Πώς συνδέεται με την τραγωδία στα Τέμπη - Από τότε μιλούσαν για τις άθλιες συνθήκες του δικτύου - Τρεις άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους - Τρεις εισαγγελείς θα «ξεσκονίσουν» τις συμβάσεις του ΟΣΕ
Και συνεχίζει το πόρισμα: «Με την προσωρινή, ορθή μεν κανονιστικά, αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά, κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας». Οι συντάκτες του πορίσματος ζητούσαν, επιπλέον, να εξεταστεί η αντοχή της σιδηροτροχιάς από πιστοποιημένο πανεπιστημιακό εργαστήριο, το ίδιο και τα χαρακτηριστικά της θραύσης της.
Τότε τα μέλη της επιτροπής, είχαν επισκεφτεί και τραυματίες σιδηροδρομικούς στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου», παίρνοντας άτυπες καταθέσεις. «Μηχανοδήγησα από Αθήνα μέχρι Λάρισα. Το τροχαίο υλικό εμφάνισε κάποιες μικρές ανωμαλίες και είχε μειωμένη έλξη. Πριν από το Πλατύ πήγα στον πίσω θάλαμο για να φέρω το Επισκευολόγιο, προκειμένου να καταγράψω τις τεχνικές παρατηρήσεις μου», είπε ένας εξ αυτών. «Την ώρα του συμβάντος ήμουν στις θέσεις των επιβατών. Κατάλαβα πως το τρένο έφυγε στο κλειδί (αλλαγή)», είπε μια συνάδερφός του.
Οικονομική Εισαγγελία
Ακόμη, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης μετά τη χθεσινή παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν, για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.
Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασίου Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία δεν υλοποιήθηκε και υπήρξε σύμβαση που την συμπλήρωσε (συμπληρωματική), ενώ το σύνολο του έργου μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως.
Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 οδήγησε σε αρχειοθέτηση των καταγγελιών που προκάλεσαν την εισαγγελική παρέμβαση και αφορούσαν σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων.
Στη συνέχεια, ανασύρθηκε το 2022, καθώς προέκυψαν νεότερα στοιχεία τα οποία έθεσε υπόψη της Οικονομικής Εισαγγελίας η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία,η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει έρευνα σε σκέλος της υπόθεσης αυτής σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.
Πέρα όμως από την έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, η Οικονομική Εισαγγελία, διερευνώντας για αδικήματα απιστίας σε βάρος του δημοσίου (δηλαδή την πρόκληση οικονομικής ζημιάς στο Δημόσιο) από την μη υλοποίηση των συμβάσεων για τα τρένα, διερευνά ήδη:
- Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.
- Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα- Δομοκός.
- Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς- Αθήνα.
Οι έρευνες της Οικονομικής Εισαγγελίας, σύμφωνα με πληροφορίες αφορούν μόνον στη διαπίστωση αν υπήρξε αδίκημα απιστίας σε βάρος του Δημοσίου και όχι άλλα αδικήματα.
Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI/ ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ