Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2023 20:09

«Καθαρίζει» το τοπίο γύρω από την τραγωδία στα Τέμπη; Η επίμαχη έκθεση της ΡΑΣ, τα επόμενα βήματα και η πρώτη μήνυση

Γράφτηκε από

Το «τοπίο» γύρω από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπηέχει αρχίσει να «καθαρίζει», μετά και το πρώτο πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που υπογραμμίζει την «ανεπαρκή εκπαίδευση» των σταθμαρχών. Την ίδια ώρα, κατατέθηκε η πρώτη μήνυση από τραυματία.

Την ανεπαρκή εκπαίδευση που «δείχνει» η ΡΑΣ στο πόρισμά της είχε παρακολουθήσει και ο σταθμάρχης που έχει συλληφθεί για το δυστύχημα.

Τι λέει η ΡΑΣ

Ανεπαρκής είναι η εκπαίδευση των σταθμαρχών από το 2021, την οποία είχε παρακολουθήσει και ο σταθμάρχης της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, σύμφωνα με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Βάσει της ανάλυσης των πρώτων στοιχείων που έχει συγκεντρώσει η Αρχή στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας για το δυστύχημα, διαπιστώνονται σοβαρές ενδείξεις παράβασης από τον Διαχειριστή Υποδομής, δηλαδή τον ΟΣΕ που σχετίζονται με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας του.

Για το λόγο αυτό ουσιαστικά η Αρχή καλεί τον Οργανισμό να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων ασφάλειας το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών που μετείχαν στο συγκεκριμένο κύκλο εκπαίδευσης.

Πρόκειται για το προσωπικό το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΣΕ, είχε προσληφθεί με δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και μόνο δύο εξ αυτών είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης.

Αυτό εντάσσεται στα έκτακτα προσωρινά μέτρα που έλαβε η Αρχή, «η μη τήρηση των οποίων ενέχουν άμεση, σοβαρή και επικείμενη απειλή για τη δημόσια ασφάλεια», όπως σημειώνεται στην απόφαση της Ολομέλειας.

Από την πρώτη διερεύνηση μάλιστα από την ΡΑΣ προκύπτει ότι το εκπαιδευτικό πλαίσιο που εφάρμοζε ο ΟΣΕ ήταν τόσο διάτρητο ώστε να διαπιστώνεται μέχρι και ασάφεια μεταξύ του συνολικού αριθμού των αρχικά υποψήφιων εκπαιδευόμενων σταθμαρχών και του τελικού αριθμού των προσώπων που μετείχαν επιτυχώς στην εκπαίδευση.

Ειδικότερα η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο ΟΣΕ σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες - κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.

Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ δεν εξασφάλισε, ως όφειλε, πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού και των συστημάτων, τα οποία διασφαλίζουν, ότι διατηρείται η επάρκεια προσόντων του προσωπικού και εκτελούνται αναλόγως τα σχετικά καθήκοντα, συμπεριλαμβανομένων ρυθμίσεων σχετικά με την καλή φυσική και ψυχολογική κατάσταση.

«H κατάρτιση που παρασχέθηκε από τον ΟΣΕ στο συγκεκριμένο ελεγχόμενο θεωρητικό και πρακτικό κύκλο εκπαίδευσης και αφορά σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας (σταθμάρχες) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής», δεδομένου, ότι δεν πιστοποιούνται με σχετικές βεβαιώσεις των αρμόδιων υπηρεσιών:

Α. Οι υπηρεσίες κατάρτισης των σταθμαρχών, οι οποίες, πρέπει να περιλαμβάνουν;

  • Εκπαίδευση για τις απαραίτητες γνώσεις
  • Κανόνες και διαδικασίες λειτουργίας,
  • σηματοδότηση και σύστημα ελέγχου - χειρισμού, καθώς και

Β. Οι Διαδικασίες έκτακτης ανάγκης που ισχύουν για τα εκτελούμενα δρομολόγια.

Τι διαπίστωσε η ΡΑΣ

Σύμφωνα με τον οδηγό Σπουδών του ΟΣΕ που περιλαμβάνεται στο ετήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης έτους 2021, «Βασική Εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας (ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ)» για το προαναφερθέν προσωπικό (κωδ. 22075 και 22076) που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας, προβλέπονταν 712 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης που θα πραγματοποιούνταν σε δύο κύκλους μαθητείας και 75 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης. Κατά τη μαρτυρία της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο δεύτερος κύκλος θεωρίας πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση. Με βάση το προαναφερθέν πρόγραμμα και μετά από τους επί τόπου ελέγχους των στελεχών της ΡΑΣ στα γραφεία του ΟΣΕ, τη συγκριτική επισκόπηση, μελέτη και ανάλυση των προσκομισθέντων στοιχείων και πληροφοριών προέκυψαν οι παρακάτω διαπιστώσεις:

Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας με κωδικούς ΚΠ 22075 (Σταθμάρχες ΑΘήνας) και ΚΠ 22076 (Σταθμάρχες Θεσσαλονίκης), σύμφωνα με τις απαιτήσεις του σχετικού οδηγού σπουδών για τους εξής λόγους:

Πρώτον: Από την ανάλυση των στοιχείων δεν μπορεί να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα, ότι οι εν λόγω υποψήφιοι σταθμάρχες ολοκλήρωσαν τον προβλεπόμενο Β’ κύκλο θεωρητικής εκπαίδευσης των 177 ωρών ο οποίος θα διεξαγόταν παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση των 75 υποχρεωτικών ημερών μετά την ολοκλήρωση του Α’ κύκλου εκπαίδευσης των 535 ωρών.

Ειδικά για τον Β’ Κύκλο θεωρητικής εκπαίδευσης δεν υποβλήθηκαν από τις αρμόδιες Επιθεωρήσεις σχετικές για την υλοποίησή του βεβαιώσεις, αλλά κυρίως ανυπόγραφα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευομένων από τα οποία προκύπτουν μόνο προγράμματα υπηρεσιών (βάρδιες) και όχι η πραγματική υλοποίηση των εν λόγω υπηρεσιών, παρά τα όσα περί του αντιθέτου υποστηρίζει ο ΟΣΕ στην απάντησή του. Αντίστοιχα δεν υποβλήθηκαν βεβαιώσεις από τις οποίες να πιστοποιείται η υλοποίηση της πρακτικής εκπαίδευσης, παρά μόνο κυρίως ανυπόγραφα φύλλα παρουσίας από τα οποία προκύπτουν μόνο προγράμματα υπηρεσιών (βάρδιες) και όχι η πραγματική υλοποίησή των εν λόγω υπηρεσιών.

Από τη βεβαίωση της Προϊσταμένης της σχετικής Διεύθυνσης του ΟΣΕ μάλιστα (υπ. αριθ. πρωτ. 9010056/21.2.2023) προκύπτει, ότι πραγματοποιήθηκαν 144 ώρες Β’ Κύκλου θεωρητικής εκπαίδευσης σε αντίθεση με τις προβλεπόμενες 177 ώρες, όπως αυτές αναφέρονται στο με αριθ. πρωτ. 9033909/28.7.22 έγγραφο του ΟΣΕ. «Ωστόσο, δεν προκύπτει με σαφήνεια ο τρόπος υλοποίησης των προαναφερόμενων υπολειπόμενων ωρών εκπαίδευσης και ο ακριβής αριθμός (εκ του συνόλου) των εκπαιδευομένων», σημειώνει η ΡΑΣ.

Δεδομένου, ότι δεν προσκομίστηκαν αυτά τα κρίσιμα αποδεικτικά έγγραφα και στοιχεία, δεν προκύπτουν με σαφήνεια και πληρότητα:

  • Τα υπογεγραμμένα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευομένων κατά τον Α’ κύκλο της θεωρητικής εκπαίδευσης στο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης για τις ημερομηνίες 13.8.22, 24.8.22, 30.8.22, 31.8.22, 9.9.22, 17.9.2022 και 7.10.22 και στο πρόγραμμα της Αθήνας για τις 13.8.22.
  • Ο τρόπος υλοποίησης των υπολειπόμενων ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης, ο οποίος ενσωματώθηκε στην πρακτική εκπαίδευση (Β΄ κύκλο εκπαίδευσης) και ο ακριβής αριθμός του συνόλου των εκπαιδευομένων.
  • Οι βεβαιώσεις των αρμόδιων Επιθεωρήσεων περί ολοκλήρωσης του Β’ Κύκλου θεωρητικής εκπαίδευσης (177 ωρών).
  • Οι βεβαιώσεις πιστοποίησης περί ολοκλήρωσης της πρακτικής εκπαίδευσης (75 ημερών).
  • Τα έγγραφα στοιχεία για την πρακτική εκπαίδευση τριών εκπαιδευόμενων

Δεύτερον: Από το σύνολο των έγγραφων στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η Αρχή, διαπιστώνεται ασάφεια μεταξύ του συνολικού αριθμού των αρχικά υποψήφιων εκπαιδευόμενων σταθμαρχών και του τελικού αριθμού των προσώπων που μετείχαν επιτυχώς στην ερευνώμενη εκπαίδευση.

Η πρώτη μηνυτήρια αναφορά

Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε μία από τους τραυματίες, καταθέτοντας μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου -ανοίγοντας έναν νέο κύκλο στη διερεύνηση της υπόθεσης και βάζοντας στο «κάδρο» πολιτικά πρόσωπα.

Όπως ανακοίνωσαν οι εταιρείες Θεόδωρος Π. Μαντάς και Συνεργάτες και Λουκάς Θ. Αποστολίδης και Συνεργάτες, που έχουν αναλάβει τη νομική εκπροσώπηση, κατέθεσαν μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας με την οποία στρέφονται σε βάρος παντός υπευθύνου. Παράλληλα, σημειώνουν πως επιφυλάσσονται να προβούν σε περαιτέρω ενέργειες για την προάσπιση των δικαιωμάτων της εντολέως τους.

«Με τη μηνυτήρια αναφορά που καταθέσαμε, ζητάμε την πλήρη διερεύνηση σε σχέση με την τέλεση πληθώρας ποινικών αδικημάτων, τελεσθέντων εξ οιουδήποτε υπαιτίου, φυσικού ή ηθικού αυτουργού και συμμετόχου, με πράξεις ή δια παραλείψεως ανεξαρτήτως της θέσεως τους, είτε στην ιεραρχία των διοικήσεων του τριχοτομημένου ΟΣΕ είτε στα πολιτικά πρόσωπα που έχουν την ευθύνη και την εποπτεία του, αφενός σε βάρος της εντολέωςμας και αφετέρου εις βάρος των επιβατών του μοιραίου τραίνου “Intercity 62”» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Τα επόμενα βήματα

Όπως επισημαίνει η ΡΑΣ στην ανακοίνωσή της, γίνεται προσπάθεια ώστε το τελικό πόρισμα να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Για το λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή η Αρχή ζήτησε εντός προθεσμίας 48 ωρών από τον ΟΣΕ και την HELLENIC TRAIN τα εξής στοιχεία:

1. Τα δελτία έλξης και τα φύλλα πορείας των δύο αμαξοστοιχιών,

2. Τα αποδεικτικά κατάρτισης του σταθμάρχη και του προσωπικού συνοδείας της επιβατικής αμαξοστοιχίας,

3. Αντίγραφα κυκλοφοριακών εντύπων και υποδειγμάτων καθώς και καταχωρήσεων σε τηρούμενα βιβλία,

4. Τυχόν απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες μεταξύ μηχανοδηγών, συνοδών, σταθμαρχών, κλειδούχων ή/και υπευθύνων κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας,

5. Τα σχετικά τηλεγραφήματα σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης και

6. Οποιοδήποτε έγγραφο ή στοιχείο που να αποδεικνύει την τήρησή τους.

Οπως προκύπτει από την απόφαση της Ολομέλειας, ο ΟΣΕ έθεσε στη διάθεση της Αρχής τα τελικά αποτελέσματα της γραπτής και της προφορικής εξέτασης σταθμαρχών και κλειδούχων που διενεργήθηκαν στις 23 και 24 Ιανουαρίου του 2023 στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη από την αρμόδια τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ. Επιπλέον, έδωσε και τις διαθέσιμες απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες τηλεφώνου και ραδιοτηλεφώνου (ασυρμάτου) σε cd καθώς και δεδομένα σηματοδότησης καταγραφικού Σ.Σ. Λάρισα και Σ.Σ. Μεζούρλου.

Στελέχη του προσωπικού της ΡΑΣ, όπως είχε γράψει το «Εθνος» σε ρεπορτάζ του, επισκέφτηκαν στις 6.3.2023 τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ και συνομίλησαν με τις αρμόδιες Διευθύνσεις σχετικά και με την διαδικασία εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας (Σταθμάρχες) και τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας.

Τα στελέχη του ΟΣΕ προσκόμισαν τον οδηγό σπουδών για το ανωτέρω προσωπικό, το πρόγραμμα εκπαίδευσης καθώς και τα παρουσιολόγια και έγγραφο σύμφωνα με το οποίο, στις 20.1.2023 ολοκληρώθηκε η πρακτική εκπαίδευση των υποψηφίων σταθμαρχών του τμήματος Θεσσαλονίκης και αφού προτάθηκαν τα μέλη της επιτροπής εξετάσεων μπορούσαν να οργανωθούν οι εν λόγω εξετάσεις. Από τα παρουσιολόγια έλειπαν αυτά που υπήρχαν στο σταθμαρχείο της Λάρισας, καθώς είχαν κατασχεθεί από το Α.Τ. Λάρισας.

Οπως προκύπτει έως τώρα από την ενημέρωση των ελεγκτών της ΡΑΣ, η στελέχωση των σταθμών γινόταν με 3 βάρδιες με ωράρια 06:00 – 15:00, 14:00 – 23:00 και 22:00 – 07:00, ενώ, καθεμία από τις βάρδιες αποτελείτο από 1 σταθμάρχη. Την περίοδο αυτή εξετάζονται εξονυχιστικά τα βαρδιολόγια των σταθμαρχών για τους μήνες Μάρτιο και Φεβρουάριο 2023.

Από τους υποψηφίους σταθμάρχες του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού κύκλου, οι δύο είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης και οι υπόλοιποι είχαν προσληφθεί με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Επίσης η έρευνα της ΡΑΣ επικεντρώνεται στα εξής στοιχεία:

  • Το ημερολόγιο πρόγραμμα του Β’ κύκλου της θεωρητικής εκπαίδευσης των συμμετεχόντων σταθμαρχών, στο οποίο περιλαμβάνεται το όνομα του κάθε εισηγητή και η διδακτέα ύλη,

  • τα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευθέντων κατά τον Β’ κύκλο της θεωρητικής εκπαίδευσης στα ανωτέρω προγράμματα,

  • τα φύλλα παρουσίας των εκπαιδευθέντων κατά την πρακτική εκπαίδευση στα ανωτέρω προγράμματα,

  • τους σταθμούς, τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας και λοιπές εγκαταστάσεις, που εργάσθηκαν οι εκπαιδευθέντες στα ανωτέρω προγράμματα σταθμάρχες, κατά την διάρκεια της πρακτικής τους εκπαίδευσης,

  • την περιγραφή του σχετικού τμήματος της υποδομής και του συστήματος σηματοδότησης, στο οποίο συνέβη το σοβαρό δυστύχημα,

  • τη βεβαίωση υπηρεσιακών μεταβολών του σταθμάρχη και του κλειδούχου, οι οποίοι είχαν βάρδια στο σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας το βράδυ του ατυχήματος και

  • τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων και ψυχολογικών αξιολογήσεων του ανωτέρω σταθμάρχη και κλειδούχου.

Πηγή: Ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2023 19:53

Σχετικά Άρθρα

  • Τέμπη: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού – Δεν ξύπνησε από το κώμα
    Τέμπη: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού – Δεν ξύπνησε από το κώμα

    Στην Ελλάδα αναμένεται να επιστρέψει τις επόμενες εβδομάδες ο Γεράσιμος – Ιάσονας, ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού της τραγωδίας των Τεμπών.

    Σύμφωνα με το TheNewspaper.gr, ο 22χρονος ολοκλήρωσε τον κύκλο της αποκατάστασης στο εξειδικευμένο κέντρο αποθεραπείας της Βοστώνης, όπου είχε διακομιστεί με ειδική πτήση τον Νοέμβριο του 2023, συνοδευόμενος από ιατρικό προσωπικό και τη μητέρα του.

    Δεν ξύπνησε από το κώμα - Σταθερή η κατάστασή του

    Οι γιατροί που τον παρακολουθούσαν για σχεδόν ένα χρόνο στις ΗΠΑ δεν κατάφεραν να τον κάνουν να «ξυπνήσει» από το βαθύ κώμα, στο οποίο έχει περιέλθει από τις 28 Φεβρουαρίου 2023, μετά το δυστύχημα.

    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η κατάστασή του παραμένει σταθερή, χωρίς ωστόσο κάποιος γιατρός να μπορεί να πει με βεβαιότητα πώς θα εξελιχθεί.

    Θα μεταφερθεί στη Λάρισα

    Για τον λόγο αυτό, αποφασίστηκε η μεταφορά του πίσω στην Ελλάδα και η συνέχεια της νοσηλείας του σε Κέντρο Αποθεραπείας στη Λάρισα, προκειμένου να συνεχίσει την αγωγή που του χορηγείται και η υποστήριξή του με ειδικά μηχανήματα.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Καταγγελία στο OPEN: Τραυματίας της τραγωδίας των Τεμπών με 70% αναπηρία δεν έλαβε την ειδική σύνταξη
    Καταγγελία στο OPEN: Τραυματίας της τραγωδίας των Τεμπών με 70% αναπηρία δεν έλαβε την ειδική σύνταξη

    «Για μια χειρότερη κόλαση από εκείνη που έζησε το βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών» κάνει λόγο ο τραυματίας Θεόδωρος Κατσιούλης, ο οποίος ενώ έχει 70% αναπηρία δεν του έδωσαν ειδική σύνταξη. «Ας μην έβγαζαν τον νόμο, ας μην μας κορόιδευαν» είπε στην τηλεόραση του OPEN.

    «Ντρέπομαι, νιώθω επαίτης»

    «Να μην το ζήσει κανένας. Δεν ήταν μια τράκα, μετά την τράκα επακολούθησε η κόλαση. Αυτό το πράγμα όταν το βλέπεις μπροστά σου δεν μπορείς να το ξεχάσεις σε τρία χρόνια, ούτε σε εκατόν τρία» είπε για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς και πρόσθεσε «εγώ αυτή τη στιγμή παίρνω τρία φάρμακα για να σας μιλήσω αυτή την ώρα».

    Στη συνέχεια κατήγγειλε «Κάναμε την αίτηση όταν μας είπαν και εγώ πέρασα τον Ιούλιο του 2023 την ΑΣΥΕ, η οποία έβγαλε 70% αναπηρία αλλά η βρογχίτιδα που λέει γιατί εισέπνευσα τοξικές ουσίες, και εκείνη την εποχή έπαιρνα αγωγή από το Νοσοκομείο της Λάρισας για να μπορώ να αναπνεύσω. Πήρα την αγωγή και ήμουν καλύτερα για αυτό έβγαλαν αυτό το ποσοστό. Εγώ δεν μπορούσα να σταθώ, με κρατούσε ο γιος μου για να είμαι όρθιος. Η επιτροπή είπε ότι θέλουμε να σας βοηθήσουμε αλλά είπαν ότι ζητά μόνιμη αναπηρία, και είναι ειδικά αυτά που δίνουν μόνιμη αναπηρία. Ο νόμος έγινε εσκεμμένα, έβγαλαν νόμο φωτογραφικό για μόνιμη αναπηρία».

    Το ΙΚΑ δεν δέχεται την απόφαση της ΑΣΥΕ πρέπει να περάσεις ΚΕΠΑ. Πότε να κλείσεις ραντεβού, να πας ξανά και ξανά. Ντρέπομαι νιώθω επαίτης, ας μην έβγαζαν το νόμο ας μην μας κορόιδευαν, αυτό είναι χειρότερη κόλαση και από εκείνο το βράδυ» κατέληξε.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέμπη: Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους μετά την απολογία της η πρόεδρος της ΡΑΣ
    Τέμπη: Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους μετά την απολογία της η πρόεδρος της ΡΑΣ

    Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους αφέθηκε η πρόεδρος της ΡΑΣ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, πριν από λίγο, μετά την πολύωρη απολογία της στον εφέτη ανακριτή που διερευνά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

    Η πρόεδρος της ΡΑΣ κατηγορείται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή. Μέχρι σήμερα παραμένει στη θέση της.

    Σύμφωνα, με πληροφορίες, στην απολογία της ισχυρίστηκε ότι ως πρόεδρος της ΡΑΣ δεν έχει αρμοδιότητα για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου. Οι όροι που της επιβλήθηκαν μέχρι τη δίκη είναι η υποχρεωτική διαμονή στην οικία της (και όχι άλλη σε άλλη διεύθυνση ή σπίτι) και η υποχρεωτική παρουσία στο Α.Τ περιοχής της το πρώτο 10ημερο κάθε μήνα.

    Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, το επόμενο διάστημα αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω ο κύκλος των διώξεων για το δυστύχημα των Τεμπών, να διωχθούν δηλαδή κι άλλα πρόσωπα.

    Στο μεταξύ, ακόμη αναμένεται το πόρισμα του εμπειρογνώμονα του ΕΜΠ σχετικά με την έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων, έρευνα που είχε παραγγείλει ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης.

    Επιπλέον, αναμένονται το πόρισμα ειδικού μεταλλειολόγου που εξέτασε βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο είχε μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα αποτελέσματα της έρευνας επί του βιντεοληπτικού υλικού που ανέκτησε εξειδικευμένο εργαστήριο στην Αγγλία και έστειλε στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών στην Ελλάδα και αφορά τη μοιραία διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη Θεσσαλονίκη ως τους Ν. Πόρους.

    Τις επόμενες ημέρες ο εφέτης ανακριτής θα αποφασίσει επί του αιτήματος πατέρα θύματος για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών αξιωματούχων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών σχετικά με τον τρόπο περισυλλογής βιολογικού υλικού από το Κουλούρι.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ζωντανή αναμετάδοση της συναυλίας για τα θύματα των Τεμπών στην πλατεία Ελευθερίας Γαστούνης - Με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού
    Ζωντανή αναμετάδοση της συναυλίας για τα θύματα των Τεμπών στην πλατεία Ελευθερίας Γαστούνης - Με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού

    «Χρωστάμε ενός λεπτού κραυγή, για κάθε στιγμή που σιωπήσαμε»*

    Το πάνδημο αίτημα για απονομή δικαιοσύνης για τα πενήντα επτά θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών διατρανώθηκε το βράδυ της Παρασκευής κατά τη διάρκεια της συναυλίας -αφιερώματος στο Καλλιμάρμαρο. Χιλιάδες θεατές «πλημμύρισαν» το Παναθηναϊκό Στάδιο αποδίδοντας φόρο τιμής στους νεκρούς και εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους στους συγγενείς τους.

    Η συναυλία διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Συγγενών Θυμάτων του Σιδηροδρομικού Δυστυχήματος «Τέμπη 2023» και συμμετείχαν το συγκρότημα «Κοινοί Θνητοί», οι τραγουδοποιοί Φοίβος Δεληβοριάς και Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Σωκράτης Μάλαμας και η Τάνια Τσανακλίδου. Σημειώνεται ότι το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ενέκρινε ομόφωνα το αίτημα για ζωντανή αναμετάδοση της συναυλίας, εξέλιξη που άνοιξε τον δρόμο για τη δημόσια προβολή της σε πλατείες και πολυχώρους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

    Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε από νωρίς στην πλατεία Ελευθερίας στην καρδιά της Γαστούνης όπου με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού είχε στηθεί γιγαντοοθόνη για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα οι θεατές σιγοτραγούδησαν αισθαντικά για τα θύματα της τραγωδίας απαιτώντας απονομή δικαιοσύνης και διασφάλιση ότι δεν θα σημειωθούν αντίστοιχα περιστατικά στο μέλλον.

    Σημειώνεται ότι ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός έχει κατά το παρελθόν επισημάνει ότι η εθνική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου έχει αποτυπωθεί στη συλλογική μνήμη και πρόκειται να μας συντροφεύει για πάντα. «Πενήντα επτά ψυχές απαιτούν δικαίωση. Προς αυτή την κατεύθυνση επιβάλλεται να αναδειχθούν τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος και να αποδοθούν ευθύνες. Αποτελεί ύψιστο χρέος απέναντι σε αυτούς που “έφυγαν”. Η σκέψη μας παραμένει πάντα στους τραυματίες, στους συγγενείς και τους οικείους αυτών που χάθηκαν» σημείωσε χαρακτηριστικά.

    * Λιλή Ζωγράφου (1922-1998)

    dimos pin tempi anam 2

    Το πάνδημο αίτημα για απονομή δικαιοσύνης για τα 57 θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών διατρανώθηκε κατά τη διάρκεια της συναυλίας -αφιερώματος στο Καλλιμάρμαρο.

    dimos pin tempi anam 4

    «Άιντε ρίχνουν χώμα με λουλούδια ραίνουν/άιντε και θαρρούν, θαρρούν πως ξεμπερδεύουν» τραγούδησε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και το Καλλιμάρμαρο σείστηκε.

    dimos pin tempi anam 3

    Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στην πλατεία Ελευθερίας όπου με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού είχε στηθεί γιγαντοοθόνη για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας.

    Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα οι θεατές σιγοτραγούδησαν αισθαντικά για τα θύματα της τραγωδίας απαιτώντας απονομή δικαιοσύνης.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Και στην Αμαλιάδα με πρωτοβουλία του Δήμου Ήλιδας, μεταδόθηκε δημόσια η συγκλονιστική συναυλία για τα 57 θύματα των Τεμπών
    Και στην Αμαλιάδα με πρωτοβουλία του Δήμου Ήλιδας, μεταδόθηκε δημόσια η συγκλονιστική συναυλία για τα 57 θύματα των Τεμπών

    Η συγκλονιστική συναυλία στη μνήμη των 57 θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών, την οποία παρακολούθησαν παραπάνω από 45.000 θεατές στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας, μετέδωσε ζωντανά σε δημόσια προβολή στην πλατεία Αγίου Αθανασίου της Αμαλιάδας ο Δήμος Ήλιδας.

    Στη συναυλία που διοργανώθηκε από της οικογένειες των θυμάτων του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στη σύγχρονη ιστορία της χώρας μας, συμμετείχαν αφιλοκερδώς οι καλλιτέχνες: Φοίβος Δεληβοριάς, το συγκρότημα «Κοινοί Θνητοί», ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, η Μάρθα Φριτζήλα και η Τάνια Τσανακλίδου.

    Στην πλατεία Αγίου Αθανασίου από νωρίς το απόγευμα ο κόσμος αγκάλιασε τη συναυλία, ενώ στο σημείο της προβολής βρέθηκαν και τα μέλη της δημοτικής αρχής.

    Μάλιστα, ο κάθε παριστάμενος είχε την ευκαιρία παρακολουθώντας τη συναυλία, να ανάψει και ένα κερί στη μνήμη των θυμάτων των Τεμπών, δηλώντας με αυτόν τον τρόπο το «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ».

    Πρόκειται για μια συναυλία με συγκλονιστικές στιγμές, όπου τόσο οι συγγενείς των θυμάτων όσο και οι καλλιτέχνες, με αποκορύφωμα το σπαρακτικό τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά, προσέφεραν σε όλους τραγούδια, εικόνες και συναισθήματα για έναν ιερό σκοπό, ένα πάνδημο αίτημα να αποδοθεί 19 μήνες μετά δικαιοσύνη.

    ilida met sun tempi 2

    ilida met sun tempi 6

    ilida met sun tempi 3

    ilida met sun tempi 4

    ilida met sun tempi 5

    ilida met sun tempi 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τέμπη: «Οδύσσεια» για 30χρονο που επέβαινε στο μοιραίο τρένο - Τον έκριναν ανάπηρο αλλά δεν του χορηγούν σύνταξη
    Τέμπη: «Οδύσσεια» για 30χρονο που επέβαινε στο μοιραίο τρένο - Τον έκριναν ανάπηρο αλλά δεν του χορηγούν σύνταξη

    Μια απίστευτη Οδύσσεια ζει ο Στέργιος Μιναέμης ενάμιση χρόνο από την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών που στοίχε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

    Ο 30χρονος γλίτωσε από θαύμα από το μοιραίο τρένο και προσπαθεί να μαζέψει τα «κομμάτια» του και να συνεχίσει τη ζωή του αφήνοντας πίσω τα όσα έζησε. Ωστόσο, βρίσκεται αντιμέτωπος με τη γραφειοκρατία που του στερεί το δικαίωμα να πάρει τη σύνταξη που δικαιούται μιας και έχει κριθεί ανάπηρος από την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Δημοσίου.

    Το χρονικό

    Ο Στέργιος Μιναέμης νοσηλεύτηκε για μια εβδομάδα σε νοσοκομείο, μετά το τραγικό δυστύχημα και αφού ανάρρωσε πέρασε από την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Δημοσίου όπου τον έκριναν ανάπηρο και αποφάσισαν να του χορηγήσουν σύνταξη, με έγγραφο που εκδόθηκε στις 13 Δεκεμβρίου του 2023.

    Συγκεκριμένα, η Επιτροπή διαπίστωσε πως υπάρχουν προβλήματα στην υγεία του και απεφάνθη ότι έχει 50% αναπηρία. Μια απόφαση ωστόσο με τριετή ισχύ. Στη συνέχεια πήγε την απόφαση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για να ξεκινήσει η καταβολή της σύνταξης, ωστόσο προς έκπληξή του, ενημερώθηκε πως δεν μπορεί να του καταβληθεί καθώς η Υγειονομική Επιτροπή έγραψε πως ισχύει για 3 χρόνια!

    «Δεν υπάρχουν λόγια για αυτό που ζήσαμε»

    Την ίδια στιγμή, ο Στέργιος Μιναέμης παλεύει με δυσκολία να αφήσει στο παρελθόν τα όσα έζησε και εξιστορεί στο OPEN τις τραγικές στιγμές που βίωσε εκείνες τις φρικτές στιγμές. «Έγινε η σύγκρουση και καιγόμασταν μέσα στο βαγόνι. Δεν υπήρχε οξυγόνο και φως. Βλέπαμε με το φως που έφεγγαν όσοι είχαν τα κινητά τους. Προσπαθήσαμε να φύγουμε με τα παράθυρα στη θέση 5 που καθόμουν στο βαγόνι. Παντού είχε αίματα. Δεν είχαμε την πολυτέλεια να δούμε πως είμαστε. Προσπαθήσαμε να βγούμε έξω για να μην καούμε» ανέφερε σχετικά.

    Και συνεχίζει: «Είναι δύσκολη η καθημερινότητα. Ειδικά τα βράδια. Αυτό το «τέρας» έρχεται και σου φέρνει στο νου τις εικόνες. Προσπαθούμε να το ξεπεράσουμε».

    «Είμαι περήφανη για τον γιο μου»

    Για την «οδύσσεια» που περνά ο γιος της μίλησε και η μητέρα του περιγράφοντας τις πρώτες στιγμές από το σιδηροδρομικό δυστύχημα. «Μας πήρε ο ίδιος στο τηλέφωνο του αδερφού μου. Μέχρι να επικοινωνήσουμε μαζί περνούσαν πολλά από το μυαλό μου. Ηρεμήσαμε όταν μιλήσαμε μαζί του. Αλλά στενοχωρηθήκαμε για τους υπόλοιπους ανθρώπους».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τέμπη: Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει πρόταση για προανακριτική επιτροπή – «Προσκλητήριο» στα προοδευτικά κόμματα
    Τέμπη: Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει πρόταση για προανακριτική επιτροπή – «Προσκλητήριο» στα προοδευτικά κόμματα

    «Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι δε θα αφήσει να ξεχαστούν και να σβήσουν οι μνήμες όσων συνήργησαν ή είχαν παραλείψεις για το έγκλημα των Τεμπών», είπε ο Νίκος Παππάς.

    Πρόταση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη θα καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ την ερχόμενη Τετάρτη.

    Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, στο περιθώριο της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος, «ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι δε θα αφήσει να ξεχαστούν και να σβήσουν οι μνήμες όσων συνήργησαν ή είχαν παραλείψεις για το έγκλημα των Τεμπών. Ως εκ τούτου με απόφαση του προεδρείου της ΚΟ και της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος την επόμενη Τετάρτη θα καταθέσουμε αίτημα για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για όσους ευθύνονται για το μπάζωμα του χώρου του εγκλήματος».

    Σε αυτό το πλαίσιο ο Νίκος Παππάς σημείωσε πως «αν ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ εννοούν όσα λένε, δεν έχουν παρά να ανοίξουν την πόρτα για τη διερεύνηση αυτής της δυσώδους και προσβλητικής για τη μνήμη των θυμάτων υπόθεσης».

    Και κατέληξε λέγοντας: «Καλούμε καταρχάς τα κόμματα του προοδευτικού χώρου να συνηγορήσουν και να συνυπογράψουν αυτήν την πρωτοβουλία. Έχουμε κατά καιρούς δημόσιες δηλώσεις και από άλλους χώρους ότι το θέμα της διερεύνησης των ευθυνών τους απασχολεί. Πιστεύουμε πως εδώ υπάρχει ένα πεδίο συνεννόησης. Προσδοκούμε».

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Ο Δήμος Πύργου τιμά τη μνήμη των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στα Τέμπη
    Ο Δήμος Πύργου τιμά τη μνήμη των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στα Τέμπη

    Την μνήμη των νεκρών στα Τέμπη θα τιμήσει ο Δήμος Πύργου, παρουσιάζοντας μέσω live streaming τη συναυλία που θα δοθεί στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο.

    Έμπροσθεν του Δημαρχείου στην κεντρική πλατεία, σήμερα το βράδυ (Παρασκευή 11/10/24) στις 19:00 θα τοποθετηθεί γιγαντοοθόνη μέσω της οποίας θα μπορούν οι δημότες να παρακολουθήσουν τη συναυλία των Δεληβοριά, Τσανακλίδου, Κοινών Θνητών, Σωκράτη Μάλαμα και του Θανάση Παπακωνσταντίνου, οι οποίοι συμμετέχουν σε αυτή την εκδήλωση τιμής της μνήμης των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ