Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2022 19:41

Τέλος η αφαίρεση πινακίδων και άδειας

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Στις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Ειδικότερα, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τις αλλαγές στον ΚΟΚ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 20212030, προβλέπεται ένα «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων».

«Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Στο πλαίσιο αυτό μία σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Δηλαδή, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής και λοιπά, και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας. Θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι οι ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις, που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως πχ η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.

Εξήγησε ότι στο παρελθόν υπήρχε εξισωτισμός προς τα κάτω, δηλαδή αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν λίγο πολύ το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν.

«Εδώ χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε: Το μέτρο», σχολίασε ο κ. Καραμανλής.

Πηγή: newsauto.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2022 17:24

Σχετικά Άρθρα

  • Οι πιο παράξενοι κανόνες κυκλοφορίας στον κόσμο
    Οι πιο παράξενοι κανόνες κυκλοφορίας στον κόσμο

    Σε αρκετές χώρες του πλανήτη υπάρχουν πραγματικά παράξενες διατάξεις του τοπικού ΚΟΚ.

    Κάθε κράτος έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και αυτές αποτυπώνονται μερικές φορές και στους εθνικούς Κώδικες Οδικής Κυκλοφορίας με ορισμένες απρόσμενες διατάξεις.

    Πριν λίγο καιρό μείναμε έκπληκτοι, όταν πληροφορηθήκαμε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα μας απαγορεύει να παίρνουμε καφέ μέσα στο αυτοκίνητό μας. Γρήγορα αποδείχθηκε ότι ήταν μια αυθαίρετη ερμηνεία ενός παλαιού άρθρου του ελληνικού ΚΟΚ, που αναφέρει ρητά ότι ο οδηγός πρέπει να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος του, άρα οφείλει να κρατάει σταθερά με τα χέρια του το τιμόνι και όχι να λειτουργεί σαν μονόχειρας κρατώντας ταυτόχρονα ένα κύπελλο καφέ, τρώγοντας μια τυρόπιτα ή -πολύ χειρότερα- κοιτάζοντας το κινητό του.

    Ωστόσο, σε αρκετές χώρες του πλανήτη υπάρχουν πραγματικά παράξενες διατάξεις του τοπικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως οι επόμενες που ακολουθούν.

    Αυστραλία: Απαγορεύεται ο σανός

    Αν καταφέρετε και εκπληρώσετε το όνειρο σας για ένα Road Trip στην Αυστραλία, θα πρέπει να γνωρίζετε, ότι απαγορεύεται αυστηρά η μεταφορά σανού στο πορτ-μπαγκάζ ενός Ι.Χ., όμως επιτρέπεται στα ταξί. Στην ίδια ήπειρο δεν επιτρέπεται να κρεμούν οδηγοί και επιβάτες τα χέρια τους έξω από τα παράθυρα ενός οχήματος.

    Μεγάλη Βρετανία: Όχι στα πιτσιλίσματα

    Οι Βρετανοί τιμωρούν πολύ αυστηρά τους απρόσεκτους οδηγούς, που περνούν σε βρεγμένο δρόμο δίπλα από πεζοδρόμια και πιτσιλίζουν τους πεζούς.

    Η πιθανότητα να συμβεί αυτό είναι φυσικά μεγάλη σε μια χώρα με συνεχείς βροχές, ενώ το πρόστιμο για τη συγκεκριμένη παράβαση φτάνει έως και τα 5.000 ευρώ. Να σημειώσουμε, ότι ανάλογη διάταξη υπάρχει και στον Κ.Ο.Κ. της Ιαπωνίας, για την περίπτωση που λερώσει ένα διερχόμενο όχημα πεζούς με λάσπη ή άλλα σκουπίδια του δρόμου.

    Νότια Αφρική: Μην ενοχλείτε τα άγρια ζώα

    Στη Νότια Αφρική οφείλουν να σέβονται οι οδηγοί τα άγρια ζώα σε κάθε σημείο της χώρας και όχι όταν κινούνται μόνο σε προστατευόμενες περιοχές. Όταν συναντηθούν λοιπόν με μια αγέλη λιονταριών, με ελέφαντες και άλλα άγρια ζώα, θα πρέπει να περιμένουν να αδειάσουν από μόνα τους τον δρόμο και όχι να προσπαθήσουν να τα διώξουν ενοχλώντας τα με το κλάξον, μαρσάροντας τον κινητήρα, κλπ., αλλιώς τιμωρούνται με αυστηρά πρόστιμα.

    ΗΠΑ: Πίσω ρε… γορίλα

    Οι ΗΠΑ δεν παύουν μας εκπλήσσουν με διατάξεις του Κώδικα Οδικού Κυκλοφορίας, που διαφοροποιείται από πολιτεία σε πολιτεία. Για παράδειγμα, στο Τενεσί επιτρέπεται να πυροβολείς μέσα από το αυτοκίνητο φάλαινες, αν και η συγκεκριμένη πολιτεία δεν έχει θάλασσα.

    Στην Αλαμπάμα απαγορεύεται ρητά να οδηγείς με δεμένα μάτια και το ίδιο ισχύει και στην Οκλαχόμα, για όσους επιμένουν να διαβάζουν κόμικς κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Ωστόσο, η πολιτεία που τα…σπάει, είναι η Μινεσότα, καθώς εκεί απαγορεύεται να μεταφέρεις γορίλες στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου σου!

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Αθήνα: Κόβουν κλήσεις και σε πεζούς
    Αθήνα: Κόβουν κλήσεις και σε πεζούς

    Ο Κ.Ο.Κ. ισχύει για όλους που κυκλοφορούν στους δρόμους, χωρίς καμία εξαίρεση, είτε για οδηγούς, είτε για ποδηλάτες, για πατίνια και για πεζούς. Το newsauto βρέθηκε δίπλα σε ένα τέτοιο συμβάν στα Πατήσια όπου σε μπλόκο ελέγχου της Τροχαίας, ελέγχονταν ακόμα και οι πεζοί…

    Σύμφωνα λοιπόν με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) στην Ελλάδα, οι πεζοί έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα και υποχρεώσεις κατά τη μετακίνηση στους δρόμους.
    Οι βασικοί κανόνες για τους πεζούς είναι οι εξής:

    • Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα όταν διασχίζουν το δρόμο από διαβάσεις πεζών, αρκεί να κινούνται σωστά και να έχουν τηρήσει τα σήματα κυκλοφορίας.
    • Στους σηματοδοτημένους δρόμους, οι πεζοί πρέπει να περιμένουν την πράσινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη για να διασχίσουν.

    Υποχρεώσεις των πεζών:

    • Οι πεζοί υποχρεούνται να κινούνται στα πεζοδρόμια, εφόσον υπάρχουν, και να μη βαδίζουν στο οδόστρωμα.
    • Στους δρόμους χωρίς πεζοδρόμια, οι πεζοί πρέπει να βαδίζουν στο άκρο του οδοστρώματος, αντίθετα προς τη φορά των οχημάτων.
    • Οφείλουν να ακολουθούν τα σήματα των τροχονόμων, ακόμα κι αν αυτά διαφέρουν από τα σήματα του φωτεινού σηματοδότη.
    • Απαγορεύεται να περνούν από σημεία που δεν είναι ορισμένα για τη διάβαση πεζών (εκτός αν δεν υπάρχει άλλη επιλογή σε ορισμένα τμήματα του δρόμου).

    Πρόστιμα στους πεζούς:

    Βεβαιώνεται πρόστιμο σε πεζούς στις εξής περιπτώσεις:

    • Αν δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που ορίζει ο Κ.Ο.Κ., όπως η παράβαση των φωτεινών σηματοδοτών (πέρασμα με κόκκινο φανάρι για τους πεζούς).
    • Αν διασχίζουν τον δρόμο από σημεία που δεν είναι καθορισμένα ως διαβάσεις, όταν αυτές υπάρχουν κοντά.
    • Αν περπατούν στο οδόστρωμα ενώ υπάρχει διαθέσιμο πεζοδρόμιο.

      Το πρόστιμο για πεζούς σε αυτές τις περιπτώσεις κυμαίνεται στα 20 ευρώ.

    Πηγή: newsauto.gr

  • Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει
    Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει

    Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

    Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοολ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος, κ.α.

    Η βασική φιλοσοφία του νέου Κ.Ο.Κ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι:

    Στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ασφάλεια του μοτοσικλετιστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χρήση κράνους. Δεν πρόκειται απλώς για έναν νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής.

    Τα 6 κύρια σημεία που τονίζουμε με τον νεο Κ.Ο.Κ είναι:

    1. Η υποχρεωτική χρήση του κράνους, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες μοτοσικλέτες.Αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες

    2. Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

    (Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περιστατικό που συνέβη πρόσφατα, με δύο ανθρώπους να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι και ένα παιδί να γλιτώνει από ένα ατύχημα, επειδή κάποιος έπεσε πάνω τους μέσα στον αστικό ιστό. Αυτό υπογραμμίζει πόσο επίκαιρη και αναγκαία είναι η παρέμβασή μας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.)

    3. Η διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, πάντα με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και όλους τους κανόνες ασφαλείας.

    Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, είναι ένα κρίσιμο σημείο, και προωθούμε τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.

    4. Αντικοινωνική συμπεριφορά – υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

    5. Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών

    6. Υψηλή τιμωρία: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη,ε) το κινητό.

    Πηγή: Cnn.gr
  • «Τσουχτερό» πρόστιμο για τους οδηγούς - Μέχρι και 700 ευρώ «καμπάνα» αν κάνετε αυτή την κίνηση
    «Τσουχτερό» πρόστιμο για τους οδηγούς - Μέχρι και 700 ευρώ «καμπάνα» αν κάνετε αυτή την κίνηση

    Το λάθος που μπορεί να κοστίσει ακριβά στους οδηγούς

    Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ελληνικών δρόμων, πέρα από την νοοτροπία των οδηγών και την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου στην χώρα μας, είναι και η άγνοια βασικών διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

    Η χρήση της όπισθεν είναι απαραίτητη σε πολλές περιπτώσεις όταν οδηγούμε και κυρίως όταν παρκάρουμε, όμως υπάρχει περίπτωση να μας βάλει σε μπελάδες και να μας κοστίσει έως και 700 ευρώ.

    Ανάμεσα στις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ελάχιστοι γνωρίζουν είναι και εκείνο που απαγορεύει την κίνηση ενός οχήματος με την όπισθεν.

    Ο νόμος είναι ιδιαίτερα σαφής για την κίνηση με όπισθεν σε δημόσιο δρόμο και το επιτρέπει μόνο σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες. Με λίγα λόγια η προς τα πίσω κίνηση ενός οχήματος επιτρέπεται μόνο κατά το παρκάρισμα του ή όταν η κίνησή του προς τα εμπρός είναι αδύνατη.

    Μάλιστα για το παρκάρισμα ο ΚΟΚ αναφέρει ότι ο οδηγός επιτρέπεται να εκτελεί ελιγμούς στάθμευσης στην ίδια οδό και σε μήκος μόνο έως και το διπλάσιο του μήκους του οχήματος.

    Σε περίπτωση παράβασης, το πρόστιμο που μπορεί να βεβαιωθεί είναι 80 ευρώ, ωστόσο, μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 700 ευρώ όταν η όπισθεν πορεία του οχήματος πραγματοποιηθεί σε αυτοκινητόδρομο ή ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, καθώς ο κίνδυνος ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος στις συνθήκες αυτές πολλαπλασιάζεται.

    Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι κατά την κίνηση του αυτοκινήτου με την όπισθεν οφείλουμε να ενεργοποιήσουμε τα αλάρμ και να διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα, ώστε να αποτρέψουμε κάποια λάθος κίνηση.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Nέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας - Mέσα στο καλοκαίρι οι αλλαγές
    Nέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας - Mέσα στο καλοκαίρι οι αλλαγές

    Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα έρθει μέσα στο καλοκαίρι, όπως προανήγγειλε πριν από την ανακοίνωση του κυβερνητικού μετασχηματισμού, η τέως πλέον υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.

    Σύμφωνα με την ίδια, είναι ένα νομοσχέδιο «που έρχεται μετά από πάρα πολλά χρόνια, γιατί έχουν αλλάξει πάρα πολλά και στις πόλεις μας και στην οδηγική συμπεριφορά αλλά και στα νέα δεδομένα, όπως για παράδειγμα έχει μπει στη ζωή μας η μικροκινητικότητα. Επιβάλλεται να δούμε ολιστικά, πιο σύγχρονα το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

    Όπως εξήγησε μιλώντας στην ΕΡΤ, «θα είναι διαφορετικός, εκεί αλλάζουμε κουλτούρα, δεν τιμωρούμε το όχημα, τιμωρούμε τον οδηγό, η υποτροπιάζουσα συμπεριφορά του οδηγού παίζει πολύ μεγάλο ρόλο».

    «Μπορούμε να συζητήσουμε και για μείωση των ορίων όπου και όπως χρειάζεται. Διότι πρέπει να συνυπάρξουμε με τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με τα ηλεκτρικά πατίνια, και επειδή οι επιστήμονες του αντικειμένου ή οι Έλληνες κοινωνιολόγοι αλλά και παγκοσμίως υπάρχουν στοιχεία του πόσο σημαντικό είναι κάθε χιλιόμετρο που μειώνουμε την ώρα στο να μην χάνονται άλλες ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο», πρόσθεσε.

    «Έχουμε δει και στη χώρα μας να έχουν μειωθεί κατά πολύ τα τροχαία δυστυχήματα στους ασφαλείς αυτοκινητόδρομους και έχει μεταφερθεί αυτό το τεράστιο ζήτημα να χάνονται ανθρώπινες ζωές μέσα στις πόλεις» κατέληξε.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Τέμπη: Νέα δικογραφία στη Βουλή κατά του Καραμανλή
    Τέμπη: Νέα δικογραφία στη Βουλή κατά του Καραμανλή

    Νέα δικογραφία κατά του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή και του υφυπουργού Μιχάλη Παπαδόπουλου για το δυστύχημα των Τεμπών διαβιβάστηκε στη Βουλή.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η ποινική δικογραφία αφορά στην υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, μετά από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε γονέας θύματος για σημαντικές παραλείψεις.

    Σημειώνεται ότι τη σχετική ανακοίνωση έκανε κατά την έναρξη της συνεδρίασης της Ολομέλειας, με τον αντιπρόεδρο της Βουλής, Θανάση Μπούρα, να ανακοινώνει σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής τη διαβίβαση από το υπουργείο Δικαιοσύνης στη Βουλή νέας ποινικής δικογραφίας.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • ΣΥΡΙΖΑ: Αυξάνει την πίεση στην κυβέρνηση για Κώστα Αχ. Καραμανλή
    ΣΥΡΙΖΑ: Αυξάνει την πίεση στην κυβέρνηση για Κώστα Αχ. Καραμανλή

    Σε εγρήγορση έθεσε τον ΣΥΡΙΖΑ ο Στέφανος Κασσελάκης με την επιστροφή του από τον στρατό, ανεβάζοντας τους τόνους της αντιπαράθεσης με τη ΝΔ.

    Εχτές επανέφερε το ζήτημα της τραγωδίας των Τεμπών, επιμένοντας -παρά τις περί του αντιθέτου ενδείξεις- στην ανάγκη σύστασης επιτροπής προκαταρκτικής εξέτασης (ή προανακριτικής όπως συνηθίζεται να λέγεται) για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ωστόσο αναμένει από τη ΝΔ να δεσμευθεί πως θα παραπέμψει τον πρώην υπουργό της στη δικαιοσύνη.

    «Σίριαλ» με το κατηγορητήριο

    Η αρχή έγινε με τη δημοσίευση βίντεο του Στέφανου Κασσελάκη, στο οποίο μιλούσε για «συγκεκριμένο και πανίσχυρο» κατηγορητήριο κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ καλούσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να το «υπερψηφίσει, προκειμένου να διενεργηθεί προκαταρκτική εξέταση ώστε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη, μετά από άσκηση ποινικής δίωξης». Το έγγραφο που κρατούσε ο Στέφανος Κασσελάκης κατηγορούσε τον Κώστα Καραμανλή πως «έχει τελέσει τα εγκλήματα της Έκθεσης κατ' άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ και της Διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ' άρθρο 291 παρ. 1 δ) και στ)» και παρέθετε δέκα «επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις και παραλείψεις».

    Πέρασαν εννέα ώρες μέχρι ο ΣΥΡΙΖΑ να δημοσιοποιήσει το ακριβές κείμενο του κατηγορητηρίου, ενώ διατυπώνονταν ερωτήματα για το εάν ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταθέσει και το σχετικό αίτημα για την σύσταση της προανακριτικής.

    Εν τέλει η Θεοδώρα Τζάκρη κατέθεσε στον Γραμματέα της ΚΟ της ΝΔ, Σταύρο Καλαφάτη, το κατηγορητήριο, που πλέον ήταν σαφώς «εμπλουτισμένο», ενώ η γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ καλούσε την κυβέρνηση της ΝΔ, όχι μόνο να δεσμευτεί ότι θα ψηφίσει την συγκρότηση Προανακριτικής, αλλά και «να δεσμευτεί ότι δεν θα προσπαθήσει να συγκαλύψει τις ευθύνες του κ. Καραμανλή έτσι ώστε να οδηγηθεί αυτός στην δικαιοσύνη μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης».

    Ο ΣΥΡΙΖΑ στο έγγραφο που επέδωσε η Θεοδώρα Τζάκρη στη ΝΔ κατηγορεί τον Κώστα Καραμανλή για τέσσερα αδικήματα:

    1. ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ
    2. κακουργηματική έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ
    3. κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ ΠΚ
    4. παράβαση καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ.

    Η αποκωδικοποίηση των ενεργειών του ΣΥΡΙΖΑ

    Στο πόρισμα που είχε καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο της Εξεταστικής δεν υπήρχε αίτημα για σύσταση προανακριτικής, ενώ ζητούσε να επιληφθεί η δικαιοσύνη για την διερεύνηση διαφόρων αδικημάτων, μεταξύ των οποίων της ανθρωποκτονίας, της έκθεσης και της διατάραξης συγκοινωνίας. Θεωρούσε δε πως προκύπτει ευθύνη του Κώστα Αχ. Καραμανλή, δια των παραλείψεων του ως προς αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις.

    Ωστόσο κρίθηκε αναγκαίο πως έπρεπε να αυξηθεί η πίεση στην κυβέρνηση, γι αυτό και η Κουμουνδούρου άλλαξε τακτική την περασμένη εβδομάδα. Κάλεσε την κυβέρνηση να δεσμευθεί για σύσταση προανακριτικής σύντομης διάρκειας (ακόμα και δύο ημερών) που τελικά θα παραπέμψει τα όποια πιθανά αδικήματα του Κώστα Αχ. Καραμανλή στην δικαιοσύνη.

    Οι επιτελείς του ΣΥΡΙΖΑ έλεγαν ότι προτίθενται να καταθέσουν επίσημα το αίτημα για προανακριτική, μόνον εάν υπάρξει δέσμευση από τη ΝΔ πως θα συναινέσει στην παραπομπή του Κώστα Καραμανλή στη δικαιοσύνη. Αυτή η τακτική κρίθηκε επιβεβλημένη, καθώς εκφράστηκαν φόβοι από στελέχη του κόμματος πως μπορεί η ΝΔ να πει «ναι» σε προανακριτική, αλλά η κατάληξή της να αποβεί άκαρπη, να «καούν» οι κατηγορίες εναντίον του και να απαλλαγεί ο Κώστας Καραμανλής, στερώντας την δυνατότητα νέας προανακριτικής.

    Όπως έλεγαν στον ΣΥΡΙΖΑ, μετά από την «άτακτη υποχώρηση» της κυβέρνησης, πλέον δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΣΥΡΙΖΑ - Τέμπη: Κατηγορεί τον Καραμανλή ακόμα και για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο
    ΣΥΡΙΖΑ - Τέμπη: Κατηγορεί τον Καραμανλή ακόμα και για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο

    Το κατηγορητήριο με συγκεκριμένες πράξεις- παραλείψεις του Κώστα Αχ. Καραμανλή για τα Τέμπη παρέδωσε το απόγευμα της Δευτέρας η Θεοδώρα Τζάκρη στον γραμματέα της Κ.Ο. της ΝΔ, Σταύρο Καλαφάτη, προς ενημέρωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, της κυβέρνησης και της Κ.Ο. της ΝΔ.

    Κατά την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία πληρείται η αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση των κακουργημάτων της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ' άρθρο 299 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ.1δ και στ’ ΠΚ και της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ.2 ΠΚ.

    «Ζητούμε από την κυβέρνηση της ΝΔ να δεσμευτεί ότι θα ψηφίσει την συγκρότηση προανακριτικής επιτροπής κατ’ άρθρο 86 παρ.3 του Συντάγματος για να διερευνήσει τα παραπάνω εγκλήματα και να δεσμευτεί ότι δεν θα προσπαθήσει να συγκαλύψει τις ευθύνες του κ. Καραμανλή έτσι ώστε να οδηγηθεί αυτός στη δικαιοσύνη μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης», υπογραμμίζει σε σχετική δήλωσή της η κυρία Τζάκρη.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητά από τη ΝΔ και τον πρωθυπουργό να εφαρμόσει το Σύνταγμα, να ενεργοποιήσει το νόμο περί ευθύνης υπουργών και να παύσει να συγκαλύπτει την εγκληματική συμπεριφορά του κ. Καραμανλή κι από τον κ. Καραμανλή να θέσει εαυτόν στη διάθεση της δικαιοσύνης.

    Το πλήρες κατηγορητήριο:

    ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΧΙΛ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΚΤΟΝΙΑΣ ΜΕ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΔΟΛΟ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 299 Π.Κ, ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 291 ΠΑΡ. 1Δ) ΚΑΙ ΣΤ) Π.Κ. ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΚΑΤ΄ΑΡΘΡΟ 306 ΠΑΡ. 2 Π.Κ.

    Ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2019 έως και την 28η Φεβρουαρίου 2023, με την ιδιότητα του Υπουργού Μεταφορών & Υποδομών (η οποία του είχε ανατεθεί κατόπιν διορισμού από τον Πρωθυπουργό), ενώ :

    α) είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από το νόμο, την ιδιότητά του και τις εξ αυτής αρμοδιότητες, και β) ενώ γνώριζε την μη ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου από τις έγγραφες γνωστοποιήσεις αρμόδιων οργάνων του ΟΣΕ, και όφειλε να προβεί σε συγκεκριμένες αποφάσεις και ενέργειες, με σκοπό την διασφάλιση της ομαλής, ασφαλούς και απρόσκοπτης λειτουργίας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας,

    εντούτοις, κατά το ανωτέρω διάστημα (7/2019 -2/2023) παρέλειψε να προβεί στις κάτωθι ενέργειες, γνωρίζοντας και αποδεχόμενος, ότι χωρίς τις ενέργειες αυτές, διαταράσσεται η ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και τίθεται σε κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας αόριστος αριθμός προσώπων, που κάνουν χρήση της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.

    Εάν δε, προέβαινε στις ενδεδειγμένες ενέργειες ασφαλούς λειτουργίας του δικτύου, σύμφωνα με την νομική του υποχρέωση και την εγγυητική ευθύνη που είχε εκ της ιδιότητας του Υπουργού για την δημόσια ασφάλεια, είναι βέβαιο ότι δεν θα επερχόταν, ως αποτέλεσμα των παράνομων και κατά συρροή παραλείψεών του, το αποτέλεσμα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών την 28η Φεβρουαρίου 2023, οι εξ αυτής θάνατοι 57 ανθρώπων και οι σωματικές βλάβες των επιζώντων.

    Ειδικότερα:

    1. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα (θέση Ζάχαρη) είχε καταστραφεί από πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2019, δεν προέβη σε οιαδήποτε ενέργεια, καίτοι όφειλε, για την αποκατάσταση της κομβικής σημασίας ζημίας αυτής. Όπως άλλωστε ρητώς αναφέρεται και στο «Πόρισμα Γεραπετρίτη», αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα και ως εκ τούτου καθίσταται πρόδηλη και σαφής, η ουσιώδης παράλειψή του ως άνω Υπουργού.
    2. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε την παύση από το 2020 της λειτουργίας του δευτεροβάθμιου οργάνου ελέγχου και ρύθμισης της κυκλοφορίας στην οδό Καρόλου (Αθήνα), ουδέν έπραξε για την επαναλειτουργία του που ήταν απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια των συγκοινωνιών.
    3. Ο Κώστας Καραμανλής, αν και γνώριζε ότι το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ήταν έτοιμο προς λειτουργία ήδη από τον Ιούλιο 2022, ουδέποτε το έθεσε σε λειτουργία.
    4. Ο Κώστας Καραμανλής δεν υλοποίησε/ολοκλήρωσε τη Σύμβαση 717/2014, με συνέπεια την μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης, καθώς και του συστήματος ETCS ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΠΕΔΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ. Αντιθέτως δε, παρέτεινε για τρία (3) επιπλέον έτη την υλοποίηση της άνω σύμβασης, καίτοι γνώριζε ότι τούτο οδηγούσε αναπόδραστα στην καθυστέρηση ενεργοποίησης των προαναφερόμενων συστημάτων ασφάλειας.
    5. Ο Κώστας Καραμανλής δεν θέσπισε νέους Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας, καίτοι όφειλε βάσει των οδηγιών 2016/797 και 2016/798, παραβιάζοντας έτσι τα άρθρα 59 και 60 του ν. 4632/2019.
    6. Ο Κώστας Καραμανλής εξέδωσε στις 30-5-2022 Υπουργική Απόφαση με την οποία αυθαίρετα άλλαξε τις προϋποθέσεις για τη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη, καταργώντας το όριο ηλικίας, ως στοιχείο άμεσα συνδεόμενο με την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας και του επιβατικού κοινού, γνωρίζοντας ότι τοποθετώντας παρανόμως τον εν λόγω Σταθμάρχη στη θέση αυτή, έθεσε σε άμεση διακινδύνευση τα έννομα αγαθά της ζωής, της σωματικής ακεραιότητας και της ασφάλειας των πολιτών.
    7. Ο Κώστας Καραμανλής αν και γνώριζε ότι ήταν αναγκαία η υπηρεσία δύο σταθμαρχών στους κεντρικούς σταθμούς, αποδέχθηκε τη λειτουργία αυτών μόνο με ένα σταθμάρχη.
    8. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς την Εμπιστευτική Επιστολή που του απεστάλη στις 6-9-2021 από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητή Φ. ΤΣΑΛΙΔΗ, με την οποία ο τελευταίος τον προειδοποιούσε με εμφατικό και σαφή τρόπο για το σύνολο των ανωτέρω ελλείψεων/καθυστερήσεων κλπ, επισημαίνοντας του τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μέγιστης σοβαρότητας».
    9. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε τις συγκεκριμένες υποδείξεις σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας των συγκοινωνιών μέσων σταθερής ασφάλειας που περιέχονταν στις από 7-9-2021, 9-3-2022, και 1-11-2022 Εξώδικες Δηλώσεις - Γνωστοποιήσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, των οποίων είχε λάβει προσωπικά ο ίδιος γνώση !
    10. Ο Κώστας Καραμανλής αγνόησε παντελώς τις σχετικές υποδείξεις του πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, του οποίου είχε λάβει γνώση ήδη από τις 4-10-2021 .
    11. Ο Κώστας Καραμανλής παρότι ήταν άριστος γνώστης της ανωτέρω περιγραφομένης κατάστασης δεν προχώρησε, ως όφειλε, στη λήψη άμεσων διορθωτικών αποφάσεων-μέτρων, ώστε να υπάρχει ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως:
    • Το κλείσιμο σταθμών για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό.
    • Τη μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.
    • Τη μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων.

    Επειδή, ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ βάσιμα πιστεύει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις περί του ότι ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έχει τελέσει τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ, της έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ, της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ και της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ, με τις ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις του.

    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

    Όπως, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών», ως ισχύουν, συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά του πρώην Υπουργού κ. Κωνσταντίνου Καραμανλή για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης των εγκλημάτων:

    α) της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατ’ άρθρο 299 του ΠΚ,

    β) της κακουργηματικής έκθεσης κατ’ άρθρο 306 παρ. 2 ΠΚ,

    γ) της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς κατ’ άρθρο 291 παρ. 1 δ΄ και στ΄ ΠΚ και

    δ) της παράβασης καθήκοντος κατ’ άρθρο 259 Π.Κ.

    Πηγή: Cnn.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς