Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2024 09:33

Aμαξοστοιχία προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα κοντά στις Αφίδνες - Διεκόπη η κυκλοφορία

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Χαλκίδα - Αθήνα προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών με αποτέλεσμα να προκληθούν υλικές ζημιές και να ακινητοποιηθεί.

Σύμφωνα με την Hellenic Train δεν υπήρξε τραυματισμός επιβατών ή προσωπικού.

Οι 35 επιβάτες της αμαξοστοιχίας 1531 μεταφέρθηκαν με την αμαξοστοιχία 1532 στον σταθμό των Αφιδνών. Λόγω των πεσμένων δέντρων στη γραμμή υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας. Αναμένονται σημαντικές καθυστερήσεις και πιθανές ακυρώσεις δρομολογίων.

Πηγή: cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2024 10:33

Σχετικά Άρθρα

  • Προαστιακός: Στα «πράσα» ελεγκτής που έπαιρνε χρήματα από μετανάστες επιβάτες
    Προαστιακός: Στα «πράσα» ελεγκτής που έπαιρνε χρήματα από μετανάστες επιβάτες

    Ελεγκτής της Hellenic Train καταγράφηκε σε βίντεο να λαμβάνει απευθείας μετρητά από μετανάστες επιβάτες αμαξοστοιχίας του προαστιακού, χωρίς να τους κόβει εισιτήριο.

    Ο ελεγκτής, στο υλικό που παρουσιάστηκε στον ΣΚΑΪ, φαίνεται να παίρνει χρήματα από τους επιβάτες που κάθονται στις θέσεις τους, να τα βάζει στην τσέπη του και να τους δίνει ρέστα. Μάλιστα, το μέσο επικαλέστηκε μαρτυρία επιβάτη ο οποίος υποστήριξε πως, ο εν λόγω ελεγκτής, ενώ έλαβε «τοις μετρητοίς» αντίτιμο δεν του απέδωσε το αναμενόμενο εισιτήριό του.

    «Βεβαρυμμένο» το παρελθόν του ελεγκτή

    Τα στιγμιότυπα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σημειώθηκαν στη διαδρομή του προαστιακού, από την Αθήνα στη Χαλκίδα. Το άτομο που βιντεοσκόπησε τις σκηνές ισχυρίζεται ότι, ο εν λόγω ελεγκτής της Hellenic Train επανειλημμένα έχει προβεί σε αυτή την συμπεριφορά – και για αυτόν ακριβώς τον λόγο αποφάσισε να τον καταγράψει σε βίντεο.

    Παρότι ο λόγος για τον οποίο ο ελεγκτής προβαίνει σε αυτού του είδους τις «ανταλλαγές» δεν είναι γνωστός, ο Νίκος Κιουτσούκης, πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, τοποθετήθηκε για το συμβάν.

    Όπως ανέφερε ο ίδιος, «θεωρώ ότι η εταιρεία θα κάνει αυτά που πρέπει, όταν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι πλήττουν την ίδια την εταιρεία...Κάθε τέτοιος εργαζόμενος πρέπει να τίθεται εκτός εταιρείας. Το παρελθόν του είναι βεβαρυμμένο». Ο κ. Κιουτσούκης πρόσθεσε πως, «δεν μπορεί το κράτος να επιβάλλει τις καλές πρακτικές, αλλά να μην υπάρχουν καλές πρακτικές για τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα. Σε κάθε ευρωπαϊκή πόλη το μόνο πράγμα που γίνεται από τους ανθρώπους της εταιρείας, είναι ο έλεγχος του εισιτηρίου».

    Η ανακοίνωση της Hellenic Train
    Σχετικά με το υλικό βίντεο στο οποίο καταγράφεται συνοδός του Προαστιακού σιδηρόδρομου, να λαμβάνει από τουλάχιστον έναν επιβάτη χρηματικό ποσό, εν αγνοία της εταιρείας μας, επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα ακόλουθα.

    Τέτοιου είδους ανάρμοστα περιστατικά είναι ανεπίτρεπτα και αδικαιολόγητα και σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τις αξίες και τον επαγγελματισμό των εργαζομένων της Hellenic Train και δεν αντανακλά τη δέσμευση των ανθρώπων μας να προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

    Θέλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη από τους επιβάτες μας για τη δυσάρεστη αυτή εμπειρία.

    Ταυτόχρονα, από τη δική μας πλευρά, διερευνούμε τα αίτια του περιστατικού, έχουμε θέσει τον συνοδό σε διαθεσιμότητα, ενώ έχουμε ενεργοποιήσει εντατικούς εσωτερικούς μηχανισμούς ελέγχου.

    Σε ό,τι αφορά στις αναφορές, που κάνουν λόγο για προηγούμενους πειθαρχικούς ελέγχους του συγκεκριμένου εργαζομένου, η εταιρεία διευκρινίζει ότι οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιήθηκαν σε προγενέστερο χρόνο, υπό το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς.

    Αυτό ωστόσο δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση το γεγονός. Στόχος μας παραμένει η διαφύλαξη της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας της εταιρείας μας, έχοντας πάντα τον επιβάτη στο επίκεντρο των ενεργειών μας.
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε
    Σιδηρόδρομος: Διαρκής κίνδυνος οι κομμένοι κορμοί για το δίκτυο - Από θαύμα δεν υπήρξε τραυματισμός σήμερα - Το εξώδικο που προειδοποιούσε

    Ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών

    Καθημερινά είναι πλέον τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο, καθώς ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, σήμερα το πρωί από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών άλλου συρμού τον οποίο εμβόλισε στην κυριολεξία κορμός δέντρου που για άλλη μια φορά ήταν πεσμένος στη γραμμή.

    Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα - Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 5:03 π.μ., στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών. Όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο κορμός τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.

    Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr

  • Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί
    Προαστιακός: Με τηλεγραφήματα η κυκλοφορία στο σημείο της παρ' ολίγον σύγκρουσης - Τι καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

    Την απόλυτη εξάρτηση μεγάλου μέρους της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αποκλειστικά από την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, καθώς συνεχίζουν να λείπουν από το σύστημα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας, έφερε ξανά στο προσκήνιο η παρολίγο μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου το πρωί της Παρασκευής, 1,5 χρόνο μετά το δυστύχημα των Τεμπών με τα 57 θύματα.

    Η νέα παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε χάρις στην τήρηση του κανονισμού από τους μχανοδηγούς και τον σταθμάρχη της Αθήνας, καθώς η κυκλοφορία στο σημείο εξακολουθεί να γίνεται με ...τηλεγραφήματα.

    Δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση

    Οπως κατήγγειλε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) σε ανακοίνωσή της μετά το περιστατικό, στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

    Με ανάρτησή τους μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπενθυμίζουν ότι στο ίδιο σημείο το 2007 «είχε συμβεί μετωπική σύγκρουση συρμού του Προαστιακού με εμπορική αμαξοστοιχία με δεκάδες τραυματίες. Και τότε όπως και σήμερα δεν λειτουργούσε κανένα σύστημα ασφαλείας. Φαίνεται πως κάποιοι δεν θέλουν και δεν μαθαίνουν τι σημαίνει πραγματική ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Οι μηχανοδηγοί δεν ξεχνούν»

    Ο απολογισμός της σύγκρουσης του 2007 στις Τρεις Γέφυρες κατά την οποία δεν είχε ακολουθήσει εκτροχιασμός, ήταν 53 ελαφρά τραυματίες και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ «η τοπική εμπορική αμαξοστοιχία 54304 που εκτελούσε τη διαδρομή Αγ. Ι. Ρέντη - Διυλιστήρια, συγκρούσθηκε μετωπικά με τρένο του Προαστιακού (αμαξοστοιχία 4003) που εκτελούσε το δρομολόγιο Νεραντζιώτισσα – Αθήνα – Πειραιά», με τα αίτια της σύγκρουσης να ανακοινώνεται και τότε ότι θα διερευνηθούν από ομάδα εμπειρογνωμόνων.
    Σήμερα, 17 χρόνια μετά, οι μηχανοδηγοί καταγγέλλουν ότι τα συστήματα ασφαλείας στο συγκεκριμένο σημείο εξακολουθούν να μη λειτουργούν.

    «Οι μηχανοδηγοί έκαναν το καθήκον τους, που είναι ο μόνος τρόπος που αποφύγουμε ατυχήματα»

    Η ΠΕΠΕ μάλιστα αντέδρασε έντονα και στην ανακοίνωση της Hellenic Train, στην οποία ανέφερε ότι «οι μηχανοδηγοί της, έκαναν το καθήκον τους, τηρώντας τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας. Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων». Κι αυτό γιατί – όπως επισημαίνουν – η εταιρία δε βρήκε να πει μια λέξη για τα συστήματα που δε λειτουργούν.

    Η ΗΤ στην ίδια ανακοίνωση επεσήμανε ότι βρίσκεται σε ανοιχτή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη διαλεύκανση όλων των πτυχών του συμβάντος.

    Υπενθυμίζεται ότι για τα αίτια της παρ’ ολίγον σύγκρουσης συρμών του Προαστιακού την Παρασκευή υπήρξε παρέμβαση εισαγγελέα. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ζήτησε διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να αποσαφηνιστούν τα αίτια και έδωσε εντολή να διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το ποινικό αδίκημα επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Κατά την προκαταρκτική έρευνα, που θα διενεργήσει η ΓΑΔΑ υπό την εποπτεία της Εισαγγελίας, θα ζητηθούν τα ηχητικά ντοκουμέντα των συνομιλιών και θα ληφθούν καταθέσεις.

    Μηχανοδηγοί: Η νέα διοίκηση επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας

    «Με απορία διαβάσαμε την σημερινή ανακοίνωση της Hellenic Train», ανέφεραν αμέσως μετά την έκδοση της ανακοίνωσης της ΗΤ οι μηχανοδηγοί. Και εξήγησαν: «Η Διοίκηση της Hellenic Train δεν αναφέρεται στην απόλυτη αναγκαιότητα για την λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας στην περιοχή της παραλίγο μετωπικής σύγκρουσης σήμερα, αλλά αναφέρεται στην τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης και Κυκλοφορίας ως μοναδικού τρόπου αποφυγής περιστατικών και αντιμετώπισης παρόμοιων απρόβλεπτων καταστάσεων.

    Θέλει να πείσει με λίγα λόγια την Ελληνική Κοινωνία ότι στην Ιταλία για παράδειγμα η κυκλοφορία των τρένων σε μεγάλα αστικά κέντρα δεν γίνεται με σύγχρονα μέσα προστασίας της κυκλοφορίας αλλά με γραπτές εντολές σταθμαρχών για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων», τονίζει η ΠΕΠΕ σε ανάρτησή της.

    Βάλλει μάλιστα κατά της νέας διοίκησης της εταιρίας σημειώνοντας ότι έχει επιβάλλει ομερτά για τα κενά ασφαλείας: «Η σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας αποτελεί συνέχεια της προσπάθειας της νέας Διοίκησης της, για επιβολή ομερτά στα Σωματεία Εργαζομένων για τα κενά ασφαλείας και την έλλειψη επενδύσεων στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και την καλλιέργεια κλίματος τρόμου στους χώρους εργασίας με την επιστροφή 72χρονων συνταξιούχων ως Συμβούλων της νέας Διοίκησης για «ζητήματα ασφαλείας».

    Εντελώς τυχαία πρόκειται για πρόσωπα που περιύβρισαν τους νεκρούς συναδέλφους μας στα Τέμπη, στοχοποίησαν το Σωματείο μας και κατέχουν και υψηλές κυβερνητικές θέσεις (ο κ. Ζηλιασκόπουλος είναι και Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ!)», τονίζουν.

    Οι μηχανοδηγοί κλείνουν την τοποθέτησή τους υπενθυμίζοντας ότι «όπως αναφέρουν όλα τα πορίσματα για το έγκλημα των Τεμπών, έτσι και η σημερινή παραλίγο μετωπική σύγκρουση στο κέντρο της Αθήνας, θα είχε μετά βεβαιότητας αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας».

    ΕΔΑΠΟ: Κρίσιμη η ραδιοκάλυψη

    Παρέμβαση στο θέμα έκανε και η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών για τα Τέμπη. Σε ανακοίνωσή της η ΕΔΑΠΟ επισημαίνει ότι το σημερινό σοβαρό συμβάν με δύο συρμούς του Προαστιακού που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, έρχεται να επιβεβαιώσει την επιμονή της από την πρώτη στιγμή της διερεύνησης ως προς την καίρια σημασία που έπαιξε η κακή ραδιοκάλυψη του συστήματος επικοινωνιών (αναλογικό VHF χωρίς αναμεταδότη) στο σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών.

    «Η σημερινή μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε ακριβώς επειδή η καλή ραδιοκάλυψη του σημείου επέτρεψε στους δύο αντιθέτως κινούμενους μηχανοδηγούς να αντιληφθούν ο ένας την ύπαρξη του άλλου και να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τους συρμούς τους. Εάν υπήρχε σε λειτουργία τη βραδιά των Τεμπών το σύστημα επικοινωνίας GSM-R ή έστω ένα δίκτυο αναμεταδοτών του αναλογικού VHF κατά μήκος της διαδρομής, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας που αναχωρούσε από τον ΣΣ Λάρισας θα είχε ακούσει στον ασύρματο την σχεδόν ταυτόχρονη επικοινωνία της εμπορικής αμαξοστοιχίας με τον ΣΣ Νέων Πόρων και θα είχε αντιληφθεί ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενος συρμός στην γραμμή του, με το προφανές αποτέλεσμα να ακινητοποιήσει άμεσα τον συρμό του, όπως συνέβη σήμερα στην ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση», υπογραμμίζει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train
    Τρένα: Πράσινο φως για να πληρώσει το κράτος οφειλές στην Hellenic Train

    Το δρόμο για την αποπληρωμή των οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς τη Hellenic Train για το 2022 και το 2023 ανοίγει η ρύθμιση που εισήχθη με άρθρο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για το Υπερταμείο, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή.

    Πρόκειται για την ετήσια αποζημίωση που απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογράψει η εταιρία με το Δημόσιο για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων και ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ κατ΄έτος, τα οποία ωστόσο έως τώρα δεν είχαν εισπραχθεί από την εταιρία λειτουργίας. Το γεγονός αυτό αφενός βάθαινε την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα λειτουργούσε ανασταλτικά και στις υποχρεώσεις της ΗΤ για επενδύσεις.

    Τι αναφέρει το άρθρο

    Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο «οι δαπάνες της από 14.4.2022 σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.» (νυν «Hellenic Train»), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 4953/2022 (Α΄ 135), που αφορούν στα έτη 2022 και 2023, είναι νόμιμες και κανονικές και εκκαθαρίζονται σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, των οικονομικών ετών 2024 και 2025, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

    Βάσει των εκτιμήσεων της έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η εν λόγω δαπάνη από τη νομιμοποίηση της διαδικασίας εξόφλησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hellenic Train και αφορούν τα δύο τελευταία χρόνια, ανέρχεται συνολικά έως το ποσό των 124 εκατ. ευρώ και για τα δύο έτη, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

    Οπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, η ρύθμιση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να αποπληρωθούν οι οφειλές προς την ΗΤ καθώς η απόφαση έγκρισης ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το έτος 2022 (έτος υπογραφής της σύμβασης) και η απόφαση έγκρισης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, εκδόθηκαν μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

    Σύμφωνα με την έκθεση συνεπειών της ρύθμισης, με τον τρόπο αυτό, αντιμετωπίζεται το ζήτημα της εκκρεμούς πληρωμής του Ελληνικού Δημοσίου προς τη «Hellenic Train», για τα έτη 2022 και 2023, διασφαλίζοντας τη νομιμότητα και κανονικότητα των δαπανών και ταυτόχρονα την εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου.

    Παράλληλα, όπως αναφέρει, «επιτυγχάνονται η ορθή τήρηση των όρων της σύμβασης και η απρόσκοπτη συνέχισή της, διασφαλίζοντας έτσι το απαιτούμενο πλαίσιο λειτουργίας των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών».

    Υπενθυμίζεται ότι βάσει της ισχύουσας σύμβασης, στην ΗΤ έχει ανατεθεί η παροχή δημοσίων επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, αρχικά για διάστημα 10 ετών με δυνατότητα παράτασης για ακόμα 5 έτη. Οι εν λόγω υπηρεσίες αφορούν σε προκαθορισμένες γραμμές (δρομολόγια) του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου.

    Σε ό,τι αφορά τις οφειλές του Δημοσίου, πάντως, εκτός της ετήσιας αποζημίωσης, στην ΗΤ δεν έχει σποδοθεί επίσης και η ενίσχυση για την περίοδο της πανδημίας. Οπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρίας οι οφειλές προς αυτήν έφταναν τα 80 εκ. ευρώ έως το τέλος του 2022: «Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

    Να σημειωθεί ότι το 2023 ήταν το χειρότερο έτος για τον ελληνικό σιδηρόδρομο αφού στις 28 Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς συνέβη η τραγωδία των Τεμπών που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, ενώ το φθινόπωρο που ακολούθησε οι κακοκαιρίες Daniel και Elias κατέστρεψαν μεγάλο τμήμα του δικτύου με αποτέλεσμα η σιδηροδρομική κυκλοφορία να διακοπεί για πολλούς μήνες.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΗΤ πριν λίγες ημέρες, το οικονομικό αποτύπωμα του σιδηροδρομικού μπλακ άουτ ήταν βαρύ με τις ζημίες της χρονιάς να φτάνουν τα 65 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι όροι της σύμβασης ΥΔΥ

    Η σύμβαση μεταξύ των δύο μερών είναι για διάστημα 10 + 5 ετών και ορίζει την καταβολή ετήσιας αποζημίωσης ύψους 50 εκ. ευρώ, ποσό το οποίο ανεβαίνει στα 62 εκ. ευρώ συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ.

    Η ετήσια αποζημίωση περιλαμβάνει:

    • Την αποζημίωση της ΗΤ για την παροχή των προβλεπόμενων υπηρεσιών, η οποία ανέρχεται έως του ποσού των 21 εκατομμυρίων ευρώ.
    • Τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών που αποτελούν αντικείμενο της Σύμβασης, τα οποία αποδίδονται μέσω της ΗΤ. στον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ και ανέρχονται έως του ποσού των 19 εκατομμυρίων ευρώ και
    • Το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση του αντικειμένου της Σύμβασης, το οποίο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ανέρχεται έως και του ποσού των 10 εκατομμυρίων ευρώ.

    Ως minimum κέρδος για την εταιρία έχει οριστεί το ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το Ελληνικό Δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 80% παρέχεται ως κίνητρο αποδοτικότητας στον Πάροχο, ο οποίος εισπράττει και διαχειρίζεται τα έσοδα που προκύπτουν από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής των Υπηρεσιών.

    Η διάρκεια της Σύμβασης έχει οριστεί σε δέκα έτη, με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιανουαρίου 2022 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2031, με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε χρόνια (δηλ. μέχρι το τέλος του 2036), εφόσον η εταιρία έχει υλοποιήσει το σύνολο του επενδυτικού πλάνου των 163,5 εκατομμυρίων ευρώ εντός των προβλεπόμενων χρόνων.

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τα τέλη χρήσης υποδομής, η ΗΤ εξακολουθεί να αμφισβητεί τις χρεώσεις του ΟΣΕ για τα έτη 2020 - 2023. Το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών μόνο για το 2022 ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, καθώς η Hellenic Train δεν κάνει αποδεκτή τη μονομερή αύξηση των τελών από τον ΟΣΕ την περίοδο που η κατάσταση του δικτύου έβαινε επιδεινούμενη.

    Ασυμβίβαστα στον ΟΣΕ

    Με άλλο άρθρο στο ίδιο νομοσχέδιο ορίζονται προυποθέσεις με στόχο την ενίσχυση στον μέγιστο βαθμό της ανεξαρτησίας και της αμεροληψίας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των ανώτερων διευθυντικών στελεχών του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα προβλέπεται πως όχι μόνο εξακολουθεί να είναι ξεχωριστή νομικά οντότητα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και οιονδήποτε φορέα έχει ως αντικείμενο τους σιδηροδρόμους αλλά υποχρεούται επιπλέον να διατηρεί ξεχωριστή έδρα από κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αλλά και κάθε άλλη αρχή ή φορέα, που συνδέεται με τη σιδηροδρομική δραστηριότητα.

    Για τον σκοπό αυτό τίθενται κωλύματα και ασυμβίβαστα, ώστε να διασφαλιστεί η αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του διαχειριστή υποδομής και τα ανώτερα διευθυντικά του στελέχη, τόσο κατά τη διάρκεια της θητείας τους όσο και για ένα έτος μετά την με οποιαδήποτε τρόπο λύση της εργασιακής σχέσης. Μάλιστα, οι απαγορεύσεις εκτείνονται και σε συζύγους, συμβιούντες και τέκνα αυτών, ενώ θεσπίζεται και σύστημα κυρώσεων για τους παραβάτες.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Hellenic Train: Ζητεί αποζημιώσεις 40 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο για τη διακοπή κυκλοφορίας μετά τα Τέμπη και τον Daniel
    Hellenic Train: Ζητεί αποζημιώσεις 40 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο για τη διακοπή κυκλοφορίας μετά τα Τέμπη και τον Daniel

    Αποζημιώσεις που μπορεί να φτάσουν έως και τα 40 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να διεκδικήσει από το Ελληνικό Δημόσιο η Hellenic Train, ύστερα από το αποτύπωμα που άφησε στα οικονομικά της αποτελέσματα η πολύμηνη διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας τόσο μετά την τραγωδία των Τεμπών όσο κυρίως μετά την καταστροφή του δικτύου από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias.

    «Σημαντικές ζημιές»

    Συνολικά οι ζημίες που κατέγραψε η εταιρία το 2023, χρονιά που αναμφισβήτητα αποτέλεσε τη χειρότερη για τον ελληνικό σιδηρόδρομο λόγω της τραγωδίας των Τεμπών, η οποία άφησε πίσω της 57 θύματα και 181 τραυματίες, ξεπερνούν τα 65 εκατομμύρια ευρώ, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη. «Για το έτος 2023, η Εταιρεία κατέγραψε σημαντικές ζημιές από την λειτουργία της σύμβασης, κυρίως από λόγους που συνδέονται με τις αποφάσεις για τη μείωση του μεταφορικού έργου που ακολούθησαν το δυστύχημα των Τεμπών καθώς και με τις καταστροφικές ζημιές στην σιδηροδρομικής υποδομής της κεντρικής Ελλάδας από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel τον Σεπτέμβριο του 2023. Η Εταιρεία προτίθεται να απαιτήσει τις αποζημιώσεις που συμβατικά δικαιούται για τις σημαντικές αυτές ζημιές», αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, το ποσό που θα απαιτήσει η ΗΤ σε αποζημιώσεις θα είναι κοντά στα 40 εκατομμύρια ευρώ, καθώς μέρος της ζημίας των 65 εκ. αποδίδεται και στο εμπορευματικό κλάδο, ο οποίος κατέρρευσε μεν εντελώς, αλλά δεν καλύπτεται από τη σύμβαση που έχει υπογράψει η εταιρεία με το Ελληνικό Δημόσιο.

    Την περίοδο αυτή βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες μεταξύ του υπουργείου και της ΗΤ για το ζήτημα των οφειλών, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν τελεσφορήσει ακόμα. Πληροφορίες από το στρατόπεδο των Ιταλών αναφέρουν ότι ακόμα δεν έχει γίνει κάποια νομική κίνηση καθώς το ευκταίο είναι να βρεθεί λύση εκτός δικαστικών αιθουσών και ότι επιδεικνύεται μία σχετική ανοχή δεδομένου ότι η μητρική εταιρία είναι κι αυτή Δημόσιο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι αυτή η ανοχή είναι ανεξάντλητη.

    Άλλωστε όπως αναφέρουν και στις σημειώσεις των αποτελεσμάτων, έχουν συσσωρευθεί οφειλές και προηγούμενων ετών, καθώς δεν έχει καταβληθεί από το Δημόσιο το ετήσιο τίμημα των 50 εκ. ευρώ από το έτος 2022 και μετά. Παράλληλα δεν έχουν αποδοθεί τα 4 εκ. της αποζημίωσης για την περίοδο της πανδημίας, αλλά ούτε και τα ποσά των μειωμένων εισιτηρίων και του ενεργειακού κόστους που συνολικά αθροίζουν περί τα 16 εκ. ευρώ μόνο για το 2022.

    «Η καθυστέρηση πληρωμών από τη σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη με την Ελληνική κυβέρνηση στις 14.4.2022 έχει οδηγήσει στην εκκρεμότητα είσπραξης τιμολογίων για την εκτέλεση συμβατικών υπηρεσιών του έτους 2022 συνολικής αξίας περίπου €60 εκ., πέραν επιπρόσθετου ποσού αξίας περίπου €20 εκ. που αφορά διάφορες απαιτήσεις, έως τις 31.12.2022, οι οποίες τελούν υπό την τελική αλλά τυπική έγκριση έτσι ώστε να εκταμιευθούν προς την Hellenic Train», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

    Το δυσμενέστατο οικονομικό αποτέλεσμα του 2023 αποδίδεται απολύτως στην πολύμηνη διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης χρονιάς. Υπενθυμίζεται ότι μετά την τραγωδία των Τεμπών στις 28 Φεβρουαρίου, η κυκλοφορία διεκόπη σε ολόκληρο το εθνικό δίκτυο μέχρι τις 15/3/23 και στη συνέχεια αποκαταστάθηκε σταδιακά κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο με περιορισμένη χωρητικότητα και μειωμένη τη μέγιστη εμπορική ταχύτητα, εν αναμονή της ενεργοποίησης των συστημάτων ETCS1 σε ολόκληρη τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που ήταν προγραμματισμένη για τον Οκτώβριο του 2023.

    Μέχρι τον Αύγουστο του 2023 είχε αποκατασταθεί η κυκλοφορία 5 ζευγαριών τρένων καθημερινά στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με τα συνολικά επίπεδα επιβατών να έχουν αποκατασταθεί περίπου στο 60% της συγκριτικής περιόδου του προηγούμενου έτους, ενώ από τις αρχές Οκτωβρίου αναμενόταν η δρομολόγηση έως και ζευγών ημερησίως με την ολοκλήρωση των έργων.

    Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο του 2023, από την κακοκαιρία Daniel στις περιοχές της Θεσσαλίας καταστράφηκαν περίπου 180 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου στα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη (μεταξύ Δομοκού και Λάρισας), Λάρισσα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα καθώς και το δίκτυο στο ιστορικό τρενάκι Πηλίου. Η κυκλοφορία στη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη αποκαταστάθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 2023 με 4 καθημερινά ζεύγη.

    «Το κυκλοφοριακό έργο που κατέστη αδύνατον να εκτελεστεί στο μεσοδιάστημα αντιστοιχούσε περίπου στα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων της επιβατικής δραστηριότητας όπως είχαν καταγραφεί στην συγκριτική περίοδο», επισημαίνει η εταιρεία προσθέτοντας ότι η μειωμένη προσφορά και η διακοπή της προσφοράς υπηρεσιών στα άλλα προαναφερθέντα τμήματα στα οποία δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα η κυκλοφορία αναμένεται να διαρκέσει έως το τέλος του 2025.

    Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, ο κύκλος εργασιών που αφορά τα έσοδα από εισιτήρια για το 2023 ανήλθε σε 46.666.048 ευρώ έναντι 82.103.990 την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ήτοι μείωση περίπου 43,16%, η οποία οφείλεται κυρίως στην διακοπή της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών και των καταστροφών που προκλήθηκαν από την κακοκαιρία Daniel.

    Τα έσοδα από μεταφορά επιβατών μειώθηκαν κατά 41,95%, ενώ τα έσοδα από μεταφορά εμπορευμάτων μειώθηκαν κατά 47,18%. Τα συνολικά έσοδα της Εταιρείας (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών εσόδων) μειώθηκαν από €153.897.412 το 2022 σε €97.023.163 το 2023 (-36,96%). Μειωμένο ήταν το ενεργειακό κόστος λόγω της δραστικά μειωμένης κυκλοφορίας, καθώς επίσης και το κόστος καυσίμων, αλλά και των τελών χρήσης δικτύου λόγω της μείωσης των σιδηροδρομικών χιλιομέτρων, η οποία με τη σειρά της προκάλεσε πρόσθετα κόστη σε μισθωμένα μέσα μεταφοράς, όπως για παράδειγμα λεωφορεία, από €2.322.225 το 2022 σε €6.664.298 το 2023 καθώς πολλά σιδηροδρομικά δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με οδικά. Επίσης τα λοιπά διάφορα έξοδα αυξήθηκαν από 15,1 εκ. ευρώ σε 20,6 εκ. ευρώ.

    Για τους λόγους αυτούς αυξήθηκε ραγδαία ο δανεισμός και η ανάγκη για χρηματοδότηση από τη μητρική εταιρεία του Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane, με την εγγύηση του μετόχου Trenitalia, η οποία υποστήριξε την ΗΤ μέσω εκταμιεύσεων ποσού €70 εκ. σε δάνεια το 2023.

    Παρά τη μείωση του έργου, επισημαίνεται ότι υπήρχαν δαπάνες που δεν μπορούσαν να μειωθούν περισσότερο λόγω της φύσης της δραστηριότητας. Πηγές κοντά στην υπόθεση σημειώνουν ότι δεν έγιναν περικοπές προσωπικού καθώς το σύστημα έπρεπε να παραμένει σε ετοιμότητα και η εκπαίδευση νέων μηχανοδηγών θα απαιτούσε διάστημα δύο ετών.

    Παράλληλα σε εκκρεμότητα παραμένουν και οι Υποχρεώσεις κυρίως προς τον ΟΣΕ για τα τέλη χρήσης της γραμμής, οι οποίες στο τέλος του 2023 ανέρχονταν σε 74.397.001 ευρώ (€58.277.762 την 31η Δεκεμβρίου 2022). Πρόκειται για τα ποσά που έχουν προκύψει μετά το 2019 που διπλασιάστηκαν τα τέλη από τον Οργανισμό.

    Οι αποζημιώσεις για τα Τέμπη

    Εως και σήμερα η ΗΤ έχει καταβάλει σε αποζημιώσεις συνολικά το ποσό των €2.740.800. Επιπλέον, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, έχουν ήδη αρχίσει να φτάνουν οι πρώτες αγωγές αποζημίωσης για αστικά δικαστήρια από συγγενείς των θυμάτων ή εκ μέρους των τραυματιών, η εκδίκαση των οποίων ωστόσο έπεται της ποινικής διερεύνησης της τραγωδίας των Τεμπών, η οποία ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη.

    Εχει υπολογιστεί ότι οι αποζημιώσεις αυτές, μπορούν να ξεπεράσουν κατά πολύ και τα 100 εκ. ευρώ, αναλόγως με το ενδεχόμενο διαπίστωσης μεριδίου ευθύνης εκ μέρους της εταιρείας, αλλά υπάρχουν διαβεβαιώσεις ότι καλύπτονται από τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά της.

    Σε ό,τι αφορά τη δικαστική διερευνηση της υπόθεσης, στις σημειώσεις αναφέρεται ότι έχει ηδη ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος στελεχών / διευθυντών της εταιρείας και αναμένεται να απολογηθούν για το πλημμέλημα που φέρεται να διέπραξαν λόγω της μη άμεσης ενεργοποίησης του συστήματος επικοινωνίας GSMR. Επισημαίνεται πάντως ότι «το σχετικό σύστημα δεν είχε τεθεί για πραγματικούς και νομικούς λόγους σε λειτουργία, καθώς δεν είχε λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από την αρμόδια αρχή (ΡΑΣ) και δεν είχε εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος από τον διαχειριστή δικτύου (ΟΣΕ)».

    Ο εμπορευματικός κλάδος

    Εκτός της επιβατικής και η δραστηριότητα μεταφοράς εμπορευμάτων επηρεάστηκε σοβαρά από τα γεγονότα του 2023. Σύμφωνα με την εταιρεία, «η μειωμένη ικανότητα εξυπηρέτησης της ζήτησης λόγω μη διαθεσιμότητας υποδομής και η επιθετική πολιτική τιμών που εφαρμόζουν οι ανταγωνιστές οδήγησαν σε σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών της». Μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου 2023 υπήρξε αποκατάσταση της εμπορευματικής δραστηριότητας που οδήγησε σε ανάκαμψη της κυκλοφορίας και του τζίρου.

    Το κλείσιμο όμως των τμημάτων της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης που επλήγησαν από την πλημμύρα του Daniel, σε συνδυασμό με τις απεργίες στις υποδομές της Βόρειας Μακεδονίας , και τους περιορισμούς στην κυκλοφορία που εφαρμόστηκαν στις γραμμές της Βόρειας Ελλάδας που οδηγούν στα βουλγαρικά σύνορα (Κουλάτα) οδήγησαν σε σχεδόν πλήρη παύση της εμπορικής δραστηριότητας της επιχείρησης, η οποία άρχισε να ομαλοποιείται ξανά μόλις τον Δεκέμβριο του 2023.

    Το επενδυτικό πλάνο

    Ως προς τις επενδύσεις, στις οποίες υποχρεώνεται η ΗΤ βάσει της σύμβασης με το Δημόσιο και ανέρχονται σε 163,5 εκ ευρώ, η εταιρεία σημειώνει ότι το ποσό των 47,5 εκ. ευρώ αφορά την απόκτηση και δρομολόγηση 5 ETR470, και έχει ήδη ολοκληρωθεί. Ως προς τις υπόλοιπες επενδύσεις, η Σύμβαση προβλέπει προθεσμία ολοκλήρωσης έως το 2024 επένδυσης 15 εκ. ευρώ για συστήματα ΙΤ (συμπεριλαμβάνεται η νέα εμπορική πλατφόρμα για την οποία έχει ήδη συγκεντρωθεί κεφαλαιουχική δαπάνη περίπου 4,3 εκατ. ευρώ), έως το τέλος του 2027 επένδυση για μίσθωση νέου τροχαίου υλικού αξίας 86 εκ. ευρώ, και έως το τέλος του 2029 επένδυση για αναβάθμιση 15 μονάδων μισθωμένου τροχαίου υλικού, με αξία 15 εκ. ευρώ.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Δυστύχημα στα Τέμπη: Δίωξη σε δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Hellenic Train
    Δυστύχημα στα Τέμπη: Δίωξη σε δύο υψηλόβαθμα στελέχη της Hellenic Train

    Εχει ασκηθεί δίωξη σε βάρος συνολικά 33 στελεχών - Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο άσκησης πρόσθετων διώξεων σε βάρος υπηρεσιακών στελεχών

    Με την άσκηση δίωξης σε βάρος δύο υψηλόβαθμων στελεχών της Hellenic Train συνεχίζεται η έρευνα του εφέτη-ανακριτή, Σωτήρη Μπακαΐμη για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Έπειτα από την ανακοίνωση των αξιόποινων πράξεων από τον κ. Μπακαΐμη, ο αρμόδιος Αντεισαγγελέας Εφετών άσκησε χθες δίωξη σε βάρος των δύο στελεχών της Hellenic Train η οποία ως ανώνυμη σιδηροδρομική εταιρεία, μεταξύ άλλων έχει την κύρια δραστηριότητα για την παροχή υπηρεσιών έλξης για τη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων.
    Η δίωξη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο και σε διευθυντή διεύθυνσης της Α.Ε. οι οποίοι διώκονται για αξιόποινες πράξεις που τελέστηκαν δια παραλείψεως και ειδικότερα για τα πλημμελήματα, της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή και της απλής σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή, ενώ να διευκρινιστεί ότι σε βάρος των υπολοίπων 31 (στελεχών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) έχει ασκηθεί δίωξη και για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας.
    Εχει ασκηθεί δίωξη σε βάρος συνολικά 33 στελεχών, ενώ εξετάζονται τυχόν ευθύνες και δύο ακόμη φορέων, χωρίς να αποκλείεται το εν δεχόμενο άσκησης πρόσθετων διώξεων σε βάρος υπηρεσιακών στελεχών, με τους οποίους, εκτός απροόπτου, αναμένεται να περαιωθεί η κύρια ανάκριση και να ανοίξει έτσι ο δρόμος για την εκδίκαση της υπόθεσης. Σημειώνεται πως σύμφωνα με εκτιμήσεις που βασίζονται στα μέχρι σήμερα δεδομένα και εφόσον δεν προκύψουν άλλες καθυστερήσεις, τότε ο προσδιορισμός της δίκης – με την προϋπόθεση ότι θα έχει ψηφιστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης («νόμος Φλωρίδη») - «είναι εφικτός» για τον ερχόμενο Ιούνιο και σε αίθουσα που θα διαμορφωθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
    Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα αναμένεται να συνεδριάσει τελικά το Συμβούλιο Εφετών Λάρισας προκειμένου να εξετάσει το αίτημα του Εφέτη Ανακριτή, εάν έχει ή όχι τη δυνατότητα να χορηγήσει στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής αντίγραφα της κύριας ανάκρισης η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Σημειώνεται πως επί του ερωτήματος του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Λάρισας, Βασίλη Κόκκαλη για το αν και πότε θα χορηγηθούν έγγραφα της Ανάκρισης, ο αρμόδιος Αντεισαγγελέας Εφετών ενημέρωσε χθες εγγράφως τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής ότι το θέμα εκκρεμεί στο Συμβούλιο Εφετών.

    Το Συμβούλιο δεν έλαβε τελικά χθες απόφαση, εξέλιξη που αναμένεται από τη σημερινή συνεδρίασή του, που θα αποφανθεί με βούλευμα. Όταν βεβαίως εκδοθεί το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας μπορεί να έχει απαντηθεί το ερώτημα του Εφέτη – Ανακριτή, ωστόσο δεν θα υφίσταται Εξεταστική Επιτροπή, όπως αυτή τουλάχιστον ορίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο, αφού χθες οι εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση, Νέα Αριστερά και Σπαρτιάτες) αποχώρησαν καταγγέλλοντας μεθοδεύσεις για συγκάλυψη και «νομιμοποίηση» της «εκ των προτέρων ειλημμένης απόφασης της πλειοψηφίας» να απαλλάξει με πόρισμα, τους ιθύνοντες για το έγκλημα των Τεμπών.

    Πηγή: onlarissa - Protothema.gr
  • Hellenic Train: Αρχίζουν ξανά από σήμερα τα δρομολόγια του Οδοντωτού για Διακοπτό - Καλάβρυτα
    Hellenic Train: Αρχίζουν ξανά από σήμερα τα δρομολόγια του Οδοντωτού για Διακοπτό - Καλάβρυτα

    Δείτε τις ώρες αναχώρησης των δρομολογίων που θα εκτελούνται πλέον κανονικά

    Η Hellenic Train ενημερώνει ότι, από σήμερα Παρασκευή 8/12/2023, επανέρχονται κανονικά τα δρομολόγια του Οδοντωτού σιδηρόδρομου, στη γραμμή Διακοπτό- Καλάβρυτα- Διακοπτό, κατόπιν αποκατάστασης της γραμμής από το Διαχειριστή Υποδομής.

    Συγκεκριμένα εκτελούνται τα δρομολόγια:

    1330 (Διακοπτό- Καλάβρυτα), ώρα αναχώρησης 09:52

    1331 (Καλάβρυτα- Διακοπτό), ώρα αναχώρησης 11:04

    1332 (Διακοπτό- Καλάβρυτα), ώρα αναχώρησης 12:17

    1333 (Καλάβρυτα- Διακοπτό), ώρα αναχώρησης 13:37

    1336 (Διακοπτό- Καλάβρυτα), ώρα αναχώρησης 15:07

    1337 (Καλάβρυτα- Διακοπτό), ώρα αναχώρησης 16:25

    Πηγή: Thebest.gr

  • ΡΑΣ: Ολοκληρώθηκε η αυτεπάγγελτη έρευνα για το δυστύχημα των Τεμπών: Κλήση σε ακρόαση του ΟΣΕ και της Hellenic Train Α.Ε.
    ΡΑΣ: Ολοκληρώθηκε η αυτεπάγγελτη έρευνα για το δυστύχημα των Τεμπών: Κλήση σε ακρόαση του ΟΣΕ και της Hellenic Train Α.Ε.

    Την άμεση κλήση σε ακρόαση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και της Hellenic Train A.E με αντικείμενο τον έλεγχο των φερόμενων παραβάσεων αναφορικά με τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, αποφάσισε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία ολοκλήρωσε την αυτεπάγγελτη έρευνα που διενέργησε.

    Μόλις ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη διαδικασία της ακρόασης στην οποία τα εμπλεκόμενα μέρη θα καταθέσουν τις θέσεις τους για τις παραβάσεις που τους έχουν αποδοθεί, θα εκδοθεί η τελική απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για το δυστύχημα των Τεμπών.

    Η εν λόγω απόφαση θα περιλαμβάνει λεπτομερώς τις φερόμενες παραβάσεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας και την επιβολή των σχετικών κυρώσεων που αυτές επισείουν. Θα καταγράφονται επίσης και οι σχετικές συστάσεις βελτίωσης των συστημάτων ασφάλειας των ελεγχόμενων σιδηροδρομικών φορέων, οι οποίες θα έχουν χαρακτήρα δεσμευτικών προτάσεων συμμόρφωσης.

    Η εν λόγω απόφαση θα περιλαμβάνει λεπτομερώς τις φερόμενες παραβάσεις της σιδηροδρομικής νομοθεσίας και την επιβολή των σχετικών κυρώσεων που αυτές επισείουν. Θα καταγράφονται επίσης και οι σχετικές συστάσεις βελτίωσης των συστημάτων ασφάλειας των ελεγχόμενων σιδηροδρομικών φορέων, οι οποίες θα έχουν χαρακτήρα δεσμευτικών προτάσεων συμμόρφωσης.

    Δεύτερον: Στην ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας τα οποία είναι υποχρεωμένοι να συντάσσουν και να τηρούν ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και η Σιδηροδρομική Επιχείρηση Hellenic Train Α.Ε. μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο.

    Οι εμπειρογνώμονες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων συνέλεξαν, ερεύνησαν και αξιολόγησαν λεπτομερώς έγγραφα, πληροφορίες, μαρτυρίες και ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούν το προσωπικό του Διαχειριστή Υποδομής και της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης που εμπλέκονται στο δυστύχημα, ολοκληρώνοντας την έρευνα σε εύλογο χρόνο.

    Μετά το πέρας της αυτεπάγγελτης έρευνας το επιστημονικό προσωπικό της Μονάδας Ασφάλειας συνέταξε πόρισμα/έκθεση ελέγχου, στο οποίο καταγράφονται οι διαφαινόμενες παραβάσεις των κανονισμών και των διατάξεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας αλλά και των απαιτήσεων των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ) του ΟΣΕ και της Hellenic Train A.E.

    Η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στην οποία κατατέθηκε το πόρισμα/ έκθεση ελέγχου της ΜΑΣΔ αποφάσισε την άμεση κλήση σε ακρόαση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και της Hellenic Train A.E με αντικείμενο τον έλεγχο των φερόμενων παραβάσεων.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch