Επίκαιρα

ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας - GEM-IN: Εκπαιδευτικοί της ΠΔΕΔΕ μαθαίνουν … παίζοντας

ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας - GEM-IN: Εκπαιδευτικοί της ΠΔΕΔΕ μαθαίνουν … παίζοντας

Στις 11 & 30 Μαρτίου 2021 υλοποιήθηκαν δύο επιμορφωτικά εργαστήρια των εκπαιδευτικών που απαρτίζουν την Εθνική Ομάδα Εργασίας του Ευρωπαϊκού Έργου GEM-IN, Game to Embrace Intercultural Education, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+.

Στόχος των εργαστηρίων ήταν καταρχάς η ενημέρωση των εκπαιδευτικών για την μεγάλη σημασία της μάθησης μέσω παιχνιδιού στην ενεργοποίηση/κινητοποίηση των μαθητών. Επίσης, οι συναντήσεις έθεσαν ως στόχο την εξοικείωση των εκπαιδευτικών με το διαπολιτισμικό επιτραπέζιο παιχνίδι GEM-ΙN, το οποίο αποτελεί μέρος της παιδαγωγικής εργαλειοθήκης (GEM-IN pedagogical toolkit) που θα παραχθεί από το έργο και θα είναι ελεύθερο και διαθέσιμο σε όλους τους Ευρωπαίους Εκπαιδευτικούς με την ολοκλήρωσή του.

learning2

Οι εκπαιδευτικοί της Εθνικής Ομάδας Εργασίας μαζί με τους/τις μαθητές/τριές τους θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν και να αξιολογήσουν πρώτοι πιλοτικά το επιτραπέζιο παιχνίδι ενώ μόλις λάβει την τελική του μορφή θα έχουν την ευκαιρία να το δοκιμάσουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί και μαθητές από περισσότερες σχολικές μονάδες ανά την Περιφέρειά μας.

Στην συνάντηση συμμετείχαν ενεργά οι εκπαιδευτικοί της Εθνικής Ομάδα Εργασίας του έργου που είναι οι κκ. Αδαμόπουλος Χρήστος (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Πατρών), Αθανασοπούλου Ανθή (1ο ΓΕΛ Πάτρας), Βανταράκη Χρυσάνθη (Γυμνάσιο Σταυροδρομίου), Δεδότση Βασιλική (1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας), Δημακοπούλου Φωτεινή (Γυμνάσιο Κλειτορίας), Διδάχου Βασιλική (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Πατρών), Δούκα Αγάθη (2ο Γυμνάσιο Αιγίου), Καμπύλης Νικόλαος (Πρότυπο Γυμνάσιο Πατρών), Καραντώνη Χριστίνα (Γυμνάσιο Βαρθολομιού), Κομπορόζος Γεώργιος (2ο Γυμνάσιο Αγρινίου), Μπέστιας Γεώργιος (2ο Γυμνάσιο Αγρινίου), Ντάφλος Γεώργιος (19ο Γυμνάσιο Πατρών) και Παπανικολάου Μαρία (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Πατρών).

learning3

Τα μέλη της ομάδας κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων ήρθαν σε επαφή με εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες που αξιοποιεί η παιδαγωγική εργαλειοθήκη του GEM-ΙΝ, γνώρισαν καλύτερα το ψηφιακό αρχείο με το οποίο μπορούν να συνδεθούν οι συμμετέχοντες μέσω των QR codes που υπάρχουν στο ταμπλό του παιχνιδιού, χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία παίζοντας και απόκτησαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους χαρακτήρες που κοσμούν το ταμπλό του παιχνιδιού και εκπροσωπούν τις κατηγορίες των ερωτήσεων.

learning4

Οι εκπαιδευτικοί ενθουσιάστηκαν με την εμπειρία της «μάθησης μέσω παιχνιδιού», κάτι το οποίο αναμένεται να μεταφέρουν στους μαθητές και τις μαθήτριές τους στα σχολεία. Να αποτελέσει δηλαδή το GEM-ΙN μία ευχάριστη, συνεργατική, παιγνιώδη, μαθησιακή δραστηριότητα που θα μειώσει το αίσθημα κόπωσης που έχει επιφέρει η πολύμηνη πλέον εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα παιδιά. Συγχρόνως, η ανατροφοδότηση που θα προσφέρουν εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες παίζοντας, θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για τη βελτίωση του παιχνιδιού.

learning5

Επισημαίνεται ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας είναι εταίρος του έργου GEM-ΙN. Μέλη της επιστημονικής ομάδας GEM-IN της ΠΔΕ ΔΕ είναι κατά αλφαβητική σειρά ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και Επιστημονικά Υπεύθυνη του έργου κ. Γαριού Αγγελική, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κ.κ. Γκουρνέλου Αδαμαντία, Καραλή Βασιλική, Νάκος Κωνσταντίνος, Νικολακοπούλου Αικατερίνη, ενώ συνεπικουρούν και υποστηρίζουν την ομάδα ο Οργανωτικός Συντονιστής ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας κ Παπαδάκης Σπυρίδων και οι Σ.Ε.Ε κ.κ. Αντωνοπούλου Ζωή, Μπαλωμένου Αθανασία και Παπαδούρης Παναγιώτης. Τη σύσταση της ομάδας συμπληρώνει η δημιουργός και υπεύθυνη υλοποίησης του έργου κ. Σαρλή Έλενα (Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας).

Το έργο ανήκει στην Βασική Δράση ΚΑ3 (Υποστήριξη της Μεταρρύθμισης στην Εκπαιδευτική Πολιτική) και ως στόχο του έχει την προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μέσω της ενίσχυσης της απόκτησης κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων στους νέους.

Το έργο ξεκίνησε εν μέσω των ιδιαιτέρων συνθηκών της πανδημίας Covid-19 και έχει σχεδιαστεί ως επιτραπέζιο παιχνίδι που παίζεται δια ζώσης. Το σημαντικότερο στοιχείο του έργου, είναι η αξιοποίηση της μάθησης μέσω του παιχνιδιού, μιας καθαρά βιωματικής μεθοδολογίας μάθησης, η οποία επιτρέπει τη διαπολιτισμική ευαισθητοποίηση των μαθητών, την εξοικείωσή τους με την ενεργό πολιτειότητα, την συνεργασία, την ευέλικτη και παραγωγική ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων και την βίωση των κοινών ευρωπαϊκών αξιών.

Μετά τις συνθήκες που διαμόρφωσε παγκόσμια η πανδημία και ιδιαίτερα την αναστολή λειτουργίας μεγάλου αριθμού σχολείων στη Δυτική Ελλάδα, η επιστημονική ομάδα του προγράμματος, με πρωτοβουλία της κας Γαριού, επιστημονικά υπεύθυνης του έργου, δημιούργησε μία ενδιαφέρουσα ψηφιακή εκδοχή του παιχνιδιού, η οποία κατέκτησε εφικτή την υλοποίηση της φάσης της πιλοτικής εφαρμογής. Φυσικά το δια ζώσης παιχνίδι είναι αναντικατάστατο ως μέρος της διδακτικής πρακτικής και έως το τέλος του έργου το επιτραπέζιο παιχνίδι θα παραχθεί ως τέτοιο, ωστόσο θεωρούμε ότι και η ψηφιακή εκδοχή έχει πολλά να προσφέρει στους μαθητές μας και στην εκπαιδευτική διαδικασία ειδικά στις παρούσες συνθήκες.

learning6

Αναμένεται μεταξύ και άλλων ότι θα παραχθούν σημαντικά αποτελέσματα τα οποία θα οδηγήσουν σε συστάσεις / προτάσεις μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο υπάρχουν στις ιστοσελίδες και Facebook της ΠΔΕΔΕ, του ΠΕΚΕΣ ΔΕ καθώς και στην επίσημη ιστοσελίδα του: https://gem-in.eu/el/

learning7

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup