Παρασκευή, 01 Σεπτεμβρίου 2023 17:54

Νέες ταυτότητες: Χωρίς «τσιπάκι» και ΑΜΚΑ - Τι είναι οι τεχνολογίες MRZ και RFID

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Τις νέες ταυτότητες παρουσίασε και επίσημα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η 3η Αυγούστου 2026 είναι μία ημερομηνία ορόσημο, καθώς από εκείνη την ημέρα και μετά οι σημερινές ταυτότητες δεν θα έχουν καμία ισχύ στη ζώνη Σένγκεν, σύμφωνα με τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όποιος μέχρι τότε δεν έχει αντικαταστήσει την παλιά του ταυτότητα με την καινούργια δεν θα μπορεί να ταξιδέψει με αυτήν σε καμία χώρα της Ε.Ε., καθώς η ταυτότητά του δε θα αποτελεί πια ταξιδιωτικό έγγραφο.

Ουσιαστικά δηλαδή η παλιά ταυτότητα θα αποτελεί αποκλειστικά έγγραφο ταυτοπροσωπίας εντός της Ελλάδας.

Μάλιστα, αναμένεται να γίνει νομοθετική ρύθμιση βάσει της οποίας θα προβλέπεται η καθολική εφαρμογή της ισχύος των νέων ταυτοτήτων. Δηλαδή, η ρύθμιση θα προβλέπει ότι από μία ημερομηνία και μετά οι παλιές ταυτότητες δεν θα έχουν ισχύ ούτε εντός της χώρας. Για παράδειγμα, δεν θα μπορεί κάποιος να κάνει καμία συναλλαγή με το Δημόσιο με την παλιά του ταυτότητα.

Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη απαντά σε 23 ερωτήσεις για τις νέες ταυτότητες. Αναλυτικά:

1. Γιατί η Ελλάδα προχωρά στην έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας;

Η Ελλάδα κάνει το επόμενο βήμα στην ασφάλεια των πολιτών της και προχωρά στην έκδοση ενός νέου ασφαλούς δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, καθώς η χώρα χρειάζεται άμεσα να συμμορφωθεί στον ευρωπαϊκό κανονισμό, αλλά και στις απατήσεις διεθνών φορέων, όπως ο ICAO. Συγκεκριμένα,

Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2019/1157 προβλέπει για όλα τα κράτη μέλη την έκδοση νέων δελτίων ταυτότητας με ιδιαίτερα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, τα οποία το σημερινό δελτίο δεν πληροί.

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού τα δελτία ταυτότητας που δεν πληρούν τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας που ορίζονται από τον ICAO ή που δεν περιλαμβάνουν MRZ παύουν να ισχύουν. Η χώρα μας τον Ιούλιο έλαβε εκ νέου προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη μη συμμόρφωση της στον Κανονισμό.

Ταυτόχρονα, τα νέα δελτία ταυτότητας αποτελούν πάγια απαίτηση συνυφασμένη με τα πρωτόκολλα ασφαλείας:

α) του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ως εξειδικευμένου Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών που εγγυάται την ασφάλεια πτήσεων και την ελευθερία μετακινήσεων,

β) των Η.ΠΑ. αναφορικά με τη συμμετοχή της χώρας μας στο πρόγραμμα απαλλαγής θεωρήσεων (VISA waiver program).

Παράλληλα, ήδη με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του 2018, η οποία έχει τροποποιηθεί έκτοτε αρκετές φορές , προβλέπεται η έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών με νέες προδιαγραφές στη βάση σύγχρονων πρωτοκόλλων ασφαλείας.

2. Η έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας, επομένως, αποτελεί αναγκαστική υποχρέωση της χώρας;

Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα σε επίπεδο ασφάλειας. Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών αποτελεί εργαλείο που αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας και υποστηρίζει την συνύπαρξη μας στο πλαίσιο της ευνομούμενης κοινωνίας και του Κράτους Δικαίου, στην πατρίδα μας και τον κόσμο.

Προφανώς η χώρα οφείλει να συμμορφωθεί στις νομικές της υποχρεώσεις, η έκδοση, όμως, νέου δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών δεν αποτελεί μόνο ανάγκη, αλλά μία μεταρρυθμιστική επιλογή. Μία επιλογή που θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια και θα διευκολύνει την καθημερινότητα στις συναλλαγές, μετακινήσεις και στη ζωή στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.

Το σημερινό δελτίο ταυτότητας, που εκδίδεται με τη μορφή που γνωρίζουμε από το 1961, αλλάζει με την έκδοση ενός από τα πλέον σύγχρονα δελτία ταυτότητας, με ισχυρά χαρακτηριστικά ασφαλείας. Ασφάλεια για όλους το 2023 με όρους της δεκαετία του ‘60 δεν μπορεί να νοηθεί. Επιπλέον, επειδή τα σημερινά δελτία ταυτότητας υπολείπονται των σύγχρονων δεδομένων ασφαλείας, είναι ευκολότερο να πλαστογραφηθούν από εγκληματικές οργανώσεις και να χρησιμοποιηθούν για τη διευκόλυνση εγκληματικών πράξεων. Όσοι ανθίστανται μανιωδώς στην αλλαγή τους, διευκολύνουν -συνειδητά ή ασυνείδητα τις επιδιώξεις εγκληματικών οργανώσεων.

3. Ποια στοιχεία περιλαμβάνονται στο νέο δελτίο ταυτότητας;

Στο νέο δελτίο ταυτότητας θα εκτυπώνονται τα εξής στοιχεία:

Εμπρόσθια πλευρά: Φωτογραφία κατόχου, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας,Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ημ. Γέννησης, Ιθαγένεια, Ημ. Έκδοσης, Ημ. Λήξης, Αρχή Έκδοσης, Υπογραφή Κατόχου.

Πίσω πλευρά: Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας, Τόπος γέννησης, Ομάδα αίματος (προαιρετικά), Ύψος (υποχρεωτικά από το 24ο έτος). Εφόσον αποφασισθεί σχετικά, έχει προβλεφθεί χώρος για να τυπωθεί ο Προσωπικός Αριθμός πολίτη.

Στο ανέπαφο χώρο αποθήκευσης περιλαμβάνονται:

  • Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
  • Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
  • Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
  • Επώνυμο πατρός
  • Επώνυμο μητρός
  • Δήμος εγγραφής και αριθμός δημοτολογίου
  • Τόπος έκδοσης

4. Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου δελτίου ταυτότητας;

  • Το νέο δελτίο ταυτότητας είναι διαστάσεων 85,6mm ± 0,75mm * 54,0mm ± 0,75mm και κατασκευάζεται από πολυανθρακικό υλικό.
  • Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών κατασκευάζεται από πολυκαρμπονικό υλικό και είναι μορφοτύπου ID1, τύπου πιστωτικής κάρτας, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα του ICAO και τις νομικές υποχρεώσεις της χώρας.
  • Μέθοδος εκτύπωσης. Η εκτύπωση γίνεται μέσω εγχάραξης laser. Όλα τα στοιχεία καθώς επίσης και η έγχρωμη φωτογραφία εκτυπώνονται με laser στο εσωτερικό στρώμα του δελτίου ταυτότητας καθιστώντας αδύνατη οποιαδήποτε προσπάθεια πλαστογράφησης.
  • Ενσωματώνει σύγχρονα μέτρα ασφαλείας που ενισχύουν την ασφάλεια και αποτρέπουν προσπάθειες πλαστογραφησης.
  • Περιλαμβάνει μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ)
  • Ενσωματώνει ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης, το οποίο λειτουργεί ανέπαφα (contactless)

5. Ποια είναι η διαδικασία έκδοσης του νέου δελτίου ταυτότητας;

Πρόκειται για μία ασφαλή, εύκολη και άμεση διαδικασία. Σε όλη τη χώρα θα λειτουργούν 367 σημεία έκδοσης νέων δελτίων αστυνομικής ταυτότητας, ενώ προβλέπεται και η λειτουργία 60 φορητών κλιμακίων. Για λόγους διευκόλυνσης, η διαδικασία έκδοσης θα γίνεται κατόπιν ραντεβού (στα πρότυπα των ραντεβού για τον εμβολιασμό). Τα ραντεβού θα κλείνονται μέσω πλατφόρμας και ο πολίτης θα λαμβάνει ενημερωτικά sms και email. Τα 60 φορητά κλιμάκια απευθύνονται σε κρατούμενους, νοσηλευόμενους, υπερήλικες και ΑμΕΑ με σοβαρά προβλήματα προσβασιμότητας.

6. Πότε θα ξεκινήσουν να εκδίδονται τα νέα δελτία ταυτότητας Ελλήνων πολιτών;

Οι πολίτες όλης της χώρα θα μπορούν από την 25η Σεπτεμβρίου 2023 να προσέρχονται στα Αστυνομικά Τμήματα, κατόπιν ραντεβού -εκτός των εξαιρέσεων- και να προχωρούν στη διαδικασία έκδοσης του νέου δελτίου ταυτότητας.

7. Ποιο είναι το κόστος έκδοσης νέου δελτίου ταυτότητας;

Για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας καταβάλλεται ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 10,00 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί:

α) στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου,

β) στα έξοδα εκτύπωσής του

γ) στη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του από και προς τη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας στην Αθήνα

δ)στη φωτογραφία, εφόσον ο πολίτης επιθυμεί να την βγάλει στο τμήμα ασφαλείας.

Για τις περιπτώσεις έκδοσης δελτίου ταυτότητας εξαιτίας απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος, θα καταβάλλεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 9,00€, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα.

8. Γιατί το κόστος έκδοσης βαραίνει τον πολίτη;

Η τεχνολογία που ενσωματώνεται στο νέο δελτίο ταυτότητας είναι αντίστοιχη των διαβατηρίων και έχει αυξημένο κόστος. Στην περίπτωση του νέου δελτίου ταυτότητας πετύχαμε το κόστος να είναι το ελάχιστο δυνατό και υποπολλαπλάσιο εκείνου της έκδοσης διαβατηρίων, συμπεριλαμβάνοντας και τη φωτογραφία.

9. Πόσο καιρό θα χρειάζεται για να εκδοθεί το νέο δελτίο ταυτότητας;

Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται, από την ημερομηνία της αίτησης στο Αστυνομικό Τμήμα μέχρι και την παραλαβή θα κυμαίνεται στις 7 ημέρες.

10. Ποια θα είναι η χρονική ισχύς των νέων δελτίων ταυτότητας και γιατί είναι απαραίτητη η ημερομηνία λήξης της ισχύος;

Η διάρκεια ισχύος από την ημερομηνία έκδοσης είναι τα 10 έτη, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα. Η διάρκεια ισχύος αποτελεί ένα μέτρο που εξασφαλίζει την αξιοπιστία του δελτίου ταυτότητας, καθώς σε διάστημα 10 ετών επέρχονται φυσιογνωμικές αλλαγές στο πρόσωπο του κατόχου. Παράλληλα, η διάρκεια ισχύος των 10 ετών είναι η μέγιστη δυνατή διάρκεια που επιτρέπεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και συνίσταται από τον ICAO.

11. Είναι υποχρεωτική η αντικατάσταση του παλιού με νέου τύπου δελτίου ταυτότητας;

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026.

12. Θα υπήρχε πρόβλημα στην ελεύθερη μετακίνηση των Ελλήνων Πολιτών στην Ε.Ε. αν δεν εκσυγχρονίζονταν τα δελτία ταυτότητας;

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού τα δελτία ταυτότητας που δεν πληρούν τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας που ορίζονται από τον ICAO ή που δεν περιλαμβάνουν MRZ παύουν να ισχύουν.Σε αυτήν την κατηγορία εγγράφων υπάγεται και το σημερινό ελληνικό δελτίο ταυτότητας, το οποίο δε διαθέτει μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη.

13. Σε σχέση με το σημερινό δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, πως αναβαθμίζεται και ενισχύεται η ασφάλεια;

Το σημερινό δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών, που εκδίδεται με τη μορφή που γνωρίζουμε από το 1961, είναι ξεπερασμένο και πεπαλαιωμένο. Η Ελλάδα κάνει το επόμενο βήμα με την έκδοση ενός από τα πλέον σύγχρονα δελτία ταυτότητας, με ισχυρά χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Συγκεκριμένα, ενισχύεται η ασφάλεια μέσω:

  • Υπαρξης μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης (MRZ)
  • Αντικατάστασης του υλικού (από το χαρτί στο πολυκαρμπονικό υλικό)
  • Νέας τεχνολογία εκτύπωσης μέσω εγχαραξης με laser
  • Υιοθέτηση σύγχρονων μέτρων ασφαλείας
  • Ενσωμάτωση ανέπαφου μέσου αποθήκευσης με σκοπό την αξιόπιστη και άρρηκτη σύνδεση του δελτίου με τον κάτοχο
  • Τα υλικά του δελτίου ταυτότητας κατασκευάζονται αποκλειστικά και μόνο για τη χώρα μας και η προσωποποίηση και εκτύπωση τους μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο από το σύγχρονο και αναβαθμισμένο σύστημα της Ελληνικής Αστυνομίας.

14. Ποια είναι τα σύγχρονα μέτρα ασφαλείας;

  • Δάπεδο ασφαλείας το οποίο περιλαμβάνει μικροεκτυπώσεις και εκτύπωση με ιριδισμό.
  • Μεταβαλλόμενη εικόνα laser (Changing Laser Image) στην οποία η δευτερεύουσα φωτογραφία του κατόχου και ο τριψήφιος κωδικός της χώρας (GRC) εναλλάσσονται ανάλογα με τη γωνία θέασης.
  • Εκτυπωμένες παραστάσεις (σήμα ηλεκτρονικού εγγράφου ασφαλείας – τριψήφιος κωδικός κράτους GRC) με Οπτικά Μεταβλητή Μελάνη (Optical Variable Inkjet), η οποία αλλάζει χρωματισμό από πράσινο σε ματζέντα (κόκκινο – μωβ), ανάλογα με την οπτική γωνία παρατήρησης.
  • Περιθλαστική Διάταξη Οπτικά Μεταβλητής Εικόνας (D.O.V.I.D.) η οποία παρουσιάζει χρωματική αντιμετάθεση ανάλογα με τη γωνία θέασης και προστατεύει τη φωτογραφία του κατόχου.
  • Ενδείξεις ορατές μόνο υπό την επίδραση του υπεριώδους φωτός (Ultra Violet light) (όπως το στεφάνι ελιάς, οι λέξεις «ΕΛΛΑΣ/HELLAS» και ο τίτλος «ΔΕΛΤΙΟ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ – IDENTITY CARD»

15.Τι είναι η μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ) ;

MRZ, είναι τα αρχικά διεθνούς όρου ασφάλειας Machine Readable Zone, δηλαδή στα ελληνικά: μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη. Είναι η γραμμή κώδικα πληροφοριών που βλέπουμε και σήμερα σε όλα τα ελληνικά διαβατήρια, ακριβώς κάτω από τα στοιχεία του πολίτη. Δεν πρόκειται δηλαδή για κάποια καινούρια τεχνολογία, καθώς κάθε ελληνικό διαβατήριο διαθέτει και σήμερα, εδώ και πολλά χρόνια, ζώνη MRZ. Ειδικότερα, η MRZ περιλαμβάνει σε ειδική μορφή που έχει καθοριστεί από τον ΙCAO ορισμένα από τα στοιχεία που αναγράφονται στο δελτίο ταυτότητα, ώστε να είναι δυνατή για λόγους ασφαλείας και ταχύτητας η αυτόματη αναγνώριση, ανάγνωση και επαλήθευση τους απ΄όλες τις συσκευές διαβατηριακού ελέγχου διεθνώς.

16. Τι είναι το RFID και γιατί είναι απαραίτητη η χρήση του;

Το RFID είναι τα αρχικά του όρου Radio Frequency Identification. Η απόδοση του στα ελληνικά ορίζεται ως «ταυτοποίηση μέσω ραδιοσυχνοτήτων». Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται για την ανέπαφη επικοινωνία του μέσου αποθήκευσης με τις συσκευές ανάγνωσης (readers). Ειδικότερα, το μέσο αποθήκευσης των Δελτίων Ταυτότητας επικοινωνεί με τους αναγνώστες μέσω πρωτοκόλλου NFC (επικοινωνία κοντινού πεδίου). Τεχνολογία που υπάρχει στο σύνολο των “έξυπνων κινητών”. Η δυνατότητα ανάγνωσης δηλαδή του μέσου αποθήκευσης παρέχεται μόνο όταν το δελτίο έρθει σε πολύ κοντινή απόσταση (λίγων εκατοστών) από τον αναγνώστη.

17. Πως εξασφαλίζεται η εμπιστευτικότητα και η ακεραιότητα των προσωπικών δεδομένων και των βιομετρικών στοιχείων που περιλαμβάνονται στο ανέπαφο μέσο αποθήκευσης;

Το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών ενσωματώνει και εφαρμόζει όλες τις απαιτούμενες τεχνικές λύσεις και τους προηγμένους μηχανισμούς ασφαλείας που εξασφαλίζουν τον έλεγχο της γνησιότητας των ψηφιακών δεδομένων που περιλαμβάνονται στο ανέπαφο μέσο αποθήκευσης και αποτρέπουν οποιαδήποτε προσπάθεια κακόβουλης πρόσβασης, ανάγνωσης, αντιγραφής ή τροποποίησης τους. Οι μηχανισμοι ασφάλειας, με δύο λόγια, διασφαλίζουν ότι το νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών αφενός δεν μπορεί να πλαστογραφηθει και αφετέρου δεν μπορουν να υποκλαπουν τα δεδομένα που περιέχονται σ αυτό.

18. Για ποιο λόγο οι φωτογραφίες θα λαμβάνονται και από τις Αστυνομικές Αρχές;

Πρόκειται για ένα ακόμη μέτρο ενίσχυσης της ασφάλειας και ελέγχου ταυτοπροσωπίας, καθώς η δυνατότητα λήψης φωτογραφίας των αιτούντων απευθείας από τις Αρχές έκδοσης εξασφαλίζει την ασφάλεια του εν λόγω βιομετρικού στοιχείου (π.χ. από απόπειρες “face morphing”). Μάλιστα, αποτελεί και σύσταση στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Επιπλέον, η υπηρεσία διατίθεται χωρίς κόστος για τους πολίτες. Παρέχεται όμως και η δυνατότητα των πολιτών να απευθύνονται σε επαγγελματίες φωτογράφους για τη λήψη της φωτογραφίας τους.

Νέο δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών και fake news

19. «Θα υπάρχει τσιπάκι γεωχωρικου εντοπισμού και θα βρίσκουν που είμαστε».

Τα νέο δελτίο ταυτότητας δεν εμπεριέχει τεχνολογία που μπορεί να καταγράψει δεδομένα ελέγχου θέσης. Τα στοιχεία που συλλέγονται είναι τα απολύτως απαραίτητα και θέτουν στο επίκεντρο την ασφάλεια των πολιτών.

20. «Θα έχουν πρόσβαση στα ιατρικά μας δεδομένα γιατί θα έχουν τον ΑΜΚΑ μας».

Ο ΑΜΚΑ δεν περιλαμβάνεται στο νέο δελτίο ταυτότητας ούτε σε εμφανές εξωτερικό σημείο, ούτε αποθηκευμένος εσωτερικά. Το νέο δελτίο ταυτότητας δεν έχει στοιχεία που θα μπορούσαν να δώσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που σχετίζονται με την υγεία.

21. «Θα έχουν χωρίς τη θέληση μας την ομάδα αίματος μας».

Η αναγραφή της ομάδας αίματος είναι προαιρετική και γίνεται μέσω βεβαίωσης νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, μόνο για όσους πολίτες το επιθυμούν.

22. «Θα έχουν πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα»

Η Ε.Ε. διαθέτει την αυστηρότερη, σε παγκόσμιο επίπεδο, νομοθεσία για την προστασία τους και τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η ελληνική νομοθεσία είναι πλήρως συμβατή και εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή. Συνεπώς, η διαδικασία έκδοσης του νέου ελληνικού δελτίου ταυτότητας πληροί απόλυτα τις πλέον απαιτητικές προϋποθέσεις που τίθενται από το ευρωπαϊκό και εθνικό δίκαιο.

23. «Θα αναγράφονται πληροφορίες θρησκευτικού ενδιαφέροντος στο νέο δελτίο ταυτότητας που θίγουν την πίστη»

Η σύνδεση του νέου δελτίου ταυτότητας με τη χριστιανική πίστη αποτελεί στυγνή καπηλεία και παραχάραξη της Ορθοδοξίας. Η έκδοση τους δεν άπτεται στο ελάχιστο του πυρήνα τόσο της χριστιανοσύνης, όσο και οποιουδήποτε άλλου δόγματος και θρησκεύματος. Το δελτίο ταυτότητας Ελλήνων πολιτών αποτελεί ένα διοικητικό έγγραφο και δεν αναγράφεται καμία πληροφορία θρησκευτικού ενδιαφέροντος. Συνεπώς, δεν τίθεται κανένα θέμα που σχετίζεται με το όποιο θρησκευτικό προσανατολισμό και ευαισθησία των πολιτών.

Δείτε την παρουσίαση εδω.

Πηγή: Ethnos.gr - ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 01 Σεπτεμβρίου 2023 19:23

Σχετικά Άρθρα

  • Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας
    Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας

    Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.

    Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

    Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.

    Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

    Με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών.

    Επιτυγχάνεται:

    1. Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.

    2. Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.

    3. Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.

    4. Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.

    Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παραμένει πάντα στη διάθεση των πολιτών για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Νέες ταυτότητες: Πώς μπορείτε να κλείσετε ραντεβού - Πότε λήγει η προθεσμία
    Νέες ταυτότητες: Πώς μπορείτε να κλείσετε ραντεβού - Πότε λήγει η προθεσμία

    Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας

    Στον «αέρα» είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, μέσα από την οποία μπορούν οι πολίτες να κλείνουν ραντεβού για να εκδώσουν νέες ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Πώς κλείνονται τα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

    Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Η διορία λήγει τον Αύγουστο του 2026.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online
    Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr
    Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr

    Στο αέρα είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, στην οποία μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας
    Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας

    Ξεκίνησε χθες Δευτέρα η λειτουργία της νέας πλατφόρμας id.gov.gr για τον προγραμματισμό των ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.

    Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να προγραμματίζουν με ευκολία τα ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να ξεκινά από αύριο, Τρίτη (1/10).

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώςμε την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις νέες ταυτότητες - Μέχρι πότε κρατάμε τις παλιές
    Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τις νέες ταυτότητες - Μέχρι πότε κρατάμε τις παλιές

    Οι νέες ταυτότητες είναι γεγονός από πέρυσι αλλά οι πολίτες μπορούν πλέον με ψηφιακό πλέον ραντεβού να μπουν στο id.gov.gr με τους κωδικούς taxisnet και να ζητήσουν την έκδοση ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Υποχρεωμένοι να έχουν δελτίο αστυνομικής ταυτότητας είναι όλοι οι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι κατοικούν ή διαμένουν προσωρινά στην Ελλάδα εφόσον έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας τους.

    Το πρώτο βήμα για την έκδοση νέων ταυτοτήτων είναι η είσοδος στο id.gov.gr. Εκεί, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, ο πολίτης πρέπει να επιλέξει την Περιφέρεια στην οποία υπάγεται, την περιφερειακή ενότητα καθώς και το αστυνομικό τμήμα στο οποίο επιθυμεί να εκδώσει την νέα ταυτότητα.

    Η διορία για την έκδοση νέων ταυτοτήτων λήγει τον Αύγουστο του 2026 ενώ αναμένεται και ο προσωπικός αριθμός.

    Ωράριο Λειτουργίας για έκδοση ταυτοτήτων

    Το ωράριο λειτουργίας είναι κοινό για όλες τις Αρχές έκδοσης της Επικράτειας.

    Τα γραφεία ταυτοτήτων λειτουργούν καθημερινά κατά τις πρωινές ώρες (07:00-14:30 τη θερινή περίοδο 01/04-30/09 και 07:30-15:00 τη χειμερινή περίοδο 01/10-31/03), με εξαίρεση την Τετάρτη που λειτουργούν από 14:00 έως 20:30, για την εξυπηρέτηση των πολιτών που εργάζονται. Επίσης, κάθε Σάββατο από 08:30 έως 13:00 εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τους μαθητές.

    Πώς κλείνετε ραντεβού

    Ο ενδιαφερόμενος κλείνει το ραντεβού ψηφιακά, καθώς επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας.

    Το ραντεβού γίνεται ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου.

    Φυσικά στην περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.

    Ηλεκτρονικά παράβολα και ένσημα

    Για την έκδοση νέας ταυτότητας απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€. Για πολύτεκνους το ηλεκτρονικό παράβολο είναι κατά 50% φτηνότερο δηλαδή 5,00€. Στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 €. Σε περίπτωση απώλειας ή φθοράς της ταυτότητας, χρειάζεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9,00€.

    Δικαιολογητικά για την έκδοση νέων δελτίων ταυτότητας

    Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας, θα υποβάλλετε αυτοπροσώπως στην Αρχή έκδοσης του τόπου μόνιμης ή προσωρινής σας διαμονής, τα εξής δικαιολογητικά:

    • Φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή.

    Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας στις Αρχές έκδοσης, είτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο, ο οποίος θα αναρτήσει τη φωτογραφία σας στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr.

    • Ο φωτογράφος θα σας δώσει έναν κωδικό αριθμό, τον οποίο στη συνέχεια μέσω της εφαρμογής myPhoto θα πρέπει να αντιστοιχίσετε με το ΑΦΜ σας. Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης, να αναζητήσει και να ανακτήσει τη φωτογραφία σας.
    • Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης. Βάσει της αίτησής σας θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου, στοιχείων δημοτολογίου. Η αίτηση θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να υπογράψετε.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Προσωπικός αριθμός: Έρχεται στις νέες ταυτότητες - Πώς θα τον αποκτήσετε, οδηγίες
    Προσωπικός αριθμός: Έρχεται στις νέες ταυτότητες - Πώς θα τον αποκτήσετε, οδηγίες

    Έρχεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα, μετά και την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, ο Προσωπικός Αριθμός του Πολίτη. Ο Προσωπικός Αριθμός, αναμένεται να αλλάξει την εξυπηρέτηση των πολιτών ενώ θα αναγράφεται και στις νέες ταυτότητες.

    «Έχουμε τελειώσει και από το Συμβούλιο της Επικρατείας πλέον. Αυτή η απόφαση του ΣτΕ γίνεται Προεδρικό Διάταγμα. Θεωρώ πως την άλλη εβδομάδα θα έχει βγει το Προεδρικό Διάταγμα αλλά παράλληλα πλέον μαζί με υπηρεσίες οι οποίες είναι στην πρώτη γραμμή και εξυπηρετούν πολίτες, σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα. Το πρώτο και αυτονόητο είναι πως θα μπορέσουμε να διορθώσουμε τα μητρώα του κράτους. Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις, στην ΑΑΔΕ μόνο μας λένε πως έχουν περίπου 300.000 περιπτώσεις τον χρόνο που αναγκάζονται να διορθώσουν στοιχεία πολιτών. Αυτό πλέον τελειώνει γιατί έχουμε ένα κεντρικό μητρώο, το Μητρώο Πολιτών, ένα μητρώο που ανήκει στο υπουργείο Εσωτερικών προφανώς και αυτό θα είναι η βάση πλέον για όλες τις υπηρεσίες» ανέφερε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, φιλοξενούμενος στο στούντιο του Πρώτου Προγράμματος.

    Πώς θα τον αποκτήσετε

    «Βγαίνει στον αέρα μια πλατφόρμα που λέγεται MyInfo, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν και να αποκτούν τον προσωπικό τους αριθμό. Τι άλλο θα δουν εκεί πέρα. Εάν υπάρχει αυτή η αναντιστοιχία στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου τους, του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης, θα τους βγει μια οθόνη που θα τους λέει, στο μητρώο πολιτών φαίνεστε έτσι, στο μητρώο της Αστυνομίας φαίνεστε διαφορετικά. Θα πρέπει να διορθώσουμε αυτά τα στοιχεία. Προφανώς, αν είναι λάθος, το επίθετο δεν μπορεί να το διορθώσει από τον υπολογιστή. Θα πρέπει μία και μόνη φορά, αν υπάρχει τέτοιο σοβαρό ζήτημα, να επισκεφθεί ένα ληξιαρχείο για να γίνει αυτή η διόρθωση και από εκεί και πέρα μπορούμε να εγγυηθούμε ότι όποτε κι αν αλλάξει ταυτότητα, όποτε κι αν αλλάξει διαβατήριο, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα γιατί αυτές οι αλλαγές θα γίνουν την ίδια μέρα και θα ενημερώνεται οριζόντια όλο το δημόσιο για οποιαδήποτε τέτοιου είδους αλλαγή» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.

    Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με τον υπουργό, οργανώνεται καλύτερα πλέον το πώς θα κυλήσει η εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού. «Επειδή είναι μια πολύ μεγάλη, σε επίπεδο διαδικασιών, αλλαγή για το ελληνικό δημόσιο, θέλουμε αυτό να βγει πλέον σωστά και αυτός ο Προσωπικός Αριθμός να έρθει και να λύσει προβλήματα καθημερινής τρέλας που έχουν ζήσει πάρα πολλοί Έλληνες πολίτες στην ελληνική δημόσια διοίκηση» επισήμανε.

    Εξηγώντας από τι θα αποτελείται ο Προσωπικός Αριθμός, ανέφερε πως στην ουσία είναι τρία αλφαριθμητικά ψηφία και το ΑΦΜ μας. «Από τα τρία αλφαριθμητικά, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου και αριθμοί, μπορώ εγώ να βάλω έναν προσωπικό αριθμό άλφα, βήτα και το τρίτο ψηφίο δημιουργείται μόνο του και στην ουσία λέγεται checkdigit και είναι αυτό το οποίο επαληθεύει την ορθότητα του αριθμού. Είναι πολύ απλός ο τρόπος. Και το πιο μαγικό είναι ότι μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκείνο έχουμε πλέον βεβαιωθεί ότι το ελληνικό δημόσιο ξέρει πλέον ξέρει ποιοι είμαστε και έχουν διορθωθεί και τα οποιαδήποτε λάθη» προσέθεσε.

    «Η επόμενη μέρα είναι, αφού διορθώσουμε τα μητρώα και μπορέσουμε αυτό το πρώτο εξάμηνο, χρόνο να τακτοποιηθούμε με τη λειτουργία του, από εκεί και πέρα πλέον, όταν γεννιέται ένα παιδί να αποκτά τον προσωπικό του αριθμό και από πίσω, ας αφήσουμε τις διαδικασίες που θα δημιουργούν πιθανώς και τον ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ. Αυτά όμως θα είναι πλέον εσωτερικά νούμερα τα οποία θα υπάρχουν στα μητρώα της κάθε υπηρεσίας και δεν θα αφορούν τον πολίτη. Ο πολίτης θα πρέπει να ξέρει και να χρησιμοποιεί μόνο τον προσωπικό του αριθμό» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.Όσο αφορά στις νέες ταυτότητες, προχωρά το σύστημα κανονικά, σύμφωνα με τον υπουργό, ωστόσο αναμένεται μια πολύ μεγαλύτερη κίνηση από την ώρα που θα εκδοθεί οΠροσωπικός Αριθμός. «Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούργιο σύστημα για να διευκολύνουμε και τη λειτουργία της αστυνομίας, ένα σύστημα για τα ραντεβού. Όλο αυτό λοιπόν θα ξεκινήσει παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού αριθμού. Λίγη υπομονή» είπε ο κ. Παπαστεργίου.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Νέες ταυτότητες: Έρχεται ο προσωπικός αριθμός - Πώς θα σχηματίζεται
    Νέες ταυτότητες: Έρχεται ο προσωπικός αριθμός - Πώς θα σχηματίζεται

    Σε λίγες μέρες αναμένεται ο προσωπικός αριθμός των νέων ταυτοτήτων και άρα οι πολίτες θα μπορούν να μπούνε στην πλατφόρμα -και να δηλώσουν τα τρία αριθμητικά ψηφία του προσωπικού τους αριθμού. Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ.

    Συγκεκριμένα, τόνισε ότι «το myinfo είναι η πλατφόρμα όπου θα μπαίνουμε για να διαλέγουμε τον προσωπικό αριθμό - θα είναι τρία αριθμητικά ψηφία συν το ΑΦΜ μας, εμείς επιλέγουμε από τα τρία ψηφία τα δυο. Το σημαντικό είναι ότι παράλληλα με τη νέα ταυτότητα σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη φτιάχνουμε έναν νέο τρόπο αυθεντικοποίησης πολύ πιο ισχυρό παρέχοντας νέους κωδικούς (για όσους επιθυμούν να τους έχουν, ενώ όσοι θέλουν θα κρατήσουν τους παλιούς τους), ώστε να πάμε σε έναν ψηφιακό κόσμο που θα είναι πολύ πιο ασφαλής».

    Η ψηφιακή ταυτότητα δεν έχει ισχύ εκτός Ελλάδας

    Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε ότι από βδομάδα στο gov wallet από την ερχόμενη Τρίτη θα προστεθεί εκτός των υπόλοιπων εγγράφων (ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, κάρτα αναπηρίας, δακτύλιο κ.τ.λ.) και η ασφαλιστική ενημερότητα, ενώ θα μπουν και τα στοιχεία και το βιβλιάριο υγείας του δεσποζόμενου ζώου.

    Όσον αφορά την κατάθεση φακέλου με τα στοιχεία (πτυχία, εργασιακή εμπειρία κ.ά.) στο ΑΣΕΠ ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε ότι η άντληση δεδομένων θα γίνεται αυτόματα μέσω ψηφιοποίησης.

    Για την ψηφιακή ταυτότητα επεσήμανε ότι δεν έχει ισχύ εκτός Ελλάδας επειδή «δεν υπάρχει ακόμη κοινό ευρωπαϊκό πρωτόκολλο», ενώ σημείωσε ότι γίνονται συζητήσεις με την Κύπρο να γίνεται μεταξύ των δυο χωρών η επιβεβαίωση των ψηφιακών ταυτοτήτων.

    To «πείραμα» της επιστολικής ψήφου

    Σχετικά με την επιστολική ψήφο είπε ότι «η προσπάθεια πέτυχε, ψήφος δεν είναι μόνο κάλπη και παραβάν. Θα πρέπει να σκεφτούμε με προσοχή τα επόμενα βήματα, τα οποία θα είναι ψηφιακά. Από και πέρα πρέπει να κρίνουμε ποιο ήταν το αποτύπωμα της πρώτης προσπάθειας της απομακρυσμένης ψήφου και αναλόγως να πράξουμε. Θεωρώ ότι δεν μπορεί ενώ κάνεις τόσα πράγματα ψηφιακά να μην ψηφίζεις ψηφιακά».

    Αναφερόμενος στην πλατφόρμα του πόθεν έσχες τόνισε ότι «θελήσαμε να την κάνουμε πιο διάφανη, ξεκάθαρη, πιο διαλειτουργική, για να δημιουργηθεί όμως θέλει δουλειά όχι μόνο από την πλευρά του κράτους αλλά και της αγοράς, των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων», άρα μέχρι και τον Δεκέμβριο οι πολίτες που πρέπει να καταθέτουν το πόθεν έσχες θα ακολουθούν την παλιά διαδικασία.

    Η χρήση της ΑΙ στην υγεία

    Ο υπουργός μίλησε εκτενώς και για την χρήση της ΑΙ στην υγεία λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «τρέχουμε ένα πρόγραμμα με το υπουργείο Υγείας το οποίο έχει να κάνει με την ψηφιοποίηση των δεδομένων αλλά και την ομογενοποίηση των συστημάτων», ενώ στον τομέα της δικαιοσύνης χρειάζεται ψηφιοποίηση των αρχείων της δικαιοσύνης. «Πλέον τα μέσα υπάρχουν, η ΑΙ είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο. Τέλος σχετικά με το ίντερνετ ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε ότι «πρέπει να αποκτήσουμε καλύτερη ποιότητα στην σταθερή τηλεφωνία και μεγαλύτερη αναταγωνιστικότητα στην κινητή, ενώ πρέπει να γίνουν και υποδομές στην σταθερή τηλεφωνία για να έχουμε ταχύτητες εφάμιλλες του ευρωπαϊκού μέσου όρου».

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο