Παρασκευή, 21 Απριλίου 2023 07:11

Πόρισμα για τα Τέμπη: Αγγίζουν και το υπουργείο Μεταφορών οι ευθύνες – Δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Μέχρι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών φτάνουν οι ευθύνες για την εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου συνολικά που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και διαπιστώνονται στο πολυσέλιδο πόρισμα της τριμελούς Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που όρισε το αρμόδιο υπουργείο.

Ξεκαθαρίζει το τοπίο: Δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης

Το πόρισμα των 228 σελίδων οριστικά ξεκαθαρίζει το τοπίο αναφορικά με το ζήτημα της τηλεδιοίκησης αναφέροντας ρητώς ότι δεν υπήρχε στη Λάρισα μετά τη φωτιά του 2019 καθώς έκτοτε δεν είχε αποκατασταθεί.

Επιπλέον παρά την κυβερνητική εμμονή να αναφέρεται σε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, το πόρισμα αναφέρεται στον εξοπλισμό του σταθμαρχείου Λάρισας με ακρίβεια ως «πίνακα τηλεχειρισμού αλλαγών Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας».

Συγκεκριμένα επισημαίνεται πως η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό αποκλεισμό. «Η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα - Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα - Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’) . Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού».

Στο πόρισμα εξηγείται ότι εν έτει 2023, η διαχείριση της κυκλοφορίας στο τμήμα αυτό γίνεται αναγκαστικά και αποκλειστικά με εξασφάλιση ελεύθερης γραμμής, μετά από τις κατάλληλες ενέργειες των σταθμαρχών των σταθμών Λάρισας και Ν. Πόρων.

Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων επισημαίνει ότι από τις 23 Δεκεμβρίου 2022 για την έξοδο από Λάρισα προς Ν. Πόρους και πορεία μέσω της γραμμής ανόδου είναι υποχρεωτικό να γίνεται χάραξη διαδρομής αυτόματα, κάτι το οποίο δεν έκανε ο μοιραίος σταθμάρχης τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.

Ωστόσο την ημέρα του δυστυχήματος είχαν διαπιστωθεί πολλές δυσλειτουργίες και συγκεκριμένα:

  • Το φωτόσημα εξόδου του σταθμού Λάρισας στη γραμμή 2 είναι μόνιμα κόκκινο λόγω μη λειτουργίας, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης. Η δυσλειτουργία αυτή είναι γνωστή στους σταθμάρχες και ειδοποιούν σχετικά τους μηχανοδηγούς.
  • Ο χειρισμός της αλλαγής 101 (διευθέτηση στη διαγώνιο), που βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού Λάρισας κατά την κίνηση από Παλαιοφάρσαλο, λόγω τεχνικού προβλήματος δεν μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά από το κομβίο του πίνακα χειρισμού αλλαγών αλλά μόνον επί τόπου από τον κλειδούχο με τη ράβδο χειρισμού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την ημέρα της επί τόπου επίσκεψης της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, στο σταθμό της Λάρισας και επισκόπησης του πίνακα τηλεχειρισμού αλλαγών (20-3-2023) διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν δυνατή η παρακολούθηση της πορείας του συρμού στο τμήμα ΕΑ2 μήκους 1200 μέτρων. «Το γεγονός αυτό περιορίζει το μήκος και κατ’ επέκταση το χρόνο που θα ήταν αντιληπτός από το σταθμάρχη ένας συρμός που κινούνταν από Λάρισα προς Ν. Πόρους μέσω της γραμμής καθόδου (στην προκειμένη περίπτωση ο συρμός IC 62). Η Επιτροπή δεν γνωρίζει αν η δυσλειτουργία αυτή υπήρχε και κατά την ημέρα του δυστυχήματος (28-2-2023)», σημειώνεται στο πόρισμα.

Παράλληλα επισημαίνεται ότι η κατάληψη ενός κυκλώματος γραμμής από ένα συρμό και γενικότερα η κίνηση του συρμού θα μπορούσε να απεικονίζεται με πιο εύληπτο τρόπο (π.χ. συνεχής ένδειξη). Δύο λυχνίες του πίνακα χειρισμού ήταν την ημέρα της επί τόπου επίσκεψης της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων στο σταθμό της Λάρισας (20-03-2023) εκτός λειτουργίας, χωρίς ωστόσο εξ αυτού του λόγου να χάνεται η οπτική εποπτεία κίνησης των συρμών επί του πίνακα.

Ευθύνες και στο υπουργείο

Αν και μικρή η αναφορά στο επίπεδο ευθυνών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς αποτελεί λιγότερο από μία σελίδα στο σύνολο των 228 του πορίσματος, είναι μεστή νοήματος αφού σαφέστατα τονίζεται πως αυτό έχει τον τελευταίο λόγο και για τα ζητήματα ασφαλείας. Επισημαινεται το γεγονός ότι ουδέποτε στελεχώθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, ενώ παρέμεινε υποστελέχωμένη η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αλλά και ο ίδιος ο ΟΣΕ χωρίς μάλιστα να εκσυγχρονιστεί και ο κανονισμός εκπαίδευσης σταθμαρχών.

Συγκεκριμένα, αναφέρεται πως μεταξύ των πολλών ζητημάτων για θέματα σιδηροδρομικής ασφάλειας για τα οποία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε τον τελευταίο λόγο πρέπει να μνημονευθούν, αφού συνεκτιμηθεί και το γενικότερο κοινωνικό - οικονομικό περιβάλλον,

  • η έγκριση το Μάρτιο 2019 του τροποποιημένου Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας,
  • οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης ανάταξης της φωτεινής σηματοδότησης και συστημάτων ασφαλείας την περίοδο 2016 - 2022,
  • η μη στελέχωση της Επιτροπής Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων,
  • η μη επαρκής στελέχωση της ΡΑΣ την περίοδο 2017-2022 ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στα υψηλά καθήκοντα εποπτείας, ελέγχων και υλοποίησης σε θέματα σιδηροδρομικής ασφάλειας,
  • ο μη εκσυγχρονισμός του Κανονισμού Εκπαίδευσης Σταθμαρχών,
  • η μη στελέχωση του ΟΣΕ (περίοδος 2011-2022) με το απαραίτητο προσωπικό (ιδίως σε θέσεις σταθμαρχών, κλειδούχων), κ.λπ.
Ανύπαρκτη επικοινωνία ΟΣΕ, Hellenic Train και υπουργείου

Παράλληλα σε άλλο σημείο του πορίσματος, γίνεται ειδική μνεία στην ουσιαστικά ανύπαρκτη επικοινωνία μεταξύ του ΟΣΕ, της Hellenic Train, αλλά και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους εργαζομένους στον σιδηρόδρομο, για την οποία επισημαίνεται ότι γινόταν κυρίως μέσω εξωδίκων.

Η Επιτροπή μνημονεύει τα διαβήματα των μηχανοδηγών, στα οποία τονίζονται οι ελλείψεις σε θέματα σιδηροδρομικής ασφαλείας και ζητείται η λήψη μέτρων που θα διασφαλίσουν την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων και των μετακινουμένων.

Σωρεία αλλεπάλληλων λαθών

Οπως έχει επανειλημμένα γράψει σε ρεπορτάζ του το «Εθνος», το δυστύχημα που στέρησε τη ζωή σε 57 ανθρώπους βουλιάζοντας στη θλίψη μια ολόκληρη χώρα οφείλεται σε μια σειρά πλημμελειών και παραλείψεων, αλλά και μιας διαχρονικής εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου, ο οποίος αφού στερήθηκε σωτήρια έργα τεχνολογίας που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, φυλλοροούσε και σε επίπεδο εργαζομένων με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξασφαλιστεί ένα υψηλό επίπεδο ασφαλούς κυκλοφορίας.

Στο πόρισμα της Επιτροπής γίνεται εκτενής αναφορά στις ευθύνες όλων των εμπλεκόμενων προσώπων και φορέων, από τον μοιραίο σταθμάρχη, μέχρι τον ΟΣΕ, τη ΡΑΣ, αλλά και το υπουργείο, ενώ σε ειδικό κεφάλαιο αναλύονται οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων με τις συνεχείς παρατάσεις.

Οι εμπειρογνώμονες μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι εφόσον καταφέρουν να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα «οι Έλληνες θα έχουν μια σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε ένα τεχνολογικό επίπεδο που οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες είχαν από τη δεκαετία του 1970 (η διαδρομή Στοκχόλμη-Γκέτεμποργκ, 500 περίπου χιλιόμετρα, γινόταν από τη δεκαετία του 1970 σε λιγότερο από 4 ώρες)».

Τα μοιραία λάθη εκείνης της νύχτας

Ο σταθμάρχης

Πρώτο λάθος του σταθμάρχη ήταν να μην επιλέξει την αυτόματη χάραξη της διαδρομής. Αποτέλεσμα ήταν η επιβατική αμαξοστοιχία να βρεθεί λανθασμένα στη γραμμή καθόδου, ενώ στη συνέχεια έδωσε ανεπαρκή αναγγελία και στον άτυχο μηχανοδηγό της. Αν η πρόθεση του σταθμάρχη ήταν να αποστείλει το IC 62 στη γραμμή καθόδου, θα έπρεπε:

  1. στην αναγγελία του προς το μηχανοδηγό να του αναφέρει ότι θα κινηθεί στη γραμμή καθόδου.
  2. να συντάξει και αποστείλει με τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό του IC 62 το Δελτίο Ειδοποίησης (Υπόδειγμα 1001) και να το παραδώσει ιδιοχείρως στον μηχανοδηγό.

Εάν ο σταθμάρχης είχε προσδιορίσει στον Μηχανοδηγό ότι θα κινηθεί προς τη γραμμή καθόδου, ο Μηχανοδηγός του IC 62 θα είχε ενδεχομένως ζητήσει εξηγήσεις, οπότε ο Σταθμάρχης Λάρισας θα είχε εντοπίσει πιθανόν την ασυμβατότητα.

Επίσης αν ο Σταθμάρχης είχε συμβουλευθεί τον πίνακα τηλεχειρισμού αλλαγών, θα είχε αντιληφθεί ότι οδηγεί το IC 62 προς τη γραμμή καθόδου.

Οι εμπειρογνώμονες αναφέρουν ελλιπή ραδιοεπικοινωνία και τηλεγραφική επικοινωνία μεταξύ Σταθμάρχη Λάρισας και Μηχανοδηγού IC 62 υπογραμμίζοντας ότι «ένα πιο αυστηρό και λεπτομερές πρωτόκολλο επικοινωνίας θα επέτρεπε και στους δύο (Σταθμάρχη, Μηχανοδηγό) ακριβέστερη κατανόηση του τι συμβαίνει».

Σε ό,τι αφορά τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, όπως προκύπτει από το πόρισμα, αμέσως μόλις αντιλήφθηκε ότι κινείται σε γραμμή καθόδου και έχοντας αμφιβολίες ως προς την ορθότητα κίνησης επί αυτής της γραμμής ζήτησε από το Σταθμάρχη Λάρισας την επανάληψη του τηλεγραφήματος και για μια ακόμη φορά έλαβε την ίδια απάντηση χωρίς να προσδιορίζεται αν η κίνηση γίνεται στη γραμμή ανόδου ή στη γραμμή καθόδου.

Οπως σημειώνεται στο πόρισμα, «αν και μετά την αποστολή του δεύτερου τηλεγραφήματος από τον Σταθμάρχη Λάρισας προς τον Μηχανοδηγό του IC 62 , διατηρούσε ο Μηχανοδηγός αμφιβολίες περί της ορθότητος της γραμμής στην οποία εκινείτο, όφειλε να ακινητοποιήσει ακαριαία και επιτόπου τον συρμό IC 62, κάτι ωστόσο που δεν έκανε».

Επίσης σημειώνεται ότι «η πιθανή αντίληψη από τον μηχανοδηγό του IC 62 ότι κινείται στη γραμμή ανόδου θα 58 τον είχε ενδεχομένως οδηγήσει σε άμεση επικοινωνία με τον μηχανοδηγό του εμπορικού 63503 μέσω του συστήματος ραδιοεπικοινωνίας, κάτι όμως που δεν πιστοποιείται πουθενά από τις φωνητικές καταγραφές».

Ο ρόλος του ΟΣΕ

Σοβαρές παραλείψεις και πλημμέλειες εντοπίζονται από το πόρισμα και στο 2ο επίπεδο λειτουργίας, το οποίο ως αποστολή έχει να λειτουργεί «διορθωτικά» στα λάθη του πρώτου επιπέδου.

Αναφορικά με την ύπαρξη δεύτερου σταθμάρχη, επισημαίνεται ότι «μειώνει καθοριστικά τον κίνδυνο λάθους και αστοχίας, αλλά δεν τον εξαλείφει».

Ειδική αναφορά γίνεται στο Δευτεροβάθμιο όργανο ρύθμισης κυκλοφορίας, το οποίο από το 2020 είχε καταργηθεί και «αν λειτουργούσε την ημέρα του δυστυχήματος, θα αποτελούσε πρόσθετη ασφαλιστική δικλείδα, που θα έδινε πιθανόν τη δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας των δύο συρμών».

Επιπλέον έχει καταργηθεί και ο Προϊστάμενος αμαξοστοιχίας. Μέχρι την τροποποίηση του Κανονισμού το 2019, επιβαλλόταν για κάθε συρμό η παρουσία Προϊσταμένου με ουσιαστικά καθήκοντα ελεγκτή κάθε διαδικασίας και λεπτομέρειας εντός του συρμού και δυνατότητα αυτόματης πέδησης του συρμού, όποτε το έκρινε απαραίτητο. Πρακτικά ασκούσε κάποιας μορφής εποπτεία και επί του Μηχανοδηγού.

Στις ευθύνες που καταλογίζονται στη Hellenic Train εάν εξαιρεθούν οι επισημάνσεις για τον μηχανοδηγό, ο οποίος ανήκε στο εργατικό δυναμικό της, περιλαμβάνεται κυρίως η εκκρεμότητα στην εγκατάσταση του συστήματος GSM-R σε μέρος του τροχαίου υλικού της. Αν η τελευταία αυτή εκκρεμότητα είχε ολοκληρωθεί, σημειώνουν οι εμπειρογνώμονες, τότε είναι πολύ πιθανό ο Μηχανοδηγός του IC 62 να είχε επικοινωνήσει με τον Σταθμάρχη Λάρισας αλλά και με τον Μηχανοδηγό του αντιθέτως κινούμενου εμπορικού συρμού 63503, κάτι που θα μπορούσε να συμβάλλει στην αποτροπή του δυστυχήματος.

Επίσης αναφέρεται ότι το στέλεχος της εταιρίας με αρμοδιότητες «ρυθμιστή» κυκλοφορίας έχει δυνατότητά μόνο παρακολούθησης με χρήση συστήματος γεωτοπικού (GPS) της θέσης κάθε συρμού. Δεν μπορεί να εντοπίσει ούτε σε ποια γραμμή κινείται ο συρμός ούτε αν άλλος συρμός κινείται στην ίδια κατεύθυνση. Συνεπώς το αποτύπωμά του στην ασφάλεια είναι περιορισμένο.

Κρισιμη η έλλειψη συγχρονων συστημάτων

Αναλυτικά περιγράφονται όλα εκείνα τα συστήματα που θα έπρεπε να έχει ο σιδηρόδρομος, αλλά κανένα δε λειτουργούσε πλήρως τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Τα συστήματα αυτά και ο σωτήριος ρόλος που θα είχαν παίξει εάν λειτουργούσαν, περιγράφονται συνοπτικά παρακάτω:

Διαχείριση κυκλοφορίας με λειτουργία φωτεινής σηματοδότησης

Όπως αναφέρθηκε η φωτεινή σηματοδότηση μεταξύ Λάρισας - Ν. Πόρων ήταν εκτός λειτουργίας από το 2019 και η διαδικασία εξασφάλισης ελεύθερης γραμμής γινόταν με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων μεταξύ των σταθμαρχών Λάρισας – Ν. Πόρων.

Αν λειτουργούσε η φωτεινή αμφίδρομη σηματοδότηση με την αναχώρηση του επιβατικού συρμού IC 62 από Λάρισα προς Ν. Πόρους, το φωτόσημα θα «κοκκίνιζε» και θα αρκούσε να το προσέξει ένας εκ των δύο μηχανοδηγών του εμπορικού.

Η φωτεινή σηματοδότηση επομένως θα επαύξανε καθοριστικά το επίπεδο ασφαλείας, δεν μπορούσε όμως από μόνη της να αποκλείσει το ακραίο ενδεχόμενο παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη κατά την έξοδο του εμπορικού συρμού 63503 από το σταθμό Ν. Πόρων.

Διαχείριση κυκλοφορίας με λειτουργία φωτεινής σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης

Εάν λειτουργούσε, ο χειριστής στο κέντρο τηλεδιοίκησης θα είχε πλήρη εικόνα της κατάστασης όλων των 91 σταθμών της περιοχής του και της γραμμής που διαχειρίζεται και επιτηρεί. Αν επομένως μεταξύ Λάρισας - Ν. Πόρων είχε αποκατασταθεί και η φωτεινή σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, η χάραξη δρομολογίου του IC 62 θα γινόταν από τον κεντρικό χειριστή και θα διαβιβαζόταν για εκτέλεση στο Σταθμάρχη Λάρισας. Ο τελευταίος θα έλεγχε το χαραχθέν από τον κεντρικό χειριστή δρομολόγιο του IC 62 και κατόπιν ή θα το υλοποιούσε ή θα διατύπωνε στον κεντρικό χειριστή πιθανές αντιρρήσεις. «Προκύπτει λοιπόν ότι στην περίπτωση της τηλεδιοίκησης το επίπεδο ασφαλείας προσεγγίζει το μέγιστο, χωρίς ωστόσο να το εξασφαλίζει», σημειώνουν οι εμπειρογνώμονες.

Διαχείριση κυκλοφορίας αν λειτουργούσε το σύστημα ETCS

Το ETCS (European Train Control System) αποτελεί τη βασική συνιστώσα απόλυτης διασφάλισης της κυκλοφορίας και προβλέπει μεταξύ άλλων και μηχανισμό ακαριαίας πέδησης του συρμού, εφόσον ο μηχανοδηγός δεν συμμορφούται προς τα φωτοσήματα και τις εντολές που του δίνονται.

Αν λειτουργούσε το ETCS και χαραζόταν το δρομολόγιο του IC 62 από τη γραμμή καθόδου (είτε από τον Σταθμάρχη Λάρισας είτε από τον Κεντρικό Χειριστή Τηλεδιοίκησης), ο επόμενος από τη Λάρισα σταθμός (Ν. Πόροι) δεν θα έδινε ελεύθερη τη γραμμή καθόδου για τον εμπορικό 63503 και το φωτόσημα στην έξοδο από Ν. Πόρους προς Λάρισα θα ήταν κόκκινο. Αν ο μηχανοδηγός του 63503 δεν συμμορφωνόταν και παραβίαζε το κόκκινο φωτόσημα εξόδου από Ν. Πόρους, θα ενεργοποιείτο από το σύστημα ETCS η αυτόματη πέδηση και για τους δυο αντιθέτως κινούμενους συρμούς IC 62 και εμπορικό 63503, οι οποίοι θα ακινητοποιούντο επιτόπου.

«Πολύ απλά με το σύστημα ETCS σε λειτουργία και με δεδομένο ότι θα γινόταν η χάραξη δρομολογίου από το χειριστή του σταθμού (τηλεδιοικούμενου ή όχι) η περίπτωση να γίνει μια μετωπική ή οπισθομετωπική σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί» τονίζεται.

Διαχείριση κυκλοφορίας αν λειτουργούσε πλήρως το σύστημα GSM-R

Το σύστημα GSM-R προϋποθέτει την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού επί της γραμμής και επί των συρμών και συνίσταται σε ψηφιακό σύστημα ραδιοεπικοινωνίας που επιτρέπει σε όλο το προσωπικό που εμπλέκεται στη σιδηροδρομική κυκλοφορία (μηχανοδηγοί, σταθμάρχες, κέντρο ελέγχου κ.λπ.) να επικοινωνούν απευθείας μεταξύ τους.

Αν λειτουργούσε πλήρως το σύστημα GSM-R, ο μηχανοδηγός του IC 62 θα είχε τη δυνατότητα μόλις αντιλήφθηκε ότι κινείται στη γραμμή καθόδου να επικοινωνήσει με το μηχανοδηγό του αντίθετα κινούμενου εμπορικού συρμού 63503 και να συνειδητοποιήσουν και οι δυο ότι βρίσκονται σε συγκρουσιακή πορεία.

Οπως αναφέρει η Επιτροπή, και το υφιστάμενο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας του ΟΣΕ έδινε τη δυνατότητα στους δυο μηχανοδηγούς να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Τονίζουν, πάντως, ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο στο συγκεκριμένο σημείο ο παρεμβαλλόμενος ορεινός όγκος του Ολύμπου να εμπόδιζε τη ραδιοεπικοινωνία με τη χρήση του υφιστάμενου συστήματος (VHF). Με τα στοιχεία που περιήλθαν σε γνώση της Επιτροπής δεν είναι δυνατόν ούτε να επιβεβαιωθεί ούτε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αυτό, τονίζουν χαρακτηριστικά.

«Συνάγεται συνεπώς ότι η πλήρης λειτουργία του συστήματος GSM-R (τόσο στην υποδομή όσο και στο τροχαίο υλικό) θα είχε μειώσει δραστικά και καθοριστικά τον κίνδυνο του δυστυχήματος, δεν θα μπορούσε όμως να τον είχε αποκλείσει και αποτρέψει με βεβαιότητα».

Ελλιπής και η εκπαίδευση των σταθμαρχών

Σοβαρά ζητήματα ελλιπούς εκπαίδευσης των σταθμαρχών, διαπίστωσε η Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων εβδομάδες μετά τις αντίστοιχες ενδείξεις που είχε διαπιστωσει και ο έλεγχος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.

Στο πόρισμα αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω διαπιστώνεται ότι δεν μπορεί να εξαχθεί ασφαλές συμπέρασμα, ότι οι παραπάνω εκπαιδευόμενοι έλαβαν την προβλεπόμενη από τον οδηγό σπουδών «Βασική Εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας», αφού από την ανάλυση των στοιχείων που τέθηκαν υπόψη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων δεν προκύπτει με βεβαιότητα ότι οι εν λόγω υποψήφιοι σταθμάρχες ολοκλήρωσαν τον προβλεπόμενο Β’ κύκλο θεωρητικής εκπαίδευσης (177 ωρών) που αναφέρεται (στον οικείο Οδηγό) ότι θα διεξαγόταν μετά την ολοκλήρωση του Α’ κύκλου εκπαίδευσης (535 ωρών), και μάλιστα, παράλληλα με την Πρακτική Εκπαίδευση των 75 υποχρεωτικών ημερών. Επιπλέον προκύπτουν αποκλίσεις μεταξύ της προβλεπόμενης στον Οδηγό Σπουδών παροχής εκπαίδευσης, στο από 28-07-2022 έγγραφο και στον τρόπο που τελικά αυτή η εκπαίδευση παρασχέθηκε».

Οι καθηγητές σημειώνουν επίσης πως δεν προκύπτει σαφώς ότι ο ΟΣΕ εξασφάλισε, όπως όφειλε, πλήρες πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού. «Ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) πιθανολογείται ότι υπήρξε ελλιπής και ανεπαρκής».

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, οι ώρες της θεωρητικής εκπαίδευσης το πρόγραμμα του ΟΣΕ είναι αρκετές. Εκείνο όμως που απαιτεί ενδυνάμωση είναι η πρακτική εξάσκηση των υποψηφίων μέσω της αύξησης των ωρών της καθαρά πρακτικής εξάσκησης. Επίσης κρίνουν πολύ σημαντικό η πρακτική άσκηση να γίνεται σε σταθμούς στους οποίους πρόκειται μελλοντικά να εργαστούν οι υποψήφιοι σταθμάρχες και οπωσδήποτε σε σταθμούς που θα έχουν τον ίδιο τεχνικό εξοπλισμό με αυτόν που θα χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι κατά την εργασία τους.

Αναφορικά με τις επιδόσεις των υποψηφίων σταθμαρχών, το πόρισμα επισημαίνει ότι στις προφορικές εξετάσεις από τους 38 υποψήφιους του τομέα Θεσσαλονίκης οι 35 πήραν βαθμό άριστα 10, 2 πήραν 9 και 1 που μάλλον δεν προσήλθε πήρε μηδέν.

Στις προτάσεις που κάνουν για τη βελτίωση της εκπαίδευσης τα μέλης της Επιτροπής αναφέρουν ότι:

  • Ο αριθμός των εκπαιδευομένων που συμμετείχαν στα δυο τμήματα εκμάθησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν μεγάλος. Προτείνεται να δημιουργούνται μικρότερα σε αριθμό τμήματα (10-20).
  • Πρέπει να προβλέπονται οι απαραίτητοι ψυχομετρικοί έλεγχοι των υποψηφίων και αν κρίνονται ακατάλληλοι να μη γίνεται δεκτή η υποψηφιότητά τους.
  • Οι υποψήφιοι πρέπει οπωσδήποτε να έχουν βασικές γνώσεις πληροφορικής και αγγλικών.
  • Οσον αφορά στο επίπεδο μόρφωσης, οι απόφοιτοι των ΤΕΛ/ΕΠΑΛ πρέπει να έχουν ακολουθήσει τομείς και ειδικότητες σχετικές με τα καθήκοντα ενός σταθμάρχη (π.χ. ηλεκτρολογίας και αυτοματισμού, μηχανολογικός).
Η ΡΑΣ

Για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), το πόρισμα αναφέρει πως «δεν έχει δικαιοδοσία να υλοποιήσει δράσεις για θέματα ασφαλείας. Οι τελευταίες εμπίπτουν στη δικαιοδοσία των φορέων προς τους οποίους απευθύνεται η ΡΑΣ».

Οι τρεις εμπειρογνώμονες σημειώνουν πως «δεν είναι όμως σαφώς προσδιορισμένο το επίπεδο λεπτομέρειας, για θέματα ιδίως ασφαλείας, στο οποίο πρέπει να εγκύψει η ΡΑΣ». Τονίζουν ότι παρά την υποστελέχωσή της, πραγματοποίησε μεταξύ Ιανουαρίου 2021 και 31.3.2023 συνολικά 198 δράσεις (επιστολές, πορίσματα, αποφάσεις, αυτεπάγγελτες έρευνες), από τις οποίες τις 22 μετά την 28.2.2023, ενώ αναφέρονται ιδιαίτερα στην επιβολή προστίμου 300.000 ευρώ στη HELLENIC TRAIN για παραβάσεις Κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών (κακοκαιρία ΕΛΠΙΔΑ) και στην επιστολή προς τον ΟΣΕ τέσσερεις ημέρες πριν το δυστύχημα για ενημέρωση για τα μέτρα που πήρε λόγω συμβάντος από απροσεξία σταθμαρχών και λάθους συστήματος σηματοδότησης.

Στο πόρισμα σημειώνεται ότι η Αρχη διαθέτει συνολικό προσωπικό 16 ατόμων, από τα οποία 8 μηχανικοί (6 για ζητήματα ασφαλείας και 2 για ζητήματα διαλειτουργικότητας). «Είναι αδύνατο ένας τόσο μικρός αριθμός επιστημόνων να έχει όλη την απαιτούμενη τεχνολογικής φύσης τεχνογνωσία ενός σύνθετου συστήματος όπως ο σιδηρόδρομος».

Στο πόρισμα προτείνεται τα θέματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων να αποσπασθούν από την ΡΑΣ και να ενταχθούν ως αυτοτελής Διεύθυνση εντός του ΟΣΕ, όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες (μεταξύ αυτών στη Γερμανία και σε άλλες 11 χώρες της ΕΕ) είτε να ενταχθούν σε φορέα ασφάλειας που θα αφορά όλα τα μέσα μεταφοράς, όπως συμβαίνει σε περισσότερες από 10 χώρες της ΕΕ.

Για τα εναπομένοντα ζητήματα ρύθμισης της σιδηροδρομικής αγοράς θα πρέπει να επανεξετασθεί αν θα παραμείνουν σε μια αυτοτελή ΡΑΣ ή θα ενταχθούν σε μια ενιαία ρυθμιστική αρχή μεταφορών, που θα ρυθμίζει τις επιμέρους αγορές όλων των κλάδων μεταφορών (όπως π.χ. συμβαίνει στην Πορτογαλία).

Πηγή: Ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 21 Απριλίου 2023 09:19

Σχετικά Άρθρα

  • Τέμπη: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού – Δεν ξύπνησε από το κώμα
    Τέμπη: Επιστρέφει στην Ελλάδα ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού – Δεν ξύπνησε από το κώμα

    Στην Ελλάδα αναμένεται να επιστρέψει τις επόμενες εβδομάδες ο Γεράσιμος – Ιάσονας, ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού της τραγωδίας των Τεμπών.

    Σύμφωνα με το TheNewspaper.gr, ο 22χρονος ολοκλήρωσε τον κύκλο της αποκατάστασης στο εξειδικευμένο κέντρο αποθεραπείας της Βοστώνης, όπου είχε διακομιστεί με ειδική πτήση τον Νοέμβριο του 2023, συνοδευόμενος από ιατρικό προσωπικό και τη μητέρα του.

    Δεν ξύπνησε από το κώμα - Σταθερή η κατάστασή του

    Οι γιατροί που τον παρακολουθούσαν για σχεδόν ένα χρόνο στις ΗΠΑ δεν κατάφεραν να τον κάνουν να «ξυπνήσει» από το βαθύ κώμα, στο οποίο έχει περιέλθει από τις 28 Φεβρουαρίου 2023, μετά το δυστύχημα.

    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η κατάστασή του παραμένει σταθερή, χωρίς ωστόσο κάποιος γιατρός να μπορεί να πει με βεβαιότητα πώς θα εξελιχθεί.

    Θα μεταφερθεί στη Λάρισα

    Για τον λόγο αυτό, αποφασίστηκε η μεταφορά του πίσω στην Ελλάδα και η συνέχεια της νοσηλείας του σε Κέντρο Αποθεραπείας στη Λάρισα, προκειμένου να συνεχίσει την αγωγή που του χορηγείται και η υποστήριξή του με ειδικά μηχανήματα.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Καταγγελία στο OPEN: Τραυματίας της τραγωδίας των Τεμπών με 70% αναπηρία δεν έλαβε την ειδική σύνταξη
    Καταγγελία στο OPEN: Τραυματίας της τραγωδίας των Τεμπών με 70% αναπηρία δεν έλαβε την ειδική σύνταξη

    «Για μια χειρότερη κόλαση από εκείνη που έζησε το βράδυ της τραγωδίας των Τεμπών» κάνει λόγο ο τραυματίας Θεόδωρος Κατσιούλης, ο οποίος ενώ έχει 70% αναπηρία δεν του έδωσαν ειδική σύνταξη. «Ας μην έβγαζαν τον νόμο, ας μην μας κορόιδευαν» είπε στην τηλεόραση του OPEN.

    «Ντρέπομαι, νιώθω επαίτης»

    «Να μην το ζήσει κανένας. Δεν ήταν μια τράκα, μετά την τράκα επακολούθησε η κόλαση. Αυτό το πράγμα όταν το βλέπεις μπροστά σου δεν μπορείς να το ξεχάσεις σε τρία χρόνια, ούτε σε εκατόν τρία» είπε για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς και πρόσθεσε «εγώ αυτή τη στιγμή παίρνω τρία φάρμακα για να σας μιλήσω αυτή την ώρα».

    Στη συνέχεια κατήγγειλε «Κάναμε την αίτηση όταν μας είπαν και εγώ πέρασα τον Ιούλιο του 2023 την ΑΣΥΕ, η οποία έβγαλε 70% αναπηρία αλλά η βρογχίτιδα που λέει γιατί εισέπνευσα τοξικές ουσίες, και εκείνη την εποχή έπαιρνα αγωγή από το Νοσοκομείο της Λάρισας για να μπορώ να αναπνεύσω. Πήρα την αγωγή και ήμουν καλύτερα για αυτό έβγαλαν αυτό το ποσοστό. Εγώ δεν μπορούσα να σταθώ, με κρατούσε ο γιος μου για να είμαι όρθιος. Η επιτροπή είπε ότι θέλουμε να σας βοηθήσουμε αλλά είπαν ότι ζητά μόνιμη αναπηρία, και είναι ειδικά αυτά που δίνουν μόνιμη αναπηρία. Ο νόμος έγινε εσκεμμένα, έβγαλαν νόμο φωτογραφικό για μόνιμη αναπηρία».

    Το ΙΚΑ δεν δέχεται την απόφαση της ΑΣΥΕ πρέπει να περάσεις ΚΕΠΑ. Πότε να κλείσεις ραντεβού, να πας ξανά και ξανά. Ντρέπομαι νιώθω επαίτης, ας μην έβγαζαν το νόμο ας μην μας κορόιδευαν, αυτό είναι χειρότερη κόλαση και από εκείνο το βράδυ» κατέληξε.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέμπη: Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους μετά την απολογία της η πρόεδρος της ΡΑΣ
    Τέμπη: Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους μετά την απολογία της η πρόεδρος της ΡΑΣ

    Ελεύθερη με περιοριστικούς όρους αφέθηκε η πρόεδρος της ΡΑΣ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, πριν από λίγο, μετά την πολύωρη απολογία της στον εφέτη ανακριτή που διερευνά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

    Η πρόεδρος της ΡΑΣ κατηγορείται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή. Μέχρι σήμερα παραμένει στη θέση της.

    Σύμφωνα, με πληροφορίες, στην απολογία της ισχυρίστηκε ότι ως πρόεδρος της ΡΑΣ δεν έχει αρμοδιότητα για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου. Οι όροι που της επιβλήθηκαν μέχρι τη δίκη είναι η υποχρεωτική διαμονή στην οικία της (και όχι άλλη σε άλλη διεύθυνση ή σπίτι) και η υποχρεωτική παρουσία στο Α.Τ περιοχής της το πρώτο 10ημερο κάθε μήνα.

    Σύμφωνα με δικαστικές πηγές, το επόμενο διάστημα αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω ο κύκλος των διώξεων για το δυστύχημα των Τεμπών, να διωχθούν δηλαδή κι άλλα πρόσωπα.

    Στο μεταξύ, ακόμη αναμένεται το πόρισμα του εμπειρογνώμονα του ΕΜΠ σχετικά με την έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων, έρευνα που είχε παραγγείλει ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης.

    Επιπλέον, αναμένονται το πόρισμα ειδικού μεταλλειολόγου που εξέτασε βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο είχε μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα αποτελέσματα της έρευνας επί του βιντεοληπτικού υλικού που ανέκτησε εξειδικευμένο εργαστήριο στην Αγγλία και έστειλε στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών στην Ελλάδα και αφορά τη μοιραία διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας από τη Θεσσαλονίκη ως τους Ν. Πόρους.

    Τις επόμενες ημέρες ο εφέτης ανακριτής θα αποφασίσει επί του αιτήματος πατέρα θύματος για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών αξιωματούχων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών σχετικά με τον τρόπο περισυλλογής βιολογικού υλικού από το Κουλούρι.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ζωντανή αναμετάδοση της συναυλίας για τα θύματα των Τεμπών στην πλατεία Ελευθερίας Γαστούνης - Με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού
    Ζωντανή αναμετάδοση της συναυλίας για τα θύματα των Τεμπών στην πλατεία Ελευθερίας Γαστούνης - Με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού

    «Χρωστάμε ενός λεπτού κραυγή, για κάθε στιγμή που σιωπήσαμε»*

    Το πάνδημο αίτημα για απονομή δικαιοσύνης για τα πενήντα επτά θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών διατρανώθηκε το βράδυ της Παρασκευής κατά τη διάρκεια της συναυλίας -αφιερώματος στο Καλλιμάρμαρο. Χιλιάδες θεατές «πλημμύρισαν» το Παναθηναϊκό Στάδιο αποδίδοντας φόρο τιμής στους νεκρούς και εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους στους συγγενείς τους.

    Η συναυλία διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Συγγενών Θυμάτων του Σιδηροδρομικού Δυστυχήματος «Τέμπη 2023» και συμμετείχαν το συγκρότημα «Κοινοί Θνητοί», οι τραγουδοποιοί Φοίβος Δεληβοριάς και Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Σωκράτης Μάλαμας και η Τάνια Τσανακλίδου. Σημειώνεται ότι το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ενέκρινε ομόφωνα το αίτημα για ζωντανή αναμετάδοση της συναυλίας, εξέλιξη που άνοιξε τον δρόμο για τη δημόσια προβολή της σε πλατείες και πολυχώρους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

    Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε από νωρίς στην πλατεία Ελευθερίας στην καρδιά της Γαστούνης όπου με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού είχε στηθεί γιγαντοοθόνη για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα οι θεατές σιγοτραγούδησαν αισθαντικά για τα θύματα της τραγωδίας απαιτώντας απονομή δικαιοσύνης και διασφάλιση ότι δεν θα σημειωθούν αντίστοιχα περιστατικά στο μέλλον.

    Σημειώνεται ότι ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός έχει κατά το παρελθόν επισημάνει ότι η εθνική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου έχει αποτυπωθεί στη συλλογική μνήμη και πρόκειται να μας συντροφεύει για πάντα. «Πενήντα επτά ψυχές απαιτούν δικαίωση. Προς αυτή την κατεύθυνση επιβάλλεται να αναδειχθούν τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος και να αποδοθούν ευθύνες. Αποτελεί ύψιστο χρέος απέναντι σε αυτούς που “έφυγαν”. Η σκέψη μας παραμένει πάντα στους τραυματίες, στους συγγενείς και τους οικείους αυτών που χάθηκαν» σημείωσε χαρακτηριστικά.

    * Λιλή Ζωγράφου (1922-1998)

    dimos pin tempi anam 2

    Το πάνδημο αίτημα για απονομή δικαιοσύνης για τα 57 θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών διατρανώθηκε κατά τη διάρκεια της συναυλίας -αφιερώματος στο Καλλιμάρμαρο.

    dimos pin tempi anam 4

    «Άιντε ρίχνουν χώμα με λουλούδια ραίνουν/άιντε και θαρρούν, θαρρούν πως ξεμπερδεύουν» τραγούδησε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και το Καλλιμάρμαρο σείστηκε.

    dimos pin tempi anam 3

    Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στην πλατεία Ελευθερίας όπου με πρωτοβουλία του Δήμου Πηνειού είχε στηθεί γιγαντοοθόνη για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας.

    Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα οι θεατές σιγοτραγούδησαν αισθαντικά για τα θύματα της τραγωδίας απαιτώντας απονομή δικαιοσύνης.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Και στην Αμαλιάδα με πρωτοβουλία του Δήμου Ήλιδας, μεταδόθηκε δημόσια η συγκλονιστική συναυλία για τα 57 θύματα των Τεμπών
    Και στην Αμαλιάδα με πρωτοβουλία του Δήμου Ήλιδας, μεταδόθηκε δημόσια η συγκλονιστική συναυλία για τα 57 θύματα των Τεμπών

    Η συγκλονιστική συναυλία στη μνήμη των 57 θυμάτων του δυστυχήματος των Τεμπών, την οποία παρακολούθησαν παραπάνω από 45.000 θεατές στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας, μετέδωσε ζωντανά σε δημόσια προβολή στην πλατεία Αγίου Αθανασίου της Αμαλιάδας ο Δήμος Ήλιδας.

    Στη συναυλία που διοργανώθηκε από της οικογένειες των θυμάτων του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στη σύγχρονη ιστορία της χώρας μας, συμμετείχαν αφιλοκερδώς οι καλλιτέχνες: Φοίβος Δεληβοριάς, το συγκρότημα «Κοινοί Θνητοί», ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, η Μάρθα Φριτζήλα και η Τάνια Τσανακλίδου.

    Στην πλατεία Αγίου Αθανασίου από νωρίς το απόγευμα ο κόσμος αγκάλιασε τη συναυλία, ενώ στο σημείο της προβολής βρέθηκαν και τα μέλη της δημοτικής αρχής.

    Μάλιστα, ο κάθε παριστάμενος είχε την ευκαιρία παρακολουθώντας τη συναυλία, να ανάψει και ένα κερί στη μνήμη των θυμάτων των Τεμπών, δηλώντας με αυτόν τον τρόπο το «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ».

    Πρόκειται για μια συναυλία με συγκλονιστικές στιγμές, όπου τόσο οι συγγενείς των θυμάτων όσο και οι καλλιτέχνες, με αποκορύφωμα το σπαρακτικό τραγούδι του Φοίβου Δεληβοριά, προσέφεραν σε όλους τραγούδια, εικόνες και συναισθήματα για έναν ιερό σκοπό, ένα πάνδημο αίτημα να αποδοθεί 19 μήνες μετά δικαιοσύνη.

    ilida met sun tempi 2

    ilida met sun tempi 6

    ilida met sun tempi 3

    ilida met sun tempi 4

    ilida met sun tempi 5

    ilida met sun tempi 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τέμπη: «Οδύσσεια» για 30χρονο που επέβαινε στο μοιραίο τρένο - Τον έκριναν ανάπηρο αλλά δεν του χορηγούν σύνταξη
    Τέμπη: «Οδύσσεια» για 30χρονο που επέβαινε στο μοιραίο τρένο - Τον έκριναν ανάπηρο αλλά δεν του χορηγούν σύνταξη

    Μια απίστευτη Οδύσσεια ζει ο Στέργιος Μιναέμης ενάμιση χρόνο από την σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών που στοίχε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

    Ο 30χρονος γλίτωσε από θαύμα από το μοιραίο τρένο και προσπαθεί να μαζέψει τα «κομμάτια» του και να συνεχίσει τη ζωή του αφήνοντας πίσω τα όσα έζησε. Ωστόσο, βρίσκεται αντιμέτωπος με τη γραφειοκρατία που του στερεί το δικαίωμα να πάρει τη σύνταξη που δικαιούται μιας και έχει κριθεί ανάπηρος από την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Δημοσίου.

    Το χρονικό

    Ο Στέργιος Μιναέμης νοσηλεύτηκε για μια εβδομάδα σε νοσοκομείο, μετά το τραγικό δυστύχημα και αφού ανάρρωσε πέρασε από την Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή του Δημοσίου όπου τον έκριναν ανάπηρο και αποφάσισαν να του χορηγήσουν σύνταξη, με έγγραφο που εκδόθηκε στις 13 Δεκεμβρίου του 2023.

    Συγκεκριμένα, η Επιτροπή διαπίστωσε πως υπάρχουν προβλήματα στην υγεία του και απεφάνθη ότι έχει 50% αναπηρία. Μια απόφαση ωστόσο με τριετή ισχύ. Στη συνέχεια πήγε την απόφαση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για να ξεκινήσει η καταβολή της σύνταξης, ωστόσο προς έκπληξή του, ενημερώθηκε πως δεν μπορεί να του καταβληθεί καθώς η Υγειονομική Επιτροπή έγραψε πως ισχύει για 3 χρόνια!

    «Δεν υπάρχουν λόγια για αυτό που ζήσαμε»

    Την ίδια στιγμή, ο Στέργιος Μιναέμης παλεύει με δυσκολία να αφήσει στο παρελθόν τα όσα έζησε και εξιστορεί στο OPEN τις τραγικές στιγμές που βίωσε εκείνες τις φρικτές στιγμές. «Έγινε η σύγκρουση και καιγόμασταν μέσα στο βαγόνι. Δεν υπήρχε οξυγόνο και φως. Βλέπαμε με το φως που έφεγγαν όσοι είχαν τα κινητά τους. Προσπαθήσαμε να φύγουμε με τα παράθυρα στη θέση 5 που καθόμουν στο βαγόνι. Παντού είχε αίματα. Δεν είχαμε την πολυτέλεια να δούμε πως είμαστε. Προσπαθήσαμε να βγούμε έξω για να μην καούμε» ανέφερε σχετικά.

    Και συνεχίζει: «Είναι δύσκολη η καθημερινότητα. Ειδικά τα βράδια. Αυτό το «τέρας» έρχεται και σου φέρνει στο νου τις εικόνες. Προσπαθούμε να το ξεπεράσουμε».

    «Είμαι περήφανη για τον γιο μου»

    Για την «οδύσσεια» που περνά ο γιος της μίλησε και η μητέρα του περιγράφοντας τις πρώτες στιγμές από το σιδηροδρομικό δυστύχημα. «Μας πήρε ο ίδιος στο τηλέφωνο του αδερφού μου. Μέχρι να επικοινωνήσουμε μαζί περνούσαν πολλά από το μυαλό μου. Ηρεμήσαμε όταν μιλήσαμε μαζί του. Αλλά στενοχωρηθήκαμε για τους υπόλοιπους ανθρώπους».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Τέμπη: Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει πρόταση για προανακριτική επιτροπή – «Προσκλητήριο» στα προοδευτικά κόμματα
    Τέμπη: Ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει πρόταση για προανακριτική επιτροπή – «Προσκλητήριο» στα προοδευτικά κόμματα

    «Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι δε θα αφήσει να ξεχαστούν και να σβήσουν οι μνήμες όσων συνήργησαν ή είχαν παραλείψεις για το έγκλημα των Τεμπών», είπε ο Νίκος Παππάς.

    Πρόταση για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη θα καταθέσει ο ΣΥΡΙΖΑ την ερχόμενη Τετάρτη.

    Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, στο περιθώριο της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος, «ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι δε θα αφήσει να ξεχαστούν και να σβήσουν οι μνήμες όσων συνήργησαν ή είχαν παραλείψεις για το έγκλημα των Τεμπών. Ως εκ τούτου με απόφαση του προεδρείου της ΚΟ και της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος την επόμενη Τετάρτη θα καταθέσουμε αίτημα για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής για όσους ευθύνονται για το μπάζωμα του χώρου του εγκλήματος».

    Σε αυτό το πλαίσιο ο Νίκος Παππάς σημείωσε πως «αν ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ εννοούν όσα λένε, δεν έχουν παρά να ανοίξουν την πόρτα για τη διερεύνηση αυτής της δυσώδους και προσβλητικής για τη μνήμη των θυμάτων υπόθεσης».

    Και κατέληξε λέγοντας: «Καλούμε καταρχάς τα κόμματα του προοδευτικού χώρου να συνηγορήσουν και να συνυπογράψουν αυτήν την πρωτοβουλία. Έχουμε κατά καιρούς δημόσιες δηλώσεις και από άλλους χώρους ότι το θέμα της διερεύνησης των ευθυνών τους απασχολεί. Πιστεύουμε πως εδώ υπάρχει ένα πεδίο συνεννόησης. Προσδοκούμε».

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Ο Δήμος Πύργου τιμά τη μνήμη των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στα Τέμπη
    Ο Δήμος Πύργου τιμά τη μνήμη των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στα Τέμπη

    Την μνήμη των νεκρών στα Τέμπη θα τιμήσει ο Δήμος Πύργου, παρουσιάζοντας μέσω live streaming τη συναυλία που θα δοθεί στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο.

    Έμπροσθεν του Δημαρχείου στην κεντρική πλατεία, σήμερα το βράδυ (Παρασκευή 11/10/24) στις 19:00 θα τοποθετηθεί γιγαντοοθόνη μέσω της οποίας θα μπορούν οι δημότες να παρακολουθήσουν τη συναυλία των Δεληβοριά, Τσανακλίδου, Κοινών Θνητών, Σωκράτη Μάλαμα και του Θανάση Παπακωνσταντίνου, οι οποίοι συμμετέχουν σε αυτή την εκδήλωση τιμής της μνήμης των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς