποιητικό. Ως εκ τούτου, σε περιπτώσεις προσωρινής ή οριστικής ανάκλησης ή κράτησης της αστυνομικής ταυτότητας ή/και του διπλώματος οδήγησης, τα μητρώα που διαλειτουργούν στην εφαρμογή ενημερώνονται αυτόματα, ώστε ο πολίτης να μην εκδίδει, αποθηκεύει ή χρησιμοποιεί τα αντίστοιχα ψηφιακά αντίγραφα.

Προϋπόθεση για τη χρήση του Gov.gr Wallet είναι η εγκατάσταση της εκάστοτε τελευταίας έκδοσης της εφαρμογής.

Επιπλέον, κάθε πολίτης μπορεί να αποθηκεύει τα ψηφιακά αντίγραφα μόνο σε μία συσκευή. Σε περίπτωση που προβεί σε έκδοση και αποθήκευση ψηφιακού αντιγράφου σε δεύτερη συσκευή, τότε τα προηγούμενα ψηφιακά αντίγραφα ανακαλούνται αυτόματα.

Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν εντός της ελληνικής επικράτειας ακριβώς την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα έγχαρτα πιστοποιητικά. Συνεπώς, από σήμερα οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης. Κατ’ εξαίρεση, αναφορικά με τις συναλλαγές πολιτών με πιστωτικά ιδρύματα, με χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα θα ξεκινήσουν να έχουν ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο. Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr. Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.

Επόμενες προσθήκες στην εφαρμογή

Στο μέλλον πρόκειται να προστεθούν στην εφαρμογή περισσότερα έγγραφα, όπως τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, τα στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου, τα στοιχεία ασφάλισης κλπ. Περαιτέρω, μελλοντικά θα είναι δυνατή και η αυθεντικοποίηση στο gov.gr μέσω του Gov.gr Wallet.

Τι αλλάζει - Τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται σε ψηφιακή μορφή

Με βάση την τροπολογία, τα στοιχεία που θα αποθηκεύονται στην εν λόγω εφαρμογή θα μπορεί ο κάτοχος του κινητού τηλεφώνου «να τα επιδεικνύει, για σκοπό ταυτοποίησής του, σε φορείς του δημόσιου τομέα κατά έννοια περ. α’ παρ. του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’143), δικαστικές αρχές και φυσικά και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα, που νομιμοποιούνται για έλεγχο ταυτότητας ταυτοποίηση, στο πλαίσιο άσκησης των κατά αρμοδιοτήτων τους εκπλήρωσης των κατά υποχρεώσεών τους».

Ειδικότερα:

Ταυτότητα

  • Ο αριθμός ταυτότητας.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το πατρώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Το μητρώνυμο με ελληνικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Δίπλωμα οδήγησης

  • Ο αριθμός άδειας οδήγησης.
  • Το ονοματεπώνυμο με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες.
  • Η ημερομηνία γέννησης.
  • Ο τόπος γέννησης.
  • Η ημερομηνία και αρχή έκδοσης άδειας οδήγησης.
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος άδειας οδήγησης.
  • Ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.).
  • Ο κωδικός κατηγορίας οχήματος.
  • Η ημερομηνία έκδοσης κατηγορίας οχήματος
  • Η ημερομηνία λήξης ισχύος κατηγορίας οχήματος.
  • Η φωτογραφία του κατόχου.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι η αποθήκευση των άνωθεν στοιχείων θα μπορεί να γίνει από μία μόνο κινητή συσκευή φυσικού προσώπου.

Στόχος μετά το δίπλωμα και την ταυτότητα, είναι να «μπει» στα κινητά μας τηλέφωνα το ΚΤΕΟ και η ασφάλεια.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2022 19:26

Σχετικά Άρθρα

  • Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας
    Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας

    Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.

    Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

    Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.

    Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

    Με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών.

    Επιτυγχάνεται:

    1. Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.

    2. Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.

    3. Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.

    4. Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.

    Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παραμένει πάντα στη διάθεση των πολιτών για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης
    Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης

    Δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης εισακτέων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές, ανακοίνωσαν σήμερα Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας και ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο κ. Δένδιας, παρουσιάζοντας το πρόβλημα, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    Τόνισε ότι, παράλληλα, παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    Ο κίνδυνος, κατά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, είναι η υποστελέχωση των Ενόπλων Δυνάμεων με συνεπακόλουθο την αδυναμία υποστήριξης των σύγχρονων οπλικών συστημάτων και την υποβάθμιση του ποιοτικού στοιχείου των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Οι παρεμβάσεις

    Όπως ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, οι πρώτες παρεμβάσεις, στο πλαίσιο της εκστρατείας προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις, αφορούν σε κίνητρα που θα καταστήσουν ελκυστικότερη την εισαγωγή και φοίτηση στις Στρατιωτικές Σχολές, όπως:

    - Δυνατότητα εισαγωγής από τρία επιστημονικά πεδία και επαγγελματικά λύκεια

    - Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών

    - Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    - Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Με μισθό 609 ευρώ οι σπουδαστές και πρόσβαση από τρία Πεδία

    Εξειδικεύοντας, ο κ. Δένδιας επισήμανε ότι αναφορικά με την αύξηση των αποδοχών των σπουδαστών στρατιωτικών σχολών, τετραπλασιάζονται οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ.

    Επιπλέον, θα τους χορηγείται φοιτητικό πάσο και θα διπλασιαστούν τα κονδύλια υποστήριξης σπουδών και παροχών στους σπουδαστές.

    Όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση κτιριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού θα προχωρήσουν έργα ύψους 19,7 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ικάρων, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων και Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής, ενώ θα γίνουν και έργα αναβάθμισης 18,1 εκατ. ευρώ από δωρεές για τις αίθουσες διδασκαλίας, τους κοιτώνες, τη βιβλιοθήκη, το εντευκτήριο και τις αίθουσες ψυχαγωγίας στη Σχολή Ευελπίδων, το αμφιθέατρο και τους κοιτώνες της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Ικάρων καθώς και τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών.

    Αναφορικά με τις νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη θα χορηγούνται διδακτορικοί τίτλοι σπουδών από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε τομείς αιχμής, θα προχωρήσει η σύνδεση διδακτορικής έρευνας με το Οικοσύστημα Αμυντικής Καινοτομίας, θα χορηγούνται μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών από τη Σχολή Εθνικής Άμυνας και την Ανώτατα Διακλαδική Σχολή Πολέμου, θα αναδειχθούν τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε Κέντρα Αριστείας, καθιερώνεται ο θεσμός του Στρατιωτικού Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και θα γίνει διασύνδεση με ΑΕΙ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Η εκστρατεία προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις περιλαμβάνει καμπάνια ενημέρωσης για τις προοπτικές καριέρας στις Ένοπλες Δυνάμεις, στοχευμένες δράσεις στα σχολεία, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας αλλά και η χρήση εξομοιωτών πτήσης της Πολεμικής Αεροπορίας.

    Οι δράσεις που δρομολογούνται

    Μακροπρόθεσμα, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι οι δράσεις που δρομολογούνται ώστε να καταστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις πιο ελκυστικές στις νέες και τους νέους αφορούν σε νέες δυνατότητες σταδιοδρομίας με νέα σύγχρονη δομή δυνάμεων, νέο σύστημα εξέλιξης, νέο πιο δίκαιο μισθολόγιο, νέο σύστημα μεταθέσεων με κίνητρα και το πλέον τεχνολογικά εξελιγμένο και καινοτόμο περιβάλλον.

    Αναφορικά με την ουσιαστική στήριξη των στελεχών και των οικογενειών τους, ο κ. Δένδιας εξήγησε ότι σχετικά με την παροχή στέγης ήδη είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής 1.000 κατοικιών με στόχο τις 3.000 κατοικίες το 2030. Επίσης, θα προχωρήσει η αναβάθμιση των παιδικών σταθμών, το Κέντρο Ειδικής Αναπτυξιακής Φροντίδας Παιδιών για την αντιμετώπιση αναπτυξιακών διαταραχών παιδιών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, η δημιουργία Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ, η αξιοποίηση των ΑμεΑ από τις Ένοπλες Δυνάμεις, θα βελτιωθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με το νομοσχέδιο να βρίσκεται σε τελική επεξεργασία, ενώ θα δημιουργηθεί και Μονάδα Φροντίδας Αποστράτων με στόχο τη φιλοξενία των ευάλωτων.

    Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι οι πρώτες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα γίνουν το 2026 και δεσμεύτηκε ότι το φοιτητικό πάσο θα χορηγείται και στους σπουδαστές των στρατιωτικών σχολών.

    Αναλυτικά όσα ανακοινώθηκαν:

    ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ - Υπουργός Άμυνας

    - το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    - παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    -  Δεν μπορεί να λειτουργήσουν οι ένοπλες δυνάμεις αν συνεχιστεί αυτό

    -  Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών.

    -  Οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ

    -  Οι Στρατιωτικές Σχολές θα μπορούν να χορηγούν διδακτορικά σε συνεργασία με άλλους ακαδημαϊκούς φορείς.Υπάρχει διασύσνδεη των διδακτορικών τίτλων- της έρευνας με το δημιουγούμενο σύστημα αμυντικής καινοτομίας.

    - Xορήγηση μεταπτυχιακών τίτλων και κατά την καριέρα.

    - Έχουμε συνενοηθεί με το Υπουργείο Παιδείας να κάνουμε καμπάνια ενημέρωσης για το τι είναι ο αξιωματικός. Στοχευμένες δράσεις στα σχολεία Day camp στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις να ζει μία ολόκληρη ημέρα. Επισκέψεις σχολείων στις εγκαταστάσεις, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας. Χρήση εξομοιωτών και κυρίως πτήσης.

    - Στους φοιτητές θα χορηγείται ακαδημαϊκή ταυτότητα.

    - Νέο σύστημα μετάθεσης, νέο μισθολόγιο. Αν η πατρίδα θέλει να έχει τους καλύτερους θα πρέπει να έχει άλλο μισθολόγιο.

    -  δωρεάν στέγη - το πρόγραμμα που έχουμε σχεδιάσει είναι για 3000 κατοικίες

    -  κάθε οικογένεια να μπορεί να αφήνει σε βρεφονηπιακό σταθμό.

    -  θα δημιουργήσουμε κέντρα αναπτυξιακής φροντιδας παιδιών - ειδικές δομές με παιδιά με αυτισμό

    -  βελτιωμένη ιατρική περίθαλψη και δημιουργία μονάδας φροντίδας αποστράτων. Θέλουμε να δημιουργείται η αίσθηση ότι είμαστε μία οικογένεια.

    ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ - Υπουργός Παιδείας

    -  Οι υποψήφιοι θα μπορούν να εισάγονται στις Στρατιωτικές Σχολές από τρία Επιστημονικά Πεδία: το 2ο, 3ο και 4ο. Θα αλλάξει από το 2026 - Αυτό τετραπλασιάζει την δεξαμενή υποψηφίων. Το 10% των αποφοίτων των ΕΠΑΛ μπορεί να δοθεί και εδώ.

    -  Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    -  Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/ EUROKINISSI

  • Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online
    Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr
    Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr

    Στο αέρα είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, στην οποία μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας
    Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας

    Ξεκίνησε χθες Δευτέρα η λειτουργία της νέας πλατφόρμας id.gov.gr για τον προγραμματισμό των ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.

    Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να προγραμματίζουν με ευκολία τα ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να ξεκινά από αύριο, Τρίτη (1/10).

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώςμε την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα
    Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα

    Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό άρχισε να φέρνει αποτελέσματα, τονίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης - Το 53% των αναφορών για bullying αφορά στη δευτεροβάθμια και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

    Για τα πρώτα αποτελέσματα του πλαισίου παρεμβάσεων του υπουργείου Παιδείας για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας παράλληλα μια πρώτη εικόνα των δεδομένων για τις αναφορές στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr , καθώς επίσης και για την εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης χρήσης κινητών στις αίθουσες των σχολείων.
    «Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και άρχισε να φέρνει αποτελέσματα», είπε ο κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε: «Οι γονείς και οι μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν. Στην πλατφόρμα stop-bullying έχουν υποβληθεί 407 αναφορές. Εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση είτε μέσα στο σχολείο, είτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή που ενεργοποιείται στα πιο σοβαρά περιστατικά».

    Όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, ο υπουργός επεσήμανε: «Οι εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν την απαγόρευση των κινητών, τα οποία χρησιμοποιούνταν και σαν εργαλεία καταγραφής περιστατικών bullying. Ήδη έχουν επιβληθεί 813 αποβολές για χρήση κινητών, που σημαίνει ότι το μέτρο λειτουργεί».

    Επιπλέον, ο κ. Πιερρακάκης αναγνώρισε τη σημασία πλαισίωσης των μέτρων αυτών με περαιτέρω στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. «Ούτε η πλατφόρμα, ούτε η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων μπορούν από μόνα τους να λύσουν το τεράστιο πρόβλημα. Γι' αυτό αυξήσαμε συντριπτικά τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Από τους περίπου 360 μόνιμους που ήταν πριν από πέντε χρόνια, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Όποιο παιδί και όποια οικογένεια κρίνεται πως έχει ανάγκη ψυχολογική υποστήριξη στο σχολείο, θα βρούμε τον τρόπο να δώσουμε τη βοήθεια που χρειάζεται», πρόσθεσε ο υπουργός.

    Τι δείχνουν τα στοιχεία

    Η συντριπτική πλειονότητα των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο έχει υποβληθεί από γονείς, ενώ μοιρασμένες είναι αριθμητικά οι αναφορές των περιστατικών που αφορούν στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

    Σύμφωνα με τους αριθμούς του υπουργείου στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr από τον Απρίλιο του 2024 ως τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν υποβληθεί συνολικά 407 αναφορές. Από αυτές, το 53% αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, οι 359 αναφορές υπεβλήθησαν από γονείς και οι 48 από μαθητές.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από γονείς, 134 είναι πλέον υποθέσεις που έκλεισαν, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και οι 40 είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Ακόμη, οι 13 είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει διαχείρισή τους άμεσα, ενώ 61 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα διαχείρισή τους.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από μαθητές, από τις 48 συνολικά, οι 21 υποθέσεις θεωρούνται πλέον κλειστές, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και μία είναι αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Επιπλέον, 4 αναφορές είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα και 8 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία για το είδος εκφοβισμού που έχει καταγγελθεί. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από τις 407 αναφορές που έχουν υποβληθεί:
    • - Το 77% αφορά σε ψυχολογικό bullying,
    • - Το 48% αφορά σε κοινωνικό bullying,
    • - Το 56% αφορά σε σωματικό bullying,
    • - Το 18% αφορά σε ηλεκτρονικό /διαδικτυακό bullying
    Νέες προσλήψεις
    Στα σχολεία της επικράτειας υπηρετούν σήμερα, μετά και τους τελευταίους διορισμούς, σχεδόν 4.800 μόνιμοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται επιπλέον αναπληρωτές.

    Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχουν προσληφθεί 761 ψυχολόγοι και 760 κοινωνικοί λειτουργοί και υπολογίζεται ότι θα προσληφθούν άλλοι 1.000 αναπληρωτές των ειδικοτήτων αυτών, εκ των οποίων τα 2/3 θα είναι ψυχολόγοι.

    Το 2020, πριν την έναρξη των διορισμών, στα σχολεία υπηρετούσαν 184 μόνιμοι ψυχολόγοι και 175 μόνιμοι κοινωνικοί λειτουργοί.

    Θεσμικό πλαίσιο

    Με αφετηρία τον νόμο 5029/2023, δημιουργήθηκε θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει, πέραν της λειτουργίας της πλατφόρμας stop-bullying.gov.gr , πρωτόκολλα πρόληψης και διαχείρισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, επιμορφώσεις και υποστηρικτικές δράσεις στα σχολεία.

    -Δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα και υποβολής επώνυμης αναφοράς έχουν οι γονείς/έχοντες την επιμέλεια μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Taxis) και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου).

    - Κάθε αναφορά, μόλις υποβληθεί, λαμβάνει μοναδικό αριθμό υποβολής, μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της.

    - Οι αναφορές εξετάζονται κατά προτεραιότητα με βάση τη σοβαρότητά τους από τους Υπεύθυνους Χειρισμού Αναφορών στη σχολική μονάδα. Αυτοί είναι ο διευθυντής και εκπαιδευτικός (ορίζεται από τον διευθυντή) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο διευθυντής και ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    - Για την εξέταση των αναφορών λαμβάνονται υπόψη τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία έχει συντάξει η Επιστημονική Επιτροπή που έχει συσταθεί στο ΥΠΑΙΘΑ για τον σκοπό αυτό και είναι τα ακόλουθα:
    • * Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.): Ορισμοί και Εννοιολογικό Υπόβαθρο
    - Σε περίπτωση που το περιστατικό χρήζει αντιμετώπισης που υπερβαίνει τις δυνατότητες διαχείρισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τότε αναλαμβάνει η τετραμελής ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, έναν Ψυχολόγο και έναν Κοινωνικό Λειτουργό.

    - Το ΙΕΠ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» υλοποιεί δράσεις και προγράμματα για την αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, όπως:
    • * ανάπτυξη επιμορφωτικού και ενημερωτικού υλικού
    • * υλοποίηση επιμορφώσεων Ομάδων Δράσης, Στελεχών Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών
    • * διενέργεια ερευνών αποτύπωσης και αποτίμησης
    • * υποστηρικτικές δράσεις και δράσεις στη σχολική μονάδα.
    Πλαίσιο παιδαγωγικών μέτρων

    Ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, που άρχισε να εφαρμόζεται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά προβλέπει τα εξής:

    - Απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου, με εξαίρεση τις ιατρικές εφαρμογές.

    -Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής εμφανώς κατέχει ή χρησιμοποιεί κινητό: ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τον διευθυντή, ο οποίος επιβάλλει το μέτρο της αποβολής για μία ημέρα.

    -Φωτογράφιση / Βιντεοσκόπηση: Ενημερώνεται ο διευθυντής αμέσως, παραδίδεται το κινητό, ειδοποιούνται οι κηδεμόνες, αξιολογείται παιδαγωγικά το περιστατικό και είτε εφαρμόζεται από τον διευθυντή το μέτρο της αποβολής μέχρι 3 ημέρες, είτε, σε περίπτωση ιδιαιτέρως αποκλίνουσας συμπεριφοράς, γίνεται παραπομπή στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος αξιολογεί τις συνθήκες τέλεσης της πράξης και την ενδεχόμενη παραβίαση προσωπικών δεδομένων και εφαρμόζει το μέτρο της αποβολής μέχρι 5 ημέρες.

    Για φωτογράφιση / βιντεοσκόπηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ισχύει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (εφαρμόζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων). Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές και ιδίως για συμπεριφορές που συνιστούν ενδοσχολική βία και εκφοβισμό (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, συναισθηματική, κοινωνική, ρατσιστική, σεξουαλική, ηλεκτρονική, διαδικτυακή ή άλλη βία και παραβατική συμπεριφορά που πλήττει τη σχολική κοινότητα).

    Πάντα κατά τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν επιβληθεί 813 αποβολές (ως την 29η Σεπτεμβρίου) σε όλη τη χώρα για παραβίαση του μέτρου απαγόρευσης εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού τηλεφώνου.

    Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Protothema.gr
  • Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό
    Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό

    Σε διευκρινήσεις για τον νέο κανονισμό λειτουργίας στα σχολεία σε ό,τι αφορά τη χρήση κινητών τηλεφώνων προχώρησε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο υπουργός αφού πρώτα επικαλέστηκε έρευνα που ξεκίνησε από την Unesco, από την οποία προκύπτει ότι ένας μαθητής που έχει κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου χρειάζεται 20 λεπτά για να μπορέσει να επανέλθει στο περιβάλλον της τάξης, ξεκαθάρισε ότι απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση ακόμη και στο διάλειμμα. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρχει μία μέρα αποβολή.

    Ο ίδιος στη συνέχεια σημείωσε μιλώντας στο ΣΚΑΪ ότι «στην πιο ακραία περίπτωση που κάποιο παιδί έχει βιντεοσκοποπηθεί σε πολύ προσωπική στιγμή, αυτός που το κατέγραψε θα αλλάζει σχολικό περιβάλλον».

    Σύμφωνα με τον κ. Πιερακκάκη «είναι εργαλεία που μας ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί επίμονα από την περασμένη σχολική χρονιά».

    «Γνωρίζουμε ότι τα εργαλεία θα χρειαστούν χρόνο αλλά είναι ζήτημα δημόσιας υγείας. Δεν είναι ζήτημα τεχνοφοβίας αλλά πρέπει να αλλάξει το πώς θα χρησιμοποιείται το κινητο» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

    Το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για τα σχολεία

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» ύψους 250 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ανακαίνιση σχολείων σε όλη τη χώρα.

    Αποκάλυψε πως το απόγευμα θα γίνει η πρώτη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό με τη συμμετοχή του ίδιου, του Χρήστου Σταϊκούρα, του Θοδωρή Λιβάνιου και άλλων συναρμόδιων.

    Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα ξεκινήσει φέτος είπε ο υπουργός Παιδείας εξηγώντας ότι σε όλη τη χώρα υπάρχουν 12.812 σχολικά κτήρια εκ των οποίων τα 5.000 είναι νηπιαγωγεία.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο