Την επέκταση του εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα θα περιλαμβάνει ο ΔΕΣΦΑ στο νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2030, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον επόμενο μήνα. Η απόκτηση πρόσβασης των βιομηχανιών σε φυσικό αέριο με ανταγωνιστικό κόστος είναι ένας από τους βασικούς στόχους για την Πάτρα.
Η αναφορά στη Δυτική Ελλάδα και την Πάτρα έγινε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ, Νικόλα Μπατιλάνα, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του σε συνεδρία του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Το στέλεχος του ΔΕΣΦΑ συμπεριέλαβε στο σχεδιασμό του 2021-2030 τη Δυτική Ελλάδα και τη Δυτική Μακεδονία ως υποψήφιες περιοχές για την επέκταση του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου. Ο ΔΕΣΦΑ διερευνά διάφορα πιθανά σενάρια, ώστε οι προτάσεις του να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα δεκαετούς ανάπτυξης που θα θέσει σε διαβούλευση σε λίγες εβδομάδες.
Ο Ν. Μπατιλάνα είπε ότι πρόκειται για δύο πολύ σημαντικά πρότζεκτ και τα ενέταξε στην προοπτική μεγαλύτερης εγχώριας διείσδυσης του φυσικού αερίου, του μοναδικού καυσίμου που μπορεί να υποστηρίξει την ενεργειακή μετάβαση με οικονομικά αποδοτικούς όρους, όπως επεσήμανε.
Για τη Δυτική Ελλάδα κομβικός παράγοντας στις εξελίξεις είναι οι εγκατεστημένες στη βιομηχανική περιοχή μονάδες, αφού αυτές δημιουργούν τις συνθήκες για να αυξηθεί η ζήτηση του φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή. Αυτό δεν ανακόπτει τον προγραμματισμό για το τοπικό αστικό δίκτυο. Οι προσδοκίες όμως δεν είναι υψηλές, κυρίως λόγω του κλίματος που επικρατεί στην Πάτρα και ευρύτερα. Η συζήτηση που γίνεται αποδεικνύει ότι είναι στο σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ να προωθήσει την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Οι βιομηχανίες και τα τοπικά δίκτυα θα μπορούν να τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο, το οποία θα φτάνει οδικά από το σταθμό φόρτωσης βυτίων που κατασκευάζεται στη Ρεβυθούσα ή μέσω πλοίου στη νέα μονάδα αποθήκευσης μικρής κλίμακας που προβλέπεται να κατασκευαστεί στη λιμενική ζώνη.
Αυτό μπορεί να είναι το πρώτο βήμα για την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, ώστε το επόμενο να είναι η διεκδίκηση της κατασκευής αγωγού. Αυτή η εξέλιξη θα απαιτήσει, σύμφωνα με εκτιμήσεις, τουλάχιστον μια πενταετία και το κόστος της επένδυσης αναμένεται να ανέλθει στα 100 εκατ. ευρώ.
Πηγή: Pelop.gr