Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2022 10:17

Πανελλήνιες 2023: Οι περιζήτητοι κλάδοι της ψυχολογίας - Όσα πρέπει να ξέρουν οι μαθητές για τις σπουδές στα δημόσια πανεπιστήμια

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι σπουδές στα τμήματα ψυχολογίας των ελληνικών πανεπιστημίων θεωρούνται υψηλού επιπέδου και έχουν μεγάλη ζήτηση από την πλευρά των νέων αποφοίτων λυκείου, καθώς θεωρούν ότι μελλοντικά θα έχουν μια καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Σήμερα περισσότερο από ποτέ ο κόσμος έχει την ανάγκη από ψυχολογική υποστήριξη και συναισθηματική σταθερότητα και ευημερία. Οι πολύμηνες καραντίνες, ο πόλεμος και η οικονομική ανέχεια, στάθηκαν ιδιαίτερα επιζήμιες για την ψυχική υγεία των πολιτών.

Συγκεκριμένα, παρατηρούνται συχνότερα περιστατικά επαγγελματικής εξουθένωσης, ψυχοσωματικών διαταραχών, μαθησιακών δυσκολιών, κατάθλιψης κ.α. Προβλήματα που ο κόσμος αδυνατεί να αντιμετωπίσει μόνος. Για αυτό και η ανάγκη για ψυχολογικό προσωπικό και δομές ψυχικής υγείας γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη. Φαίνεται πως η ψυχολογία αποτελεί και θα αποτελέσει ένα από τα επαγγέλματα του μέλλοντος, και γι΄αυτό οι νέοι που σκέφτονται ν΄ ακολουθήσουν τον συγκεκριμένο κλάδο πρέπει να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για τις συγκεκριμένες σπουδές. Όπως τονίζει στο ethnos.gr, o σύμβουλος σταδιοδρομίας Κωνσταντίνος Κότιος υπάρχουν τρείς κλάδοι της ψυχολογίας οι οποίοι παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συνεπώς οι μαθητές της Γ΄λυκείου θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχουν και αυτές τις επιλογές. Οι κλάδοι αυτοί είναι οι εξής:

Οργανωσιακή ψυχολογία

Η οργανωσιακή ψυχολογία αποτελεί κλάδο της εφαρμοσμένης ψυχολογίας, η οποία ασχολείται με την επιστημονική μελέτη της ατομικής και ομαδικής συμπεριφοράς σε οργανωσιακά πλαίσια. Με άλλα λόγια, είναι η εφαρμογή της ψυχολογίας στο χώρο εργασίας. Οι οργανωσιακοί ψυχολόγοι θεωρούν πως, για να είναι οι εργαζόμενοι περισσότερο αποτελεσματικοί χρειάζεται να εργάζονται σε ένα υγιές και ευχάριστο περιβάλλον. Ο ρόλος τους έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα και στοχεύει στη στήριξη των εργαζομένων μέσω ατομικών ή ομαδικών συναντήσεων, ώστε να είναι περισσότερο αποδοτικοί και υγιείς. Σήμερα, όλο και περισσότεροι οργανισμοί επενδύουν στην ψυχική υγεία και ευημερία των εργαζόμενων τους, μια και αυτό έχει αποδειχθεί ότι μακροπρόθεσμα βοηθά στην αύξηση της παραγωγικότητας και της επιδίωξης μακροπρόθεσμων στόχων των εταιρειών αλλά και στο να γίνουν ελκυστικότερου εργοδότες.

Νευροψυχολογία

Ο συνδυασμός των νέων τεχνολογιών με την Νευροεπιστήμη ανέδειξε την Νευροψυχολογία, μελέτη της οποίας συνιστούν η νόηση και η συμπεριφορά σε σχέση με τη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Πιο συγκεκριμένα, η Νευροψυχολογία αξιολογεί τον τρόπο, με τον οποίο ο εγκέφαλος παράγει συναισθήματα, κίνηση, αντιληπτικές διαδικασίες, λόγο, προσοχή, μνήμη υπό φυσιολογικές διαδικασίες. Η νευρολογική εξέταση διεξάγεται συνήθως σε περιπτώσεις εγκεφαλικών επεισοδίων, εκφυλιστικών ασθενειών, όγκων, και διαταραχών που προκαλούνται από την κατανάλωση τοξινών ή διαταραχών του μεταβολισμού. Με τη βοήθεια της νευροψυχολογίας οι επιστήμονες μπορούν να συμβάλλουν εκτός από τη διάγνωση και θεραπεία ασθενειών στην ανακάλυψη νέων μεθόδων αποκατάστασης για την υποστήριξη ατόμων με διαταραχές αυτιστικού φάσματος και διάσπαση προσοχής αλλά και στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης με τη βοήθεια πληροφορικών, λόγω των γνώσεων της δομής και της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου. Το πανεπιστήμιο Κρήτης διαθέτει το διιδρυματικόμεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εγκέφαλος & Νους» (Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα).

Αθλητική Ψυχολογία

Ο αθλητικός χώρος είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και στρεσογόνος για τον κάθε αθλητή. Είναι γεγονός ότι η εξαιρετική φυσική κατάσταση και η καλή ψυχική διάθεση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην προσαρμογή, την επίδοση και την επίτευξη των αθλητικών στόχων. Για να μπορέσουν οι αθλητές να βελτιώσουν τα ποσοστά και τις επιδόσεις τους, πολλές αθλητικές ομάδες και ομοσπονδίες συνεργάζονται με αθλητικούς ψυχολόγους Η αθλητική ψυχολογία αναφέρεται στη μελέτη των ψυχολογικών και πνευματικών παραγόντων που επιδρούν ή δέχονται την επίδραση της συμμετοχής στον αθλητισμό, την άσκηση και τη γενικότερη φυσική κατάσταση.

Ουσιαστικά, επικεντρώνεται σε ζητήματα όπως τι παρακινεί έναν αθλητή να βελτιωθεί, να βρει κίνητρα για να εξακολουθεί να προσπαθεί, πως συνεργάζεται μια ομάδα και πως τα ζητήματα πολιτισμού και τρόπου ζωής επηρεάζουν την απόδοση. Πρόκειται για μια ιδιαιτέρως σημαντική ειδικότητα στον αθλητισμό, καθώς ο αθλητικός ψυχολόγος μπορεί να βοηθήσει έναν αθλητή να ανακτήσει την αυτοπεποίθηση του, να βρει το χαμένο του κίνητρο, αντιμετωπίσει το άγχος του και να αυξήσει τη συγκέντρωση του κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αποτέλεσμα αυτού αθλητές με μεγαλύτερη σωματική και ψυχική ευημερία. Στην Ελλάδα προσφέρεται πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην «Ψυχολογία Αθλητισμού, Άσκησης και Φυσικής Αγωγής» από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Επισκεφθείτε την ιστοσελιδα).

Τι είναι η Ψυχολογία

Είναι ο επιστημονικός κλάδος που μελετά τον ανθρώπινο νου. Πιο συγκεκριμένα μελετά τις ψυχικές διαδικασίες, την προσωπικότητα και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Στόχος της είναι από τη μια η κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς και του τρόπου με τον οποίο ο καθένας από μας σκέφτεται, συμπεριφέρεται και αλληλεπιδρά και από την άλλη η βαθύτερη κατανόηση του κόσμου και η αντιμετώπιση των προκλήσεων της σύγχρονης εποχής.

Σπουδές Ψυχολογίας στην Ελλάδα

Στη χώρα μας λειτουργούν 6 Τμήματα Ψυχολογίας τα οποία εντάσσονται αποκλειστικά στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο. Συγκεκριμένα τα τμήματα λειτουργούν στην Αθήνα στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο (Ε.Κ.Π.Α) και στο Πάντειο, στην Θεσσαλονίκη στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (Α.Π.Θ.), στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στο Ρέθυμνο, στα Ιωάννινα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα. Στα τμήματα αυτά οι φοιτητές αποκτούν μια ευρεία βάση γνώσεων, τόσο θεωρητικών όσο και εφαρμοσμένων, στο αντικείμενο της Ψυχολογίας. Με αυτή θα είναι σε θέση να συνεχίσουν την εκπαίδευση τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο, προκειμένου να ακολουθήσουν οποιαδήποτε επαγγελματική διαδρομή επιθυμούν σε έναν από τους πολλούς τομείς εξειδίκευσης της επιστήμης της Ψυχολογίας σήμερα. Οι απόφοιτοι των τμημάτων αποκτούν με το πτυχίο τους άμεσα άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως δεν μπορεί ο απόφοιτος μιας άλλης σχολής να αποκτήσει το επαγγελματικό δικαίωμα του ψυχολόγου, ακόμη και αν πραγματοποιήσει μεταπτυχιακή εξειδίκευση σε κάποιο τομέα της Ψυχολογίας.

Επαγγελματική σταδιοδρομία

Ο σημαντικότερος ίσως λόγος που η Ψυχολογία αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες υποψήφιους που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, είναι ότι προσφέρει μια υψηλά υποσχόμενη επαγγελματική αποκατάσταση. Οι απόφοιτοι αποκτώντας συγκεκριμένη εξειδίκευση μπορούν να απορροφηθούν σε πολλούς κλάδους όπως η Κλινική Ψυχολογία και Ψυχολογία της Υγείας, η Γνωστική, η Εξελικτική, η Κοινωνική, η Οργανωτική, η Ψυχολογία Προσωπικότητας και η Σχολική. Έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν από τη μια ως ελεύθεροι επαγγελματίες με δικό τους γραφείο παροχής ψυχολογικών συμβουλών και από την άλλη εξαιτίας του ευρύ πεδίου δράσης τους να εργαστούν σε νοσοκομεία, σε θεραπευτήρια, σε κέντρα ψυχικής υγείας, σε φυλακές, σε οίκους φροντίδας ηλικιωμένων, σε δομές κοινωνικής μέριμνας, σε κέντρα απεξάρτησης κ.λπ. Επιπρόσθετα με κατάλληλο συνδυασμό σπουδών μπορούν να προχωρήσουν επαγγελματικά και σε άλλους τομείς όπως το Marketing, ο Αθλητισμός και οι Νευροεπιστήμες.

Εξειδικεύσεις στην Ελλάδα

Η Σχολική Ψυχολογία είναι μια ειδικότητα της εφαρμοσμένης Ψυχολογίας. Την τελευταία δεκαετία, ολοένα και περισσότεροι ψυχολόγοι εντάσσονται στον χώρο της εκπαίδευσης και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής καθημερινότητας. Ο ρόλος της είναι η παροχή υπηρεσιών στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και στους γονείς των μαθητών. Στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών λειτουργεί μεταπτυχιακό πρόγραμμα Σχολικής Ψυχολογίας με δύο κατευθύνσεις: Σχολική Ψυχολογία και Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα.

Από τις πιο διαδεδομένες ειδικότητες της επιστήμης της Ψυχολογίας είναι η Κλινική Ψυχολογία αλλά και η Νευροψυχολογία. Ο κλινικός ψυχολόγος ασχολείται με την αξιολόγηση, τη διάγνωση, τη θεραπεία και την αποκατάσταση προβλημάτων, που εκτείνονται από ήπιες δυσκολίες προσαρμογής έως σοβαρές ψυχικές διαταραχές. Από την άλλη ο Νευροψυχολόγος μελετά την οργάνωση του ανθρώπινου εγκεφάλου καθώς και τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος παράγει συναισθήματα, κίνηση, λόγο, μνήμη και αντίληψη υπό φυσιολογικές συνθήκες. Στη χώρα μας ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών που συνδυάζει και τις δύο ειδικεύσεις προσφέρεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με τίτλο Κλινική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία.

Η φοίτηση στις σχολές ψυχολογίας

Οι κάτοχοι πτυχίου Ψυχολογίας μπορούν να αποκτήσουν άδεια άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου κατόπιν αιτήσεώς τους στις Διευθύνσεις Υγείας των κατά τόπους περιφερειών. Οι Πανεπιστημιακές Σπουδές σε όλα τα Τμήματα Ψυχολογίας είναι τετραετούς φοίτησης και οδηγούν σε πτυχίο, σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, επιπέδου 6 (αντίστοιχο του Bachelor's Degree).

Η Πρακτική Άσκηση αποτελεί επίσης αναπόσπαστο και υποχρεωτικό μάθημα για τους φοιτητές των Τμημάτων που βρίσκονται στο τέταρτο έτος των σπουδών τους. Η Πρακτική Άσκηση συνδέει τις θεωρητικές γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια των σπουδών στο Πανεπιστήμιο, με την επαγγελματική πρακτική και δεοντολογία.

Η εμπειρία της Πρακτικής Άσκησης μπορεί να βοηθήσει τους φοιτητές να προσανατολιστούν στην επιλογή της μεταπτυχιακής ειδίκευσής τους ή της επαγγελματικής εξειδίκευσής τους.

Μεταπτυχιακά προγράμματα στη Ψυχολογία

Μεταπτυχιακά προγράμματα στη Ψυχολογία προσφέρουν τα περισσότερα τμήματα Ψυχολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων, καθώς και Τμήματα Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Επιστημών της Αγωγής, Κοινωνιολογίας αλλά και Φυσικής Αγωγής. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν μεταπτυχιακό τίτλο στη σχολική, αναπτυξιακή, κοινωνική, κλινική ψυχολογία καθώς και σε νευροεπιστήμες, προαγωγή υγείας, κοινωνική ψυχιατρική, πρόληψη ψυχιατρικών διαταραχών, αλλά και στην εγκληματολογία. Επίσης, τα τελευταία χρόνια δίνεται η δυνατότητα μεταπτυχιακών σπουδών εξ αποστάσεων στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία από Πανεπιστήμια που εδρεύουν στην Κύπρο.

Οι βάσεις σχολών ψυχολογίας 2022

  • Ψυχολογία Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων - 18.395 μόρια
  • Ψυχολογία Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών - 17.420 μόρια
  • Ψυχολογία Αριστοτελείου Πανεπιστημίου - 16.985 μόρια
  • Ψυχολογία Παντείου Πανεπιστήμιου - 17.170 μόρια
  • Ψυχολογία Πανεπιστημίου Ιωαννίνων - 16.625 μόρια
  • Ψυχολογία Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας - 15.185 μόρια
  • Ψυχολογία Πανεπιστημίου Κρήτης - 15.905 μόρια
Πηγή: .ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2022 08:51

Σχετικά Άρθρα

  • Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ
    Αιώνιοι φοιτητές το 48% των εγγεγραμμένων στα ελληνικά ΑΕΙ

    Από το 2025 το 48% των εγγεγραμμένων φοιτητών κινδυνεύουν να διαγραφούν, ως «αιώνιοι φοιτητές». Έχουν ξεπεράσει δηλαδή το όριο των v+2 χρόνων σπουδών. Η πραγματικότητα όμως είναι πιο σύνθετη.

    Από του χρόνου πάνω από 333.000 «αιώνιοι φοιτητές» κινδυνεύουν να διαγραφούν οριστικά από τις λίστες των εγγεγραμμένων στα ΑΕΙ. Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος 4957/2022 – γνωστός και ως «νόμος Κεραμέως» για τα ΑΕΙ όσοι έχουν εξαντλήσει το ανώτατο όριο σπουδών διαγράφονται αυτοδικαίως από το Σεπτέμβριο του 2025.

    Πρόκειται για το περιβόητο όριο του v+2, δηλαδή το τυπικό πρόγραμμα σπουδών συν δύο επιπλέον χρόνια, για τις σχολές τετραετούς φοίτησης ή τρία χρόνια για τις σπουδές πενταετούς και εξαετούς φοίτησης.

    Ενεργοί και «αιώνιοι φοιτητές»

    Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ημερομηνία πρόσβασης 2/6/2023, στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχουν εγγεγραμμένοι 704.047 φοιτητές. Από αυτούς ως ενεργοί – δηλαδή όσοι δεν έχουν ξεπεράσει το v+2 υπολογίζονται οι 379.559, ήτοι το 54%.

    Ως εκ τούτου η ΕΘΑΑΕ υπολογίζει στις λίστες των «αιωνίων» ή των «λιμναζόντων» φοιτητών όπως ονομάζονται εκείνοι που καθυστερούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο δυσθεώρητο ποσοστό του 46% (324.488). Το νούμερο αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να υπολογίσουμε πόσοι φοιτητές είναι πραγματικά «φαντάσματα» και πόσοι απλώς έχουν καθυστερήσει την ολοκλήρωση των σπουδών τους εξαιτίας αντικειμενικών δυσκολιών.

    Με βάση προδημοσιεύσεις από τη φετινή ετήσια έκθεση της ΕΘΑΑΕ – η οποία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της επεξεργασίας, η εικόνα για το 2024 δεν είναι ριζικά διαφορετική.

    Όπως γράφει η «Καθημερινή» της Κυριακής, ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών έχει μειωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, στους 695.678. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενεργών φοιτητών, στους 361.937 (52,03%). Αυξημένος όμως εμφανίζεται ο αριθμός των «αιωνίων» στους 333.741 φοιτητές.

    Δηλαδή σε ένα ακαδημαϊκό έτος άλλοι 9.253 φοιτητές προστέθηκαν σε όσους θεωρούνται «λιμνάζοντες».

    Ανησυχία και αντιδράσεις

    Η ανησυχία ανάμεσα στους φοιτητές που έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο όριο φοίτησης είναι εύλογη, καθώς πρέπει να επισπεύσουν να περάσουν τα μαθήματα που χρωστούν μέσα σε τρεις εξεταστικές, αλλιώς κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ο νόμος Κεραμέως για τα ΑΕΙ, που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2022 μόνο με τις ψήφους της ΝΔ, αφού καταψηφίστηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης (η Πλεύση Ελευθερίας είχε δηλώσει «παρών»), είχε ξεσηκώσει τεράστιες αντιδράσεις τόσο στην φοιτητική όσο και στην πανεπιστημιακή κοινότητα. Εκτός από τις διαγραφές φοιτητών προέβλεπε τη σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας. Οι αλλαγές στην ανάδειξη της διοίκησης των πανεπιστημίων επικρίθηκαν σφοδρά από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), ως βαθιά αντιδημοκρατικές αλλά και αναποτελεσματικές, ενώ σε ουκ ολίγες περιπτώσεις οδήγησαν σε παραλυσία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

    Ο νόμος Πιερρακάκη του 2024 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, έφερε ένα «ολικό» ρετούς στο νόμο Κεραμέως, τροποποιώντας πάνω από 100 άρθρα, αλλά η ρύθμιση για το ν+2 παραμένει.

    Πρώτο σε «αιώνιους» το ΕΚΠΑ

    Σύμφωνα με τα ανανεωμένα στοιχεία της ΕΘΑΑΕ, τα χαμηλότερα ποσοστά «αιωνίων» ή «λιμναζόντων» φοιτητών έχουν η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (21,7%), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (29.31%), το Πολυτεχνείο Κρήτης (33,98%), το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο 36,69% και το Πανεπιστήμιο Κρήτης (39,19%).

    Στον αντίποδα, τα υψηλότερα ποσοστά φοιτητών που έχουν ξεπεράσει το όριο του v+2 έχει το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), με 59.92%.

    Καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της Ελλάδας, με περισσότερους από 100.823 εγγεγραμμένους φοιτητές, αυτό σημαίνει ότι πάνω από 60.000 κινδυνεύουν με διαγραφή.

    Ακολουθεί το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (58,78%), το Πανεπιστήμιο Πειραιώς (57,47%), το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο που έχει έδρα το Ηράκλειο Κρήτης (56,44%) και το Πάντειο Πανεπιστήμιο (54,71%)

    Αμφισβήτηση στοιχείων

    Όμως έχουν υπάρξει πανεπιστήμια που αμφισβητούν τις μετρήσεις του ΕΘΕΑΕ.

    Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, απαντώντας σε σχετικό δημοσίευμα που το κατέτασσε στην 4η θέση της λίστας με τους περισσότερους «αιώνιους», διευκρίνισε ότι πρόκειται περί λαθροχειρίας. Οι μη ενεργοί φοιτητές προέρχονταν στην πλειονότητά τους από τα καταργημένα προγράμματα σπουδών των πρώην ΤΕΙ. Ο πραγματικός αριθμός των λεγόμενων «λιμναζόντων» απαντά το πανεπιστήμιο ανέρχεται μόλις στο 8,42% των εγγεγραμμένων, κάτι που δεν αποτυπώνεται στους πίνακες.

    Εγκατάλειψη σπουδών και κόστος ζωής

    Ερωτηματικά και αμφιβολίες εκφράζονται κατά πόσο θα εφαρμοστεί το v+2 στην πράξη. Ήδη από πανεπιστήμια της περιφέρειας έχουν εκφραστεί διαμαρτυρίες, αρχικά όχι για τον νόμο καθεαυτό, αλλά για τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν σχετικά με το κόστος στέγασης και διαβίωσης των φοιτητών. Πρόκειται για έναν παράγοντα που λειτουργεί ανασταλτικά για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο προβλεπόμενο διάστημα, αφού είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν παράλληλα. Έτσι, θέλοντας και μη προστίθενται στις στρατιές των «λιμναζόντων», ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που τις εγκαταλείπουν ολοσχερώς.

    Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πάτρας Χρήστου Μπούρα, για το υπέρογκο κόστος των ενοικίων στην πόλη, αλλά ακόμα και για τα υψηλά μεταφορικά κόστη. Όπως είχε δηλώσει στην τοπική εφημερίδα Πελοπόννησο, με αφορμή την έναρξη της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς, τα υψηλά ενοίκια θα αναγκάσουν πολλούς φοιτητές να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους, καθώς οι οικογένειές τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως «τραγική».

    Κλείσιμο τμημάτων

    Η Πάτρα δεν είναι η μόνη πόλη που «αιμορραγεί» από φοιτητές λόγω του υψηλού κόστους ζωής. Ο κ. Μπούρας είχε δηλώσει ότι από τα 416 πανεπιστημιακά τμήματα που λειτουργούν στη χώρα μας, τα επόμενα 10 χρόνια θα κλείσουν τα 100 λόγω έλλειψης φοιτητών.

    Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πάτρας, ο οποίος κατά τα άλλα εφαρμόζει σκληρά πειθαρχικά μέτρα και διώξεις κατά φοιτητών –αναδεικνύει πιθανόν και άθελά του τη σύνδεση του υψηλού κόστους ζωής με την εγκατάλειψη των σπουδών.

    Ο μύθος των τεμπέληδων «αιώνιων φοιτητών», διαψεύδεται και από σχετικές επιστημονικές έρευνες, που δείχνουν ότι η εγκατάλειψη ή η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών είναι ένα σύνθετο φαινόμενο – με πολλαπλά αίτια, ιδίως οικονομικά και κοινωνικά αλλά και προσωπικά.

    Πολυσύνθετο φαινόμενο

    Μία από τις πιο πλήρεις μελέτες για το φαινόμενο των «λιμναζόντων φοιτητών» είχε εκπονηθεί το 2015 από ερευνητικό πρόγραμμα του ΕΚΠΑ, υπό την επιστημονική διεύθυνση του καθηγητή κοινωνιολογίας Νίκου Παναγιωτόπουλου.

    Αν και έκτοτε οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική κοινωνία έχουν αλλάξει, η έρευνα παραμένει επίκαιρη στα βασικά της συμπεράσματα.

    Όπως αναφέρεται, ένας βασικός παράγοντας για το χρόνο ολοκλήρωσης των σπουδών είναι η κοινωνική προέλευση των φοιτητών. Για παράδειγμα, από το δείγμα της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η πλειονότητα των φοιτητών που χαρακτηρίζονται «λιμνάζοντες» έχουν γονείς που προέρχονται από τις μεσαίες και κατώτερες κοινωνικο-επαγγελματικές κατηγορίες.

    Αντίστοιχα, οι οικονομικοί παράγοντες είτε από μόνοι τους, είτε σε συνδυασμό με άλλους, συμβάλλουν στην καθυστέρηση των σπουδών των φοιτητών. Οι φοιτητές αναγκάζονται να φύγουν από την πόλη των σπουδών ή και να εργαστούν. Αυτό έχει ως συνέπεια να αποκόβονται από το πανεπιστήμιο και να μην έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, διαπιστώνει η έρευνα.

    Πηγή: In.gr
  • Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ
    Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων των επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ

    Από τις 7 έως τις 10 Οκτωβρίου η υποβολή των μηχανογραφικών για υποψηφίους επαναληπτικών πανελλαδικών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

    Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι βαθμολογίες των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΕΠΑΛ 2024 στα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας ανά Τομέα. Η ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 7 και 10 Οκτωβρίου.
    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους χαρακτήρες.
    Διευκρινίζεται ότι οι καταστάσεις για ανάρτηση στα Λύκεια, που θα αποσταλούν σε όσα ΕΠΑΛ της χώρας είχαν αντίστοιχους υποψηφίους, θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα βαθμολογικά του στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.
    Η ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) για τους υποψηφίους των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024.
    Οι διαδικασίες για την υποβολή του Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 αρχίζουν από τη Δευτέρα 7-10-2024 και λήγουν την Πέμπτη 10-10-2024.

    Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ έτους 2024 που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα απευθυνθούν στο Λύκειό τους, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Αν κάποιος υποψήφιος είχε αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) τον Ιούλιο, μπορεί τώρα να τον χρησιμοποιήσει, αλλιώς θα απευθυνθεί στο Λύκειό του. Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν τελικά στην οριστική υποβολή του ΜΔ στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko-secondexams.it.minedu.gov.gr/. Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστική ηλεκτρονική υποβολή του Μηχανογραφικό Δελτίου.

    Για περισσότερες λεπτομέρειες, μπορείτε να διαβάσετε την σχετική εγκύκλιο ΕΔΩ.
  • Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση
    Πανελλήνιες 2024: Εισαγωγή στα ΑΕΙ υποψήφιων πληγέντων περιοχών από φυσικές καταστροφές - Η απόφαση

    Τι ισχύει για υποψήφιους περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Ποιες περιφέρειες αφορά η υπουργική απόφαση.

    Καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στα πανεπιστήμια θα εισαχθούν υποψήφιοι οι οποίοι έλαβαν μέρος στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχονται από περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές (πλημμύρες, φωτιές κ.α).

    Το δικαίωμα αυτό ισχύει για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του σχολικού έτους 2023-2024 καθώς και για τους αποφοίτους, οι οποίοι υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση στα Λύκεια των ανωτέρω περιοχών και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024.

    Η ανωτέρω ρύθμιση εφαρμόζεται και για μαθητές και αποφοίτους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατοικούν μονίμως στις ανωτέρω περιοχές και συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024, ακόμα και εάν υπέβαλαν αίτηση-δήλωση συμμετοχής σε Λύκειο άλλης περιοχής ή σε άλλη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τη διαδικασία και τις ημερομηνίες υποβολής δικαιολογητικών θα ακολουθήσει νεότερη ανακοίνωση

    Η απόφαση αυτή αφορά τα παιδιά τα οποία προέρχονται από τις παρακάτω περιφέρειες

    Ι) της Περιφέρειας Θεσσαλίας

    α) των Περιφερειακών Ενοτήτων Τρικάλων, Μαγνησίας, Σποράδων, Καρδίτσας,

    β) των Δήμων Λαρισαίων, Φαρσάλων, Τεμπών, Κιλελέρ, Αγιάς, Τυρνάβου από την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, και

    γ) της δημοτικής κοινότητας Μεγάλου Ελευθεροχωρίου της Δημοτικής ενότητας Ποταμιάς, της δημοτικής κοινότητας Βερδικούσιας της Δημοτικής ενότητας Βερδικούσιας, της δημοτικής κοινότητας Κρανέας της Δημοτικής Ενότητας Αντιχασίων και των δημοτικών κοινοτήτων Καρυάς, Κρυόβρυσης, Συκαμινέας της Δημοτικής Ενότητας Καρυάς του Δήμου Ελασσόνας της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας

    ΙΙ) της Περιφέρειας Αττικής

    α) του Δήμου Φυλής της Περ. Ενότητας Δυτικής Αττικής,

    β) του Δήμου Αίγινας της Περ. Ενότητας Νήσων

    ΙΙΙ) της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

    α) των Δήμων Λαμιέων και Δομοκού της Περ. Ενότητας Φθιώτιδας,

    β) των Δήμων Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας και της Ιστιαίας-Αιδηψού της Περ. Ενότητας Εύβοιας, και

    ΙV) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης

    α) του Δήμου Αλεξανδρούπολης της Περ. Ενότητας Έβρου,

    β) της Δημοτικής Ενότητας Σουφλίου του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    γ) της δημοτικής κοινότητας Λαβάρων της Δημοτικής Ενότητας Ορφέα του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

    δ) των δημοτικών κοινοτήτων Λευκίμμης, Λύρας, Φυλακτού και Προβατώνα της Δημοτικής Ενότητας Τυχερού του Δήμου Σουφλίου της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου

    ε) της Δημοτικής Ενότητας Σώστου του Δήμου Ιάσμου της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    στ) της Δημοτικής Ενότητας Σαπών του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης

    ζ) της δημοτικής κοινότητας Μαρώνειας της Δημοτικής Ενότητας Μαρώνειας του Δήμου Μαρώνειας-Σαπών της Περ. Ενότητας Ροδόπης,

    Η εισαγωγή με ειδικό ποσοστό

    Το ειδικό ποσοστό που αποδίδεται στους υποψηφίους βάσει του αριθμού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις πανελλαδικές εξετάσεις 2024, ανά κατηγορία Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ημερήσιο, εσπερινό) και το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει ανά κατηγορία το 2%, ορίζεται ως εξής:

    α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    β) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    γ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΓΕΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α).

    δ) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Εσπερινών ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 2% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας τους σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι.

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες
    Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα και οι ημερομηνίες

    Ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, Ειδικών και Μουσικών μαθημάτων και προθεσμία Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ, έτους 2025.

    Η έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων έχει προγραμματιστεί για τις 30 Μαίου 2025 με την ολοκλήρωση τους στις 6 Ιουνίου. Τα ειδικά μαθήματα στα ΓΕΛ ξεκινούν στις 14 Ιουνίου και ολοκληρώνονται στις 25 Ιουνίου.

    Αναλυτικά το πρόγραμμα

    pan1.jpg
    pan2.jpg

    pan2.jpg
    Screenshot-2024-09-13-120558.jpg
    Πηγή: cnn.gr
  • Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα
    Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Ξεκινούν στις 30 Μαΐου - Το αναλυτικό πρόγραμμα

    Στις 31 Μαΐου ξεκινούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, στις 14 Ιουνίου τα Ειδικά Μαθήματα

    Το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2025 ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας.
    Σύμφωνα με το πρόγραμμα η πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων θα πραγματοποιηθεί για τους υποψήφιους των ΓΕΛ την Παρασκευή 30 Μαΐου με το μάθημα της Γλώσσας.
    Θα ακολουθήσουν στις 2 Ιουνίου τα Αρχαία, τα Μαθηματικά και η Βιολογία, στις 4 Ιουνίου τα Λατινικά, η Χημεία και η Πληροφορική και θα ολοκληρωθούν στις 6 Ιουνίου με Ιστορία, Φυσική και Οικονομία.

    pinakas-a-gel
    Αντίστοιχα για τους υποψήφιους από τα ΕΠΑΛ οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 31 Μαΐου, ημέρα Σάββατο, και θα ολοκληρωθούν στις 16 Ιουνίου.

    pinakas-b-epal
    Όσον αφορά την εξέταση των ειδικών μαθημάτων, θα ξεκινήσει με Ισπανίκα στις 14 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 25 Ιουνίου με Ιταλικά.

    pinakas-c-eidika-mathimata
    Ανακοινώθηκε, τέλος, ότι η προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2025-26 ορίζεται το διάστημα από τη Δευτέρα 16-6-2025 μέχρι και την Παρασκευή 27-6-2025.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους
    Πανελλήνιες 2024: Πότε μπορούν να καταθέσουν αιτήσεις οι υποψήφιοι που «αμφισβητούν» τους βαθμούς τους

    Τη δυνατότητα να δουν τα γραπτά τους στις πανελλαδικές του 2024 θα έχουν οι μαθητές που πήραν μέρος στις εξετάσεις, αρκεί να καταθέσουν τις σχετικές αιτήσεις και να πληρώσουν παράβολα από 50 έως 80 ευρώ.

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών εξετάσεων προβλέπεται στο άρθρο 23 του Ν.3748/2009 και οι αιτήσεις των υποψηφίων οι οποίοι επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους υποβάλλονται από τους ίδιους ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους, κάθε χρόνο, αποκλειστικά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους κατά το οποίο οι υποψήφιοι πήραν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο όπου κοινοποιήθηκαν οι βαθμοί των μαθημάτων που εξετάστηκαν οι εν λόγω υποψήφιοι.

    Τα παράβολα

    Μαζί με την αίτηση συνυποβάλλεται σχετικό παράβολο, το οποίο υποχρεωτικά εκδίδεται ηλεκτρονικά από την εφαρμογή e-Παράβολο, στην κατηγορία «Επίδειξη γραπτών δοκιμίων Πανελλαδικών Εξετάσεων» και κωδικό παραβόλου «1389», ποσού 50 (πενήντα) ευρώ, για την επίδειξη έως τριών (3) γραπτών δοκιμίων και κωδικό «1390», ποσού 80 (ογδόντα) ευρώ, για την επίδειξη περισσοτέρων των τριών (3) γραπτών δοκιμίων. Οι υποψήφιοι λαμβάνουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων με επίδειξη σε φωτοτυπία, ενώ δεν προβλέπεται η χορήγηση αντιγράφων.

    Οι προθεσμίες

    Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω, η υποβολή αιτήσεων από τους υποψήφιους που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις του έτους 2024 και επιθυμούν να λάβουν γνώση των γραπτών τους δοκιμίων, θα πραγματοποιείται αποκλειστικά από 1 έως 30 Σεπτεμβρίου 2024.

    Πώς γίνεται η επίδειξη των γραπτών

    Η επίδειξη των γραπτών δοκιμίων των μαθημάτων Ομάδας Προσανατολισμού, Γενικής Παιδείας, Μαθημάτων Ειδικότητας, Ξένων Γλωσσών καθώς και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» θα γίνεται, κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2024, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου και υποβλήθηκαν οι αντίστοιχες αιτήσεις, στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο (ή και παρουσία του γονέα ή του κηδεμόνα του, εφόσον ο υποψήφιος το ζητήσει) και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που θα ανακοινώνεται από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Δ.Ε. ανάλογα με τον αριθμό των γραπτών. Τέλος επισημαίνεται ότι: Α) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», καθώς και του μαθήματος «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο» των ΕΠΑΛ, τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ και οι υποψήφιοι θα μπορούν να λαμβάνουν γνώση με επίδειξη των πρωτότυπων γραπτών τους δοκιμίων σε χώρο της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΑΙΘΑ και σε χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται από την ως άνω Διεύθυνση. Β) Αν πρόκειται για τα γραπτά δοκίμια των ξένων γλωσσών και του μαθήματος «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία» των υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τότε οι φωτοτυπίες των αιτήσεων των υποψηφίων, συνοδευόμενες από συγκεντρωτική κατάσταση, διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του ΥΠΑΙΘΑ. Στη συνέχεια και κατόπιν επικοινωνίας της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων με το αντίστοιχο Βαθμολογικό Κέντρο, οι φωτοτυπίες των γραπτών δοκιμίων που έχουν αιτηθεί οι υποψήφιοι, αποστέλλονται στην αρμόδια προς επίδειξη Διεύθυνση Δ.Ε.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πανεπιστήμια: Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών - Όσα πρέπει να γνωρίζουν
    Πανεπιστήμια: Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών - Όσα πρέπει να γνωρίζουν

    Η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, eregister.it.minedu.gov.gr, βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία

    Σε λίγες ημέρες ξεκινά η διαδικασία των ηλεκτρονικών εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25. Κάθε χρόνο, η έναρξη πραγματοποιείται τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου με την ακριβή ημερομηνία για το τρέχον έτος να αναμένεται να ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας.
    Η έναρξη της διαδικασίας των ηλεκτρονικών εγγραφών των πρωτοετών φοιτητών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25 πλησιάζει, καθώς κάθε χρόνο ξεκινά περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου. Η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, eregister.it.minedu.gov.gr, βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία.
    Υπενθυμίζεται, ότι οι εγγραφές στα Τμήματα και τις Σχολές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των επιτυχόντων στις Πανελλήνιες γίνονται μόνο ηλεκτρονικά και δεν απαιτείται φυσική παρουσία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να ζητηθούν επιπλέον στοιχεία και/ή δικαιολογητικά εντός ειδικών προθεσμιών για την ταυτοπροσωπία και την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εγγραφής.
    Η διαδικασία των εγγραφών

    Οι εγγραφές στα Τμήματα και στις Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης των επιτυχόντων από τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ στις Πανελλήνιες εξετάσεις, πρόκειται να ξεκινήσουν εντός των επομένων ημερών, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης με εγκύκλιο από το υπουργείο Παιδείας. Στη συγκεκριμένη Εγκύκλιο που θα εκδοθεί, θα περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία εγγραφής.
    Υπενθυμίζεται, ότι σε περίπτωση που κάποιος είναι ήδη εγγεγραμμένος φοιτητής σε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν δύναται να εγγραφεί στη νέα Σχολή ή στο Τμήμα εισαγωγής του, αν δεν διαγραφεί προηγουμένως από τη Σχολή ή το Τμήμα, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος.

    Για τη διαδικασία της εγγραφής, απαιτείται από τους επιτυχόντες η χρήση μοναδικού συνδυασμού username και password στην ειδική εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας, όταν αυτή ανοίξει.
    Ως username του επιτυχόντα, ορίζεται ο Κωδικός Εξετάσεων, όπως αυτός έχει αποδοθεί από το σχολείο του.
    O επιτυχών-χρήστης θα χρησιμοποιήσει ως password, το ίδιο που χρησιμοποίησε για την υποβολή του Μηχανογραφικού του Δελτίου.

    Η διάρκεια της διαδικασίας εγγραφών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα ορίζεται στην αρχική σελίδα της εφαρμογής ενώ η υποβολή αιτήσεων εγγραφής των επιτυχόντων στο Τμήμα/Σχολή επιτυχίας τους γίνεται μόνο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Ηλεκτρονικές Εγγραφές Επιτυχόντων» στην πλατφόρμα eregister.it.minedu.gov.gr.

    Μετά τη λήξη της προθεσμίας, η Γραμματεία του Τμήματος ή Σχολής ελέγχει και αντιπαραβάλλει τον πίνακα των εισαγομένων, που υπέβαλαν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, όπως αυτός θα αποσταλεί ηλεκτρονικά από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με τον αντίστοιχο πίνακα επιτυχόντων για τις κατηγορίες των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της φετινής χρονιάς, που έχει ήδη αποσταλεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.
    Επισημαίνεται, ότι η Γραμματεία δύναται να ζητήσει επιπλέον δικαιολογητικά από τους εισαγομένους.

    Μετά την οριστικοποίηση της αίτησης εγγραφής μέσω του Π.Σ. «Ηλεκτρονικές Εγγραφές Επιτυχόντων», οι χρήστες (πρωτοετείς φοιτητές) θα μεταβούν σε ειδική σελίδα, όπου θα τους παρουσιαστεί το μήνυμα "Επιτυχής Οριστική Υποβολή".

    Ο χρήστης θα πρέπει να δει και να αποθηκεύσει το pdf με την αίτηση εγγραφής του, η οποία έχει λάβει πλέον αριθμό πρωτοκόλλου.

    Αφού ολοκληρωθεί η επιτυχής υποβολή της αίτησης, ο χρήστης χρειάζεται να μεταβεί σε ειδική σελίδα προκειμένου να συμπληρώσει το Ατομικό Στατιστικό Δελτίο Φοιτητή.

    Σημειώνεται, ότι για τους επιτυχόντες στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης, η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις Σχολές.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι
    Αύξηση κατά 11,5% στην εισαγωγή σπουδαστών στις ΑΕΝ από τις Πανελλαδικές σε σχέση με πέρσι

    Σταθερή, σε ετήσια βάση, είναι η αύξηση των μαθητών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που επιλέγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχων και Μηχανικών), σπουδάζοντας στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, σε όλη τη χώρα.

    Η ναυτική παράδοση της χώρας, τα πλεονεκτήματα του ναυτικού επαγγέλματος, η συνεχώς βελτιούμενη ποιότητα της εργασίας στα πλοία και η ισχυροποίηση της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι στοιχεία που προσελκύουν τους νέους μας στη θάλασσα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι το ναυτικό επάγγελμα προσφέρει σίγουρη απασχόληση, με υψηλές αποδοχές και προοπτικές ανέλιξης.

    Την Πέμπτη 08 Αυγούστου 2024 ανακοινώθηκαν οι πίνακες των σπουδαστών/σπουδαστριών που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (www.ynanp.gr) και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr).

    Συνοπτικά εισήχθηκαν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων (χωρίς να υπολογίζονται οι επιλαχόντες) για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, 1.363 μαθητές, δηλαδή αύξηση 11,5% σε σχέση με πέρυσι.

    Μαζί με τους επιλαχόντες, φέτος, το πρώτο έτος στις ΑΕΝ θα φοιτήσουν 1.507 σπουδαστές (συν 22 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Πλοιάρχων και συν 122 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Μηχανικών).

    Είναι χαρακτηριστικό ότι το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 υπήρξε αύξηση 5.4% των υποβληθέντων αιτήσεων για τις ΑΕΝ από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου σε σύγκριση με το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Συγκεκριμένα, για το 2024-2025 υποβλήθηκαν 2.927 αιτήσεις (2.410 άνδρες και 517 γυναίκες) ενώ για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 υπεβλήθησαν 2.778 αιτήσεις υποψηφίων (2.312 άνδρες και 466 γυναίκες).

    Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εφαρμόζει κάθε έτος «Πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα», εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου καθώς και Α’ – Β’ Λυκείου (Γενικών και ΕΠΑΛ). Δεκάδες εκπαιδευμένα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και Καθηγητών των ΑΕΝ ενημερώνουν τους μαθητές για το επάγγελμα και τις συνθήκες εργασίας του Αξιωματικού Γέφυρας και Μηχανής.

    Το εκπαιδευτικό έτος 2023-24 ενημερώθηκαν 7.173 μαθητές (αύξηση 109,3% σε σχέση με το εκπαιδευτικό έτος 2022-23) σε 232 σχολικές μονάδες (αύξηση 226,7% σε σχέση με το 2022-23) σε όλη την Ελλάδα.

    Η Ναυτική Εκπαίδευση και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα. Υπενθυμίζουμε ότι η διετία 2024-2025 έχει ανακηρυχθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως διετία «Ναυτικής Εκπαίδευσης».

    Αποτελέσματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024 για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (22.8.2024) | ΥΝΑΝΠ (ynanp.gr)

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο