Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2024 14:03

Κινητά στο σχολείο: Τι απαγορεύεται να κάνει ο μαθητής

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η νέα σχολική χρονιά 2024 - 2025 ξεκινά στις 11 Σεπτεμβρίου με αλλαγές, ανάμεσα στις οποίες και η απαγόρευση χρήσης του κινητού από τος μαθητές.

Το κουδούνι για τη φετινή σχολική χρονιά χτυπά στις 11 του Σεπτέμβρη και λίγες ημέρες πριν παρουσιάστηκαν οι αλλαγές που θα γίνουν στα σχολεία, τα μέτρα που θα ληφθούν καθώς και μία πολύ σημαντική απαγόρευση για τους μαθητές, αυτή της χρήσης του κινητού.

Στη συνάντηση που είχαν ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης με τον υπ. Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη παρουσιάστηκαν όλες οι αλλαγές, με ιδιαίτερη μνεία να γίνεται στο κινητό.

Τι ισχύει πλέον με τα κινητά στα σχολεία.

Πλέον, οι μαθητές για τη σχολική χρονιά 2024 - 2025 θα μπορού να φέρνουν τα κινητά στο σχολείο, όμως θα πρέπει να τα κρατούν στην τσάντα καθόλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Δηλαδή, να μην τα βγάζουν και να μην χρησιμοποιούν στα διαλείμματα.

«Δεν πρέπει να έχουν θέση στα σχολεία. Το κινητό μπορεί ο μαθητής να το φέρνει στο σχολείο, αλλά πρέπει να είναι στην τσάντα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής ημέρας. Και ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να επιμείνουμε πολύ σε αυτή την προσπάθεια είναι πολύ απλός. Τα επιστημονικά δεδομένα πια για το πώς η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της ημέρας στο σχολείο επηρεάζει την ίδια τη μαθησιακή διαδικασία είναι καταλυτικά. Από την διάσπαση προσοχής μέχρι άλλα σημαντικά ζητήματα είναι σαφές ότι το κινητό δεν έχει θέση στο σχολείο την ώρα της ημέρας», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Και συνέχισε λέγοντας:

«Το κινητό στην τσάντα, λοιπόν, είναι το σύνθημα με το οποίο θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία αυτή την ακαδημαϊκή χρονιά. Είναι μια νέα προσπάθεια. Θέλω να το τονίσω ότι πολλές ευρωπαϊκές χώρες κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Δεν έχουμε κατά ανάγκη την απαίτηση να έχουμε 100% συμμόρφωση από την πρώτη στιγμή, αλλά θέλουμε να εξηγήσουμε και στα παιδιά και στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς γιατί είναι σημαντικό ο μαθητής, η μαθήτρια στο σχολείο να είναι απολύτως προσηλωμένοι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με τη χρήση tablets, όποτε αυτό χρειάζεται, αλλά χωρίς τη διάσπαση προσοχής που δυστυχώς προκαλείται αναπόφευκτα όταν οι μαθητές περνούν πολλές ώρες σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Και νομίζω ότι όλοι οι γονείς αντιλαμβάνονται απόλυτα αυτό το οποίο λέω».

Από την πλευρά του ο κ. Πιερρακάκης αναφερόμενος σε αυτή την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών στα σχολεία είπε:

«Και απλώς μια πάρα πολύ σύντομη αναφορά στο τελευταίο κομμάτι στο οποίο αναφερθήκατε, το οποίο είναι η απαγόρευση της εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών τηλεφώνων σε σχολεία, που είναι ουσιαστικά η προσθήκη σε σχέση με όλα τα προηγούμενα τα οποία είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε κατά το παρελθόν μαζί.

Είναι κάτι το οποίο και όλη η διεθνής βιβλιογραφία τονίζει ότι πρέπει να γίνει στα σχολεία. Είναι κάτι το οποίο βλέπουμε πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και διεθνώς να εφαρμόζουν η μία μετά την άλλη. Έχει να κάνει και με κατευθυντήριες οδηγίες που έχει δώσει η UNESCO.

Και ας μου επιτρέψετε, κ. Πρόεδρε, να κλείσω με μια προσωπική αναφορά, με το δεδομένο ότι προβαίνουμε σε αυτή την απαγόρευση της εμφανούς κατοχής. Θέλω να πιστεύω ότι είμαι ο τελευταίος Υπουργός στον οποίο θα βάζατε τον όρο “τεχνοφοβικός”. Υπό την έννοια αυτή, λοιπόν, νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο είναι πλέον κοινά αποδεκτό στους ανθρώπους οι οποίοι χειρίζονται αυτό το ζήτημα ότι πρέπει να συμβεί και θα φροντίσουμε να γίνει με την καλύτερη δυνατή συνθήκη και μέριμνα».

Οι 11 αλλαγές που φέρνει η σχολική χρονιά 2024-25

Όπως επισημάνθηκε στο πλαίσιο της σύσκεψης, για το σχολικό έτος 2024-25 έχουν γίνει ακόμα 10.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα από το 2019 έως σήμερα το διδακτικό προσωπικό των δημόσιων σχολείων να έχει ενισχυθεί με περισσότερους από 37.500 δασκάλους και καθηγητές.

Έγινε παράλληλα επισκόπηση των νέων μέσων διδασκαλίας που εγκαινιάζονται φέτος. Οι πιλοτικές ζωντανές παραδόσεις του δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου θα αρχίσουν στις 16 Σεπτεμβρίου για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία το σκέλος των ασύγχρονων ενισχυτικών παραδόσεων για όλους τους μαθητές, σε πρώτη φάση για τα μαθήματα της νεοελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν αναρτηθεί 2.500 εύληπτα, συνοπτικά βίντεο για 47 μαθήματα που διδάσκονται από την Ε’ Δημοτικού έως και την Β’ Λυκείου, συν υλικό για την ιστορία και τα μαθηματικά της Γ’ Λυκείου.

Επιπλέον, το νέο σχολικό έτος θα ενεργοποιηθούν για πρώτη φορά οι αυτόνομες τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές, αρχής γενομένης από τη Γαύδο, όπου τρεις εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν δια ζώσης τα κύρια μαθήματα, ενώ οι υπόλοιπες παραδόσεις θα γίνονται live μέσω τηλεδιάσκεψης.

Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο μάθημα, τονίστηκε πως η εγκατάσταση των διαδραστικών ψηφιακών πινάκων για τις ανάγκες όλων των τάξεων από την Ε’ Δημοτικού έως τη Γ’ Λυκείου έχει πλέον ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78,6%, με 28.504 συσκευές να βρίσκονται ήδη σε σχολικές αίθουσες.

Στο επίπεδο της επαφής με τους γονείς και της καταπολέμησης του σχολικού εκφοβισμού, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης σημειώθηκε ότι στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr έχουν δημιουργηθεί πλέον 1.433 προφίλ και έχουν υποβληθεί περισσότερες από 300 αναφορές.

Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής e-Parents γονείς και κηδεμόνες ενημερώνονται για τη βαθμολογία των παιδιών και για ανακοινώσεις που εκδίδει η σχολική μονάδα, ενώ πολύ σύντομα θα ενεργοποιηθεί η πρόσθετη δυνατότητα ενημέρωσής τους για τις απουσίες, την ύλη και τον προγραμματισμό συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων, που περιλαμβάνει το νέο πλαίσιο συνεπειών. Μεταξύ άλλων, η Ελλάδα προστίθεται στον κατάλογο των ευρωπαϊκών χωρών που παίρνουν μέτρα κατά της χρήσης κινητών τηλεφώνων στο σχολείο, απαγορεύοντας την εμφανή κατοχή και χρήση κινητών, προβλέποντας αυξημένες ποινές σε περιπτώσεις που μαθητής καταγράφει συμμαθητές ή καθηγητές του χωρίς συναίνεση.

Η όγδοη αλλαγή αφορά στον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών με Δράσεις Ενεργού Πολίτη, οι οποίες συνδέονται με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ. Σκοπός είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκπαιδευτούν στο ευ ζην, στη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην κοινωνική ευθύνη και τη δημιουργική σκέψη.

Επίσης, από τη νέα σχολική χρονιά αναμορφώνεται το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο με επικαιροποίηση του περιεχομένου των βιβλίων και τον σχεδιασμό νέου πιστοποιητικού πληροφορικής, το οποίο διαρθρώνεται σε τέσσερις άξονες: βασικές αρχές computing, χειρισμός και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/κοινωνικές πτυχές.

Ταυτόχρονα, στην Α’ Λυκείου εισάγεται διαδικτυακά ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και τις κλίσεις τους.

Βαρύτητα δίνεται επίσης στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας. Σε όλες τις τάξεις, από το νηπιαγωγείο έως την Γ’ Λυκείου, εισάγεται η ανάγνωση, με εργασίες και δραστηριότητες, ολόκληρων λογοτεχνικών έργων από κορυφαίους Έλληνες και ξένους συγγραφείς, αντί των αποσπασματικών κειμένων που γινόταν έως πέρυσι. Στόχος είναι να ενθαρρυνθούν και να υποστηριχθούν οι μαθητές να αγαπήσουν το βιβλίο και να αναπτύξουν την κριτική σκέψη. Προς τον σκοπό αυτόν προωθείται και το πολλαπλό βιβλίο, το οποίο οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους από τον Απρίλιο του 2025, αρχικά σε ψηφιακή μορφή.

Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2024 13:57

Σχετικά Άρθρα

  • Στο νοσοκομείο μαθητές, έπειτα από κατανάλωση αλκοόλ σε κλαμπ
    Στο νοσοκομείο μαθητές, έπειτα από κατανάλωση αλκοόλ σε κλαμπ

    Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ ανέφερε πως το μαγαζί σέρβιρε ποτά μπόμπες

    Αναστάτωση επικράτησε σε κλαμπ στα Νότια Προάστια της Αθήνας, όπου διασκέδαζαν μαθητές διάφορων σχολείων της Αττικής, οι οποίοι κατέληξαν στο νοσοκομείο σε κατάσταση μέθης.

    Ένας μαθητής στη ΜΕΘ

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλη Γιαννάκο, που μίλησε στον ΣΚΑΪ, το συγκεκριμένο κλαμπ φαίνεται πως σέρβιρε νοθευμένα ποτά στους ανήλικους. Τόνισε ακόμη πως 5 μαθητές νοσηλεύονται αυτή την ώρα στο νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, εκ των οποίων 4 είναι σε κλινικές, ενώ 1 μαθητής νοσηλεύεται στη ΜΕΘ για προληπτικούς λόγους, εκτός κινδύνου.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τουρκία: Κατακόρυφη αύξηση λαθραίων κινητών τηλεφώνων – Οι κατασχεμένες συσκευές ανέρχονται σε 127.000
    Τουρκία: Κατακόρυφη αύξηση λαθραίων κινητών τηλεφώνων – Οι κατασχεμένες συσκευές ανέρχονται σε 127.000

    Η δραματική αύξηση στις τιμές των τεχνολογικών προϊόντων τα τελευταία χρόνια και τα δυσβάσταχτα τέλη εγγραφής IMEI έχουν οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση των λαθραίων κινητών τηλεφώνων στην Τουρκία. Καθώς οι εισαγωγές κινητών τηλεφώνων μειώθηκαν κατά 9,7% τους τελευταίους 8 μήνες, ο αριθμός των λαθραίων συσκευών ξεπέρασε το σύνολο των τελευταίων τριών ετών.

    Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο 2024, οι εισαγωγές smartphone μειώθηκαν σε 2,95 εκατομμύρια, ενώ οι λαθραίες εισαγωγές εκτοξεύθηκαν, με τις κατασχεμένες συσκευές να ανέρχονται σε 127 χιλιάδες, αξίας 11 εκατομμυρίων ευρώ.

    Τα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται στη δεύτερη θέση μεταξύ των λαθραίων προϊόντων που εισέρχονται στην Τουρκία και μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται ο αριθμός των κατασχεμένων κινητών να φτάσει τις 200 χιλιάδες.

    Η μείωση των νόμιμων πωλήσεων από 12 σε 10 εκατομμύρια συσκευές το χρόνο οφείλεται στη χαμηλή αγοραστική δύναμη και τον περιορισμό των δόσεων. Η θέσπιση ορίου δόσεων για την πώληση κινητών άνω των 12 χιλιάδων TL (300€) με μόλις 3 δόσεις είναι άλλος ένας λόγος εκτεταμένης παρανομίας στην αγορά κινητών τηλεφώνων.

    Πηγή: cnn.gr

  • Αχαΐα: 14χρονος τράβηξε μαχαίρι μέσα στο σχολείο σε συμμαθητή του
    Αχαΐα: 14χρονος τράβηξε μαχαίρι μέσα στο σχολείο σε συμμαθητή του

    Σχηματισμός δικογραφίας σε βάρος μαθητή Γυμνασίου για οπλοχρησία μέσα σε σχολείο - Ο κατηγορούμενος απείλησε την ώρα λειτουργίας του σχολείου 14χρονο μαθητή

    Από τους αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Δυτικής Αχαΐας, σχηματίσθηκε δικογραφία για απειλή και παράβαση του νόμου για τα όπλα σε βάρος ενός 14χρονου μαθητή Γυμνασίου.

    Ειδικότερα, χθες το πρωί, μέσα σε σχολικό συγκρότημα, ο κατηγορούμενος μαθητής, προέταξε ένα μαχαίρι που έφερε στην κατοχή του και απείλησε έναν 14χρονο μαθητή Γυμνασίου.

    Από τους αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Δυτικής Αχαΐας διενεργούνται έρευνες για τον εντοπισμό και την σύλληψη του ανήλικου κατηγορούμενου.

  • Πύργος: Στο μνημείο Εθνικής Αντίστασης η κατάθεση στεφάνων από την εκπαιδευτική κοινότητα
    Πύργος: Στο μνημείο Εθνικής Αντίστασης η κατάθεση στεφάνων από την εκπαιδευτική κοινότητα

    Οι μαθητές τίμησαν την μνήμη των ηρώων του 40

    Με κατάθεση στεφάνων της εκπαιδευτικής κοινότητας στο μνημείο της Εθνικής Αντίστασης στο Επαρχείο, ξεκίνησαν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

    Το πρωί της Παρασκευής, αντιπροσωπεία μαθητών σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πύργου, συνοδεία εκπαιδευτικών παρευρέθηκε στην καθιερωμένη, λιτή αλλά συγκινητική εκδήλωση.

    Στεφάνια κατέθεσαν ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Ανδρέας Ζέρβας και ο Σύμβουλος Εκπαιδευτικών Θεμάτων Νίκος Αντωνόπουλος. Ακολούθησε ενός λεπτού σιγή και αμέσως μετά η ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

    «Η εκπαίδευση έχει ως σκοπό και επιτυγχάνει, εκτός από γνωοομεταφορά στους μαθητές, και την ανάπτυξη των ιδεωδών του έθνους μας. Να γνωρίζουν και να αποτίουν φόρο τιμής σ’ αυτούς που αγωνίστηκαν ή και έπεσαν για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι και ανεξάρτητοι» τόνισε στον σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Ζέρβας,

    Ευχές για την ημέρα εξέφρασε και ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης Θοδωρής Κόρδας σημειώνοντας «Το έθνος μας γιορτάζει την 28η Οκτωβρίου και η μαθητιούσα νεολαία τιμά τους προγόνους μας που έπεσαν για την πατρίδα το 1940. Εύχομαι το έθνος μας να μην ξαναπεράσει τέτοιες στιγμές».

    Την Δευτέρα, κορυφώνονται η εκδηλώσεις στον Πύργο με την μεγάλη παρέλαση των μαθητών, του στρατού και των σωμάτων ασφαλείας στην οδό Μανωλοπούλου.

    stefania 2

    stefania 3

    stefania 4

    stefania 5

    stefania 6

    stefania 7

  • Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;
    Γιατί πρέπει να κλείνετε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα το κινητό σας;

    Από απάτες phishing έως την μόλυνση από κακόβουλο ή κατασκοπευτικό λογισμικό, το κινητό μας τηλέφωνο και όλα τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα σε αυτό κινδυνεύουν συχνά από κακόβουλες ενέργειες. Τι μπορούμε; όμως; να κάνουμε για αυτό;

    Η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA) προσφέρει συμβουλές για να αποτρέψετε τους χάκερ και τους εισβολείς να επιτεθούν στο κινητό σας τηλέφωνο. H πιο αποδοτική μέθοδος είναι απλά το κλείσιμο του κινητού. Αυτή η απλή ενέργεια της επανεκκίνησης του κινητού μία φορά την εβδομάδα μπορεί να κάνει πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν πληροφορίες από το τηλέφωνό σας, αν και όχι εντελώς αδύνατο. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες κινήσεις που μπορεί να βοηθήσουν και να ενισχύσουν την ασφάλεια του κινητού σας.

    Η NSA προτείνει:

    • Ενημερώστε τις εφαρμογές σας. Φροντίστε να ενημερώσετε τις εφαρμογές και το λειτουργικό σας σύστημα με τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις κώδικα ασφαλείας
    • Χρησιμοποιήστε επίσημα καταστήματα εφαρμογών. Εγκαταστήστε εφαρμογές μόνο από επίσημα καταστήματα, όπως το App Store της Apple ή το Google Play Store
    • Αποφύγετε να κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή συνημμένα αρχείων σε email και μηνύματα κειμένου, καθώς αυτοί είναι συνηθισμένοι τρόποι ενεργοποίησης κακόβουλου λογισμικού
    • Προσέξτε τα δημόσια δίκτυα Wi-Fi και αποφύγετε να συνδέεστε σε αυτά όταν είναι δυνατόν
    • Απενεργοποιήστε το Bluetooth όταν δεν το χρησιμοποιείτε για να αποτρέψετε τη σύνδεση μιας μη εξουσιοδοτημένης συσκευής στο τηλέφωνό σας
    • Χρησιμοποιήστε έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης. Δημιουργήστε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης με τουλάχιστον έξι ψηφία για να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε το τηλέφωνό σας
    • Αξιοποιήστε τα βιομετρικά στοιχεία. Ενεργοποιήστε την ενσωματωμένη σάρωση προσώπου ή δακτυλικών αποτυπωμάτων της συσκευής σας για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία
    • Χρησιμοποιήστε αξιόπιστα αξεσουάρ, μόνο γνήσια καλώδια φόρτισης ή αξεσουάρ φόρτισης από αξιόπιστο κατασκευαστή. Αποφύγετε δημόσιους σταθμούς φόρτισης USB
    • Απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες τοποθεσίας όταν δεν χρειάζονται
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Χιλή: 30 μαθητές τραυματίστηκαν φτιάχνοντας Μολότοφ στο σχολείο τους
    Χιλή: 30 μαθητές τραυματίστηκαν φτιάχνοντας Μολότοφ στο σχολείο τους

    Από τους τραυματίες, πέντε βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση - Δείτε φωτογραφίες και βίντεο

    Περίπου τριάντα μαθητές δημόσιου σχολείου στο Σαντιάγο της Χιλής τραυματίστηκαν χθες Τετάρτη, οι πέντε πολύ σοβαρά, καθώς έφτιαχναν κοκτέιλ Μολότοφ μέσα στο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ανακοίνωσαν οι αρχές.
    «Τραυματίστηκαν πάνω από 30 μαθητές», συνόψισε ο υπουργός Παιδείας Νικολάς Κατάλδο κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το δραματικό συμβάν στο γυμνάσιο/λύκειο Internado Nacional Barros Arana (INBA).
    Από τους τραυματίες, πέντε βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, διευκρίνισε η υπουργός Υγείας Χιμένα Αγκιλέρα κατά τη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης Τύπου.

    «Υπό συνθήκες που δεν έχουν εξακριβωθεί ακόμη, οι μηχανισμοί αυτοί ανεφλέγησαν, προκαλώντας εγκαύματα σε μεγάλο αριθμό μαθητών που βρίσκονταν στις τουαλέτες» του σχολικού ιδρύματος, εξήγησε αξιωματικός της αστυνομίας, ο Φερνάντο Αλβορνός.
    Σύμφωνα με ΜΜΕ, οι μηχανισμοί ανατινάχθηκαν το μεσημέρι, καθώς μαθητές ετοίμαζαν γιορτή ενόψει του τέλους της σχολικής χρονιάς για συμμαθητές τους που βρίσκονται στην τελευταία τάξη.

    Το INBA είναι από τα αρχαιότερα και γνωστότερα δημόσια γυμνάσια και λύκεια στο Σαντιάγο.
    «Τα κοκτέιλ Μολότοφ είναι όπλα», σχολίασε από την προεδρία η υπουργός Εσωτερικών Καρολίνα Τοά, υπογραμμίζοντας ότι οι αυτοσχέδιοι εμπρηστικοί μηχανισμοί αυτού του είδους δεν μπορούν να γίνονται «αποδεκτοί κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων».

    Τα τελευταία χρόνια, μαθητές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος έχουν οργανώσει σε αρκετές περιπτώσεις διαδηλώσεις, ορισμένες από τις οποίες σημαδεύτηκαν από συγκρούσεις με την αστυνομία, για να απαιτήσουν περισσότερους πόρους για τη δημόσια παιδεία.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»
    Πόσες μέρες τον μήνα χάνουμε κολλημένοι σε μια οθόνη – 3 tips «απεξάρτησης»

    Tα social media και η κατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου επιβαρύνουν σημαντικά την ψυχική υγεία των ατόμων που κάνουν βαριά χρήση, συμπεραίνει μια νεότερη δημοσκόπηση

    Η εξάρτηση από την οθόνη, είτε πρόκειται για την κατάχρηση των social media είτε για ατελείωτες αναζητήσεις στο διαδίκτυο θα έχει το ίδιο αρνητικό αποτέλεσμα: όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνουμε στο ψηφιακό περιεχόμενο, τόσο χειροτερεύει η ψυχική μας υγεία. Όπως έδειξε η πρόσφατη έρευνα από την Talker Research, που διεξήχθη εξ αφορμής της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, πρόκειται για πολλές ημέρες τον χρόνο.

    Η έρευνα σε 2.000 Αμερικανούς αποκάλυψε ότι ο μέσος χρήστης νιώθει ότι χάνει τρεις ημέρες τον μήνα καταναλώνοντας διαδικτυακό περιεχόμενο, ήτοι 36 ολόκληρες μέρες μέσα σε ένα χρόνο κυλούν με ανεξάντλητο scrolling, streaming και υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο δραματική στους νεότερους. Οι Αμερικανοί της γενιάς Ζ (14 έως 29 ετών) εκτιμούν ότι χάνουν περίπου πέντε ημέρες τον μήνα.

    Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της δημοσκόπησης για της τάσεις στην κατανάλωση ψηφιακών μέσων ήταν τα αισθήματα ενοχής που κατατρύχουν τα άτομα με αλόγιστη χρήση, με τον μέσο συμμετέχοντα να αναφέρει τουλάχιστον τρία κύματα ενοχής τον μήνα. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες ανάφεραν έξι περίπου ώρες κατανάλωσης περιεχομένου την ημέρα και επτά η πλειοψηφία εκείνων από τη γενιά Ζ.

    Αισθήματα ενοχής

    Για όσους ανέφεραν «πολύ κακή» ψυχική υγεία, ο χρόνος τους μπροστά στις οθόνες έφτανε τις περίπου έξι ημέρες τον μήνα, με έναν στους πέντε (19%) να φτάνει τις 15 ή περισσότερες ημέρες τον μήνα. Συγκριτικά, όσοι ανέφεραν άριστη ή καλή ψυχική υγεία σπαταλούν τις λιγότερες ημέρες, μόλις 2,7.

    Σε σχέση με τις ενοχές από την υπερκατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου, είναι συχνότερες στους συμμετέχοντες της «πολύ κακής» ψυχικής υγείας, τους οποίους θα επισκεφθούν περίπου επτά φορές τον μήνα. Σχεδόν οι μισοί από το δείγμα της έρευνας (42%) παραδέχθηκαν ότι αισθάνονται πως χάνουν το μέτρο και το παρακάνουν, ενώ το 36% ανέφερε ότι η διάθεσή τους χαλά «συχνά» από κάτι που είδαν ή διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Οι συμμετέχοντες της γενιάς Z ήταν πιθανότερο να δηλώσουν υπερ-καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου, όπως διαπιστώθηκε από το 66% που αισθάνονται έτσι. Τα άτομα με «πολύ κακή» ψυχική υγεία είχαν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιούν τακτικά το TikTok (38%) και να χαζεύουν στο τηλέφωνό τους ενώ παρακολουθούν κάτι στην τηλεόραση (46%).

    Συμβουλές για λιγότερη χρήση social media

    Ο Δρ Sham Singh, ψυχίατρος με εκπαίδευση στο Harbor UCLA, προσφέρει τρεις χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση του χρόνου που δαπανάται στην οθόνη και την άμβλυνση των αισθημάτων ενοχής.

    1. Δημιουργήστε «ζώνες χωρίς τεχνολογία». «Η δημιουργία καθορισμένων περιοχών στο σπίτι όπου η τεχνολογία είναι απαγορευμένη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις καθημερινές σας συνήθειες. Για παράδειγμα, κάνοντας το υπνοδωμάτιό σας ζώνη χωρίς τεχνολογία, προωθείτε την καλύτερη υγιεινή ύπνου και τη χαλάρωση, χωρίς περισπασμούς από ειδοποιήσεις και οθόνες. Ομοίως, η δημιουργία μιας τραπεζαρίας χωρίς τεχνολογία ενισχύει τις ουσιαστικές συνομιλίες και την οικογενειακή επικοινωνία κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Αυτοί οι σκόπιμοι χώροι μειώνουν τον χρόνο στις οθόνες, ενθαρρύνουν πιο υγιείς αλληλεπιδράσεις ή βοηθούν στο να απολαύσετε ήσυχες στιγμές».
    2. Ξεκαθαρίστε τις προθέσεις σας πριν χρησιμοποιήσετε το κινητό: «Πριν πιάσετε το κινητό σας, σας συμβουλεύω να κάνετε μια παύση και να θέσετε έναν σαφή στόχο για τη χρήση του. Αναρωτηθείτε τι θέλετε να πετύχετε, είτε πρόκειται για έλεγχο μηνυμάτων, διερεύνηση ενός θέματος ή απάντηση σε ένα email. Αυτή η πρακτική ενθαρρύνει μια πιο συνειδητή προσέγγιση της τεχνολογίας, βοηθώντας σας να αποφύγετε την παγίδα της άσκοπης περιήγησης. Έχοντας έναν σαφή στόχο, παραμένετε συγκεντρωμένοι στην εργασία σας και μειώνετε την πιθανότητα να αποσπαστείτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλες περισπάσεις».
    3. Σκεφτείτε τι περιεχόμενο καταναλώνετε: «Η τήρηση ενός ημερολογίου των εμπειριών σας με διάφορους τύπους περιεχομένου μπορεί να είναι μια αποκαλυπτική πρακτική. Αφού καταναλώσετε κάποιο περιεχόμενο, είτε πρόκειται για μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδησεογραφικά άρθρα ή βίντεο, αφιερώστε μια στιγμή για να καταγράψετε τα συναισθήματά σας και τις σκέψεις σας. Νιώσατε έμπνευση, ενημέρωση ή εξάντληση; Αυτή η ανασκόπηση σας βοηθά να διακρίνετε ποιο περιεχόμενο εμπλουτίζει τη ζωή σας και ποιο μπορεί να μοιάζει με χάσιμο χρόνου. Με την πάροδο του χρόνου, θα αναπτύξετε μια πιο σαφή εικόνα των προτύπων κατανάλωσης περιεχομένου, επιτρέποντάς σας να κάνετε πιο ενημερωμένες επιλογές για το τι θα παρακολουθήσετε στο μέλλον».
    Πηγή: Ygeiamou.gr
  • Αυτός ο δημοφιλής τρόπος φόρτισης μπορεί να χακάρει και να καταστρέψει το κινητό σας
    Αυτός ο δημοφιλής τρόπος φόρτισης μπορεί να χακάρει και να καταστρέψει το κινητό σας

    Ευτυχώς, υπάρχει ένας τρόπος για να καρατήσετε το κινητό σας ασφαλές

    Η ασύρματη φόρτιση ήταν κάτι καινοτόμο όταν πρωτοεμφανίστηκε, καθώς μας απελευθέρωνε από τα ενοχλητικά καλώδια.

    Ακριβώς όπως τα ασύρματα ακουστικά, όσο λιγότερα καλώδια, τόσο το καλύτερο.

    Ωστόσο, υπάρχει ένας κρυμμένος κίνδυνος με την ασύρματη φόρτιση που ίσως δεν γνωρίζετε.

    Ενώ είναι εξαιρετικά βολικό, μπορεί να αφήσει το τηλέφωνό σας πιο ευάλωτο σε χάκερς.

    Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα διερευνούν κατά πόσον οι ασύρματοι φορτιστές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραβίαση τηλεφώνων και τα ευρήματά τους είναι αρκετά ανησυχητικά.

    Νέα αδύναμα σημεία

    Αυτό που βρήκαν ήταν ένα «παραθυράκι» στον τρόπο που λειτουργούν οι ασύρματοι φορτιστές λόγω της έλλειψης κρυπτογράφησης που είναι ενσωματωμένη σε αυτή τη διαδικασία.

    Οι ερευνητές εξήγησαν: "Η έρευνά μας εντόπισε νέα αδύναμα σημεία στα συστήματα ασύρματης φόρτισης, καθιστώντας τα ευάλωτα σε σκόπιμες ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές".

    Με απλούστερους όρους, η ομάδα ανέπτυξε μια μέθοδο που ονομάζεται VoltSchemer, η οποία θα μπορούσε να μεταβάλει τα σήματα ισχύος που ρέουν μεταξύ του φορτιστή και του τηλεφώνου.

    Αυτό τους επέτρεψε να ελέγχουν την επικοινωνία μεταξύ των δύο συσκευών.

    Με αυτόν τον τρόπο, οι ερευνητές κατάφεραν να «αφήσουν τον φορτιστή να επιτεθεί» στο τηλέφωνο - μέχρι να προκληθεί υλική ζημιά.

    Πιθανόν να έχετε παρατηρήσει ότι το τηλέφωνό σας τείνει να ζεσταίνεται αρκετά όταν φορτίζει επίσης.

    Οι ερευνητές απέδειξαν στην πραγματικότητα ότι ο ασύρματος φορτιστής μπορεί να υπερθερμανθεί και να κάψει συσκευές.

    Το πιο ανησυχητικό από όλα, σύμφωνα με την ομάδα, ήταν ότι πολλοί δεν θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν πολύ εύκολα έναν καλό ασύρματο φορτιστή από έναν προβληματικό.

    Το πρόβλημα δεν αφορά την ίδια τη βάση φόρτισης, αλλά την υποδοχή USB στην οποία είναι συνδεδεμένη. Έτσι, επιφανειακά, όλα φαίνονται νόμιμα, αλλά το μυστικό βρίσκεται στην πρίζα.

    Ευτυχώς, αυτού του είδους η επίθεση δεν μπορεί να συμβεί στον δικό σας φορτιστή καθώς δεν μπορεί να «κατέβει» σε ήδη υπάρχον λογισμικό.

    Έτσι, εφόσον κρατάτε τα πράγματά σας και χρησιμοποιείτε μόνο φορτιστές που είναι δικοί σας και τους εμπιστεύεστε, είναι απίθανο να αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα.

    Ωστόσο, μπορεί να σκεφτείτε δύο φορές τη χρήση δημόσιων ασύρματων φορτιστών. Ειδικά αν δεν μπορείτε να δείτε από πού τροφοδοτούνται, καθώς αυτοί θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι «πειραγμένοι».

    Με πληροφορίες από UniladTech

    Πηγή: NewsBomb.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο