Η κλιματική κρίση προκάλεσε 68.000 θανάτους στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2022
Πετρούσεβ: "Έγινε αυτό που ήθελα, δεν με νοιάζει τι θέση θα παίζω στον Ερυθρό Αστέρα" ...
Halloween: Πώς ξεκίνησε το έθιμο που κατέκτησε τον κόσμο – Οι απαρχές και η ιστορία του
Χρηματοδότηση έως 17.000 ευρώ σε νέες επιχειρήσεις - Ποιοι δικαιούνται να κάνουν αίτηση ...
Έλον Μασκ: Πιθανότητα 20% η τεχνητή νοημοσύνη να μετατραπεί σε υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα ...
Χαμός με Αλμέιδα στο Μεξικό – «Πιο κοντά από ποτέ στην Τσίβας»
1ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική Επίσκεψη στην Καλαμάτα
Αϋπνία: Μας γερνάει πριν την ώρα μας;
Νέα παρέμβαση Αυγερινοπούλου για το πλαφόν στη σταφίδα
Ισπανία: Πλημμύρες στο νότιο και ανατολικό τμήμα της χώρας έπειτα από σφοδρές βροχοπτώσεις ...
Voucher των 800 ευρώ το μήνα ανά παιδί θα λάβουν 2.500 παιδιά και οι οικογένειες τους μέσω του Προγράμματος Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης που θα υλοποιήσει το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ), με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης των παιδιών με αναπηρία ή αναπτυξιακή διαταραχή ή με αυξημένη πιθανότητα εμφάνισής αναπτυξιακών διαταραχών από τη γέννησή τους έως και την ηλικία των 6 ετών και την εν γένει υποστήριξη και κοινωνική ένταξη της οικογένειας τους, το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Όσα ορίζει η ΚΥΑ
Μέσω της σχετικής Κοινής Απόφασης που υπέγραψαν η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφία Ζαχαράκη, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης και η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζωή Μακρή, δικαιούχοι του προγράμματος είναι, ενδεικτικά, οι πιστοποιημένοι μη κερδοσκοπικοί φορείς που παρέχουν υπηρεσίες σε παιδιά και σε άτομα με αναπηρία, οι δήμοι, τα κέντρα κοινωνικής πρόνοιας, οι μονάδες ψυχικής υγείας και τα κέντρα ειδικών θεραπειών.
Το Πρόγραμμα, αξιοποιώντας πόρους 35 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, θέτει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το πλαίσιο παροχής υπηρεσιών Πρώιμης Παρέμβασης με τη δημιουργία μητρώου πιστοποιημένων φορέων Πρώιμης Παρέμβασης προκειμένου εξασφαλιστεί η ποιοτική παροχή υπηρεσιών προς τα παιδιά αλλά και η παράλληλη ενδυνάμωση των οικογενειών τους. Μέχρι σήμερα, υπάρχει έλλειψη ενός ενιαίου θεσμοθετημένου πλαισίου Πρώιμης Παρέμβασης καθώς και απουσία χαρτογράφησης των πιστοποιημένων παρόχων υπηρεσιών Πρώιμης Παρέμβασης.
Ειδικότερα, με βάση τις ανάγκες κάθε παιδιού το ύψος του voucher διαμορφώνεται ανάλογα με τον αριθμό συνεδριών που ορίζεται στο Εξατομικευμένο Πλάνο Παρέμβασης ότι θα πρέπει να γίνουν ανά μήνα σε:
Σε κάθε περίπτωση για την απόδοση του voucher απαιτείται η παροχή τουλάχιστον 10 συνεδριών ανά μήνα.
Οι υπηρεσίες Πρώιμης Παρέμβασης συνιστούν πλέγμα εξατομικευμένων υπηρεσιών που παρέχονται από διεπιστημονική ομάδα προς το παιδί και την οικογένειά του.
Η διεπιστημονική ομάδα αποτελείται από τουλάχιστον έξι (6) μέλη και πιο συγκεκριμένα από:
Οι υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:
«Θέλουμε να σταθούμε δίπλα στα παιδιά με αναπηρία ή αναπτυξιακή διαταραχή»
Η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «H περίοδος από τη γέννηση ενός παιδιού μέχρι την ηλικία των έξι ετών είναι η πιο καθοριστική για την ανάπτυξή του. Θέλουμε να σταθούμε δίπλα στα παιδιά με αναπηρία ή αναπτυξιακή διαταραχή και να είμαστε αρωγοί στις οικογένειες τους γι’ αυτό και 2.500 παιδιά και οι οικογένειες τους θα λάβουν vouchers των 800 ευρώ/παιδί που θα λάβει τις υπηρεσίες της Πρώιμης Παρέμβασης. Ακολουθούμε ένα οικογενειοκεντρικό μοντέλο Πρώιμης Παρέμβασης που προβλέπει επικοινωνία με το σχολικό περιβάλλον, ανίχνευση και διάγνωση των διαταραχών. Στοχεύουμε στην παροχή των κατάλληλων υπηρεσιών στήριξης στα πρώτα χρόνια της ζωής των παιδιών, με σκοπό να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Είναι σημαντικό επίσης, να διασφαλίζουμε την καλή ψυχική υγεία τόσο των παιδιών όσο και των οικογενειών τους. Έτσι, το Πρόγραμμα περιλαμβάνει υπηρεσίες από μια ποικιλία ειδικών, όπως παιδιάτρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, φυσικοθεραπευτές κ.α. και εφαρμόζεται σε οικεία περιβάλλοντα, όπως το σπίτι και οι παιδικές χαρές. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα αποτελεσματικό και συμπεριληπτικό σύστημα πρώιμης παρέμβασης στην Ελλάδα και θα τα καταφέρουμε».
Έτακτη επιδότηση σχεδιάστηκε από το αρμόδιο υπουργείο για την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες. Το πολυαναμένο Sport Pass, θα απευθύνεται αποκλειστικά στους μαθητές της Ά γυμνασίου στους οποίους και θα δοθεί ένα κουπόνι ύψους 300 ευρώ για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την εγγραφή τους σε αθλητικό σωματείο και την ενασχόλησή τους με το άθλημα της επιλογής τους.
Το Sport Pass θα αφορά περίπου 35.000 μαθητές οικονομικά αδύναμων οικογενειών από τους συνολικά 100.000 που φοιτούν στην Ά τάξη του γυμνασίου. Στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 του υπουργείου Παιδείας διαβάζουμε: «Όπως σημειώνεται στο σχέδιο δράσης του Υπουργείου για το 2024 (σελ.107, κεφ. 8.2, “Αθλητισμός στο σχολείο”), προβλέπεται πρόγραμμα ενίσχυσης της άθλησης των παιδιών, παρέχοντας την ευκαιρία σε πολλούς μαθητές της Α’ Γυμνασίου να εγγραφούν σε Αθλητικούς Συλλόγους της αρεσκείας τους ενισχύοντας τον αναπτυξιακό αθλητισμό».
Το voucher θα δοθεί αφού πρώτα γίνει η αίτηση στην ειδική πλατφόρμα όπως συμβαίνει και για τα υπόλοιπα voucher. Το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο Sport Pass, 300 ευρώ, θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από τον δικαιούχο μαθητή (μέσω εγγραφής από τον γονέα/κηδεμόνα) στο αθλητικό σωματείο της επιθυμίας του.
Πηγή: Νewsbomb.gr
In the #Gaza_Strip children are living in extremely dire hygiene conditions.
— UNICEF Palestine (@UNICEFpalestine) October 18, 2024
UNICEF with @SwissMFA & @SwedeninJERU have distributed 🧼soap bars to thousands of #children.
A #ceasefire is crucial to restoring life-saving water and sanitation services. pic.twitter.com/cjQuAXfhcF
Ερευνητές από το Τμήμα Αποκατάστασης Παιδιών της Κίνας εντόπισαν σημαντικές διαφορές στο εντερικό μικροβίωμα των παιδιών που πηγαίνουν νωρίς για ύπνο σε σύγκριση με τα παιδιά που ξενυχτούν. Ακριβέστερα, η μελέτη αποκάλυψε ότι τα παιδιά που κοιμούνται νωρίτερα έχουν μεγαλύτερη μικροβιακή ποικιλομορφία στη χλωρίδα του εντέρου τους. Το ευεργετικό για τον οργανισμό είδος «καλών» βακτηρίων, Akkermansia muciniphila, βρέθηκε σε αφθονία στο έντερο σε αυτά τα παιδιά. Επιπλέον, αυτά τα βακτήρια σχετίζονται με τη διατήρηση της υγείας του εντέρου και έχουν συνδεθεί με καλύτερη γνωστική ικανότητα.
Συνολικά, ένα υγιές μικροβίωμα του εντέρου ισούται με καλύτερη πεπτική υγεία, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και μείωση του κινδύνου για χρόνια νοσήματα.
Σε αντιδιαστολή με προγενέστερες επιστημονικές μελέτες που συμπέραναν ότι ο επαρκής ύπνος βελτιώνει ακαδημαϊκές επιδόσεις, σωματική ανάπτυξη και συνδέεται με υγιέστερα επίπεδα Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ), η παρούσα μελέτη διερευνά τη σχέση μεταξύ των παιδικών μοτίβων ύπνου με το εντερικό μικροβίωμα.
Το σκεπτικό των ερευνητών
Στην εργασία με τίτλο «Characteristics of gut flora in children who go to bed early versus late», που δημοσιεύθηκε στο Scientific Reports, οι ερευνητές ανέλυσαν τη γονιδιωματική δειγμάτων κοπράνων από 88 υγιή παιδιά ηλικίας 2 έως 14 ετών. Για τις ανάγκες της μελέτης, τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες βάσει της ώρας κατάκλισης: σε εκείνα που κοιμόντουσαν πριν από τις 9:30 μ.μ. και στα υπόλοιπα που πήγαιναν για ύπνο αργότερα.
Τι κερδίζουν τα παιδιά που κοιμούνται νωρίς
Σύμφωνα με τη γονιδιωματική ανάλυση και αφού λήφθηκαν υπόψιν παράγοντες, όπως ο χρόνος που τελικά κοιμήθηκαν τα παιδιά, οι νυχτερινές αφυπνίσεις, η αποτελεσματικότητα του ύπνου και η ποιότητα του ύπνου, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι:
Τέλος, τα παιδιά που έπεφταν νωρίς για ύπνο, παρουσίασαν αυξημένη δραστηριότητα στο μεταβολισμό των αμινοξέων και στη ρύθμιση των νευροδιαβιβαστών, γεγονός ουσιώδες για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και για τη νόηση.
«Αυτές οι διαφορές στην ποικιλομορφία των ειδών και στα μεταβολικά μονοπάτια υποδηλώνουν ότι τα πρότυπα ύπνου επηρεάζουν σημαντικά το εντερικό μικροβίωμα», αναφέρουν οι ερευνητές. «Τα ευρήματά μας μπορεί να οδηγήσουν σε νέες φαρμακολογικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στις διαταραχές του ύπνου στα παιδιά» καταλήγουν.
Το διάβασμα στο σπίτι είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή ενός μαθητή. Καθημερινά, έχει να ανταπεξέλθει σε πλήθος υποχρεώσεων και εργασιών επιστρέφοντας από το σχολείο, κάτι που συχνά κάνει το παιδί να απογοητεύεται. Σε αυτή την περίπτωση, δύο είναι τα πιθανά ενδεχόμενα: Ή να παραιτηθεί από την προσπάθεια να διαβάσει και να είναι συνεπές στις σχολικές του υποχρεώσεις ή να στραφεί στους γονείς για βοήθεια.
Πόσο καλή ιδέα είναι, όμως, να συμβάλλουν οι γονείς στην ολοκλήρωση των σχολικών υποχρεώσεων του παιδιού στο σπίτι; Πρέπει να τα καθοδηγούν σε κάθε πρόβλημα ή πρέπει να τα αφήνουν να το αντιμετωπίσουν μόνα τους; Εκπαιδευτικοί και εμπειρογνώμονες έχουν ποικίλες απόψεις σχετικά με τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην επωφελή και την υπερβολική βοήθεια.
Σύμφωνα με τον Daniel Kebede, Γενικό Γραμματέα της βρετανικής Ένωσης Εκπαίδευσης (NEU), η υποστήριξη των παιδιών με το διάβασμα στο σπίτι μπορεί να είναι ωφέλιμη, αλλά μόνο όταν γίνεται με τον σωστό τρόπο. Οι γονείς των μικρότερων παιδιών μπορούν να τα βοηθήσουν να μάθουν πώς να διαβάζουν παραγωγικά και να τα ενθαρρύνουν να ανακαλύψουν μαθησιακές πηγές, όπως οι βιβλιοθήκες. Όταν τα παιδιά φτάσουν στο γυμνάσιο, όμως, η ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης ρουτίνας μελέτης καθίσταται ζωτικής σημασίας. «Οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν τα κατάλληλα επίπεδα αυτοδιδασκαλίας ανάλογα με την ηλικία του παιδιού», λέει ο Kebede, «αλλά δεν θα πρέπει να κάνουν εκείνοι τις σχολικές εργασίες του παιδιού τους», τονίζει, προσθέτοντας ότι είναι σημαντικό να δημιουργηθούν συνήθειες που βοηθούν τα παιδιά να διαχειρίζονται μόνα τους τη μάθηση καθώς μεγαλώνουν.
Ο John Nichols, πρόεδρος του «The Tutors’ Association», συμφωνεί ότι ενώ η εργασία στο σπίτι είναι σημαντική ως εργαλείο εξάσκησης, όταν τα παιδιά «κολλάνε» σε κάτι και αδυνατούν να προχωρήσουν, τότε η βοήθεια είναι πολύτιμη. «Αν δεν καταλαβαίνουν πώς να προσεγγίσουν τις υποχρεώσεις τους, είναι πιο ωφέλιμο γι’ αυτά να πάρουν κάποια καθοδήγηση, παρά να παλεύουν χωρίς αποτέλεσμα», σημειώνει.
Ο ίδιος διευκρινίζει, ωστόσο, ότι αυτό δε σημαίνει πως πρέπει οι γονείς να «σερβίρουν» έτοιμες τις απαντήσεις στα παιδιά, αλλά να τα βοηθούν να θυμηθούν τι έχουν μάθει στην τάξη και πώς αυτό εφαρμόζεται στην εκάστοτε εργασία. «Ο στόχος θα πρέπει πάντα να είναι να τα βοηθήσουμε να κατανοήσουν τη διαδικασία, όχι απλώς να τελειώσουν την εργασία», εξηγεί.
Το επίπεδο της βοήθειας που παρέχει ένας γονέας μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο. Μερικές φορές, η προσφορά άμεσων απαντήσεων μπορεί να βοηθήσει το παιδί να κατανοήσει τη μέθοδο ή την έννοια. Σε άλλες περιπτώσεις, το να κάνει τη δουλειά για λογαριασμό του εμποδίζει τη διαδικασία της μάθησης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το κλειδί για την αποτελεσματική βοήθεια στο σπίτι είναι ο μαθητής να διδαχθεί τελικά πώς να διεκπεραιώνει μόνος του τις σχολικές εργασίες στο σπίτι. Αυτό δε θα τον βοηθήσει μόνο να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του, αλλά προάγει επίσης την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, εφόδια πολύτιμα για όλη του τη ζωή.
Ένα ακόμη στοιχείο που επισημαίνει ως σημαντικό ο Nichols είναι η επικοινωνία σπιτιού – σχολείου. Αυτό σημαίνει πως εάν ένας γονέας βοηθά το παιδί του με το διάβασμα στο σπίτι, αυτό θα πρέπει να επικοινωνείται ανοιχτά στους δασκάλους του. «Είναι σημαντικό να είστε διαφανείς με το σχολείο, έτσι ώστε οι δάσκαλοι να μπορούν να εντοπίσουν πού οι μαθητές δυσκολεύονται και να παρέχουν πρόσθετη υποστήριξη αν χρειάζεται», τονίζει. Αυτό μπορεί να είναι τόσο απλό όσο η προσθήκη μιας σημείωσης στην εργασία ή η χρήση του σχολικού ημερολογίου, ώστε να υποδείξει ο γονιός πού χρειαζόταν βοήθεια το παιδί.
Πότε δεν πρέπει να βοηθήσετε
Ενώ υπάρχουν στιγμές που η βοήθεια είναι κατάλληλη, υπάρχουν επίσης περιπτώσεις που είναι καλύτερο να αφήσετε τα παιδιά να ολοκληρώσουν μόνα τους τις υποχρεώσεις τους. Για παράδειγμα, δεν είναι καλό οι γονείς να συμμετέχουν στις εργασίες που καθορίζουν τον τελικό βαθμό του μαθητή. «Οι εργασίες πρέπει να αντικατοπτρίζουν τις ικανότητες του ίδιου του μαθητή και η υπερβολική βοήθεια από τους γονείς μπορεί να υπονομεύσει την εγκυρότητα των προσόντων του», προειδοποιεί.
Ορισμένες φορές, το μόνο που χρειάζεται είναι μια μικρή ώθηση από τους γονείς ώστε το παιδί να ξεκινήσει την προσπάθεια. «Το να το ενθαρρύνει απλώς να προσπαθήσει είναι μερικές φορές η μισή μάχη», λέει ο Nichols.
Το σημαντικό είναι οι γονείς να μην εξελιχθούν σε «δεκανίκι» από το οποίο εξαρτάται το παιδί τους κάθε φορά που έχει εργασία για το σπίτι. «Αν ένα παιδί βασίζεται συστηματικά στους γονείς του για βοήθεια, είναι σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά», υπογραμμίζει ο Nichols.
Είναι, λοιπόν, σημαντικό να βρείτε μια ισορροπία. Η ενθάρρυνση και η υποστήριξη είναι το κλειδί, αλλά το να βοηθήσετε τα παιδιά να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες, ώστε να μαθαίνουν ανεξάρτητα θα τους χρησιμεύσει πολύ καλύτερα μακροπρόθεσμα. Η διαφανής επικοινωνία με τους δασκάλους και η γνώση του πότε να κάνετε πίσω είναι επίσης κρίσιμα συστατικά της αποτελεσματικής βοήθειας στο σπίτι.
Τελικά, ο στόχος είναι να ενδυναμώσετε τα παιδιά για να γίνουν αυτόνομοι και να έχουν αυτοπεποίθηση, ώστε να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις με ελάχιστη ή καθόλου βοήθεια.
Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]
Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης
Copyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.