Επίκαιρα

Δημοτικό Σκουροχωρίου: Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών από το ΙΕΠ

Δημοτικό Σκουροχωρίου: Επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών από το ΙΕΠ

Τηλεδιάσκεψη σήμερα με χαιρετισμό της πολιτικής ηγεσίας και του Προέδρου του ΙΕΠ

Με Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κας Σοφίας Ζαχαράκη σήμερα Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020 θα γίνει με τηλεδιάσκεψη η έναρξη της επιμόρφωσης και της υλοποίησης της πιλοτικής εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2020-2021 .

Στον επιμορφωτικό σχεδιασμό για τη βέλτιστη διάχυση της δράσης, προτάσσεται, την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020, η ενημέρωση-αρχική επιμόρφωση των διευθυντών, των προϊσταμένων και όλων των εκπαιδευτικών των διακοσίων δεκαοκτώ (218) πιλοτικών σχολικών μονάδων, σύμφωνα με το εξής πρόγραμμα:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

ΩΡΕΣ (ΑΠΟ / ΕΩΣ)

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020

11:00 – 14:00

προϊστάμενοι νηπιαγωγείων, πιλοτικών γυμνασίων

των πιλοτικών

διευθυντές των δημοτικών και

όλοι οι
πιλοτικών
(νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια)

εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ενδεικτικό) 11:00 -11:30 Χαιρετισμοί Πολιτικής ηγεσίας και Προέδρου ΙΕΠ

11:30-12:30 Παρουσίαση θεσμικού και γενικού πλαισίου
12:30-12:45 Παρουσίαση τρόπου υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και μοντέλου

επιμόρφωσης (εργαλεία, πολλαπλασιαστές, χρονοδιάγραμμα) -------------------------

Χωρισμός σε τμήματα ανά βαθμίδα (μόνο για διευθυντές δημοτικών και γυμνασίων και προϊσταμένους νηπιαγωγείων)
13:00-13:30: Οργανωτικές Διαδικασίες-για την έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής-Το Σχέδιο Δράσης του Σχολείου και οι διαδικασίες του σε κάθε βαθμίδα

13:30-14:00 Συζήτηση –διευκρινίσεις– Επόμενες ενέργειες

3. Σκοπός και Στοχοθεσία των επιμορφωτικών δράσεων

  • Σκοπός της επιμόρφωσης είναι η ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών των πιλοτικών σχολείων σχετικά με τον οδηγό υλοποίησης, τη σύνδεση με την πλατφόρμα επιμόρφωσης και με τα εργαλεία της πιλοτικής εφαρμογής. Επίσης, η ενημέρωση για το περιεχόμενο σπουδών που θα δοκιμαστεί στην πιλοτική φάση υλοποίησης, η πρακτική άσκηση στις νέες μεθοδολογίες συντονισμού εργαστηριακής και διερευνητικής εργασίας στο σχολείο και η προετοιμασία- εκπόνηση των σχεδίων δράσης του τμήματος.
  • Στόχος των παραπάνω επιμορφωτικών δράσεων είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών των πιλοτικών σχολείων με:

2

o το Θεσμικό Πλαίσιο, τις αρχές και τη μεθοδολογία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων – την Παρουσίαση του περιεχομένου σπουδών και των εργαλείων εκπαιδευτικού προγραμματισμού των Εργαστηρίων.

o το Σχέδιο Δράσης του σχολείου και τις διαδικασίες εφαρμογής του στο Νηπιαγωγείο, στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο.

o το Σχέδιο Δράσης του τμήματος και τις διαδικασίες υλοποίησής του με την αξιοποίηση του υλικού των προγραμμάτων των εργαστηρίων.

o τις δεξιότητες του 21ου αιώνα και την εξ αποστάσεως επιμόρφωση.
o τη σύγχρονη παιδαγωγική μεθοδολογία για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων
o τις νέες εξελίξεις στις θεωρίες μάθησης: Από τη διερεύνηση στη δημιουργικότητα, την

ενσώματη και την κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση μέσω STEAM εργαστηρίων
o την εμψύχωση ομάδας μέσω της θεατρικής τέχνης καλλιεργώντας τις Δεξιότητες μάθησης μέσω

της μουσικής τέχνης και του θεάτρου
o τις μαθησιακές στρατηγικές για την καλλιέργεια των Δεξιοτήτων του Νου και τον σχεδιασμό

ροών μαθησιακών δραστηριοτήτων, αξιοποιώντας τις στρατηγικές/ρουτίνες σκέψης του Πανεπιστημίου Harvard.

o τη Ρομποτική για την καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης, μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων

o τα Εργαστήρια για τις Δεξιότητες Ζωής και τη βελτίωση της σχολικής ζωής με παραδείγματα από τρεις θεματικούς κύκλους

o τη διερευνητική μάθηση στην ομάδα και την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων
o τη μέθοδο αξιολόγησης της προόδου του μαθητή ως προς τους κύκλους δεξιοτήτων
o το Πλαίσιο Ικανοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης και την παιδαγωγική που παράγει ως

προς την καλλιέργεια γνώσεων, στάσεων, αντιλήψεων και δεξιοτήτων.
o την Πρακτική Άσκηση: κάθε επιμορφωτική ημέρα θα παρουσιάζονται και θα εκπονούνται σε

εργαστηριακή συνεργασία Σχέδια Δράσης Τμήματος και Καλές πρακτικές για την Εφαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού των φορέων στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Οι ομάδες των επιμορφούμενων, συμπεριλαμβανομένων και των πολλαπλασιαστών, θα είναι συμπεριληπτικές ως προς τις ειδικότητες και τις βαθμίδες ώστε να υπάρξει ανταλλαγή τεχνογνωσίας και ειδικών διδακτικών πρακτικών.

Να σημειώσουμε πως το Υπουργείο Παιδείας λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο και τις ανάγκες της πιλοτικής εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, την υπηρεσιακή κατάσταση των αιτούντων εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν την υλοποίηση του έργου κατά το σχολικό έτος 2020-2021 και τα απαιτούμενα προσόντα τους, επιλέχθηκαν εκατό σαράντα πολλαπλασιαστές για την Α ́ επιμορφωτική φάση, που θα πλαισιώσει την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας κ.Αθανάσιος Κaτσίμπελης έχει επιλεγεί ως ένας από τους 140 πολλαπλασιαστές της Δράσης του ΙΕΠ.

(Δελτίο Τύπου)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις