Αυξάνεται συνεχώς ο τραγικός απολογισμός από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, με την Πυροσβεστική να έχει επίσημα καταγράψει 47 νεκρούς.
Όπως επισημαίνουν από το γραφείο Τύπου, πρόκειται για τις σορούς που η Πυροσβεστική Υπηρεσία ανέσυρε από χτες μέχρι και σήμερα, Πέμπτη, με τον συνολικό αριθμό ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερος.
Η αναζήτηση συνεχίζεται για τον εντοπισμό και άλλων ανθρώπων που αγνοούνται, ή έχουν χάσει την ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα. Σημειώνεται πως η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ σήμερα η έρευνα επικεντρώνεται στο τρίτο βαγόνι.
Ως το μεσημέρι η ταυτοποίηση των σορών
Παράλληλα, μέχρι σήμερα, Πέμπτη, το μεσημέρι αναμένεται να ταυτοποιηθούν οι σοροί των θυμάτων της αμαξοστοιχίας με τη διαδικασία του DΝΑ, από την αστυνομία σε συνεργασία με την ιατροδικαστική υπηρεσία, στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου που τηρείται σε περιπτώσεις μαζικών καταστροφών.
Με το πέρας της διαδικασίας, οι σοροί θα παραδοθούν τους συγγενείς τους.
Στον εισαγγελέα ο σταθμάρχης
Την ίδια ώρα, στον εισαγγελέα αναμένεται να οδηγηθεί ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας που συνελήφθη χθες και αναμένεται να του ασκηθεί δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος.
Ο ίδιος παραδέχτηκε το λάθος του ενώ υποστήριξε ότι πάτησε κανονικά το κουμπί αλλά αυτό δεν λειτούργησε.
Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας. Τριήμερο εθνικό πένθος 1-3 Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων, κήρυξε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Πάτησα κανονικά το κουμπί»
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, κατά την απολογία του ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε πως πάτησε κανονικά το κουμπί γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο αλλά το σύστημα δε λειτούργησε. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απολογία του δήλωσε: «Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δε λειτούργησε».
Βέβαια, υπάρχει μία κατηγορία, που αναφέρει πως θα έπρεπε ο ίδιος ιδίοις όμμασι να δει εάν άλλαξε, εάν λειτούργησε αυτό το αυτοματοποιημένο σύστημα προκειμένου να μπει στις κανονικές ράγες το τρένο. Μάλλον αυτό δεν το είδε. Εκεί υπάρχει το ζήτημα, το οποίο υποστηρίζει ο σταθμάρχης.
Οι ποινές
Ο σταθμάρχης ο οποίος φέρεται ως υπεύθυνος για την κίνηση των τρένων που βρέθηκαν στην ίδια γραμμή θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες θα το ασκήσει ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open, πρόκειται για ένα βαρύ αδίκημα, καθώς επισείει ποινή κάθειρξης από 10 χρόνια έως και ισόβια κάθειρξη. Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο Ποινικό Κώδικα, εάν από τη διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών προκληθεί σωματική βλάβη η ποινή που μπορεί να επιβληθεί είναι μέχρι 10 χρόνια.
Ωστόσο, εάν επέλθει θάνατος η ποινή είναι τουλάχιστον 10 χρόνια, καθώς έχει συμβεί πολύνεκρο δυστύχημα. Μάλιστα ο Ποινικός Κώδικας αναφέρει ότι υπό προϋποθέσεις μπορεί να επιβληθεί και ισόβια κάθειρξη.
Πηγή: Ethnos.gr