Όσο περνούν οι μέρες και πέφτει «φως» στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, το ερώτημα του τι προκάλεσε την έκρηξη δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση των τρένων παραμένει αναπάντητο.
Οι εκτιμήσεις και οι αρχικές θεωρίες για ηλεκτρικό τόξο και για τα λάδια που πυροδότησαν την ανάφλεξη καταρρίπτονται, με ειδικούς να υποστηρίζουν ότι αυτή η εικόνα προήλθε από καύσιμη ύλη, που άγνωστο ακόμα πώς, βρέθηκε στο σημείο.
Τι εκτιμούν ειδικοί
Όπως προκύπτει από τα επίσημα έγγραφα της Hellenic Train, τα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας μετέφεραν λαμαρίνες που συνολικά ζύγιζαν 148 τόνους. Μετά το δυστύχημα οι λαμαρίνες που βρέθηκαν στο σημείο και μεταφέρθηκαν μαζί με τα υπόλοιπα συντρίμμια, φαίνεται να μην παραπέμπουν σε αυτό το μέγεθος, όπως μεταδίδει το Mega.
Τα χαρτιά έδειχναν ότι η εμπορευματικής αμαξοστοιχία μετέφερε σχεδόν 150 τόνους λαμαρίνες, αλλά η αυτοψία μετά το δυστύχημα έδωσε μια εικόνα διαφορετική.
«Δεν φαίνεται αυτή η ποσότητα να είναι οι 150 τόνοι. Η εκτίμηση είναι γύρω στους 50 - 60», λέει ο Βασίλης Παπαδόπουλος, μηχανολόγος μηχανικός.
Επίσης, οι ειδικοί εξηγούν στο ίδιο μέσο ότι οι λαμαρίνες είναι αδύνατον να εξαϋλώθηκαν κατά τη διάρκεια της φωτιάς. «Είναι σημαντικό να ξέρουμε ποια ήταν η μάζα του τρένου κατά την στιγμή του ατυχήματος», προσθέτει ο κ. Παπαδόπουλος.
«Καύσιμη ύλη δεν αναφέρεται ότι υπάρχει, ωστόσο είναι κάτι που πρέπει να διερευνηθεί και θα πρέπει να ασχοληθούν με κάθε πτυχή του δυστυχήματος», λέει επίσης.
Η απάντηση της Hellenic Train
Με έγγραφό της, η Hellenic Train δίνει απάντηση για το φορτίο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας:
«Οι πληροφορίες αναφορικά με τα εμπορεύματα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και τους αποδέκτες αυτών, αποτελούν εμπιστευτικές πληροφορίες, τις οποίες η Εταιρεία οφείλει να προστατεύει και να μην κοινοποιεί σε τρίτους χωρίς την εξουσιοδότηση του αντισυμβαλλόμενου (εκτός εάν υφίσταται εκ του νόμου υποχρέωση της Εταιρείας για αυτό) και σίγουρα όχι στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας».
Πηγή: Ethnos.gr