Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020 22:11

Ξεκίνησαν τα εξ αποστάσεως μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Γράφτηκε από
Ad Slot

Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές

Ξεκίνησαν ήδη πιλοτικά σε αρκετά τμήματα του Πανεπιστημίου Πατρών τα μαθήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Πιστεύουμε ότι η Πανεπιστημιακή Κοινότητα θα ανταποκριθεί πλήρως στο εγχείρημα προς όφελος όλων, αναφέρει η ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Πατρών η οποία έχει ως εξής:

Το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει ήδη συγκροτήσει Επιτροπή, με πράξη Πρυτάνεως, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊoύ COVID-19 στην εκπαιδευτική του λειτουργία και τη συνέχιση της ομαλής πορείας της εκπαίδευσης των φοιτητών του σε όλα τα προγράμματα σπουδών, προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου. Η επιτροπή αποτελείται από τους: Νίκο Καραμάνο, Καθηγητή, Αναπληρωτή Πρυτάνεως Ακαδημαϊκών και Διεθνών Θεμάτων (Πρόεδρος), Σταύρο Κουμπιά, Καθηγητή, ΠρόεδροΤμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, ΕυστράτιοΓαλλόπουλο, Καθηγητή, Πρόεδρο Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Βασίλειο Κόμη, Καθηγητή, Κοσμήτορα της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Νικόλαο Αβούρη, Καθηγητή, Συντονιστής Κέντρου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Πολυμέσων, Αθανάσιο Καραλή, Καθηγητή, Συντονιστή Γραφείου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης, Μιχαήλ Ξένο, Καθηγητή, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης, Θεόδωρο Σερεμέτη, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δικτύων και Μηχανοργάνωσης, Χρήστο Βαλή, Τεχνικό Προσωπικό της Διεύθυνσης Δικτύων και Μηχανοργάνωσης, Ιωάννη Αντωνόπουλο, Τμήμα Δικτύων Δεδομένων, Φωνής και Βασίλειο Γιαννακόπουλο, Τμήμα Δικτύων Δεδομένων, Φωνής.

Η Επιτροπή στην 3ητης συνεδρίαση, την Κυριακή 15/3/2020, συνεκτίμησε τις συνθήκες που διαμορφώνονται από την επιδημία Covid-19.Ήδη σε παγκόσμιο, αλλά και ειδικότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένας μεγάλος αριθμός ιδρυμάτων έχει εκκινήσει τη μετάπτωση των εκπαιδευτικών λειτουργιών σε μορφές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις στο επίπεδο των εκπαιδευτικών συστημάτων. Από την προηγούμενη ανακοίνωσητης επιτροπής, δρομολογήθηκαν κοινές ενέργειες όλωντων εμπλεκομένων δομών του Ιδρύματος (Κέντρο Δικτύων, Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, Κέντρο ΕκπαιδευτικήςΤεχνολογίας και Πολυμέσων και Γραφείο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης), προκειμένου μέσα στο διήμερο να εκπονηθούν τα αναγκαία υλικά και να εξειδικευτούν οι ρυθμίσεις εκείνες που θα καταστήσουν εφικτή την αντιμετώπιση των συνεπειών στην εκπαιδευτική λειτουργία του Πανεπιστημίου Πατρών υπό τις παρούσες συνθήκες.

Οι προτεινόμενες λύσεις είναι ειδικού σκοπού, προσαρμοσμένες στις ιδιαιτέρως έκτακτες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μετά τα μέτρα αναστολής λειτουργίας και τις επιπτώσεις που αυτά έχουν σε όλους τους τομείς του δημοσίου βίου και προκρίθηκαν με γνώμονα την ελαχιστοποίηση των συνεπειών της κρίσης στο φοιτητικό πληθυσμό του Ιδρύματος. Προφανώς, δεν πρόκειται για εφαρμογή ενός νέου μοντέλου εκπαίδευσης, αλλά για έκτακτες ρυθμίσεις που στοχεύουνστο δραστικό περιορισμό των δυσάρεστων επιπτώσεων λόγω της διακοπής των εκπαιδευτικών λειτουργιών. Βασικός στόχοςείναι η ολοκλήρωση του εξαμήνου και η ελάχιστη δυνατή απόκλιση από τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, με ιδιαίτερη μέριμνα για την ολοκλήρωση των σπουδών.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις και διευθετήσεις είναι οι ακόλουθες:

1. Μετά και τη δημοσίευση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α55/11-3-2020) και για όσο διάστημα διαρκεί η αναστολή λειτουργίας δίνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης των μαθημάτων προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου με βάση σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το οποίο συναρτάται:

(α) σε σύγχρονη εκπαίδευση για διαλέξεις με χρήση του λογισμικούSkypeforBusiness, για το οποίο το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει δωρεάν άδειες, και

(β) σε ασύγχρονη εκπαίδευση με χρήση της ήδη υφιστάμενης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τουe-class.

2. Η εφαρμογή του συστήματος εκκινεί τη Δευτέρα 16/3/2020, με στόχο η μετάπτωση να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος της εβδομάδας. Το Πανεπιστήμιο Πατρών, με αφορμή αυτήν την έκτακτη κατάσταση, θα μπορούσε να επεξεργαστεί μακροπρόθεσμα αποδοτικές και αποδεκτές τεχνικές λύσεις για διδασκαλία από απόσταση για την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων, όπως αυτή που διάγουμε.

3. Οι Πρόεδροι των Τμημάτων, μετά από διαβούλευση με το διδακτικό προσωπικό, καταρτίζουν τον κατάλογο μαθημάτων που θα ενσωματωθούν στις ρυθμίσεις αυτές, καθώς επίσης και τον κατάλογο των μαθημάτων που πιθανώς δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν με το προτεινόμενο σύστημα. Εξυπακούεται, ότι η αναλογία μεταξύ σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης (δηλαδή αξιοποίησης του SkypeforBusinessκαι του e-class), καθορίζεται με γνώμονα την ελάχιστη δυνατή απόκλιση από τα προβλεπόμενα, στα περιγράμματα των αντίστοιχων μαθημάτων, μαθησιακά αποτελέσματα. Επίσης, ορίζονται ανά Τμήμα, με ευθύνη των Προέδρων, ακαδημαϊκοί υπεύθυνοι για το εκπαιδευτικό μέρος (κατά προτεραιότητα μπορούν να αξιοποιηθούν οι υπεύθυνοι των Τμημάτων για τα Ανοικτά Μαθήματα) και τεχνικοί υπεύθυνοι για την επίλυση των προβλημάτων σε πρώτο επίπεδο και την επικοινωνία με τις αντίστοιχες δομές και υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

4. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου θα ενημερωθούν για τη νέα φάση εκπαιδευτικής λειτουργίας προκειμένου εγγραφούν στα e-classτων μαθημάτων που επιθυμούν να παρακολουθήσουν, μέσω του [email protected].

5. Έχει ήδη δημιουργηθεί ειδικός χώρος («μάθημα») στο e-classτου Ιδρύματος με τίτλο «Εκπαιδευτική Λειτουργία την εποχή του Covid-19». Στον συγκεκριμένο χώρο έχουν ήδη αναρτηθεί, και διαρκώς θα εμπλουτίζονται, οδηγίες για τη λειτουργία και την αξιοποίηση του SkypeforBusiness, καθώς επίσης και του e-class. Στο συγκεκριμένο μάθημα του e-classέχει δημιουργηθεί και Χώρος Συζήτησης, όπου το διδακτικό προσωπικό μπορεί να αναρτά καλές πρακτικές και προτάσεις, ενώ ο ίδιος χώρος μπορεί να λειτουργήσει και ως βήμα για διατύπωση αποριών. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή σε αυτό, των μελών του διδακτικού προσωπικού όλων των κατηγοριών που πρόκειται να αξιοποιήσουν το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ώστε να έχουν πρόσβαση σε όλα τα υλικά και τη διαθέσιμη ενημέρωση.

6. Εγκαταστάθηκε τηλεφωνική γραμμή για επείγοντα τεχνικά προβλήματα (helpdesk), η οποία θα λειτουργεί από 09.00 έως 19.00 και θα υποστηρίζεται από τέσσερα στελέχη του Τμήματος Δικτύων.

7. Δημιουργήθηκε ειδικός λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τεχνική υποστήριξη και διατύπωση ερωτημάτων τεχνικής φύσεως Τόσο η τηλεφωνική γραμμή όσο και ο λογαριασμός e-mail απευθύνονται στο διδακτικό προσωπικό, από το οποίο θα ενημερώνονται και οι φοιτητές.

8. Εντός της εβδομάδας η Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης θα δώσει κατάλογο ηλεκτρονικών πηγών, διδακτικών εγχειριδίων και ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων που θα μπορούν να εντάσσονται στα εξ αποστάσεως μαθήματα.

9. Η Επιτροπή θα συνεδριάζει σε καθημερινή βάση προκειμένου να επιλύει τα προβλήματα που θα παρουσιάζονται.

10. Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα επανεξετάζονται με βάση τις εξελίξεις, τις νομοθετικές παρεμβάσεις της Πολιτείας και των συλλογικών οργάνων του Ιδρύματος.

Ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλες τεχνικές λύσεις, εκπαιδευτικέςπροσεγγίσεις, μοντέλα και μορφές εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Σήμερα όμως αυτό που προέχει είναι η επιλογή εκείνων των τεχνικών λύσεων με βάση τα άμεσα διαθέσιμα εργαλεία και τις υφιστάμενες υποδομές, ώστε με ελάχιστη ενημέρωσητα μέλη του διδακτικού προσωπικού να μπορέσουν να εκκινήσουν άμεσα το διδακτικό τους έργο.Τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού μπορούν να διατυπώνουν τις προτάσεις τους για βελτιστοποίηση του συστήματος στον ειδικό χώρο που δημιουργήθηκε στο e-class, ώστε να συνεκτιμώνται και να αξιοποιούνται σε νέες ρυθμίσεις και διευθετήσεις. Όπως πάντοτε, έτσι και σε αυτή την πρωτόγνωρη εκπαιδευτική κρίση, τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού ενημερώνονται για τις διαθέσιμες τεχνικές λύσεις, τις προσαρμόζουν στις δικές τους διδακτικές ανάγκες και προτεραιότητες και δημιουργούν τις δικές τους πρωτότυπες παρεμβάσεις συμβάλλοντας στην επίλυση των προβλημάτων φοίτησης που ήδη έχουν αντικειμενικά δημιουργηθεί.

Σε κάθε περίπτωση το Πανεπιστήμιο Πατρών, ακόμη και μέσα σε αυτές τις συνθήκες, θα εξαντλήσει όλα τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα και θα κινητοποιήσει όλους τους δυνατούς ανθρώπινους πόρους προκειμένου να εκπληρώσει στο ακέραιο την αποστολή του και να σταθεί δίπλα στους φοιτητές μας και τις οικογένειές τους.

Η Πρύτανις Ο Πρόεδρος της Επιτροπής

Καθηγήτρια Βενετσάνα Ε. Κυριαζοπούλου Αναπληρωτής Πρυτάνεως,
Καθηγητής Νικόλαος Καραμάνος

Πηγή: TheBest.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020 21:32

Σχετικά Άρθρα

  • Πάτρα: Βιντεοσκόπησαν 16χρονο και τον εκβίαζαν, αναζητούνται δύο ανήλικοι!
    Πάτρα: Βιντεοσκόπησαν 16χρονο και τον εκβίαζαν, αναζητούνται δύο ανήλικοι!

    Οι κατηγορούμενοι την ώρα λειτουργίας του σχολείου του θύματος εισήλθαν στο εσωτερικό του και αφού τον ακινητοποίησαν του προκάλεσαν σωματικές βλάβες

    Από τους αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πατρών, αναζητούνται για να συλληφθούν δύο ανήλικοι, σε βάρος των οποίων έχει σχηματισθεί δικογραφία για εκβίαση και πρόκληση σωματικών βλαβών σε ανήλικο.

    Ειδικότερα, οι δύο κατηγορούμενοι φέτος τον Μάρτιο, εξανάγκασαν 16χρονο μαθητή να γονατίσει και τον βιντεοσκόπησαν. Τους τελευταίους δύο μήνες οι κατηγορούμενοι εκβίαζαν τον 16χρονο απαιτώντας το χρηματικό ποσό των 40 ευρώ για να μην δημοσιοποιήσουν το βίντεο.

    Χθες, Τρίτη 29 Οκτωβρίου, το μεσημέρι, την ώρα λειτουργίας του Λυκείου που σπουδάζει ο 16χρονος, εισήλθαν στο εσωτερικό του σχολείου και αφού τον ακινητοποίησαν του προκάλεσαν σωματικές βλάβες.

    Διενεργούνται έρευνες για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δύο ανηλίκων, ενώ η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αχαΐας.

    Πηγή: Pelop.gr

  • Δίκη Πισπιρίγκου: «Ασφυκτικός ο θάνατος της Μαλένας, οι εκδορές στο πρόσωπό της έγιναν εν ζωή από γυμνά νύχια»
    Δίκη Πισπιρίγκου: «Ασφυκτικός ο θάνατος της Μαλένας, οι εκδορές στο πρόσωπό της έγιναν εν ζωή από γυμνά νύχια»

    Υπενθυμίζεται ότι ο ιατροδικαστής Νίκος Καρακούκης, μαζί με τον συνάδελφό του Νίκο Καλόγρηα, έχουν διαγνώσει ασφυκτικό θάνατο της Μαλένας, αλλά και της Ίριδας Δασκαλάκη, όντες οι άνθρωποι που «έδειξαν» τη Ρούλα Πισπιρίγκου

    Με τη Ρούλα Πισπιρίγκου να είναι απούσα από το εδώλιο του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Αθηνών, συνεχίστηκε σήμερα στο ακροατήριο η κατάθεση του ιατροδικαστή Νίκου Καρακούκη σχετικά με το θάνατο της Μαλένας Δασκαλάκη, κόρης της κατηγορούμενης μητέρας από την Πάτρα.
    Με την έναρξη της κατάθεσής του ο κ. Καρακούκης, ο οποίος μαζί με τον συνάδελφό του Νίκο Καλόγρηα διέγνωσαν ασφυκτικό θάνατο της Μαλένας αλλά και της Ίριδας Δασκαλάκη, παρέδωσε στη πρόεδρο του δικαστηρίου έγγραφο που εκείνη του είχε ζητήσει σχετικά με τις νεκροτομές που έχει κάνει. «Έχω κάνει από τον Ιούλιο του 2013 περί τις 2,600 νεκροτομές», ανέφερε ο κ. Καρακούκης παραδίδοντας το σχετικό έγγραφο στη πρόεδρο.
    Στη συνέχεια της κατάθεσής του ο ιατροδικαστής (ο οποίος βρίσκεται στο ακροατήριο για δεύτερη δικάσιμο) δέχθηκε σειρά ερωτήσεων από τη πρόεδρο του δικαστηρίου, σχετικά με τις συνθήκες θανάτου της Μαλένας αλλά και τις εκδορές που εντοπίστηκαν στο προσωπάκι του παιδιού.
    Απαντώντας ο κ. Καρακουκης κατέθεσε πως τα τραύματα που εντοπίστηκαν στο παιδί έγιναν εν ζωή και όχι μετά το θάνατο του. «Οι εκδορές στη Μαλενα έχουν προκληθεί με γυμνά νύχια. Είναι κόκκινες άρα είναι εν ζωή αντίδραση», είπε ο μάρτυρας.
    Συνεχίζοντας ο κ. Καρακούκης σημείωσε ότι ο ασφυκτικός θάνατος στα μικρά παιδιά δεν αφήνει ευρήματα. Ο λόγος, όπως εξήγησε ο μάρτυρας, είναι ότι τα παιδιά δεν μπορούν να αντιδράσουν, όπως ένας ενήλικας, άρα δεν φέρουν κακώσεις. «Όπου υπάρχει πανί δεν έχουμε κακώσεις», είπε ακόμη ο μάρτυρας απαντώντας σε άλλη γενική σχετική ερώτηση της προέδρου.

    Την ίδια στιγμή ο κ. Καρακούκης απέκλεισε το ενδεχόμενο τα τραύματα στο προσωπάκι της Μαλένας να προκλήθηκαν από το ίδιο το παιδί (δηλαδή να γρατζουνίστηκε μόνο του).

    Πρόεδρος: Πείτε μας για το εντύπωμα στο μάγουλο του παιδιού ;
    Μάρτυρας: Είναι από πίεση, είναι εν ζωή γενόμενο, θα μπορούσε να προέλθει από χέρι, από παλάμη.
    Πρόεδρος: Αυτά τα τραύματα θα μπορούσαν να γίνουν κατά τη διάρκεια της ΚΑΡΠΑ;
    Μάρτυρας: Όχι, το παιδί ήταν νεκρό μισή ώρα πριν. Τι τραύμα να δημιουργηθεί; Δεν είχαμε κυκλοφορία αίματος, η καρδιά του παιδιού είχε σταματήσει, δεν υπήρχε τίποτα.
    Πρόεδρος: Ο κ. Τσαντίρης (σ.σ. επίσης μάρτυρας- ιατροδικαστής) έχει καταθέσει ότι ακόμα και μισή ώρα μετά το θάνατο μπορεί να δημιουργηθεί τραύμα και να τρέξει αίμα...
    Μάρτυρας: Δεν υπάρχει αυτό. Τι να πω εγώ τώρα για αυτό το επιχείρημα; Σας έδωσα το βιβλίο του Κουτσελίνη που μας έμαθε γράμματα.
    Πρόεδρος: Θα μπορούσαν αυτά τα σημάδια να είναι από τη μάσκα που μπήκε στο παιδί κατά τη διάρκεια της ΚΑΡΠΑ;
    Μάρτυρας: Όχι. Η μάσκα είναι από σιλικόνη και είναι και πιο πλατιά. Άρα ακόμη και αν υποθέσουμε ότι προκάλεσε τραύματα, αυτά δεν θα ήταν σε αυτά τα σημεία στο πρόσωπο του παιδιού.
    Πρόεδρος: Μπορεί να έγινε από το αυτοκόλλητο που μπήκε στο παιδί;
    Μάρτυρας: Όχι βέβαια.

    Ακόμη, κατά τη διάρκεια της σημερινής κατάθεσής του ο κ. Καρακούκης απέκλεισε εκ νέου το ενδεχόμενο ο θάνατος της Μαλένας να οφείλεται σε ηπατική ανεπάρκεια, όπως είχε διαγνώσει αρχικά η συνάδελφος του Χριστίνα Τσάκωνα.

    «Αν υπήρχε ηπατική ανεπάρκεια το πρώτο που θα εμφάνιζε το παιδί είναι ίκτερος στα μάτια, κάτι που δεν είχε εμφανίσει», σημείωσε ο κ. Καρακούκης για να αποκλείσει ακόμη και το ενδεχόμενο στο θάνατο του κοριτσιού να έπαιξε ρόλο κάποια φλεγμονή.

    «Ένα παιδί με φλεγμονή δε θα έπαιζε λίγο πριν το θάνατό του, δεν θα είχε όρεξη αν μη τι άλλο. Το είχαν ακροαστεί το παιδί και το είχαν εξετάσει λίγο πριν οι γιατροί και δεν βρήκαν τίποτα», είπε χαρακτηριστικά ο μάρτυρας για να προσθέσει: "Το κοριτσάκι δεν είχε κανένα παθολογικό εύρημα, ούτε τοξικολογικό. Έχουμε όμως τα υπόλοιπα ευρήματα - συμφόρηση, κενωτοπιώδη εκφύλιση, κυάνωση και κακώσεις. Όλα αυτά τα στοιχεία συνδυαζόμενα παραπέμπουν μόνο σε ασφυκτικό θάνατο».

    Πρόεδρος: Αποκλείεται δηλαδή παθολογική αιτία;
    Μάρτυρας: Ναι εκ των πραγμάτων, γιατί δεν έχουμε παθολογικά ευρήματα ούτε τοξικολογικά.
    Πρόεδρος: Πάμε στην καρδιά... Μπορεί να είχε πρόβλημα;
    Μάρτυρας: Αποκλείεται πρόβλημα με τη καρδιά. Αποκλείεται από το ευρήματα ...
    Πρόεδρος: Αν είχε μια βαριά αρρυθμία;
    Μάρτυρας: Μια βαριά αρρυθμία για να οδηγήσει σε θάνατο, θα πρέπει να έχει παθολογικό υπόστρωμα, που εδώ δεν υπήρχε.

    Εισαγγελέας: Υπάρχει περίπτωση τα συμπτώματα από τυχόν ηπατική ανεπάρκεια στη Μαλένα να εκδηλώθηκαν ενώ το παιδί κοιμόταν και για αυτό να μην έγιναν αντιληπτά; Σας ρωτάω γιατί αυτά έχουν ειπωθεί εδώ...
    Μάρτυρας: Η ηπατική ανεπάρκεια είναι μια θορυβώδης κατάσταση, το αποκλείω... Εγώ πάντως ουδέποτε έχω εντοπίσει ως εύρημα κενοτοπιώδη εκφύλιση σε ηπατική ανεπάρκεια. Η κυρία Τσάκωνα είχε ένα εύρημα, τη κενοτοπιώδη εκφύλιση και την απέδωσε σε ηπατική ανεπάρκεια. Διαφώνησα και η διαφωνία μας είναι εύλογη νομίζω.

    Η εξέταση του κ. Καρακούκη θα συνεχιστεί αύριο. Μάλιστα, λίγο πριν τη λήξη της σημερινής συνεδρίασης η πρόεδρος ανέφερε ότι για αύριο έχει κληθεί να καταθέσει και ο κ. Καλόγρηας.
    Πηγη: Protothema.gr
  • Πάτρα: Σε κρίσιμη αλλά σταθερή κατάσταση η 16χρονη μαθήτρια με τη μηνιγγίτιδα
    Πάτρα: Σε κρίσιμη αλλά σταθερή κατάσταση η 16χρονη μαθήτρια με τη μηνιγγίτιδα

    Σε κρίσιμη, αλλά σταθερή κατάσταση παραμένει η 16χρονη μαθήτρια του 6ου ΕΠΑΛ Πάτρας που προσβλήθηκε από μηνιγγίτιδα και νοσηλεύεται στην ΜΕΘ του νοσοκομείου Άγιος Ανδρέας.

    Η αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας, Άννα Μαστοράκου, τόνισε μεταξύ άλλων: «Το κορίτσι δίνει μάχη για τη ζωή του και όλοι οι γιατροί της ΜΕΘ δίνουν από την πλευρά τους τον καλύτερο τους εαυτό για να την βοηθήσουν».

    Αξίζει να αναφέρουμε ότι το σχολείο επισκέφτηκαν από κοινοί η κ. Μαστοράκου μαζί με την διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ευγενία Πιερρή, αλλά και την διευθύντρια της Περιφερειακής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας για την Αχαΐα Κατερίνα Συμεωνίδου, εξηγώντας στους μαθητές για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που υποψιαστούν ότι έχουν προσβληθεί από το μικρόβιο.

    «Είναι κάτι που θεωρώ ότι δύσκολα μπορεί να συμβεί αφού έγιναν γρήγορα και άμεσα όλες οι απαραίτητες ενέργειες από πλευράς υπηρεσιών ελέγχοντας τις στενές επαφές του κοριτσιού, αλλά προχωρώντας γρήγορα στην απολύμανση του χώρου έτσι ώστε να μην επεκταθεί η μόλυνση» τόνισε η κ. Μαστοράκου.

    Πηγή: Gnomip.gr

  • ΠΔΕ: Πραγματοποίηση Εναρκτήριου Συνέδριου & Ενημερωτικής Ημερίδας του έργου HERIT ADAPT, στις 17 - 18/10
    ΠΔΕ: Πραγματοποίηση Εναρκτήριου Συνέδριου & Ενημερωτικής Ημερίδας του έργου HERIT ADAPT, στις 17 - 18/10

    Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου και την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, στο Αρχαιολογικό Μουσείου Πατρών, το Εναρκτήριο Συνέδριο & η Ενημερωτική Ημερίδα στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου “HERIT ADAPT - HERItage and territory resilience through sustainableTourism, climate change ADAPtation and ciTizenengagement"- "Πολιτιστική Κληρονομιά και Βιώσιμος Τουρισμός απέναντι στις απειλές της κλιματικής αλλαγής", που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Interreg Euro-Med.

    Σκοπός των παραπάνω εκδηλώσεων που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ως επικεφαλής εταίρος, ήταν η προαγωγή της στρατηγικής σημασίας του έργου για την προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την υιοθέτηση αρχών για το Βιώσιμο Τουρισμό στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής.

    Στο συνέδριο της 17ης Οκτωβρίου, χαιρετισμό απεύθυναν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Υπηρεσιακός Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, Δημήτριος Μήλιος, ενώ η Υπουργός Πολιτισμού εκπροσωπήθηκε από την κ. Σ. Σπυροπούλου.

    Στον χαιρετισμό του, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, τόνισε ότι: «Στη Δυτική Ελλάδα αποδίδουμε πολύ μεγάλη έμφαση στην αειφορία του πολιτισμού και του τουρισμού. Σήμερα στην Πάτρα, στην εναρκτήρια εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Έργου «HERIT ADAPT», για τον Αειφόρο Τουρισμό, είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το σύνολο των στρατηγικών μας, που έχουν οικοδομηθεί πάνω στην ανάγκη, να προστατεύσουμε την άυλη κληρονομιά μας, αλλά και να την αναδείξουμε, αποφεύγοντας μονοδιάστατες και παρωχημένες λογικές που δεν σέβονται το περιβάλλον και αγνοούν τις σύγχρονες προκλήσεις, όπως είναι η κλιματική αλλαγή. Tο έργο HERIT ADAPT αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για εμάς, να δομήσουμε βιώσιμες πιλοτικές στρατηγικές που θα προστατεύσουν την πολιτιστική κληρονομιά και θα αναδείξουν τη βιωσιμότητα στον τουριστικό τομέα».

    Χαιρετισμούς επίσης απηύθυναν o Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος και ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Παναγιώτης Μπράμος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο έγκριτος δημοσιογράφος, Παναγιώτης Ρηγόπουλος.

    Στο συνέδριο συνέδραμαν με τις παρουσιάσεις τους ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Τουριστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Δρ. Σωτήριος Βαρελάς, ο Ιδιοκτήτης του Dexamenes Seaside Hotel, Νίκος Καραφλός, και ο Πρόεδρος TOBEA – SEATRAC, Ιγνάτιος Φωτίου.

    Στο πάνελ συζητήθηκαν τα ζητήματα της εξασφάλισης ενός βιώσιμου μέλλοντος για την πολιτιστική και τουριστική κληρονομιά της Ελλάδας, ενώ μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αειφορία του πολιτισμού και του τουρισμού. Επίσης, αναδείχθηκαν οι ενέργειες και οι στρατηγικές που αναπτύσσονται δυναμικά, σε περιφερειακό και κρατικό επίπεδο, και ενσωματώνουν τις ανάγκες πολιτών, επιχειρήσεων, τουριστών και περιβάλλοντος.

    Κατά τη διάρκεια της τεχνικής συνάντησης, της 17ης Οκτωβρίου, παρουσιάστηκε αναλυτικά η πρόοδος υλοποίησης των πακέτων εργασίας, ενώ επισημάνθηκαν οι απαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν για την ορθή και ομαλή υλοποίηση του έργου.

    Την 2η ημέρα εργασιών, στο πλαίσιο διεξαγωγής του Info day, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις από τον εταίρο του έργου Dura – Dubrovnik, τα αποτελέσματα και οι καλές πρακτικές των έργων “SPARC” (INTERREG GR-IT) και “Dialogue4Tourism” (Euro-MED Interreg) από τους Υπευθύνους κ.κ. Βασίλειο Παπαϊωάννου, Δήμο Πατρέων και Ιωάννη Μαρδίκη, Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου, η πορεία των εργασιών αναπαράστασης του Ναού του Επικούρειου Απόλλωνα στην Ηλεία από τον Δρ. Κωνσταντίνου Παπαδόπουλου, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας και το έργο ADRION INNOXENIA PLUS από τον υπεύθυνο, Κωνσταντίνο Τζαμαλούκα.

    Στο κλείσιμο των εργασιών πραγματοποιήθηκε οργανωμένη επίσκεψη των προσκεκλημένων εταίρων σε ιστορικά μνημεία της περιοχής των Πατρών.

    Το HERIT ADAPT είναι ένα έργο διάρκειας 33 μηνών, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος InterregEuro MED και στοχεύει στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των βασικών ενδιαφερομένων μερών (stakeholders) μέσα από τη συγκρότηση διεπιστημονικών τοπικών ομάδων εργασίας (TWGs – Territorial Working Groups). Κατά τη διάρκεια του έργου, θα αξιοποιηθούν δεδομένα του Βιώσιμου Μοντέλου Τουρισμού (STM- Sustainable Tourism Model), το οποίο θα εφαρμοστεί σε 8 επιλεγμένες πιλοτικές περιοχές Euro-MED, συμπεριλαμβανομένων των τοποθεσιών UNESCO καθώς και λιγότερο γνωστών μνημείων, παράκτιων και ορεινών περιοχών. Το Συνεργατικό σχήμα του έργου αποτελείται από 11 εταίρους που προέρχονται από 8 διαφορετικές χώρες της Μεσογείου, καθώς επίσης και 25 συνδεδεμένους εταίρους.

    1. Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Ελλάδα),

    2. ATHENA, Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας στις Τεχνολογίες Πληροφορίας, Επικοινωνίας και Γνώσης (Ελλάδα),

    3. Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου (Ελλάδα),

    4. Πανεπιστήμιο Sapienza στη Ρώμης (Ιταλία),

    5. Δήμος Γένοβας (Ιταλία),

    6. Αρχή Ανάπτυξης Ντουμπρόβνικ DURA (Κροατία),

    7. Εταιρεία Ανάπτυξης και Προώθησης Τουρισμού Λεμεσού Λτδ (Κύπρος),

    8. Παλιά Βασιλική Πρωτεύουσα Κετίντζε (Μαυροβούνιο),

    9. Πανεπιστήμιο της Γρανάδας (Ισπανία),

    10. Περιφερειακός Οργανισμός Τουρισμού Οξιτανία (Γαλλία),

    11. Υπουργείο Τουρισμού της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας.

    Το έργο HERIT ADAPT συγχρηματοδοτείται κατά 80% από την Ευρωπαϊκή ¨Ένωση, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός αυτού ανέρχεται σε €2.998.740,00.

    pde adapt sunedrio 4

    pde adapt sunedrio 2

    pde adapt sunedrio 3

    pde adapt sunedrio 5

    pde adapt sunedrio 6

    pde adapt sunedrio 7

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πάτρα: Επαναλειτουργούν τα ΕΠΑΛ που είχαν κλείσει λόγω κρούσματος μηνιγγίτιδας
    Πάτρα: Επαναλειτουργούν τα ΕΠΑΛ που είχαν κλείσει λόγω κρούσματος μηνιγγίτιδας

    Έγινε απολύμανση και χορηγήθηκε αντιβίωση στους συμμαθητές της μαθήτριας που νόσησε και νοσηλεύεται

    Επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες σήμερα οι μαθητές του 6ου και του 2ου ΕΠΑΛ Πάτρας που έκλεισαν προληπτικά για υγειονομικούς λόγους την περασμένη εβδομάδα, μετά από κρούσμα μηνιγγίτιδας σε μαθήτρια του σχολικού συγκροτήματος

    Η εκπαιδευτική διαδικασία διεκόπη την Παρασκευή, μετά από κρούσμα μηνιγγίτιδας με μαθήτρια από τα ΕΠΑΛ στην περιοχή της Αγίας Σοφίας, να μεταφέρεται στη ΜΕΘ σε σοβαρή κατάσταση, καθώς έπειτα από τις εξετάσεις που έγιναν διαπιστώθηκε ότι έχει προσβληθεί από μηνιγγιδιόκκοκο.

    Άμεσα, συνεργεία προχώρησαν στην απολύμανση του χώρου, ενώ στους συμμαθητές της κοπέλας δόθηκε προληπτικά αντιβίωση, όπως και σε όλους όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί της τα τελευταία 24ωρα, έπειτα από την σχετική ιχνηλάτηση.

    Πηγή: TheBest.gr
  • Πάτρα: Ηπιε δηλητήριο για ν’ αυτοκτονήσει, ο «αγώνας» για κρεβάτι σε ΜΕΘ
    Πάτρα: Ηπιε δηλητήριο για ν’ αυτοκτονήσει, ο «αγώνας» για κρεβάτι σε ΜΕΘ

    Αγώνας για αναζήτηση ΜΕΘ για άνδρα που επιχείρησε ν’ αυτοκτονήσει πίνοντας δηλητήριο, στην Πάτρα. Νοσηλεύεται στην Αρτα.

    Σοκ στην Πάτρα με την απόπειρα αυτοκτονίας 36χρονου άνδρα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άνδρας έπασχε από κατάθλιψη λόγω προσωπικού προβλήματος και κατανάλωσε ποσότητα δηλητηρίου για να δώσει τέλος στην ζωή του. Ευτυχώς οικείοι του αντελήφθησαν έγκαιρα την πράξη του και ειδοποίησαν το ΕΚΑΒ που τον παρέλαβε.

    Δεν υπήρχε, όμως, διαθέσιμο κρεβάτι στην ΜΕΘ σε Νοσοκομείο της Πάτρας (ούτε στο ΠΓΝΠ ούτε στον «Αγ. Ανδρέα») και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο της Αρτας όπου και νοσηλεύεται!

    Πηγή: Pelop.gr
  • Πάτρα: Παραμένει διασωληνωμένη στη ΜΕΘ η 16χρονη μαθήτρια που κόλλησε μηνιγγίτιδα
    Πάτρα: Παραμένει διασωληνωμένη στη ΜΕΘ η 16χρονη μαθήτρια που κόλλησε μηνιγγίτιδα

    Δόθηκε χημειοπροφύλαξη στο στενό οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον της μαθήτριας που κόλλησε μηνιγγίτιδα - Κλειστά δύο σχολεία έως και την Τρίτη

    Σε σοβαρή κατάσταση στη ΜΕΘ εξακολουθεί να νοσηλεύεται η 16χρονη μαθήτρια που ασθένησε με μηνιγγίτιδα στην Πάτρα, έπειτα από λιποθυμικό επεισόδιο που είχε στο σχολικό συγκρότημα της περιοχής Αγίας Σοφίας.

    Αντιδράσεις υπήρξαν για το γεγονός ότι χθες έγιναν μαθήματα στα δημόσια ΙΕΚ που στεγάζονται στο ίδιο σχολείο

    Η μαθήτρια έχασε τις αισθήσεις της την Πέμπτη, ενώ βρισκόταν στο σχολείο της και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο. Οι εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε η ανήλικη βγήκαν θετικές στο μηνιγγιτιδόκοκκο. Αμέσως δόθηκε εντολή να μην λειτουργήσει το σχολικό συγκρότημα και να εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, καθώς όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, συνεργεία προχωρούν στην απολύμανση του χώρου.

    Κλειστό θα παραμείνει το 2ο ΕΠΑΛ όπου φοιτούσε το κορίτσι, όπως και το 6ο ΕΠΑΛ Πάτρας, μέχρι την Τρίτη 29 Οκτωβρίου.

    Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με το τοπικό μέσο dete.gr, στο ίδιο σχολικό συγκρότηµα στεγάζονται και τα δηµόσια ΙΕΚ και εκεί χθες το απόγευµα τα µαθήµατα έγιναν κανονικά, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις από τους σπουδαστές και τους γονείς τους.

    Χορήγηση αντιβιοτικής χημειοπροφύλαξης

    Ο ΕΟΔΥ έχει ενημερωθεί για το περιστατικό και πραγματοποιεί περαιτέρω διερεύνηση των επαφών. Στο στενό οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον της μαθήτριας έχει δοθεί αντιβιοτική χημειοπροφύλαξη και υπάρχει επαγρύπνηση.

    Η χημειοπροφύλαξη αφορά στην προσπάθεια της πρόληψης των λοιμώξεων με τη συνεχή και μακροχρόνια χορήγηση μικρής (προφυλακτικής) ποσότητας αντιβιοτικού κάθε ημέρα ή κάποιες ημέρες της εβδομάδας.

    Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Υγείας, Άννα Μαστοράκου, οι στενές επαφές του κοριτσιού είναι η συμμαθήτρια της που καθόταν δίπλα της στο ίδιο θρανίο και τα άτομα του οικογενειακού περιβάλλοντος της ασθενούς, η οποία ταυτόχρονα πάσχει από πνευμονία.

    «Είναι μικρός ο αριθμός των επαφών της σχετικά. Αυτό όμως που θέλω να υπογραμμίσω σε περίπτωση που κάποιο άτομο από το σχολείο ή γενικότερα του περιβάλλοντος της εμφανίσει συμπτώματα πυρετού, εξανθήματα ή λιποθυμία τότε θα πρέπει να σπεύσει στο νοσοκομείο. Δεν χρειάζεται πανικός, αυτό που χρειάζεται είναι ψυχραιμία και οι σωστές και συντονισμένες κινήσεις από όλους μας» τόνισε η ίδια στο dete.gr.

    Υπενθυμίζεται ότι η χθεσινή ανακοίνωση της ∆ιεύθυνσης του σχολείου όπου σημειώθηκε το κρούσμα μηνιγγίτιδας ανέφερε τα εξής: «Σας ενηµερώνουµε ότι σε συνέχεια ενηµέρωσης που λάβαµε πριν από λίγο από το νοσοκοµείο, να ακολουθήσουµε το πρωτόκολλο πρόληψης και να αποφύγουµε τους κλειστούς χώρους και τις επαφές. ∆εν έχουµε πλήρη ενηµέρωση για ό,τι συνέβη. Θα σας ενηµερώσουµε αλλά το σχολείο θα µείνει σήµερα κλειστό».

    Τι είναι η μηνιγγίτιδα και πώς μεταδίδεται

    Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, ο μηνιγγιτιδόκοκκος, πνευμονιόκοκκος και ο αιμόφιλος ινφλουέντζας τύπου Β προκαλούν πάνω από το 75% όλων των κρουσμάτων βακτηριακής μηνιγγίτιδας και είναι υπεύθυνοι για το 90% της βακτηριακής μηνιγγίτιδας στα παιδιά. Για τους ενήλικες επικρατεί ο πνευμονιόκοκκος.

    Η μετάδοση γίνεται με άμεση επαφή από άτομο σε άτομο μέσω σταγονιδίων των αναπνευστικών εκκρίσεων. Ο μηνιγγιτιδόκοκκος δεν επιβιώνει στο περιβάλλον. Πηγή εξάπλωσης του μηνιγγιτιδόκοκκου είναι ο ασυμπτωματικός αποικισμός του ανώτερου αναπνευστικού, ο οποίος ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία.

    Ασυμπτωματικοί φορείς μηνιγγιτιδόκοκκου είναι το 10% περίπου του γενικού πληθυσμού, αλλά τα ποσοστά κυμαίνονται από 2% σε παιδιά που δεν πηγαίνουν σε παιδικό σταθμό έως και 24%-37% εφήβων και νεαρών ενηλίκων ηλικίας 15-24 ετών. Σε κλειστούς πληθυσμούς κατά τη διάρκεια επιδημιών το ποσοστό όσων είναι φορείς αγγίζει το 100%.

    Πρόσφατη μελέτη από την Ελλάδα υπολογίζει ότι οι φορείς μηνιγγιτιδοκόκκου φτάνουν το 10,5% στον γενικό πληθυσμό με επιμέρους ποσοστά 13,1% και 11,3% σε παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αντιστοίχως, και 37,4% σε νεοσύλλεκτους.

    Πηγή: in.gr

  • Σε σοβαρή κατάσταση η μαθήτρια με μηνιγγίτιδα στην Πάτρα - Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ
    Σε σοβαρή κατάσταση η μαθήτρια με μηνιγγίτιδα στην Πάτρα - Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ

    Βρίσκεται σε εξέλιξη η ανίχνευση των επαφών της - Λιποθύμησε στην τάξη

    Σε σοβαρή κατάσταση νοσηλεύεται σε ΜΕΘ η μαθήτρια από το σχολικό συγκρότημα της περιοχής Αγίας Σοφίας στην Πάτρα, καθώς έπειτα από εξετάσεις, που της έγιναν διαπιστώθηκε ότι έχει προσβληθεί από μηνιγγιτιδόκοκκο.
    Η μαθήτρια λιποθύμησε χθες, ενώ βρισκόταν στο σχολείο της και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο.
    Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι εξετάσεις που έγιναν βγήκαν θετικές στο μηνιγγιτιδόκοκκο και αμέσως δόθηκε εντολή να μην λειτουργήσει το σχολικό συγκρότημα σήμερα και να ακολουθηθεί το πρωτόκολλο.
    Όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, συνεργεία θα προχωρήσουν στην απολύμανση του χώρου, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η ανίχνευση των επαφών της.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς