Η άρση των περιοριστικών μέτρων στην εστίαση καθώς και η αύξηση του τουρισμού φέτος, έχουν βοηθήσει την αγορά των αλκοολούχων ποτών να επιστρέψει στα επίπεδα κατανάλωσης του 2019, προ πανδημίας δηλαδή.
Αξίζει να σημειωθεί άλλωστε ότι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε προϊόντα όπως η μπύρα, το κρασί καθώς και τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις που γίνονται στο κανάλι ΗοReCa. Έτσι όσο η εστίαση παρέμενε κλειστή ή λειτουργούσε με περιορισμούς λόγω πανδημίας είχαν σημαντικές απώλειες.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση κρασιού, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων, επέστρεψε σε «κανονικά» επίπεδα στη χώρα μας την περίοδο 2021-2022 καθώς εμφανίζεται αυξημένη κατά 39,94% σε σύγκριση με την αντίστοιχη προηγούμενη και διαμορφώνεται στα 2.803 χιλιάδες hl.
Δεδομένης της αρνητικής επίδρασης της πανδημίας, η κατανάλωση οίνου την ίδια περίοδο, παρουσιάζει αύξηση κατά 65,32% σε σύγκριση με το μέσο όρο της προηγούμενης 5ετίας και κατά 28,16% σε σύγκριση με το μέσο όρο της προηγούμενης 10ετίας.
H κατά κεφαλήν κατανάλωση οίνου στη χώρα μας πλέονυπολογίζεται στα 26,70 lt ανά κάτοικο, που είναι ελαφρώς πάνω από τον αντίστοιχο μέσο όρο στην ΕΕ (23 lt ανά κάτοικο).
Στην αγορά της μπύρας από την άλλη πλευρά, όπως εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδήλωσης, η αγορά το τρέχον έτος αναμένεται να «κλείσει» συνολικά, περίπου στο επίπεδο του 2019.
Ο κ. Δανιηλίδης επεσήμανε ακόμη ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και της ενεργειακής κρίσης εκείνο που παρατηρείται μέχρι σήμερα και αποτυπώνεται στην κατανάλωση είναι ότι οι καταναλωτές, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα «δείχνουν ότι έχουν ακόμη απωθημένα από την περίοδο της πανδημίας» και εμφανίζουν διάθεση για διασκέδαση, εξόδους και ταξίδια.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των αποσταγμάτων ήδη η ανάκαμψη μετά την πανδημία αποτυπωνόταν και στα στοιχεία για το 2021. «Η ανάκαμψη του 2021 στην οικονομία αλλά και η μερική επαναφορά της δραστηριότητας στην εστίαση και τον τουρισμό, ενίσχυσαν την εσωτερική αγορά κατά 25,75% (στα 12,8 εκ. εκατ. λίτρα αλκοόλης)» σημειώνει σε πρόσφατη ενημέρωσή του ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών.
Το επίπεδο κατανάλωσης το 2021 έκλεισε αντιπροσωπεύοντας το 90% του επιπέδου του 2019. Όσον αφορά στη διάθεση στο εσωτερικό, των ελληνικών αλκοολούχων ποτών παρατηρήθηκε αύξηση κατά 24,5% σε σχέση με το 2020 (21,5% στο ούζο, 14,1% στο τσίπουρο, 53,8% στα λικέρ και 42% στα άλλα αλκοολούχα ποτά).
Πηγή: cnn.gr - Photo by Helena Yankovska on Unsplash