Ελλάδα

Τέμπη: Συνεχίζει την έρευνα ο νέος εφέτης ανακριτής – Πότε καταθέτουν οι κατηγορούμενοι

Τέμπη: Συνεχίζει την έρευνα ο νέος εφέτης ανακριτής – Πότε καταθέτουν οι κατηγορούμενοι

Το πεδίο της έρευνας αναβαθμίζεται καθημερινά, ξεφεύγει από τους χειρισμούς του σταθμάρχη και μετατοπίζεται και σε άλλα πρόσωπα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπόθεση είναι πολυσύνθετη

Ο νέος εφέτης ανακριτής αναλαμβάνει, επίσημα πλέον, την έρευνα για την υπόθεση του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, μετά και τη διαδικασία του ορισμού του από την Ολομέλεια Εφετών που ολοκληρώθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Λάρισα.

Σημειώνεται, ότι το πεδίο της έρευνας αναβαθμίζεται καθημερινά, ξεφεύγει από τους χειρισμούς του σταθμάρχη και μετατοπίζεται και σε άλλα πρόσωπα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία, η υπόθεση είναι πολυσύνθετη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφέτης ανακριτής έχει παραλάβει το σύνολο της ογκωδέστατης δικογραφίας, ώστε να τη μελετήσει σε βάθος, καθώς η υπόθεση κρίνεται πολύπλοκη με πολλές παραμέτρους. Στόχος της διαδικασίας είναι οι δικαστικές Αρχές να οδηγηθούν στα αίτια του δυστυχήματος και να καταλογιστούν οι ευθύνες στο σύνολό τους.οσ

Παράλληλα, αναμένεται να περάσουν το γραφείο του ανακριτή, ξανά οι τρεις κατηγορούμενοι, δηλαδή οι δύο σταθμάρχες που φαίνεται ότι έφυγαν νωρίτερα από τα πόστα τους και ο επιθεωρητής, που εις βάρος τους υπάρχουν κατηγορίες για την εμπλοκή τους στην υπόθεση, ώστε ο ανακριτής να λάβει γνώση όλων των πληροφοριών που χρειάζεται και να κατανοήσει τι ακριβώς συνέβη εκείνη την μοιραία βραδιά.

Υπενθυμίζεται, πως και στους τρεις κατηγορούμενους ασκήθηκε δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη, που μετά την πολύωρη απολογία του πριν μία εβδομάδα, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας.

Αξίζει να σημειωθεί πως το επόμενο διάστημα, από την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.

Επίσης ο εφέτης ανακριτής, θα λάβει και τα στοιχεία των δικαστικών πραγματογνωμόνων που ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή. Πρόκειται για εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι έχουν συντάξει το πόρισμα των ερευνών τους και περιλαμβάνει κρίσιμα στοιχεία για την υπόθεση.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, από σήμερα (Δευτέρα 13/3) ξεκινάει μία επιθεώρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, από την Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης. Θα έχει συναντήσεις με σταθμάρχες και άλλους εργαζόμενους σε κομβικά σημεία του δικτύου, συμπεριλαμβανομένου και του σημείου του δυστυχήματος, προκειμένου να ελέγξει τις εργασίες αποκατάστασης και στη συνέχεια να ακολουθήσει η ασφαλής επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου.

Εμπειρογνώμονες αναζητούν στοιχεία στα διαλυμένα βαγόνια

Εν τω μεταξύ, οι εμπειρογνώμονες αναζητούν στοιχεία μέσα στα κατεστραμμένα βαγόνια των μοιραίων τρένων που συγκρούστηκαν στα Τέμπη.

Οι καταθέσεις των εμπλεκόμενων, στοιχεία από τους υπάλληλους των σιδηροδρόμων αλλά και ηχητικά ντοκουμέντα από τις επικοινωνίες των σταθμαρχών αναδεικνύουν όχι μόνο χρόνιες ελλείψεις και προβλήματα αλλά και λάθη, ασυνεννοησία και ένα γενικευμένο… μπάχαλο.

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, μεγάλος όγκος στοιχείων και δεδομένων παραμένουν στα δύο κατεστραμμένα τρένα, που φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στη θέση Κουλούρι, έξω από τη Λάρισα.

Μάλιστα, το Σάββατο (11/3) τοποθετήθηκαν φώτα στο σημείο για να βοηθήσουν τους εμπειρογνώμονες να συνεχίσουν την έρευνά τους, που αναμένεται να διαρκέσει αρκετές εβδομάδες ακόμη.

Πάντα σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι εμπειρογνώμονες έχουν φτάσει σε κάποια πρώτα συμπεράσματα, ωστόσο απομένει ακόμη μεγάλος δρόμος μέχρι να καταλήξουν με ασφάλεια σε κάποιο πόρισμα.

Κατά πληροφορίες, θα εξεταστούν εξονυχιστικά όλα τα ευρήματα ενώ θα μπουν στο «μικροσκόπιο» -οι μηχανές των τρένων (ή ό,τι έχει απομείνει από αυτές) αλλά και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Οι δικαστικές Αρχές κάνουν, παράλληλα, φύλλο και φτερό άλλα στοιχεία που φτάνουν στα γραφεία τους, μεταξύ των οποίων οι απομαγνητοφωνήσεις των συζητήσεων των σταθμαρχών.

Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, των ανθρώπων του ΟΣΕ, αλλά και τα έγγραφα που δημοσιοποιούνται, δείχνουν την ανησυχία που εξέφραζαν εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι για τα προβλήματα στα συστήματα και τη σηματοδότηση.

Τα δε ηχητικά ντοκουμέντα από τους ασυρμάτους των σταθμαρχείων, όπως αποκαλύπτονται στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», αποτυπώνουν το χάος και την ασυνεννοησία μεταξύ των ανθρώπων που κατείχαν πόστα - κλειδί.

Ενδεικτικό είναι ότι οι σταθμάρχες συζητούν, μεταξύ άλλων, για το πού θα βρουν σουβλάκια, για… γκόμενες, όπως λένε χαρακτηριστικά, ενώ ανταλλάσσουν και αστεία για τις ερωτικές τους επιδόσεις.

Ένας «αχταρμάς», όπως είπε χαρακτηριστικά ο έμπειρος σταθμάρχης της Λάρισας (Κ.Π), μιλώντας, φυσικά, για κάτι άλλο σε μητέρα επιβάτη.

• Ναι καλησπέρα, μια πληροφορία παρακαλώ. Το τρένο των 20:40, ο προαστιακός για τη Θεσσαλονίκη, θα φύγει;
• Των 20:40;
• Ναι. Γιατί είναι ο γιος μου τώρα, τελείωσε το φροντιστήριο και του είπαν…
• Eίναι όλα λίγο αχταρμάς, κυρία μου. Τώρα είναι όλα, ένα πίσω από το άλλο, είναι λίγο καθυστερημένα…

Τι αποκαλύπτουν τρεις καταθέσεις

«Αν είχε εξασφαλίσει έστω την αμαξοστοιχία 2597 ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα»: λάθη, αστοχίες, κακή συνεννόηση και ελλείψεις αναδεικνύουν τρεις καταθέσεις που έχει στη διάθεσή του το CNN Greece -του σταθμάρχη που υπηρετούσε στο σταθμαρχείο Παλαιοφαρσάλου, ενός συνταξιούχου σταθμάρχη του ΟΣΕ αλλά και του προϊστάμενου στο τμήμα επιθεώρησης της Λάρισας- για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Η δικαστική έρευνα για την ανείπωτη τραγωδία, η οποία έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο και βύθισε στη θλίψη δεκάδες οικογένειες, συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς ενώ αναμένεται μέσα στις επόμενες ημέρες να ασκηθούν και νέες διώξεις.

Μάλιστα, στο «μικροσκόπιο» των Αρχών αρχίζουν να μπαίνουν και νέα πρόσωπα, με τους δικαστικούς λειτουργούς να προσπαθούν να ξεδιαλύνουν όλα όσα διαδραματίστηκαν το μοιραίο βράδυ.

Ο σταθμάρχης που βρισκόταν στο σταθμαρχείο Παλαιοφαρσάλου χαρακτήρισε τον προφυλακισμένο πλέον συνάδελφό του «άπειρο» ενώ παράλληλα υπογράμμισε πως είχε περίπου πέντε λεπτά να αποτρέψει την τραγωδία.

Αποκάλυψε, μάλιστα, ότι σε επικοινωνία του με τον πιο έμπειρο σταθμάρχη και μετά από ερώτημα γιατί έφυγε, έλαβε την απάντηση «πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;”».

Με τη σειρά του, μέσω της κατάθεσής του, ο συνταξιούχος σταθμάρχης του ΟΣΕ αποκαλύπτει ότι η ηλικία του προφυλακισμένου δεν του επέτρεπε κανονικά να προσληφθεί ως σταθμάρχης.

Παράλληλα, ο προϊστάμενος εκτιμά πως ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί, εάν ο έμπειρος σταθμάρχης είχε τουλάχιστον διασφαλίσει έστω την αμαξοστοιχία 2597.

Πηγή: Ethnos.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup