Σοκαριστικά στοιχεία έρχονται στη δημοσιότητα, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, για την κακές συνθήκες στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας το οποίο φαίνεται πως είχε αφεθεί στη μοίρα του, χωρίς τις απαραίτητες συντηρήσεις παρά τις προειδοποιήσεις για τον κίνδυνο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό δίκτυο πάρα πολλών χιλιομέτρων στο οποίο δεν γίνονταν συντηρήσεις. Αντιθέτως οι υπεύθυνοι έσπευδαν εκ των υστέρων για να διορθώσουν βλάβες.
Σε κάθε περίπτωση οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είχαν θίξει πάρα πολλές φορές το συγκεκριμένο ζήτημα. Ο πρόσφατα παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του του Οργανισμού, Σπύρος Πατέρας τόνιζε σε συνέδριο πριν από κάποιους μήνες ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να γίνεται προληπτική συντήρηση και έτσι γίνονταν επισκευές κατόπιν εορτής.
Σύμφωνα με τον ίδιο χρειάζονταν περίπου 50 εκατ. ευρώ το χρόνο για την προληπτική συντήρηση του σιδηροδρόμου και ο ΟΣΕ δεν είχε στη διάθεσή του ούτε τα μισά.
Τρένο παραλίγο να συγκρουστεί με εκσκαφέα 26 ημέρες πριν από την τραγωδία στα Τέμπη
Εικοσιέξι ημέρες πριν τη σύγκρουση στα Τέμπη αποφεύχθηκε μία ακόμη τραγωδία, όπως δείχνει νέο έγγραφο που αποκαλύπτει το OPEN. Μηχανοδηγός καταγγέλλει στην Hellenic Train πως ο ίδιος μαζί με συναδέλφους του είδαν έντρομοι να εκτελούνται εργασίες κατά τη διάρκεια ενός δρομολογίου.
Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού παρουσίασε την αναφορά ενός μηχανοδηγού που έγινε στις 9 Φεβρουαρίου προς την Hellenic Train και τον ΟΣΕ. Η αναφορά μάλιστα κοινοποιήθηκε και στους σταθμάρχες και τους μηχανοδηγούς.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ένας μηχανοδηγός αναφέρεται στο περιστατικό και σημειώνει ότι ενώ κινούνταν το τρένο, είδε μπροστά του έναν εκσκαφέα για τον οποίο δεν είχε καμία ενημέρωση.
Αναλυτικότερα στην απόρρητη αναφορά του ο μηχανοδηγός περιγράφει: «Κινούμασταν επί μονής γραμμής καθόδου και συναντήσαμε μηχάνημα στην κομμένη γραμμή ανόδου. Ο εκσκαφέας με προεκτάσεις εκτελούσε εργασίες την ώρα της διέλευσής μας, άρα δεν είχε ενημέρωση από την κυκλοφορία. Το μηχάνημα εκτελούσε εργασίες και καθώς διερχόμασταν στη διπλανή γραμμή, αντικρίσαμε έντρομοι την προέκτασή του να στρέφεται στην άλλη κατεύθυνση παράλληλα προς την αμαξοστοιχία. Δηλαδή, ζήτημα λεπτών χειρισμών και εκατοστών».
Τι μπορεί να προκάλεσε την έκρηξη
Μιλώντας στο Mega o μηχανολόγος αεροναυπηγός μηχανικός Κώστας Λακαφώσης απέκλεισε το ενδεχόμενο η φωτιά να ξέσπασε από φιάλη υγραερίου, από εκρηκτικές ύλες, από το λάδι των μηχανών ή τους αεροθαλάμους των αερόφρενων.
Ο μηχανολόγος αεροναυπηγός μηχανικός ανέφερε ότι οι μηχανές των τρένων δεν κάηκαν και από εκεί μπορούμε να καταλάβουμε πως κάτι συνέβη στα πρώτα βαγόνια, καθώς τα δύο λείπουν εντελώς ενώ το τρίτο είναι μισοκαμμένο. Από τα βαγόνια μπορούμε να βρούμε μόνο τους φορείς και τίποτα άλλο.
Όσον αφορά, την εμπορική αμαξοστοιχία λείπουν δύο κοντέινερ. Το κάθε βαγόνι παίρνει 12 kg φρέον αλλά αυτή η ποσότητα δεν μπορεί να δημιουργήσει τόσο μεγάλη έκρηξη, σύμφωνα με τον Κώστα Λακαφώση.
Πηγή: Ethnos.gr