Κυριακή, 21 Αυγούστου 2022 09:31

Έναρξη σχολικής χρονιάς: Έρχεται αξιολόγηση για 165.000 δασκάλους και καθηγητές - Πώς θα γίνει

Γράφτηκε από

Τις διατάξεις του νόμου που ψηφίστηκε πέρυσι (Ν. 4823/2021) και αφορούν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα θέσει φέτος σε εφαρμογή το υπουργείο Παιδείας. Ο νόμος δεν εφαρμόστηκε κατά την πρώτη χρονιά της ψήφισής του αλλά φέτος περίπου 160-65.000 δάσκαλοι και καθηγητές θα περάσουν από το «βάσανο» της αξιολόγησης όπως δηλώνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Όπως ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως : «Τον Σεπτέμβριο τα σχολεία μας θα ανοίξουν στελεχωμένα με επιπλέον 8.487 μόνιμους εκπαιδευτικούς. Συνεχίζουμε τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού στη γενική και την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, αγγίζοντας τους 25.000 συνολικά τα τελευταία δυόμιση χρόνια. Επενδύουμε στο πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό μας , με μόνιμους διορισμούς, επιμορφώσεις, βελτιωτική αξιολόγηση, ατομικό τεχνολογικό εξοπλισμό και ενίσχυση της αυτονομίας τους». Αναφερόμενος στη νέα σχολική χρονιά και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης υπογράμμισε ότι αρχίζει και η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η οποία αποτελεί «μία ανατροφοδοτική διαδικασία που σκοπό έχει να συμβάλλει στη βελτίωση του παραγόμενου έργου χωρίς καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς».

Η απόφαση της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει το σχετικό νόμο καθώς αποτελεί και προεκλογική δέσμευση της Ν.Δ. Όπως έχει δηλώσει και η κυρία Κεραμέως «η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με στόχο την αναγνώριση του έργου τους και τη βελτίωση τυχόν αδυναμιών, ακολουθεί άμεσα. Είναι αίτημα της κοινωνίας, είναι προς όφελος της εκπαιδευτικής μας κοινότητας συνολικά». Κατά τη διάρκεια της περυσινής σχολικής χρονιάς και κάτω από έντονες αντιδράσεις των συνδικαλιστικών σωματείων των εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, «που μοναδικός της στόχος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων», όπως επισημαίνει ο γ.γ του υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτσης, για να συμπληρώσει ότι «είναι γεγονός πως οι πολλές και ουσιαστικές καινοτομίες δημιούργησαν σε ένα βαθμό αντιδράσεις, κάποιες φορές μεγαλύτερες κάποιες φορές μικρότερες, αναίτια, ίσως λόγω έλλειψης πλήρους ενημέρωσης από κάποιους, ίσως εσκεμμένα και σκόπιμα σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως από φόβο για το νέο και άγνωστο».
Οι αντιδράσεις για την αξιολόγηση διαχρονικά

Στα τελευταία 20 χρόνια, όσες φορές, οι κυβερνήσεις προσπάθησαν να εφαρμόσουν νόμο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών απέτυχαν παταγωδώς. Οι δύο προηγούμενες φορές το 2002 με τον νόμο 2986 και το 2010 με τον νόμο 3848, έμειναν «στα χαρτιά» κάτω από τις σφοδρές αντιδράσεις των συνδικαλιστικών σωματείων αλλά και των τότε πολιτικών εξελίξεων αφού καμία κυβέρνηση δεν ήθελε- και μάλιστα σε προεκλογική περίοδο- να χάσει τη στήριξη στην κάλπη σχεδόν 170.000 δημοσίων υπαλλήλων της εκπαίδευσης. Τώρα απομένει να δείξει η σημερινή κυβέρνηση πόσο θα «μετρήσει» το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης.
Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας «κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί. Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, καθώς και διάχυση καλών πρακτικών και την παροχή παιδαγωγικής υποστήριξης όπου αυτό απαιτείται. Πρόσθετο κίνητρο για ακόμα μεγαλύτερη προσφορά και διαρκή βελτίωση. Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτούν οι γνώσεις, οι ικανότητες, ο τρόπος που λειτουργούν. Η αξιολόγηση διασφαλίζει τη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου»

Σύμφωνα με τον νόμο 4823/21, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα γίνεται σε δύο πεδία: α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού και β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου, από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, και από τον σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους. Το έργο των εκπαιδευτικών θα αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα: εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό, μη ικανοποιητικό. Υπάρχουν «ποινές»; Μόνο στην περίπτωση που το έργο ενός εκπαιδευτικού αξιολογηθεί οριστικά ως «μη ικανοποιητικό» ο εκπαιδευτικός θα παρακολουθεί υποχρεωτικά επιμορφωτικό πρόγραμμα, το οποίο εκπονείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Οι απαντήσεις του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Τι μορφή θα έχει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών;

Εισάγουμε την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, αξιολόγηση με καθαρά βελτιωτικό, μη τιμωρητικό χαρακτήρα, και έμφαση στην επιμόρφωση ως απαραίτητο μέτρο για τη θέσπιση ενός μηχανισμού ανατροφοδότησης και διασφάλισης της διαρκούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού και της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Η αξιολόγηση του έργου είναι περιγραφική (4βαθμη κλίμακα: «εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό»), όχι ποσοτική, και αφορά τρία πεδία αξιολόγησης: (α) τη γενική και ειδική διδακτική, ανά 4ετία, από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης/Ειδικότητας, (β) το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, ανά 4ετία, από τον Διευθυντή, και (γ) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού, ανά 2ετία, από κοινού από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης και τον Διευθυντή.

Γιατί χρειάζεται η αξιολόγηση εκπαιδευτικών;

  • Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί. Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, και παροχή παιδαγωγικής υποστήριξης όπου αυτή απαιτείται.
  • Πρόσθετο κίνητρο για ακόμα μεγαλύτερη προσφορά και διαρκή βελτίωση: Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτεί το έργο τους. Η αξιολόγηση διασφαλίζει τη διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
  • Η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών – ένα μηχανισμό λογοδοσίας.

Τι συμβαίνει στο εξωτερικό: Η αξιολόγηση (σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο) αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών, με βασικές εξαιρέσεις την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιρλανδία, τη Μάλτα και την Ισλανδία.

Προβλέπονται πριμοδοτήσεις (bonus) ή/και κυρώσεις ανάλογα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης;

Όχι. Όπως και στην πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών χωρών (90%), κύριος στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η παροχή ανατροφοδότησης και η αυτοβελτίωση. Η παροχή επιπλέον κινήτρων (π.χ. bonus) και η επιβολή κυρώσεων δεν αποτελούν τον κανόνα στις χώρες της ΕΕ. Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο, η θετική αξιολόγηση συνεκτιμάται κατά τη διαδικασία επιλογής σε θέση ευθύνης, ενώ η μη θετική αξιολόγηση οδηγεί σε υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα. Ευθύνη για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της εξειδικευμένης επιμόρφωσης έχει ο Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης (παιδαγωγικό στέλεχος εκπαίδευσης σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης).

Είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στην αξιολόγηση;

Ναι, η συμμετοχή σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης (σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικών ή στελεχών) είναι υποχρεωτική. H παράλειψη συμμετοχής συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και προβλέπονται κυρώσεις: πειθαρχική ποινή παρακράτησης μισθού 1 μηνός / βαθμολογική-μισθολογική στασιμότητα του εκπαιδευτικού.

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών

Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού. 2. Όσον αφορά στο πεδίο Α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια: α) Προετοιμασία διδασκαλίας: αα) Αξιολογείται ο σχεδιασμός του μαθήματος, η προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού ή δραστηριοτήτων, η σαφήνεια των διδακτικών στόχων, η επιλογή και η συνεκτικότητα των δραστηριοτήτων, η εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης σε εναρμόνιση με τα προγράμματα σπουδών, τις συνθήκες της τάξης, τις γνωστικές και τις άλλες ανάγκες των μαθητών και η γενικότερη μεθοδολογία και αβ) για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης αξιολογείται επιπλέον η εξειδίκευση των βασικών αξόνων του Ε.Π.Ε, κατόπιν κατάλληλης διερεύνησης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ή άλλων αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η κατάρτιση κατάλληλα προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών, η αποτίμηση και επαναξιολόγηση αυτών, καθώς και η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης των μαθητών. β) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο:

Αξιολογείται η επιστημονική εγκυρότητα της διδασκαλίας, ο βαθμός επικαιροποίησης της γνώσης και ο επιτυχής μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε σχολική γνώση. γ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές: Ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη βαθμίδα εκπαίδευσης και το γνωστικό αντικείμενο, αξιολογείται η χρήση συμμετοχικών διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών, η διαχείριση του χρόνου, η ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η σύνδεση του μαθήματος με την προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών, η οργάνωση της εργασίας των μαθητών, η κατάλληλη αξιοποίηση εποπτικών μέσων και των Τ.Π.Ε., η αντιμετώπιση λειτουργικών και οργανωτικών ζητημάτων και δυσκολιών, η επικοινωνιακή ικανότητα, η ενθάρρυνση για ομαδοσυνεργατικές δράσεις, ο ρυθμός του μαθήματος, η ακρίβεια και σαφήνεια των οδηγιών. Επιπλέον αξιολογείται η χρήση διαφοροποιημένων διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών, η ανάπτυξη συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για τον σχεδιασμό του περιεχομένου των διδακτικών δραστηριοτήτων, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις μαθησιακές δυνατότητες και την ηλικία των μαθητών, η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και η ανατροφοδότηση των μαθητών. δ) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης: Αξιολογείται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων, η επίδρασή του στη στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση, οι ευκαιρίες για εποικοδομητικό διάλογο, η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η σχέση των μαθητών με τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές τους και τα λοιπά μέλη της σχολικής κοινότητας.

Αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών

Στην περίπτωση που το έργο ενός εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) αξιολογηθεί οριστικά ως «μη ικανοποιητικό» κατά την αξιολόγησή του σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α΄ ή Β΄, κατά περίπτωση, ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός ή μέλος του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. παρακολουθεί υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, το οποίο εκπονείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Ο προγραμματισμός, ο συντονισμός, η οργάνωση, η υλοποίηση και η εποπτεία του επιμορφωτικού προγράμματος βελτίωσης της απόδοσής του και της εξειδικευμένης υποστήριξής του αποτελούν αρμοδιότητα και ευθύνη του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ο οποίος συνεργάζεται με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής ευθύνης/Ειδικότητας και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η θεματολογία της επιμόρφωσης και η χρονική διάρκειά της καθορίζονται με απόφαση του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης μετά από εισήγηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης. 2. Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό» κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α΄ ή Β΄, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη. 3. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π. δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 21 Αυγούστου 2022 12:22

Σχετικά Άρθρα

  • Σε απόγνωση οι μαθητές για το Γυμνάσιο Κυθήρων: Μια διευθύντρια και δύο καθηγήτριες για 90 παιδιά
    Σε απόγνωση οι μαθητές για το Γυμνάσιο Κυθήρων: Μια διευθύντρια και δύο καθηγήτριες για 90 παιδιά

    Τι καταγγέλλουν οι γονείς για τις ελλείψεις στο Γυμνάσιο Κυθήρων

    Σε απόγνωση είναι οι γονείς των μαθητών του Γυμνασίου Κυθήρων, καθώς - όπως επισημαίνουν - υπάρχει έλλειψη στους καθηγητές. Κι αυτό λένε έχει ως αποτέλεσμα κάθε βδομάδα να χάνονται 55 ώρες διδασκαλίας.

    Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο OPEN ο αντιπρόεδρος γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου Κυθήρων, Ιωάννης Πρέκας «το πρόβλημα δεν είναι μόνο φέτος, είναι αρκετά χρόνια. Πάντα ξεκινάει στα Κύθηρα δύσκολα η χρονιά για τους μαθητές. Αλλά φέτος συμβαίνει κάτι πρωτόγνωρο. Να ξεκινάμε το σχολείο στις 11 Σεπτεμβρίου με τον αγιασμό και να έχουμε μόνο την διευθύντρια και δύο καθηγήτριες και από την άλλη 90 μαθητές».

    Όπως εξηγεί ο κ. Πρέκας «προσπάθησαν να δώσουν λύσεις, να συγχωνευτούν τα έξι τμήματα του Λυκείου σε τρία και να δανείσουν τους καθηγητές στο Γυμνάσιο και παράλληλα στα δύο σχολεία να δοθούν υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς».

    Μάλιστα, ο ίδιος συνεχίζει: «Ήρθαν κάποιοι εκπαιδευτικοί ακόμα, 2 ή 3 στη γενικής παιδείας και άλλοι τόσοι στην ειδική αγωγή. Αυτή τη στιγμή μας λείπει για τους μαθητές μας στο Γυμνάσιο, εκπαιδευτικός για τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία, για τη γεωγραφία, για τη γεωλογία, αγγλικά, καλλιτεχνικά, φυσική αγωγή και τεχνολογία».

    Πάντως, όπως αναφέρει, οι μαθητές ξεκινούν να απέχουν από σήμερα από τα μαθήματα. «Όλοι μαζί αποφασίσαμε σήμερα να ξεκινήσουμε πιο εντατικές κινητοποιήσεις, ζητώντας από την πολιτεία να ανταποκριθεί», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Πρέκας.

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Οι χαμηλοί μισθοί οδηγούν τους καθηγητές σε απεργίες και κινητοποιήσεις: Τα οικονομικά αιτήματα και τι ζητούν για τους φοιτητές
    Οι χαμηλοί μισθοί οδηγούν τους καθηγητές σε απεργίες και κινητοποιήσεις: Τα οικονομικά αιτήματα και τι ζητούν για τους φοιτητές

    Τα μισθολογικά και οικονομικά αιτήματα οδηγούν τους καθηγητές των πανεπιστημίων σε απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις

    Τα μισθολογικά και οικονομικά αιτήματα οδηγούν τους καθηγητές των πανεπιστημίων σε απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις για πολλές ημέρες και συγκριμένα κατά το χρονικό διάστημα από 12/11/24 έως 20/11/24.

    Οι καθηγητές υπογραμμίζουν, ότι η διαχρονική μισθολογική υποβάθμιση των μελών ΔΕΠ δεν μπορεί να συνεχιστεί, τονίζοντας, ότι η ουσιαστική μισθολογική αναβάθμιση των καθηγητών Πανεπιστημίου αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση για τη θωράκιση, ενίσχυση και αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου.

    Δηλώνουν επίσης ότι οι σημερινές αποδοχές των μελών ΔΕΠ είναι σε ονομαστικές τιμές χαμηλότερες από το 2003, κατά 9%. Αυτό δεν συμβαίνει σε καμία άλλη κατηγορία υπαλλήλων ή λειτουργών του δημοσίου. Συγκριτικά, το 2024 ως προς το 2003, σε ονομαστικές τιμές ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή έχει αυξηθεί 45%, το ΑΕΠ έχει αυξηθεί 25% και ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί 60%.

    Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών

    Οι απώλειες μόνο από την παράλειψη της πολιτείας να συμμορφωθεί ήδη από το 2014 με την απόφαση του ΣτΕ για το ελάχιστο επίπεδο των αποδοχών μας, αντιστοιχούν σε έναν ετήσιο μισθό, ενώ οι συσσωρευμένες απώλειες εξαιτίας της παράλειψης των μελών ΔΕΠ από αυξήσεις που δόθηκαν στα ειδικά μισθολόγια την περίοδο 2008-2009, ανέρχονται σε 3,5 ετήσιους μισθούς τουλάχιστον. Οι απώλειες της περιόδου αυτής έχουν αντίστοιχη σημαντική επίπτωση και στις συντάξιμες αποδοχές.

    Η ΠΟΣΔΕΠ

    • τονίζοντας ότι η ουσιαστική μισθολογική αναβάθμιση των καθηγητών Πανεπιστημίου αποτελεί στοιχειώδη προϋπόθεση για τη θωράκιση, ενίσχυση και αναβάθμιση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου,
    • και επισημαίνοντας ότι οι ρυθμίσεις του Ν.5045/2023 για το νέο μισθολόγιο των μελών ΔΕΠ δεν επέφεραν την πλήρη συμμόρφωση με την απόφαση 1911/2022 του ΣτΕ που ορίζει ένα ελάχιστο επίπεδο αποδοχών, και προφανώς δεν καλύπτουν τις πολυετείς μισθολογικές απώλειες των μελών ΔΕΠ,

    διεκδικεί

    • νέο μισθολόγιο για την αποκατάσταση των αποδοχών των μελών ΔΕΠ, που πρακτικά αμείβονται με το μισθολόγιο του 2003, σε επίπεδα αντάξια του λειτουργήματος τους και ανταγωνιστικά συγκριτικά με τις αποδοχές στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, αλλά και τις αποδοχές άλλων κατηγοριών δημοσίων λειτουργών που αμείβονται με ειδικό μισθολόγιο,
    • σημαντική αύξηση του προσωπικού, όλων των κατηγοριών, στα Πανεπιστήμια με στόχο τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των Ιδρυμάτων
    • γενναία αύξηση της χρηματοδότησης, τακτικής και έκτακτης, των Πανεπιστημίων ώστε να αντιμετωπισθούν επαρκώς τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα, να εκσυγχρονισθούν και να επεκταθούν οι υλικοτεχνολογικές υποδομές και να ενισχυθεί ουσιαστικά, ειδικά στα περιφερειακά ιδρύματα, το πλέγμα παρεμβάσεων φοιτητικής μέριμνας.

    Για την προώθηση των αιτημάτων των πανεπιστημιακών καθηγητών η ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ

    • αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη διάδοση και προβολή των οικονομικών αιτημάτων, και θα παρουσιάσει τεκμηριωμένα τα αιτήματα αυτά στην ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, τα κοινοβουλευτικά κόμματα και τα μέσα ενημέρωσης
    • καλεί τους Συλλόγους μελών ΔΕΠ στη λήψη αποφάσεων για δράσεις και απεργιακές ή άλλες κινητοποιήσεις κατά το χρονικό διάστημα από 12/11/24 έως 20/11/24, με στόχο την προβολή και διεκδίκηση των παραπάνω αιτημάτων
    • καλεί σε πανελλαδικό συντονισμό των δράσεων των Συλλόγων ΔΕΠ και των λοιπών κατηγοριών προσωπικού ειδικότερα για την Τρίτη 12 Νοεμβρίου, ενώ για την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, ημέρα πανυπαλληλικής - πανεργατικής απεργίας που έχουν εξαγγείλει ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, καλεί σε συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις
    • συμπαραστέκεται και στηρίζει τις δίκαιες οικονομικές διεκδικήσεις άλλων κατηγοριών εργαζομένων

    Βασικά αιτήματα των καθηγητών

    • επικαιροποίηση των δύο επιδομάτων (ειδικού επιδόματος έρευνας και διδασκαλίας και επιδόματος βιβλιοθήκης), καθότι σχετίζονται με το κόστος ζωής και τις ειδικές συνθήκες άσκησης του λειτουργήματος των καθηγητών Πανεπιστημίου
    • χορήγηση του επιδόματος παραμεθορίου στα μέλη ΔΕΠ που υπηρετούν σε απομακρυσμένες και παραμεθόριες περιοχές με στόχο τη διευκόλυνση των μετακινήσεών τους για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς, καθώς και την παροχή οικονομικών κινήτρων (π.χ. επιδοτούμενο στεγαστικό δάνειο) για την προσέλκυση και παραμονή νέων συναδέλφων στα περιφερειακά Ιδρύματα
    • αποφορολόγηση του ειδικού επιδόματος βιβλιοθήκης, σύμφωνα με την 2306/2014 απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, προς αποφυγή κατάθεσης χιλιάδων ατομικών φορολογικών προσφυγών
    • ριζική αναπροσαρμογή της ειδικής αμοιβής για την παροχή κλινικού και εργαστηριακού έργου σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του ΕΣΥ ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια, κατ’ αναλογία των αμοιβών των υπηρετούντων στο ΕΣΥ συναδέλφων
    • επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
    • καταβολή της πλήρους μισθολογικής διαφοράς που αναγνωρίζεται από τις αποφάσεις 4741/2014 και 1911/2022 του ΣΤΕ για το χρονικό διάστημα από τον Γενάρη του 2017 έως τον Οκτώβρη του 2022 σε όλα τα μέλη ΔΕΠ ανεξαιρέτως
    • θέσπιση της σύνταξης των αφυπηρετησάντων μελών ΔΕΠ τουλάχιστον στο 80% του τελευταίου μισθού τους, προς αναγνώριση των σημαντικών υπηρεσιών που παρείχαν στον εργάσιμο βίο τους, ο οποίος, συγκριτικά με άλλες κατηγορίες εργαζομένων, είναι περιορισμένος λόγω των πολλών ετών που απαιτούνται για απόκτηση των αυξημένων προσόντων.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν
    Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν

    Απεργούν σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές καθώς η ΑΔΕΔΥ προχώρησε στην επαναπροκήρυξη της 24ωρης απεργίας των δασκάλων (ΔΟΕ) προσθέτοντας και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

    Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε αγωγή κατά της ΔΟΕ για την σημερινή 24ωρη απεργία, όπου και κρίθηκε παράνομη από τη δικαιοσύνη. Ωστόσο, η απεργία θα πραγματοποιηθεί κανονικά υπό την κάλυψη της ΑΔΕΔΥ αφού η σχετική απόφαση από το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων.

    Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για «πρωτοφανή - στα συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά χρονικά - ενέργεια του υπουργού Παιδείας να προσφύγει στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη η σημερινή 24ωρη απεργία της ΔΟΕ, που έχει αιτήματα, μεταξύ άλλων, τις αυξήσεις στους μισθούς, τις συγχωνεύσεις, τις προσλήψεις κτλ.».

    Συνεχίζεται η απεργία στα πλοία -Δεμένα για δεύτερη μέρα

    Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ με τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια.

    Οι ναυτικοί, μεταξύ άλλων ζητούν την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    24ωρη απεργία για εργαζόμενους σε επισιτισμό και τουρισμό

    Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό-τουρισμό σήμερα 23 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε η ΠΟΕΕΤ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό Τουρισμό).

    Καλεί σε συγκέντρωση στις 10.30 έξω από το υπουργείο Εργασίας στην Αθήνα αλλά και σε κατά τόπους συγκεντρώσεις των σωματείων του κλάδου στα αεροδρόμια των τουριστικών προορισμών.

    Αιτήματα της κινητοποίησης είναι η υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις και 5ήμερο 40ωρο, αλλά και η «αξιοπρεπής διαβίωση τους “νεκρούς” μήνες για τους εποχιακά εργαζόμενους μέσω του ταμείου ανεργίας». Ζητούν μέτρα για το πώς θα μοιράζει το φιλοδώρημα ο εργοδότης στους εργαζόμενους και πώς θα ελέγχεται, ενώ καλούν την κυβέρνηση εφόσον ισχύουν οι εκτιμήσεις της πως το φιλοδώρημα στη χώρα μας κυμαίνεται στα 400 εκ. ευρώ το χρόνο, με τα έσοδα που θα μαζέψει από τη φορολόγηση αυτού του ποσού να αυξήσει τη χρονική ισχύ του επιδόματος ανεργίας των εποχικά εργαζόμενων.

    Συγκέντρωση στην Αθήνα

    Σε συγκέντρωση στα προπύλαια Αθηνών σήμερα στις 12:00 καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΔΟΕ.

    Οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, η κατάργηση της αξιολόγησης, η αντίθεση στις συμπτύξεις τμημάτων και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σχολείων με κρατική χρηματοδότηση «στο ύψος των πραγματικών αναγκών», βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ).

    «Απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΟΕ.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Για τη «μεγάλη φυγή» προετοιμάζονται χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές; Η επίμαχη απόφαση του ΣτΕ
    Για τη «μεγάλη φυγή» προετοιμάζονται χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές; Η επίμαχη απόφαση του ΣτΕ

    Μια θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία αναμένεται να προκαλέσει «κύμα φυγής» δασκάλων και καθηγητών από την ιδιωτική εκπαίδευση

    Μια θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία αναμένεται να προκαλέσει κατά πάσα πιθανότητα «κύμα φυγής» δασκάλων και καθηγητών από την ιδιωτική εκπαίδευση αλλά και αντιδράσεις από όσους περιμένουν με αγωνία να διορισθούν στα δημόσια σχολεία.

    Η κατάσταση αυτή φαίνεται ότι θα φέρει και νέα νομοθετική παρέμβαση από το υπουργείο Παιδείας για τις προσλήψεις στη δημόσια εκπαίδευση από την επόμενη σχολική χρονιά (2025-26). Ο δρόμος για την πρόσληψη ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία άνοιξε, μετά την προσφυγή και δικαίωση 8 εκπαιδευτικών από τη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι δούλευαν σε ιδιωτικό σχολείο που τώρα έχει κλείσει και οι εργοδότες τους εξανάγκασαν σε παραίτηση. Με το ισχύον καθεστώς, για να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία ενός ιδιωτικού εκπαιδευτικού πρέπει να έχει απολυθεί από το σχολείο. Αντίθετα, εάν έχει παραιτηθεί, δεν μοριοδοτείται.

    Κραδασμοί στα ιδιωτικά σχολεία

    Εδώ ήρθε η απόφαση του ΣτΕ η οποία ορίζει ότι για την πρόσληψη και τον διορισμό στο Δημόσιο «είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να ενισχύει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στη δημόσια εκπαίδευση και να προβλέπει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της προϋπηρεσίας τους έναντι εκείνης στον ιδιωτικό τομέα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί παντελώς την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία».

    Μετά από αυτό, όπως είναι αναμενόμενο, από τους περίπου 10.000 εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία, ένας τεράστιος αριθμός θα θελήσει να μετακινηθεί με πρόσληψη η διορισμό προς τη δημόσια εκπαίδευση και θα καταθέσουν αίτηση προκειμένου να μπουν στους πίνακες του ΑΣΕΠ. Οι μετακινήσεις αυτές όμως θα προκαλέσουν κραδασμούς τόσο στα ιδιωτικά σχολεία τα οποία θα αποψιλωθούν αλλά και στους πίνακες του ΑΣΕΠ αφού όσοι έχουν μεγάλες προϋπηρεσίες στα ιδιωτικά σχολεία θα προηγηθούν και θα εκτοπίσουν άλλους που περιμένουν ήδη στην…ουρά. Κατόπιν όλων αυτών το υπουργείο Παιδείας το υπουργείο Παιδείας θα κληθεί να «βγάλει το φίδι από την τρύπα» , αφού πρέπει να σεβαστεί την απόφαση του δικαστηρίου και ταυτόχρονα να «ακούσει» τους σχολάρχες οι οποίοι φυσικά και δεν θέλουν να ξεμείνουν τα σχολεία τους από το διδακτικό προσωπικό αλλά και να εξετάσει τις αντιδράσεις από όσους περιμένουν πως και πως να ενταχθούν στους κόλπους της δημόσιας εκπαίδευσης

    Πηγή: ethnos.gr

  • Ο Δήμος Πύργου επιβράβευσε την εθελοντική προσφορά του Κοινωνικού Φροντιστηρίου
    Ο Δήμος Πύργου επιβράβευσε την εθελοντική προσφορά του Κοινωνικού Φροντιστηρίου

    Την εθελοντική προσφορά των καθηγητών του Κοινωνικού Φροντιστηρίου επιβράβευσε ο Δήμος Πύργου σε μία λιτή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο την Τρίτη (24.09.24) το απόγευμα.

    Μία πρωτοβουλία που είχε ως στόχο την ανάδειξη του σημαντικού έργου που επιτελούν οι άνθρωποι αυτοί, οι οποίοι έχουν αναλάβει ανιδιοτελώς να συνδράμουν στην προσπάθεια που καταβάλλουν μαθητές των ασθενέστερων οικονομικά ομάδων για να διεκδικήσουν μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

    Ο Δήμαρχος Πύργου κ. Στάθης Καννής εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τους καθηγητές του Κοινωνικού φροντιστηρίου, επισημαίνοντας το πόσο σπουδαίο είναι να βοηθάς τον συνάνθρωπό σου να πετυχαίνει τους στόχους του μέσα από την εθελοντική προσφορά.

    Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον κ. Χρήστο Αθανάσουλα που ήταν ο εμπνευστής της δημιουργίας του θεσμού αυτού πριν από 13 χρόνια.

    Επίσης ο Δήμαρχος επεσήμανε πως θα συμβάλλει στην προσπάθεια για προσέλκυση και άλλων εθελοντών καθηγητών καθώς και στην αντιμετώπιση ζητημάτων που έχουν να κάνουν με την προμήθεια γραφικής ύλης.

    Ο κ. Αθανάσουλας αναφέρθηκε στα 13 χρόνια παρουσίας του Κοινωνικού Φροντιστηρίου και στο έργο που έχει επιτελεστεί και κάλεσε τον Δήμο να το στηρίξει στην αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων που έχουν να κάνουν κυρίως με την υλικοτεχνική υποδομή και τον εμπλουτισμό του ανθρώπινου δυναμικού.

    Συγκεκριμένα οι καθηγητές που βραβεύτηκαν είναι οι εξής: Χρήστος Αθανάσουλας, Χρυσαυγή Καλαμπόκα, Νινέτα Καρώκη, Χαρά Κουτσούνη, Διονυσία Κωνσταντοπούλου, Δημήτρης Μαντζαράπης, Νικολέττα Μονοκρούσου, Γιάννης Παλαιολόγος, Βασίλης Πετρούτσος, Γιάννης Πλαστουργός, Δώρα Σταυροπούλου, Βασίλης Τσεργαλής και Χρήστος Χριστόπουλος.

    dimos purg vrav koin 2

    dimos purg vrav koin 3

    dimos purg vrav koin 4

    dimos purg vrav koin 8

    dimos purg vrav koin 5

    dimos purg vrav koin 9

    dimos purg vrav koin 10

    dimos purg vrav koin 11

    dimos purg vrav koin 6

    dimos purg vrav koin 7

    dimos purg vrav koin 12

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ξέμεινε από καθηγητές η Ιατρική Πάτρας: Στα όρια τους το Γενικό Νοσοκομείο και η σχολή
    Ξέμεινε από καθηγητές η Ιατρική Πάτρας: Στα όρια τους το Γενικό Νοσοκομείο και η σχολή

    Έκκληση για αύξηση των μελών ΔΕΠ Ιατρικής κάνει το πανεπιστήμιο της Πάτρας καθώς ξέμεινε από διδακτικό προσωπικό για το ιατρικό του τμήμα λόγω των μεγάλων αποχωρήσεων αλλά και της αύξησης των φοιτητών. Η Σύγκλητος ζητά τώρα από την Πολιτεία να εξασφαλίσει στο ίδρυμα, επιπλέον προσωπικό ώστε να εξασφαλισθεί το κλινικό, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο τους.

    Ξέμεινε από καθηγητές η Ιατρική Πάτρας

    Επίσης τονίζει ότι η κατάσταση αυτή θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας τόσο στο Ιατρικό Τμήμα όσο και στο Περιφερειακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών.

    Για το θέμα αυτό η Σύγκλητος προχώρησε σε έκτακτη συνεδρίαση καθώς ενημερώθηκε ότι με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου δόθηκαν στα 7 Πανεπιστήμια της χώρας που έχουν Ιατρικά Τμήματα 270 θέσεις μελών ΔΕΠ με την εξής κατανομή: ΕΚΠΑ 101, ΑΠΘ 68, ΔΠΘ 21, Παν/μιο Θεσσαλίας 30 ,Παν/μιο Ιωαννίνων 15, Παν/μιο Πατρών 15 ,Παν/μιο Κρήτης 20.

    Η κατανομή αυτή προβλημάτισε το ίδρυμα καθώς όπως αναφέρει η Σύγκλητος « διαπιστώνει ότι το Ιατρικό Τμήμα με πολλές αποχωρήσεις και πλήθος φοιτητών πήρε τις λιγότερες θέσεις ΔΕΠ και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο περιφερειακό Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο πήρε τις λιγότερες θέσεις.

    Αυτή η ανισοκατανομή θέσεων ΔΕΠ θα δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στο Ιατρικό Τμήμα και στο Περιφερειακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών. Το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών και το Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών είναι ήδη στα όρια της λειτουργίας τους και η κατάσταση θα επιδεινωθεί περαιτέρω μετά την κατανομή των 270 θέσεων ΕΣΥ που μετετράπησαν σε θέσεις ΔΕΠ.

    Όπως τονίζει η Σύγκλητος οι 15 θέσεις μόνο είναι μια προφανής ανισοκατανομή που μόνο με ανθρώπινο λάθος δικαιολογείται. Επιπλέον των ανωτέρω η Σύγκλητος υπενθυμίζει ότι την περίοδο αναστολής των προσλήψεων, λόγω μεσοπρόθεσμου προγράμματος και μνημονικών δεσμεύσεων, το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών αποστελεχώθηκε, καθώς το έτος 2010 υπηρετούσαν εκατό πενήντα έξι (156) μέλη ΔΕΠ, ενώ σήμερα υπηρετούν εκατό δεκατρία (113) μέλη ΔΕΠ.

    Επίσης η Σύγκλητος ζητά να ληφθεί υπόψιν ο μεγάλος αριθμός εισακτέων στο Ιατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και το γεγονός ότι τα μέλη ΔΕΠ της Ιατρικής, προσφέρουν και σημαντικό κλινικό έργο στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών το οποίο καλύπτει τις ανάγκες όλης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων με αποτέλεσμα η ανάγκη στελέχωσης και υποστήριξης των Πανεπιστημιακών Κλινικών να είναι επιτακτική.

    Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών πιστεύει ότι πρέπει να δοθούν τουλάχιστον άλλες 15 θέσεις μελών ΔΕΠ για να εξασφαλισθεί το κλινικό, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο πριν είναι πολύ αργά για τα δημόσια αγαθά της Παιδείας και Υγείας και εξουσιοδοτεί τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών ,Χρήστο Μπούρα, να συναντηθεί με τους αρμόδιους Υπουργούς για να τους παρουσιάσει και να τους τεκμηριώσει πιο αναλυτικά τα παραπάνω.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Έρχονται οι Σύμβουλοι Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για την αξιολόγηση στο Δημόσιο
    Έρχονται οι Σύμβουλοι Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για την αξιολόγηση στο Δημόσιο

    Ένας νέος θεσμός θα κάνει πρεμιέρα το επόμενο διάστημα στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Πρόκειται για τον Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, ο οποίος θα αποτελέσει τον σύνδεσμο του υπουργείου Εσωτερικών με τους φορείς του Δημοσίου για μια σειρά από θέματα που αφορούν στο προσωπικό όπως η αξιολόγηση και η σταδιοδρομία.

    Θέση Συμβούλου προβλέπεται σε κάθε υπουργείο, εκτός από τα Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Εθνικής 'Αμυνας, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας.

    Η νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα προαιρετικού ορισμού Συμβούλου σε ΟΤΑ, αυτοτελείς υπηρεσίες, αποκεντρωμένες διοικήσεις, ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ που ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο λόγω των αρμοδιοτήτων του φορέα και του αριθμού των υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτόν.

    Η θεσμοθέτησή του -το 2022- κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα πρόβλημα που συναντάται στη διεθνή βιβλιογραφία και αφορά στη δυσκολία εφαρμογής πολιτικών, που έχουν οριζόντιο και περισσότερο επιτελικό χαρακτήρα, όπως οι σχετικές με το ανθρώπινο δυναμικό.

    «O καινοτόμος θεσμός του Συμβούλου είναι ένα από τα "εργαλεία" οριζόντιου χαρακτήρα, που τίθενται στη διάθεση των δημόσιων υπηρεσιών και των προϊσταμένων για να υποστηριχθεί η προσέγγιση της μεταστροφής στις δεξιότητες του ανθρώπινου κεφαλαίου της δημόσιας διοίκησης και της ανάγκης ύπαρξης ενός σταθερού και απόλυτα εξειδικευμένου δικτύου επικοινωνίας, καθοδήγησης και υποστήριξης των ανθρώπων και υπηρεσιών που καλούνται να εφαρμόσουν τις πολιτικές του υπουργείου Εσωτερικών», τονίζει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη.

    Ο συγκεκριμένος Σύμβουλος είναι ο εξειδικευμένος σύνδεσμος του υπουργείου Εσωτερικών με τους φορείς του Δημοσίου. Λειτουργεί ως σημείο επαφής για την αρμόδια οργανική μονάδα για θέματα ανθρώπινου δυναμικού, όπως ζητήματα εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης, σχέδια ανάπτυξης των υπαλλήλων και των προϊσταμένων, διαδρομές μάθησης και σταδιοδρομίας των υπαλλήλων, καθώς και σχεδιασμό δράσεων ανάπτυξης του προσωπικού του κάθε φορέα.

    Κεντρική αποστολή του αποτελεί η διασφάλιση ενός πλαισίου αποτελεσματικής εφαρμογής των πολιτικών και διαδικασιών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου, καθώς και η παροχή υποστηρικτικών, ενημερωτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τις αρμόδιες μονάδες για θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

    Παρακολουθεί επίσης στενά την εφαρμογή των διαδικασιών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού στον φορέα του, ενημερώνει το υπουργείο Εσωτερικών για τυχόν προβλήματα και υποβάλλει την Ετήσια Έκθεση και άλλες αναφορές για τα πεπραγμένα του φορέα του.

    Το όφελος από την καθιέρωση του νέου αυτού θεσμού αναμένεται να είναι διπλό καθώς το αρμόδιο υπουργείο προσδοκά ότι αφενός θα βελτιωθεί η λειτουργία των υπηρεσιών μέσω αναβάθμισης της διοικητικής υποστήριξης, αφετέρου θα ενισχυθεί η απόδοση των υπαλλήλων λόγω καλύτερης πληροφόρησης.

    Η κάλυψη των θέσεων θα πραγματοποιηθεί από στελέχη της δημόσιας διοίκησης υψηλών προσόντων, που διαθέτουν τη σχετική εμπειρία.

    Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να εγγραφούν στο Μητρώο Συμβούλων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού που θα τηρεί ηλεκτρονικά η Γενική Γραμματεία Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα του υπουργείου Εσωτερικών και θα φιλοξενηθεί στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της Απογραφής.

    Δικαίωμα εγγραφής έχουν μόνιμοι ή αορίστου χρόνου πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή ειδικό επιστημονικό προσωπικό, έχουν τον Α΄ βαθμό και τουλάχιστον πενταετή πραγματική δημόσια υπηρεσία.

    Ο χρόνος και ο τρόπος υποβολής αίτησης, η διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης των αιτήσεών τους θα καθοριστούν με πρόσκληση του υπουργείου Εσωτερικών που αναμένεται σύντομα.

    Οι υποψήφιοι παρακολούθησαν ειδικό πρόγραμμα πιστοποίησης 150 ωρών του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης που ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο, καθώς η χορήγηση σχετικού πιστοποιητικού επάρκειας είναι απαραίτητο για την εγγραφή στο Μητρώο.

    Η αξιολόγηση των υποψηφίων γίνεται από τριμελή Επιτροπή κατόπιν συνεκτίμησης των απαιτούμενων προσόντων και καλεί σε συνέντευξη τους τρεις επικρατέστερους υποψηφίους ανά θέση, η οποία λαμβάνεται υπόψη για την τελική επιλογή τους.

    Οι Σύμβουλοι αναμένεται να τοποθετηθούν στο πόστο τους με τη νέα χρονιά.

    Η θητεία τους είναι τριετής, με δυνατότητα ανανέωσης για μία ακόμη τριετία, διάστημα κατά το οποίο θα είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Εσωτερικών χωρίς να καταλαμβάνουν οργανική θέση.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΕΛΜΕ Ηλείας: “Δεν υπάρχει σχολείο στο νομό που να είναι πλήρες - Πολλά τα κενά σε γενική και ειδική αγωγή”
    ΕΛΜΕ Ηλείας: “Δεν υπάρχει σχολείο στο νομό που να είναι πλήρες - Πολλά τα κενά σε γενική και ειδική αγωγή”

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Τα σοβαρά και διαρκή προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των εκπαιδευτικών, έθεσαν χθες οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ Ηλείας στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την διάρκεια μιας ακόμα παράστασης διαμαρτυρίας.

    Τα κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία του νομού, οι προσλήψεις των αναπληρωτών, οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών, η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, το θέμα της αξιολόγησης και μια σειρά άλλων ζητημάτων απασχόλησαν την συνάντηση των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

    Η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Στέλλα Αναστασίου αναφερόμενη στους λόγους για τους οποίους οδηγήθηκαν και πάλι στο γραφείο του Διευθυντή Εκπαίδευσης επεσήμανε πως:

    «Ήρθαμε εδώ σε παράσταση διαμαρτυρίας στον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να αναδείξουμε όλα τα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν τον εκπαιδευτικό κλάδο και όχι μόνο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

    Για άλλη μία χρονιά τα σχολεία του νόμου υπολειτουργούν. Δεκάδες είναι τα κενά σε εκπαιδευτικούς είτε πρόκειται για γενική αγωγή είτε για ειδική αγωγή. Πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κλάδου είναι να γίνονται μόνιμες προσλήψεις και βέβαια τώρα απαιτούμε άμεσα προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφθούν όλα τα κενά.

    Πραγματικά δεν υπάρχει σχολείο στο νομό που να είναι πλήρες δηλαδή όλα τα σχολεία έχουν κενά από 1,2,3 ώρες έως και πολύ παραπάνω.

    Ένα ακόμα σοβαρό πρόβλημα είναι επίσης οι διαθέσεις των εκπαιδευτικών ειδικά οι αναπληρωτές πραγματικά είναι αναγκασμένοι να πηγαίνουν σε δύο, σε τρία, και σε τέσσερα σχολεία με ό,τι αυτό συνεπάγεται βέβαια και για το κομμάτι το εκπαιδευτικό αλλά και για το κόστος διαβίωσης, γιατί όλοι ξέρουμε ότι έχει ανέβει στα ύψη.

    Και οι μεταφορές φυσικά είναι απλήρωτες γιατί κι αυτές οι λίγες που δικαιούνται οι συνάδελφοι να πάρουν κοστολογούνται με 0,15 το χιλιόμετρο όταν η βενζίνη έχει φτάσει ήδη στα 2 €.

    Επίσης ένα ακόμα σημαντικό θέμα είναι η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, ειδικά όσοι έχουν κλείσει την διετία, δεν μονιμοποιούνται.

    Στο νομό είναι γύρω στους 50 συνάδελφος που αφορά αυτό το ζήτημα και κάθε χρόνο βέβαια θα προστίθενται.

    Ένα ακόμα θέμα είναι το κομμάτι της αξιολόγησης που προωθείται η κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων. Ένα θέμα που πραγματικά ο κλάδος σύσσωμος έχει εκφράσει την αντίδραση του και με οποιαδήποτε μορφή πολεμάει ενάντια στην αξιολόγηση.

    Κάτι άλλο που μας απασχολεί όλο αυτό το διάστημα έχει να κάνει με τα σχολικά κτήρια και την καθαριότητα. Ως ΕΛΜΕ έχουμε στείλει τα αντίστοιχα αιτήματα στους δήμους και περιμένουμε απαντήσεις για το τι έχει γίνει σε ό,τι αφορά τον προσεισμικό έλεγχο, το θέμα της πυρασφάλειας αλλά και της καθαριότητας γενικότερα των σχολικών μονάδων όπου ζητάμε άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας.

    Επίσης να τονίσουμε και το θέμα της διαβίωσης και το κόστος ζωής για όλους τους εκπαιδευτικούς, απαιτούμε αυξήσεις στους μισθούς γιατί έτσι όπως έχει φτάσει το κόστος ζωής δεν μπορούμε να καλύψουμε ούτε τα αναγκαία με τον μισθό που παίρνουμε. Είτε είμαστε μόνιμοι είτε αναπληρωτές» ανέφερε χαρακτηριστικά κ κα Αναστασίου.

    Από την πλευρά της η αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Ηλείας Ελισάβετ Μπίσα σημείωσε ότι:

    «Έχει παρέλθει δίμηνο από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και όπως ήδη γνωρίζετε καθώς έχουμε κάνει κι άλλες παραστάσεις διαμαρτυρίας τα προβλήματα στα σχολεία είναι ήδη γνωστά.

    Θέλω όμως να σταθώ στο ζήτημα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων, οι οποίοι δοκιμάζονται σε όλη την Ελλάδα μέσα από ένα καθεστώς πιέσης και τρομοκρατίας που επιβάλλει η κυβέρνηση. Ζητάμε την άμεση νομιμοποίηση τους σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα καθώς έχει παρέλθει η διετία. Βέβαια όλα αυτά είναι άμεσα συνδεδεμένα με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση, στην οποία προχωράει η νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης με απώτερο στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών».

    elme diamarturia 2

    elme diamarturia 3

    elme diamarturia 4

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ