Έρευνα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποίησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δήμων Πύργου και Αρχ. Ολυμπίας.
Με την έναρξη της διαδικασίας, που επιβλήθηκε ως έκτακτο μέτρο για την αντιμετώπιση της πανδημίας, απεστάλη στα σχολεία μας ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, από τη συμπλήρωση του οποίου προέκυψαν σημαντικά στοιχεία που φανερώνουν τα προβλήματα που υπάρχουν στην τηλεκπαίδευση, τόσο με την παροχή ίντερνετ, όσο και με την παροχή μέσων.
1. Περίπου 64% των εκπαιδευτικών παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση από το σχολείο τους
2. Οι μαθητές, σε ποσοστό περίπου 62%, παρακολουθούν τα εξ αποστάσεως σχολικά τους μαθήματα μέσω κινητού τηλεφώνου
3. Το 85% των σχολείων που απάντησαν δήλωσαν ότι υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν καμία πρόσβαση στο διαδίκτυο
4. Το 60% των σχολείων που απάντησαν δήλωσαν ότι δεν υπάρχει στο σχολείο τους ΚΑΜΙΑ διαθέσιμη ηλεκτρονική συσκευή για δανεισμό
5. Σε ποσοστό περίπου 28% δήλωσαν ότι 1-5 μαθητές δεν διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό κατάλληλο για πρόσβασή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτά ιδιαιτέρως σημαντικά.
Υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν καμία πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Υπάρχουν μαθητές που δανείζονται κινητές συσκευές από άλλους μόνο και μόνο για να μπορέσουν να δουν τις ασκήσεις που έχουν ανατεθεί, χωρίς να έχουν παρακολουθήσει ούτε λεπτό το μάθημα μέσω Webex.
Υπάρχουμε και ΕΜΕΙΣ. Είναι πολλοί οι συνάδελφοί μας που αναγκάζονται να μεταβούν στο σχολείο, με την πανδημία να πλήττει όλες τις περιοχές της Ελλάδας και οι λόγοι είναι πολλοί: χαμηλής ταχύτητας οικιακό δίκτυο, ανύπαρκτος ή ξεπερασμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικός εξοπλισμός, μικρός χώρος που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει όλα τα μέλη της οικογένειας (τουλάχιστον ένας εκπαιδευτικός και τα παιδιά του, ταυτόχρονα) κλπ.
Τα Νηπιαγωγεία αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα, με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να προσπαθούν, αποκλειστικά με δικά τους τεχνολογικά μέσα, να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παιδάκια προσχολικής ηλικίας (4-5 ετών) υποχρεούνται να βρίσκονται για διάστημα τριών και πλέον ωρών μπροστά σε μια οθόνη, τις περισσότερες φορές ενός κινητού τηλεφώνου, προσπαθώντας να «κοινωνικοποιηθούν», να μάθουν να «συνεργάζονται», να «συνομιλούν», να «συνδημιουργούν»…
Ως εκπαιδευτικοί, πέραν των προσωπικών δυσκολιών σχετικά με το εγχείρημα αυτό, τις οποίες αντιμετωπίζουμε προτάσσοντας το φιλότιμο και την ευσυνειδησία μας, ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ τον ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ από το δικαίωμά τους για μόρφωση, όπως το Σύνταγμα ορίζει.
Δεν είμαστε αριθμοί που οδηγούμε σε μέσους όρους και τους μεταφράζουμε κατά πώς μας συμφέρει. Είμαστε λειτουργοί και επιμένουμε να διεκδικούμε και να απαιτούμε την απρόσκοπτη και καθολική συμμετοχή των μαθητών μας στην εκπαίδευση.
Είναι πολλά τα ερωτήματα που βασανίζουν τις σκέψεις μας το τελευταίο διάστημα, αλλά θα έχουμε τον χρόνο να τα συζητήσουμε όλα, όταν οι επιδημιολογικές συνθήκες το επιτρέψουν (Γιατί το Δημόσιο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο ακολουθεί απογευματινό πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε αντίθεση με τα Ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Γιατί το ΥΠΑΙΘ επιμένει, σχεδόν εμμονικά, στη χρήση της πλατφόρμας Webex και δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής από τους εκπαιδευτικούς, ανάμεσα σε όσες άλλες λειτουργούν χωρίς προβλήματα; κ.ά.). Ωστόσο, απαιτούμε να σταματήσουν όλα τα επικοινωνιακά παιχνίδια που γίνονται στο πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η Παιδεία και το Δημόσιο Σχολείο χρήζουν σοβαρής και ουσιαστικής υποστήριξης.
Από τη στιγμή που η τηλεκπαίδευση είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ, με βάση κυβερνητικές αποφάσεις, η κυβέρνηση ΟΦΕΙΛΕΙ να ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙ την ισότιμη πρόσβαση όλων των εμπλεκόμενων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Για το Δ.Σ |
|
Η Πρόεδρος |
Ο Γενικός Γραμματέας |
Αντωνία Μπρη |
Αθανάσιος Κατσίμπελης |
(Δελτίο Τύπου)