Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 11:55

Νέες ταυτότητες: Πότε θα είναι διαθέσιμες και πόσο θα κοστίζουν

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Διαθέσιμες από τον Σεπτέμβριο θα είναι οι νέες ταυτότητες σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας, σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νότη Μηταράκη.

Με μορφή πιστωτικής κάρτας θα είναι διαθέσιμες οι νέες ταυτότητες από τον Σεπτέμβριο. Το κόστος τους θα είναι 10 ευρώ και θα έχουν ημερομηνία λήξεως στα 10 χρόνια.

Σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νότη Μηταράκη, η παρουσίαση θα γίνει στην ερχόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ενώ δεν υπάρχει κανένα σύστημα «γεωεντοπισμού» σε αυτές αλλά θα είναι έγγραφα που δεν θα παραχαράσσονται και θα ενισχύουν την ασφάλεια του πολίτη.

«Ο στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να μπορούμε να ανανεώνουμε συγχρόνως και την ταυτότητα και το διαβατήριο μία φορά τη δεκαετία», τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, μιλώντας στο Action24.

Παράλληλα, όπως είπε ο Νότης Μηταράκης, μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό θα μπορέσει να απαλλαχθεί ένας μεγάλος αριθμός αστυνομικών από εργασίες που αφορούν στη γραφειοκρατία και να βρεθούν στους δρόμους για να επιτευχθεί ο στόχος της καλύτερης αστυνόμευσης, πρόληψης και αντιμετώπισης της εγκληματικότητας και ειδικά των μικρών εκφάνσεων αυτής που αφορούν στις γειτονιές.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023 10:26

Σχετικά Άρθρα

  • Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας
    Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας

    Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.

    Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

    Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.

    Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

    Με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών.

    Επιτυγχάνεται:

    1. Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.

    2. Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.

    3. Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.

    4. Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.

    Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παραμένει πάντα στη διάθεση των πολιτών για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Επίσκεψη Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη στην Πάτρα
    Επίσκεψη Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη στην Πάτρα

    Είμαστε εδώ ταγμένοι στον στόχο μας να μειώσουμε την καθημερινή εγκληματικότητα

    «Eίμαστε εδώ, ταγμένοι στην καταπολέμηση του εγκλήματος. Η Αστυνομία περνάει σε νέα εποχή», τόνισε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας για τη σύσταση της νέας Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, που ξεκίνησε χθες τη λειτουργία της. Ενώ, συνέχισε λέγοντας: «Είμαστε εδώ ταγμένοι στον στόχο μας να μειώσουμε την καθημερινή εγκληματικότητα και να είμαστε πολύ κοντά στους πολίτες και ταυτόχρονα να δώσουμε ισχυρά πλήγματα εναντίον του σκληρού και σοβαρού εγκλήματος».

    Από την Πάτρα όπου πραγματοποιεί επίσκεψη, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, συνοδευόμενος από τον Γενικό Επιθεωρητή Αστυνομίας Νοτίου Ελλάδος, Αντιστράτηγο Γεώργιο Μιχαλόπουλο, σε σύσκεψη με όλους τους Ανώτερους Αξιωματικούς της Δυτικής Ελλάδας, Διοικητές Τμημάτων, Διευθυντές και επικεφαλής Υπηρεσιών σημείωσε πως με τη δημιουργία της νέας Διεύθυνσης «η Ελλάδα περνάει σε νέα εποχή στην καταπολέμηση του εγκλήματος και θα μπορέσουμε έτσι αποτελεσματικά, αποφασιστικά να δώσουμε ένα ισχυρό χτύπημα περαιτέρω στους μπράβους, στους δολοφόνους, στους λαθρέμπορους, στους εκβιαστές και σε όλους εκείνους, οι οποίοι συστηματικά με εγκληματικές ομάδες παραβιάζουν το κοινωνικό συμβόλαιο…. τώρα ακόμη πιο αποφασιστικά, θα δώσουμε καίρια πλήγματα προς το οργανωμένο έγκλημα, το οποίο αφενός μεν πλήττει την ίδια τη Δημοκρατία, πλήττει ανθρώπινες ζωές, αλλά πλήττει και την οικονομία διότι προσπαθεί να εισχωρήσει στην επίσημη οικονομία μέσα από γκρίζες ή μαύρες μεθόδους», κατέληξε σχετικά.

    Στη συνέχεια τόνισε πως τα θέματα της κοινωνικής αστυνόμευσης αποτελούν προτεραιότητα στην ατζέντα του υπουργείου, που έχει την πολιτική ευθύνη, και θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό το πεδίο. Εξέφρασε, δε, όπως είπε, την προσωπική του αγωνία για το ζήτημα της ανήλικης παραβατικότητας επισημαίνοντας πως «το θέμα της βίας των ανηλίκων δεν είναι ένα αστυνομικό ζήτημα, αλλά ένα βαθιά σοβαρό κοινωνικό ζήτημα που αφορά την οικογένεια πρωτίστως, το σχολείο, την κοινωνία μας συνολικά. Πρέπει να εργαστούμε όλοι μαζί να μεταφέρουμε στα παιδιά μας το πνεύμα της κοινωνικής συμβίωσης και ειρήνης, το πνεύμα της δημοκρατίας και του κοινωνικού συμβολαίου, έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσουμε αυτά τα περιστατικά», είπε. Αναφέρθηκε, επίσης, στις δράσεις που αναπτύσσει η αστυνομία με τις περιπολίες αστυνομικών σε πλατείες και σημεία όπου συγκεντρώνονται ανήλικοι, τη λειτουργία της πενταψήφιας τηλεφωνικής γραμμής 10201, αλλά και στην ενεργοποίηση, σε λίγες ημέρες, της εφαρμογής safe youth, η οποία, όπως είπε, είναι το panic button για τους ανήλικους, και θα παρεμβαίνει άμεσα η αστυνομία, όταν ειδοποιείται.

    Επιπλέον, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα είναι έτοιμη η εφαρμογή νέας αυστηροποιημένης νομοθεσίας για τους κατόχους μαχαιριών, τα οποία θα περιληφθούν στα επικίνδυνα όπλα, αναφερόμενος γενικότερα στην αυστηροποίηση του σχετικού νομικού πλαισίου. «Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε εισάγει νέα νομοθεσία, την οποία παρουσιάσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο για να αυστηροποιήσουμε τις ποινές για τους κατόχους μαχαιριών, σουγιάδων, φονικών μαχαιριών γενικότερα κατατάσσοντας τα επικίνδυνα μαχαίρια στα επικίνδυνα όπλα και απαγορεύοντας τα να υπάρχουν στην κυκλοφορία. Επίσης, αυξάνονται πάρα πολύ οι ποινές για την οπλοκατοχή και την οπλοφορία και την οπλοχρησία, έτσι ώστε να λειτουργήσει και αυτό αποτρεπτικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Προανήγγειλε, επίσης, την ενίσχυση της Αχαΐας με αστυνομικούς, καθώς το προσωπικό της, τόνισε, ανέλαβε σημαντικό φορτίο στην αστυνόμευση των νησιών το περασμένο καλοκαίρι, με πολύ καλά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, δήλωσε πως «θα ενισχύσουμε την Αχαΐα στις προσεχείς μεταθέσεις γιατί το χρειάζεται, γιατί είναι μία μεγάλη περιοχή με οικονομική ανάπτυξη και την Ηλεία που επίσης έχει ανάγκη από προσωπικό και θα είμαστε καθημερινά παρόντες, ούτως ώστε για κάθε ανάγκη να υπάρχει απάντηση».

    Σχετικά με το νέο Αστυνομικό Μέγαρο της Πάτρας είπε ότι προχωρούν οι διαδικασίες, με τη σύμφωνη γνώμη και του Δήμου Πατρέων. Η δημοτική αρχή, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, έχει ζητήσει την εκτέλεση έργων διευθέτησης της τοπικής κυκλοφορίας, για τα οποία διερευνώνται διάφορες πιθανές πηγές χρηματοδότησης, «ώστε η λειτουργία του αστυνομικού μεγάρου και η λειτουργία της πόλης γενικότερα να συντονιστούν μεταξύ τους», σημείωσε.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Νέες ταυτότητες: Πώς μπορείτε να κλείσετε ραντεβού - Πότε λήγει η προθεσμία
    Νέες ταυτότητες: Πώς μπορείτε να κλείσετε ραντεβού - Πότε λήγει η προθεσμία

    Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας

    Στον «αέρα» είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, μέσα από την οποία μπορούν οι πολίτες να κλείνουν ραντεβού για να εκδώσουν νέες ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Πώς κλείνονται τα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

    Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Η διορία λήγει τον Αύγουστο του 2026.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online
    Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr
    Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr

    Στο αέρα είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, στην οποία μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας
    Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας

    Ξεκίνησε χθες Δευτέρα η λειτουργία της νέας πλατφόρμας id.gov.gr για τον προγραμματισμό των ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.

    Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να προγραμματίζουν με ευκολία τα ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να ξεκινά από αύριο, Τρίτη (1/10).

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώςμε την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Panic Button για ανήλικους ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
    Panic Button για ανήλικους ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης

    Τα εγκαίνια του περιπτέρου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη πραγματοποιήθηκαν σήμερα που ξεκινά και η 88η έκθεση Θεσσαλονίκης.

    Ο υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδηςπροχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, καθώς μετά το panic button που είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν θύματα οικογενειακής βίας, θα υπάρξει και εφαρμογή που θα αφορά παιδιά.

    Ανήλικα παιδιά που μπορεί να βρίσκονται σε κίνδυνο, μέσω του κινητού τηλεφώνου θα μπορούν να θέτουν σε εφαρμογή το κουμπί πανικού, για να ειδοποιούν τις αρχές και με τη δυνατότητα του γεωεντοπισμού θα γνωρίζουν που ακριβώς βρίσκεται ένα παιδί που βρίσκεται σε κίνδυνο, με στόχο να περιοριστούν τέτοια περιστατικά.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις νέες ταυτότητες - Μέχρι πότε κρατάμε τις παλιές
    Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις νέες ταυτότητες - Μέχρι πότε κρατάμε τις παλιές

    Οι νέες ταυτότητες είναι γεγονός από πέρυσι αλλά οι πολίτες μπορούν πλέον με ψηφιακό πλέον ραντεβού να μπουν στο id.gov.gr με τους κωδικούς taxisnet και να ζητήσουν την έκδοση ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Υποχρεωμένοι να έχουν δελτίο αστυνομικής ταυτότητας είναι όλοι οι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι κατοικούν ή διαμένουν προσωρινά στην Ελλάδα εφόσον έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας τους.

    Το πρώτο βήμα για την έκδοση νέων ταυτοτήτων είναι η είσοδος στο id.gov.gr. Εκεί, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ο πολίτης πρέπει να επιλέξει την Περιφέρεια στην οποία υπάγεται, την περιφερειακή ενότητα καθώς και το αστυνομικό τμήμα στο οποίο επιθυμεί να εκδώσει την νέα ταυτότητα.

    Η διορία για την έκδοση νέων ταυτοτήτων λήγει τον Αύγουστο του 2026 ενώ αναμένεται και ο προσωπικός αριθμός.

    Ωράριο Λειτουργίας για έκδοση ταυτοτήτων

    Το ωράριο λειτουργίας είναι κοινό για όλες τις Αρχές έκδοσης της Επικράτειας.

    Τα γραφεία ταυτοτήτων λειτουργούν καθημερινά κατά τις πρωινές ώρες (07:00-14:30 τη θερινή περίοδο 01/04-30/09 και 07:30-15:00 τη χειμερινή περίοδο 01/10-31/03), με εξαίρεση την Τετάρτη που λειτουργούν από 14:00 έως 20:30, για την εξυπηρέτηση των πολιτών που εργάζονται. Επίσης, κάθε Σάββατο από 08:30 έως 13:00 εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τους μαθητές.

    Πώς κλείνετε ραντεβού

    Ο ενδιαφερόμενος κλείνει το ραντεβού ψηφιακά, καθώς επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας.

    Το ραντεβού γίνεται ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου.

    Φυσικά στην περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.

    Ηλεκτρονικά παράβολα και ένσημα

    Για την έκδοση νέας ταυτότητας απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€. Για πολύτεκνους το ηλεκτρονικό παράβολο είναι κατά 50% φτηνότερο δηλαδή 5,00€. Στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 €. Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς της ταυτότητας, χρειάζεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9,00€.

    Δικαιολογητικά για την έκδοση νέων δελτίων ταυτότητας

    Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας, θα υποβάλλετε αυτοπροσώπως στην Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής σας διαμονής, τα εξής δικαιολογητικά:

    • Φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή.

    Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας στις Αρχές έκδοσης, είτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο, ο οποίος θα αναρτήσει τη φωτογραφία σας στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr.

    • Ο φωτογράφος θα σας δώσει έναν κωδικό αριθμό, τον οποίο στη συνέχεια μέσω της εφαρμογής myPhoto θα πρέπει να αντιστοιχίσετε με το ΑΦΜ σας. Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης, να αναζητήσει και να ανακτήσει τη φωτογραφία σας.
    • Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης. Βάσει της αίτησής σας θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου, στοιχείων δημοτολογίου. Η αίτηση θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να υπογράψετε.

    Πηγή: newsbomb.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο