Ανοίγουν με αυξημένα μέτρα τα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία τη Δευτέρα και στην Ηλεία και χθες πραγματοποιήθηκαν rapid test στους εκπαιδευτικούς. Σε τέσσερα σημεία της Ηλείας, τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ “έτρεξαν” τη διαδικασία ώστε με ασφάλεια να επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις και να υποδεχθούν τους μικρούς μαθητές. Τα τεστ έγιναν σε μια συνεργασία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, της 6ης ΥΠΕ και του Ιατρικού Συλλόγου Πύργου - Ολυμπίας, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας, το Δημοτικό Σχολείο Ζαχάρως και το Περιφερειακό Ιατρείο Λεχαινών.
Ο διευθυντής του 1ου δημοτικού σχολείου Πύργου Αναστάσιος Αναστόπουλος σε δηλώσεις του τόνισε ότι “… γίνεται ένας δειγματοληπτικός έλεγχος για τον κορονοϊό με το λεγόμενο rapid τεστ στο σχολείο μας. Είναι το σχολείο που δέχεται όλους τους εκπαιδευτικούς από όλα τα σχολεία του Δήμου Πύργου. Υπάρχει μία σημαντική προσέλευση των εκπαιδευτικών του σχολείου και των άλλων σχολείων, έχει ξεκινήσει από τις εννέα και θα τελειώσει στις τρεις το μεσημέρι.
Μιας και είχαμε μία τηλεδιάσκεψη σήμερα (σ.σ. χθές) με τον διευθυντή εκπαίδευσης και όλους τους διευθυντές του νομού Ηλείας, ήθελα να πω ότι είμαι ένα βήμα μπροστά. Αυτά που μελετά σήμερα το υπουργείο εγώ τα έχω καθορίσει από πέρυσι στο πρώτο lock down. Εννοώ διαφορετικά διαλείμματα, τρεις είσοδοι για την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών, αυτά που είπε δηλαδή τώρα το υπουργείο, εγώ τα έχω κάνει από πέρυσι. Δε νομίζω ότι είναι εκεί όμως το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός των γονέων. Ότι και να πεις στον γονέα θα γίνεις κακός. Όλοι οι γονείς γενικά μαζεύονται και περιμένουν την αποχώρηση των μαθητών. Πιστεύω ότι σε δύο βδομάδες το πολύ τα σχολεία θα ξανά κλείσουν. Δηλαδή η κυβέρνηση δεν έχει πάρει μέτρα. Αντί φέτος να μειώσουμε τους μαθητές τους αυξήσαμε. Δεν μπορούμε τώρα το χειμώνα με ανοιχτά παράθυρα, με 25 μαθητές στην τάξη, να δουλεύουμε και να κάνουμε μάθημα. Έπρεπε να κάνουμε τουλάχιστον μάθημα εκ περιτροπής. Μισά παιδιά την μία ημέρα και μισά την άλλη. Η τηλεκπαίδευση τις πρώτες ημέρες θα έλεγα ότι λειτούργησε με μεγάλη αρρυθμία. Όλοι οι εκπαιδευτικοί με μεγάλες προσπάθειες και ζήλο δούλεψαν και οι μαθητές ανταποκρίθηκαν. Εγώ από το υπουργείο φέτος πήρα 16 ταμπλετ και 5 από το Δήμο. Το 97% των μαθητών του σχολείου έκανε τηλεκπαίδευση” κατέληξε.
Η καθηγήτρια αγγλικών Στέλλα Παπαγεωργίου, ανέφερε ότι “… η αλήθεια είναι ότι στην αρχή μου άρεσε σαν ιδέα, όμως έχω βαρεθεί να κάνω τηλεκπαίδευση. Έπειδή όμως βλέπω ότι τα κρούσματα είναι όντως πολλά και υπάρχει μία ανασφάλεια, θεωρώ ότι εφόσον η υπόλοιπη κοινωνική ζωή είναι σε lock down, δε γίνεται να ανοίξουν μόνο τα σχολεία. Ή θα ανοίξουν όλα δηλαδή, ή τίποτα. Θεωρώ ότι είναι πολύ νωρίς. Δηλαδή θα προτιμούσα να περάσουν μία ή δύο εβδομάδες να δούμε πως θα πάνε τα κρούσματα και στη συνέχεια αν έχουν μειωθεί να ανοίξουν. Θεωρώ ότι είναι άκυρο να ανοίξουν αυτή τη στιγμή” σχολίασε.
Η εκπαιδευτικος Μαρία Καζάκου, τόνισε πως “… η διαδικασία του τεστ ήταν πολύ απλή, περίμενα ότι θα ήταν δυσκολότερη. Οι λοιμωξιολόγοι και οι ειδικοί θεωρώ ότι έχουν καλύτερη γνώμη από εμάς, εμείς είμαστε αναγκασμένοι να ακολουθήσουμε τις εντολές τους. Εγώ προσωπικά είμαι θετική στο άνοιγμα των σχολείων, τα παιδιά πρέπει να επιστρέψουν στο σχολείο για όσο διάστημα το επιτρέψουν οι συνθήκες. Εγώ είμαι στο 6ο δημοτικό, σε όλο αυτό το διάστημα τηρούσαμε τα μέτρα με πολλή προσοχή, έχουμε οργανωθεί καλά και πιστεύω ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα. Η τηλεκπαίδευση πιστεύω ότι ήταν λίγο κουραστική, περισσότερο για τα παιδιά, γιατί εμείς απευθυνόμαστε σε παιδιά δημοτικού και μικρών τάξεων. Προβλήματα αντιμετωπίσαμε στην αρχή με την σύνδεση αλλά στη συνέχεια τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν κανονικά”.
Η εκπαιδευτικός Αμαλία Θανόπουλου απο την πλευρά της δήλωσε πως “… έκανα το τεστ και θα ήθελα από τη στιγμή που θα δουλεύουμε να το κάνουμε και κάθε βδομάδα αν είναι δυνατόν. Δεν μπορώ να έχω άποψη, για το άνοιγμα των σχολείων οι ειδικοί είναι αυτοί που διαμορφώνουν τις καταστάσεις, εμείς τηρούμε τα μέτρα και πιστεύουμε ότι αν υπάρξει πρόβλημα θα μας γυρίσουν πίσω. Για τα παιδιά είναι θετικό να ανοίξει, φόβος υπάρχει αλλά τηρούμε όλοι τα μέτρα. Εγώ είμαι στο τέλος της καριέρας μου, στα 35 χρόνια υπηρεσίας, δεν είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα με την τηλεκπαίδευση, υπήρξε επαφή και επικοινωνία καθώς είχαμε ανοιχτές κάμερες, κάναμε δουλειά, η οποία όμως δεν συγκρίνεται με την δια ζώσης διδασκαλία”.