Νέα κόντρα ξεκινά μεταξύ των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και του υπουργείου Παιδείας η οποία άρχισε με τη Νίκη Κεραμέως και τώρα συνεχίζεται με τον Κυριάκο Πιερρακάκη. Αιτία για άλλη μια φορά, η απόφαση του υπουργού να σύρει στα δικαστήρια τους εκπαιδευτικούς, επειδή η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ έχει αποφασίσει απεργία αποχή από μέντορες και συντονιστές. Ο υπουργός κατέθεσε αγωγή κατά της ΟΛΜΕ για τη συγκεκριμένη απεργία ζητώντας να κριθεί παράνομη. Το δικαστήριο δέχτηκε την αγωγή του υπουργείου Παιδείας και μάλιστα απαγορεύει να συνεχιστεί η απεργία. Οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ εμφανίζονται οργισμένοι με τη στάση του υπουργού και τον κατηγορούν για «αντιδημοκρατικό κατήφορο» και τονίζουν ότι «όσο εξακολουθεί την τακτική της προκατόχου του να πληροφορούμαστε το περιεχόμενο των νομοσχεδίων από τα ΜΜΕ και να οδηγούμαστε διαρκώς στα δικαστήρια, είναι προφανές ότι οι εξαγγελίες για «διάλογο και συνεργασία» δεν είναι τίποτα άλλο από προσχηματικές επικοινωνιακές πρακτικές.
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Την ίδια ακριβώς ώρα που καλούσε το υπουργείο Παιδείας, το ΔΣ της ΟΛΜΕ για «διάλογο» για το νομοσχέδιο που αφορά στην επαγγελματική εκπαίδευση, έφτανε δικαστικός επιμελητής στα γραφεία της ΟΛΜΕ για να επιδώσει την νέα προσφυγή του ΥΠΑΙΘΑ εναντίον της ΟΛΜΕ. Η προσφυγή αφορά την απόφαση της ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ για απεργία αποχή από μέντορες και συντονιστές/τριες. Η επίδοση έγινε στις 11πμ και η εκδίκαση δύο ώρες μετά. Για άλλη μία φορά η κυβέρνηση ακολουθεί διαδικασίες fast track, στερώντας από την ΟΛΜΕ ακόμα και το στοιχειώδες δικαίωμα να προετοιμαστεί για τη δίκη. Είναι προφανές ότι το υπουργείο αδυνατεί να πείσει για την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους και γι αυτό συνεχίζει να καταφεύγει ακόμα και στην αμφισβήτηση του δικαιώματος στην απεργία.
Ο κ. Πιερρακάκης, που αποφεύγει την ΟΛΜΕ εδώ και δύο μήνες, παρότι στην μία και μοναδική συνάντηση που έγινε με την ανάληψη των καθηκόντων του, διαβεβαίωνε ότι ήθελε μία ουσιαστική επικοινωνία και συνεργασία με την Ομοσπονδία, αποφάσισε να ακολουθήσει την ίδια αντιδημοκρατική τακτική της προκατόχου του. Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, μέσω του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ, που έβγαλε μία εγκύκλιο μνημείο αυταρχισμού και αυθαιρεσίας. Απειλεί με την εγκύκλιο αυτή για δήθεν πειθαρχικά παραπτώματα και περικοπές μισθού, σε μία προσπάθεια παραπληροφόρησης και τρομοκράτησης όσων εκπαιδευτικών τολμούν να αντιστέκονται.
Επισημαίνουμε ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητεί! Οι υφιστάμενες νομολογίες διευκρινίζουν ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή σε νόμιμη απεργία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να θεωρηθεί πειθαρχικό παράπτωμα και να επισύρει οποιαδήποτε ποινή. Τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21, που επικαλείται η εγκύκλιος Κατσαρού, προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος».
Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δε συνιστά παράλειψη καθήκοντος. Συγκεκριμένα έχει κριθεί, ότι «η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθεαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982» (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002) και «η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως παράλειψη καθήκοντος ή πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία».
Όσο για το κάλεσμα σε διάλογο για το επικείμενο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, το ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζει την υποκριτική του στάση να καλεί σε «διάλογο» χωρίς να μας γνωστοποιεί το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Αν το υπουργείο Παιδείας επιζητά ουσιαστικό και δημοκρατικό διάλογο, οφείλει να αποστείλει στην ΟΛΜΕ το νομοσχέδιο άμεσα και πριν τη κατάθεσή του σε δημόσια διαβούλευση, ώστε η Ομοσπονδία να τοποθετηθεί ουσιαστικά και τεκμηριωμένα. Όσο εξακολουθεί την τακτική της προκατόχου του να πληροφορούμαστε το περιεχόμενο των νομοσχεδίων από τα ΜΜΕ και να οδηγούμαστε διαρκώς στα δικαστήρια, είναι προφανές ότι οι εξαγγελίες για «διάλογο και συνεργασία» δεν είναι τίποτα άλλο από προσχηματικές επικοινωνιακές πρακτικές! Καλούμε όλες και όλους τους/τις εκπαιδευτικούς να συσπειρωθούν στην Ομοσπονδία και να συμμετέχουν μαζικά στον αγώνα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και της Δημοκρατίας!
Πηγή: ethnos.gr