Με την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου
Με τον πιο επίσημο τρόπο επιβεβαιώθηκε από βήματος της Βουλής η επιβολή διοδίων στην Πατρών-Πύργου από την στιγμή που θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου.
Η εξέλιξη αυτή προκύπτει με τον νέο τρόπο κατασκευής του έργου που προωθεί το υπουργείο Υποδομών Κώστας Καραμανλής καθώς με τις 8 εργολαβίες, η πλειοψηφία των οποίων είχαν υπογραφεί από πέρυσι, που παρέλαβε ο νυν Υπουργός από τον προκάτοχό του, δεν υπήρχε πρόβλεψη για διόδια.
Μάλιστα ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε προχθές στη Βουλή και το κόστος των διοδίων αυτών το οποίο θα είναι 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο. Τούτο σημαίνει ότι κάποιος που θέλει να κάνει ολόκληρη τη διαδρομή στον αυτοκινητόδρομο και να επιστρέψει στην βάση (Πάτρα-Πύργος και αντίθετα) θα πρέπει να πληρώσει περίπου 9 ευρώ. Και τούτο γιατί συνολικά το υπό κατασκευή έργο, σύμφωνα με τις προϋπάρχουσες εργολαβίες είναι 75 χιλιόμετρα.
Ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών πάντως μιλώντας από τη Βουλή προσδιόρισε το κόστος, μετ’ επιστροφής, στα 8,6 ευρώ, διαφορά μικρή σε σχέση με το συνολικό ποσό των διοδίων. Βέβαια ο κ. Καραμανλής έσπευσε να υποστηρίξει ότι το αντίτιμο θα είναι το μικρότερο της Ευρώπης, ωστόσο δεν έπεισε τους βουλευτές της αντιπολίτευσης οι οποίοι αντέδρασαν έντονα.
Γιώργος Βαρεμένος από τον ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Καραθανασόπουλος από το ΚΚΕ, Μιχάλης Κατρίνης από το ΚΙΝΑΛ κ.α., εξαπέλυσαν ολομέτωπη επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών για την Πατρών-Πύργου.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος, κατηγόρησε τη κυβέρνηση ότι, «υλοποιεί μια προαποφασισμένη πολιτική απόφαση της, ανακοινώνει τη διάλυση των συμβάσεων χωρίς διάλογο με την ΕΕ και χωρίς την απάντηση της και φτιάχνει εν μέσω της κρίσης του κορονοϊού ένα σύμφωνο συναντίληψης με την Ολυμπία Οδό».
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Μιχάλης Κατρίνης, -το κόμμα του οποίου είχε ζητήσει να ενημερωθεί η Βουλή για την πορεία του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος- έκανε λόγο για παλινωδίες της κυβέρνησης και αβεβαιότητα που εξακολουθεί να κυριαρχεί για την ολοκλήρωση του έργου.
«Δυστυχώς ούτε και σήμερα υπήρξαν πειστικές και σαφείς απαντήσεις. Το μεγάλο αυτό έργο που θα συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της Ηλείας, εξακολουθεί να είναι στον αέρα. Ουδείς γνωρίζει πότε θα αρχίσει και πότε θα ολοκληρωθεί, ουδείς γνωρίζει αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει τελικά την έγκριση της στο μοντέλο που προωθεί η κυβέρνηση», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κατρίνης.
Ο δε βουλευτής Αχαΐας του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, έκανε λόγο για «χορό εκατομμυρίων και τεράστιο φαγοπότι με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για μεγάλα έργα, όπως αυτό του οδικού άξονα Πάτρας –Πύργου.
«Η κάθε μία εξυπηρετούσε τους δικούς της εργολάβους. Αυτό που συζητάμε σήμερα επιβεβαιώνει ότι γίνεται τεράστιος πόλεμος κατασκευαστικών εταιριών για το ποιος θα πάρει τα περισσότερα χρήματα χωρίς να φτιάξει έργα αλλά και να αποζημιώνεται», ανέφερε ο κ. Καραθανασόπουλος.
Από την πλευρά του ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας, Διονύσης Καλαματιανός, μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», χαρακτήρισε «μπαλώματα» τις παρεμβάσεις των 30εκ. ευρώ στον υφιστάμενο δρόμο, προσθέτοντας ότι οι παρεμβάσεις αυτές δείχνουν ότι μέσα του ο αρμόδιο Υπουργός πιστεύει ότι δεν πρόκειται το έργο να είναι έτοιμο το 2023 όπως προβλεπόταν. Όπως είπε ακόμα δεν υπάρχουν οι απαραίτητες εγκρίσεις από την Ε.Ε. και οι καθυστερήσεις θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες.
Πάντως ο κ. Καραμανλής επέμεινε ότι το έργο όπως είχε σπάσει σε 8 εργολαβίες από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ εγκαίρως κι εξήγησε ότι πλέον έχει ενταχθεί ως phasing στο επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο, 2021-2027 για να μην χαθεί.
Ως προς τις εργασίες που είχαν υλοποιηθεί μέχρι πρόσφατα στα 8 κομμάτια ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε τα εξής:
· Στο 1ο δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.
· Στο 2ο , αντί για 31% είχε σημειωθεί πρόοδος εργασιών στο 14%. «Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα οκτώ. Στην καλύτερη δυνατή περίπτωση δηλαδή θα τελείωνε με σοβαρή καθυστέρηση μόνο αυτό και θα ήταν ένα τυφλό κομμάτι δρόμου, χωρίς σύνδεση πριν ή μετά», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
· Στο 3ο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε ακόμα στο ΣτΕ.
· Στο 4ο , δεν έγινε καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.
· Στο 5ο, αντί για 33% είχαν υλοποιηθεί εργασίες μόνο στο 0,12%. “Εδώ παραλάβαμε και έναν ωραιότατο σκουπιδότοπο. Δεν πιστεύαμε στα μάτια μας!” σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
· Στο 6ο τμήμα, αντί για 33% είχαν υλοποιηθεί εργασίες μόνο στο 2%.
· Στο 7ο , αντί για 33% είχαν υλοποιηθεί εργασίες μόνο στο 0,62%.
· Και στο 8ο, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και ενώ είχε εισπράξει προκαταβολή για το έργο ύψους 1.400.000 ευρώ, οι εργασίες που έχει εκτελέσει έχουν αξία μόλις 40.139,38 ευρώ.
Πηγή: TheBest.gr