Υπό την αιγίδα του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου (European Schoolnet) και η Πάτρα - όπως τα Τρίκαλα, η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα- συμμετείχε δυναμικά στο «CodeAthon: Βελτιώστε το παιχνίδι και παίξτε!» στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού!
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕΔΕ), θέτοντας εξ αρχής υπό την αιγίδα της τον Διαγωνισμό CodeAthon, συνετέλεσε από κοινού στην επιτυχή ανάδειξη του προγραμματισμού και των ψηφιακών δεξιοτήτων.
Η γιορτή του κώδικα σε Scratch ολοκληρώθηκε στις 19 Οκτωβρίου 2018, στους φιλόξενους χώρους του συνδιοργανωτή φορέα, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), σε μία πρωτοβουλία των οργανισμών WRO Hellas και STEM Education.
Σε αυτή την εκδήλωση, μη διαγωνιστικού χαρακτήρα, μαθητές σε ομάδες από σχολεία των Πατρών και Αιγίου (6ο Δημοτικό Αιγίου, 20ο Γυμνάσιο και 21ο Γυμνάσιο Πατρών, 1ο ΓΕΛ Αιγίου και 11ο ΓΕΛ Πατρών) μετείχαν στη δράση. Οι μαθητές τροποποίησαν και βελτίωσαν τον προγραμματισμό ενός ημιτελούς παιχνιδιού για υπολογιστή στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch του MIT.
Ο στόχος ήταν, να παροτρύνει τους μαθητές ηλικίας 8-16 ετών να αποκτήσουν μία δημιουργική στάση απέναντι στον προγραμματισμό, αναπτύσσοντας παράλληλα τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες, αλλά και να ενισχύσουν την ομαδικότητά τους.
Την ημέρα διεξαγωγής του CodeAthon, οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους 4 ώρες για να εμπλουτίσουν το παιχνίδι. Οι ομάδες είτε εφάρμοσαν τις ιδέες που σκέφτηκαν κατά τον μήνα της προετοιμασίας, είτε αυτοσχεδίασαν επί τόπου, με την καθοδήγηση των συνεργατών του STEM Education με συγκεκριμένα προβλήματα προς επίλυση (πχ. πρόσθετες συμπεριφορές που βασίζονται σε συμβάντα, ανάπτυξη «οδικών βοηθημάτων», χειρισμός των εικονικών οχημάτων με εξωτερικά χειριστήρια, κατασκευή εικονικών οργάνων μέτρησης, δημιουργία ηχητικού interface, κ.ά.).
Ο σκοπός του CodeAthon είναι καθαρά εκπαιδευτικός και ψυχαγωγικός και νικητές αναδείχθηκαν το παιχνίδι και η μάθηση! Κατά τη διάρκεια του παρουσιάστηκαν ζωντανά τα παιχνίδια ορισμένων από τις ομάδες.