«Πήρε το δρόμο της η Πατρών-Πύργου»-Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης μιλάει στη «Γ» - Το Υπουργείο Υποδομών είναι σε ανοιχτή γραμμή με τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, για το μείζον θέμα της κατασκευής εμπορικού τμήματος.
Την εξέλιξη αυτή, δίνει στη «Γ», ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξη που παραχώρησε.
κ. Καραγιάννης αναφέρεται επίσης στην «σημαντική» όπως την χαρακτηρίζει εξέλιξη για την Πατρών-Πύργου, για την πορεία της διαδικασίας επαναφοράς του έργου στον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού, χαρακτηρίζοντας τη διαπραγμάτευση δύσκολη άσκηση που τελικά επιλύθηκε και η Ευρώπη πείστηκε από τη σαφήνεια των ελληνικών θέσεων.
ο γενικός γραμματέας Υποδομών αναφέρεται στη λύση που παρουσιάστηκε πρόσφατα για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα, επικρίνοντας την προηγούμενη κυβέρνηση για τις ανέφικτες υποσχέσεις που είχε δώσει και επαναλαμβάνοντας ότι η χρηματοδότηση είναι πλήρως εξασφαλισμένη, ενώ θα ωφεληθεί και η πόλη με δεκάδες στρέμματα.
Ακόμη αναφέρεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και στην αξιοποίηση του, σε επίπεδο Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
-Όπως αντιλαμβάνεστε, το πρώτο ερώτημα μας αφορά την Πατρών-Πύργου. Πού βρισκόμαστε;
από ένα έτος συστηματικής προσπάθειας από το Υπουργείο μας, η DG GROW (Γενική Διεύθυνση για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, απεφάνθη ότι η εκ νέου ενσωμάτωση του Πάτρα – Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο. Προχωράμε με σιγουριά πλέον και στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Comp), ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει το έργο.
Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη για την πορεία της διαδικασίας επαναφοράς του έργου στον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού και σε μια πορεία ομαλότητας προκειμένου να ξεκινήσει επιτέλους το πολύπαθο αυτό έργο.
Η αλήθεια είναι πως η άσκηση που αναλάβαμε ήταν δύσκολη και χρειάστηκε επιμονή και συστηματική προσπάθεια για να πείσουμε την Ευρώπη για τα επιχειρήματά μας. Τα καταφέραμε όμως.
Μιλήσαμε εξ αρχής με σαφήνεια και νηφαλιότητα για το δίκαιο των θέσεών μας, εντός και εκτός χώρας, αφού ουσιαστικά παραλάβαμε ένα νεκρό έργο όπου μετά από την παρέλευση του 33% του συμβατικού χρόνου υλοποίησής του, είχαμε μόλις 2% πρόοδο εργασιών και αυτές βέβαια σκόρπιες και εντελώς ασύνδετες μεταξύ τους.
Μιλάμε πάντα για ένα έργο που θα έπρεπε να έχει τελειώσει ήδη εδώ και έναν χρόνο αν η προηγούμενη κυβέρνηση δεν το έσπαγε ανεκδιήγητα σε οκτώ τμήματα προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα που όλοι ξέρουμε ότι ήθελαν να εξυπηρετήσουν. Δυστυχώς οι μεθοδεύσεις αυτές γίνονται σε βάρος του ελληνικού λαού, τον κόπων του και του δικαιώματός του για ανθρώπινες και σύγχρονες υποδομές. Αυτή είναι η αποστολή μας, αυτό θα παραδώσουμε.
-Πρόσφατα παρουσιάσατε νέα, ολοκληρωμένη τεχνική λύση, για τη σύνδεση της Πάτρας και του λιμανιού της.
Η προηγούμενη κυβέρνηση κορόιδεψε τους Πατρινούς τάζοντάς τους ένα πανάκριβο και ανέφικτο, οικονομικά, έργο με τεράστιο κατασκευαστικό κόστος αλλά και με τεράστιο κόστος συντήρησης, χωρίς εγκεκριμένες μελέτες από την ΕΡΓΟΣΕ.
Εμείς από την πρώτη στιγμή συζητήσαμε με την πόλη και τους φορείς της και ενσωματώσαμε στην πρότασή μας στοιχεία που θεραπεύουν εγγενείς αδυναμίες για την χάραξη που αρχικώς είχε μελετηθεί.
Η προτεινόμενη χάραξη, τελικώς εμπεριέχει την υπογειοποίηση 5,16 χιλιομέτρων γραμμής χωρίς να καταργούνται ο προαστιακός και οι στάσεις του, οι οποίες ,αντιθέτως, αναβαθμίζονται. Το έργο έχει κόστος 550 εκατ. € και η χρηματοδότησή του είναι πλήρως εξασφαλισμένη, σε αντίθεση με το μαξιμαλιστικό και μη χρηματοδοτήσιμο της πλήρους υπογειοποίησης.
Θέλω να τονίσω πως το έργο θα προχωρήσει, πως δεν πρόκειται για μια νέα χάραξη αλλά για αναβάθμιση ή υπογειοποίηση της υπάρχουσας και πως η πόλη όχι μόνο δεν θα κοπεί στη μέση όπως κάποιοι κακόβουλα διαρρέουν, αλλά θα αποδοθούν στην πόλη προς χρήση δεκάδες στρέμματα γης που θα προκύψουν από την υλοποίησή της και κυρίως από την κατάργηση του υφιστάμενου αμαξοστασίου του Αγ. Διονυσίου.
– Κύριε Καραγιάννη, ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για το Ταμείο Ανάκαμψης και πότε θα είναι έτοιμη η σχετική λίστα; Υπάρχει προγραμματισμός για τη Δυτική Ελλάδα;
Το Ταμείο Ανάκαμψης και τα 32 δις που θα εισρεύσουν είναι μια τεράστια ευκαιρία για τη χώρα. Είναι μια ευκαιρία για περαιτέρω τόνωση της απασχόλησης και επαναφοράς των ρυθμών ανάπτυξης της χώρας στα προ κορονοϊού επίπεδα, όταν η χωρά φαινόταν ξεκάθαρα πως εξερχόταν από την δεκαετή κρίση. Είναι όμως και μια μοναδική ευκαιρία για την ταχύτερη προώθηση των έργων, αφού πλέον έργα που θα υλοποιούνταν σε δεύτερο χρόνο έρχονται σε πρώτο πλάνο, πάντα βασισμένοι στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών και στο ολιστικό πλάνο που έχει εκπονηθεί. Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις , συζητούμε με φορείς και οργανισμούς και μέσα στο επόμενο διάστημα θα παρουσιάσουμε την πρότασή μας για τον τομέα των Υποδομών, μετά από την πολύ συστηματική δουλειά που κάναμε το προηγούμενο διάστημα. Ωριμάσαμε μελέτες και εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες για να είμαστε στη θέση να διεκδικήσουμε το καλύτερο δυνατό για τον κλάδο και ολόκληρη την χώρα.
Συνεργασία με τον Ο.Λ.ΠΑ. για το εμπορικό τμήμα του λιμανιού
Σύσσωμοι οι φορείς της Αχαΐας, έχουν ζητήσει, εδώ και χρόνια, την κατασκευή εμπορικού τμήματος στο λιμάνι της Πάτρας.
Το ζήτημα του λιμένα της Πάτρας και του εμπορικού του τμήματος, είναι θέμα που απ’ όσο γνωρίζουμε απασχολεί ιδιαίτερα τον Οργανισμό Λιμένα Πάτρας. Είμαστε σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τη Διοίκηση του ΟΛ.ΠΑ. και πάντα με σεβασμό στη κοινοτική νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων, θα βοηθήσουμε όπου χρειαστεί και μπορούμε στη αναβάθμιση του Λιμένα.
Ποιος είναι ο Γιώργος Καραγιάννης
Ο Γιώργος Καραγιάννης γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη.
Είναι πτυχιούχος Νομικής (LLB) από το Neapolis university με μεταπτυχιακές σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στη Διοίκηση Υπηρεσιών (MSc in services management).
Έχει διατελέσει Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης με ευθύνη την εικόνα της ελληνικής κυβέρνησης στο εξωτερικό καθώς και τη διοικητική λειτουργία των 36 γραφείων τύπου ανά την υφήλιο καθώς και σύμβουλος Διοίκησης στην ΕΤΑ Α.Ε.
Στο παρελθόν παρείχε συμβουλευτικές υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα.
Σήμερα έχει αναλάβει τη θέση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, ενώ έχει υπάρξει και στέλεχος της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Είναι έγγαμος και πατέρας δυο παιδιών.
Ομιλεί άριστα την αγγλική γλώσσα.
Πηγή: Gnomip.gr