Επίκαιρα

“Ξέφραγο αμπέλι” η Ηλεία στη διακίνηση μεταναστών

“Ξέφραγο αμπέλι” η Ηλεία στη διακίνηση μεταναστών

Άγνωστο το πόσα "φορτία" έχουν αναχωρήσει για Ιταλία από τα παράλια του νομού - Χωρίς ραντάρ ελέγχου η ακτογραμμή

Του Γιάννη Σπυρούνη

Είναι γνωστό εδώ και αρκετά χρόνια πως η ακτογραμμή της Ηλείας δεν μπορεί να ελεγχθεί για περιπτώσεις διακίνησης μεταναστών. Η απουσία ραντάρ στην συγκεκριμένη ζώνη δίνει τη δυνατότητα στα κυκλώματα που δραστηριοποιούνται στην “χρυσοφόρα” διακίνηση “ελπίδας” να θησαυρίσουν. Ακόμα και αν το ταξίδι “στραβώσει” οι εγκέφαλοι έχουν πάρει τα χρήματά τους και την ευθύνη όλη έχουν σηκώσει στις πλάτες τους οι “μισθοφόροι” που έχουν αναλάβει να κάνουν το ταξίδι, ή να αποτελέσουν τους μεσάζοντες. Η τεράστια και άμεσα προσβάσιμη σχεδόν στο σύνολό της ακτογραμμή της Ηλείας, είναι το ένα από τα δύο πλεονεκτήματα που οι διακινητές την επιλέγουν. Το δεύτερο είναι η απόστασή της από την Ιταλία, όπου το ταξίδι χρειάζεται από 24 έως το πολύ 36 ώρες για να ολοκληρωθεί…

Η τελευταία υπόθεση διακίνησης μεταναστών με σκάφος μπορεί να είχε αίσιο τέλος για τις αρχές, όμως σίγουρα για την περιοχή της Ηλείας δεν ήταν η τελευταία που θα την απασχολήσει… Σε κεντρικό επίπεδο οι υπηρεσίες Ασφαλείας του Λιμενικού Σώματος είχαν την πληροφορία για το δρομολόγιο της περασμένης εβδομάδας. Μέσα σε λίγες ώρες εντοπίστηκε και ακινητοποιήθηκε το σκάφος των διακινητών, οι 119 παράτυποι μετανάστες, οι οδηγοί με τα λεωφορεία μεταφοράς.

diakinites

Η πορεία απο την Πύλο

Οι Αρχές γνώριζαν πως το δρομολόγιο των διακινητών θα ξεκινούσε από την Πύλο. Έτσι παρακολουθούσαν την πορεία του και όταν έφτασε στην Ηλεία, εντοπίστηκε περίπου πέντε ναυτικά μίλια από το Κατάκολο, στην περιοχή της Σκαφιδιάς. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Το σκάφος ακινητοποιήθηκε και μεταφέρθηκε στο Κατάκολο με τους δύο Ρώσους και τον έναν Ουκρανό, ενώ αργότερα εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν ένας ακόμα Ουκρανός και ένας Έλληνας. Οι Αρχές κατάφεραν να μπλοκάρουν και τα δύο λεωφορεία που είχαν μεταφέρει τους 119 Ιρακινούς στα διόδια της Ελευσίνας και να συλλάβουν τους οδηγούς. Μέσα στην περασμένη νύχτα είχαν φορτώσει από το κέντρο της Αθήνας, την οδό Πατησίων τους παράτυπους μετανάστες για την Ηλεία, αφήνοντάς τους κοντά στην παραλία των Σαβαλίων, όπου κάπου κοντά θα προσέγγιζε το σκάφος και μέσα στη νύχτα οι συνεργοί των διακινητών θα μετέφεραν στην ακτή τους μετανάστες.

paratupoi 3

Τα ραντάρ

Το θέμα των ραντάρ δεν είναι σίγουρα καινούργιο. Έχει αναδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν από το ρεπορτάζ. Όμως δεν έχει υπάρξει και κάποια θετική εξέλιξη. Το κόστος τους όπως αναφέρουν οι γνωρίζοντες είναι πολύ μικρό σε σχέση με τα οφέλη που μπορούν να προσφέρουν. Και σαφώς πρέπει να τοποθετηθούν στην περιοχή της Ηλείας, γιατί όσα μέσα και αν διαθέσει το Λιμενικό Σώμα ή ακόμα και η Αστυνομία για την επιτήρηση των ακτών δεν θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα. Οι γνώστες του χώρου τονίζουν πως δύο ραντάρ στο Κατάκολο και το Αρκούδι ή απέναντι στη Ζάκυνθο, επαρκούν για να καλύψουν όλη την περιοχή. Οι τοπικές λιμενικές υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες, όπως και οι αστυνομικές και η κατάσταση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί έτσι.

Να σημειώσουμε επίσης πως εδώ και πολύ καιρό έχει διαφανεί πως η Ηλεία θα αποτελέσει πύλη εξόδου από τη χώρα για χιλιάδες μετανάστες. Το είχε επισημάνει και ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας κ. Γεωργιόπουλος αλλά και οι δήμαρχοι των περιοχών που αποτελούν πύλη εξόδου. Ωστόσο τίποτα δεν έγινε και κανένας δεν μπορεί με βεβαιότητα να πει πόσα δρομολόγια έχουν ξεκινήσει από την Ηλεία για την Ιταλία και τι ακριβώς απέγιναν. Το πιθανότερο είναι να έφτασαν στον προορισμό τους χωρίς απώλειες και αυτό να αποτελεί διαφήμιση για το κύκλωμα των διακινητών που θα μπορεί να διατυμπανίζει πως έχει τον τρόπο να φτάσει χιλιάδες μετανάστες από τη Συρία, το Ιράκ, το Αφγανιστάν και άλλες περιοχές, στην καρδιά της Ευρώπης…

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις