Επίκαιρα

ΕΛΜΕ Ηλείας και Σύλλογος Διδασκόντων: Αντιδράσεις για τα Πειραματικά Σχολεία

ΕΛΜΕ Ηλείας και Σύλλογος Διδασκόντων: Αντιδράσεις για τα Πειραματικά Σχολεία

Ο χαρακτηρισμός του 1ου Γυμνασίου και του 4ου ΓΕΛ Πύργου σε Πειραματικά Σχολεία, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Συλλόγων Διδασκόντων, έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων σε εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς. Για τον λόγο αυτό χθες οι εκπαιδευτικοί από τα δυο σχολεία με την συμμετοχή της ΕΛΜΕ Ηλείας, στο πλαίσιο της Πανελλαδικής Ημέρας Δράσης, που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ, πραγματοποιήσαν διαμαρτυρία έξω από το κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, στην οποία στεγάζονται τα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηλείας Τρύφωνας Αθανασόπουλος, έκανε λόγο για έλλειψη σοβαρού προγραμματισμού, απαραίτητου έτσι ώστε να στεφθεί με επιτυχία ένα τέτοιο εγχείρημα, ενώ επεσήμανε και την αγωνία που βιώνουν οι γονείς των μαθητών των δημοτικών, των οποίων το 1ο Γυμνάσιο αποτελεί σχολείο υποδοχής.

«Συμμετέχουμε σήμερα στην Πανελλαδική Ημέρα Δράσης, που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ και στόχος της είναι να σεβαστεί το υπουργείο τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των πειραματικών σχολείων. Θα επιδιώξουν να έχουν συνάντηση σήμερα με την υπουργό. Ο σκοπός είναι να σεβαστούν τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων. Δεν μπορείς να κάνεις πειραματικά σχολεία, χωρίς σοβαρό προγραμματισμό, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συναδέλφων που δουλεύουν στα σχολεία που έχουν προταθεί. Εμείς συμπαραστεκόμαστε στην προσπάθεια που κάνουν οι συνάδελφοι, είμαστε δίπλα τους, όπως παίρνουμε υπόψη και την αγωνία των παιδιών, των γονιών τους, που βρίσκονται στα δημοτικά που είναι δίπλα όπως για παράδειγμα στο 1ο Γυμνάσιο που είναι σχολείο υποδοχής κάποιων δημοτικών. Αναστατώνει γενικότερα αυτή η απόφαση την πόλη και την παιδαγωγική διαδικασία κι εμείς στην προσπάθειά μας να συμπαρασταθούμε στους συναδέλφους, προσπαθούμε να ενημερώσουμε και την κοινωνία».

Από την πλευρά του ο κοινωνιολόγος του 4ου ΓΕΛ Πύργου Κωνσταντίνος Λύγκας συμπλήρωσε ότι: «Συμμετέχουμε σε αυτήν την κινητοποίηση, στην πραγματικότητα όχι επειδή αντιδρούμε στην ίδρυση πειραματικών σχολείων αλλά χρησιμοποιεί το υπουργείο ένα καθηγητικό δυναμικό που βρίσκεται στην πραγματικότητα στην Δύση της καριέρας του και δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό το επίπεδο που απαιτεί ένα πειραματικό σχολείο, στο πλάι ενός πανεπιστημίου. Αφενός στην περιοχή μας, δεν έχουμε πανεπιστήμιο, αφετέρου και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν κάνει κανένα σεμινάριο, καμιά επιμόρφωση ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτά τα καθήκοντα. Επιπλέον τα παιδιά θα διαιρεθούν σε δύο κατηγορίες επειδή, θα διαιρεθούν τα σχολεία σε δύο κατηγορίες. Δηλαδή θα υπάρχει το καλό υποτίθεται πειραματικό, υπό αμφιβολία βεβαίως με αυτό το προσωπικό και αφετέρου θα υπάρχουν τα κατώτερα σχολεία τα οποία αντίστοιχα δεν θα είναι στο επίπεδο των πειραματικών σχολείων».

Για αντιδημοκρατικότητα κατηγόρησε στη συνέχεια τόσο το αρμόδιο υπουργείο, όσο και τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η εκπαιδευτικός Μαρία Κουτσούκου από το 1ο Γυμνάσιο Πύργου, αφού όπως τόνισε αποφάσισαν «χωρίς εμάς για εμάς». «Για άλλη μία φορά βρισκόμαστε σήμερα εδώ να δηλώσουμε σε όλη την κοινωνία του Πύργου και ιδιαίτερα στο διευθυντή δευτεροβάθμιας, που αποφάσισε χωρίς εμάς για εμάς να προτείνει ερήμην μας το σχολείο μας για πειραματικό. Αυτό δείχνει την αντιδημοκρατικότητα και του διευθυντή δευτεροβάθμιας αλλά και του υπουργείου που θα έπρεπε να έχει συζητήσει μαζί μας, να έχει γίνει μία διαβούλευση και από κει και μετά αν οι καθηγητές που βρίσκονται στο 1ο Γυμνάσιο συμφωνούσαν, να πράξει ανάλογα» επεσήμανε η κα Κουτσούκου η οποία ανέφερε επίσης ότι για αυτή την εξέλιξη, έλαβαν γνώση μόνο από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

«Η απάντησή μας είναι κάθετη, διότι μας προσβάλλει και κατά δεύτερον βρισκόμαστε με ένα σωρό άλλα προβλήματα που δεν έχουμε από την κυβέρνηση καμία στήριξη, με το δικό μας ίντερνετ δουλεύουμε, με τα δικά μας λάπτοπ, με την αγωνία μας καθημερινά να βγάλουμε πέρα το μάθημα, μας έρχεται και από πάνω μία αντιδημοκρατική σφαλιάρα και προσπαθούμε να σταθούμε στα πόδια μας. Πέρα όμως από το ότι εμείς ξαφνικά βρισκόμαστε στον αέρα χάνοντας τις οργανικές μας θέσεις, Η ωμή πραγματικότητα είναι αυτή, άσχετα κι αν θέλουν να μας λένε ότι εντάξει, θα είστε υπεράριθμοι και θα πάρετε άλλες θέσεις, εμείς γνωρίζουμε πολύ καλά ποιο θα είναι το μέλλον. Στην πραγματικότητα θέλουν να ξεκινήσουν από εκεί το χτύπημα της οργανικότητας και της μόνιμης θέσης εργασίας γιατί αν σκεφτούμε, σε όλη την Ελλάδα ότι έχουν προταθεί δύο σχολεία τουλάχιστον σε κάθε πρωτεύουσα, άρα αυτόματα χάνονται πάρα πολλές οργανικές.

Το δεύτερο που θέλουμε να πούμε και στο οποίο διαφωνούμε, είναι η χωροταξική ζώνη που θα καλύπτει το σχολείο μας. Με την κλήρωση που υποτίθεται διασφαλίζει μία δημοκρατικότητα, μπορεί να βρεθεί παιδί που βρίσκεται απέναντι από το σχολείο να μην μπορεί να πάει στο 1ο Γυμνάσιο αλλά θα πρέπει να πάει σε άλλο σχολείο που θα το ορίσει μετά η χωροταξική ζώνη. Οι γονείς είναι αναστατωμένοι και ήδη το μεγαλύτερο σχολείο, στο 6ο Δημοτικό που τροφοδοτεί το 1ο Γυμνάσιο, μετά από συνέλευση των γονέων υπάρχει αρνητική απάντηση, να μην χαρακτηριστεί πειραματικό, και προτιμούν να μείνει το σχολείο της γειτονιάς τους. Θέλουν να μας παρουσιάσουν ότι το πειραματικό είναι αυτό, ενώ εμείς με τα επιστημονικά μας κριτήρια ξέρουμε ότι το πειραματικό συνδέεται με τα πανεπιστήμια, συνδέεται με πειραματισμούς σε μεθόδους διδακτικές.

Τα πειραματικά ταυτίζονται σε όλα τα υπόλοιπα με τα πρότυπα, που στα πρότυπα υπάρχει ο ανταγωνισμός τόσο των μαθητών με τις μεθόδους που ακολουθούνται όσο και των εκπαιδευτικών. Επομένως στην πραγματικότητα οδηγούμαστε στα σχολεία που θίγεται το παιδαγωγικό πνεύμα και η αλληλεγγύη των μαθητών και θα έχουμε ανταγωνιστικά σχολεία, πράγμα για το οποίο διαφωνούμε κάθετα και έχουμε πάρει αρνητική απόφαση στην εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.Ζητάμε από τον διευθυντή δευτεροβάθμιας να αναιρέσει την απόφαση του για το δικό μας σχολείο γιατί ως εκπαιδευτικοί έχουμε διαφορετική αντίληψη, για το τι σχολείο θέλουμε. Θέλουμε αναβαθμισμένα ποιοτικά σχολεία για όλα τα παιδιά του Πύργου και η κάθε γειτονιά να έχει το δικό της σχολείο» τόνισε χαρακτηριστικά η κα Κουτσούκου.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup