Με πλήρες ωράριο και κανονικά η συνέχιση της ύλης - Συνεχίζουν μαθήματα τα δημοτικά, τα νηπιαγωγεία και οι παιδικοί σταθμοί - Πώς θα λειτουργήσουν τα φροντιστήρια
Αντίθετα συνεχίζουν τη δια ζώσης λειτουργία τους τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, τα σχολεία ειδικής αγωγής καθώς και τα ολοήμερα σχολεία, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα για εγγραφές στα ολοήμερα, προκειμένου να αποκομίσουν οι μαθητές εκπαιδευτικά οφέλη, να υποστηριχθούν έμπρακτα οι οικογένειες και να αποφευχθεί η επαφή με ομάδες αυξημένου κινδύνου, κυρίως παππούδες και γιαγιάδες.
Όπως εξήγησε ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας: «Η διακοπή της εκπαίδευσης έχει επιπτώσεις. Η επιτροπή διχάστηκε. Δεν έχουμε μεγάλη διασπορά του ιού στο μαθητικό περιβάλλον. Θέλουμε να περιορίσουμε τη διασπορά στα σχολεία ως συμβολή στη μεταδοτικότητα στην κοινότητα και φαίνεται ότι μετά τα 10-12 ανεβαίνει αυτό. Το μέγιστο όφελος της συνέχισης της εκπαίδευσης για τα μικρά παιδιά. Μετά την ηλικία 16-18 είχαμε εισηγηθεί υπέρ του κλεισίματος σχολείων σε αυτή τη φάση της μεγάλης διασποράς γιατί συμμετείχαν περισσότερο αυτά τα παιδιά στην τηλεκπαίδευση. Το κάνουμε όχι γιατί κινδυνεύουν τα παιδιά αλλά για να προστατευτεί το κοινωνικό σύνολο. Τα δεδομένα για την Ελλαδα είναι και παραμένουν καλά για τα παιδιά. Τα παιδιά θα είναι ο πρώτος πληθυσμός που θα επιστρέψει στην κανονικότητα».
Η τηλεκπαίδευση
Φροντιστήρια, δομές μελέτης, κέντρα ξένων γλωσσών θα βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας για το ίδιο χρονικό διάστημα και θα μπορούν να λειτουργούν μόνο μέσω τηλεκπαίδευσης.Τα σχολεία που αναστέλλουν τη δια ζώσης λειτουργία τους ξεκινούν άμεσα υποχρεωτική σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ως εκ τούτου οι διευθυντές καλούνται να εκπονήσουν προγράμματα για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω της τηλεκπαίδευσης.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει εξασφαλίσει:
- αναβάθμιση των δημοσίων δικτύων και πλατφορμών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου,
- συνεργασία Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και CISCO Webex δίχως χρέωση προς το Δημόσιο για την υλοποίηση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης,
- δυνατότητα σύνδεσης και με σταθερό τηλέφωνο (αστική κλήση) στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex,
- ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με περισσότερες από 80.000 φορητές συσκευές (53.000 από ΕΣΠΑ, πάνω από 10.000 από διαγωνισμούς ΠΕΠ και άνω των 20.000 από δωρεές), από 4.500 περίπου συσκευές που υπήρχαν τον Ιούλιο του 2019,
- συγκεκριμένες οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την κατάρτιση προγραμμάτων εξ αποστάσεως,
- επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Η εκθετικά αυξανόμενη διασπορά του κορωνοϊού στην κοινωνία και η πιθανή μεταφορά του από το εξωσχολικό περιβάλλον των μαθητών στο ενδοσχολικό, οδήγησε στην προληπτική αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των δομών δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης, διατηρώντας ανοιχτές όλες τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της, στηρίζουμε με κάθε μέσο τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη μας, και είμαστε αισιόδοξοι ότι σε λίγο καιρό θα επανέλθουμε στην κανονικότητα. Όλοι μαζί, με τον ίδιο ζήλο και προσαρμοστικότητα που επιδείξαμε και κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, θα αγωνιστούμε για να διασφαλίσουμε την ατομική και δημόσια υγεία, παράλληλα με τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλες και όλους».