Επίκαιρα

Αμαλιάδα: Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου με προβληματικούς ποδηλατόδρομους

Αμαλιάδα: Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου με προβληματικούς ποδηλατόδρομους

Έχουν ή δεν έχουν παραδοθεί οι ποδηλατόδρομοι στην Αμαλιάδα; Αυτό αναρωτιούνται οι Φίλοι Ποδηλάτου Ήλιδας με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου. Η πόλη της Αμαλιάδας και ο δήμος Ήλιδας φάνηκε να είναι πρωτοπόρος στη δημιουργία ποδηλατόδρομου, όμως οι Φίλοι Ποδηλάτου Ήλιδας καταγράφουν αρκετά προβλήματα και ελλείψεις στο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Τα οποία και ανέφεραν σε ανάρτησή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εξής:

“3 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου και οι Φίλοι Ποδηλάτου Ήλιδας αντί να γιορτάζουμε την ημέρα του ποδηλάτου με μία βόλτα, ήμαστε υποχρεωμένοι να αναδείξουμε για ακόμα μία φορά την διαχρονική αδιαφορία των πολιτικών μας για την ποδηλατική κοινότητα και τους χρήστες του ποδηλάτου του δήμου μας.

Η ιστορία κατασκευής των ποδηλατόδρομων εντός της Αμαλιάδας έχει πάνω από 10 χρόνια που ξεκίνησε. Δυστυχώς, τότε δεν υπήρχε ενεργή και οργανωμένη ποδηλατική κοινότητα ώστε να παρέμβει...

Παράλληλα, επί της οδού Αντωνίου Πετραλιά (ή δρόμος Αμαλιάδας - Κουρούτας) έγιναν εργασίες κατασκευής πεζοδρομίων και στις δύο πλευρές του δρόμου, αλλά όχι με δημιουργία ποδηλατόδρομου, παρά το μεγάλο πλάτος τους. Έτσι όσοι θέλουν να κατευθυνθούν προς Κουρούτα ή να έρθουν στην πόλη από την Κουρούτα, είναι υποχρεωμένοι να ποδηλατήσουν μια απόσταση περίπου τριών χιλιομέτρων έως τα φανάρια της εθνικής οδού, σε έναν δρόμο όπου τα αυτοκίνητα δίπλα τους περνούν με ταχύτητα που πολλές φορές ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα την ώρα με όλους τους κινδύνους που απορρέουν από αυτό.

Η πόλη έχει κάτι λιγότερο από μια δεκαετία που απέκτησε ποδηλατόδρομους, οι οποίοι βασίστηκαν στη σχεδίαση του γνωστού καθηγητή κου Βλαστού.

Σε μετέπειτα ομιλία του δήλωσε ενώπιον πλέον και μελών των ΦΠΗ, ότι δεν γνωρίζει αν και κατά πόσο εφαρμόστηκε αυτό που σχεδίασε...

Σε μεταγενέστερο χρόνο οι ΦΠΗ μαζί με διάφορους άλλους πολίτες της περιοχής συμμετείχαν σε μία εκδήλωση, οργανωμένη από το δήμο, η οποία στόχο είχε την... "ανακατάληψη των ποδηλατοδρόμων" από τα αυτοκίνητα. Με άλλα λόγια οι ποδηλάτες και όχι η τροχαία, βγήκαν να διεκδικήσουν αυτό που τους αναλογούσε... "Ως δια μαγείας" εκείνη τη μέρα οι ποδηλατόδρομοι ήταν καθαροί από οχήματα! Το γεγονός φωτογραφήθηκε και προβλήθηκε αναλόγως.

Λίγο πριν τις εκλογές του 2014, σε γενόμενη ερώτηση του προέδρου των ΦΠΗ στον τότε δήμαρχο για το ποιο είναι το μέλλον του ποδηλατόδρομου μεταξύ Αμαλιάδας - Εθνικής οδού, η απάντηση στην αρχή ήταν θετική, αλλά στην μετέπειτα περίοδο υπήρξε ξεκάθαρη τοποθέτηση ότι δεν μπορεί να αλλάξει η χρήση από πεζοδρόμιο σε ποδηλατόδρομο....

Σε μεταγενέστερο χρόνο, στη λεγόμενη "σκακιέρα", δίπλα στο δημαρχείο κατά τη διάρκεια της δημόσιας συζήτησης που οργανώθηκε εκεί, στην ίδια ερώτηση από μέλος των ΦΠΗ ο τότε δήμαρχος απάντησε ότι η ευθύνη είναι των εργολάβων που καθυστερούν την έναρξη του έργου, αναιρώντας έτσι την παραπάνω αρνητική τοποθέτηση...

Τελικά το έργο δεν έγινε ποτέ και μέχρι σήμερα, η παραλία της Κουρούτας δεν είναι συνδεμένη με την Αμαλιάδα...
Σε αυτό διάστημα υπήρξαν τουλάχιστον δύο τραυματισμοί επί των ποδηλατοδρόμων αυτών, με τον σοβαρότερο να αφορά παιδί που χτύπησε στο κεφάλι προσκρούοντας στα προστατευτικά μεταλλικά κολωνάκια!

Μεταγενέστερα και όταν πλέον οι ΦΠΗ είχαν υπόσταση, τοποθετήθηκαν και βάσεις ασφάλισης ποδηλάτων, χωρίς όμως ποτέ να ζητηθεί η γνώμη των μελών τόσο για τη σχεδίαση, όσο και για την τοποθέτηση τους...

Η κατάσταση από τότε έως σήμερα επιγραμματικά έχει ως εξής:
- Κακοτεχνίες με ποδηλατόδρομους που "προσκρούουν" πάνω σε μεταλλικά κουτιά του ΟΤΕ ή της ΔΕΗ ή σε πινακίδες σήμανσης
- Είσοδοι και έξοδοι σε ποδηλατόδρομους από κράσπεδο, χωρίς επικλινές δάπεδο
- Προστατευτικά κολωνάκια από την πλευρά... χωραφιού και όχι δρόμου.
- Κατεστραμμένες ή εξαφανισμένες σχάρες για τα νερά της βροχής πάνω στο ποδηλατόδρομο με κάθε κίνδυνο ειδικά το βράδυ.
- Ημιτελή τμήματα αδύνατα προς χρήση
- Διακοπτόμενη κατασκευή ποδηλατόδρομου, επί της οδού Ναυαρίνου, προς σχολικό συγκρότημα που αναγκάζει την ποδηλασία σε ένα από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της περιοχής!

Όλα αυτά και πολλά άλλα, σε μία μικρή πόλη με ακτίνα όχι πολύ πάνω από ένα χιλιόμετρο, μια πόλη που νοσεί σοβαρά τελευταία από το κυκλοφοριακό της, μιας και το βασικό μέσο μετακίνησης των περισσότερων είναι το αυτοκίνητο, ενώ οι προσπάθειες των τοπικών αρχόντων για την προώθηση της μετακίνησης με εναλλακτικές λύσεις αγγίζουν το ΜΗΔΕΝ.

Παρόλο που είχαν τις ευκαιρίες που εμείς τους δώσαμε πριν χρόνια, οργανώνοντας διάφορες ποδηλατικές δράσεις, όπως τις νυχτερινές βόλτες, κυριακάτικες ποδηλατικές εκδρομές, τη Μπουλατοδρομία που έγινε θεσμός και τη διάσημη πλέον διαδρομή "Αρχαία Ήλιδα Αρχαία Ολυμπία Ποδηλατώντας". Δράσεις που έβγαλαν πολλούς συνδημότες μας από τα αυτοκίνητα τους και τους ανέβασαν σε ποδήλατα.

Αυτό όμως άρχισε να φθίνει με τον καιρό, μιας και το ποδήλατο για να δώσει ασφάλεια θα πρέπει να του έχει εξασφαλιστεί και η ασφαλής διέλευσή του! Όταν το ποδηλατικό "μπαλάκι" λοιπόν πέρασε στα χέρια των υπευθύνων ξεφούσκωσε σαν τρύπιο λάστιχο μαζί με τις ελπίδες της πόλης μας να γίνει μία φιλική πόλη για τους χρήστες του ποδηλάτου.

Ελπίζουμε το εγκεφαλικό να αργήσει να έρθει... έτσι ώστε να έχουμε αυτό που λέμε μία "δεύτερη ευκαιρία" πιστεύουμε ότι την αξίζουμε και κυρίως την αξίζουν τα παιδιά μας.

Τελικά, οι Ποδηλατόδρομοι Αμαλιάδας, 10 χρόνια μετά από την κατασκευή τους, έχουν ή
δεν έχουν παραδοθεί ακομα;

Γιατί αν έχουν, θα ακολουθήσουν και οι επόμενες ερωτήσεις σχετικά...

Το αλμπουμ είναι από μια δράση του "μακρινού" Μαΐου του 2014...

Όποιος επιθυμεί, ας μας πει να τον ξεναγήσουμε για να δει αν έχει αλλάξει κάτι...
"Καλή" Παγκόσμια Ήμέρα Ποδηλάτου 2021!”

podilato ilida1

podilato ilida2

podilato ilida3

podilato ilida4

podilato ilida5

podilato ilida6

podilato ilida7

podilato ilida8

podilato ilida9

podilato ilida11

podilato ilida12

podilato ilida13

podilato ilida14

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα