Κυριακή, 26 Μαϊος 2024 14:51

Γυμνάσιο: Τι ισχύει για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών και το πρόγραμμα των εξετάσεων

Γράφτηκε από την
Ad Slot
Γυμνάσια: Λήγουν τα μαθήματα την Τρίτη- Μέχρι αύριο Δευτέρα το πρόγραμμα των εξετάσεων

Μεθαύριο Τρίτη 28 Μαϊου είναι η τελευταία ημέρα μαθημάτων για τους μαθητές/τριες των Γυμνασίων, ενώ την Τετάρτη, 29 Μαΐου ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών θα αποφασίσει για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

Αύριο Δευτέρα θα ανακοινωθεί (όπου δεν έχει ανακοινωθεί) το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων.

Οι έλεγχοι προόδου του δευτέρου τετραμήνου παραδίδονται στους κηδεμόνες των μαθητών/τριών έως την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024.

Οι προαγωγικές εξετάσεις και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών/τριών της Α ́, Β ́και Γ ́ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών Γυμνασίων, Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και Γυμνασίων ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται από τη Δευτέρα 03 Ιουνίου 2024 έως την Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024.

Τα αποτελέσματα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων πρέπει να έχουν εκδοθεί το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024 με εξαίρεση τα αποτελέσματα των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων, στρατευσίμων ή μαθητών/τριών που απουσίαζαν δικαιολογήμενα, τα αποτελέσματα των οποίων εκδίδονται με το πέρας των εξετάσεών τους.

Η αξιολόγηση των μαθητών

H αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου προκύπτει από τον συνδυασμό του Π.Δ. 126/2016 και τον Νόμο 4692/2020 που τροποποίησε κάποιες διατάξεις του.

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:

1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση) , 3) Μαθηματικά, 4) Φυσική, 5) Ιστορία 6) Αγγλικά και 7) Βιολογία.

Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα:

1) Χημεία, 2) Γεωλογία-Γεωγραφία, 3) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 4) Θρησκευτικά, 5) Δεύτερη ξένη γλώσσα, 6) Οικιακή Οικονομία και 7)Τεχνολογία-Πληροφορική

Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Μουσική - Καλλιτεχνικά 2) Φυσική Αγωγή.

Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

1. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου.

2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία-Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα-Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση.

3. Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα μέχρι την 30η Ιουνίου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων των εξετάσεων λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.

4. Μαθητές που δεν προσέρχονται σε εξέταση την ημέρα που ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο, στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α ́ δεν εξετάσθηκαν. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου.

Στην περίπτωση αυτή, οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση, στον Διευθυντή του οικείου Γυμνασίου εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ότι οι μαθητές αυτοί θα εξετασθούν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου.

ΒΑΘΜΟΣ ΕΤΗΣΙΑΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ

1. Στα μαθήματα της Ομάδα Α βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου, του δεύτερου τετραμήνου και της γραπτής ανακεφαλαιωτικής εξέτασης.

2. Στα μαθήματα της Ομάδα Β και ομάδας Γ βαθμός ετήσιας επίδοσης των μαθητών είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου και του δεύτερου τετραμήνου.

3. Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμολογία ενός μαθήματος σε κανένα τετράμηνο και εφόσον η φοίτηση του μαθητή κριθεί επαρκής, ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί ειδική προφορική εξέταση στην ύλη του Β τετραμήνου το αργότερο την επομένη ημέρα από τη λήξη των μαθημάτων του Β τετραμήνου. Η βαθμολογία αυτής της εξέτασης αποτελεί τον βαθμό επίδοσης για κάθε τετράμηνο.

ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1. Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης όταν:

α) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή

β) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

2. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.

3. Για τα μαθήματα της Ομάδας Α ́ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές και γραπτές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις προφορικές και γραπτές εξετάσεις. Η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής.

Για τα μαθήματα της Ομάδας Β ́ και της Ομάδας Γ ́ οι επαναληπτικές εξετάσεις είναι προφορικές. Ο Διευθυντής του σχολείου συγκροτεί διμελή επιτροπή εκπαιδευτικών του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή σε δεύτερη ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα, η οποία διενεργεί τις εξετάσεις.

4. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α ́ και Β ́ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ ́ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης επαναλαμβάνει την τάξη.

Πηγή: alfavita.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 26 Μαϊος 2024 10:32

Σχετικά Άρθρα

  • Στο νοσοκομείο μαθητές, έπειτα από κατανάλωση αλκοόλ σε κλαμπ
    Στο νοσοκομείο μαθητές, έπειτα από κατανάλωση αλκοόλ σε κλαμπ

    Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ ανέφερε πως το μαγαζί σέρβιρε ποτά μπόμπες

    Αναστάτωση επικράτησε σε κλαμπ στα Νότια Προάστια της Αθήνας, όπου διασκέδαζαν μαθητές διάφορων σχολείων της Αττικής, οι οποίοι κατέληξαν στο νοσοκομείο σε κατάσταση μέθης.

    Ένας μαθητής στη ΜΕΘ

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλη Γιαννάκο, που μίλησε στον ΣΚΑΪ, το συγκεκριμένο κλαμπ φαίνεται πως σέρβιρε νοθευμένα ποτά στους ανήλικους. Τόνισε ακόμη πως 5 μαθητές νοσηλεύονται αυτή την ώρα στο νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, εκ των οποίων 4 είναι σε κλινικές, ενώ 1 μαθητής νοσηλεύεται στη ΜΕΘ για προληπτικούς λόγους, εκτός κινδύνου.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αχαΐα: 14χρονος τράβηξε μαχαίρι μέσα στο σχολείο σε συμμαθητή του
    Αχαΐα: 14χρονος τράβηξε μαχαίρι μέσα στο σχολείο σε συμμαθητή του

    Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος μαθητή Γυμνασίου για οπλοχρησία μέσα σε σχολείο - Ο κατηγορούμενος απείλησε την ώρα λειτουργίας του σχολείου 14χρονο μαθητή

    Από τους αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Δυτικής Αχαΐας, σχηματίσθηκε δικογραφία για απειλή και παράβαση του νόμου για τα όπλα σε βάρος ενός 14χρονου μαθητή Γυμνασίου.

    Ειδικότερα, χθες το πρωί, μέσα σε σχολικό συγκρότημα, ο κατηγορούμενος μαθητής, προέταξε ένα μαχαίρι που έφερε στην κατοχή του και απείλησε έναν 14χρονο μαθητή Γυμνασίου.

    Από τους αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Δυτικής Αχαΐας διενεργούνται έρευνες για τον εντοπισμό και την σύλληψη του ανήλικου κατηγορούμενου.

  • Πύργος: Στο μνημείο Εθνικής Αντίστασης η κατάθεση στεφάνων από την εκπαιδευτική κοινότητα
    Πύργος: Στο μνημείο Εθνικής Αντίστασης η κατάθεση στεφάνων από την εκπαιδευτική κοινότητα

    Οι μαθητές τίμησαν την μνήμη των ηρώων του 40

    Με κατάθεση στεφάνων της εκπαιδευτικής κοινότητας στο μνημείο της Εθνικής Αντίστασης στο Επαρχείο, ξεκίνησαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

    Το πρωί της Παρασκευής, αντιπροσωπεία μαθητών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πύργου, συνοδεία εκπαιδευτικών παρευρέθηκε στην καθιερωμένη, λιτή αλλά συγκινητική εκδήλωση.

    Στεφάνια κατέθεσαν ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Ανδρέας Ζέρβας και ο Σύμβουλος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Νίκος Αντωνόπουλος. Ακολούθησε ενός λεπτού σιγή και αμέσως μετά η ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

    «Η εκπαίδευση έχει ως σκοπό και επιτυγχάνει, εκτός από γνωοομεταφορά στους μαθητές, και την ανάπτυξη των ιδεωδών του έθνους μας. Να γνωρίζουν και να αποτίουν φόρο τιμής σ’ αυτούς που αγωνίστηκαν ή και έπεσαν για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι και ανεξάρτητοι» τόνισε στον σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Ζέρβας,

    Ευχές για την ημέρα εξέφρασε και ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης Θοδωρής Κόρδας σημειώνοντας «Το έθνος μας γιορτάζει την 28η Οκτωβρίου και η μαθητιούσα νεολαία τιμά τους προγόνους μας που έπεσαν για την πατρίδα το 1940. Εύχομαι το έθνος μας να μην ξαναπεράσει τέτοιες στιγμές».

    Την Δευτέρα, κορυφώνονται η εκδηλώσεις στον Πύργο με την μεγάλη παρέλαση των μαθητών, του στρατού και των σωμάτων ασφαλείας στην οδό Μανωλοπούλου.

    stefania 2

    stefania 3

    stefania 4

    stefania 5

    stefania 6

    stefania 7

  • Χιλή: 30 μαθητές τραυματίστηκαν φτιάχνοντας Μολότοφ στο σχολείο τους
    Χιλή: 30 μαθητές τραυματίστηκαν φτιάχνοντας Μολότοφ στο σχολείο τους

    Από τους τραυματίες, πέντε βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση - Δείτε φωτογραφίες και βίντεο

    Περίπου τριάντα μαθητές δημόσιου σχολείου στο Σαντιάγο της Χιλής τραυματίστηκαν χθες Τετάρτη, οι πέντε πολύ σοβαρά, καθώς έφτιαχναν κοκτέιλ Μολότοφ μέσα στο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ανακοίνωσαν οι αρχές.
    «Τραυματίστηκαν πάνω από 30 μαθητές», συνόψισε ο υπουργός Παιδείας Νικολάς Κατάλδο κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το δραματικό συμβάν στο γυμνάσιο/λύκειο Internado Nacional Barros Arana (INBA).
    Από τους τραυματίες, πέντε βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, διευκρίνισε η υπουργός Υγείας Χιμένα Αγκιλέρα κατά τη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης Τύπου.

    «Υπό συνθήκες που δεν έχουν εξακριβωθεί ακόμη, οι μηχανισμοί αυτοί ανεφλέγησαν, προκαλώντας εγκαύματα σε μεγάλο αριθμό μαθητών που βρίσκονταν στις τουαλέτες» του σχολικού ιδρύματος, εξήγησε αξιωματικός της αστυνομίας, ο Φερνάντο Αλβορνός.
    Σύμφωνα με ΜΜΕ, οι μηχανισμοί ανατινάχθηκαν το μεσημέρι, καθώς μαθητές ετοίμαζαν γιορτή ενόψει του τέλους της σχολικής χρονιάς για συμμαθητές τους που βρίσκονται στην τελευταία τάξη.

    Το INBA είναι από τα αρχαιότερα και γνωστότερα δημόσια γυμνάσια και λύκεια στο Σαντιάγο.
    «Τα κοκτέιλ Μολότοφ είναι όπλα», σχολίασε από την προεδρία η υπουργός Εσωτερικών Καρολίνα Τοά, υπογραμμίζοντας ότι οι αυτοσχέδιοι εμπρηστικοί μηχανισμοί αυτού του είδους δεν μπορούν να γίνονται «αποδεκτοί κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων».

    Τα τελευταία χρόνια, μαθητές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος έχουν οργανώσει σε αρκετές περιπτώσεις διαδηλώσεις, ορισμένες από τις οποίες σημαδεύτηκαν από συγκρούσεις με την αστυνομία, για να απαιτήσουν περισσότερους πόρους για τη δημόσια παιδεία.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Voucher 300 ευρώ για μαθητές: Έρχεται η ώρα της πίστωσης - Ποιοι μαθητές το παίρνουν
    Voucher 300 ευρώ για μαθητές: Έρχεται η ώρα της πίστωσης - Ποιοι μαθητές το παίρνουν

    Το πολυαναμένο Sport Pass voucher θα απευθύνεται αποκλειστικά στους μαθητές της Ά γυμνασίου

    Έτακτη επιδότηση σχεδιάστηκε από το αρμόδιο υπουργείο για την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες. Το πολυαναμένο Sport Pass, θα απευθύνεται αποκλειστικά στους μαθητές της Ά γυμνασίου στους οποίους και θα δοθεί ένα κουπόνι ύψους 300 ευρώ για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την εγγραφή τους σε αθλητικό σωματείο και την ενασχόλησή τους με το άθλημα της επιλογής τους.

    Τα κριτήρια για το αθλητικό voucher

    Το Sport Pass θα αφορά περίπου 35.000 μαθητές οικονομικά αδύναμων οικογενειών από τους συνολικά 100.000 που φοιτούν στην Ά τάξη του γυμνασίου. Στο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης 2024 του υπουργείου Παιδείας διαβάζουμε: «Όπως σημειώνεται στο σχέδιο δράσης του Υπουργείου για το 2024 (σελ.107, κεφ. 8.2, “Αθλητισμός στο σχολείο”), προβλέπεται πρόγραμμα ενίσχυσης της άθλησης των παιδιών, παρέχοντας την ευκαιρία σε πολλούς μαθητές της Α’ Γυμνασίου να εγγραφούν σε Αθλητικούς Συλλόγους της αρεσκείας τους ενισχύοντας τον αναπτυξιακό αθλητισμό».

    Το voucher θα δοθεί αφού πρώτα γίνει η αίτηση στην ειδική πλατφόρμα όπως συμβαίνει και για τα υπόλοιπα voucher. Το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο Sport Pass, 300 ευρώ, θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά από τον δικαιούχο μαθητή (μέσω εγγραφής από τον γονέα/κηδεμόνα) στο αθλητικό σωματείο της επιθυμίας του.

    Πηγή: Νewsbomb.gr

  • Άγριο επεισόδιο μεταξύ μαθητών ΕΠΑΛ στη Βάρη: Στο νοσοκομείο 17χρονος που έχασε τις αισθήσεις του από γροθιά
    Άγριο επεισόδιο μεταξύ μαθητών ΕΠΑΛ στη Βάρη: Στο νοσοκομείο 17χρονος που έχασε τις αισθήσεις του από γροθιά

    «Εκφόβιζε την αδερφή μου» - «Μου ζήτησε τον λόγο και με χτύπησε» - Τι υποστηρίζουν οι δύο πλευρές

    Ένα άγριο περιστατικό μεταξύ μαθητών ΕΠΑΛ που κατέληξε στη μεταφορά ενός παιδιού σε κέντρο υγείας χωρίς τις αισθήσεις του και στη σύλληψη δύο ανηλίκων έλαβε χώρα πριν από μερικές ημέρες στη Βάρη.
    Όπως προκύπτει από τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση, η οποία βρίσκεται στη διάθεση του protothema.gr, όλα συνέβησαν την περασμένη Τρίτη (15/10) στο ΕΠΑΛ Βάρης, κατά τη διάρκεια του διαλλείματος. Τότε οι δύο φερόμενοι ως δράστες προσέγγισαν τον ανήλικο, 17 ετών, και δημιουργήθηκε ένταση όταν ένας εξ’ αυτών τον ρώτησε γιατί βρίζει την αδερφή του.
    Η ένταση κορυφώθηκε έξω από το σχολείο μετά το πέρας των μαθημάτων, όταν οι δύο μαθητές προσέγγισαν και πάλι τον 17χρονο και ένας από αυτούς τον χτύπησε με αποτέλεσμα το παιδί να χάσει αρχικά τις αισθήσεις του και στη συνέχεια να μεταφερθεί στο κέντρο υγείας της περιοχής για την παροχή πρώτων βοηθειών.
    «Με χτύπησε με γροθιά στο πρόσωπο»

    Η κατάθεση του θύματος στις Αρχές για τα όσα βίωσε έξω από το σχολείο του είναι χαρακτηριστική: «Ενώ είχαμε διάλειμμα και καθόμουν με κάτι φίλους μου, με πλησίασε ένα άτομο που δεν το γνωρίζω προσωπικά αλλά ξέρω ότι πάει στην 3η Λυκείου στο σχολείου μου και αφού μου έδειξε την θήκη του κινητού του, με ρώτησε αν είναι ωραία. Εγώ ξαφνιάστηκα, χαμογέλασα και επειδή δεν τον ξέρω, του είπα «τι θες από μενα;», εκείνος όμως στη συνέχεια μου ζήτησε τον λόγο γιατί έβρισα την αδελφή του. Εγώ τον ρώτησα τι είναι αυτά που λέει και πως δεν έχω βρίσει την αδελφή του, αφού δεν την ξέρω κιόλας και στη συνέχεια εκείνος έφυγε.

    Περίπου στις 13.30, όταν σχολάσαμε, βγήκα από το σχολείο και πήγα να χαιρετήσω κάτι φίλους μου και τότε από τον απέναντι δρόμο μου φώναξε το άτομο που ανέφερα παραπάνω να πάω προς το μέρος του να τα βρούμε, ενώ μαζί του ήταν και άλλα 3 άτομα. Εγώ του είπα ότι δεν έχω να του πω κάτι και πως αν θέλει να συζητήσουμε, να έρθει προς εμένα. Τότε εκείνος, μαζί με ένα από τα παιδιά που ήταν μαζί του, τον οποίο επίσης δεν γνωρίζω, ήρθαν προς το μέρος μου και το άλλο παιδί μου είπε να ζητήσω συγγνώμη για αυτά που έχω πει για την αδελφή του άλλου παιδιού, αλλιώς θα με αρχίσουν στα χαστούκια και τότε εκείνη τη στιγμή ο άλλος με χτύπησε με γροθιά στο πρόσωπο. Από το χτύπημα ζαλίστηκα γιατί δεν το περίμενα και έπεσα στο έδαφος. (...) Στη συνέχεια η σχολική σύμβουλος με μετέφερε στο Κέντρο Υγείας Βάρης και μου δόθηκαν οι πρώτες βοήθειες, μου έγιναν ράμματα στα χείλη μου στην δεξιά μεριά, έχω χτυπήματα δίπλα από το αριστερό μάτι και στο δεξί μου πόδι».

    «Εκφόβιζε την αδερφή μου»

    Από τη μεριά του, ο ανήλικος που χτύπησε τον 17χρονο, υποστήριξε ενώπιον των αστυνομικών ότι προέβη στην πράξη αυτή λόγω του ότι ο ανήλικος εκφόβιζε την αδερφή του.

    «Την ώρα που σχολάσαμε τον πλησίασα και με ωραίο τρόπο του ζήτησα τον λόγο που βρίζει και εκφοβίζει την αδερφή μου εδώ και πέντε μέρες περίπου. Εκείνος μου μίλησε ειρωνικά λέγοντάς μου «ποιος είσαι εσύ για να σου δώσω λογαριασμό τι θα κάνω;». Τότε εγώ του υπενθύμισα ότι είμαι ο αδερφός της Ι. της κοπέλας που εδώ και περίπου πέντε μέρες δέχεται λεκτικό bullying από εσένα. Καθώς με κοίταγε και μου μιλούσε με έσπρωχνε ταυτόχρονα με το χέρι του προς τα πίσω και τότε εγώ προέβη στην πράξη για την οποία κατηγορούμαι. Τη στιγμή που έπεσε κάτω χάνοντας τις αισθήσεις του, σηκώθηκε έχοντας ένα σιδερένιο αιχμηρό αντικείμενο στο αριστερό του χέρι και στο δεξί του είχε βάλει κάτι σιδερένια αντικείμενα τα οποία δεν πρόσεξα τι ήταν. Αυτός προσπάθησε να έρθει στο μέρος μου για να με χτυπήσει. Τότε εγώ αμύνθηκα κάνοντάς του κεφαλοκλείδωμα για να τον ακινητοποιήσω και να μην με χτυπήσει με τα αντικείμενα που κρατούσε, αλλά κατάφερε να με χτυπήσει με αποτέλεσμα να με τραυματίσει ελαφριά στο κάτω χείλος μου και στο αριστερό μου μάτι και στο αριστερό μου χέρι. Τελικά μπήκε ο Κ. Α. (ο δεύτερος ανήλικος που συνελήφθη) στη μέση προσπαθώντας να μας χωρίσει».

    «Θα ασκήσουμε όλα τα δικαιώματα που μας δίνει ο νόμος»

    Οι πληρεξούσιοι δικηγόροι του κατηγορουμένου που χτύπησε τον 17χρονο κ.κ. Ιωάννης Γλύκας και Δημήτρης Μπελδέκος δήλωσαν στο protothema.gr, ότι ο ανήλικος από την πρώτη στιγμή εμφανίστηκε αυτοβούλως μαζί με τους γονείς του ενώπιον των Αρχών και αναφέρθηκε ενδελεχώς στο τρόπο εμπλοκής του στο επίμαχο περιστατικό.

    «Πιο συγκεκριμένα ο ανήλικος φερόμενος δράστης αναφέρθηκε στη συνεχή κακοποιητική συμπεριφορά του παθόντα προς την αδερφή του. Έτσι ζήτησε από τον παθόντα όπως σταματήσει άμεσα τις απειλές, τον εκφοβισμό και το bullying που ασκεί ο τελευταίος στην αδερφή του. Δυστυχώς η κατάσταση ξέφυγε και επήλθε σύρραξη με ευθύνη και την δυο μερών. Μάλιστα ο φερόμενος ως παθών αποπειράθηκε να τραυματίσει με αιχμηρό αντικείμενο τον ανήλικο.

    Είναι προφανές ότι θα ασκήσουμε όλα τα δικαιώματα που μας δίνει ο νόμος και θα ασκηθούν όλες οι δέουσες νομικές ενέργειες εις βάρος του φερόμενου παθόντα» σημείωσαν χαρακτηριστικά.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Καλάβρυτα: Παραλίγο τραγωδία με ανατροπή λεωφορείου που μετέφερε μαθητές
    Καλάβρυτα: Παραλίγο τραγωδία με ανατροπή λεωφορείου που μετέφερε μαθητές

    Παραλίγο τραγωδία στο πρωινό δρομολόγιο του ΚΤΕΛ με επιβάτες 5 μαθητές και 2 δασκάλες του σχολείου Καλαβρύτων που εκτελούσε το σχολικό δρομολόγιο Πάτρα - Καλάβρυτα.

    Το λεωφορείο εξετράπη της πορείας του στο ύψος της Ροδέας και ανετράπη. Όλοι οι επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους σύμφωνα με ασφαλής πληροφορίες του kalavrytanews.com.

    Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Αστυνομίας Καλαβρύτων και της Πυροσβεστικής. Για προληπτικούς και μόνο λόγους όλοι οι επιβάτες μεταφέρονται στο Νοσοκομείο Καλαβρύτων.

    Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ήδη επικοινώνησαν για να τους ενημερώσουν οτι είναι καλά, ωστόσο είναι όλοι σοκαρισμένοι από το ατύχημα.

    'Αλλο λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ μετάφερε μαθητές και επιβάτες στα Καλάβρυτα.

    Δεν υπάρχει ανησυχία για την υγεία των επιβατών

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο