Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2019 09:31

Συγχαρητήρια Πλακιωτάκη στους λιμενικούς του Λιμεναρχείου Κυλλήνης για τη διάσωση της γυναίκας

Γράφτηκε από τον

Τα θερμά του συγχαρητήρια προς τους δύο λιμενικούς του Λιμεναρχείου Κυλλήνης, Θεόδωρο Σκαλτσά και Παναγιώτη Μουρτζίνη, έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης οι οποίοι με κίνδυνο της ζωής τους διέσωσαν μια οδηγό η ζωή της οποίας κινδύνευσε σοβαρά το βράδυ της στο λιμάνι της Κυλλήνης.

Συγκεκριμένα το βράδυ της Δευτέρας 23 Δεκεμβρίου, λόγω ιδιαίτερα δυσμενών καιρικών συνθηκών, το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Fior di Levante», της εταιρίας Levante Ferries, αντιμετώπισε προβλήματα στο λιμάνι της Κυλλήνης, προερχόμενο από την Κεφαλονιά, κατά τη διάρκεια της αποβίβασης επιβατών και οχημάτων.

Μια βίαια μετατόπιση του πλοίου λόγω του καιρού ώθησε ένα αυτοκίνητο το οποίο εκείνη την ώρα αποβιβαζόταν στο κενό μεταξύ της προβλήτας και της ράμπας του πλοίου με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει άμεσα η ζωή της οδηγού του. Οι δύο κελευστές έσπευσαν και πρόλαβαν να απεγκλωβίσουν την οδηγό του, πριν το όχημα βρεθεί στην θάλασσα.

Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός πως τα δύο στελέχη του Λιμενικού Σώματος έσπευσαν να διασώσουν την οδηγό αψηφώντας τον σοβαρό κίνδυνο που ενείχε η απόφαση τους για την ίδια τους τη ζωή, μια και μερικά δευτερόλεπτα μετά τον απεγκλωβισμό της το αυτοκίνητο έπεσε στη θάλασσα.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης, «θα επικοινωνήσω άμεσα με τους δύο κελευστές, καθώς και με τη διοικητή του Λιμεναρχείου Κυλλήνης ανθυποπλοίαρχο Λ.Σ. Βασιλική Ασημακοπούλου, προκειμένου να τους εκφράσω διά ζώσης τα συγχαρητήριά μου».

«Με αφορμή το συμβάν αυτό», συνέχισε, «θέλω να υπογραμμίσω όχι μόνο το ήθος, αλλά και την αυταπάρνηση με την οποία καθημερινά από την μια άκρη της Ελλάδος ως την άλλη, τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, γυναίκες και άνδρες, υπερβάλλουν εαυτόν για να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους. Για τον λόγο αυτό», κατέληξε, «η Πολιτεία έχει χρέος να κάνει ό,τι μπορεί ώστε να ενισχύσει την προσπάθεια τους με κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο».

Πηγή: iefimerida.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2019 16:56

Σχετικά Άρθρα

  • Αυγερινοπούλου: Νέο σκάφος του Λιμενικού Σώματος στην Κυλλήνη
    Αυγερινοπούλου: Νέο σκάφος του Λιμενικού Σώματος στην Κυλλήνη

    Συνάντηση με τον Αρχηγό του Λιμενικού, αντιναύαρχο Αλεξανδράκη

    Η ενίσχυση του Λιμένος της Κυλλήνης, αλλά και θέματα επιτήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος, απασχόλησαν την συνάντηση που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχο Γιώργο Αλεξανδράκη.

    Κατά την διάρκεια της συνάντησης έγινε ενημέρωση για όλα τα αναπτυξιακά προγράμματα και τις δυνατότητες χρηματοδότησης έργων για την γαλάζια ανάπτυξη, την ανάπτυξη υποδομών και εξωστρέφειας αλλά και την ολοκλήρωση των συστημάτων ασφαλείας στους λιμένες μας, σε συνάφεια και με τα έργα που έχουν ήδη προγραμματιστεί.

    Σε αυτό το πλαίσιο, ενισχύεται εξοπλιστικά το Λιμενικό Σώμα στο λιμάνι της Κυλλήνης, καθώς άμεσα αναμένεται η αντικατάσταση του παλιού περιπολικού σκάφους με καινούριο, πνευστό περιπολικό κλειστού τύπου, αυξημένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων. Η Βουλευτής είχε θέσει το αίτημα στο Υπουργείο ήδη από την αρχή της χρονιάς στηρίζοντας το αίτημα του Λιμενικού Σώματος και πλέον εντός των επομένων εβδομάδων αναμένεται να παραδοθεί στην υπηρεσία της Κυλλήνης ένα σκάφος Viking 12μετρο με 2 μηχανές και 50 κόμβους ταχύτητα. Η κα. Αυγερινοπούλου ευχαρίστησε ιδιαίτερα την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, για την εξοπλιστική ενίσχυσή τους σχετικά με την ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)
    Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)

    Ολοκληρώνεται αυτή την ώρα η ανάσυρση του αυτοκινήτου που νωρίτερα το απόγευμα έπεσε μέσα στο λιμάνι της Κυλλήνης.

    Το όχημα ήταν σταθμευμένο κοντά στο αλιευτικό καταφύγιο και "κύλησε" προς τη θάλασσα καταλήγοντας σε αυτή.

    Επειδή δεν ήταν σαφές αν υπήρχαν άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους περίοικους και το Λιμεναρχείο Κυλλήνης, αλλά και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

    Άμεσα έπεσε μέσα στο νερό ο δύτης Γιώργος Δραγώνας, για να εντοπίσει και να ελέγξει το όχημα.

    Όπως αποδείχθηκε σε αυτό δεν υπήρχαν επιβάτες, ενώ η ιδιοκτήτρια εμφανίστηκε σχεδόν την ίδια ώρα, λέγοντας πως το είχε σταθμεύσει κανονικά στο σημείο.

    Η ιδιοκτήτρια και μια φίλη της επέβαιναν στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με πληροφορίες στάθμευσαν και κατέβηκαν για να αγοράσουν τα εισιτήρια τους.

    Τότε το αυτοκίνητο κινήθηκε μόνο του, πέφτοντας στη θάλασσα καταλήγοντας σε απόσταση 30 μέτρων από το ντόκο του λιμανιού σε βάθος πέντε μέτρων...

    Δείτε φωτογραφίες και video:

    Killini auto anelkisi 2

    Killini auto anelkisi 3

    Killini auto anelkisi 5

    Killini auto anelkisi 6

    Killini auto anelkisi 7

    Killini auto anelkisi 8

  • Κυλλήνη: Αυτοκίνητο "τσούλησε" στο λιμάνι και έπεσε στη θάλασσα
    Κυλλήνη: Αυτοκίνητο

    Αναστάτωση επικράτησε περίπου στις τέσσερις το απόγευμα στο λιμάνι της Κυλλήνης, όταν αυτοκίνητο κύλησε από το χώρο του αλιευτικού καταφυγίου που ήταν σταθμευμένο στην προκυμαία και έπεσε στη θάλασσα.

    Την πρώτη στιγμή οι αυτόπτες μάρτυρες δεν γνώριζαν αν υπήρχαν άνθρωποι μέσα σε αυτό και επικράτησε πανικός για να σώσουν τους πιθανούς επιβάτες.

    Άμεσα κινητοποιήθηκε το προσωπικό του Λιμεναρχείου Κυλλήνης και δύτης, για τις αναζητήσεις στο λιμάνι.

    Γρήγορα όμως όλοι ανακουφίστηκαν όταν έγινε γνωστό πως η ιδιοκτήτρια του οχήματος, βρισκόταν σε κατάστημα της περιοχής, και το όχημα είχε κινηθεί προς τη θάλασσα μόνο του.

    Αυτή την ώρα οι δύτες αναζητούν το ακριβές σημείο που έχει καταλήξει το όχημα για την ανάσυρσή του.

    Killini auto 2

    Killini auto 3

  • Υ.Α. Πύργου: Εξιχνίασε την απόπειρα διάρρηξης του ΑΤΜ στην Κυλλήνη - Στην Αττική τρεις συλλήψεις
    Υ.Α. Πύργου: Εξιχνίασε την απόπειρα διάρρηξης του ΑΤΜ στην Κυλλήνη - Στην Αττική τρεις συλλήψεις

    Ένας 27χρονος αλλοδαπός και δύο Έλληνες ηλικίας 26 και 33 ετών συνελήφθησαν στην Αττική χθες ως κατηγορούμενοι στην εμπλοκή τους σε εγκληματική ομάδα που είχε ως στόχο ΑΤΜ στην επαρχία. Το κουβάρι της υπόθεσης άρχισε να ξετυλίγεται από την εξιχνίαση της περίπτωσης απόπειρας διάρρηξης ΑΤΜ της Εθνικής Τράπεζας σε χώρο καταστήματος στην Κυλλήνη τα ξημερώματα της 8ης Μαρτίου 2024, από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Πύργου.

    Οι έρευνες συνεχίστηκαν από αστυνομικούς του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, που εντόπισαν και συνέλαβαν τους δράστες.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. "... συνελήφθησαν, στο πλαίσιο αστυνομικής επιχείρησης, πρωινές ώρες χθες (1-10-2024) σε διάφορες περιοχές της Αττικής, από αστυνομικούς του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, 27χρονος αλλοδαπός και -2- ημεδαποί, ηλικίας 26 και 33 ετών, μέλη εγκληματικής ομάδας και σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία –κατά περίπτωση- για απόπειρα διακεκριμένης κλοπής, κατασκευή και κατοχή εκρηκτικών υλών, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, πλαστογραφία, απείθεια και παράβαση των νόμων περί ναρκωτικών και περί όπλων.

    Ειδικότερα, από την προανακριτική έρευνα της ανωτέρω υπηρεσίας, σε συνεργασία με την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Πύργου, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, προέκυψε ότι πρόκειται για ομάδα με διαρκή δράση, ιεραρχική δομή και διακριτούς ρόλους μεταξύ των μελών της.

    Ως προς τον τρόπο δράσης τους, οι κατηγορούμενοι αφαιρούσαν οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούσαν για τις μεταφορές τους, ενώ φαίνεται να είχαν στοχοποιήσει μηχανήματα αυτόματης ανάληψης χρημάτων (ΑΤΜ), σε περιοχές της επαρχίας.

    Σχετικά με τους ρόλους του κάθε μέλους, ο 27χρονος διέθετε καθοριστικό ρόλο, φροντίζοντας για το σχεδιασμό της δράσης και τη διαχείριση των μεταφορικών τους μέσων, ενώ τα άλλα δύο μέλη είχαν υποστηρικτικό ρόλο.

    Μετά από έρευνα στις οικίες και στην κατοχή τους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

    • 2,5 γραμμ. ακατέργαστης και 1 γραμμ. κατεργασμένης κάνναβης,
    • το χρηματικό ποσό των -2.145- ευρώ,
    • αυτοκίνητο,
    • αναδιπλούμενο μαχαίρι,
    • 9 φυσίγγια,
    • πλήθος εργαλείων και
    • πλήθος συσκευών τηλεφωνίας και καρτών SIM.

    Από την προανακριτική έρευνα εξιχνιάστηκαν μέχρι στιγμής, κλοπή οχήματος από την περιοχή της Μεταμόρφωσης και απόπειρα διάρρηξης σε ΑΤΜ που έλαβε χώρα 8-3-2024 στην Κυλλήνη Ηλείας.

    Το ανωτέρω αφαιρεθέν όχημα χρησιμοποιήθηκε ως μεταφορικό μέσο των δραστών στην εν λόγω απόπειρα διάρρηξης και εντοπίστηκε εγκαταλελειμμένο χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας σε περιοχή της Ηλείας.

    Μετά από έλεγχο στο εσωτερικό του είχαν βρεθεί μεταξύ άλλων, αυτοσχέδια κατασκευή περιέχουσα εκρηκτική ύλη, πλαστικό δοχείο περιέχων βενζίνη, -0,5- γραμμ. κοκαΐνης και πλήθος διαρρηκτικών εργαλείων.

    Σημειώνεται ότι ο 27χρονος και ο 33χρονος είχαν απασχολήσει τις Αρχές κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα, ενώ η έρευνα για την εξακρίβωση του πλήρους εύρους της εγκληματικής τους δραστηριότητας συνεχίζεται.

    Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών".

    Kullini ATM 2

    Kullini ATM 3

    Kullini ATM 5

    Kullini ATM 6

    Kullini ATM 7

    Kullini ATM 8

  • Κυλλήνη: Απαγορεύθηκε ο απόπλους στο «Mare di Levante», λόγω βλάβης
    Κυλλήνη: Απαγορεύθηκε ο απόπλους στο «Mare di Levante», λόγω βλάβης

    Βλάβη υπέστη το πλοίο «Mare di Levante» κατά τον κατάπλου στην Κυλλήνη, νωρίς το απόγευμα της Τρίτης. Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Ζάκυνθο στην Κυλλήνη μεταφέροντας 223 επιβάτες, 50 Ι.Χ., 32 φορτηγά και τρία λεωφορεία.

    Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας "Levante Ferries", "... λόγω τεχνικού προβλήματος του πλοίου 'ΜARE DI LEVANTE' το δρομολόγιο 24/09/2024 από Κυλλήνη προς Ζάκυνθο 17:15 θα εκτελεστεί από το πλοίο 'ΚEFALONIA' στις 18:30. Καθώς και το δρομολόγιο από Ζάκυνθο προς Κυλλήνη 19:30 θα εκτελεστεί 20:15 με το πλοίο 'ΚEFALONIA'".

  • Στέλιος Φενέκος: Αυτά είναι τα διδάγματα από τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία
    Στέλιος Φενέκος: Αυτά είναι τα διδάγματα από τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία

    Τα διδάγματα από την τραγωδία με τη βύθιση του ιστιοφόρου στη Σικελία που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο έξι ανθρώπων αναλύει, με ανάρτησή του, ο Στέλιος Φενέκος.

    Ο υποναύαρχος του Πολεμικού Ναυτικού ε.α τονίζει ότι θα πρέπει ταυτόχρονα να αναλογισθούμε εάν το πλήθος των σκαφών που πλέουν στις θάλασσές μας (που ενοικιάζονται εύκολα, με προϋπόθεση να έχουν πτυχίο από ιστιοπλοϊκό όμιλο δύο άτομα από τους επιβαίνοντες), πληρούν τις αυξημένες προϋποθέσεις εκπαίδευσης και έχουν τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλείας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε δυσμενείς καταστάσεις.

    Η ανάρτησή του κ. Φενέκου

    Πριν μερικές ημέρες ένας ξαφνικός υδροστρόβιλος, στον όρμο Porticello της Ιταλίας, βύθισε ένα μεγάλο ιστιοφόρο 56 μέτρων που ήταν αγκυροβολημένο χωρίς μηχανές αναμμένες.

    Όλοι προβληματισθήκαμε για την σφοδρότητα του φαινομένου αλλά κυρίως για το πόσο ευάλωτο κατέστη το συγκεκριμένο σκάφος, αν και μεγάλο, με 9μελες πλήρωμα, εξαιρετικής κατασκευής και με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

    Και θα πρέπει ταυτόχρονα να αναλογισθούμε εάν το πλήθος των σκαφών που πλέουν στις θάλασσές μας (που ενοικιάζονται εύκολα, με προϋπόθεση να έχουν πτυχίο από ιστιοπλοϊκό όμιλο δύο άτομα από τους επιβαίνοντες), πληρούν τις αυξημένες προϋποθέσεις εκπαίδευσης και έχουν τις απαιτούμενες διατάξεις ασφαλείας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σε δυσμενείς καταστάσεις.

    Ας δούμε τα στοιχεία, όπως έχουν δημοσιευθεί.

    1. Ο ξαφνικός υδροστρόβιλος που κτύπησε τον όρμο Porticello και βύθισε το μεγάλο ιστιοφόρο, αποτελεί ένα ακραίο φυσικό φαινόμενο που μπορεί να είναι δύσκολο να προβλεφθεί ή να αντιμετωπιστεί.

    Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις για την δημιουργία του, οι οποίες εάν αναγνωριστούν εγκαίρως, μπορούν να προειδοποιήσουν το πλήρωμα για την επικείμενη απειλή.

    α) Απότομη Αλλαγή στον Καιρό:

    • Η απότομη πτώση της ατμοσφαιρικής πίεσης μπορεί να είναι πρόδρομος έντονων καιρικών φαινομένων, όπως ένας υδροστρόβιλος.

    • Η ταχεία ανάπτυξη σύννεφων, πυκνών σωρειτομελανιτών (cumulonimbus) ή σύννεφων με χαμηλή βάση, είναι ένα από τα πρώτα σημάδια ότι η ατμόσφαιρα είναι ασταθής και μπορεί να ευνοήσει τη δημιουργία υδροστρόβιλου.

    β) Έντονα και ξαφνικά στροβιλίσματα στην επιφάνεια του νερού και κυματισμός από διαφορετικές κατευθύνσεις, χωρίς να υπάρχει προηγούμενη αιτία λόγω συνεχούς ανέμου.

    γ) Οπτικές ενδείξεις στον ορίζοντα, όπως σκοτεινές στήλες ή σύννεφα που περιστρέφονται ή κατεβαίνουν τα σύννεφα προς τη θάλασσα. Επίσης ύπαρξη σύννεφων σε σχήμα χωνιού που κατεβαίνει προς το νερό, (αυτά είναι μια σοβαρή ένδειξη δημιουργίας υδροστρόβιλου).

    δ) Ξαφνική αλλαγή στον άνεμο, με απότομη αλλαγή κατεύθυνσης ή ένταση, που μπορεί να υποδηλώνει την δημιουργία έντονων ξαφνικών τοπικών καιρικών φαινομένων. Ακόμη πιο επικίνδυνο γίνεται όταν υπάρχει κυκλική κίνηση του αέρα, που μπορεί να είναι ένδειξη της αρχικής φάσης ενός ανεμοστροβίλου/ υδροστρόβιλου.

    ε) Η αυξημένη ηλεκτρική δραστηριότητα στην ατμόσφαιρα, όπως είναι οι ηλεκτρικές εκκενώσεις/αστραπές και κεραυνοί είναι σημάδι έντονης καταιγίδας που μπορεί να προκαλέσει υδροστρόβιλο. Μερικές φορές, ένας υδροστρόβιλος συνοδεύεται από έναν χαρακτηριστικό ήχο στροβιλισμού ή βουητό, παρόμοιο με αυτόν που κάνει ένας ανεμοστρόβιλος στην ξηρά.

    στ) Ενδείξεις από ηλεκτρονικά και μετεωρολογικά όργανα, όπως θολά σημάδια στο ραντάρ ( μπορεί να ανιχνεύσει κυκλικές κινήσεις στον αέρα ή στον άνεμο, που είναι χαρακτηριστικές ενός ανεμοστροβίλου/υδροστρόβιλου), μετρήσεις από μετεωρολογικά συστήματα (είναι αναγκαίο το σκάφος να είναι εξοπλισμένο) και πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες από τη σταθμούς ξηράς.

    ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΣΟΥΣΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΚΑΦΟΣ

    2. Ο σχεδιασμός εναλλακτικών στρατηγικών αγκυροβολίας και μεθόρμησης σε ασφαλή λιμάνια και καταφύγια, καθώς και η προετοιμασία για γρήγορη αποχώρηση, αν η κατάσταση το απαιτήσει, είναι αναγκαίο στοιχείο της σχεδίασης κάθε πλού. Αυτό περιλαμβάνει την ετοιμότητα των μηχανών και την ετοιμότητα αγκυρών.

    Όπως και για το σχέδιο ασφαλούς λιμανιού, πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τα κοντινότερα ασφαλή λιμάνια ή καταφύγια όπου μπορούμε να καταφύγουμε σε περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών.

    3. Η συνεχής επαγρύπνηση του πληρώματος, με εναλλαγή βαρδιών (ακόμη και στο αγκυροβόλιο), ώστε να υπάρχει πάντα τουλάχιστον ένα μέλος του πληρώματος σε βάρδια, για να παρακολουθεί την κατάσταση και να μπορεί να αντιδράσει και να ενεργοποιήσει τους πάντες άμεσα.

    4. Η συνεχής παρακολούθηση των καιρικών φαινομένων και η αναγνώριση αυτών των ενδείξεων, μπορεί να δώσει στο πλήρωμα πολύτιμο χρόνο για να λάβει προληπτικά μέτρα, όπως η γρήγορη προετοιμασία του σκάφους, η αλλαγή της κατεύθυνσης ή ακόμα και η απομάκρυνση από την επικίνδυνη περιοχή, εφόσον αυτό είναι εφικτό.

    5. Η άμεση ενεργοποίηση των μηχανών (αν και το σκάφος είναι αγκυροβολημένο) είναι η πρώτη και σημαντικότερη ενέργεια από ένα πλήρωμα με ετοιμότητα, εάν παρατηρηθούν τέτοιες ενδείξεις ξαφνικής μεταβολής των τοπικών καιρικών συνθηκών, ώστε να μπορεί να απομακρυνθεί από τον υδροστρόβιλο εάν έχει χρόνο. Η απομάκρυνση από την περιοχή χαμηλής πίεσης που δημιουργείται είναι κρίσιμη.

    6. Ο χειρισμός του σκάφους (ακόμη κι επ’ αγκύρα, εάν δεν είναι δυνατή η απομάκρυνση), ώστε να στραφεί η πλώρη απέναντι στον άνεμο και τα κύματα, μπορεί να μειώσει την έκθεση στις πλευρικές πιέσεις. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της ανατροπής ή της κατάρρευσης των ιστίων.

    Για να διατηρηθεί η μέγιστη ευστάθεια σε περίπτωση ξαφνικού υδροστρόβιλου ή άλλων ακραίων καιρικών συνθηκών, είναι προτιμότερο η ανασυρόμενη καρίνα (εάν είναι τέτοια) να είναι στη μέγιστη έκταση (π.χ. 11 μέτρα, από τα 4 μέτρα που ήταν ανεβασμένη επ ΄αγκύρα σε αυτό το σκάφος), εφόσον είναι εφικτό και το βάθος της θάλασσας είναι επαρκές.

    Αυτό θα κατεβάσει το κέντρο βάρους, θα ενισχύσει την ευστάθεια σε πλευρικές πιέσεις και θα βοηθήσει το σκάφος να αντισταθεί καλύτερα και να παραμείνει πιο σταθερό και ασφαλές στο αγκυροβόλιο.

    7. Η ασφάλιση και η ενίσχυση της άγκυρα (ή των αγκυρών) είναι αναγκαία, εάν δεν είναι δυνατή η απομάκρυνση από την περιοχή. Η ετοιμότητα χρήσης πρόσθετων αγκυρών ή παρέασης μεγαλύτερου μήκους αλυσίδας, μπορεί να βοηθήσει στην απόσβεση των πιέσεων που ενασκούνται για αντιμετώπιση τέτοιων ακραίων συνθηκών. Φυσικά, πρωτεύουσα ενέργεια είναι να έχει επιλεγεί για την αγκυροβολία του σκάφους θέση προστατευμένη από τέτοια φαινόμενα. Επίσης σε περίπτωση που οι μηχανές είναι αναμμένες και είναι αναγκαία η άμεση άπαρση, τότε θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης αποκρίκωσης της αλυσίδας της άγκυρας και άφεσής της στο νερό.

    8. Η μείωση των επιφανειών των ιστιοπλοϊκών μέσων και η εξασφάλιση ότι το σκάφος δεν είναι εκτεθειμένο σε μεγάλες δυνάμεις από τον άνεμο, θα μπορούσε να μειώσει τις πιέσεις που ασκούνται στο σκάφος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το κατάρτι των 75 μέτρων μπορεί να λειτούργησε με το υψηλό κέντρο βάρος του επιβαρυντικά για την πλευρική ευστάθεια του πλοίου.

    9. Η μείωση αντίστασης και της έκθεσης από την μετακίνηση αντικειμένων απαιτεί ώστε το πλήρωμα να κλείσει άμεσα κάθε ελεύθερη επιφάνεια πανιού ή τέντας και να εξασφαλίσει ότι όλα τα κινούμενα αντικείμενα πάνω στο κατάστρωμα είναι δεμένα και ασφαλισμένα. Αυτό μειώνει σημαντικά την αντίσταση και τις πιέσεις που ασκούνται στο σκάφος, πέρα από την μείωση της πιθανότητας τραυματισμού από μετακινούμενα αντικείμενα.

    10. Κλείσιμο παραθύρων, ανοιγμάτων και φινιστρινιών για να αποφευχθεί η εισροή νερού.

    11. Έγερση όλου του πληρώματος αλλά και των επιβατών και συγκέντρωσή τους σε κατάλληλα σημεία του σκάφους, με πρόσβαση στα σωστικά μέσα, ώστε να μπορούν να αντιδράσουν άμεσα.

    12. Οι ασκήσεις έκτακτης ανάγκης είναι επιτακτικό να έχουν γίνει κατά την επιβίβαση, αλλά και σε κάθε ευκαιρία εν πλώ, ώστε το πλήρωμα να είναι καλά εκπαιδευμένο και οι επιβάτες να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ασφαλείας και να αντιδράσουν γρήγορα και αποτελεσματικά σε κακή κατάσταση θαλάσσης, σε ξαφνικά και σε ακραία φαινόμενα, σε περιπτώσεις αντιμετώπισης διαρροών και ανθρώπου στην θάλασσα.

    13. Προγραμματισμός της διαδρομής εξόδου που θα ακολουθηθεί σε περίπτωση εκκένωσης/εγκατάλειψης του σκάφους, τα σημεία ενδιαφέροντος, καθώς και τους πιθανούς κινδύνους (π.χ. θαλάσσια ρεύματα, βραχώδεις ακτές κλπ).

    14. Προστασία κατά την πλεύση, με διδασκαλία των επιβατών για τη σημασία της διατήρησης της ισορροπίας στο κατάστρωμα, καθώς και του πώς να κινούνται με ασφάλεια όταν το σκάφος είναι σε κλίση.

    Επίσης ενημέρωση τους άμεσα κατά την επιβίβαση για τα σωστικά μέσα, την χρήση τους, τα βασικά σημεία του σκάφους, πού βρίσκονται οι βασικές εγκαταστάσεις, πως λειτουργούν τα δίκτυα, οι συσκευές κουζίνας, κλιματισμού και οι τουαλέτες, οι χώροι αποθήκευσης και οι έξοδοι από το εσωτερικό του σκάφους, καθώς και τα σημεία εγκατάλειψης.

    15. Η αντιμετώπιση του πανικού και της σύγχυσης με την έγκαιρη και σωστή κατανομή ρόλων, τόσο για το πλήρωμα που οφείλει να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να ακολουθήσει καθορισμένες διαδικασίες έκτακτης ανάγκης, αλλά και μεταξύ των επιβατών, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις οδηγίες και να συνεισφέρουν στην αντιμετώπιση της δυσμενούς κατάστασης.

    16. Η σήμανση έκτακτης ανάγκης και κινδύνου και η επικοινωνία από το πλήρωμα αμέσως με τις τοπικές αρχές λιμένα ή άλλα σκάφη στην περιοχή είναι κρίσιμη ενέργεια, για να ληφθεί βοήθεια το συντομότερο δυνατό.

    17. Η μεθόρμηση του σκάφους σε ασφαλή λιμάνια και καταφύγια είναι εξαιρετικό προνοητικό μέτρο, εάν υπάρχει πρόβλεψη για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.

    Αν και κανένα από τα παραπάνω μέτρα δεν μπορεί να εγγυηθεί την πλήρη αποφυγή του κινδύνου σε περίπτωση τόσο ακραίων φαινομένων, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της πιθανότητας δυστυχήματος, βύθισης και να συνεισφέρουν στην προστασία του σκάφους, των επιβατών και του πληρώματος.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Κυλλήνη: Αναστάτωση από την εξαφάνιση 8χρονου Ιταλού - Βρέθηκε μετά από έξι ώρες
    Κυλλήνη: Αναστάτωση από την εξαφάνιση 8χρονου Ιταλού - Βρέθηκε μετά από έξι ώρες

    Αναστάτωση επικράτησε από το πρωί της Παρασκευής στην περιοχή των Λουτρών Κυλλήνης, καθώς ένα αγοράκι οκτώ ετών εξαφανίστηκε την ώρα που βρισκόταν μαζί με τους γονείς του στην παραλία ξενοδοχειακής μονάδας.

    Μόλις έγινε αντιληπτό πως το παιδί χάθηκε από το σημείο ξεκίνησαν έρευνες από προσωπικό του Λιμεναρχείου Κυλλήνης, του Αστυνομικού Τμήματος της περιοχής, αλλά και τους λουόμενους, προκειμένου να βρουν το συντομότερο δυνατό το οκτάχρονο αγοράκι.

    Το παιδί εντοπίστηκε εξαντλημένο στην παραλία, σε απόσταση περίπου 3,5 χλμ από το σημείο που αρχικά βρισκόταν βόρεια προς την Κυλλήνη και σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση.

    Ο δικηγόρος της οικογένειας των Ιταλών, Τάσος Ντούγκας που βρέθηκε στο πλευρό τους, ευχαρίστησε εκ μέρους τους όλους όσοι συμμετείχαν στις έρευνες για τον εντοπισμό του παιδιού.

  • Ιόνιο: Ακυβέρνητο τουριστικό σκάφος με 173 άτομα ανάμεσα σε Κυλλήνη και Ζάκυνθο - Ρυμουλκείται στο νησί
    Ιόνιο: Ακυβέρνητο τουριστικό σκάφος με 180 άτομα ανάμεσα σε Κυλλήνη και Ζάκυνθο

    Πρόβλημα έχει παρουσιάσει ένα τουριστικό σκάφος στην θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Κυλλήνη και τη Ζάκυνθο σε απόσταση οκτώ ναυτικών μιλιών από το λιμάνι της Κυλλήνης.

    Στο σκάφος επιβαίνουν 173 άτομα και έχει παρουσιάσει βλάβη στο πηδάλιο κοντά στην περιοχή που οι ψαράδες αναφέρουν ως "ξέρα της Μέσης".

    Στο σκάφος πλησιάζουν παραπλέοντα πλοία που έχουν λάβει οδηγίες από το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ελληνικής Ακτοφυλακής.

    Μεταξύ αυτών και το πλοίο Νήσος Κεφαλονιά που επιστρέφει από το δρομολόγιο Ιθάκη - Σάμη - Κεφαλονιά.

    Νεότερη ενημέρωση

    Άμεσα αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα ακυβερνησίας λόγω βλάβης στο πηδάλιο για το τουριστικό σκάφος με τα 173 άτομα σε αυτό.

    Ρυμουλκείται από παραπλέοντα αλιευτικά προς τη Ζάκυνθο με ασφάλεια.

    Περισσότερα σε νεότερη ανάρτηση...

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ