Αναστάτωση και αναταραχή έχει προκληθεί στους κόλπους των εκπαιδευτικών αλλά και των γονέων των μαθητών που φοιτούν στο 1ο Γυμνάσιο και στο 4ο ΓΕΛ Πύργου, με την πρόταση μετατροπής των σχολείων αυτών σε Πειραματικά.
Χθες πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών μελών της ΕΛΜΕ αλλά και γονέων στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας σε τεταμένο κλίμα, καθώς όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, οι σύλλογοι διδασκόντων ουδέποτε ερωτήθηκαν για την μετατροπή των σχολικών μονάδων σε Πειραματικές.
Όπως τονίζουν μάλιστα πολλοί εκπαιδευτικοί που βρέθηκαν έξω από την ΠΕ Ηλείας, η μετατροπή αυτή θα προκαλέσει προβλήματα στους μαθητές που φοιτούν στην συγκεκριμένη ζώνη αφού θα πρέπει να υπάρξει ανακατανομή σε άλλα σχολεία της περιοχής. Ενώ σε ότι αφορά τους ίδιους, η κατάργηση των οργανικών τους θέσεων που θα ακολουθήσει τους δημιουργεί μεγάλη ανασφάλεια.
Η Μάγδα Αργυροπούλου σχολιάζοντας την πρόταση αυτή και αναφερόμενη ειδικά στο 1ο Γυμνάσιο τόνισε ότι: «Ξαφνικά μάθαμε, χωρίς να έχουμε συνεδριάσει ως σύλλογος, ότι ο προϊστάμενος προτείνει την μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό. Υπάρχει αναστάτωση και αναταραχή, καθώς εκτός από τον αντιδημοκρατικό χαρακτήρα αυτής της απόφασης, μιλάμε για ένα σχολείο για το οποίο αγωνίστηκε αυτή η γειτονιά και ο σύλλογος γονέων για να κτιστεί καθώς ήταν επτά χρόνια σε λυόμενα. Αυτή η γειτονιά, θα χάσει το σχολείο της και θα αναστατωθεί όλος ο οικογενειακός προγραμματισμός. Τα παιδιά τις Στ’ τάξης των δημοτικών που έχουν ζήσει όλη αυτή τη συναισθηματική φόρτιση και πίεση μέσα στα σπίτια τους κατά την διάρκεια της πανδημίας δεν θα επιστρέψουν στο σχολείο που τους ανήκει το Σεπτέμβρη. Το 2ο γυμνάσιο δεν έχει αρκετές θέσεις για αυτά τα παιδιά. Δεν είναι μία μετατροπή, αλλά μία μετάλλαξη του σχολείου μας. Πρόκειται για ένα σχολείο το οποίο λειτουργεί τόσα χρόνια με προγράμματα, εκδηλώσεις, ευρωπαϊκά προγράμματα και έχουμε δώσει τη ζωή μας για αυτό. Ξαφνικά μας λένε βολεμένους και ότι δεν ενδιαφερόμαστε για την ανάπτυξη της παιδείας. Οι καθηγητές θα βρεθούμε ξαφνικά χωρίς τις οργανικές μας θέσεις γεγονός που αναστατώνει και την δική μας ζωή κάτι που θεωρούμε πολύ άδικο».
Από την πλευρά της η Χριστίνα Αθανασακοπουλου από το 4ο ΓΕΛ Πύργου τόνισε: «Μέσα σε μία πολύ δύσκολη χρονιά που εμείς και οι μαθητές μας έχουμε τραβήξει τα πάνδεινα καθώς χωρίς καμία εκπαίδευση από το υπουργείο, διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρξε καν η ευαισθησία από την πλευρά του διευθυντή Β’ βαθμιας να το συζητήσουμε πριν καταθέσει την πρότασή του. Απλά μας ήρθε μία απόφαση. «Αποφάσισα, έστειλα την πρόταση, μπορεί να γίνεται πειραματικό μέχρι το φθινόπωρο». Πρόκειται για μία ειλημμένη απόφαση. Πρώτη φορά στις τόσες δεκαετίες που δουλεύω βλέπω να μην λαμβάνεται καθόλου υπόψη ο σύλλογος καθώς δεν ζητήθηκε καν η γνώμη μας. Ανακοινώθηκε απλά η απόφαση. Προσωπικά πιστεύω ότι πρόκειται για μία αντιδημοκρατική απόφαση καθώς θα μπορούσε να μας ενημερώσει ότι προτίθεται να καταθέσει μία τέτοια πρόταση. Ανατρέπεται η ζωή μαθητών, οικογενειών, καθηγητών».
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Τρύφωνας Αθανασόπουλος ακολούθως επεσήμανε ότι: «Μαθητές και γονείς του Πύργου έχουν αναστατωθεί. Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας χωρίς να ρωτήσει κανέναν, με προτροπή του υπουργείου Παιδείας, πήρε μία απόφαση να ιδρύσει δύο πειραματικά σχολεία στο Πύργο. Εμείς ως ΕΛΜΕ τον είχαμε προειδοποιήσει λέγοντας ότι θα πρέπει να ερωτηθούν οι σύλλογοι διδασκόντων. Οι σύλλογοι διδασκόντων αποφάσισαν ότι δεν δέχονται να μετατραπούν τα σχολεία τους σε πειραματικά και έχουν σοβαρά επιχειρήματα. Ζητήσαμε, επειδή υπάρχει αρκετός κόσμος, να βγει ο διευθυντής να μας ενημερώσει. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και είμαστε αναγκασμένοι να το καταγγείλουμε».
Στην συγκέντρωση παρευρέθηκε και η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 6ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου Νικολέτα Βλαχοπούλου η οποία δήλωσε: «Εμείς ως γονείς είμαστε θετικοί στην πρόοδο και την ανάπτυξη της πόλης μας,όμως σε μία τέτοια απόφαση της τελευταίας στιγμής, να μετατραπεί σε Πειραματικό ένα από τα μεγαλύτερα σχολεία της πόλης μας και έχουμε τις ενστάσεις μας. Είναι σχολείο υποδοχής, έξι δημοτικών και θα επιφέρει αναστάτωση, σε όλες αυτές τις οικογένειες. Θα θέλαμε να ξέρουμε τα θετικά και να έχουμε καλύτερη ενημέρωση όσο αφορά το πειραματικό σχολείο και να αφουγκραστούν και τις ανησυχίες μας».
Εξηγώντας στη συνέχεια τους λόγους αυτής της πρότασης, ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σημείωσε ότι πρότεινε τα δύο αυτά σχολεία να γίνουν Πειραματικά καθώς ήδη λειτουργούν με ανάλογα προγράμματα «Έχω ενημερώσει τους διευθυντές των σχολείων ότι θα έρθω στις σχολικές μονάδες προκειμένου να ενημερώσω τους εκπαιδευτικούς. Το ίδιο ισχύει για τους γονείς, που όποτε θέλουν μπορεί να έρθει μία αντιπροσωπία και να εξηγήσω τη λειτουργία των πειραματικών. Πραγματικά δεν υπάρχουν οργανικές στα πειραματικά σχολεία αλλά δεν κινδυνεύει κανένας καθηγητής στο πειραματικό σχολείο. Τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας των πειραματικών σχολείων παραμένουν στο σχολείο. Στο τέλος του πρώτου χρόνου, όποιος καθηγητής δεν θέλει να μείνει, θα τον εντάξουμε εμείς σε οργανική θέση. Στο τέλος του 2ου έτους γίνεται αξιολόγηση, η οποία είναι η ίδια ακριβώς με την αξιολόγηση που γίνεται στους εκπαιδευτικούς και των άλλων σχολείων» σημείωσε ο κ. Φωτεινόπουλος.