Τρίτη, 20 Αυγούστου 2024 10:55

Ναυάγιο θαλαμηγού στην Ιταλία: Και ο πρόεδρος της Morgan Stanley International ανάμεσα στους αγνοούμενους

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Ο πρόεδρος της Morgan Stanley International Johnathan Bloomer είναι μεταξύ των αγνοουμένων μετά τη βύθιση του σκάφους που μετέφερε τον Βρετανό επιχειρηματία τεχνολογίας Mike Lynch στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας κατά τη διάρκεια σφοδρής καταιγίδας, δήλωσε Ιταλός αξιωματούχος.

Ο Salvatore Cocina, επικεφαλής της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας στη Σικελία, δήλωσε ότι ο Bloomer και ο Chris Morvillo, δικηγόρος στην Clifford Chance, είναι μεταξύ των έξι αγνοουμένων. Ο Lynch και η 18χρονη κόρη του, αγνοούνταν επίσης μέχρι αργά τη Δευτέρα.

Η ενημέρωση ήρθε καθώς αναφέρθηκε ότι ο συγκατηγορούμενος του Lynch σε δίκη στις ΗΠΑ που σχετίζεται με την πώληση της εταιρείας λογισμικού του στην Hewlett-Packard πέθανε αφού χτυπήθηκε από αυτοκίνητο στην Αγγλία.

Το υπό βρετανική σημαία Bayesian, ένα ιστιοφόρο 56 μέτρων, μετέφερε 22 άτομα και ήταν αγκυροβολημένο λίγο έξω από την ακτή κοντά στο λιμάνι Porticello, όταν χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, ανέφερε νωρίτερα σε ανακοίνωσή της η ιταλική ακτοφυλακή.

Επιβεβαιώθηκε ο θάνατος ενός άνδρα, ο οποίος ήταν ο σεφ του πλοίου. Η ακτοφυλακή δήλωσε ότι οι αγνοούμενοι είχαν βρετανική, αμερικανική και καναδική υπηκοότητα.

Δεκαπέντε άνθρωποι διασώθηκαν, μεταξύ των οποίων η σύζυγος του Lynch, Angela Bacares, ιδιοκτήτρια του σκάφους, και ένα κοριτσάκι ενός έτους που σώθηκε από τη μητέρα του.

Εκπρόσωπος του Lynch, συνιδρυτή της Autonomy. Οι επιζώντες δήλωσαν ότι το ταξίδι είχε οργανωθεί από τον Lynch για τους συναδέλφους του στη δουλειά.

Ο Lynch, που κάποτε είχε χαρακτηριστεί ως ο« Μπιλ Γκέιτς της Βρετανίας», πέρασε μεγάλο μέρος της τελευταίας δεκαετίας στα δικαστήρια υπερασπιζόμενος το όνομά του έναντι κατηγοριών για απάτη που σχετίζονταν με την πώληση της εταιρείας λογισμικού του, Autonomy, στην αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας Hewlett-Packard έναντι 11 δισ. δολαρίων.

Πηγή: ethnos.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 20 Αυγούστου 2024 10:26

Σχετικά Άρθρα

  • Ναυάγιο με μετανάστες στη Σάμο
    Ναυάγιο με μετανάστες στη Σάμο

    Ναυάγιο με μετανάστες σημειώθηκε στην θαλάσσια περιοχή του Ισιδώρου, βορειοδυτικά της Σάμου, το πρωί του Σαββάτου (26/10) με το Λιμενικό Σώμα, να πραγματοποιεί επιχείρηση διάσωσης.

    Στο σημείο βρίσκονται τρία σκάφη του λιμενικού καθώς και ελικόπτερο που έσπευσαν αμέσως στο σημείο.

    Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία η λέμβος στην οποία επέβαινε αριθμός μεταναστών άρχισε να βουλιάζει σιγά-σιγά με αποτέλεσμα οι πρόσφυγες να πέσουν στο νερό.

    Μέχρι στιγμής έχουν περισυλλεγεί αρκετά άτομα με αδιευκρίνιστο το αριθμό των επιβαινόντων.

    Σύμφωνα με την ΕΡΤ έχουν διασωθεί 20 άτομα.

    Η επιχείρηση διάσωσης του λιμενικού βρίσκεται σε εξέλιξη προκειμένου να εντοπιστούν και άλλοι ναυαγοί.

    Υπενθυμίζεται ότι 200 μετανάστες είχαν μεταφερθεί το μεσημέρι τις Πέμπτης από τη Ρόδο στην Σάμο.

    Αναχώρησαν από τη Σάμο με το πλοίο της γραμμής για την υπηρετική Ελλάδα το Σάββατο.

    Σύμφωνα με το Samos 24, συνολικά 35 άτομα επιβιβάστηκαν σε βάρκα και ξεκίνησαν το επικίνδυνο ταξίδι τους από την Τουρκία τα ξημερώματα του Σαββάτου.

    Ανάμεσά τους βρίσκονταν 14 Αφγανοί και 21 Σύριοι, καθώς και πέντε ανήλικα παιδιά. Η βάρκα αναποδογύρισε κατά τη διάρκεια της διαδρομής, με αποτέλεσμα να βρεθούν στη θάλασσα.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ανησυχία για την υπογεννητικότητα στην Ιταλία: Υποχώρησαν κι άλλο οι γεννήσεις το 2024
    Ανησυχία για την υπογεννητικότητα στην Ιταλία: Υποχώρησαν κι άλλο οι γεννήσεις το 2024

    Σύμφωνα με έκθεση του Ιταλικού Ινστιτούτου Στατιστικής Istat, οι γεννήσεις στην χώρα συνεχίζουν να μειώνονται. Πιο αναλυτικά, πέρυσι δηλώθηκαν στα ληξιαρχεία της χώρας, 13.000 λιγότερες γεννήσεις σε σχέση με το 2022, με μείωση της τάξης του 3,4%.

    Μειώθηκαν οι γυναίκες έως 49 ετών

    Κάτι που σημαίνει ότι γεννήθηκαν έξι μόλις παιδιά ανά χίλιους κατοίκους. Η πτωτική αυτή πορεία, σύμφωνα με τα μέχρι στοιχεία, συνεχίζεται και φέτος. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο, γεννήθηκαν 4.600 λιγότερα παιδιά σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

    Σύμφωνα με το Istat, η μείωση των γεννήσεων οφείλεται, εκτός από την σαφή τάση μείωσης του αριθμού παιδιών που αποκτούν οι οικογένειες της χώρας, και σε ένα ακόμη στοιχείο: στον ολοένα και μειούμενο αριθμό γυναικών, ηλικίας μέχρι 49 ετών, οι οποίες ζουν στην χώρα.

    Στα ζευγάρια με Ιταλούς γονείς, η μείωση των γεννήσεων, το 2023, ήταν της τάξης του 3,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Σε ό,τι αφορά τα ζευγάρια στα οποία ένας από τους δυο γονείς είναι ξένος, οι γεννήσεις περιορίσθηκαν κατά 1,5% , ενώ σε εκείνα με αλλοδαπούς γονείς, το σχετικό ποσοστό είναι 3,1%.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ: Αngelo Carconi
  • Ζάκυνθος: Οι κληρονόμοι των ιδιοκτητών διεκδικούν τον «Παναγιώτη» στον Αρειο Πάγο… μέχρι τότε καμία παρέμβαση στο πλοίο
    Ζάκυνθος: Οι κληρονόμοι των ιδιοκτητών διεκδικούν τον «Παναγιώτη» στον Αρειο Πάγο… μέχρι τότε καμία παρέμβαση στο πλοίο

    Το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης για την επέκταση της παραλίας

    «Μπλόκο» στην προσπάθεια των αρχών να επέμβουν για να σώσουν τον «Παναγιώτη» στον όρμο του Ναυαγίου προκαλεί η εκδίκαση της υπόθεσης στις 4 Δεκεμβρίου, η οποία είχε αναβληθεί στις 7 Φεβρουαρίου του 2024 και αφορούσε την αίτηση αναίρεσης των κληρονόμων των ιδιοκτητών του «Παναγιώτη», οι οποίοι διεκδικούν την ιδιοκτησία του πλοίου από το Ελληνικό Δημόσιο εδώ και χρόνια.

    Η δικαστική διαμάχη όπως είχε αναφέρει το protothema.gr είχε ξεκινήσει το 2016 μεταξύ των κληρονόμων των ιδιοκτητών, του Δήμου Ζακύνθου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων όταν υπήρξαν τα ασφαλιστικά μέτρα στο Ειρηνοδικείο Ζακύνθου που κατατέθηκαν.

    Ένα χρόνο μετά τελικώς απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα και οι ιδιοκτήτες προσέφυγαν στο Πρωτοδικείο, το οποίο απέρριψε και αυτό τα ασφαλιστικά μέτρα. Τελικά το 2021 οι κληρονόμοι των τριών ναυτικών κατέθεσαν αίτηση αναίρεσης της απόφασης του μονομελούς Πρωτοδικείου Ζακύνθου στον Άρειο Πάγο.

    Επίσης αξίζει να αναφέρουμε όπως είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα μας τον Φλεβάρη του 2024 ότι σύμφωνα με το πιστοποιητικό κυριότητας πλοίου, το οποίο εκδόθηκε στις 14 Ιουλίου του 2014 από τον τομέα νηολογιών και ναυτικών υποθηκολογιών του κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ιδιοκτήτες του «Παναγιώτη» εμφανίζονται οι τρεις ναυτικοί.

    Ο Βουλευτής Ζακύνθου κ. Διονύσης Ακτύπης μιλώντας στην «Ημέρα» αναφέρθηκε στο θέμα αυτό και στο πόσο σημαντικό είναι να βγει κερδισμένος ο Δήμος από αυτή την υπόθεση σαν ενδιαφερόμενος.

    «Μπροστά μας έχουμε ένα δικαστήριο στον Άρειο Πάγο στις 4 Δεκεμβρίου που έχει να κάνει με το ιδιοκτησιακό, γιατί το θέμα του νηολογίου όσο υπάρχουν κληρονόμοι και ιδιοκτήτες δεν μπορεί να γίνει διαγραφή από το κράτος.

    Συγκεκριμένα δεν μπορεί να αγγίξει κανείς το καράβι γιατί αφού έχει ιδιοκτησιακό καθεστώς την ώρα που θα το ακουμπήσει μπορεί να κάνει ασφαλιστικά μέτρα όπως έκανε την προηγούμενη φορά. Επομένως μένει να τελεσιδικήσει η συγκεκριμένη υπόθεση που έγινε δικαστικώς γιατί στο ζήτημα του νηολογίου δεν υπάρχει η δυνατότητα της διαγραφής από το νηολόγιο, όσο υπάρχουν ιδιοκτήτες και κληρονόμοι».

    Μάλιστα ο κ. Ακτύπης σημείωσε ότι υπήρξε και η σχετική ενημέρωση και από το Υπουργείο Ναυτιλίας όπου ελέγχθηκε βάσει νόμου τι ισχύει, ώστε να μπορέσουν να γίνουν άμεσα οι παρεμβάσεις που χρειάζεται ο «Παναγιώτης», ωστόσο τα χέρια των αρχών μένουν δεμένα μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση ενώπιον του δικαστηρίου.

    «Το κοιτάξαμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ελέγχθηκε και βάσει νόμου δεν μπορεί να γίνει παρέμβαση. Αυτό είναι και μια απάντηση σε αυτούς που κάνανε τις ερωτήσεις για το ιδιοκτησιακό, πράγμα που δυστυχώς δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια εκ μέρους του δημοσίου να γίνει η αντίστοιχη κίνηση. Οι ίδιοι ιδιοκτήτες έκαναν το δικαστήριο και χάσανε το πρώτο πρωτόδικα. Οι ίδιοι προσέφυγαν στον Άρειο Πάγο και όπως καταλαβαίνετε η απόφαση θέλουμε και πιστεύουμε θα είναι η ίδια η πρωτόδικη απόφαση που τους έλεγε ότι δεν μπορούν να διεκδικούν ένα καράβι που δεν το διεκδίκησαν όλα τα προηγούμενα χρόνια και το άφησαν και καταστράφηκε και έχει γίνει παλιοσίδερα. Επομένως είναι εκ του περισσού αυτή η διεκδίκηση όπως έλεγε η πρωτόδικη απόφαση. Άρα θα εκπροσωπηθεί ο Δήμος όπως οφείλει γιατί ζήτησε την αναβολή που ήταν τον Φεβρουάριο το δικαστήριο για να μπορεί να είναι ενήμερος για τα γεγονότα. Είχε βάλει τότε δικηγόρο, θα βάλει και τώρα καλό δικηγόρο για να τελειώσουμε με το θέμα του ιδιοκτησιακού. Μόνο δικαστικά μπορούμε να τελειώσουμε με το ιδιοκτησιακό θέμα»

    Ο κ. Ακτύπης επισήμανε ότι δεν μπορεί να σβηστεί έτσι απλά το νηολόγιο από τη στιγμή που είναι νόμος του κράτους και επισήμανε ότι μέχρι τώρα κανείς δεν ασχολήθηκε με το θέμα.

    «Δεν μπορεί να σβηστεί το νηολόγιο από τη στιγμή που είναι νόμος του κράτους. Δεν μπορεί να σβηστεί αλλά από τη στιγμή που το ζητούσανε παλιότερα έπρεπε να έχουν κάνει και αυτή την ερώτηση. Δεν είχαν ασχοληθεί για να ξέρουν ότι δεν υπάρχει τρόπος διαγραφής παρά μόνο δικαστικώς, αλλά τώρα μας διευκόλυναν οι ιδιοκτήτες και έχουμε εξέλιξη από τους ίδιους».

    Άμεση ανάγκη η επέκταση της παραλίας – Συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ

    Πιο θετικά είναι τα νέα σχετικά με την επέκταση της παραλίας στο Ναυάγιο που μπορεί να βοηθήσει την κατάσταση με τον κ. Ακτύπη να τονίζει ότι πρέπει να προχωρήσει η περιβαλλοντική μελέτη άμεσα, ενώ ανέφερε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει προσφερθεί να κάνει το έργο της μελέτης.

    «Η χρηματοδότηση είναι όπως έχουμε πει εξασφαλισμένη για να υλοποιηθεί η μελέτη του Πολυτεχνείου. Ήδη είμαστε σε συνεννόηση για να αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ την εκπόνηση της περιβαλλοντικής μελέτης για την επέκταση της παραλίας. Είναι σημαντική παρέμβαση αλλά προηγείται η περιβαλλοντική μελέτη. Δεν μπορείς να κάνεις 30 μέτρα επέκταση της παραλίας χωρίς περιβαλλοντική μελέτη εκτός και αν εμείς βρούμε την Αμερική σε άλλο σημείο.

    Υπάρχει ραντεβού με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον Γενικό Γραμματέα κ. Μπακογιάννη και με εκπρόσωπο από το ΤΑΙΠΕΔ για να συζητήσουμε τα διαδικαστικά και τα χρονοδιαγράμματα, τα οποία πρέπει να είναι πολύ σύντομα»

    Ο κ. Ακτύπης υποστήριξε πως θα κάνει ό,τι χρειαστεί για τη διάσωση του Ναυαγίου κάτι που έπρεπε να έχει γίνει χρόνια πριν.

    «Εμείς κάνουμε τα βήματα που πρέπει να γίνονται και τα κάνουμε όσο πιο γρήγορα, δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο. Τώρα έχει μια περιβαλλοντική μελέτη, τώρα βγήκε η χρηματοδότηση. Θα γίνει και θα την κάνει το ΤΑΙΠΕΔ όπως κάνει και άλλες μελέτες χωρίς να πληρώνουμε κάτι. Μακάρι να είχαν γίνει αυτά τα βήματα πριν από μένα να ήμασταν στο δια ταύτα. Δυστυχώς πρέπει να κάνω όλα αυτά που δεν έγιναν πριν”

    Δήμαρχος Ζακύνθου: «Πιάνουμε το κουβάρι και το ξεδιπλώνουμε για το Ναυάγιο»

    Ο Δήμαρχος Ζακύνθου Γιώργος Στασινόπουλος δεν θέλησε να πει πολλά, ωστόσο σημείωσε πως ό,τι χρειαστεί από την πλευρά του ο Δήμος θα το κάνει ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για το δικαστήριο του Δεκεμβρίου.

    «Το επόμενο διάστημα είναι το τελικό δικαστήριο για το σκάφος, οπότε προσπερνώντας το εμπόδιο αυτό θεωρούμε ότι όλοι οι δρόμοι είναι ανοιχτοί για τη σωτηρία του καραβιού. Είναι ένα σοβαρό θέμα. 40 χρόνια δεν είχε ασχοληθεί κανείς και πιάνουμε το κουβάρι και το ξεδιπλώνουμε. Η νομική υπηρεσία του Δήμου ήδη συνεργάζεται και παρακολουθεί το συγκεκριμένο θέμα. Αρχές Φλεβάρη έγινε το Δικαστήριο που ήταν στην αρχή της δικής μας θητείας και δεν θα θυσιάζαμε το Ναυάγιο και για αυτό ζητήσαμε να πάρει αναβολή η υπόθεση για να ενημερωθούν οι δικηγόροι»

    Πηγή: ImeraZante.gr

  • ΚΕΟΣΟΕ: Μικρή συγκομιδή στην Ιταλία – Κίνδυνος για ορισμένους συνεταιρισμούς
    ΚΕΟΣΟΕ: Μικρή συγκομιδή στην Ιταλία – Κίνδυνος για ορισμένους συνεταιρισμούς

    Με καθυστέρηση περίπου δύο εβδομάδων σε σύγκριση με το συνηθισμένο, για λόγους ακρίβειας, οι ιταλικές επαγγελματικές οργανώσεις δημοσίευσαν τις εκτιμήσεις τους για τη συγκομιδή για το 2024. Με 41 εκατ. εκατόλιτρα, η Ιταλία βρίσκεται στην κορυφή των παγκόσμιων παραγωγών κρασιών, αλλά με μεγάλες διαφορές ανά περιοχή.

    «Ήταν μια από τις πιο δύσκολες συγκομιδές που θυμάμαι κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης εμπειρίας μου ως οινολόγος», σημείωσε ο Riccardo Cotarella, Πρόεδρος της ιταλικής ένωσης οινολόγων Assoenologi, όταν παρουσίασε αυτές τις πρώτες εκτιμήσεις στις 24 Σεπτεμβρίου. Μεταξύ της μεγάλης υπερβολικής βροχόπτωσης στον Βορρά και στο Κέντρο και της ζέστης και της ξηρασίας στον Νότο, ο τρύγος του 2024 αναμφισβήτητα δυσκόλεψε τους Ιταλούς αμπελουργούς. Συνολικά, εάν και οι εκτιμήσεις δείχνουν αύξηση 7% σε όγκο σε σύγκριση με το 2023, να θυμηθούμε ότι πέρυσι σημειώθηκε η χαμηλότερη συγκομιδή των τελευταίων 60 ετών (38,3 Mhl).

    «Οι όγκοι είναι επίσης χαμηλότεροι από εκείνους του 2017, η χαμηλότερη συγκομιδή των τελευταίων 50 ετών», υπογραμμίζει ο Ιταλός εκπρόσωπος της διεθνούς χρηματιστηριακής εταιρείας Ciatti. Και προσθέτει: «Πριν από περίπου δέκα ημέρες, είχαμε σημαντική βροχόπτωση με κρύο αέρα, που είχε αντίκτυπο στο τέλος της ωρίμασης». Αποτέλεσμα ήταν η αγορά συμπυκνωμένων γλευκών να είναι πολύ ενεργή, ιδίως για να αντισταθμιστεί η έλλειψη ζάχαρης σε βασικές ποικιλίες σταφυλιών.

    Καμία ελπίδα για πτώση των τιμών

    Εάν οι Ιταλοί είναι ευχαριστημένοι με την αντοχή των αμπελιών παρά τις ακραίες κλιματικές συνθήκες φέτος, έχουν μειώσει τα αρχικά επίπεδα εκτιμήσεων – μεταξύ 43 και 45 Mhl – σε πιο μέτρια επίπεδα. Σε συνδυασμό με τα αποθέματα στο χαμηλότερο επίπεδο, που υπολογίζονται στα 42,2 Mhl στα τέλη Ιουλίου, δηλαδή -14% σε σύγκριση με το 2023, αυτοί οι όγκοι θα επηρεάσουν την φετινή περίοδο. «Φέτος, τα αποθέματα είναι ιδιαίτερα χαμηλά, ειδικά για τους λευκούς», επιβεβαιώνει η Ciatti. «Και με μια ακόμη αδύναμη συγκομιδή, αναμφίβολα θα φτάσουμε σε ένα ιστορικό χαμηλό το επόμενο έτος. Ακόμη και με την πτώση της κατανάλωσης, θα είναι πολύ δύσκολο για τα ιταλικά οινοποιεία να διαχειριστούν αυτή την πολύ μικρή παραγωγή».

    Η επίδραση στην αγορά δεν άργησε να έρθει: «Οι εταιρείες συνειδητοποιούν ότι δεν υπάρχει ελπίδα για πτώση των τιμών. Η μόνη πιθανότητα τώρα είναι να παραμείνουν σταθερά ή να αυξηθούν. Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα και οι αγοραστές θα βιαστούν να αγοράσουν. Οι πρώτοι θα είναι τυχεροί και θα μπορούν να αγοράζουν όγκους σε τιμές που τους ταιριάζουν. Όσοι φτάνουν αργότερα θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα. Αυτό ισχύει για τα generic κρασιά, αλλά ακόμη και για DOCs όπως το prosecco ή το pinot grigio η κατάσταση είναι συγκρίσιμη επειδή δεν έχουμε αποθέματα. Οι τιμές είναι αρκετά σταθερές, οπότε πιστεύω ότι το επόμενο δεκαπενθήμερο θα συναφθούν πολλά συμβόλαια».

    Υποδομές πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας

    Συνολικά, προβλέποντας αύξηση της τάξεως του 5 έως 10% σε σύγκριση με τις τρέχουσες τιμές, ο Ιταλός χρηματιστής εκτιμά ότι οι τιμές θα πρέπει να σταθεροποιηθούν γύρω από το περσινό τους επίπεδο. Αυτό, γνωρίζοντας ότι η ιταλική αγορά θα εξαρτηθεί επίσης από την κατάσταση στην Ισπανία, όπου οι αρχικές προβλέψεις συγκομιδής περίπου στα 40 Mhl θα μπορούσαν να μειωθούν σε περίπου 38 Mhl. «Αυτή τη στιγμή οι τιμές στην Ιταλία είναι κοντά σε εκείνες των ισπανικών κρασιών που παραδίδονται στην Ιταλία και είναι πιο βολικό να αγορασθούν από την Ιταλία. Αν η Ισπανία ανέβαζε τις τιμές της, οι Ιταλοί θα κάνουν αμέσως το ίδιο γιατί οι εμφιαλωτές δεν θα έχουν άλλες επιλογές». Ωστόσο, ο ανταγωνισμός στις εταιρείες εμφιάλωσης είναι σκληρός. «Ανταγωνίζονται μεταξύ τους, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της κερδοφορίας τους σε σημείο που δεν μπορούν να επενδύσουν», σημειώνει ο Ιταλός χρηματιστής.

    «Όλοι βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση. Οι πελάτες των οινοποιείων τους ζητούν να χορηγήσουν εκπτώσεις, ενώ οι παραγωγοί απαιτούν αύξηση των τιμών. Το πρόβλημα είναι ότι για πέντε ή δέκα χρόνια όλοι έχουν επενδύσει στις εγκαταστάσεις τους – ιδιαίτερα στις γραμμές εμφιάλωσης, για να αυξήσουν το δυναμικό παραγωγής και εάν η αγορά συνεχίσει να μειώνεται και η κλιματική αλλαγή συνεχίσει να επηρεάζει την παραγωγή, μέρος αυτής της υποδομής δεν θα είναι πλέον απαραίτητη. Ορισμένοι εμφιαλωτές θα πρέπει να κλείσουν τις εγκαταστάσεις».

    Κάποιοι συνεταιρισμοί θα εξαφανιστούν

    Το παράδειγμα της Σικελίας είναι ιδιαίτερα εύγλωττο. Η ξηρασία και η δραστική μείωση του όγκου έχουν ήδη προκαλέσει ένα θύμα φέτος, την Cantina Europa. Με 6.000 στρέμματα αμπελώνων και 1.500 συνεταιριστές, το συνεταιριστικό οινοποιείο επιχείρησε μια συμμαχία με τον γειτονικό συνεταιρισμό Colomba Bianca, αλλά στο τέλος αναγκάστηκε να κλείσει. «Κάποιοι συνεταιρισμοί θα εξαφανιστούν», αναγνωρίζει ο Ιταλός μεσίτης. «Στη Σικελία, δεν υπάρχουν αρκετά σταφύλια. Αλλά συνολικά, όταν υποφέρουν από χαμηλή σοδειά για δύο συνεχόμενα χρόνια και τα πάγια έξοδα αυξάνονται, τα ιταλικά οινοποιεία δυσκολεύονται να επιβιώσουν, ειδικά εκείνα του Κέντρου-Νότου. Οι παραγωγοί σταφυλιών επηρεάζονται από το γεγονός ότι σε ορισμένες περιοχές η αμπελοκαλλιέργεια δεν είναι πλέον κερδοφόρα. Κοστίζει περισσότερο η παραγωγή των σταφυλιών παρά η πώλησή τους. Αναμφίβολα θα δούμε πολλούς εγκαταλελειμμένους αμπελώνες στο μέλλον».

    Κριτική κατά των εκριζώσεων

    Αλλά οι Ιταλοί έχουν μια πολύ πιο στοχευμένη προσέγγιση για την εκρίζωση από ό,τι σε άλλες χώρες: «Με την εκρίζωση διατρέχουμε τον κίνδυνο να χάσουμε τις αυτόχθονες ποικιλίες σταφυλιού και να μεταφέρουμε ένα ουσιαστικό μέρος της περιφερειακής οικονομίας στη βιομηχανική αμπελοκαλλιέργεια», τονίζει ο Ιταλός μεσίτης. Μεταξύ του Βορρά και του Νότου της Ιταλίας, υπάρχει ήδη ένα μεγάλο χάσμα: αν το Βένετο, για παράδειγμα, έχει γίνει πολύ πιο πλούσιο τα τελευταία χρόνια, αυτό δεν συμβαίνει στην Απουλία, στη Σικελία, στο Αμπρούτσο ή στο Μάρκε. Αντιμέτωπος με αυτήν την κατάσταση, ο πρόεδρος της Unione Italiana Vini, Lamberto Frescobaldi, ζητά μια προορατική στρατηγική: «Η ευρωπαϊκή ομάδα υψηλού επιπέδου πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στην υποστήριξη όσων θέλουν να παραμείνουν στον κλάδο παρά στην ενθάρρυνση αυτών που θέλουν να φύγουν… Σίγουρα ο κλάδος διανύει μια δύσκολη περίοδο… αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο εκτροπής στρατηγικών κεφαλαίων για να ενθαρρύνουμε την εκρίζωση».

    Πηγή: Etheas.gr

  • Ανήλικος ο χειριστής του σκάφους που ναυάγησε στην Κω - Πνίγηκε 25χρονη μετανάστρια
    Ανήλικος ο χειριστής του σκάφους που ναυάγησε στην Κω - Πνίγηκε 25χρονη μετανάστρια

    Ένας 17χρονος από την Συρία ήταν ο χειριστής του ταχύπλοου σκάφους που ανετράπη και βυθίστηκε ανοιχτά της Κω και είχε ως αποτέλεσμα να πνιγεί μια 25χρονη μετανάστρια από την Συρία.

    Το ναυάγιο του σκάφους που μετέφερε 16 μετανάστες από την Τουρκία έγινε τα ξημερώματα της Παρασκευής στην θαλάσσια περιοχή της Κω.

    Από την ανατροπή του σκάφους, έχασε τη ζωή της μια 25χρονη από την Συρία, που ταξίδευε μαζί με τον σύζυγο της, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες περισυνελέγησαν από πλωτό του Λιμενικού Σώματος, που έσπευσε στο σημείο.

    Από την προανάκριση που ακολούθησε – όπως ανακοίνωσε το Λιμενικό – από τους διασωθέντες αναγνωρίστηκε ο 17χρονος, ως ο χειριστής του ταχύπλοου και συνελήφθη για παράβαση του άρθρου 25 του Ν.5038/2023 (Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης και λοιπές διατάξεις), του άρθρου 306 του Π.Κ. (Έκθεση), του άρθρου 187 του Π.Κ. (Εγκληματική οργάνωση) και του άρθρου 83 του Ν. 3386/2005 (Παράνομη είσοδος και έξοδος από τη χώρα).

    Πηγή: cnn.gr

  • Ιταλία: 48χρονος σκότωσε την πρώην σύζυγό του μπροστά στα παιδιά τους
    Ιταλία: 48χρονος σκότωσε την πρώην σύζυγό του μπροστά στα παιδιά τους

    Εισαγγελέας είχε επιβάλει στον δράστη, από το περασμένο καλοκαίρι, να μην πλησιάζει στο σπίτι της γυναίκας, αλλά και να φορά υποχρεωτικά ηλεκτρονικό βραχιολάκι

    Ο τυνησιακής καταγωγής Μπεν Αλάια Αμπνελκαντέρ σκότωσε το βράδυ της Δευτέρας (23/9) την πρώην σύζυγό του, Ρούα Νάμπι, μπροστά στα δυο τους παιδιά, στο Τορίνο της βόρειας Ιταλίας.
    Ο αρμόδιος εισαγγελέας είχε επιβάλει στον δράστη, από το περασμένο καλοκαίρι, να μην πλησιάζει στο σπίτι της γυναίκας, αλλά και να φορά υποχρεωτικά «ηλεκτρονικό βραχιολάκι». Χθες, όμως, όπως φαίνεται το βραχιόλι είχε τεθεί εκτός λειτουργίας.
    Η Ρούα Νάμπι πέθανε εξαιτίας μαχαιριάς που δέχθηκε στο στήθος. Ο 48χρονος, συνελήφθη από την Αστυνομία λίγο πριν την μία τη νύχτα, τοπική ώρα. Ο γιος του, δεκατριών ετών, τον κυνήγησε στο δρόμο ενώ η επίσης έφηβη κόρη του, σε κατάσταση σοκ ζήτησε τη βοήθεια γειτόνων, οι οποίοι κάλεσαν αμέσως το πρώτων βοηθειών και τις αστυνομικές δυνάμεις.
    Η άτυχη γυναίκα, 34 ετών, άφησε την τελευταία της πνοή λίγο μετά τη μεταφορά της στο νοσοκομείο.
    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-EPA/GIUSEPPE LAMI
  • Σάμος: Συνεχίζονται οι έρευνες διάσωσης μετά το ναυάγιο με τις 4 νεκρές - Συνελήφθη ο διακινητής
    Σάμος: Συνεχίζονται οι έρευνες διάσωσης μετά το ναυάγιο με τις 4 νεκρές - Συνελήφθη ο διακινητής

    Τρεις γυναίκες και ένα ανήλικο κοριτσάκι είναι μεταξύ των θυμάτων της τραγωδίας που σημειώθηκε χθες τα ξημερώματα στη θαλάσσια περιοχή βορειοδυτικά της Σάμου, όταν πνευστή λέμβος με μετανάστες ανατράπηκε και βυθίστηκε, υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες (6 μποφόρ) πλησίον του όρμου του Αγίου Ισιδώρου.

    Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, στη θαλάσσια περιοχή είναι σε εξέλιξη και σήμερα από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και παραπλέοντα πλοία.

    Πλήρωμα βοηθητικού σκάφους του Πλοίου Ανοιχτής Θαλάσσης ΠΑΘ του Λιμενικού, αρχικά εντόπισε και διέσωσε πέντε αλλοδαπούς στη θαλάσσια περιοχή, ενώ στελέχη της λιμενικής Αρχής του Καρλοβασίου, με τη συνδρομή στελεχών της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σάμου, εντόπισαν σε χερσαία περιοχή πλησίον του όρμου του Αγίου Ισιδώρου επιπλέον είκοσι έξι αλλοδαπούς, εκ των οποίων μία γυναίκα μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Καρλοβασίου, για την παροχή των πρώτων βοηθειών, λόγω προχωρημένης εγκυμοσύνης.

    Κατά την προανακριτική διαδικασία, ένας 21χρονος αλλοδαπός αναγνωρίστηκε από τους υπόλοιπους ως ο χειριστής της λέμβου που τους μετέφερε στην Ελλάδα από τις έναντι τουρκικές ακτές και συνελήφθη. Η πνευστή λέμβος μεταφοράς των αλλοδαπών καταστράφηκε.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πρωτοποριακή Συνεργασία Ελλάδας-Ιταλίας για την Ανάπτυξη των Τουριστικών και Επιχειρηματικών Δεσμών μέσω Υδροπλάνων!
    Πρωτοποριακή Συνεργασία Ελλάδας-Ιταλίας για την Ανάπτυξη των Τουριστικών και Επιχειρηματικών Δεσμών μέσω Υδροπλάνων!

    Η Hellenic Seaplanes ετοιμάζει Νέες Διαδρομές που Ενώνουν Δυτική Ελλάδα με τις Ιταλικές Ακτές

    Την προοπτική διασύνδεσης δήμων Ελλάδας και Ιταλίας με υδροπλάνα και την ανάπτυξη τουριστικών συνεργιών έθεσε επί τάπητος η Hellenic Seaplanes καθώς παρευρέθηκε στην Ηλεία και συμμετείχε στο 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Ελλάδα, Μεγάλη Ελλάδα, Ιταλία Κοινά πολιτιστικά αντιδάνεια και προσκλήσεις στη νέα χιλιετία».

    Στο συνέδριο παρευρέθηκαν επίσης ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, η διοίκηση του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου, η ηγεσία της Hellenic Seaplanes καθώς και οι δήμαρχοι των τριών δήμων της Ηλείας (Ανδραβίδας Κυλλήνης, Πύργου και Αρχαίας Ολυμπίας) και των τριών παράκτιων δήμων της Ιταλίας (Crotone, Squillace και Cira Marino). Ιδιαίτερο ρόλο στη συζήτηση έπαιξε το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο Αθηνών, το οποίο μεσολάβησε για τη δημιουργία κοινού σημείου επαφής μεταξύ της Hellenic Seaplanes και των δήμων.

    Το περιεχόμενο της ελληνοϊταλικής συζήτησης

    Στα πλαίσια του συνεδρίου έγινε η συνάντηση όπου εξετάστηκε η συμβολή των υδροπλάνων στην ενίσχυση των γρήγορων μεταφορών από/προς τη Δυτική Ελλάδα και την Ιταλία, καθώς και η δυνατότητα δημιουργίας κοινών τουριστικών πακέτων που θα περιλαμβάνουν υδροπλάνα ως μέσο μεταφοράς και αναψυχής μέσω εναέριων περιηγήσεων πάνω από αξιοθέατα.

    Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικολακόπουλος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους, ο Διευθυντής Ανάπτυξης ο της Hellenic Seaplanes, κ. Ποντογιάννης, ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης κ. Λέντζας Ιωάννης, ο Δήμαρχος Πύργου κ. Καννής Ευστάθιος, ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, κ. Άρης Παναγιωτόπουλος, ο Προέδρος του Ελληνοϊταλικου Επιμελητήριου κ. Τσαμίχας Ιωάννης, ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνοιταλικου Επιμελητήριου, κ. Βαμβακάρης Παναγιώτης, ο Δήμαρχος Crotona Vincenzo Voce, o Δήμαρχος Ciro' Marina, ο Andrea Aprigliano (Αντιδημαρχος Οικονομικων Θεματων) και ο Δήμαρχος Squilace, Vincenzo Zofrea.

    Kατά τη συνάντηση εξετάστηκε η συμβολή των υδροπλάνων στην ενίσχυση των γρήγορων μεταφορών από/προς τη Δυτική Ελλάδα και την Ιταλία, καθώς και η δυνατότητα δημιουργίας κοινών τουριστικών πακέτων που θα περιλαμβάνουν υδροπλάνα ως μέσο μεταφοράς και αναψυχής μέσω εναέριων περιηγήσεων πάνω από αξιοθέατα.

    Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο υπό κατασκευή υδατοδρόμιο Κυλλήνης, που θα αποτελέσει την πρώτη υποδομή που θα φιλοξενήσει τα υδροπλάνα στο νομό Ηλείας. Οι εργασίες αναβάθμισης των εγκαταστάσεων προχωρούν με ταχύ ρυθμό και σύντομα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την τελική αδειοδότηση.

    Ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικολακόπουλος μετά την συνάντηση δήλωσε: «Η πρωτοβουλία που ξεκίνησε σήμερα σε αυτό το συνέδριο για τη διασύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την Ιταλία μέσω υδροπλάνων είναι ένα έργο που όχι μόνο προάγει την περιφερειακή ανάπτυξη, αλλά ενισχύει και τις διεθνείς σχέσεις μας. Ως πολίτης από την Ηλεία, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βλέπω την περιοχή μας να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο σε αυτή την πρωτοβουλία.»

    Τον λόγο αμέσως μετά πήρε ο κ. Λέντζας Ιωάννης, Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης είπε: «Η δημιουργία του υδατοδρομίου στην Κυλλήνη αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη για την περιοχή μας. Η συνεργασία μας με την Hellenic Seaplanes και η σύνδεση με την Ιταλία ανοίγει νέους δρόμους για την τοπική μας οικονομία και τουρισμό. Ανυπομονούμε να δούμε τα υδροπλάνα να λειτουργούν, ενισχύοντας την προσβασιμότητα και την ανάπτυξη της περιοχής μας».

    Δηλώσεις έκαναν επίσης οι φιλοξενούμενοι δήμαρχοι της Ιταλίας :

    Ο κ. Vincenzo Voce, Δήμαρχος Crotona: «Η διασύνδεση των παράκτιων περιοχών μας με την Ελλάδα μέσω υδροπλάνων είναι ένα σημαντικό βήμα προς την ενίσχυση των πολιτιστικών και τουριστικών δεσμών μας. Η πρωτοβουλία αυτή θα φέρει κοντά τους λαούς μας και θα προάγει την ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών μας.»

    Ο κ. Vincenzo Zofrea, Δήμαρχος Squilace: «Η δημιουργία αυτής της νέας θαλάσσιας διαδρομής μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας μέσω υδροπλάνων θα δώσει ώθηση στην τουριστική μας βιομηχανία και θα ενισχύσει τις σχέσεις μας με τη Δυτική Ελλάδα. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τις προοπτικές που ανοίγονται για την περιοχή μας.»

    Σε σχετική αναφορά ο κ. Ιωάννης Τσαμίχας, Πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου Αθηνών είπε: «Η πρωτοβουλία αυτή, για τη διασύνδεση των παράκτιων περιοχών της Ελλάδας και της Ιταλίας μέσω υδροπλάνων αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για την ενίσχυση των διμερών μας σχέσεων. Το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο υποστηρίζει θερμά αυτή την προσπάθεια, καθώς αναδεικνύει τις κοινές μας πολιτιστικές και οικονομικές αξίες, και προάγει τη συνεργασία και την ανάπτυξη σε επίπεδο επιχειρηματικότητας και τουρισμού. Η σύνδεση αυτή θα φέρει πιο κοντά τις δύο χώρες μας και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τις τοπικές κοινότητες και τις οικονομίες μας.»

    Ο Διευθυντής Ανάπτυξης Επίγειων Υποδομών της Hellenic Seaplanes κ. Ροντογιάννης ανέφερε ότι: «Η συνεργασία Ιταλίας & Ελλάδας στον τομέα των υδροπλάνων θα ενδυναμώσει τις σχέσεις των δύο χωρών και θα διευκολύνει την επικοινωνία των νησιωτικών και παραθαλάσσιων περιοχών της Ιταλίας και της Ελλάδας. Είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού σε συνδυασμό με τα υδροπλάνα, δίνοντας στους επιβάτες την ευκαιρία να απολαύσουν γρηγορότερες και πιο άνετες μετακινήσεις. Η ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων θα ανοίξει νέες προοπτικές για τη σύνδεση των δύο χωρών, ενισχύοντας τη ροή των επισκεπτών και προωθώντας τη βιώσιμη κινητικότητα στην περιοχή.»

    Κλείνοντας ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, ο κ. Χαραλάμπους είπε: «Η διασύνδεση Ελλάδας και Ιταλίας μέσω των υδροπλάνων αποτελεί έναν στόχο στρατηγικής σημασίας για εμάς. Αυτή η συνεργασία όχι μόνο θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των μεταφορών, αλλά θα δημιουργήσει και νέες ευκαιρίες για τις τοπικές κοινωνίες και τις οικονομίες των δύο χωρών. Το υδατοδρόμιο της Κυλλήνης θα παίξει κεντρικό ρόλο σε αυτή την προσπάθεια και είμαστε ενθουσιασμένοι με την πρόοδο που σημειώνεται».

    hellenic seapl udropl dyt 2

    hellenic seapl udropl dyt 3

    hellenic seapl udropl dyt 4

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο