Επίκαιρα

Mαντζουράνης - Πάτρα: Κάθε γιατρός απαντά σε τουλάχιστον 100 τηλέφωνα την ημέρα

Mαντζουράνης - Πάτρα: Κάθε γιατρός απαντά σε τουλάχιστον 100 τηλέφωνα την ημέρα

Η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας παρέχει πολύτιμες υγειονομικές υπηρεσίες στους πολίτες, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γ. Μαντζουράνης, διευθ. του κέντρου υγείας νοτίου τομέα Πάτρας

Στο σημαντικό έργο που προσφέρουν οι τοπικές μονάδες υγείας και εν γένει η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, εν μέσω της επιδημίας του κορονοϊού, παρέχοντας πολύτιμες υγειονομικές υπηρεσίες στους πολίτες, ώστε να στηρίζεται το υγειονομικό σύστημα και να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των νοσοκομείων, εστιάζει μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός οικογενειακός γιατρός και διευθυντής του κέντρου υγείας νοτίου τομέα της Πάτρας, Γιώργος Μαντζουράνης.

Επίσης, ο Γιώργος Μαντζουράνης εκτιμά ότι «κινηθήκαμε καλά με τα προληπτικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση και μάλιστα πολύ πιο νωρίς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες», τονίζοντας ταυτόχρονα ότι «η τήρηση αυτών των μέτρων, αποτελεί ένα μεγάλο κατόρθωμα του ελληνικού λαού, ο οποίος δεν ήταν επαρκώς εκπαιδευμένος σε θέματα πρόληψης.»

Παράλληλα, θέτει ζήτημα έλλειψης μέσων προστασίας του υγειονομικού και αναφέρεται στις προσπάθειες που καταβάλλει το ίδιο το προσωπικό για να προστατευθεί.

Ειδικότερα, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Γιώργος Μαντζουράνης για τις τοπικές μονάδες και τα κέντρα υγείας, τονίζει: «Οι τοπικές μονάδες υγείας αποδεικνύουν σήμερα τη χρησιμότητά τους. Βέβαια πάντα ήταν χρήσιμες, απλά τώρα φαίνεται προς τον κόσμο και προς το κράτος. Γιατί αυτές οι δομές με τις υπηρεσίες που προσφέρουν, κρατούν τον κόσμο μακριά από τα νοσοκομεία. Αν δεν υπήρχαν οι τοπικές μονάδες υγείας, τα κέντρα υγείας, τα περιφερειακά ιατρεία, αλλά βεβαίως και οι ιδιώτες γιατροί, αυτή τη στιγμή το σύστημα θα είχε καταρρεύσει, αφού λειτουργούν ως βάση του συστήματος.»

Όσον αφορά στο πώς λειτουργεί αυτές τις ημέρες η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, προσφέροντας υπηρεσίες στους πολίτες, ο Γιώργος Μαντζουράνης, λέει χαρακτηριστικά: «Βιώνουμε την αγωνία του κόσμου για το παραμικρό το οποίο μπορεί να έχει και προσπαθούμε να τον ηρεμήσουμε, να του δώσουμε τις κατάλληλες συμβουλές, να τον πείσουμε να μείνει σπίτι και μόνο αν αλλάξει κάτι να επικοινωνήσει μαζί μας. Αυτή η αγωνία του κόσμου φαίνεται από το γεγονός ότι ο κάθε γιατρός απαντά σε τουλάχιστον 100 τηλέφωνα την ημέρα. Ο κόσμος παίρνει τηλέφωνο για το παραμικρό, γιατί φοβάται. Παίρνει τηλέφωνο και περιγράφει τα συμπτώματα που έχει φοβούμενος ότι μπορεί να έχει προσβληθεί από τον κορονοϊό .»

Σε αυτό το σημείο ο Γιώργος Μαντζουράνης αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι γίνεται επιστημονική αξιολόγηση, βάσει των συμπτωμάτων που περιγράφουν οι πολίτες και εξηγεί: «Ένας πολίτης που έχει ένα απλό συνάχι δεν θα μπει μέσα στην μονάδα. Οι οδηγίες δίνονται τηλεφωνικά. Είναι κάτι που πάντα το αποφεύγαμε, αλλά τώρα, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, έχουμε καταλήξει να κάνουμε τηλεφωνική ιατρική και έτσι μόνο τα πιο σοβαρά περιστατικά θα βάλουμε μέσα στη μονάδα για να τα εξετάσουμε.»

Παράλληλα, όπως υπογραμμίζει, «φροντίζουμε και για τη συνταγογράφηση, γιατί ο κόσμος πρέπει να πάρει τα φάρμακά του.»

Αναφερόμενος στο υγειονομικό προσωπικό, ο Γιώργος Μαντζουράνης λέει ότι «έχουμε αγωνία για το τι θα έρθει, διότι μέχρι τώρα δεν έχουμε την πίεση ενός συστήματος, όπως συμβαίνει στην Ιταλία, την Ισπανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.»

Ταυτόχρονα, υποστηρίζει ότι «υπάρχει μία έλλειψη υλικού προστασίας και εξοπλισμού, για αυτό και φροντίζουμε, όσο είναι δυνατό, να πάρουμε με δικά μας χρήματα ατομικά μέτρα προστασίας, όπως στολές και μάσκες.»

«Είναι γνωστό βέβαια», συνεχίζει, «ότι υπάρχει μία παγκόσμια ανεπάρκεια γενικά στις αγορές, αλλά εμείς», όπως τονίζει, «δεν μπορούμε να εκτεθούμε στον ιό, οπότε επειδή ακριβώς υπάρχει αυτή η αγωνία, προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις.»

Μάλιστα, όπως αναφέρει, «προσπαθούμε παράλληλα να βρούμε πατέντες, δηλαδή να αποστειρώνουμε τις μάσκες και τις ποδιές για να τις ξαναχρησιμοποιήσουμε.»

Σχετικά με τα μέτρα που έχουν ληφθεί στο πλαίσιο πρόληψης της εξάπλωσης του κορονοϊού, ο Γιώργος Μαντζουράνης λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «κινηθήκαμε καλά με τα προληπτικά μέτρα και η κυβέρνηση τα έλαβε πολύ πιο νωρίς από άλλες χώρες, ενώ εμείς πιέζαμε για ακόμα πιο αυστηρά μέτρα.»

Μιλώντας για την ανταπόκριση των πολιτών στην τήρηση των μέτρων, λέει ότι «είναι μεγάλο κατόρθωμα του ελληνικού λαού που έχει συμμορφωθεί σε αυτό τον βαθμό, γιατί δεν έχουμε ακριβώς το κράτος πρόνοιας που λειτουργεί και είναι κράτος κοινωνικής ευθύνης, όπως είναι για παράδειγμα οι Σκανδιναβικές χώρες.» Όπως προσθέτει, «αξίζει ένα μπράβο στον ελληνικό λαό για αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή, αλλά αξίζει και ένα μπράβο στην κυβέρνηση που έχει καταφέρει να συνειδητοποιήσει ο κόσμος τον βαθμό του κινδύνου, ώστε να συμμορφωθεί στα μέτρα.»

Εξηγώντας ο Γιώργος Μαντζουράνης γιατί χαρακτηρίζει ως μεγάλο κατόρθωμα του ελληνικού λαού την εφαρμογή των μέτρων, λέει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ: «Εδώ φαίνεται η αξία της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στην υλοποίηση προγραμμάτων πρόληψης και αγωγής υγείας, ώστε οι πολίτες να είναι όσο το δυνατό καλύτερα ενημερωμένοι. Γιατί ενώ μέχρι τώρα το κράτος και το σύστημα υγείας δεν είχε εκπαιδεύσει τον κόσμο σε αυτά τα ζητήματα, ξαφνικά του ζητά να κάνει πρόληψη και να ενδιαφερθεί για το κοινωνικό σύνολο. Οπότε, όντως είναι μεγάλο κατόρθωμα αυτό που κάνει ο κόσμος.»

Κλείνοντας, ο Γιώργος Ματζουράνης τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι «οι πολίτες δείχνουν εμπιστοσύνη στο υγειονομικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας,» προσθέτοντας ταυτόχρονα ότι «υπάρχει ένα ψυχικό φορτίο, τόσο για την ατομική ασφάλεια αυτού του προσωπικού, όσο και για την αγωνία του κόσμου, σχετικά με το τι μπορεί να έρθει αύριο.»

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις