Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024 22:07

Ασφάλιση αυτοκινήτου μέσω… του Gov.gr Wallet

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Πρώτο βήμα κατάργησης πιστοποιητικών σε διοικητική διαδικασία - Με λίγα κλικ η σύναψη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου

Το πρώτο βήμα κατάργησης των πιστοποιητικών και ψηφιακής άντλησης και διάθεσης των δεδομένων των πολιτών, έπειτα από τη συναίνεση τους, προκειμένου να διεκπεραιώσουν μια διοικητική διαδικασία, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Αφορά στη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου και θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων, η σύναψη συμβολαίου με παρόχους ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, καθώς και η εγγραφή σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Η νέα διαδικασία

Η νέα διαδικασία για σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου έχει ως εξής:

  • Αρχικά ο πολίτης θα επικοινωνεί με την ασφαλιστική εταιρία με την οποία επιθυμεί να συνάψει συμβόλαιο ασφάλισης οχήματος.
  • Η ασφαλιστική, αφού καταγράψει το αίτημα του πολίτη να κάνει χρήση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας μέσω του Gov.gr Wallet, ζητάει τα βασικά στοιχεία για να εκκινήσει την διαδικασία. Τα στοιχεία αυτά είναι ο ΑΦΜ, το ονοματεπώνυμο του πολίτη και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμεί να ασφαλίσει και βρίσκεται στην ιδιοκτησία του.
  • Στη συνέχεια θα λαμβάνει ειδοποίηση (push notification) στο κινητό του από το Gov.gr Wallet μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρία και για τον συγκεκριμένο σκοπό που έχει αιτηθεί, ζητά τη διάθεση των απαραίτητων στοιχείων του, δηλαδή άδεια οχήματος, άδεια οδήγησης και στοιχεία κατόχου.

Συγκατάθεση

Ο πολίτης, αν επιθυμεί να συνεχίσει, θα δίνει αρχικά τη συγκατάθεσή του για την «άντληση και προβολή» των προς διαβίβαση στοιχείων του και ακολούθως θα ελέγχει την ορθότητά τους.

Έπειτα, θα χορηγεί ή όχι τη συγκατάθεση του για τη διαβίβαση αυτών των στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα της ασφαλιστικής εταιρίας. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται λάθη και η εργασία διεκπεραιώνεται γρήγορα, χωρίς την προσκόμιση της άδειας αυτοκινήτου, του διπλώματος οδήγησης του κατόχου και της ταυτότητάς του.

Κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, δήλωσε ικανοποιημένος καθώς όπως είπε οτιδήποτε διευκολύνει τη διαδικασία της ασφάλισης των αυτοκινήτων βοηθά συνολικά το κοινωνικό σύνολο, κάνοντας μνεία στην εκτίμηση για 500 χιλ. έως 700 χιλ. ανασφάλιστα οχήματα.

«Η βάση για την επόμενη μέρα»

Ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε σχετικά πως «δεν είναι μόνο η υπηρεσία που παρουσιάσαμε σημαντική αλλά είναι κυρίως το ότι αποτελεί τη βάση για το πώς βλέπουμε την επόμενη μέρα στην επικοινωνία του πολίτη με το κράτος. Στο πώς η κατάργηση των πιστοποιητικών, για την οποία ήδη έχουμε μιλήσει και ήδη έχουμε νομοθετήσει, μπορεί τεχνικά να υλοποιηθεί. Η έναρξη γίνεται σήμερα με το consent για τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου μέσω του Gov.gr Wallet. Οι πολίτες κερδίζουν χρόνο, αντίστοιχα τόσο οι ασφαλιστικές εταιρείες όσο και το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομούν πολύτιμους πόρους, ενώ ενισχύεται η διαφάνεια των διαδικασιών. Στη νέα ψηφιακή Ελλάδα περνάμε σε μια νέα εποχή, στην εποχή της διακίνησης δεδομένων και όχι εγγράφων για την ολοκλήρωση διαδικασιών και συναλλαγών, με στόχο να βελτιώνουμε καθημερινά την ζωή των πολιτών και των επιχειρήσεων».

Στόχος η αύξηση του ποσοστού ασφάλισης οχημάτων

Στην παρουσίαση της νέας υπηρεσίας παραβρέθηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος ανέφερε ότι «ευελπιστούμε ότι η λειτουργία της νέας υπηρεσίας, πέρα από τη διευκόλυνση των πολιτών, να συμβάλλει και στην αύξηση του ποσοστού ασφάλισης των οχημάτων, ένα ζήτημα που ταλανίζει επί μακρόν την ελληνική αγορά, με σοβαρές επιπτώσεις για τους ανθρώπους και τις εταιρείες, ειδικά όταν συμβαίνουν ατυχήματα».

Πηγή: naftemporiki.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024 20:11

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025
    Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025
    Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πότε τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα - Ποιος αποφασίζει για την αποζημίωση
    Πότε τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα - Ποιος αποφασίζει για την αποζημίωση

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Οι φυσικές καταστροφές φέρνουν τη νέα υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα
    Οι φυσικές καταστροφές φέρνουν τη νέα υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: cnn.gr

  • Gov.gr Wallet: Ψηφιακά η «είσοδος» και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου
    Gov.gr Wallet: Ψηφιακά η «είσοδος» και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου

    Ψηφιακά θα γίνεται η ταυτοποίηση μέσω του Gov.gr Wallet και στους αγώνες μπάσκετ από τις 16 Σεπτεμβρίου.

    Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου. «Οι πολίτες έχουν αρχίσει να αποκτούν την ανάλογη εμπειρία και αντιλαμβάνονται πόσο εύκολα, πόσο απλά ταυτοποιούν το εισιτήριό τους ηλεκτρονικά και μπαίνουν στο γήπεδο με το ψηφιακό τους πορτοφόλι ενώ παράλληλα ρυθμίζονται και οι όποιες τελευταίες λεπτομέρειες. Μόνο τους δύο προηγούμενους μήνες 140.000 πολίτες χρησιμοποίησαν το Gov.gr Wallet για την ταυτοποίηση των εισιτηρίων τους. Την Πέμπτη είχαμε τον αγώνα με τα περισσότερα ψηφιακά εισιτήρια μέχρι σήμερα, σχεδόν 54 χιλιάδες», σημείωσε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στον αγώνα του Παναθηναϊκού με τη Λανς.

    Ο ίδιος σημείωσε στη συνέχεια ότι «πρόκειται για μια ακόμα απόδειξη ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην αναβάθμιση κάθε τομέα δημόσιας πολιτικής, όπως ο αθλητισμός. Αυτό εξάλλου είναι και ο στόχος της Κυβέρνησης: μια νέα σελίδα στον χώρο του αθλητισμού, η διασφάλιση του αθλητικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα των αγώνων. Σε αυτό το πλαίσιο είχαμε με τον αναπληρωτή υπουργού Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση μια εξαιρετική συνεργασία. Η τεχνολογία πρέπει να έχει θετικό κοινωνικό πρόσημο και θέλουμε όλοι να μπαίνουν στο γήπεδο έχοντας το εισιτήριό τους στο ψηφιακό τους πορτοφόλι. Ευρύτερος στόχος μας άλλωστε είναι παρέχουμε αποτελεσματικές τεχνολογικές λύσεις σε κάθε τομέα της καθημερινότητας».

    Υπενθυμίζεται ότι είναι ιδιαίτερα απλός ο τρόπος με τον οποίο οι πολίτες μπορούν να ταυτοποιήσουν το εισιτήριό τους μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet που έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή τους στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(Ε.Μ.Επ.), στο emep.gov.gr πριν κατεβάσουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet από το Google Play ή το App Store. Αναλυτικά η διαδικασία περιγράφεται στο tickets.gov.gr.

    Πώς ταυτοποιούν το εισιτήριό τους οι ενήλικες και μπαίνουν στο γήπεδο με το Gov.gr Wallet

    Αρχικά οι φίλαθλοι προμηθεύονται τα απλά ή τα εισιτήρια διαρκείας από τους παρόχους των υπηρεσιών διάθεσης εισιτηρίων, με τον οποίο έχει συμβληθεί το αθλητικό σωματείο, το Τμήμα Αμειβομένων Αθλητών ή η Ανώνυμη Αθλητική Εταιρεία.

    Στη συνέχεια:

    • Ανοίγουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet
    • Επιλέγουν την καρτέλα των εισιτηρίων και επάνω δεξιά την προσθήκη (+)
    • Επιλέγουν "Προσθήκη Εισιτηρίου Ενηλίκου"
    • Ανοίγουν την κάμερα του κινητού και σκανάρουν το QR Code ή το Barcode του εισιτηρίου. Εναλλακτικά εισάγουν χειροκίνητα τον αριθμό του εισιτηρίου
    • Το εισιτήριο προστίθεται στη σχετική λίστα των διαθέσιμων εισιτηρίων

    Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι φίλαθλοι άνω των 67 που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση smart phones μπορούν να ταυτοποιούν το εισιτήριό τους σε ειδικό γραφείο εξυπηρέτησης - γκισέ έξω από το γήπεδο το οποίο θα λειτουργεί με ευθύνη της εκάστοτε ΠΑΕ, είτε την ημέρα διεξαγωγής του αγώνα, είτε νωρίτερα.

    Πως γίνεται η ταυτοποίηση των εισιτηρίων των ανηλίκων κάτω των 15 ετών μέσω του Gov.gr Wallet

    Σε περίπτωση που οι πολίτες θέλουν να συνοδεύσουν το ανήλικο κάτω των 15 ετών τέκνο τους στον αγώνα, η διαδικασία προσθήκης του εισιτηρίου πραγματοποιείται μετά την ολοκλήρωση διαδικασίας προσθήκης του δικού τους εισιτηρίου.

    Πιο συγκεκριμένα, αφού ανοίξουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet και επιλέξουν την καρτέλα των εισιτηρίων:

    1. Επιλέγουν "Προσθήκη Εισιτηρίου Ανηλίκου"
    2. Επιλέγουν το προστατευόμενο μέλος για το οποίο θέλουν να καταχωρήσουν το εισιτήριο
    3. Εισάγουν τον κωδικό εισιτηρίου του ανηλίκου
    4. Στην "Επιλογή συνοδού" επιλέγουν "Εγώ" και προστίθεται το εισιτήριο στη σχετική λίστα του Gov.gr Wallet τους

    Αν επιθυμούν τρίτο άτομο να συνοδεύσει το ανήλικο τέκνο, μετά την εισαγωγή του κωδικού του εισιτηρίου του ανηλίκου :

    • Επιλέγουν "Τρίτο 'Ατομο", αντί για "Εγώ", και εισάγουν το ΑΦΜ του ενηλίκου που θα συνοδεύσει το ανήλικο
    • Στη συνέχεια ο ενήλικας, που έχουν επιλέξει να συνοδεύσει το ανήλικο, λαμβάνει ειδοποίηση μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), με την οποία ενημερώνεται για το αίτημα συνοδείας ανηλίκου στο Gov.gr Wallet
    • Στο Gov.gr Wallet ο ενήλικας που θα συνοδεύσει το ανήλικο παιδί, επιλέγει την αποδοχή της συνοδείας του ανηλίκου στο πεδίο "Aιτήματα"
    • Ακολούθως, το εισιτήριο του ανηλίκου εμφανίζεται στη λίστα εισιτηρίων του ενηλίκου που θα το συνοδεύσει

    Να σημειώσουμε ότι εναλλακτικά το επόμενο διάστημα η ταυτοποίηση ανηλίκου σε τρίτο συνοδό θα είναι δυνατή και μέσω του tickets.gov.gr. Ο έχων την επιμέλεια του ανηλίκου, συνδέεται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και ολοκληρώνει την διαδικασία.

    Τί γίνεται με την ταυτοποίηση των εισιτηρίων των ξένων φιλάθλων

    Οι ξένοι φίλαθλοι, αφού προμηθευτούν το εισιτήριo μέσω παρόχου διάθεσης εισιτηρίων ακολουθούν την εξής διαδικασία:

    • Ανοίγουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet και εισέρχονται χωρίς αυθεντικοποίηση χρήστη και εισαγωγή κωδικών taxisnet, ως επισκέπτες (guest mode) επιλέγοντας το πεδίο «event tickets»
    • Ακολούθως, ταυτοποιούν το διαβατήριο μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet επιτρέποντας στην εφαρμογή να σαρώσει (scan) το διαβατήριο με τη χρήση του NFC τσιπ που εμπεριέχει
    • Στη συνέχεια εισάγουν τον κωδικό κράτησης που αναγράφεται πάνω στο εισιτήριο
    • Με τον τρόπο αυτό πραγματοποιείται η σύνδεση των στοιχείων του διαβατηρίου με τον κάτοχο του εισιτηρίου
    • Για να εισέλθει στο γήπεδο ο φίλαθλος που είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού θέτει ανέπαφα τη συσκευή κινητού τηλεφώνου στην οποία έχει αποθηκεύσει το προσωποποιημένο πλέον εισιτήριό του στην υποδοχή των συσκευών σάρωσης και αναγνώρισης εισιτηρίου

    Για τα εισιτήρια διαρκείας

    Το επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη η δυνατότητα μεταβίβασης του εισιτηρίου διαρκείας μέσω του Gov.gr Wallet, σύμφωνα πάντα με την πολιτική κάθε ομάδας.

    Οι πολίτες για οποιαδήποτε τεχνική δυσκολία αντιμετωπίσουν μπορούν να απευθυνθούν στο support.gov.gr.

    Πηγή: cnn.gr

  • Οι τέσσερις αλλαγές στην καθημερινότητά μας που έρχονται με το νομοσχέδιο «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες»
    Οι τέσσερις αλλαγές στην καθημερινότητά μας που έρχονται με το νομοσχέδιο «Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες»

    «Ο πολυδιάστατος εκσυγχρονισμός του κράτους και η ενίσχυση του νέου αναπτυξιακού προτύπου της χώρας, χρειάζονται μια σύγχρονη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, φιλική προς τους πολίτες και το "επιχειρείν" που μειώνει διαρκώς τη γραφειοκρατία και εξοικονομεί πόρους. Με το σχέδιο νόμου για το "Digital Services Act" που φέρνουμε στη Βουλή την ερχόμενη Τρίτη, πέρα από τη θέσπιση σημαντικών μέτρων για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού "Κανονισμού", εισάγουμε παρεμβάσεις, όπως η κατάργηση της έκδοσης πιστοποιητικών ή η δυνατότητα παροχής συναίνεσης μέσω του Gov.gr Wallet, με στόχο να βελτιώσουμε και να μεγιστοποιήσουμε την αξιοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών και εφαρμογών του Δημοσίου» επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και πρόσθεσε ότι «θέλουμε καθημερινά να συμβάλλουμε στη ενδυνάμωση ενός ψηφιακού κράτους που μειώνει τη γραφειοκρατία, ακόμα και την ψηφιακή, σέβεται τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και "χτίζει" σχέσεις εμπιστοσύνης».

    Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου, το οποίο εισάγεται προς επεξεργασία στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την ερχόμενη Τρίτη 19 Μαρτίου, θεσπίζει κανόνες τους οποίους θα πρέπει να εφαρμόζουν όλα τα κράτη μέλη σχετικά με τις λεγόμενες ενδιάμεσες υπηρεσίες, όπως οι μηχανές αναζήτησης, οι πάροχοι φιλοξενίας, τα online marketplaces και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι κανόνες εστιάζουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση παράνομων και επιβλαβών διαδικτυακών δραστηριοτήτων, την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και την προστασία των ανηλίκων και στόχος είναι η διασφάλιση ασφαλούς, προβλέψιμου και αξιόπιστου ψηφιακού περιβάλλοντος σε όλη την ΕΕ.

    Να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα την ευθύνη για την εποπτεία και τον έλεγχο συμμόρφωσης με τους κανόνες της Πράξης Ψηφιακών Υπηρεσιών επωμίζεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), η οποία θα είναι ο Εθνικός Συντονιστής Ψηφιακών Υπηρεσιών.

    Ποιες είναι οι τέσσερις αλλαγές

    1.Κατάργηση της έκδοσης δικαιολογητικών για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών

    Σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη διάταξη καταργείται η έκδοση πιστοποιητικών, καθώς αναμένεται όσα δικαιολογητικά απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών να αντλούνται απευθείας από τους αρμόδιους φορείς του Δημοσίου χωρίς να χρειάζεται πλέον να τα προσκομίζει ο πολίτης.

    2. Δυνατότητα παροχής συναίνεσης μέσω του gov.gr wallet

    Θα δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να δώσουν την συγκατάθεσή τους μέσω του gov.gr-wallet προκειμένου να μπορούν να αντλούν τα πληροφοριακά συστήματα και εφαρμογές των φορέων του δημοσίου τομέα δεδομένα που απαιτούνται για την πραγματοποίηση συναλλαγής.
    Να σημειωθεί ότι θα μπορεί να γίνεται δεκτή από τους φορείς του δημόσιου τομέα και η υποβολή ψηφιακού αντιγράφου του δελτίου ταυτότητας, το οποίο θα μπορεί να αποθηκεύεται και σε μορφή αρχείου pdf και θα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης.

    3.Ψηφιακή υπηρεσία «Audit-Car»

    Δεν θα χρειάζεται να έχουμε στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου μας τα απαραίτητα έγγραφα όπως άδεια κυκλοφορίας, δίπλωμα οδήγησης, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια αυτοκινήτου ώστε να τα επιδεικνύουμε εφόσον μας ζητηθεί από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές. Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «myAuto», οι Αρχές θα έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες των οχημάτων και θα μπορούν να ελέγξουν κατόπιν συγκεκριμένης διαδικασίας επαλήθευσης τα ψηφιακά έγγραφα μέχρι να ολοκληρωθεί η λειτουργία της ψηφιακής υπηρεσίας «Audit-Car». Να υπενθυμίσουμε ότι στην εφαρμογή myAuto καταχωρούνται οι πληροφορίες που αφορούν στην ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας, στην ημερομηνία καταβολής τελών κυκλοφορίας και τη χρονική περίοδο στην οποία αφορούν, στην περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων, στο ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, στον τύπο και το μοντέλο του οχήματος, στον τεχνικό έλεγχο του οχήματος, κά.

    4.Πρόγραμμα «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» («Gigabit Connectivity Voucher Scheme»)

    Ευρυζωνική σύνδεση με υπερυψηλές ταχύτητες στο Διαδίκτυο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα προσφέρει το πρόγραμμα «Κουπόνι Συνδεσιμότητας Gigabit» («Gigabit Connectivity Voucher Scheme»). Σκοπός του προγράμματος είναι η αύξηση της διείσδυσης των ευρυζωνικών υπηρεσιών υπερ-υψηλών ταχυτήτων. Πρακτικά, το πρόγραμμα επιχορηγεί την απόκτηση ευρυζωνικής σύνδεσης υπερ-υψηλής ταχύτητας παρέχοντας επιταγές (vouchers) που θα διατεθούν για την κάλυψη του κόστους απόκτησης ευρυζωνικής σύνδεσης υπερυψηλής ταχύτητας.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Gov.gr Wallet: Νέες εφαρμογές στο ψηφιακό πορτοφόλι – Ποιες είναι
    Gov.gr Wallet: Νέες εφαρμογές στο ψηφιακό πορτοφόλι – Ποιες είναι

    Νέες εφαρμογές έρχονται στο ψηφιακό πορτοφόλι gov.gr wallet σύντομα για τους πολίτες στα κινητά τους, προσφέροντάς τους ευελιξία και ευκολία σε μια σειρά από πτυχές της καθημερινής ζωής.

    Η ακαδημαϊκή ταυτότητα προστέθηκε στο ψηφιακό πορτοφόλι μέσα στον Φεβρουάριο και σύντομα ακολουθεί και η κάρτα αιμοδότη, αλλά και οι επαγγελματικές ιδιότητες.

    Μέχρι στιγμής, ο πολίτης στο κινητό του έχει ήδη:

    • την αστυνομική ταυτότητα,
    • το δίπλωμα οδήγησης,
    • την ψηφιακή κάρτα της ΔΥΠΑ,
    • τον φάκελο αυτοκινήτου (MyAuto),
    • την ακαδημαϊκή ταυτότητα
    • την κάρτα δακτυλίου και
    • την κάρτα αναπηρίας
    Ενώ από 9 Απριλίου θα μπαίνει και στα γήπεδα με το wallet.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.296.150 δελτία αστυνομικής ταυτότητας, εκ των οποίων εκδόθηκαν 67.302 αντίγραφα δελτίων αστυνομικής ταυτότητας σε PDF, 1.844.922 διπλώματα οδήγησης, 33.923 κάρτες αναπηρίας, 102.586 κάρτες ανεργίας (ΔΥΠΑ), 36.899 σήματα δακτυλίου και 318.467 «Φάκελοι» αυτοκινήτου (MyAuto).

    Για να μπορέσουν οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά έγγραφα στο wallet θα πρέπει πρώτα να έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. – emep.gov.gr).

    Ποια στοιχεία θα καταχωρούνται στο Ε.Μ.Επ

    Στο Ε.Μ.Επ., μπορείτε να καταχωρίσετε τα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας που σας αφορούν:

    α) Αριθμό κινητού τηλεφώνου

    β) Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email)

    γ) Αριθμό σταθερού τηλεφώνου

    δ) Πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση διαμονής

    ε) Πλήρη διεύθυνση επικοινωνίας (αν διαφέρει από τη διεύθυνση διαμονής).

    Ποιος μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του στο Ε.Μ.Επ.;

    Στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του κάθε φυσικό πρόσωπο, στο οποίο έχει αποδοθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

    Μπορεί ο ίδιος αριθμός κινητού τηλεφώνου να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. από δύο ή περισσότερα άτομα;

    Κάθε αριθμός κινητού τηλεφώνου μπορεί να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο.

    Πώς γίνεται η αρχική καταχώριση του αριθμού τηλεφώνου

    Η αρχική καταχώριση γίνεται μέσω της επιλογής «Δήλωση-Επιβεβαίωση Αριθμού Κινητού Τηλεφώνου» και σας αποστέλλεται κωδικός μίας χρήσης (One Time Password) με sms, τον οποίο εισάγετε για την επαλήθευση κατοχής του αριθμού κινητού τηλεφώνου σας. Στη συνέχεια ακολουθεί επιβεβαίωση (διασταύρωση) της κατοχής του αριθμού κινητού από πιστωτικό ίδρυμα του οποίου είστε χρήστης e-banking ή από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

    Εφόσον, δεν επιβεβαιωθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου ούτε από πιστωτικό ίδρυμα, ούτε από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, μπορείτε να μεταβείτε σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή για να δηλώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

    Ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος

    Ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος μπορούν να καταχωρίσουν τα στοιχεία επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ., εφόσον διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

    Για πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες αυξημένης ασφάλειας το επιβεβαιωμένο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. χρησιμοποιείται συνδυαστικά με τους κωδικούς TAXISnet, ως δεύτερος παράγοντας ταυτοποίησης.

    Η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας για ανήλικους

    Η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ. για ανήλικους γίνεται όπως και για τους ενήλικες, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ε.Μ.Επ. με χρήση των κωδικών TAXISnet και επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου από πιστωτικό ίδρυμα ή πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω πιστωτικού ιδρύματος ή παρόχου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, η καταχώριση αριθμού κινητού τηλεφώνου του ανηλίκου στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να γίνει σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή κατόπιν αυτοπρόσωπης παρουσίας τόσο του ανηλίκου όσο και του έχοντος την επιμέλειά του με τα ταυτοποιητικά τους έγγραφα και το κινητό τηλέφωνο.

    Στόχοι του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας

    Το ΕΜΕπ σχεδιάστηκε με σκοπό τη διευκόλυνση της παροχής ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσω του gov.gr. Οι κύριοι στόχοι του ΕΜΕπ είναι δύο:

    Ο πρώτος στόχος αφορά στη δημιουργία ενός κεντρικού, μοναδικού σημείου καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας των φυσικών προσώπων, ώστε:

    Aφενός ο πολίτης, κάθε φορά που επέρχεται μεταβολή στα στοιχεία επικοινωνίας του, να ενημερώνει ένα σημείο χωρίς να χρειαστεί να επισκέπτεται διαφορετικά φυσικά ή ψηφιακά σημεία για να δηλώσει τη μεταβολή.

    Aφετέρου οι φορείς του Δημοσίου να μπορούν να αντλούν τα επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας για να επικοινωνούν έγκαιρα και απρόσκοπτα με τα φυσικά πρόσωπα.

    Ο δεύτερος στόχος αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των ψηφιακών συναλλαγών με τις δημόσιες υπηρεσίες που παρέχονται μέσα από το Gov.gr. Ενεργοποιείται η ισχυρή ταυτοποίηση, η οποία επιτυγχάνεται με την αποστολή κωδικού μιας χρήσης στο επιβεβαιωμένο κινητό που έχει καταχωριστεί για τον πολίτη στο ΕΜΕπ.

    Το πιστοποιημένο, δηλαδή, κινητό αξιοποιείται για την επίτευξη του Gov.gr ως ασφαλούς και έμπιστου ψηφιακού περιβάλλοντος μέσα από το οποίο, ο πολίτης μπορεί να διεκπεραιώνει έμπιστα και με ασφάλεια ευαίσθητες ηλεκτρονικές συναλλαγές όπως είναι το myphoto, το egov – KYC (Know your Customer), το gov.gr Wallet, συναλλαγές δηλαδή που δύνανται να αποκαλύψουν στον χρήστη προσωπικά ή/και ευαίσθητα στοιχεία αλλά και συναλλαγές που δημιουργούν δέσμευση ή υποχρέωση όπως η έκδοση ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης και η έκδοση ηλεκτρονικής εξουσιοδότησης.

    Καθώς ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, που καταχωρίζεται στο Ε.Μ.Επ. έχει βαρύνουσα σημασία, η καταχώρισή του δεν περιορίζεται σε απλή δήλωση αλλά απαιτείται επιβεβαίωση από τρίτο. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκαν διαφορετικά κανάλια επιβεβαίωσης ώστε να διευκολυνθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι πολίτες. Η επιβεβαίωση μπορεί να γίνει:

    1. από ελληνικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα του οποίου το φυσικό πρόσωπο είναι πελάτης και χρήστης e-banking και ο αριθμός κινητού προς επιβεβαίωση χρησιμοποιείται από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για την αποστολή κωδικών μιας χρήσης (one-time-password) στο συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο ή
    2. από Έλληνα πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας

    iii. από υπάλληλο ΚΕΠ ή Προξενική Αρχή κατόπιν φυσικής ταυτοποίησης.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ποια είναι τα επόμενα βήματα στο gov.gr wallet - Απαραίτητη η εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας
    Ποια είναι τα επόμενα βήματα στο gov.gr wallet - Απαραίτητη η εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας

    Αρχικά η ακαδημαϊκή ταυτότητα και έπειτα η κάρτα αιμοδότη προστίθενται από Δευτέρα στο ψηφιακό πορτοφόλι, ενώ ακολουθούν και οι επαγγελματικές ιδιότητες. Έτσι, ο πολίτης στο κινητό του κουβαλά ήδη την αστυνομική ταυτότητα, το δίπλωμα οδήγησης, την κάρτα ανεργίας, τον φάκελο αυτοκινήτου, ενώ από 9 Απριλίου θα μπαίνει και στα γήπεδα με το wallet.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.296.150 δελτία αστυνομικής ταυτότητας, εκ των οποίων εκδόθηκαν 67.302 αντίγραφα δελτίων αστυνομικής ταυτότητας σε PDF, 1.844.922 διπλώματα οδήγησης, 33.923 κάρτες αναπηρίας, 102.586 κάρτες ανεργίας (ΔΥΠΑ), 36.899 σήματα δακτυλίου και 318.467 «Φάκελοι» αυτοκινήτου (MyAuto).
    Για να μπορέσουν όμως οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά έγγραφα στο wallet θα πρέπει πρώτα να έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. - emep.gov.gr).

    Όπως τονίζει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου «τα τελευταία χρόνια στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία, υλοποιήθηκε μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση που επί της ουσίας απέδειξε ότι το κράτος μπορεί να είναι δίπλα στους πολίτες και να περιορίζει τη γραφειοκρατία με πράξεις και όχι με ευχολόγια. Με απόλυτο σύμμαχό μας την τεχνολογία, είναι η στιγμή να κάνουμε το επόμενο ψηφιακό άλμα, με επίκεντρο για πολλές διαδικασίες το gov.gr wallet. Το ψηφιακό μας πορτοφόλι, όπου σήμερα έχουμε μια σειρά από χρήσιμα έγγραφα, όπως την ταυτότητά μας και το my auto. Το ψηφιακό μας πορτοφόλι που από τις 9 Απριλίου θα χρησιμοποιούμε για την ασφαλή είσοδό μας στα γήπεδα. Το gov.gr wallet μέσω του οποίου σύντομα θα δίνουμε τη συγκατάθεσή μας για την ολοκλήρωση διαδικασιών που απαιτούν χρήση προσωπικών μας δεδομένων. Θεωρώ, λοιπόν, πολύ σημαντικό όλοι όσοι δεν το έχουν ήδη κάνει, να εγγραφούν σήμερα κιόλας στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, το emep.gov.gr. Είναι μια απλή διαδικασία, αλλά ένα σημαντικό προαπαιτούμενο, για να χρησιμοποιούμε όλα εκείνα τα εργαλεία που κάνουν την καθημερινότητά μας ακόμα πιο φιλική, πιο εύκολη και σίγουρα χωρίς γραφειοκρατία, ούτε καν ψηφιακή».
    Το ΕΜΕπ ξεκίνησε να λειτουργεί παραγωγικά τον Μάρτιο του 2021 και έως σήμερα περίπου 3.683.119 φυσικά πρόσωπα έχουν καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας τους σε αυτό ενώ όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητά του και προβαίνουν σε σχετική ενέργεια.

    Παράλληλα, πολλοί είναι οι φορείς οι οποίοι έχουν αξιοποιήσει τα στοιχεία του ΕΜΕπ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που αναπτύσσουν και λειτουργούν. Ενδεικτικά αναφέρονται τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη (Ελληνική Αστυνομία), Υποδομών και Μεταφορών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Υγείας καθώς και άλλοι φορείς όπως η Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας, οι Δήμοι, τα χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα, η ΔΕΔΔΗΕ.

    Τι είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας;

    Το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. - emep.gov.gr) είναι το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης της κεντρικής βάσης μοναδικής καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των φυσικών προσώπων, στα οποία έχει αποδοθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

    Ποια στοιχεία θα καταχωρίσω στο Ε.Μ.Επ;

    Στο Ε.Μ.Επ., μπορείτε να καταχωρίσετε τα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας που σας αφορούν:
    α) Αριθμό κινητού τηλεφώνου
    β) Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email)
    γ) Αριθμό σταθερού τηλεφώνου
    δ) Πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση διαμονής
    ε) Πλήρη διεύθυνση επικοινωνίας (αν διαφέρει από τη διεύθυνση διαμονής).

    Ποιος μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του στο Ε.Μ.Επ.;

    Στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του κάθε φυσικό πρόσωπο, στο οποίο έχει αποδοθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

    Μπορεί ο ίδιος αριθμός κινητού τηλεφώνου να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. από δύο ή περισσότερα άτομα;

    Κάθε αριθμός κινητού τηλεφώνου μπορεί να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο.

    Πώς γίνεται η αρχική καταχώριση του αριθμού κινητού τηλεφώνου μου στο Ε.Μ.Επ.;

    Η αρχική καταχώριση γίνεται μέσω της επιλογής «Δήλωση-Επιβεβαίωση Αριθμού Κινητού Τηλεφώνου» και σας αποστέλλεται κωδικός μίας χρήσης (One Time Password) με sms, τον οποίο εισάγετε για την επαλήθευση κατοχής του αριθμού κινητού τηλεφώνου σας. Στη συνέχεια ακολουθεί επιβεβαίωση (διασταύρωση) της κατοχής του αριθμού κινητού από πιστωτικό ίδρυμα του οποίου είστε χρήστης e-banking ή από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
    Εφόσον, δεν επιβεβαιωθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου ούτε από πιστωτικό ίδρυμα, ούτε από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, μπορείτε να μεταβείτε σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή για να δηλώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.

    Μπορούν να καταχωρίσουν τα στοιχεία επικοινωνίας του στο Ε.Μ.Επ. ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος;

    Ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος μπορούν να καταχωρίσουν τα στοιχεία επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ., εφόσον διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).
    Για πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες αυξημένης ασφάλειας το επιβεβαιωμένο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. χρησιμοποιείται συνδυαστικά με τους κωδικούς TAXISnet, ως δεύτερος παράγοντας ταυτοποίησης.

    Πώς γίνεται η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ. για ανήλικους;

    Η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ. για ανήλικους γίνεται όπως και για τους ενήλικες, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ε.Μ.Επ. με χρήση των κωδικών TAXISnet και επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου από πιστωτικό ίδρυμα ή πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
    Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω πιστωτικού ιδρύματος ή παρόχου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, η καταχώριση αριθμού κινητού τηλεφώνου του ανηλίκου στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να γίνει σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή κατόπιν αυτοπρόσωπης παρουσίας τόσο του ανηλίκου όσο και του έχοντος την επιμέλειά του με τα ταυτοποιητικά τους έγγραφα και το κινητό τηλέφωνο.

    Στόχοι του ΕΜΕπ


    Το ΕΜΕπ σχεδιάστηκε με σκοπό τη διευκόλυνση της παροχής ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσω του gov.gr. Οι κύριοι στόχοι του ΕΜΕπ είναι δύο:
    Ο πρώτος στόχος αφορά στη δημιουργία ενός κεντρικού, μοναδικού σημείου καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας των φυσικών προσώπων, ώστε:
    - αφενός ο πολίτης, κάθε φορά που επέρχεται μεταβολή στα στοιχεία επικοινωνίας του, να ενημερώνει ένα σημείο χωρίς να χρειαστεί να επισκέπτεται διαφορετικά φυσικά ή ψηφιακά σημεία για να δηλώσει τη μεταβολή,
    - αφετέρου οι φορείς του Δημοσίου να μπορούν να αντλούν τα επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας για να επικοινωνούν έγκαιρα και απρόσκοπτα με τα φυσικά πρόσωπα.

    Ο δεύτερος στόχος αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των ψηφιακών συναλλαγών με τις δημόσιες υπηρεσίες που παρέχονται μέσα από το Gov.gr. Ενεργοποιείται η ισχυρή ταυτοποίηση, η οποία επιτυγχάνεται με την αποστολή κωδικού μιας χρήσης στο επιβεβαιωμένο κινητό που έχει καταχωριστεί για τον πολίτη στο ΕΜΕπ.
    Το πιστοποιημένο, δηλαδή, κινητό αξιοποιείται για την επίτευξη του Gov.gr ως ασφαλούς και έμπιστου ψηφιακού περιβάλλοντος μέσα από το οποίο, ο πολίτης μπορεί να διεκπεραιώνει έμπιστα και με ασφάλεια ευαίσθητες ηλεκτρονικές συναλλαγές όπως είναι το myphoto, το egov - KYC (Know your Customer), το gov.gr Wallet, συναλλαγές δηλαδή που δύνανται να αποκαλύψουν στον χρήστη προσωπικά ή/και ευαίσθητα στοιχεία αλλά και συναλλαγές που δημιουργούν δέσμευση ή υποχρέωση όπως η έκδοση ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης και η έκδοση ηλεκτρονικής εξουσιοδότησης.
    Καθώς ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, που καταχωρίζεται στο Ε.Μ.Επ. έχει βαρύνουσα σημασία, η καταχώρισή του δεν περιορίζεται σε απλή δήλωση αλλά απαιτείται επιβεβαίωση από τρίτο. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκαν διαφορετικά κανάλια επιβεβαίωσης ώστε να διευκολυνθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι πολίτες.

    Η επιβεβαίωση μπορεί να γίνει:

    i. από ελληνικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα του οποίου το φυσικό πρόσωπο είναι πελάτης και χρήστης e-banking και ο αριθμός κινητού προς επιβεβαίωση χρησιμοποιείται από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για την αποστολή κωδικών μιας χρήσης (one-time-password) στο συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο ή
    ii. από Έλληνα πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας
    iii. από υπάλληλο ΚΕΠ ή Προξενική Αρχή κατόπιν φυσικής ταυτοποίησης.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο