Τραγική φαίνεται πως είναι η διαχείριση του λιμένα Κατακόλου όταν για να ξεφορτώσει ένα φορτηγό πλοίο το φορτίο του χρειάζεται πολιτική παρέμβαση. Από την Παρασκευή παρακολουθούσαμε την εξέλιξη της υπόθεσης που είχε προκύψει στο “νεκρό” λόγω κορωνοϊού λιμάνι.
Οι φορτοεκφορτωτές εδώ και μήνες έχουν χάσει το μεροκάματό τους και κάθε ευκαιρία που υπάρχει για να βγάλουν τα προς το ζειν δεν μπορεί να χάνεται.
Το πλοίο Ada Zeyner υπό σημαία Τουρκίας μετέφερε περισσότερους από 1000 τόνους ειδικού χώματος για τις ανάγκες βιομηχανίας κεραμοτουβλοποιϊας. Ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ξεκίνησε κανονικά η εκφόρτωση, οι Αρχές αντιλήφθησαν πως το λιμάνι δεν διαθέτει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για την εκφόρτωση χύδην φορτίων.
Από εκεί και ύστερα ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου είτε για να εξεταστεί το θέμα της εξασφάλισης πιστοποιίησης είτε για να ξεφορτώσει το φορτίο του το πλοίο στο λιμάνι της Κυλλήνης που διαθέτει τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται και για τα εμπορικά πλοία.
Το κόστος για τη μετακίνηση στην Κυλλήνη θα επιβάρυνε την εταιρία που είχε παραγγείλει το φορτίο και θα ανέβαζε τα κόστη της.
Οι φορτοεκφορτωτές του Κατακόλου από την άλλη θα έχαναν μεροκάματα σε χαλεπούς καιρούς.
Τελικά όπως έγινε γνωστό από το Σύνδεσμο Φορτοεκφορτωτών ξηράς και θάλασσας, λιμένος Κατακόλου “Ο Άγιος Νικόλαος”, η εκφόρτωση του χύδην φορτίου επιτράπει κατ’ εξαίρεση, με παρέμβαση του βουλευτή Ηλείας Κώστα Τζαβάρα…
Και φυσικά μετά από αυτή την επίσημη ανακοίνωση γεννούνται πολλά ερωτήματα.
Μπορούν οι βουλευτές να παρακάμπτουν τους κανόνες - που δεν παραβλέπουμε τις προθέσεις στην προκειμένη περίπτωση να διασφαλιστεί το μεροκάματο των φορτοεκφορτωτών - και κατ’ εξαίρεση να γίνονται ενέργειες;
Πρέπει αυτός ο τόπος να λειτουργεί με παρεμβάσεις άνωθεν, για να γίνουν και τα πιο απλά πράγματα;
Η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, μπορεί να “τρέξει” το λιμάνι σύμφωνα με τις απαιτήσεις που αυτό έχει;
Περιμένουμε να πάει αυτός ο τόπος μπροστά όταν δεν μπορούν οι τοπικοί παράγοντες να να λύσουν τα βασικά ζητήματα της καθημερινότητας….