Επίκαιρα

Γάμος και αγαμία στη ζωή της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας

Γάμος και αγαμία στη ζωή της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας

Ιερατική Σύναξη στον Ιερό Ναό Αγ. Αθανασίου Βουνάργου

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει καταρτίσει η Ιερά Μητρόπολη Ηλείας, την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου έ.έ. στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου Βουνάργου, πραγματοποιήθηκε η πρώτη μηνιαία Αδελφική Ιερατική Σύναξη για την Ιεραποστολική περίοδο 2018-2019, με τους Εφημερίους της Αρχιερατικής Περιφέρειας Πύργου και της Αρχιερατικής Περιφέρειας Ωλένης.
Μετά την κοινή προσευχή των Ιερέων, των Εκπαιδευτικών, καθώς επίσης της Μαθητιώσσας νεολαίας αυτού του Δημοτικού Διαμερίσματος, αλλά και Χριστιανών της Ενορίας, κατά την τέλεση της υποδειγματικής Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας, την οποία Ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. Γερμανός πλαισιούμενος από πλειάδα Ιερεών, ακολούθησε μικρή δεξίωση σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, από τον Εφήμεριο του Ιερού Ναού π. Παναγιώτη Στεβή και τα μέλη του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.
Στην συνέχεια ακολούθησε η εισήγηση του Σεπτού μας Ποιμενάρχου κ.κ. Γερμανού, με Θέμα: «Γάμος και αγαμία στη ζωή της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας».
iearatiki2
Στην εμπεριστατωμένη αυτή ενδιαφέρουσα εισήγηση Θεολογικά αλλά και Αγιογραφικά, μέσα μάλιστα από πλούσια βιβλιογραφία, η οποία προκάλεσε τα ευμενή σχόλια των παρισταμένων Ιερέων και θα βοηθήσει αναμφίβολα τους συμμετέχοντες εις την άσκηση και επιτέλεση των ποιμαντικών τους καθηκόντων, ο Σεβασμιώτατος ανέφερε χαρακτηριστικά μεταξύ πολλών άλλων, ότι ο Γάμος είναι: 1ον) Ένωσις δύο ανθρώπων, ενός ανδρός και μίας Γυναικός. 2ον) Είναι «συγκλήρωσις του βίου παντός». Δηλαδή δεν είναι μία ένωσις στιγμιαία ή περιστασιακή, αλλά ένωσις που διαρκεί σ’ ολόκληρο τον χρόνο της ζωής των δύο ανθρώπων που συνδέονται με τον Γάμον, μέχρι του θανάτου τους. Και 3ον) «Θείου τε και ανθρωπίνου δικαίου κοινωνία». Δηλαδή ο Γάμος είναι θεσμός διεπόμενος από το δίκαιον του Θεού «θείον δίκαιον», και από το δίκαιον των ανθρώπων «θετικόν δίκαιον», και άρα θεσμός προστατευόμενος από τον θείον και τον ανθρώπινον Νόμον.
Εκτεταμένα δε αναφέρθηκε στον Χριστιανικό Γάμο, στον θεσμό του Γάμου και τον σκοπό του, καθώς επίσης στην κατά Χριστόν αγαμία και τον σκοπό της Παρθενίας, στην ηδονή και την οδύνη, στους «δερματίνους χιτώνες», με τους οποίους έντυσε ο Θεός τους Πρωτοπλάστους μετά την πτώση τους και τέλος στους Έγγαμους και άγαμους Κληρικούς, τονίζοντας ότι όλοι έχουμε τον ίδιο σκοπό και την ίδια αποστολή δηλ. να επιτελέσουμε την σωτηρία των Χριστιανών που μας εμπιστεύτηκε η Εκκλησία μας, αλλά και την ιδική μας σωτηρία, υποδεικνύοντας μάλιστα πατρικά, ότι πρέπει να υπάρχει πλήρης αδελφωσύνη και αλληλοκατανόηση μεταξύ των Ιερέων, ενώ απαιτείται επαγρύπνισης, περισσότερος πνευματικός εξοπλισμός και αγώνας την σημερινή εποχή...
iearatiki3
Κατακλείοντας την εισήγησή του, επεσήμανε κατηγορηματικά και σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες της Αγίας Εκκλησίας μας, ότι ο δεύτερος γάμος των εν χηρεία Κληρικών δεν επιτρέπεται διόλου, καυτηριάζοντας μάλιστα την πρόσφατη απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η οποία απεφάσισε να επιτρέψει γάμον μετά την χειροτονία ως αντικανονική...
Μετά την εισήγηση έγινε γόνιμη διαλογική συζήτηση επί του προκειμένου θέματος, καθώς επίσης και για άλλα θέματα Λειτουργικά, Διοικητικά και Ποιμαντικά στις κατά τόπους ενορίες.
Οι Εφημέριοι, ανανέωσαν την φιλάδελφη συνάντησή τους, για την επόμενη Ιερατική Σύναξη, η οποία θα πραγματοποιηθεί συν Θεώ στις 8 Δεκεμβρίου έ.έ. στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου του Δ.Δ. Γρανιτσεΐκων Πύργου, με εισηγητή τον κ. Ιωάννη Παπαδόπουλο επίτιμο Γυμνασιάρχη, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα: «Η αλήθεια της πίστεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας. ΜΟΝΟΣ δρόμος ενώσεως του ανθρώπου με τον Τριαδικόν Θεόν. Οι αιρέσεις».
π. Νικόλαος Κατσηδήμας.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup