Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2024 18:11

ΚΤΕΟ: Σχεδόν 3 εκ. ανέλεγκτα οχήματα - Αλλάζουν όλα για επιχειρήσεις και ιδιοκτήτες με διασταυρώσεις και πρόστιμα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σε 2,8 εκατομμύρια υπολογίζονται τα ανέλεγκτα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους, τα οποία δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ τα τελευταία χρόνια είτε λόγω αμέλειας των ιδιοκτητών είτε εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων.

Ερωτήματα για την αξιοπιστία του θεσμού

Την ίδια στιγμή και από τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο στα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, η συντριπτική πλειοψηφία περνά επιτυχώς τον έλεγχο με τα ποσοστά απόρριψης να αγγίζουν μόλις το 4,5%! Έχουν καταγραφεί μάλιστα περιπτώσεις επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν 0% απορρίψεις, κάτι που σημαίνει πως το σύνολο των οχημάτων που πέρασε τεχνικό έλεγχο σε αυτές κρίθηκε κατάλληλο για κυκλοφορία. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό τα δεδομένα αυτά προκαλούν εύλογα ερωτηματικά για τη λειτουργία του θεσμού στην Ελλάδα και την αξιοπιστία των ελέγχων που διεξάγονται.

Και όλα αυτά τη στιγμή που η Ελλάδα διαθέτει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους οχημάτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη μέση ηλικία των οχημάτων να έχει πλέον φτάσει τα 17 έτη. Ωστόσο, στη χώρα μας το ποσοστό απορρίψεων κινείται στο 4,5%, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι περίπου 15% και στη Γερμανία, η οποία διαθέτει έναν πολύ νεότερο στόλο οχημάτων φτάνει έως και το 35%.

Τι ισχύει με δίκυκλα και κάρτα καυσαερίων

Χειρότερη είναι η κατάσταση με τα δίκυκλα, τα οποία πρέπει επίσης να περνούν από τεχνικό έλεγχο. Ωστόσο, εκτιμάται από το σύνολο των περίπου 1,2 εκ. δικύκλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, το κατώφλι των ΚΤΕΟ δεν περνά πάνω από το 1/3.

Ακόμα δυσμενέστερα είναι τα στοιχεία για την επίσης υποχρεωτική κατά τα άλλα Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, το κόστος της οποίας κυμαίνεται μεταξύ 12 και 15 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία των επιχειρήσεων ΚΤΕΟ, από τα περίπου 9 εκ. οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, πάνω από 6 εκ. δε διαθέτουν έγκυρη ΚΕΚ με εκπροσώπους του κλάδου να σημειώνουν ότι κι από αυτά που διαθέτουν, τα περισσότερα την έχουν επειδή είναι υποχρεωτική η έκδοσή της κάθε φορά που ένα όχημα περνά από τεχνικό έλεγχο.

Τόσο το φλέγον ζήτημα των ανέλεγκτων οχημάτων όσο και ο χαμηλός μέσος όρος απορρίψεων από τα ΚΤΕΟ είναι γνωστά στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εδώ και χρόνια, χωρίς ωστόσο να έχει επιλυθεί έως τώρα τίποτα από τα δύο.

Έρχονται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και ψηφιακά πρόστιμα

Το πρόστιμο που ορίζει σήμερα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τη μη κατοχή έγκυρου πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου ανέρχεται σε 400 ευρώ, ενώ σε ισχύ βρίσκεται από το 2018 και το πρόσθετο «ψηφιακό πρόστιμο» των 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιωνόταν από τη φορολογική αρχή ύστερα από την ηλεκτρονική διασταύρωση των Μητρώων. Ωστόσο αυτό δεν είχε προχωρήσει, καθώς έως τώρα τα Μητρώα των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών και Υποδομών δε «μιλούσαν» μεταξύ τους αφού δεν ήταν διασυνδεδεμένα, ενώ στην εξίσωση έμπαιναν και τα μητρώα άλλων φορέων (π.χ για τα κλεμμένα οχήματα).

Πλέον το θέμα αυτό έχει λυθεί και το υπουργείο Μεταφορών ήδη καταρτίζει σχέδιο νόμου με το οποίο θα ορίζονται οι διαδικασίες εντοπισμού μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων των οχημάτων:

  • που δεν έχουν ελεγχθεί από ΚΤΕΟ
  • που δεν είναι ασφαλισμένα
  • που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.

Παράλληλα θα γίνει διοικητική εκκαθάριση των τηρούμενων Μητρώων Οχημάτων, προκειμένου να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις τα τελευταία τουλάχιστον 7 χρόνια.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα ΚΤΕΟ, μετά τον ηλεκτρονικό εντοπισμό των ανέλεγκτων οχημάτων, θα αποστέλλεται μήνυμα στον ιδιοκτήτη, στον οποίο θα δίνεται προθεσμία (πιθανότανα ενός μήνα) προκειμένου να προχωρήσει στον έλεγχο του οχήματός του. Εφόσον δεν το πράξει εμπρόθεσμα, θα ενεργοποιείται ο καταλογισμός του προστίμου.

Στις διατάξεις του νομοσχεδίου εξετάζεται να ενσωματωθούν και ρυθμίσεις ταχύτερης αξιολόγησης των ενστάσεων των ιδιοκτητών που θα εντοπίζονται από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, καθώς η ισχύουσα διαδικασία μέσω Περιφερειών κρίνεται ιδιαιτέρως γραφειοκρατική και χρονοβόρα.

Ο υψηλός αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων συμβάλλει και στο να μην υπάρχει αυτή τη στιγμή μια σαφής εικόνα του στόλου στην Ελλάδα, καθώς κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν και πόσα απ΄αυτά τα οχήματα είναι εντελώς ακατάλληλα για κυκλοφορία ή τελικώς οι ιδιοκτήτες τους θα μπουν στη διαδικασία να τα περάσουν από ΚΤΕΟ.

Σε κάθε περίπτωση τα διαφυγόντα έσοδα από τα ανέλεγκτα οχήματα είναι τεράστια και για το Δημόσιο, καθώς εκτιμάται ότι ο έλεγχος όσων απέχουν από τη διαδικασία, θα απέφερε στα δημόσια ταμεία από φόρους, ΦΠΑ, τέλη και παράβολα εκπρόθεσμων ελέγχων, αλλά και των τελών που πληρώνουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ στο υπουργείο, περίπου 200 εκ. ευρώ.

Αυστηρή εποπτεία και στα ΚΤΕΟ

Το σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει και πλήθος διατάξεων με στόχο την εποπτεία της λειτουργίας των ΚΤΕΟ καθώς παρά τη θεσμοθέτηση του μητρώου των εποπτών του υπουργείου, το θολό τοπίο που εξακολουθεί να επικρατεί σχετικά με τη σύννομη λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών, αποτελεί ατράνταχτη απόδειξη ότι το ζήτημα της εποπτείας πάσχει.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι σε μία μέση χρονιά λαμβάνουν χώρα περίπου 2,5 εκατομμύρια τεχνικοί έλεγχοι οχημάτων. Τα στοιχεία αποστέλλονται από τα ΚΤΕΟ στο υπουργείο μαζί με φωτογραφίες, οι οποίες πιστοποιούν πλέον ότι το όχημα πέρασε από τη ράμπα ελέγχου και ο ιδιοκτήτης δεν ...έλαβε το πιστοποιητικό ταχυδρομικά. Ωστόσο στο υπουργείο φτάνουν συνολικά πάνω από 10 εκ. φωτογραφίες, οι οποίες στη συνέχεια θα πρέπει να αξιολογηθούν προκειμένου να διαπιστωθεί εάν αυτό που απεικονίζεται, είναι αυτό που θα έπρεπε να είναι, κάτι το οποίο προκειμένου να γίνει σωστά θα απαιτούσε σημαντικούς ανθρώπινους πόρους.

Για το λόγο αυτό υπό επεξεργασία βρίσκονται λύσεις ευφυούς διακυβέρνησης, οι οποίες θα μπορούν να επεξεργάζονται το σύνολο της πληροφορίας και των δεδομένων που συγκεντρώνονται.

Οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ ζητούν αυστηρή εποπτεία

Να σημειωθεί ότι την αυστηρή εποπτεία του κλάδου ζητούν και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ καθώς η μη σύννομη λειτουργία επιχειρήσεων πέραν του ότι ανάβει το πράσινο φως για την κυκλοφορία οχημάτων αμφίβολης κατάστασης κάτι που συνδέεται άμεσα με την οδική ασφάλεια, γεννά και ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις που διατηρούν αυστηρά πρωτόκολλα στους ελέγχους.

Για μια προσπάθεια νομοθέτησης στη σωστή βάση «προκειμένου να δοθεί τέλος στην ανομία στα ΚΤΕΟ και να μειωθεί ο κίνδυνος στους δρόμους», κάνει λόγο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας.

Ο κλάδος έχει ήδη προτείνει τα στατιστικά αποτελέσματα της λειτουργίας ενός ΚΤΕΟ να αναλύονται αυτόματα και να υπάρχει η δυνατότητα ειδοποιήσεων (alerts) για «παράξενα» δεδομένα, όπως για παράδειγμα εάν το μετρητικό αποτέλεσμα ενός ΚΤΕΟ που κάνει 3.000 ελέγχους είναι πάντα το ίδιο, εάν περνά ή απορριπτει οχήματα με ένα σταθερό ποσοστό. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ένδειξη που θα μπορούσε να κινητοποιήσει το υπουργείο ώστε να ακολουθήσει ενδελεχής έλεγχος και να σταλεί επιτόπου επόπτης εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι με το υφιστάμενο πλαίσιο, η αρμόδια Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου του υπουργειου Μεταφορών για τα ΚΤΕΟ δεν έχει τη δικαιοδοσία να επιβάλει ποινή, καθώς αυτό γίνεται από την Περιφέρεια.

Εκτός της αναβάθμισης του μηχανογραφικού συστήματος εποπτειας των ΚΤΕΟ, δεν αποκλείεται να δούμε και τροποποιήσεις του νόμου αναφορικά με την οντότητα των φορέων ΚΤΕΟ καθώς ακόμα και σημερα εξακολουθούν να λειτουργούν και ατομικές επιχειρήσεις όπου η οικονομική ιχνηλασιμότητα με τα απλογραφικά βίβλία είναι δυσχερέστερη.

Επίσης αναμένεται αυστηροποίηση των διοικητικών και χρηματικών ποινών που αφορούν τις επιχειρήσεις ΚΤΕΟ.

Συνολικά σήμερα λειτουργούν 236 ιδιωτικά ΚΤΕΟ και 25 δημόσια και καθόλη τη διάρκεια του 2023 εντοπίστηκαν 40 παραβάσεις για παράτυπη λειτουργία.

Πηγή: ethnos.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2024 15:50

Σχετικά Άρθρα

  • Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί
    Παιδιά και γονείς... στα κελιά: Άραγε έτσι θα μπει τέλος στη βία των ανηλίκων; Τι εξηγούν ειδικοί

    Ομάδα ανηλίκων ξυλοκοπά άγρια 14χρονη σε κεντρικό σημείο της Γλυφάδας. Μαθητής στη Ζάκυνθο κυκλοφορεί με μαχαίρι και επιχειρεί να ληστέψει συμμαθητές του. Στον Βόλο ομάδα ανηλίκων κουρεύει 16χρονο και του σπάει τα δόντια. Περιστατικά σαν αυτά έκαναν την κυβέρνηση να προσδώσει χαρακτήρα «κρίσης» στην παραβατικότητα των ανηλίκων. Κρίσης που προτίθεται να αντιμετωπίσει με το φόβητρο της φυλάκισης και του προστίμου. Έχουν όμως έτσι τα πράγματα; Είναι τα σχολεία μας ο πιο επικίνδυνος χώρος στον οποίο μπορεί να βρεθεί κανείς;

    Οι ειδικοί καλούν να δούμε το πρόβλημα νηφάλια και να αναλογιστούμε τις μακροπρόθεσμες συνέπειες, που μπορεί να έχουν τα ποινικού τύπου μέτρα.

    Είναι η βία των ανηλίκων σε έξαρση;

    «Από τα διαθέσιμα ποσοτικά στοιχεία για παράδειγμα από την Eurostat δεν προκύπτει να υπάρχει συγκυριακά τώρα μια αύξηση των κρουσμάτων παραβατικότητας ή βίας με δράστες ανήλικους. Προκύπτει ότι υπήρξε μία αύξηση που είχε ήδη συντελεστεί τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης και μετέπειτα έχει σταθεροποιηθεί εκεί», επισημαίνει, μιλώντας στο ethnos.gr ο Γιώργος Νικολαΐδης, διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού. «Δεν λέω ότι είναι όλα τέλεια. Αλλά θα πρέπει να αποφύγουμε τη δημιουργία ενός ηθικού πανικού. Να μη θεωρούμε το παιδί του διπλανού μας δυνητικά απειλή για το δικό μας το παιδί. Το να γίνουμε μία κοινωνία που φοβάται τα ίδια της τα παιδιά», συμπληρώνει.

    Τις επιφυλάξεις της εκφράζει και η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής Σοφία Βιδάλη. Παρατηρεί, ωστόσο, πως υπάρχουν κάποιες ποιοτικές διαφοροποιήσεις. «Αυτό που φαίνεται να αλλάζει είναι η ένταση και οι όροι. Επίσης, το γεγονός ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης το έχουν κάνει πρώτο θέμα», λέει και προσθέτει «αυτό που βλέπουμε ότι πολλοί δέρνουν έναν δεν το είχαμε παλιά. Ότι γίνεται ο ξυλοδαρμός θέαμα. Να μαζεύονται πολλοί εκεί και να μην παρεμβαίνουν».

    Το στερεότυπο θέλει τα παιδιά χαμηλότερων μορφωτικών και οικονομικών στρωμάτων να είναι πιο επιρρεπή σε παραβατικές συμπεριφορές, ωστόσο, όπως παρατηρεί ο Γιώργος Νικολαΐδης, «αυτό που διαβάζουμε και ενδεχομένως αναπαράγεται είναι μια παλαιότερη εικόνα για το ποιο είναι το προφίλ των παιδιών. Σήμερα ξέρουμε ότι είναι πιο πολύπλοκο και πολλαπλό. Διατέμνει μορφωτικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα».

    Από τα ερευνητικά δεδομένα προκύπτει, επίσης, ότι ο ανήλικος που περνάει στον ρόλο του θύτη σε άλλες περιστάσεις της ζωής του μπορεί να έχει υπάρξει σε αυτόν του θύματος. «Αντιδρά σε αυτό προβαίνοντας σε πράξεις βίας. Από την άλλη είναι τα πρότυπα. Ότι με το να ασκήσει βία γίνεται άνδρας, τον σέβονται. Μαθαίνει ότι καταξιώνει τον εαυτό του, ασκώντας βία», λέει η Σοφία Βιδάλη.

    Παιδιά και γονείς στα κελιά;

    Από τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ξεχωρίζει η μείωση του ορίου της ανηλικότητας στα 14 έτη από τα 15 έτη, που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι παιδιά 14 ετών και άνω θα μπορούν να οδηγηθούν σε κατάστημα κράτησης. Μάλιστα, οι ποινές που θα εκτίουν θα φτάνουν έως και τα 5 έτη. «Το μόνο που θα κάνουν είναι θα γεμίσουν τα κρατητήρια και οι φυλακές. Θα διαμορφωθεί μια νέα οικονομία κράτησης. Θα έχουμε τα παιδιά, που θα γίνουν δακτυλοδεικτούμενα και τα θύματα θα εξακολουθούν να ζουν με όρους φόβου», σχολιάζει η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και παρατηρεί ότι τα μέτρα διακρίνονται από την ίδια «αντίληψη καταστολής, που διέπει όλη την αντιεγκληματική πολιτική, που έχει διαμορφώσει τα τελευταία 5 χρόνια».

    «Αναρωτιέμαι στ' αλήθεια αυτοί που προτείνουν τέτοια πράγματα στις πολιτικές ηγεσίες δεν αναλογίζονται ότι ένα παιδί που θα το βάλεις σε αναμορφωτήριο, σε φυλακή ανηλίκων, σε τόσο σε νεαρή ηλικία κατά τεκμήριο θα κλειδώσει τη ζωή του στο ποινικό έγκλημα;», λέει, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και υπενθυμίζει ότι, «οι ίδιοι κύκλοι είχαν προτείνει πριν ένα χρόνο στη διαδικασία αναθεώρησης του ποινικού κώδικα το ηλικιακό όριο της νομικής υπαιτιότητας να πέσει από τα 12 στα 10 έτη».

    Η επιστροφή στη φυλακή μετά την αποφυλάκιση δεν είναι μονόδρομος, ωστόσο, ο ποινικός στιγματισμός στενεύει τα περιθώρια επανένταξης. «Εξαρτάται από το έγκλημα, την κοινωνική θέση. Την ηλικία. Πολύ σημαντικό, σε ποια ηλικία βγήκε. Πολλές φορές έχουμε μια υποτροπή, ακριβώς, γιατί έχει στιγματιστεί νομικά. Άλλες φορές είναι ένα τυχαίο γεγονός. Δεν είναι ενιαίο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οποίος έρχεται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα και μπλέκεται με το ποινικό σύστημα, δύσκολα μετά μπορεί να απεμπλακεί τελείως. Όχι, γιατί κάνει παρανομίες, αλλά γιατί δεν υπάρχει διέξοδος», τονίζει η Σοφία Βιδάλη.

    Σύμφωνα με τα προωθούμενα μέτρα οι γονείς των παιδιών που παραβατούν θα τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον δυο χρόνων, ενώ προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο 10.000 ευρώ σε περίπτωση που η πράξη τους θα χαρακτηριζόταν κακούργημα, αν ήταν ενήλικες. «Και μετά τι γίνονται τα παιδιά;» αναρωτιέται η καθηγήτρια Εγκληματολογίας και Αντιεγκληματικής Πολιτικής και προσθέτει «οι γονείς ελέγχουν τα παιδιά; Τι νομίζουμε ότι είναι παιδονόμοι; Υπάρχει μία αμέλεια και μία κακή διαπαιδαγώγηση, αλλά το να βάζεις πρόστιμο στους γονείς και να επιβάλεις ποινές κράτησης είναι ακραίο. Ουσιαστικά καταργεί τον διαπαιδαγωγικό χαρακτήρα που είχε μέχρι τώρα το δίκαιο ανηλίκων. Είναι τιμωρητικό αλλάζει παράδειγμα».

    Το μέτρο θα επηρεάσει δυσανάλογα πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες εκτιμά ο Γιώργος Νικολαΐδης. «Σε αυτή την κοινωνική κατάσταση που ζούμε, μην μου πείτε ότι θα πάει στη φυλακή ο εύπορος ο μορφωμένος ο καλά ενταγμένος γονιός ενός ανηλίκου, που παραβατεί. Αυτός κατά τεκμήριο θα έχει νομική εκπροσώπηση και θα τη γλιτώσει. Αυτός που θα οδηγηθεί στη φυλακή θα είναι ο μετανάστης, η σεξεργάτρια, ο Ρομά, ο κοινωνικά αποκλεισμένος. Οι ομάδες που έτσι κι αλλιώς έχουν πάρα πολλά προβλήματα και οικογενειακές δυσλειτουργίες».

    Τι πρέπει να γίνει;

    Αν η καταστολή και τα ποινικού τύπου μέτρα είναι αναποτελεσματικά και δυνητικά επικίνδυνα, τότε τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπισή του υπαρκτού προβλήματος της ανήλικης παραβατικότητας;

    «Υπάρχουν αποδεδειγμένης αποτελεσματικότητας μέτρα και προγράμματα που κινούνται σε ακριβώς αντιδιαμετρική κατεύθυνση. Τα προγράμματα αυτά θα μπορούσαν να γενικευτούν σε εθνικό επίπεδο. Θα μπορούσαν να τα υλοποιήσουν σε σχολεία, που να προάγουν την αλληλεγγύη και τη συλλογικότητα. Αντί να πάμε να φοβίσουμε τα παιδιά και να τους πούμε ότι ο διπλανός του είναι κίνδυνος και στη βία να απαντήσουμε με μεγαλύτερη βία θα πρέπει να πάμε στην αντίθετη κατεύθυνση και να δουλέψουμε με τα παιδιά για εμπεδώσουν την αίσθηση ότι οποτεδήποτε βλέπω τα δικαιώματα ενός ανίσχυρου να παραβιάζονται δεν χαζογελάω, δεν τρέχω να πάρω θέση ως ισχυρός και να θυματοποιήσω έναν ανίσχυρο, δεν κοιτάω αδιάφορα τη δουλειά μου και την πάρτη μου. Άλλα παρεμβαίνω ενεργά», καταλήγει ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού.

    Πηγή: ethnos.gr

  • «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα
    «Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα

    Η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση για πιστοποιητικά ΚΤΕΟ ή ασφάλιστρα θα γίνει στο τέλος Οκτωβρίου - Στα 1.000 ευρώ θα φτάνουν τα πρόστιμα

    Στο τέλος Οκτωβρίου θα λάβουν το «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο.

    Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα ενώ άγνωστος – μέχρι την ώρα της διασταύρωσης – είναι ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, σύμφωνα με το EΡΤnews.

    Τα πρόστιμα

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: ΟΤ - In.gr

  • Παγκράτι: Μαχαίρωσε τον πρώην εργοδότη του και έσκασε τα λάστιχα σε 11 ΙΧ
    Παγκράτι: Μαχαίρωσε τον πρώην εργοδότη του και έσκασε τα λάστιχα σε 11 ΙΧ

    Συναγερμός στο Παγκράτι από αιματηρό περιστατικό. Πρόκειται για εργοδότη και πρώην εργαζόμενο.

    Συναγερμός σήμανε το βράδυ της Τετάρτης στο Παγκράτι, καθώς σημειώθηκε αιματηρό επεισόδιο με μαχαίρι μεταξύ δύο ανδρών.

    Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open, το επεισόδιο σημειώθηκε λίγο μετά τις 20:30 το βράδυ όταν οι δύο άνδρες διαπληκτίστηκαν μεταξύ τους στο πάρκινγκ που διατηρεί ο ένας, στην οδό Κόνωνος, στο Παγκράτι.

    Πρόκειται για εργοδότη και πρώην εργαζόμενο, με τον δεύτερο να τραυματίζει ελαφρά τον πρώτο με μαχαίρι.

    Στη συνέχεια ο δράστης τράπηκε σε φυγή, με τους αστυνομικούς να πραγματοποιούν έρευνες.

    Ωστόσο, σύμφωνα με το Open, γύρω στις 04:00 τα ξημερώματα, ο δράστης επέστρεψε στο σημείο και αφού επιτέθηκε εκ νέου στον άλλο άνδρα έσκασε τα λάστιχα σε 11 αυτοκίνητα που βρίσκονταν παρκαρισμένα.

    Το θύμα κάλεσε την αστυνομίας, αξιωματικοί της οποίας προχώρησαν στη σύλληψή του.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Ενα - ένα βάζουν λουκέτο τα δημόσια ΚΤΕΟ: Το χρονικό των μεγάλων προβλημάτων και η δέσμευση του υπουργείου
    Ενα - ένα βάζουν λουκέτο τα δημόσια ΚΤΕΟ: Το χρονικό των μεγάλων προβλημάτων και η δέσμευση του υπουργείου

    Σε αργό θάνατο μέχρι σημείου ...εξαφάνισης φαίνεται ότι έχει καταδικάσει τα δημόσια ΚΤΕΟ η Πολιτεία κάνοντας δώρο στις αντίστοιχες ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν ανά την Ελλάδα το συγκεκριμένο μερίδιο αγοράς, αλλά κυρίως εκχωρώντας τους την ευθύνη ενός κρίσιμου αντικειμένου, του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, στον οποίο άλλωστε η χώρα δεν εμφανίζει και σπουδαίες επιδόσεις.

    Τα δημόσια ΚΤΕΟ έχοντας περάσει από ...σαράντα κύματα τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα το αναγκαστικό κλείσιμό τους το 2013 με σκοπό να λάβουν πιστοποιήσεις που κανείς δεν είχε φροντίσει να αποκτήσουν, άρχισαν να επαναλειτουργούν περίπου δύο χρόνια αργότερα. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι εν λόγω υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου οχημάτων που υπάγονται στις Περιφέρειες βάζουν λουκέτο η μία μετά την άλλη ακολουθώντας συχνά τον ...εργασιακό βίο των υπαλλήλων που τις στελέχωναν. Προσλήψεις δε γίνονται με αποτέλεσμα ουσιαστικά πολλά δημόσια ΚΤΕΟ να σβήνονται από το χάρτη όταν συνταξιοδοτούνται και οι τελευταίοι υπάλληλοί τους, με ορισμένους να μετατίθενται σε άλλες υπηρεσίες.

    Βασικό επιχείρημα εκ μέρους των Περιφερειών είναι η υποστελέχωση, αλλά και το γεγονός ότι ο αριθμός των οχημάτων που φτάνουν στις ράμπες τους είναι ελάχιστος συγκριτικά με τους ιδιοκτήτες οχημάτων που επιλέγουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, κάτι το οποίο είναι βέβαια και αποτέλεσμα της πολύχρονης εγκατάλειψής τους. Άλλωστε στα δημόσια ΚΤΕΟ δε φτάνει πλέον ούτε η πλειονότητα των οχημάτων του Δημοσίου.

    Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι περιφερειακές αρχές, όπως πολλές φορές έχουν επισημάνει, καλούνται να λειτουργήσουν τα ΚΤΕΟ, τα έσοδα των οποίων όμως δεν καταλήγουν στα ταμεία τους, αλλά στον κρατικό προϋπολογισμό.

    Την ίδια στιγμή το εποπτεύον υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αν και καταρτίζει νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, εμφανίζεται να μη διαθέτει καν επικαιροποιημένη λίστα με τα δημόσια ΚΤΕΟ εν λειτουργία παρουσιάζοντας στον αναρτημένο του κατάλογο και εγκαταστάσεις των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί εδώ και καιρό. Οπως εξηγούν εργαζόμενοι στα ΚΤΕΟ, συχνά αυτά δεν έχουν καταργηθεί ως οργανωτικές μονάδες, αλλά δε λειτουργούν εξαιτίας της έλλειψης εργαζομένων.

    Και όλα αυτά σε μία χώρα, στην οποία υπολογίζεται ότι ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων φτάνει τα 2,8 εκατομμύρια παρόλο που ο μέσος όρος ηλικίας στην Ελλάδα είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, ενώ τα ποσοστά απόρριψης από τα ΚΤΕΟ είναι κάτω του 5%. Ο τεχνικός έλεγχος όμως θεωρείται κρίσιμος παράγοντας και για την οδική ασφάλεια, κάτι στο οποίο οι επιδόσεις της χώρας παραμένουν ανησυχητικές και πολύ μακριά από τον στόχο του μηδενισμού των νεκρών από τροχαία έως το 2050. Μόνο το 2023, 621 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην άσφαλτο, ενώ ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες, η Ελλάδα μοιράζεται με την Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος είναι 46 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.

    Την ίδια ώρα λοιπόν που το κεντρικό κράτος αναγνωρίζει τη σημασία του τεχνικού ελέγχου στα οχήματα ανακοινώνοντας ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και για τα ΚΤΕΟ, αφήνει να περιέλθουν σε μαρασμό οι δημόσιες δομές τους στις οποίες μάλιστα το αντίτιμο είναι σημαντικά φτηνότερο από αυτό στις ιδιωτικές. Το παράβολο στα δημόσια ΚΤΕΟ έχει οριστεί στα 40 ευρώ, ενώ έχει θεσπιστεί και ειδική έκπτωση για τους ανέργους.

    Σήμερα ολόκληρες διοικητικές Περιφέρειες, όπως η Πελοπόννησος και η Κρήτη δε διαθέτουν πλέον κανένα δημόσιο ΚΤΕΟ, η Στερεά Ελλάδα εμφανίζεται να έχει μόνο ένα στην Ευρυτανία. Στην Αττική λειτουργεί μόνο αυτό του Χολαργού, ενώ χωρίς ΚΤΕΟ ενδέχεται να μείνει σύντομα και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Συνολικά στον κατάλογο του υπουργείου εμφανίζεται να λειτουργούν 25 από τα 57 που υπήρχαν παλαιότερα, με πολλά εξ αυτών να υπολειτουργούν.

    Το θέμα ανέδειξε ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, ο οποίος όταν έλαβε το προτεινόμενο από την Περιφέρεια οργανόγραμμα το περασμένο καλοκαίρι, είδε ότι είχαν ...εξαφανιστεί και τα 4 ΚΤΕΟ που λειτουργούν εντός των ορίων της Περιφέρειας.

    Ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για «ξαφνικό θάνατο»: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα κλείνει ΚΤΕΟ εν λειτουργία με την τακτική του ξαφνικού θανάτου», επεσήμαναν οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους. Και συνεχίζουν: «Η Περιφερειακή Αρχή εάν υλοποιήσει την πρόθεσή της αυτή, θα κάνει ένα τεράστιο δώρο προς τις εταιρείες των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αφού εν μια νυκτί θα καρπωθούν αυτόματα περίπου 5.000 περισσότερους πελάτες κάθε έτος. Αυτό από μόνο του δημιουργεί ερωτήματα για το ποια είναι τα κίνητρα αυτής της πρόθεσης. Επίσης ερωτήματα δημιουργεί και το γεγονός της συστηματικής απαξίωσης και αποδυνάμωσης των ΚΤΕΟ».

    Οι εργαζόμενοι θέτουν και ζήτημα επερχόμενων αυξήσεων σημειώνοντας ότι με το κλείσιμο των Δημοσίων ΚΤΕΟ θα εξαφανιστεί ένας σημαντικός ρυθμιστής της τιμολογιακής πολιτικής των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καθώς αυτά καθορίζουν την χαμηλότερη τιμή: «Στην περίπτωση που η Περιφερειακή Αρχή εξαφανίσει τα Δημόσια ΚΤΕΟ από την χωρική αρμοδιότητα της επί του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων αναπτύσσονται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία οι συνθήκες δημιουργίας καρτέλ».

    Το ζήτημα έφτασε με ερώτημα της αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο και έκτοτε φαίνεται να έχει «παγώσει». Ωστόσο σε παλαιότερες δηλώσεις του ο αναπληρωτής Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Χαράλαμπος Μπονάνος ανέφερε ότι το 2023 τα δημόσια ΚΤΕΟ επισκέφτηκε μόνο το 2,4% των οχημάτων.

    Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), στην οποία επισημαίνει ότι «ενδεχόμενη κατάργηση των δημοσίων ΚΤΕΟ Αχαΐας, Ηλίας και Αιτωλοακαρνανίας υπέρ των ιδιωτικών ΚΤΕΟ θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα παράβολα (σήμερα για το ΙΧ είναι 40 ευρώ) και να πάνε σχεδόν στα 65 ευρώ. Τα έσοδα των δημοσίων ΚΤΕΟ πάνε στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ τα κέρδη από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ πάνε στις τσέπες των ιδιωτών. Θέλουμε τα ΚΤΕΟ όχι στη λογική του κέρδους αλλά στην υπηρεσία του Έλληνα πολίτη καταναλωτή. Αρκετά πληρώνουμε την ακρίβεια παντού στην Ελλάδα. Φτάνει πια με την κοροϊδία αισχροκέρδεια, κερδοσκοπία στην αγορά».

    Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης μιλώντας στο «Εθνος», επεσήμανε ότι έχει ζητήσει συνάντηση για το θέμα με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χωρίς να έχει λάβει καμία απάντηση έως τώρα.

    Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Έρχονται αυστηρότερα μέτρα και κυρώσεις όπου απαιτείται

    Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο οποίο απευθύνθηκε το «Εθνος» για το ζήτημα, προαναγγέλλει μέσω του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορων, Βασίλη Οικονόμου, μέτρα βελτίωσης και διαφάνειας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ:

    «Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει πλήρη γνώση των ζητημάτων που έχουν αναδειχθεί όσον αφορά τη λειτουργία των ιδιωτικών και δημοσίων ΚΤΕΟ της χώρας. Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των ελέγχων είναι ζήτημα ύψιστης σημασίας για εμάς, και γι' αυτό αναλαμβάνουμε άμεσα πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του συστήματος.

    Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι τα ΚΤΕΟ θα λειτουργούν με απόλυτη διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ενιαία πρότυπα, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται, με έμφαση στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

    Έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς για τη βελτίωση των διαδικασιών ελέγχου, την ενίσχυση της εποπτείας και τη θέσπιση αυστηρότερων κυρώσεων όπου απαιτείται. Παράλληλα, εξετάζουμε την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών για τον εκσυγχρονισμό του ελέγχου των οχημάτων.

    Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση που θα ενισχύσει τη λειτουργία του συστήματος και θα διασφαλίσει την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Δεσμευθήκαμε να προβούμε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε τα ΚΤΕΟ της χώρας και το συνολικό καθεστώς λειτουργίας τους, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις», επισημαίνει ο κ. Οικονόμου.

    Πηγή: ethnos.gr- Φωτογραφία: (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

  • Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ
    Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων

    Ένα «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ θα λάβουν στα τέλη Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο . Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: OT - Ιn.gr

  • Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή
    Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή

    Έκπτωση έως 50% στα πρόστιμα που έχει βεβαιώσει η εφορία, μπορούν να κερδίσουν οι επιχειρήσεις που θα παραδεχτούν πως έχουν διαράξει φοροδιαφυγή, συμπληρώνοντας την «δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου».

    Συγκεκριμένα, με μια δήλωση αποδοχής των φορολογικών παραβάσεων που έχουν διαπράξει και με εξόφληση του 25% της οφειλής τους εντός 3 ημερών, θα μπορούν οι φορολογούμενοι να κερδίσουν έκπτωση στα πρόστιμα που ξεκινούν από 25% και φθάνουν έως και 50%.

    Σημειώνεται πως μπορείτε να βρείτε την «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο φορολογικού ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024 (Α' 58) - ΚΦΔ και μείωσης προστίμων», στο site της ΑΑΔΕ, και πιο συγκεκριμένα στον Κατάλογο Εντύπων.

    Τι να προσέξετε

    Στο έντυπο με την επωνυμία «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου» οι φορολογούμενοι θα πρέπει:

    1. Να σμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, την επωνυμία της εταιρείας, το είδος της δραστηριότητας

    2. Να δηλώσουν ότι αποδέχονται την πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου, τέλους η εισφοράς

    3. Να δηλώσουν ότι εντός 3 ημερών από την κοινοποίηση η παραλαβή του σχετικού μηνύματος στη θυρίδα του ηλεκτρονικού λογαριασμού θα καταβάλλουν το 25% του κύριου φόρου.

    Το υπόλοιπο ποσό θα μπορεί να καταβληθεί εφάπαξ ή σε έως 12 δόσεις.

    Έκπτωση έως και 50%

    Συγκεκριμένα η νέα διαδικασία προβλέπει «κούρεμα» των προστίμων ως εξής:

    • Έκπτωση 25%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της έναρξης συζήτησης ενώπιον αρμόδιου δικαστηρίου.

    • Έκπτωση 30%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της υποβολής προσφυγής σε αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο.

    • Έκπτωση 40%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου μετά την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου αλλά πριν την προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ). Ο ελεγχόμενος έχει προθεσμία 30 ημερών από την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, για να προσφύγει στη ΔΕΔ και στο διάστημα αυτό, μπορεί να αποδεχτεί το αποτέλεσμα του ελέγχου και να μειώσει το πρόστιμο, για να μην ρισκάρει την απόρριψη της προσφυγής του από τη ΔΕΔ και τη βεβαίωση ολόκληρου του προστίμου.

    • Έκπτωση 50%

    Εφόσον η παραδοχή των παραβάσεων (μη υποβολή δηλώσεων ή υποβολής ανακριβών δηλώσεων) γίνει μετά την έκδοση και κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή πρόσκλησης παροχής πληροφοριών, και έως την παρέλευση της προθεσμίας για την υποβολή εκπρόθεσμης αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης από την κοινοποίηση προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου.

    Για να εξασφαλίσει την έκπτωση ο ελεγχόμενος, θα πρέπει να υποβάλει τις σχετικές εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις πριν την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου (με την έκδοση της εντολής ελέγχου) ή να υποβάλει τις σχετικές δηλώσεις εντός 10 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Έρχονται «ραβασάκια» για αδήλωτα εισοδήματα – Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο
    Έρχονται «ραβασάκια» για αδήλωτα εισοδήματα – Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο

    Οι φοροελεγκτές τρέχουν να προλάβουν να ελέγξουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων για να προλάβουν την παραγραφή τους στις 31 Δεκεμβρίου 2024

    Χιλιάδες «ραβασάκια» με φόρους και πρόστιμα για «αμαρτίες» του παρελθόντος στέλνει η ΑΑΔΕ σε φορολογούμενους που εντοπίζονται να έχουν κρύψει εισοδήματα ή να μην έχουν υποβάλει δηλώσεις.

    Στο «μάτι» των φορο-ελεγκτών βρίσκονται εργαζόμενοι και συνταξιούχοι με αδήλωτα αναδρομικά και αποδοχές, φορολογούμενοι με αποδοχές από το εξωτερικό, ιδιοκτήτες ακινήτων με αδήλωτα εισοδήματα, επαγγελματίες που υποβάλουν μηδενικές δηλώσεις ΦΠΑ αλλά έχουν σημαντική δραστηριότητα. Κατά προτεραιότητα ελέγχονται οι ανοιχτές φορολογικές υποθέσεις του 2018 ενώ από έλεγχο περνούν και παλαιότερες υποθέσεις.

    Ο λογαριασμός με τους έξτρα φόρους και τα πρόστιμα θα πρέπει να έχει εκδοθεί πριν την εκπνοή του 2024

    Οι φοροελεγκτές τρέχουν να προλάβουν να ελέγξουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό υποθέσεων για να προλάβουν την παραγραφή τους στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ενώ βιάζονται να στείλουν τα σημειώματα στους φορολογούμενους έως τις αρχές Δεκεμβρίου.

    Σημειώνεται ότι χρόνος παραγραφής κάθε υπόθεσης, είναι ανάλογος της κατηγορίας φόρου που αφορά (εισόδημα, ΦΠΑ, ακίνητα κ.λπ.) αν υπάρχει φοροδιαφυγή ή αν δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση.

    Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει δώσει η ΑΑΔΕ οι εφοριακοί ελέγχουν και διασταυρώνουν:

    – Τα ηλεκτρονικά αρχεία βεβαιώσεων αποδοχών ή συντάξεων, αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα.

    – Διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν λοιπά εισοδήματα και αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης ή απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, τα οποία αποστέλλονται ετησίως ή περιλαμβάνονται στην τελευταία προ του έτους για το οποίο εκδίδεται πράξη εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου, υποβληθείσα δήλωση φόρου εισοδήματος και στην περιουσιακή κατάσταση του εκάστοτε έτους, όπως αυτή προκύπτει από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ.

    – Την ηλεκτρονική βάση δεδομένων, που είναι διαθέσιμη στην ΑΑΔΕ και δύνανται να αφορούν την άσκηση επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς επίσης και από στοιχεία που λήφθηκαν στο πλαίσιο της ανταλλαγής πληροφοριών για την εφαρμογή της διεθνούς διοικητικής συνεργασίας στο πεδίο της άμεσης φορολογίας.

    – Κάθε διαθέσιμη πληροφορία από τρίτους.

    Ποιες υποθέσεις παραγράφονται

    Στο στόχαστρο του φοροελεγκτικού μηχανισμού βρίσκονται:

    – Φορολογούμενοι οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση το 2019 για τα εισοδήματα του 2018.

    – Φορολογούμενοι που έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση ή να μην έχουν δηλώσει αναδρομικά ποσά αποδοχών που εισπράχθηκαν εντός του 2018 και αφορούν παλαιότερα έτη.

    – Ελεύθεροι επαγγελματίες και επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση ακαθάριστων εσόδων ή δαπανών της διαχειριστικής περιόδου 2018.

    – Ιδιοκτήτες εκμισθούμενων ακινήτων που δεν υπέβαλαν ή υπέβαλαν ανακριβή δήλωση για εισοδήματα από βραχυχρόνιες μισθώσεις τα οποία απέκτησαν το 2018.

    – Φορολογούμενοι με εισοδήματα αλλοδαπής προέλευσης που δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση.

    Ο λογαριασμός με τους έξτρα φόρους και τα πρόστιμα θα πρέπει να έχει εκδοθεί πριν την εκπνοή του 2024 καθώς σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ το δημόσιο χάνει το δικαίωμα επιβολής φόρων και προστίμων σε περίπτωση που εντός του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία χρονικού διαστήματος για την παραγραφή δεν κοινοποιήσει στο φορολογούμενο τη καταλογιστική πράξη.

    Πηγή: OT - In.gr

  • Δεν σταματούν οι εμπρησμοί ΙΧ στην Πάτρα - 5ο περιστατικό σε λιγότερο από δύο μήνες
    Δεν σταματούν οι εμπρησμοί ΙΧ στην Πάτρα - 5ο περιστατικό σε λιγότερο από δύο μήνες

    Ένα ακόμη περιστατικό εμπρησμού στην Πάτρα, αυτή τη φορά στην Περιβόλα με θύμα (για δεύτερη φορά μετά το συμβάν με το όχημα του Λιμενάρχη) ένστολο. Απόστρατο της Αεροπορίας για την ακρίβεια.

    Το αυτοκίνητο ήταν σταθμευμένο επί της οδού Αριστοτέλους, στην Περιβόλα Πατρών, και τα ξημερώματα… τυλίχθηκε στις φλόγες. Ο απόστρατος της Αεροπορίας, ήταν στο παρελθόν συνιδιοκτήτης πασίγνωστου καταστήματος εστίασης στην οδό Γούναρη στην Πάτρα, ωστόσο έκτοτε δεν υπάρχει πληροφορία για εκ νέου ενασχόλησή του με τον χώρο. Ετσι το Ανακριτικό της Πυροσβεστικής διενεργεί έρευνες… προς κάθε κατεύθυνση! Πρόκειται για το πέμπτο περιστατικό που καταγράφεται στην Πάτρα, από τις αρχές Αυγούστου.

    Με βάση όσα παρατηρούνται εδώ και μήνες στην Πάτρα είναι σαφές πως… το πιο εύκολο πράγμα στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είναι να στέλνεις «απειλητικό μήνυμα» μέσω εμπρησμού του αυτοκινήτου του παραλήπτη! Κάθε τρεις και λίγο… καταγράφεται έναν εμπρησμός και μάλιστα τον τελευταίο μήνα είχαμε πέντε! Πριν το κάψιμο του αυτοκινήτου του πρώην ένστολου στην Περιβόλα, άγνωστοι είχαν κάψει SUV (Touareg) στο Ψαροφάι. Οι εμπρηστικές επιθέσεις σε βάρος σταθμευμένων οχημάτων που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην Πάτρα προκαλούν ανησυχία, ωστόσο είναι χαρακτηριστικό πως από όλες έχουν σημειωθεί… μόνο μία έχει εξιχνιαστεί! Αυτή της φωτιάς σε κλούβα εμπόρου της λαϊκής στο Ψαροφάι. Στην περίπτωση αυτή συνεληφθησαν δύο άτομα! Ολες οι άλλες υποθέσεις παραμένουν ανεξιχνίαστες!

    Το τρίτο περιστατικό είχε καταγραφεί στην περιοχή της Εγλυκάδας, όταν σταθμευμένο όχημα μάρκας Audi A4 σε πυλωτή πολυκατοικίας τυλίχθηκε στις φλόγες. Οι ένοικοι αναστατώθηκαν, ενημερώθηκε άμεσα η Πυροσβεστική, η οποία μετέβη στο σημείο με τρία οχήματα και επτά πυροσβέστες, οι οποίοι έθεσαν υπό έλεγχο την πυρκαγιά. Ωστόσο, οι ζημιές που υπέστη το όχημα ήταν μεγάλες.

    ΤΟ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗ

    Τα ξημερώματα της 8ης Αυγούστου του 2024 άγνωστοι έκαψαν το όχημα του Κεντρικού Λιμενάρχη Πατρών, το οποίο ήταν σταθμευμένο επί της οδού Αδαμοπούλου, στην περιοχή της Λαχαναγοράς. Από τα στοιχεία που έχουν καταγράψει οι κάμερες της περιοχής, προκύπτει ότι δύο άτομα που επέβαιναν σε δίκυκλο προσέγγισαν τον στόχο τους, με το ένα εξ αυτών να κατεβαίνει, να ρίχνει εύφλεκτο υγρό με τη μέθοδο διαβροχής στο αυτοκίνητο μάρκας Ford Focus και να το πυροδοτεί, και μάλιστα από το οπτικό υλικό φαίνεται ότι κινδύνευσε να πιάσει και ο ίδιος φωτιά στο χέρι! Ωστόσο, επιβιβάστηκε στο δίκυκλο και εξαφανίστηκαν με τον συνεργό του, φορώντας αμφότεροι κράνος.

    ΤΟ R8 TOΥ ΓΙΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ

    Τα ξημερώματα της 7ης Αυγούστου, βρέθηκε στο στόχαστρο σταθμευμένο πολυτελές αυτοκίνητο επί της Ηρώων Πολυτεχνείου, με τη φωτιά να επεκτείνεται και να καταστρέφει ένα ακόμα ακινητοποιημένο όχημα. Και σε αυτήν την περίπτωση χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος διαβροχής υλικού, καθώς εντοπίστηκαν υπολείμματα βενζίνης. Επρόκειτο για ένα AUDI R8 το οποίο οδηγούσε ο γιος Πατρινού επιχειρηματία με μεγάλη περιουσία και κύκλο εργασιών.

    ΣΕ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΟΧΗΜΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

    Τον περασμένο Απρίλιο, γινόντουσαν εκτεταμένες έρευνες από το ανακριτικό τμήμα της πυροσβεστικής υπηρεσίας Πατρών προκειμένου να διακριβωθεί τι ακριβώς είχε συμβεί με την περίπτωση της φωτιάς που εκδηλώθηκε σε αυτοκίνητο στην περιοχή του νοσοκομείου Άγιος Ανδρέας. Στο παρμπρίζ του πολυτελούς οχήματος βρέθηκαν υπολείμματα βενζίνης. Το αυτοκίνητο ήταν σταθμευμένο στην οδό Ορειβασίου όταν στις 3.30 περίπου τα ξημερώματα, τυλίχθηκε στις φλόγες. Πριν την εκδήλωση της πυρκαγιάς, σύμφωνα με αναφορές κατοίκων, ακούστηκε έκρηξη.

    5 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗ ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

    Στις 20 Φεβρουαρίου 2024, παραδόθηκαν στις φλόγες και μάλιστα τα ξημερώματα πέντε αυτοκίνητα στην Πάτρα. Τα αυτοκίνητα ήταν σταθμευμένα σε υπαίθριο χώρο, στην περιοχή της Τερψιθέας και συγκεκριμένα στην οδό Τερτσέτη, κοντά στο ξενοδοχείο «Δελφίνι». Η φωτιά μπήκε αρχικά σε ένα αυτοκίνητο και στη συνέχεια επεκτάθηκε και στα διπλανά.

    ΔΥΟ ΙΧ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ

    Στις αρχές Φεβρουαρίου έγιναν παρανάλωμα του πυρός δύο οχήματα στις Εργατικές Κατοικίες της Εύας, στην Παραλία! Τα αυτοκίνητα τυλίχθηκαν στις φλόγες, μετά από εμπρησμό. Άγνωστοι περιέλουσαν το ΙΧ με εύφλεκτο υλικό και του έβαλαν φωτιά και το δεύτερο αυτοκίνητο ανεφλέγη αμέσως αφού ήταν σταθμευμένο ακριβώς δίπλα.

    Πηγή: Tempo24.news

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς