Ελλάδα

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το «μανιτάρι φωτιάς» μετά τη σύγκρουση οφείλεται σε ηλεκτρικό τόξο - Πώς προκλήθηκε

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Το «μανιτάρι φωτιάς» μετά τη σύγκρουση οφείλεται σε ηλεκτρικό τόξο - Πώς προκλήθηκε

Η γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς συνέβαλε στη μεγέθυνση της τραγωδίας στα Τέμπη - Απαντήσεις για το φορτίο του εμπορικού τρένου

Νέα στοιχεία για την έκρηξη που ακολούθησε τη σύγκρουση του Intercity με το εμπορικό τρένο στα Τέμπη και τις διάφορες συνωμοσίες που τη συνδέουν με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, παρουσιάστηκαν στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ.
Ξεχωριστή σημασία έχουν οι αναφορές στο «μανιτάρι φωτάς» το οποίο «σηκώθηκε» μετά τη μοιραία σύγκρουση. «Το 'μανιτάρι' αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο» δήλωσε ο δημοσιογράφος Κώστας Ντελέζος από τα «Νέα», εξηγώντας ότι σύμφωνα με μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, φέρει γραμμές, οι οποίες είναι 25.000 βολτ. «Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα “τόξο φλόγας”» συμπλήρωσε ο δημοσιογράφος.
Αναφερόμενος στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, υποστήριξε ότι στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι ήταν σίδερα, σιτηρά και φρούτα. «Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη».
Πού οφείλεται η γρήγορη εξάπλωση της φωτιάς
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, κάτω από τα πρώτα βαγόνια υπάρχουν οι κινητήρες. «Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο» εξήγησε ο κ. Ντελέζος.

Περιγράφοντας την ακολουθία των δραματικών γεγονότων μετά την σύγκρουση των δύο τρένων διευκρίνισε ότι «η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο».
Πηγή: Protothema.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup