Τρίτη, 29 Ιουνίου 2021 08:35

Αμαλιάδα: Σήμερα το "τελευταίο αντίο" στον Δημήτρη Βασιλείου

Γράφτηκε από τον

Η τελευταία πράξη του δράματος που συγκλόνισε την προηγούμενη Δευτέρα, την Ηλεία και το πανελλήνιο, γράφεται σήμερα το απόγευμα στις 6.30 με την κηδεία του εκπαιδευτικού και πιλότου, Δημήτρη Βασιλείου.

Τον πιλότο του μονοκινητήριου "κόκκινου" αεροσκάφους που κατέπεσε ανήμερα του Αγ. Πνεύματος στη Χαριά Πύργου και έχασαν τη ζωή τους ο ίδιος και ο συνεπιβάτης Κώστας Καλογερόγιαννης, θα αποχαιρετήσουν η οικογένεια του τα αδέρφια του και οι φίλοι του στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Αμαλιάδα, στην πόλη όπου ζούσε και εργαζόταν.

Ακόμα δεν έχουν δοθεί σαφείς απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας, ενώ η αρμόδια επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων πραγματοποίησε αυτοψία και περισυνέλεξε στοιχεία τα οποία θα εξεταστούν και θα συνταχθεί πόρισμα στο επόμενο εξάμηνο...

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 29 Ιουνίου 2021 16:52

Σχετικά Άρθρα

  • Αεροπορικό δυστύχημα στη Βραζιλία: Περισυνελέγησαν οι νεκροί - Εξετάζονται τα δύο μαύρα κουτιά
    Αεροπορικό δυστύχημα στη Βραζιλία: Περισυνελέγησαν οι νεκροί - Εξετάζονται τα δύο μαύρα κουτιά

    Οι βραζιλιάνικες αρχές ανέκτησαν χθες Σάββατο τα πτώματα των 62 θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας κοντά στο Σαν Πάουλο, στο νοτιοανατολικό τμήμα της χώρας, ενώ ταυτόχρονα άρχισαν την ανάλυση του περιεχομένου των λεγόμενων μαύρων κουτιών του αεροσκάφους για να εξακριβωθούν τα αίτια.

    Το αεροσκάφος συνετρίβη προχθές Παρασκευή στη Βινιέντου, πόλη περίπου 80 χιλιόμετρα βορειοδυτικά από το Σαν Πάουλου, την οικονομική πρωτεύουσα της Βραζιλίας.

    Μετά την απότομη απώλεια ύψους και την ανεξέλεγκτη περιδίνησή του που κατέγραψαν σε βίντεο κάτοικοι, το αεροσκάφος συνετρίβη σε χώρο με βλάστηση, στο εξωτερικό συγκροτήματος κατοικιών.

    «Συνολικά, 62 πτώματα (34 ανδρών και 28 γυναικών) ανακτήθηκαν και διακομίστηκαν στο νεκροτομείο ενόψει της αναγνώρισής τους και της παράδοσής τους στις οικογένειές τους», ενημέρωσε η πολιτειακή κυβέρνηση.

    Δύο από τα πτώματα, αυτά του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη, αναγνωρίστηκαν ήδη, σύμφωνα με τον δήμαρχο της Βινιέντου, τον Ντάριου Πασέκου.

    Το κέντρο ερευνών και πρόληψης αεροναυτικών ατυχημάτων της Βραζιλίας (CENIPA) διενεργεί έρευνα και πλέον οι ειδικοί του άρχισαν να αναλύουν το περιεχόμενο των δυο μαύρων κουτιών (του καταγραφέα δεδομένων πτήσεις και του αποτυπωτή συνομιλιών πιλοτηρίου).

    Αναμένεται να δώσει στη δημοσιότητα «εντός εκτιμώμενης προθεσμίας 30 ημερών προκαταρκτικό πόρισμα» για τα αίτια του δυστυχήματος, ανακοίνωσε η βραζιλιάνικη πολεμική αεροπορία.

    Δεκάδες πυροσβέστες, διασώστες και αστυνομικοί εργάστηκαν χθες στο πεδίο για να ανασύρουν τα θύματα.

    Αν και δεν τραυματίστηκε ουδείς στο συγκρότημα κατοικιών Recanto Florido, όπου κατέπεσε το αεροσκάφος, το σοκ είναι τεράστιο.

    ΄Το δυστύχημα προκάλεσε «πανικό», το αίσθημα στους ενοίκους πως ήταν «ανίσχυροι», ήταν «πολύ λυπηρό», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Χομπέρτα Ενρίκε, πρόεδρος της ένωσης των ενοίκων.

    Οι ένοικοι «τρομοκρατήθηκαν, υπέστησαν ψυχολογικό τραύμα», πρόσθεσε.

    Ο βραζιλιάνος πρόεδρος Λουίς Ινάσιου Λούλα ντα Σίλβα κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος μετά το «τραγικό δυστύχημα».

    Το αεροσκάφος, που είχε κατασκευάσει η γαλλοϊταλική ATR, μετέφερε 58 επιβάτες και είχε τετραμελές πλήρωμα, σύμφωνα με τον αερομεταφορέα Voepass.

    Σχεδόν όλα τα θύματα έφεραν έγγραφα ταυτότητας που έχουν εκδοθεί στη Βραζιλία, πάντα σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, ωστόσο ανάμεσά τους υπήρχαν γυναίκα με διπλή υπηκοότητα, βραζιλιάνικη και πορτογαλική, και οικογένεια τριών υπηκόων της Βενεζουέλας.

    Εκτελούσε πτήση από την Κασκαβέλ, στην πολιτεία Παρανά (νότια) προς το διεθνές αεροδρόμιο Γκουαρούλιους, στη Σαν Πάουλου. Συνετρίβη στις 13:25 (τοπική ώρα· 19:25 ώρα Ελλάδας) στη Βινιέντου.

    Σύμφωνα με δεδομένα που συγκέντρωσε ο εξειδικευμένος ιστότοπος flightradar24, το αεροσκάφος πετούσε για σχεδόν μια ώρα σε ύψος 17.000 ποδών (5.180 μέτρων). Στις 13:21 άρχισε να χάνει ύψος και το επόμενο λεπτό έπεσε απότομα ως τα 4.100 πόδια (1.250 μέτρα).

    Η βραζιλιάνικη πολεμική αεροπορία ανέφερε πως «η απώλεια της επαφής με τα ραντάρ διαπιστώθηκε στις 13:22», κι ότι το πλήρωμα «δεν ανέφερε πως αντιμετώπιζε κατάσταση έκτακτης ανάγκης» ούτε «δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες».

    Ειδικοί του CENIPA αναλύουν το περιεχόμενο των μαύρων κουτιών, με το ενδιαφέρον στραμμένο στις συνομιλίες στο πιλοτήριο και στα δεδομένα πτήσης τις στιγμές προτού το αεροσκάφος αρχίσει τη μοιραία κάθοδό του, ανέφερε ο υποπτέραρχος Μαρσέλου Μορένου, ο επικεφαλής του κέντρου.

    Οι πληροφορίες αυτές αναμένεται να «μας δείξουν τι συνέβη κατά τη διάρκεια αυτού του τραγικού συμβάντος», πρόσθεσε.

    Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας, το αεροσκάφος συμμορφωνόταν προς όλους τους ισχύοντες κανονισμούς.

    Το ATR72-500 είχε τεθεί σε υπηρεσία αρχικά το 2010.

    Είχε υποβληθεί σε εργασίες «συνηθισμένης συντήρησης» το βράδυ της Πέμπτης κι αναχώρησε από τη Χιμπεϊράου Πρέτου, πόλη της πολιτείας Σαν Πάουλου όπου βρίσκεται η έδρα της Voepass, «χωρίς κανένα τεχνικό πρόβλημα», διαβεβαίωσε ο διευθυντής επιχειρήσεων της εταιρείας, ο Μαρσέλ Μόουρα.

    Ειδικοί κάνουν την υπόθεση ότι το δυστύχημα ενδέχεται να προκάλεσε ο σχηματισμός πάγου στα φτερά του δικινητήριου σκάφους turboprop.

    Ο κ. Μόουρα αναγνώρισε πως το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος όπου ο συγκεκριμένος τύπος διατρέχει αυξημένο κίνδυνο να σχηματιστεί πάγος στα φτερά. Η μετεωρολογική υπηρεσία είχε προειδοποιήσει για παγετό την Παρασκευή, πάντως σε επίπεδο «αποδεκτό για την πτήση», πρόσθεσε.

    Η Voepass, που ιδρύθηκε το 1995, αρχικά με διακριτικό τίτλο Passaredo, διαθέτει στόλο 15 αεροσκαφών κι έχει το τέταρτο μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς πτήσεων εσωτερικού της Βραζιλίας, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία.

    Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους, θυγατρική της Airbus και της ιταλικής Leonardo, διαβεβαίωσε ότι ειδικοί της θα υποστηρίξουν «την έρευνα που διενεργείται».

    Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο αεροπορικό δυστύχημα στη Βραζιλία έπειτα από 17 χρόνια.

    Το 2009, Airbus A330-230 της Air France, που εκτελούσε δρομολόγιο από το Ρίο ντε Ζανέιρο προς το Παρίσι, εξαφανίστηκε πάνω από τον Ατλαντικό με 228 επιβαίνοντες, σε περιοχή όπου καταγράφονται αναταράξεις.

    Δύο χρόνια νωρίτερα, Airbus A320 του βραζιλιάνικου αερομεταφορέα TAM βγήκε από τον διάδρομο μετά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Κονγκόνιας του Σαν Πάουλου κι έπεσε πάνω σε αποθήκη φορτίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 187 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και άλλοι 12 άνθρωποι στο έδαφος.

    Πηγή: cnn.gr- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Isaac Fontana

  • Βραζιλία: Από πάγο στα φτερά προκλήθηκε η πτώση του αεροπλάνου με τους 61 νεκρούς; - Βρέθηκε το μαύρο κουτί
    Βραζιλία: Από πάγο στα φτερά προκλήθηκε η πτώση του αεροπλάνου με τους 61 νεκρούς; - Βρέθηκε το μαύρο κουτί

    Η Voepass αναθεώρησε τον αριθμό των θυμάτων - Υπήρχε προειδοποίηση για παγοποίηση αλλά ήταν στα αποδεκτά όρια, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας

    Απαντήσεις για τα αίτια της πτώσης και συντριβής του αεροπλάνου ATR-72 της Voepass από την οποία έχασαν τη ζωή τους 61 άτομα - σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας - αναζητούν οι αρχές της Βραζιλίας καθώς έχει εντοπιστεί και το μαύρο κουτί.

    Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.

    Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.

    Από την πλευρά του ο διεθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι αν και υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, ήταν στα αποδεκτά πλαίσια για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους.

    Σύμφωνα με τον επκεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».

    Το δικινητήριο ATR-72 εκτελούσε πτήση από το Κασκαβέλ της πολιτείας Παρανά με προορισμό το αεροδρόμιο Γκουαρούλος στο Σάο Πάολο.

    Το τελευταίο σήμα που ελήφθη από το αεροσκάφος, ήταν περίπου μιάμιση ώρα μετά την απογείωση. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 60 δευτερολέπτων της πτήσης, ο αναμεταδότης του μετέδιδε την κατακόρυφη πορεία προς το έδαφος, καθώς έχανε ύψος από 8.000 μέχρι 24.000 πόδια το λεπτό.

    Σημειώνεται πως το αεροπλάνο έπεσε στην αυλή ενός σπιτιού αλλά δεν τραυματίστηκαν κάτοικοι από τν πτώση. Μόνο ένα σπίτι υπέστη ζημιές στην κατοικημένη περιοχή όπου συνέβη το δυστύχημα, δήλωσαν αξιωματούχοι της πόλης στη γειτονική Valinhos.

    Πηγή: Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ Isaac Fontana

  • Πτήση Λονδίνο – Σιγκαπούρη: 43 επιβάτες εξακολουθούν να νοσηλεύονται – Παράλυτη μια Βρετανίδα
    Πτήση Λονδίνο – Σιγκαπούρη: 43 επιβάτες εξακολουθούν να νοσηλεύονται – Παράλυτη μια Βρετανίδα

    Είκοσι δύο ασθενείς έφεραν τραύματα στην σπονδυλική τους στήλη και έξι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις

    Σαράντα τρεις από τους επιβαίνοντες της πτήσης Λονδίνο – Σιγκαπούρη της Singapore Airlines που έχασε απότομα ύψος κατά τη διάρκεια ισχυρών αναταράξεων, εξακολουθούν να νοσηλεύονται στην Μπανγκόκ τέσσερις ημέρες μετά το δυστύχημα, ανακοίνωσε σήμερα νοσοκομείο της πρωτεύουσας της Ταϊλάνδης.

    Οι 43 επιβάτες νοσηλεύονται σε τρία διαφορετικά νοσοκομεία της Μπανγκόκ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το νοσοκομείο Samitivej Srinakarin.

    Στο Samitivej Srinakarin, όπου βρίσκονται 34 από τους ασθενείς, οι επτά νοσηλεύονται στη μονάδα εντατικής θεραπείας —τρεις Αυστραλοί, δύο Μαλαισιανοί, ένας Βρετανός και ένας Νεοζηλανδός— αναφέρει η ανακοίνωση.

    Ανάμεσα στους άλλους 27 ασθενείς που επέβαιναν στην πτήση και νοσηλεύονται σε αυτό το νοσοκομείο περιλαμβάνονται οκτώ Βρετανοί, έξι Αυστραλοί, πέντε Μαλαισιανοί και δύο Φιλιππινέζοι, προσθέτει η ανακοίνωση.

    ΄Ενας 73χρονος βρετανός επιβάτης έχασε τη ζωή του πιθανόν από ανακοπή

    Δύο άτομα πήραν εξιτήριο από το Samitivej Srinakarin, ενώ άλλα δύο από το νοσοκομείο Samitivej Sukhumvit μεταφέρθηκαν στο Samitivej Srinakarin, για να βρίσκονται μαζί με συγγενείς τους που νοσηλεύονται, σημειώνεται.

    Την Πέμπτη, ο διευθυντής του Samitivej Srinakarin είπε στους δημοσιογράφους ότι 22 ασθενείς έφεραν τραύματα στην σπονδυλική τους στήλη και έξι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, αλλά κανενός δεν απειλείται η ζωή του.

    Είναι παράλυτη από τη μέση και κάτω

    Η καθηγήτρια χορού Kerry Jordan υπέστη έναν «τραυματισμό που άλλαξε τη ζωή της», αφού εκτινάχθηκε στο ταβάνι του αεροσκάφους τη στιγμή των αναταράξεων.

    Η Jordan νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Samittivej Srinakarin, όπου αναμένεται να παραμείνει για αρκετές εβδομάδες, αφού υποβλήθηκε σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση.

    Ο 59χρονος σύζυγός της Keith Davis δήλωσε μιλώντας στην Daily Mail ότι η γυναίκα του «δεν είναι σε καλή κατάσταση» και είπε ότι το αεροπλάνο έχασε απότομα ύψος, με αποτέλεσμα η Jordan να εκτοξευτεί ψηλά και να καταλήξει στον διάδρομο, όπου και παρέμεινε μέχρι να προσγειωθούν αναγκαστικά στην Μπανγκόκ.

    «Μόλις φτάσαμε στο νοσοκομείο μπήκε κατευθείαν στο χειρουργείο» είπε ο Davis.

    Περιγράφοντας τη σκηνή του χάους και του τρόμου, ο Davis είπε: «Απλώς πέσαμε σε μια τεράστια τρύπα και κάναμε ελεύθερη πτώση και φυσικά καταλήξαμε στο ταβάνι».

    «Πήγα με το κεφάλι μπροστά. Ήμασταν στο κέντρο… δυστυχώς για την Kerry χτύπησε στις καμπίνες αποσκευών. Αντί να προσγειωθεί πίσω στο κάθισμά της, έπεσε πλατιά στο διάδρομο και από εκείνη τη στιγμή δεν κουνήθηκε. Εκεί παρέμεινε για το υπόλοιπο της πτήσης. Ήταν τρομακτικό. Θυμάμαι ότι έσκυψα από πάνω της και ανέπνεε. Μπορούσε να επικοινωνήσει, ήταν πολύ αδύναμη», θυμάται.

    Το αεροσκάφος, τύπου Boeing 777-300ER, το οποίο είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Λονδίνου, Χίθροου, και κατευθυνόταν προς τη Σιγκαπούρη, προσγειώθηκε τελικά στην Μπανγκόκ, πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης.΄Ενας 73χρονος Βρετανός επιβάτης έχασε τη ζωή του πιθανόν από ανακοπή.

    Το αεροσκάφος μετέφερε συνολικά 211 επιβάτες και 18 μέλη του πληρώματος.

    Πηγή: in.gr

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Οι χειρισμοί του πιλότου πριν εκτιναχθεί - Τι εξετάζεται

    Κλειδί για να βρεθεί η αιτία της πτώσης του αεροσκάφους F-16 Block 52+ στη θαλάσσια περιοχή Ψαθουρα, είναι μαρτυρία του 29χρονου υποσμηναγού που συνεχίζει να νοσηλεύεται στο 251 Γενικο Νοσοκομείο Αεροπορίας και θα παραμείνει και σήμερα.

    Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η Αδαμαντία Λιόλιου στο κεντρικό δελτιο ειδήσεων του OPEN, υπήρξε δυσλειτουργία στον κινητήρα , κάτι που ο χειριστής ανέφερε διά ασυρμάτου πριν την πτώση.

    Οι κινήσεις του πιλότου πριν εγκαταλείψει το F-16

    Ο χειριστής αφού εξάντλησε τις προσπάθειες επανεκκίνησης του κινητήρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, έκανε χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος που κατασκευάζει η εταιρεία McDonell Douglas.

    Η ρουκέτα εκτίναξης τον οδηγεί σε περίπου 300 πόδια πάνω από το αεροσκάφος. Τράβηξε τις χειρολαβές και σε 3 δευτερόλεπτα αποχωρίστηκε η καλύπτρα, έφυγε το κάθισμα και άνοιξε ο θόλος του αλεξίπτωτου. Η επιτάχυνση της βαρύτητας στιγμιαία έφτασε τα 25 g και γι αυτό το λόγο αποκλείεται να έχασε τις αισθήσεις του για λίγο. Το κάθισμα φερει το Emergency Lacator beacon ενώ ο χειριστής πάνω του φέρει το Personal Locator Βeacon το οποίο στέλνει σήμα στο δορυφόρο για τις συντεταγμένες.

    Συγκλονίζει ο καπετάνιος που συμμετείχε στις έρευνες

    Την ίδια στιγμή, ο Δημήτρης Νομικός, καπετάνιος του πλοίου που συμμετείχε στις έρευνες τόνισε μιλώντας στο OPEN: «Ξέραμε ότι μπορεί ο άνθρωπος να μην έχει τις αισθήσεις του, ξέραμε ότι είναι μέσα στη θάλασσα και θέλαμε δύο ώρες για να φτάσουμε οπότε αυτός θα ήταν μέσα στο νερό όλη αυτή την ώρα και με τα μποφόρ και το κύμα που είχε θα ήταν δύσκολο».

    Σημειώνεται πως το γύρο του διαδικτύου κάνει και βίντεο που δείχνει τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες διενεργήθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του πιλότου.

    Τι λέει ο αντιπτέραρχος Ιατρίδης

    Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του f-16 μίλησε στο OPEN ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κωνσταντίνος Ιατρίδης ο οποίος το 1984 εγκατέλειψε το αεροσκάφος του που είχε τυλιχτεί στις φλόγες πέφτοντας με αλεξίπτωτο στη θάλασσα

    «Αφού τέλειωσαν οι ελιγμοί όπως ανέφερε ο χείριστης έγινε η κράτηση του κινητήρα. Η Επιτροπή Διεύρυνσης θα τα εξετάσει να βρεθεί αίτια κράτησης κινητήρα – έσβησε ο κινητήρας- και θα ενημερωθούν χείριστες, τεχνικοί και εταιρία», είπε.

    Πριν από την πτώση το F16 συμμετείχε σε άσκηση αερομαχίας που απαιτούνται οριακές ταχύτητες. Η Επιτροπή Διερεύνησης έχει συσταθεί με εντολή του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχου, Δημοσθένη Γρηγοριάδη, θα συλλέξει όλα τα δεδομένα και από τα καταγραφικά των υπόλοιπων 3 μαχητικών αεροσκαφών που συμμετείχαν στην άσκηση.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος
    Πτώση F-16: Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος - Σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος

    Σε πλήρη εξέλιξη είναι η έρευνα για τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52 στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας, μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό που έχουν καταγράψει οι συνομιλίες του πιλότου, ο οποίος αναμένεται να πάρει εξιτήριο σήμερα από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, είναι ότι κάποια στιγμή o πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά.

    Στη συνέχεια έκανε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες για να τον επανεκκινήσει, και αφού επέτυχαν όλες τότε ενημέρωσε ότι εγκαταλείπει το αεροσκάφος με την προσθαλάσσωσή του να γίνεται με επιτυχία.

    Καθοριστική για την διάσωση του πιλότου ήταν η τήρηση των κανόνων ασφαλείας που οδήγησαν στην εκτίναξή του από το αεροσκάφος. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα όπου περίμενε πάνω από 1,5 ώρα για τη διάσωσή του λόγω των ιδιαίτερα κακών συνθηκών που επικρατούσαν στο σημείο.

    Τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη που συμμετείχαν στην ίδια εκπαιδευτική άσκηση, έχοντας απογειωθεί από τη Λάρισα συνέχισαν να πετούν σε χαμηλή πτήση προκειμένου να έχουν όσο το δυνατόν επαφή με τον πιλότο, όπως ακριβώς ορίζει το πρωτόκολλο.

    Στη θαλάσσια περιοχή νότια της Χαλκιδικής κατέπλευσαν επτά σκάφη του Λιμενικού, ένα παραπλέον εμπορικό πλοίο και τρία εναέρια μέσα.

    Το χρονικό της υπόθεσης

    Το ρολόι έδειχνε ακριβώς 13:33, όταν ήχησε ο συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς στις κατέπεσε ένα μονοθέσιο F-16 Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας σε θαλάσσια περιοχή στη νήσο Ψαθούρα που βρίσκεται μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου.

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο πιλότος εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος το οποίο κατέπεσε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο πιλότος περισυνελέγη αρχικά από πλωτό μέσο που βρέθηκε στην περιοχή το οποίο βρέθηκε σε επικοινωνία με τα σωστικά συνεργεία ώστε να παραληφθεί με ασφάλεια.

    Το F-16 είχε απογειωθεί από τη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τρία μαχητικά αεροσκάφη.

    Οι ανακοινώσεις του ΓΕΑ

    «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας. Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL-415 από την 113ΠΜ, κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Η δεύτερη ανακοίνωση: «Ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, περισυνελέγη στις 15:02 σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης, της Πολεμικής Αεροπορίας και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας».

    Αυτό είναι το F-16C/D Block 52+

    Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, η ελληνική ΠΑ είναι η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16. Το εν λόγω αεροσκάφος είναι μία βελτιωμένη έκδοση του BLOCK 50 με προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα. Τα Ελληνικά BLOCK 52+ ανήκουν στις 340, 343 και 337 μοίρες με χαρακτηριστικά κλήσης «Αλεπού», «Αστέρι» και «Ghost» αντίστοιχα. Επιχειρούν από τις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και Λάρισας (110 ΠΜ).

    Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις

    Πλήρωμα: 1 (C model), 2 (D model)
    Κινητήρας: 1 Pratt & Whitney F100-PW 229/Ώση: 29.100 λίβρες
    Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.96μ
    Μήκος: 15.06μ
    Μέγιστη ταχύτητα: 2.173χμ. την ώρα ή 2.05 Mach
    Μέγιστο ύψος: 15.240μ. ή 50.000 πόδια

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας
    Πτώση F-16 στη Χαλκιδική: Μιάμιση ώρα πάλευε στην θάλασσα ο πιλότος – Η κινητοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας

    Ένα θρίλερ εξελίχθηκε από τη ώρα που ο πιλότος του F-16 κατέπεσε το μεσημέρι της Τετάρτης (20/3) στη νήσο Ψαθούρα, μεταξύ της Αλοννήσου και της Χαλκιδικής μέχρι να εντοπιστεί από Super Puma και να μεταφερθεί στη συνέχεια στο νοσοκομείο.

    Το θρίλερ των 89 λεπτών

    Επί μιάμιση ώρα ο πιλότος του F-16 βρισκόταν στη θάλασσα. Ο χειριστής του μαχητικού αεροσκάφους κατάφερε εγκαίρως να ενεργοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμά του και να πέσει στη θάλασσα. Ταυτόχρονα ξεκίνησε η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αφού οι συνάδελφοί του που έπαιρναν μέρος στον ίδιο εκπαιδευτικό σχηματισμό με εκείνον ήταν ουσιαστικά αυτόπτες μάρτυρες της πτώσης του μαχητικού.

    Το μονοθέσιο Block 52+ της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε στις 13:33 και ο πιλότος περισυνελλέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma στις 15:02 και κατευθύνθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Τι λέει ο πατέρας του πιλότου

    Μιλώντας στο MEGA, ο πατέρας του πιλότου ανέφερε: ««παραπέρα δεν γνωρίζω κι εγώ. Τώρα κατεβαίνω από Λάρισα – Αθήνα, να δω το παιδί μου. Σε μια επικοινωνία που είχα μαζί του μου είπε ότι είναι καλά, αλλά είχα κακό σήμα. Είμαι καθοδόν για Αθήνα, εύχομαι να πάνε όλα καλά. Δεν μπορώ να σας μιλήσω, είμαι σε όχι καλή ψυχολογική κατάσταση και κινούμαι προς Αθήνα».

    Η ανακοίνωση του ΓΕΑ

    Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο χειριστής του αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας της 110 Πτέρυγας Μάχης, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας, περισυνελέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 σμηναρχίας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας στις 15:02 και κατευθύνεται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

    Ευχές Δένδια στον πιλότο για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του

    Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση στον πιλότο και άμεση επάνοδο στα καθήκοντά του ενώ συνεχάρη όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης.

    Συγκεκριμένα με μήνυμα του στα social media ανέφερε:

    «Εκφράζουμε τις πιο ειλικρινείς μας ευχές για ταχεία επάνοδο στα καθήκοντά του, στον χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους F - 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο κατέπεσε σήμερα σε θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου. Συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν στην επιτυχή και ταχύτατη επιχείρηση διάσωσης».

    Έρευνες στο σημείο της πτώσης του F-16

    Στο σημείο της πτώσης του F-16 επιχειρούν 7 πλωτά, 1 τορπιλάκατος του Λιμενικού από τη Λέσβο και ένα εμπορικό πλοίο με σημαία Λιβερίας. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Βρισκόταν σε σχηματισμό με άλλα μαχητικά

    Σημειώνεται πως το F-16 είχε απογειωθεί από την 337 μοίρα της 110 πτέρυγας μάχης, στη Λάρισα και βρισκόταν σε σχηματισμό μαζί με άλλα τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη.

    Όπως έγινε γνωστό, το αεροσκάφος συμμετείχε σε εκπαιδευτική πτήση και πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε αναφορά από άλλο μαχητικό που συμμετείχε στην άσκηση ότι άνοιξε το αλεξίπτωτο του χειριστή.

    Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο τι συνέβη με το F-16 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ο πιλότος, όσο είναι σε εξέλιξη οι έρευνες.

    Η ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας

    Ανακοίνωση εξέδωσε και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την πτώση του F-16.

    Όπως αναφέρεται: «Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 και ώρα 13:29 μονοθέσιο αεροσκάφος F-16 Block 52+ της 337 Μοίρας, της 110 Πτέρυγας Μάχης (ΠΜ) που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρας.

    Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης για τον χειριστή. Στην περιοχή σπεύδει 1 ελικόπτερο Super Puma από την 130 Σμηναρχία Μάχης, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, 1 CL- 415 από την 113ΠΜ και κατευθύνεται στην περιοχή η Φρεγάτα «Αιγαίο», ενώ είναι σε μεγίστη ετοιμότητα 1 C-130».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Χαριά Δήμου Πύργου: Πυρκαγιά σε αναγεννημένο δάσος - Έξι πυρκαγιές σε εξέλιξη στην Ηλεία (upd)
    Χαριά Δήμου Πύργου: Πυρκαγιά σε αναγεννημένο δάσος

    Πυρκαγιά ξέσπασε περίπου στις 2,30 το μεσημέρι της Κυριακής στο χωριό Χαριά του δήμου Πύργου της ΔΕ Ωλένης και υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας λόγω της επέκτασης της.

    Στην περιοχή αυτή την ώρα επιχειρούν 14 οχήματα με 29 άντρες και επικεφαλής τον αναπληρωτή διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Ηλείας και διοικητή της Π.Υ. Πύργου Πύραρχο Γιώργο Κωνσταντακόπουλο και τον υποδιοικητή Αντιπύραρχο Νίκο Σμαρνάκη.

    Η πυρκαγιά καίει σε αναγεννημένο δάσος της περιοχής και η κατάσβεση είναι δύσκολη λόγω του δύσβατου.

    Xaria 2

    Νεότερη ενημέρωση

    Την ίδια ώρα η Πυροσβεστική Υπηρεσία στο νομό έχει κληθεί να αντιμετωπίσει αρκετά περιστατικά από νωρίς το πρωί.

    Το πρώτο όπως γράψαμε ήταν η πυρκαγιά στο Κρυονέρι Αμαλιάδας, όπου ακόμα επιχειρούν δυνάμεις. Πέραν της Χαριάς, την ίδια ώρα ξέσπασε πυρκαγιά και στη Μυρτιά και αργότερα στο Άνω Κουρτέσι και στη Βαρβάσαινα. Δυνάμεις της Π.Υ. Λεχαινών επιχειρούν σε πυρκαγιά στη Δυτ. Αχαΐα που είναι τομέας ευθύνης τους.

    Να θυμίσουμε πως στην Ηλεία από το πρωί στην πυρκαγιά του Κρυονερίου επιχειρούν δυνάμεις από την Αχαΐα και την Αιτωλοακαρνανία, καθώς επίσης πεζοπόρα τμήματα της 6ης ΕΜΑΚ και της 6ης ΕΜΟΔΕ...

  • Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)
    Συντριβή αεροσκάφους στην Καλαμάτα: Το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό Κωστέα - Τραγικές φιγούρες η σύζυγος και η μητέρα του (upd)

    Παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ η κηδεία του αδικοχαμένου επισμηναγού στη Μάνη

    Τον αδικαχαμένο επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, που σκοτώθηκε κατά την πτώση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Τ2Ε BUCKEYE βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου, αποχαιρέτισαν σήμερα συγγενείς και φίλοι στην εξόδιο ακολουθία που τελείται στον ιερό ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, στην Μεγάλη Μαντίνεια, του Δήμου Δυτικής Μάνης.

    Συντετριμμένη, η σύζυγος του άτυχου επισμηναγού συνόδευσε το φέρετρο με τη σορό του, που ήταν τυλιγμένο με την ελληνική σημαία, στον τόπο της ταφής. Στο πλευρό της βρισκόταν και η τραγική φιγούρα της μητέρας του, που λύγισε λίγη ώρα αργότερα πάνω από το φέρετρο.

    Πλήθος κόσμου προσήλθε σήμερα στον ιερό ναό για να πουν το τελευταίο αντίο στον επισμηναγό, ο οποίος αφήνει πίσω του δυο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του, αλλά και για να συμπαρασταθούν στα μέλη της οικογένειάς του, ενώ στρατιωτικό άγημα απέδωσε τιμές.

    Ο εφημέριος της εκκλησίας όπου τελέστηκε η εξόδιος ακολουθία γνώριζε 25 χρόνια τον Επαμεινώνδα Κωστέα. «Χάσαμε τον Νώντα μας ένα άξιο παλικάρι, ένα διαμάντι για το χωριό μας. Είμαστε καταρρακωμένοι από τη στεναχώρια. Τον ξέρω εδώ και 25 χρόνια. Άξιος οικογενειάρχης. Για την πατρίδα τα έδινε όλα. Ήθελε να πετάξει και τελικά εκεί που ήθελε να πετάξει, πέταξε» δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Μη μπορώντας να πιστέψουν το κακό που χτύπησε την οικογένειά τους, οι γονείς και η σύζυγος του επισμηναγού συνόδευσαν νωρίτερα τη σορό του στην εκκλησία με λουλούδια στα χέρια.

    Στην κηδεία έδωσαν το παρών ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί και των τριών Όπλων αλλά και ο Τομεάρχης 'Αμυνας του ΣΥΡΙΖΑ Ευάγγελος Αποστολάκης. Από το ΠΑΣΟΚ το «παρών» έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Μιχάλης Κατρίνης ο οποίος τόνισε πως «οι Ένοπλες Δυνάμεις μας αποτελούνται από ανθρώπους, που βάζουν πάνω απ' όλα την πατρίδα και το καθήκον. Δυστυχώς, αυτό κάποιες φορές επιβεβαιώνεται με επώδυνο και τραγικό τρόπο. Η σκέψη μας είναι στην οικογένεια του ηρωικού πιλότου, την οποία η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει έμπρακτα και ηθικά».

    Η συγκινητική τελετή στο Πεντάγωνο

    Ράγισαν καρδιές το πρωί της Παρασκευής στο στρατόπεδο Παπάγου, όπου στεγάζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και τα ΓΕΣ, ΓΕΑ και ΓΕΝ στην τελετή απόδοσης τιμών για τον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος όταν το εκπαιδευτικό αεροπλάνο στο οποίο ήταν πιλότος συνετρίβη κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

    Την ώρα της έπαρσης της σημαίας (στις 7:30) και παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στρατιωτικοί και πολιτικό προσωπικό βγήκαν στα μπαλκόνια του ΥΕΘΑ για να αποτίσουν φόρο τιμής στον αδικοχαμένο 40χρονο πιλότο.

    Λίγα λεπτά αργότερα, δε, πραγματοποιήθηκε επιμνημόσυνη δέηση στον ιερό ναό Παναγιάς Παντάνασσας στο στρατόπεδο Παπάγου.

    Απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επαμεινώνδα Κωστέα


    Την απονομή του Ανώτατου Βαθμού στον Επαμεινώνδα Κωστέα ανακοίνωσε το ΓΕΕΘΑ. Σε ανακοίνωσή του, το ΓΕΕΘΑ αναφέρει ότι στον άτυχο πιλότο απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου, καθώς έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο.

    Ειδικότερα, με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, «με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επισμηναγό (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα (ΑΜ: 63824), ο οποίος απεβίωσε κατά την εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο».

    Πηγή: Protothema.gr - TharrosNews.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ/ EUROKINISSI

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ