Όλο το σχέδιο για την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου - Από τα μικρότερα προς τα μεγαλύτερα θα ανοίξουν τα μαγαζιά, είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης - Ο γγ Εμπορίου, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εξήγησε πώς θα δουλεύει το λιανεμπόριο στις γιορτές
Εξήγησε πως την προηγούμενη φορά «χαλαρώσαμε γρήγορα, γιατί υπήρχε η αίσθηση ότι με τις υψηλές θερμοκρασίες ο ιός θα εξασθενούσε». Αντίθετα, τώρα, ο ιός είναι πολύ πιο ισχυρός. «Για οποιονδήποτε λόγο βγαίνουμε έξω, θα φοράμε τη μάσκα και έχουμε το αντισηπτικό στην τσέπη» συμπλήρωσε.
Ξεκαθάρισε με εμφατικό τρόπο ότι τα σούπερ μάρκετ δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του ιού, αφού δεν υπάρχει το παραμικρό στοιχείο που να οδηγεί σε ένα τέτοιο συμπέρασμα.
Πρόκειται για μία «παγκόσμια συμφορά» είπε και διερωτήθηκε τι θα γινόταν αν η Ελλάδα είχε 12 φορές περισσότερους θανάτους από το Βέλγιο (δηλ. 250.000 νεκρούς), εκφράζοντας τα συλλυπητήριά του σε κάθε οικογένεια που θρηνεί για τον χαμό ενός θύματος της COVID-19.
Κληθείς να σχολιάσει την τοποθέτηση του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, ότι «αν είχαμε 5.000 ΜΕΘ θα είχαμε 2.500 θανάτους», ο κ. Γεωργιάδης είπε πως επικαλέστηκε στατιστικά στοιχεία και ότι είναι απολύτως λογικό πως «αν έχεις 5.000 κρεβάτια ΜΕΘ και τα γεμίσεις, θα έχεις περισσότερους θανάτους».
«Αυτή η μάχη κρίνεται από την ατομική μας συμπεριφορά» σημείωσε, αναφερόμενος στην τήρηση των μέτρων προστασίας.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, μιλώντας στο Mega για την επαναλειτουργία του εμπορίου, εξήγησε ότι η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, κυρίως στη βόρεια και κεντρική Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών.
Το «click away» προβλέπει τα εξής, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη:
- Γίνεται ηλεκτρονική παραγγελία του προϊόντος
- Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν
- Με το αποδεικτικό παραγγελίας-πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος
Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου επισήμανε ότι με τον τρόπο αυτό αποφορτίζονται οι μεταφορές, ενώ αποφεύγεται ο συνωστισμός, καθώς «δεν θα γίνεται έρευνα αγοράς εντός του καταστήματος, αλλά από το ηλεκτρονικό κατάστημα».